Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Staré vozy metra mají časté poruchy

Staré vozy metra mají časté poruchy. V případě nějaké závady na soupravě musí strojvůdce metro zastavit přímo v tunelu. Ruské vlaky už mají najety statisíce kilometrů a jsou konstrukčně zastaralé. Proto opraváři metra tak stále častěji musí čelit závažným technickým problémům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

27. 2. 2003 9:43
Metro
"Nové" vozy metra jsou z počátku devadesátých let, takže zas tak nové nejsou. Ale chyby se projevují u každýho novýho výrobku, to je přece normální. Během počátečního provozu by se ale měly odstranit. pokud jde o staré ruské vozy, jsou to jezdící tikající bomby, stejně jako metro samotný (v centru). Ono je lepší některý věci nevědět...
0 0
možnosti

Robert Mara

27. 2. 2003 9:57
Re: Metro
Tak pokud vím, hrubá stavba skříně první M1 byla představena v červnu 1997, převoz první soupravy M1 na Kačerov proběhl v červenci 1998 a provoz této soupravy s cestujícími začal v roce 2000. Pokud to považujete za počátek 90. let, tak nevím... Konstrukční práce sice probíhaly od počátku 90. let (ca. 1993) ale to je u takto složitého výrobku normální doba. S těma ruskýma vozama bych to tak žhavě neviděl. Řada celků už je dávno předělaná a upravená, aby vyhovovala. Sice by mě každý strojvedoucí zajisté vyjmenoval řadu problémů, které s vozy jsou ale to se nedá brát tak doslova, zvláště když už jezdí M1 (ve srovnání s M1 jsou to samozřejmě trosky). Kdyby vozy zásadně odporovaly bezpečnostním předpisům, tak by nesměly jezdit. Nevěřím, že by Drážní úřad, který bazíruje na každé hovadině, připustil do provozu něco, co je nebezpečné.  Samozřejmě je u starých vozů větší riziko, v případě teroristického útoku, ale v takovém případě pomůže jen zvýšená ostraha nebo uzavření metra. Navíc staré soupravy procházejí modernizačním programem, takže do 4 let už budou stejně všechny po rekonstrukci. Ale případnému útoku není nic stoprocentně odolné.  Být DP, tak zažaluji iDnes za šíření poplašných zpráv.
0 0
možnosti

Robert Mara

27. 2. 2003 9:19
Pan Tučný si nedá pokoj
Už jsem se domníval, že po náběhu nových souprav M1 do provozu si pan profesor Tučný dá se svoji kritikou (založenou jen na závisti vůči lidem, kteří získali „jeho“ zakázku) pokoj a jak je vidět, není tomu tak. Nejsem expert přes vozy metra, ale dovolím si pár poznámek, které se nezakládají jen na smyšlených dohadech arogantního designéra:
1) Nelze srovnávat údržbu vozů metra v Praze a v Baku. Je to hrubá urážka pro řadu vynikajících odborníků, kteří se od začátku provozu metra podíleli a podílejí na bezproblémovém provozu zastaralých vozů ze SSSR.
2) Pan Tučný velmi dobře ví, že na počátku 70. let nebyla jiná možnost dodávek nových vozů. Kromě toho, že v tom svou roli sehrála politika, tak ani tuzemský výrobce kolejových vozů (Firma ČKD Praha) nebyla schopna v reálném termínu soupravy pro metro dodat. Stejně dobře si pan Tučný musí uvědomovat, že v devadesátých letech bylo vyřazeno všech 85 nejstarších vozů Ečs z let 1973-76 a další soupravy průběžně procházejí modernizačním programem. Jen selský rozum každému musí napovědět, že asi není možné naráz vyřadit nějakých 450 vozů... a nahradit je novými soupravami, jejichž pořizovací cena je opravdu značná.
3) Věci, které p. Tučný na nových soupravách kritizuje jsou směšné. Již řada odborníků podrobně vysvětlila a vyvrátila kritiku p. Tučného, přesto se p. redaktor Ziegler nezdráhá opět otisknout stejné bláboly. Každý se jistě dovtípí, že provozní spolehlivost nových souprav není závislá na mezerách mezi sedadly nebo na způsobu větrání. To jsou dílčí provozní problémy, které se v provozu odladí (nebo již odladily), ale na bezpečnost a spolehlivost nemají žádný vliv.
4) Na závěr by mě zajímalo - když se všude uvádí, jak je p. Tučný světoznámý designér a konstruktér tramvají - uveďte mi alespoň jediný konkrétní příklad realizace tramvajového vozu nebo soupravy metra od tohoto světoznámého designéra. Řada lidí si neuvědomuje, že světoznámost není dána tím, kolik dotyčný za život postavil modelů, kolik vytvořil projektů a co komu zkritizoval, ale především počtem REALIZACÍ. Světoznámý designér by u mě byl, kdyby mohl předvést, kde všude jeho dopravní prostředky jezdí a dokázat, že jsou opravdu nejlepší. Pan Tučný nemá v tomto oboru JEDINOU realizaci, tudíž nemůže tvrdit, že by jeho souprava byla lepší. Nemá proto jediný  důkaz.
Robert Mara
0 0
možnosti

Gauner z Mytiščiny

27. 2. 2003 11:57
Re: Pan Tučný si nedá pokoj
3) Odladily, vozy M1, které budou nyní chodit do kanálů už mají kombinaci podélného sezení s příčným, záleží na lidech, kam si sednou (a kde bude místo)!
4) Můj děda předělával mnoho kin v Praze, postavil taky dost domů v západních čechách, dodnes jsou tyto domy nadčasové a lidé si je údajně pochvalují, NIKDE není psáno, KDO je stavěl! Ani v kinech to není uvedeno a tam se to ani nedá snadno zjistit! Nepředpokládám, že by to s p. Tučným bylo jinak! To jen dnešní komerce uvádí na hyperstavbách (Metropole, Europark) studio, které to stavělo! (Ty počítače, ne lidský rozum)
0 0
možnosti

Jmelí

26. 2. 2003 17:23
Nevím...
Ja jsem zatim zažil jen technické problemy s novými vozy metra a to jsou staré sotva 2 roky!!! Co bude až budou mít také 30 let si raději nechci ani představit!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!