Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bush představil svět bez Saddáma

Americký prezident nastínil, jak bude vypadat Blízký východ bez Saddáma Husajna. V klíčovém projevu vyjádřil přesvědčení, že porážka diktátora povede v celém regionu k šíření demokracie, stability a míru a pomůže vyřešit i izraelsko-palestinský konflikt. Byť to nebude snadné ani levné, podotkl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Henoch

Šířit ideály svobody a demokracie......
My už víme čím ideály svobody a demokracie bude Bush šířit:
Bomby,rakety,letadlové lodi,ponorky,bombardéry B-52,Stealth,Tomahawky,Pershingy,chytré bomby(jen blb ví co je na bombě co zabíjí lidi chytrého)!
Dovedu si představit svět bez Bushe i bez Saddáma!Bylo by všem líp!
Nazdar!
0/0
10.3.2003 17:42

Maduro

Svet....
Svet bez Sadama nam byl tedy predstaven. Vypisuji jeste konkurz na svet bez Bushe....
0/0
7.3.2003 5:51

Tom

Re: Svet....
...a svet bez ZHN....islamskych fanatiku.....jen pokracuj...
0/0
7.3.2003 6:16

VMM

staram se vam tu o srandu
tak co vazeni, ze vas taky pobavilo, kdyz takovy blb jako ja, ktery ze strachu z pravopisnych chyb pise velka pismena pro jistotu jen ve sve prezdivce, nekoho jineho poucuje o umisteni klavesy caps lock?
0/0
28.2.2003 12:34

VMM

Re: staram se vam tu o srandu
psanim do konferencii idnes se komplexu z predcasne ejakulace nezbavis hochu.
0/0
28.2.2003 12:38

Luke

Husajn nemá kam utéct
Velice by mě zajímalo, co udělá Saddám Husajn po zahájení britsko-amerického úderu. On si kolem sebe svou politikou nadělal jenom nepřátele. Íránci by si ho nejraději ugrilovali zaživa, Izraelci taktéž, Kuvajťané ho budou nenávidět ještě za tisíc let a Saúdská Arábie dobře ví, že bez Pouštního štítu v roce 1990-1991 by byla další na řadě. Uvnitř Iráku jsou Kurdové a šíité, kteří ho mají taky hrozně rádi za to, že je chtěl vyhladit nervovým plynem (Kurdy) a toxiny vylévanými do řek (šíity).
Husajn praktikoval politiku "po mně potopa". Zásadní nevýhoda tohoto přístupu se ovšem projevuje právě teď, tedy v okamžiku, kdy ta potopa opravdu přichází.
0/0
28.2.2003 11:07

občan

To nic není,
to Hitler, když byl 30 km před Moskvou, tak nechal narazit zlaté pamětní medaile, které chtěl rozdávat svým generálům na Rudém náměstí za úspěšné dobytí Moskvy.
P.S.: A budou amíci chytat Saddáma taky tak "šikovně", jako Ládina ?
0/0
28.2.2003 9:35

Deveroux

USA zajistí svět.
Stačí pár maličkostí. Aby letadla plná lidí neprolétávala budovami, aby šílenci s nákladákem výbušnin nevjížděli do hotelů, aby se pizzerie a diskotéky neproměnily v jatka. Kdo za to může? Fanatičtí muslimové. USA musí likvidovat fanatické muslimy. Hodně a často,  ve velkém množství. Irák je první krok. Pak palestinci. Dokud je čas.
0/0
28.2.2003 8:46

Filip

Re: USA zajistí svět.
Proboha, jak se ti fanatičtí muslimové, které chceš likvidovat, poznají. Bomba z letounu zmasakruje všechno živé bez rozdílu. A z této krve se teprve začnou fanatici rodit.
0/0
28.2.2003 9:04

barbudo

Re: USA zajistí svět.
Dobrý nápad. Jenom nevím, kolik fanatických muslimů je zrovna v Iráku. Saddám přeci vedl proti Íránským "fanatickým muslimům" válku a měl v ní podporu USA. Asi bych hledal jinde. Desetitisíce fundamentalistických teroristů bylo vycvičeno v Pákistánu a Afghánistánu "vojenskými poradci" z USA. Jeden ambiciózní Usáma si je zapisoval pro strýčka příhodu do seznamu, kterému se říká Al Kajda.
0/0
28.2.2003 23:28

idiot

Re: USA zajistí svět.
to je teda gól....to teda on sadámek není doma diktátorem, ale milovaným reprezentatem svého lidu? to USA se nechystají osvobodit upící iráčany z pod paty dikatury, ale likvidovat je? anebo to on malý-ale-náš nácíček navíc zblbnul?
0/0
1.3.2003 5:34

Zabor

Jurasek
Na Juraskovi mi nevadi ze ma jine nazory. Co mi vadi je jeho arogance, nadrazovani se nad ostatnimi a bohapuste vytahovani se svou, udajnou inteligenci. Zatim s jeho metodou argumentace ji priliz neukazal. Zda se mi ze si takto kompenzuje sve komplexy menecenosti. Zda se, ze v Americe priliz neuspel a tak Ameriku nenavidi. To se dost casto stava lidem mdleho intelektu.
0/0
28.2.2003 4:03

gapa

Kam až sahají americké zájmy
Zeměkoule není dost velká na to, aby někde nesahaly americké zájmy. Po loňském pádu americké ekonomiky a neúspěšném hledání Ládina bylo jasné, že Bush musí něco velkého udělat, a po pádu raketoplánu to je již úplně jisté. Válka pomůže Yankeemu znovu najít svou ztracenou sebedůvěru. Jen nevím, jestli jsou Saddiho rakety nebezpečnější než Kimovy atomové, nejspíš je nejnebezpečnější sám George. Yankee go home, nemáte tam opravdu, ale opravdu co dělat.
0/0
27.2.2003 22:05

jurasek

pro scf, naseho kuwaitskeho specyalystu
NAHNAL BYCH VAS HRDINY OD KLAVES DO ZDEJSIHO RYNGU
---------------------------------------
poslys, jestli jsi v kuvajtu, asi jsi na spatnem miste, myslim tim, ze jsi aktivni v oddeleni svetru namisto oddeleni pocitacu a ptakovinek k pocitacum.......sezen si (vsak vis jak, jak ten svetr) novou klavesnici a pokud mozno si "pribal" pod svetr a prirucku, jak ji pouzivat, tu klavesnici........opravdu dobra ukazka ceskeho vojenskeho umeni jen co je pravda, slohnout svetr, na to si vas clovek uzije, dat si par desetiminutovek denne na zopakovani cestiny, to ne.......
 
0/0
27.2.2003 22:02

jurasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
27.2.2003 23:34

SFC

Re: pro scf, naseho kuwaitskeho specyalystu
Retarda uz reaguje urazkama a hleda neco cim by nas pospinil.....jsi nas strasne prekvapil.a co se tyce tech preklepu a chyb...ty "Reto" nepises na arabsky klavesnici kde neni latinka natistena a pri rychlem psani se to nekdy nezadaryyyyy!!!No ale pobavil jsi nas,tak si tu"prirucku"cestiny tady v americkym,kapitalistickym,nekomunistickym PX pujdem koupit.Jo a promin Retardo ale v Kuvajtu svetry nevedou...ono je tu totiz trosicku teplo.Ale my to berem ,na ZVLASTNI SKOLU to bylo dobry....
0/0
28.2.2003 6:16

Muki

jen jsem opsal
25.2. TÉMA: rák - o čem se málo mluví Jaroslav Teplý Asi před týdnem se objevil v ranním vysílání France 2 - Télématin. Antoine asbous, Toto je konec clanku:    "Tím se dostáváme k pozoruhodnému pacifismu evropských zemí, které po desítiletí dovážely většinou primitivní islamské přistěhovalce a k nim dováželi i imámy, jakési politruky, jejichž činnost a mešity vůbec nikdo nekontroloval. mámové mohli dosud hecovat své krajany proti "nevěřícím psům", na jejichž útraty vlastně všichni žili. Proto ta pochopitelná hrůza některých evropských politiků (ale i občanů) z ostrého konfliktu. malé dítě si umí představit, co by mohla síť mešit a městské čtvrii téměř výlučně obývané chudými a těžko integrovatelnými islamskými přistěhovalci způsobit. Je totiž zásadní rozdíl v tomto ohledu mezi USA a západní Evropu. V USA jsou původní obyvatelé ozbrojeni nebo se mohou rychle ozbrojit. Většinové původní evropské obyvatelstvo ozbrojené není, zbraně mají jen zločinci všeho druhu a teroristi. < align=right>
0/0
27.2.2003 22:00

jurasek

Re: jen jsem opsal
mukinko, ty zacinas pekne blbout z tech taco bell, skoc si na poradne francouzske jidlo, jestli tam pobliz neco takoveho mas....vsak si usetri a 1x mesicne bez aspon na poradnou bastu, rozsiri ti to take dusevni obzory......amerika prece odjakziva privazela primitivni evropany, ne?........a kdo jsou puvodni obyvatele ameriky????????????????????? indiani a vyzbrojeni? cim, tak nejspis flasou nejake smaje...jinak ten zbytek se zbranemi, myslis ten posledni "rychle ozbrojeny" washingtonsky ostrelovac?......ten to tam mydlil hlava nehlava a cela amerika sedela v hruze pod stolem, tenkrat jeste nemeli lepici pasky, aby si zalepili okna a dvere, urcite vsak meli ty papirove pytliky na hlavach.....
0/0
27.2.2003 22:10

Muki

Re: Re: jen jsem opsal
Priznam se, kdyz jsem na ten clanek narazil, tak jsem ho kus okopiroval, protoze jsem si rekl. todle Juraska nadzvedne.  Jinak francouskou restauraci nemam tak daleko a jen z ohledu na tebe jsem jeste nezorganisoval protifrancouskou demonstraci a nevymlatil jim okna. Za ty ceny co uctuji by si to zasluhovali. Jo Taco-Bel mam kousek a mam rad mexicke jidlo, ono tady pomalu ani jine nebude, ale myslim, ze nejlepsi jsou japonske restaurace, tam cloveku nedaji poradne najist, tak se alespon netloustne. Zajmave je jak stale,  s velkou zasvecenosti, popisujes ruzne podradne prace, kterymi se Cesi v Americe zivi, tos je jiz vsechny vystridal? Z temi puvodnimi obyvateli Ameriky, je tezko ric vzhledem, ze kdekdo tvrdi, ze je indian i kdyz ti nedaji potvrzeni, pokud nemas alespon 1/4 krve, tak znam manika z prace, ktery pdplatil nejakou radu a prinesl si potvrzeni ze patri ke kmeni cernonozcu, ani nemusel ukazovat nohy. Pak se ho samozrejme podnik neodvazil vyhodit  No a s temi zbranemi je to trochu prehnane, nez bych vyplnil vsechny papiry, otisky prstu, cekani, pokud se jedna o kratkou zbran tak jeste kurs, to se na to vykaslu. A pak tady je snad jedina zeme na svete, ze pri nakupu naboju musim si nechat vzit otisky prstu. S temi lepicimi paskami to planuji tak. nalepim je kolem dveri a oken, bakterie se na ne nalepi a neudou moct dovnitr.
0/0
28.2.2003 0:25

lenka

Re: jen jsem opsal
Muki,Muki, o co Vám jde, dobře byl příliv jakýchsi přistěhovalců na určitá zajímavá místa, a co? Bude třetí světová? Prostě Vaše úvahy mi připadají velmi legrační. Myslím, že by Vám prospěla práce třeba seniorům, možná byste se uklidnil
0/0
7.3.2003 3:51

jurasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
27.2.2003 21:53

Brekeke

Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
tys tady o universalnich hodnotach nerekl jeste ani jedinou rozumnou vetu, asi vubec netusis, vo co go. Take marne hledam nejakou myslenku ve tvem prispevku, krome toho, ze si zase vylejvas svoji nenavist vuci el chimpovi na internetu.
0/0
27.2.2003 22:12

jurasek

Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
poslouchej, nestastniku....ja hodim rec s nekym inteligentnim, ne nejakym wahabismem posedlym posukem......ty jsi substandartni jelito-prispevovatel....bez si radeji zacvicit nebo zaplavat, dobry krevni obeh je predpoklad dobreho uvazovani, ve tvem pripade aspon budes fyzicky zdatnym jedincem, premysleni o univerzlnich hodnotach prenechej povolanym...chapes to?
0/0
27.2.2003 22:25

Brekeke

Re: Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
tys tady jeste nikdy rec s nekym inteligentnim nehodil, porad jenom ta tvoje antiamericka nenavist a urazky ostatnich
0/0
27.2.2003 22:30

jurasek

Re: Re: Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
brekeke, ja mam z tebe docela obycejnou srandu, ovsem neni to zase tak desna sranda, aby mne prinutila s tebou vest debaty.......rozumis? jak rikam, otevri si okno a zacni s nejakou kalistenikou.......hlavne si neubliz, nevim, jak jsi zkoordinovany........
0/0
27.2.2003 22:38

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
tys tady jeste nikdy s nikym nevedl zajimave debaty, skutecna informacni hodnota tvych prispevku = 0.
0/0
27.2.2003 22:42

idiot

Re: Re: Re: Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
juraši - zas tu dáváš reprezentatu nového mládí špatný vzor? :=))) Sice chápu, že je to úmorné konverzovat s mašinou, ale jsi přece pedagog!!! žádný rejdy s děvčaty - musí přece hlavně sedět, číst a studovat, že nejen on je na světě, což jemu, odhaduji, zabere hodně z života. Tak mu věnuj i laskavé slůvko, ať se má čím potěšit a co napodobovat!
0/0
27.2.2003 23:20

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bushuv komatozni pokus, svet vsak setrvava neoblafnut texaskym kretenoidem
... rad bych se nechal od nekoho inteligentniho a vzdelaneho poucit, po tom touzim stejne tak jako po devcatech:-))) Ale on na to asi nestaci, mam za to, ze nee me, ale jemu jeste zabere hodne casu, nez pochopi, ze nejenom on je na svete...
0/0
27.2.2003 23:29

jarda

bush
za bushem stoji nekdo kdo ho ovlada ,stejne jak bylo za hitlera
0/0
27.2.2003 20:53

kubanec

Re: bush
Hm,strasne moc by me zajimalo kdo tehdy vlastne ovladal Hitlera?Predem dik za vysvetleni!
0/0
1.3.2003 3:14

lenka

Re: bush
Teda Váš příspěvek mě trochu dostává. Narozdíl od Vás se domnívám, že za Bushem stojí Bush, maximálně ještě jakýsi Kongres, nepleťte si demokracii od autokracie. Ale na druhou stranu musím přiznat, že tu hrají určitou roli obchodníci, ale to si musí každý vybrat, co si přeje. Např. Mistr Škomach nám dává, co se do nás vejde.
0/0
7.3.2003 4:21

Snejk

Je to opravdu demokracie???
Kladu si otazku, jak je to mozne, ze politici (ty nase nevyjimaje) navzdory odporu svych volicu, mnohdy pomerne jasne vyjadrenym zpusobem, prijimaji takove postoje. O co v teto valce pujde, je asi kazdemu jasne, i kdyz v oficialnich mediich se o rope prilis nemluvi, ale kde se bere ta podpora? Protivalecnych demonstraci jsem uz zaznamenal na internetu i jinde pomerne velke mnozstvi, napric celym svetem, nabozenstvimi, kulturou i politickymi stanovisky. Ale pro valku zatim verbuji POUZE oficialni mista, vetsinou hlavnich akteru pripadneho utoku. Je to skutecne vule aspon vetsiny lidi? Zatim to spis vyzniva ze ne, nebot se hlasy proti ozyvaji stale casteji, navzdory silne medialni propagande, kterou nejen USA, ale znacna vetsina POLITIKU z celeho sveta. Bezny obcan nema mnoho sanci jejich hry ovlivnit, mista si predavaji stejne jako za vsech minulych rezimu (nejen komunistickeho) a argumenty, ktere se jim nelibi, proste neslysi a stejne je to nijak politicky nepoznamena, protoze z toho nikdo nic nevyvodi a oni o sve koryto neprijdou. Kez by se nasel nejaky prostredek prime demokracie, neco jako referendum nebo jeho elektronicka podoba, o takovychto zavaznych tematech (jakym si myslim ze valecna akce podobnych rozmeru je) a nechat obycejne LIDI rozhodnout o tom, co potom NEKDO jejich jmenem PROVEDE. Zakon o elektronickem podpisu je na svete, ted bychom meli jeste na nase drahe politiky trochu zatlacit, aby nam dovolili podobnych prostredku pro nase blaho, ktere, jak nam sami casto pripominaji, maji na mysli jako jedine....
0/0
27.2.2003 18:16

Brekeke

TO IDIOIT
na blizkym vychode at si zijou po muslimsku my si tadu budem zit po zapadne... jakej je v tom problem? ze se tam porushujou prava treba zen? to je jen z nasheho "zapadniho" pohledu TO JE PRAVE TA OTAZKA – JE TO JEN NAS ZAPADNI POHLED, ANEO JE TO TEN UNIVERSALNI POHLED. TY SI MYSLIS, ZE JE TO TEN ZAPADNI POHLED, JA SI MYSLIM, ZE JE TO UNIVERSALNI POHLED.
 
Mne mohou být tvoje hodnotová soustava ukradená, dokud se nestřetne s mou (o které zřejmě víš houby, ale to bývá u takových ideologických týpků běžné). ZAPLATPANUH ZA TO, ZE ZIJEME VE VYSPELE ZEMI ZAPADNIHO TYPU, KTERA SPOCIVA NA „TECH SPRAVNYCH ZAPADNICH HODNOTACH“, TAKZE NAM OEMA MUZE YT UPLNE JEDNO, ZE SPOLU NESOUHLASIME A MAME ASI UPLNE JINE HODNOTOVE SYSTEMY (VE SKUTECNOSTI ALE VYZNAVAME UPLNE TY SAME HODNOTY, AKORAT TY MI NECHCES ROZUMET). PROSTE OA DVA CHAPEME, ZE SVOODA JEDNOHO Z NAS KONCI TAM, KDE   ZACINA SVOODA TOHO DRUHEHO. JENZE NEJDRIV SE TO MUSELO TAK NEJAK STAT, ZE MUZEME ZIT VE SVOODNE ZEMI, CILI ZE V MINULOSTI MUSEL NEKDO PROSADIT TYTO HODNOTY, SITUOVAT SE DO ROLE „MESIASE“, SPASITELE,   ATD., TO SE SAMO NEVYVINULO (NEO NEYLO PROSAZENO NAPR. POUHOPOUHYM VZDELANIM) , CILI, ZE SVOODU NEJDRIV PRO NAS NEKDO MUSEL VYOJOVAT , A TO TY PRAVE NECHAPES A NAPROSTO CHYNE TAKOVE MESIASE POVAZUJES ZA OLSEVIKY (OLSEVICI SE TAKE SITUOVALI DO ROLE MESIASU, YL TO ZA STUDENE VALKY PROSTE OJ DVOU HODNOTOVYCH SYSTEMU, NEJAK SE TI TO POPLETLO, PRESUNULY SE TI POJMY A VYZNAMY, JDE VIDET, ZES VETSINU SVEHO DOSAVADNIHO ZIVOTA PROZIL POD JHEM OLSEVIKA...). JSME UZ TAK NA SVOODU ZVYKLI, ZE JAKYKOLIV POKUS O PROSAZENI VULE NEKOHO JINEHO POVAZUJEME ZA PORUSENI NASI SVOODY A VUEC NECHAPEME, ZE SVET, VE KTEREM ZIJEME MY, NEROVNA SE CELY SVET.
 
Na své pojetí svobody máš jednoduchý test ... zkus si představit, co asi říká o tobě a tvých hodnotách nikoliv tvůj spoluzpěvák, ale tobě obdobný jedinec z druhé strany, jemuž nacpali do hlavy jejich hodnoty....a nezapomeň, cílem je, že oba máte projít dveřmi, nikoliv jen ty nebo on. To je svoboda, nikoliv tvé hodnocení svobod jiných.
1) TOTO NENI MOC DORY LOGICKY TEST O SVOODE – PODLE TEE SVOODA „VZNIKA“ AZ NA TE ASTRAKTEJSI UROVNI, KDY SE OA DVA MAJI TOLEROVAT, DOMLUVIT, ALE TAK TO ZCELA NENI, SVOODA JE MNOHEM „INTERNEJSI“ HODNOTA, O CEMZ YS JAKO UMELEC (?) MEL COSI VEDET (NEMLUVE O SVOODNE VULI, O KREATIVITE, ATD). USPESNOST TOHOTO TESTU TOTIZ PREDPOKLADA, ZE OA UDEME MIT STEJNE HODNOTY, KDYYCHOM MELI JINE HODNOTY, (TJ. NEYLI TOLERANTNI, NESNASELI SE), TAK PROSTE TEMI DVERMI EZ UJMY NEPROJDEME. CILI POKUD TOTO VUEC MA YT MOZNE MUSI EXITOVAT ALESPON JEDNA SADA UNIVERSALNICH – ROZUMEJ SPOLECNYCH – HODNOT, AYCHOM TEMI DVERMI MOHLI PROJIT . A O TOMTO TADY PORAD TREPEM – JE SVOODA TOU UNIVERSALNI HODNOTOU NEO NE?. UZ SLYSIM TVOJE NAMITKY – SVOODA PRECE ZAHRNUJE I TOLERANCI ODLISNYCH HODNOT !!!!! ANO, POKUD TEMI ODLISNYMI HODNOTAMI NENI NAPR. NESVOODA, NETOLERANCE, ATD. S VYZNAVACEMA TAKOVYCH HODNOT SE V TECH DVERICH SRAZIS .
2) TVOJE OLIENA OSONI ROVINA (PROC ME SAKRA PORAD OVINUJES Z OLSEVICKYCH SKLONU, Z MYCH PRISPEVKU TO VUEC NEVYPLYVA A NEZNAS ME) - TAK TOTO NEVYSVETLUJ ME, ALE TOMU DRUHEMU, SE KTERYM SE MAM STRETNOUT VE DVERICH. POKUD TEN DRUHY UDE MIT STEJNE POJETI SVOODY JAKO JA (TEDY POKUD UDE V INTENCICH SVOODNEHO CHOVANI VUEC UVAZOVAT), TEDY ZE MOJE SVOODA KONCI TAM, KDE ZACINA SVOODA TOHO DRUHEHO (TOLERANCE), TAK PRO NAS VUEC NEUDE PROLEM EZ UJMY TEMI DVERMI PROJIT, PROSTE SI DAME PREDNOST NEO SE VYHNEME. JA MAM ALE POCIT – A VRACIM SE K TEM ODLISNYM KULTURAM- ZE VETSINA OSTATNICH KULTUR K TAKOVEMUTO POJETI SVOODY ZATIM NEDOSPELA, OZVLAST TA ISLAMSKA – A   ASI TO SOUVISI S TIM, ZE TYTO KULTURY NEZNAJI POJEM ROVNOPRAVNOSTI, PROSTE VZDYCKY JE TAM NEKDO, KDO STOJI NAD TEOU A TOMU MUSIS DAT PREDNOST, PRED NIM SE SKLONIT, ATD. NAPR. ZENA TAM PREDNOST TEDA ROZHODNE NEMA. CIZINCI JSOU VNIMANI JAKO NAPROSTO EZPRAVNY POVL, O TOLERANCI ODLISNYCH NAZORU SE NEDA MLUVIT ANI NAHODOU (VIZ S. RUSHDIE), RASISMUS NENI ODSUZOVAN (VIZ VZTAH K CERNOCHUM), ATD. NA DRUHE STRANE MAME PRIKLAD TURECKA (I KDYZ NEPRESNY, MODERNI TURECKA STATNOST ZACALA MASIVNI, VNUCOVANOU SEKULARIZACI). PROSTE SI MYSLIM, ZE MOJE OTAZKA O SLUCITELNOSTI SVOODY A ISLAMU MA SMYSL A DOST NA NI ZALEZI – VIZ MOJE UVAHA O VYHNUTELNOSTI NEO NEVYHNUTELNOSTI VALKY CIVILIZACI (JA YCH SI JI NEPRAL A MAM ZA TO, ZE POKUD EXISTUJI UNIVERSALNI HODNOTY, ANI ZADNA VALKA CIVILIZACI NEMUZE NASTAT A SNAZENI ISLAMSKYCH TERORISTU TUTO VALKU ROZPOUTAT JE PREDEM ODSOUZENO K NEUSPECHU).
 
A JESTE JEDNU VEC YCHOM SI MELI VYJASNIT – PROC TO TADY VUEC RESIME? POKUD MAM MLUVIT JA ZA SEE, TAK KVULI 119 – 119 TOTIZ POVAZUJI ZA POKUS FASISTICKYCH ISLAMSKYCH VUDCU ROZPOUTAT PRAVE KONFLIKT CIVILIZACI – TJ. CIVILIZACE ISLAMSKE A CIVILIZACE ZAPADNI.   A TVRDIM, ZE POKUD MAME TETO VALCE ZARANIT, MUSIME ISLAMSKE CIVILIZACI VNUTIT NEKTERE NASE HODNOTY, RESP. NASE POJETI SVOODY – TIM SEEREME VITR Z PLACHET ISLAMSKYM FASISTICKYM VUDCUM A PRINESEME LAHOYT (V TOM NEJSIRSIM SLOVA SMYSLU) OYCEJNYM LIDEM V ISLAMSKYCH ZEMICH, KTERI TAK NEUDOU MIT DUVOD VYLEVAT SI SVOJE FRUSTRACE NA NAS. A TOTO Y MELO YT MOZNE PRAVE DIKY UNIVERSALNOSTI SVOODY, CILI LIDE V ISLAMSKYCH ZEMICH Y NEMELI MIT PROLEM JI POSTUPNE AKCEPTOVAT. A OTAZKA JE, JESTLI MA ZAROVEN DOCHAZET K SEKULARIZACI.
0/0
27.2.2003 18:13

VMM

Re: TO IDIOIT
caps-lock se nachazi na klavesnici uplne vlevo a nejcasteji byva umistnovana jako 3 od spodu. zapnuti a vypnuti caps-lock signalizuje rozsviceni / zhasnuti prostredni led diody.
 
a takovych kreatur co chtely vsem vnutit svoje pokrivene univerzalni hodnoty uz na svete bylo, nedopadly nejak zvlast dobre. mel by ses poucit nez s vnucovanim zacnes naostro.
0/0
27.2.2003 21:03

Brekeke

Re: Re: TO IDIOIT
diky za smysluplnou poucku o klavese CAPSLOCK.
 
K tem kreaturam - ano byla jich uz spousta, napr. Lenin, Stalin, Hitler, ale take napr. Reagan - ten se po dlouhe dobe jako prvni odvazil nazvat SSSR risi zla a nesvobody a prosazovat univerzalni hodnotu svobody a jak to dopadlo. Pro me dobre, pro tebe, rudeho VMM spatne. Holt se lisime v tom, jake hodnoty povazujeme za universalni a spravne, ale tak uz to na svete chodi...
 
Skoda, ze ta Slavka prohrala...
0/0
27.2.2003 21:11

VMM

Re: Re: Re: TO IDIOIT
v necekanem (pro mne) zachvatu osviceni uz jsi dokazal priznat, ze mnohem bliz nez v iraku jsou lide kteri tvoje hodnoty nesdilej, tudiz pomerne prostou uvahou s pouzitim matematicke indukce  dospejem k tomu, ze to co tady zvatlas (jinak se to ani nazvat neda) nejsou vubec hodnoty univerzalne, a nasledne k celkem logickemu zaveru o tom, ze ty trpis nejakym messiaskym komplexem a mel byses ukazat obvodacce aby ti napsala doporuceni na psychiatrii.
0/0
27.2.2003 21:54

Brekeke

Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
tak napriklad o dodrzovani lidskych prav mluvi zacasto napr. i tvoje jiste oblibena OSN, nebo Amnesty International, atd., priemz tyto organizace implicitne pokladaji lidska prava za universalni hodnotu, tolik k tem universalnim hodnotam  a k tomu, ze to NEJSOU MOJE universalni hodnoty. Ale vidim, ze jsem trefil hrebicek na hlavicku, jak ses rozcilil a zase me chces urazet. Holt argumenty ti uz asi dosly (vlastne ty krome tech rudych ani zadne nemas)...
0/0
27.2.2003 22:02

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
abych te uklidnil: nad internetem se nerozciliju. 
 
a s tebou to je skutecne zoufaly. univerzalni hodnota dle meho soudu znamena, ze je sdilena vsemi v univerzu (a nebudu upresnovat ktere zrovna lidkse prava mas na mysli) tudiz pokud to krome tebe (i kdyz jsi napsal, ze tvoje hodnoty to nejsou - cili jsi je zrejme bez vetsiho premysleni pouze akceptval) sdili amnesty international, znamena to pouze to, ze teto hodnoty sdilis ty a amnesty international.
 
navic ja osobne 9/11 za utok na svoje hodnoty a svoji civilizaci nepovazuji. a uz zase jsme u toho, ze to co hlsas ty proste neni univerzalni.
0/0
27.2.2003 22:08

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
clovece, tys asi rozumu moc nepobral:
- nejsou to POUZE MOJE hodnoty, jsou to universalni hodnoty, tedy I MOJE hodnoty
- jsou sdilene VETSINOU lidi v universu; existujou i lidi, kteri je nesdileji, resp. sdileji jine, casto prave opacne hodnoty (hodnota nesvobody napr. velmi vyhovuje diktatorum), napriklad ty (i kdyz i komunisti se ohaneli svobodou, pry skutecnou svobodou, Kuba je jimi dodnes nayzvana ostrovem svobody, toto ale jenom dokazuje, za ani komanc nemohl svobodu ignorovat, je to totiz universalni hodnota)
- ze tyto hodnoty sdilim a hlasam ja, je uplne jedno, ze je sdili a hlasa Amnesty International a OSN, to uz COSI znamena, ale tobe to zrejme nedochazi
- re 11/9 - to se dalo cekat od rudeho pohrobka, bud ale rad, ze zijes ve svobodne spolecnosti, jinak bys uz sedel za odlisny, ehm pardon, protispolecensky nazor
0/0
27.2.2003 22:28

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
jinochu ducha mdleho,
 
- to ze pripustis existenci lidi nesdilejicich teto hodnoty si lidove receno kadis do vlastni boty. jinymi slovy rikas ze univerzalni nejsou.
- vetsinou se neohanej. napriklad to, ze vetsina lidi jsou heterosexualove nesmi homosexualum upirat pravo na jejich sexualni orientaci. nebo to, ze vetsina lidi jsou alespon prumerne inteligentni nesmi strpcovat zivot jinak mentalne schopnym jedincum jako jses ty.
- pro delsi premysleni: (nechci te ale dohnat k hysterickym zachvatum) jak oznacis hodnoty sdilene vetsinou muslimskeho sveta? (to jenom pouzivam tvoji formalni logiku)
- nedochazi, protoze muj zivot je muj a ne amnesty international a osn, tudiz ja nesu za nej odpovednost a ja si sam stanovuji hodnoty.
- to nebudu komentovat. protoze je to snuska kecu,  co by se vsak od tebe dalo cekat.
0/0
27.2.2003 22:44

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
- ale i ty citis, ze universalni jsou,  formalni logikou se neohanej
- homosexualove rozhodne nejsou vetsinove spolecnosti nebezpecni, komunisti ano
- hodnoty muslimskeho sveta nejsou tak ruznorode a hlavne jich neni tolik, jako tech nasich (asi je to dano tim, ze mame na revolucni udalosti mnohem bohatsi historii, celkove si ale myslim, ze za vsechno muzou zivotni podminky - poust. Hlavni jejich hodnotou je jejich VIRA v Allaha, vira pro ne byla historicky mnohem dulezitejsi, pomahala jim prezit a organizovat se, asi to ma opravdu souvislost s temi zivotnimi podminkami, o svobodu nikdy moc neslo, znas koncept centralistickych civilizaci, ktere vznikaly vetsinou na rozsahlych a rovinatych uzemich oproti decentralizovanym civilizacim, ktere naopak spise vznikaly na ruznorodejsich, hornatych uzemich? dnes maji bohuzel muslimove moznost POROVNANI toho, jak zijou oni, a toho, jak zijeme my, ale toto je na jinsi debatu, sem se moc nehodi)
- znovu opakuji, universalni hodnote svobody vdecis za to, ze tvuj zivot je tvuj a nikdo ti na nej nemuze beztrestne sahat, pokud si ovsem nestanovujes a nehlasas hodnoty, ktere jsou v rozporu se svobodou (ja si fakt myslim, ze KSCM by mela byt postavena mimo zakon)
- neni to snuska kecu, staci se pro ilustraci podivat na zabery z prazske komunisticke demonstrace proti valce proti Iraku - nevedomy, poznanim nedotceny, zmanipulovany komunisticky duchodce trima v rukou maly transparentik s napisem Busch=Hitler, je to jednoduche, pro vas komouse je USA ten nejvetsi nepritel, vaseho patrona, boha, apostola, blablabla SSSR uzbrojil a na hlavu porazil ve studene valce, takze nevynechate prilezitost demonstrovat PROTI USA, a je to videt i na tomto foru)
0/0
27.2.2003 23:04

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
- ja univerzalnost techto hodnot skutecne NECITIM je pro tebe to zrejme tezke pochopit, vstrebat a akceptovat, nicmene necitim jako svoji temer zadnou z hodnot tvoji (a amnesty international) civilizace. je zbytecne popisovat myslenkove pochody ktere mne k tomu dovedly, nicmene muj zebricek hodnot s tvojim se neshodne.
- jakych nasich? tvojich ale ne mojich. uz jenom vase pojeti "svobody" je pro mne docela smesne.
- ad predchozi. svoboda jednotlivce ma zanedbatelnou hodnotu ve srovnani se svobodou a silou celeho naroda.
- ja na te demonstrace btw byl a ku podivu celou demonstraci netvorili duchodci ale i mladi lide nemdleho vzezreni a mysle.
0/0
28.2.2003 0:18

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
Na to mas pravo, a tato civilizace ti tvoje hodnoty neupira, koneckoncu tady vcelku spokojene zijes, nee...
 
Svoboda jednotlivce je zakladem pro tu nejsilnejsi civilizaci, svoboda jednotlivce stoji za relativnim uspechem a silou teto civilizace, a nedostatek nebo neexistence svobody jednotlivce stoji za slabosti a neuspechem neuspesnych civilizaci. Toto vyplyva z historie a tyka se to dokonce i modernich asijskych statu (ekonomicke svobody v Cine, napr.) a kazdy rozumny clovek to alespon CITI, a ty jestli tady zijes a chces zit i nadale, to musis citit take, jinak si cosi nalhavas.
0/0
28.2.2003 0:54

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
hazeni hrachu na zed....
0/0
28.2.2003 8:12

idiot

Re: TO IDIOIT
chlapče, tak mladý, a už na infarkt? S tebou je těžká řeč! Tvoje hodnotová soustava je především tvoje hodnotová soustava, především ty máš co do ní mluvit, a mně nikoliv jsou, ale musí být ukradená, ledaže ... bys mi bránil projít tím veřejným prostranstvím. Ale i pak moje usilí je omezeno na proazení toho projití, k tvým hodnotám mohu akorát hlásat, jestli se mi líbí nebo nelíbí....Tomu se říká svoboda - tvoje i moje. Opět dobrou radu - než začneš někomu vnucovat svůj universální systém jinak než osvětou, napřed se přesvědč, jestli ti o to stojí resp. jestli se mu to náhodou neekluje. (Abych předešel tvému zmatení mysli, netvrdím, že když tě někdo bije, máš na to jít osvětou, obrana svých hodnot není vnucovaní). A jen pro upřesnění, i kdzž pochybuji, že to pochopíš...svoboda lidí není něco samostatně existujícího mimo lidi, tj. např. že by mohla existovat bez lidí. Dále, svoboda je právě a jen jistý vyvážený mezilidský vztah, to jest proces, nikoliv fixní vlastnost nebo dokonce zvláštní předmět. A nakonec, svoboda není cíl existence lidí, svoboda je způsob existence, ne? Ovšem ale jistě víš, že cesta do pekel je dlážděna sice dobrými, ale hloupými úmysly.
0/0
27.2.2003 21:13

Brekeke

Re: Re: TO IDIOIT
Hm. Celkove mam pocit, zes to konecne pochopil - Abych předešel tvému zmatení mysli, netvrdím, že když tě někdo bije, máš na to jít osvětou, obrana svých hodnot není vnucovaní - ano 11/9 byl utok na nas hodnotovy system, na celou nasi civilizaci s cilem vyprovokovat nas k valce civilizaci, ale jinak mam pocit, ze porad mezi nami panuje nedorozumeni, anebo ty vyuzivas mych prispevku, abys ventiloval svoj odpor k vnucovani hodnotovych soustav, coz ja ze zasady nedelam, spis tomu v realnem zivote casto celim - než začneš někomu vnucovat svůj universální systém jinak než osvětou - nebyla rec o vnucovani CELEHO hodnotoveho systemu (ktery je zacasto doslova intimni zalezitosti kazdeho z nas), byla rec o vnucovani universalni hodnoty svobody islamske civilizaci, a to v souvislosti se soucasnymi udalostmi ve svetove politice, nic vic, nic min. Take me mrzi, ze vsechny ty obecne a nezpochybnitelne pravdy o svobode pouzivas v reakci PROTI mym prispevku, to je jako kdybys ostatnim tvrdil, ze ja s temito pravdami nesouhlasim, coz je manipulace, a ta se mi hrube nelibi.
 
A take bys mel konecne napsat, jaky je TVUJ postoj k 11/9. Existuji totiz postoje, ktere tvrdi, ze 11/9 bylo prave OBRANOU pred vnucovanim... Mozna, ze pak nam bude jasneji...
 
A taky bys me nemusel porad urazet, ja uz te taky neurazim...
0/0
27.2.2003 21:54

idiot

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
27.2.2003 23:04

Brekeke

Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
To co tvrdis o tech gangsterech je podle me dost blizko pravde, ale ne zcela - jiste, ze i Ladinovi jde o moc, ale zapominas, ze k tomu, aby se stal mesiasem, potrebuje nejenom strach nasi "nejcivilizace" (hm), ale hlavne PODPORU prislusniku jeho civilizace, on je proste vychcany manipulator a je jasne, ze jeho akt terorismu by nemohl byt vubec uspesny, cili byl by pouze a jenom uplne "normalnim" kriminalnim cinem (s naslednych vypatranim a odsouzenim nezavislym soudem), kdyby ovsem neexistovaly ty tendence v muslimskem svete, ktere nepochybne existuji - snaha hledat vinika za svuj vlastni marasmus u nekoho jineho, a u koho asi jineho nez u USA - statu, ktery se MUSI angazovat uz na celem svete, chte nechte, viz i ten clanek od Oty Ulce. Ladin by byl mocnejsi, kdyby valka civilizaci opravdu zacala (uz nema co ztratit a lidske zivoty nevinnych jsou mu u prdele), ale to si Bush nastesti uvedomil hned druhy den po 11/9 (resp. nekdo mu to spravne poradil), ze nesmi vyhlasovat krizovou vypravu, a pak musel demonstrativne a kajicne zajit do mesity a pomodlit se, nastesti. A samozrejme, ze by bylo nejlepsi Ladina proste ulovit, kdyby k tomu ovsem uz existovaly patricne technologie, jako ze asi jeste neexistuji, protoze jakakoliv  "nepresna" akce proti al-kajde je muslimy interpretovana jako zakrok proti jejich civilizaci jako celku (tzv "bombardovani Afghanistanu" - nee, ze nebylo, ale nebyli bombardovani Afghanci, ale tabory Al-Kajdy a Talibanci). Take si myslim, ze Ladin udelal dost velkou chybu na Bali - tam byla Americanu mensina, a schytali to uplne nevinni,navic mladi lide, kteri jsou odkojeni svoji spolecnosti k tomu, aby jim nikdo nevnucoval svoji vuli, a taky kdyz pak zacal vyhrozovat, ze to schytaji vsichni, kteri budou Americany proti nemu podporovat, resp. , kteri nebudou proti Americanum bojovat.
 
nejlepší bezprostřední způsob obrany je nepřipustit zamýšlený cíl - prostě zločincům musí být jasné, že tudy jejich cesta nevede....- nesouhlasim uplne, protoze to jednak neni mozne, ale hlavne kvuli tem tendencim v muslimskem svete - jde o to, vymitit, zlikvidovat PODHOUBI pro terorismus, ale pozor, nee nasilim, nejlepsi je proste vyresit ty tendence, ty jsou tim podhoubim, a nejelegantnejsim zpusobem je samozrejme kombinace bice a cukru - bic- exemplarne ztrestat Ladina (idealne ho ulovit, optimalne s co nejmensimi obetmi na civilistech a postavit pred mezinarodni tribunal), razne zakrocit proti statum, ktere prokazatelne podporuji terorismus, a cukr - export osvedcenych hodnot a demokratickych postupu a rozsahla materialni a lidska podpora (technologie, vzdelani, asymetrie v pritupu k informacim, atd.)- uz toto kratce po 11/9 zminoval Clinton - a k tomuto dobre poslouzi prave Irak - protoze pokud to dobre dopadne, stane se Irak novym Libanonem (tedy tim Libanonem, nez se to tam dosralo) a tedy prikladem pro ostatni, a Ladin a pripadni budouci Ladinove si uz ani nesktnou, budou vedet, ze nebudou mit absolutne zadnou podporu a nikdo si nebude kupovat tricka s jejich portretem a nikdo nebude do Americanu vrazet autem, nikdo nebude posilat penize na podporu pochybnych humanitarnich organizaci, atd, atd, atd, atd...
 
Ovšem důsledky dnešní praxe si jde docela dobře domyslet - dosažené stupně svobody a demokracie půjdou do háje, budou nahrazeny silovou kalkulací, cílem života se stane jestě více zašlapat každého potencionálního odpůrce - ale co odpůrce, odlišného - do země. A to nejen ve státním měřítků, ale i mezi lidmi - temto obavam NEVERIM, i kdyz je chapu, ale casto jsou jenom projevem nemistne paranoi nebo slouzi jako zastupny problem, jsou pouze dusledkem toho strachu, ktery Ladin svym cinem zasel, a tyto obavy vysumi, az se situace vyresi. Ta nase "nejcivilizace" (hm) ma totiz tu uzasnou vlastnost, ze je neskutecne adaptabilni, prizpusobiva a zaroven ma v sobe sebeopravne a sebeobranne mechanismy - ty a tobe podobni, a vlastne vsechny ty ovce na namestich a ti rvouci programatori a studenti na univerzitach a vlastne princip svobody a demokracie jako takove (a zacalo to francouzkou revoluci a jednim dodatkem americke ustavy), jste toho dukazem (a ja v jinych souvislostech take, neboj). My se dokazeme poucit z vlastnich chyb a sami sobe velmi ucinne zabranit, abychom neskoncili v diktature (myslis si, ze Bush pristi volby vyhraje? Ja ne). Je to jako v moderni ekonomice, ktera ma do sebe zabudovane pojistky - napr. pojisteni, atd.
 
Máš tedy skvělou budoucnost, ale neboj, on ten tvůj vrah to neudělá z nenávisti jmenovitě vůči tobě, nybrž z prevence, že bys náhodou někdy mohl.... - promin, ale tomuto nerozumim, ale tak nejak se mi to nelibi.
 
 
Omlouvam se, jestli nereaguju na vsechny tvoje myslenky, ale nejsem masina, jsem uz dost unaveny, ale po upozorneni zareaguju.
  Je zajimave, ze dost podobne myslenky, jako uverejnujes ty v tomto svem prispevku, jsem uz od par chytrejsich a vzdelanejsich muslimu uz slysel...
0/0
28.2.2003 0:25

Brekeke

Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
BTW, znal jsem velmi dobre pred lety jednoho Afghance, ktery mi s vaznou tvari popisoval, jake svine jsou ti Americani, ze pry napriklad umistuji bomby do detskych hracek, ktere pak posilaji jako soucast humanitarni pomoci ubohym afghanskym detem... A na sobe pritom mel bile tricko s nejakym typickym americkym nametem (uz si presne nevzpominam, co to bylo). Ja proto nemam rad vsechny ty programove antiamerikanisty, protoze vim, ze Americany pouzivaji pouze jako hromosvody svych frustraci.... A to pritom USA moc v lasce nemam.
0/0
28.2.2003 0:45

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO IDIOIT
a ty cece urcite jsi nevidel film "kandahar" btw. natoceny afghancem zijicim v kanade, a ve kterym tak 5 minut jsou venovany instruktazi deti, ze na plysove panenky povalujici se vedle cesty neni radno neni radno sahat. my jsme takove panenky nedelali, kdo jinej nez usa potom?
0/0
1.3.2003 2:07





Najdete na iDNES.cz