Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákaz tabákové reklamy je opět blíže

Z billboardů možná brzy zmizí reklama na cigarety. V parlamentu v úterý uspěl další z pokusů o její zákaz, na nějž přistoupilo už několik evropských zemí. Reklama na tabák je byznys se zdravím dětí, apelovala část poslanců. Ta druhá protestovala, že její zákaz je levičácký pokus znásilňovat svobodně uvažující lidi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Berny

Když chce někdo kouřit tak ví kde to má koupit.nemusí mít reklamu kuli tomu.
0/0
20.2.2003 15:45

noname

chcete vědět proč? Je to jednoduché a geniální zároveň
Josef Janeček prosazuje zákony proti reklamě, ovšem sám je dlouhodobě placen koncernem Philip Moris a to obrovskými částkami, je to on, který neustále od 89 žádá omezování reklamy právě kvůli Philip Moris .
Ptáte se proč by si to sama sobě dělala největší firma na trhu? Genialita je v jednoduchosti a efektivitě.
Philip Moris přes Tabak a.s. ovládá 85% - 90% trhu. Ročně  vkládá do reklamy 1 miliardu kč. Proč? Protože ostatní firmy jdou na trh s novými značkami a to na úkor tržního podílu PM, bez reklamy se neprosadí žádná nová značka. Takže když zakáží reklamu, tak PM si zachová své osvědčené značky, které všichni známe, ale Galoises musí podpořit svůj výrobek mohutnou kampaní, aby si ho někdo všimnul.
A proto každý zákaz reklamy prosazuje PM prostřednictvím svého placeného poslance.  Roočně takhle uštří 1 miliardu a zároveň odrovná konkurenci.
Genialita a jednoduchost, tleskám finančním analytikům PM za jejich tah.
P.S. mám to potvrzeno 
0/0
19.2.2003 16:35

krata

Re: chcete vědět proč? Je to jednoduché a geniální zároveň
No logiku to ma, clovek ktery huli jednu znacku a je zavislakem tak u ni nejspis zustane. A co se tyka vyhledu do budoucna, omezeni reklamy nejspis moc lidi neodradi, takze PM by mohl mit stabilni a nicim neruseny prijem. Dobry tah.. P.S myslim ze jedinou moznosti jak tenhle mor omezit je misto napisu Ministerstvo varuje... (=tytyty, nelez pres plot) na krabicku vyfotit kurakovy plice v realnych barvach + napis typu "Udelej si svoji vlastni rakovinu"
0/0
19.2.2003 20:50

GhorX

Re: chcete vědět proč? Je to jednoduché a geniální zároveň
Nemá to logiku. Jsem dlouholetý kuřák, na mě reklama nepůsobí (značku jsem zvolil už dávno). Cílem je nalákat nové kuřáky, udělat z nich stejně zavislé konzumenty produktu, jakým jsem i já. Dlouhodobě to znamená (bude-li reklama zakázána) úbytek konzumentů. A mimochodem, naprosto s tím souhlasím.
0/0
20.2.2003 16:04

JSI

Trtl Říman
No, pan Říman je známý trotl, takže to u něho nepřekvapí, že považuje zákaz tabákové reklamy za přímo součást plíživého komunistického puče. Ale je známo, čím později začne člověk s jakoukoliv drogou, tedy i nikotinem, tím lepší je možnost odvyknutí a snížení následků. Reklama, jak je známo podle sociologických průzkumů, má sestupně největší vliv na děti, ženy, důchodce a muže. Celková částka vydávaná na léčení následků konsumace tabáku je sice menší, než ušetřená částka za důchody předčasně zemřelých, ale tabákové firmy vtipně nezapočítaly do následků částku nevytvořeného národního důchodu nemocnými lidmi a předčasně umřelými. Pokud  by to započítaly, tak jedině kdo na tomto obchodě vydělá jsou tabákové firmy. Společnost nikoliv.
0/0
19.2.2003 10:55

uznekurak

Re: Trtl Říman
Mate pravdu a nemate... uz tuto diskusi sleduji delsi dobu na ruznych mistech a vetsinou se nikdo nedopocita... Nemusi, podstata je, ze koureni (i pasivni) skodi zdravi a to uz uznavaji i posledni ignoranti (to neni nadavka, nemazat!!!). Vychazim z toho, ze ty firmy umi kalkulovat (a to zy umi!!!) tudis se pro ne reklama pocita. Nakladnost nekterych shotu je obduvuhodna. Muj navrh na setreni vyrobnich nakladu zigaretove/tabakove reklamy: pouzivat ty lidske trosky vznikle pouzivanim produktu namisto tech mladych, krasnych a hlavne zdravych lidi. Odvyk od nikotinu je rel. snadny, jedna se o 8-14 dni, na veku a kuracke kariere nezalezi. Mohu po vlastni zkusenosti jen doporucit. :-)
0/0
19.2.2003 11:22

Phillip

Aach...
No nic, tak jsem si to precetl a jdu si zapalit...
0/0
19.2.2003 10:27

Cheos

Blbost nebo zkorumpovanost ?
Když tak uvažuji nad mnohými rozhodnutími našich pánů poslanců, nad jejich debatami, nad schvalovanými zákony, říkám si přece nemohou být tak hloupí, tak bezostyšní, tak naivní. A tak ve mně hlodá červík korupce a roste v červa, užovku až krajtu. Obávám se, že nejsou placeni jen z našich daní ...
0/0
19.2.2003 10:27

Pavel

A proč vlastně reklama, kdyz je tu monopol
Podívejte se, co se za cigarety u nás prodává a zjistíte, že naporostá většina je od Tabáku, a.s., ve které vlastní Phlip Moris zhruba neco mezi 60 - 70 % akcií. A z toho zbytku vetsinu vyplnuji dovezene cigarety od firem, kde ma vetsinu ten samy clovek - tak proc by si mel on sam pretahovat zakazniky od jedny svoji firmy k druhy? Takze to asi nebude kvůli tomu, že by chtěl bojovat sám se sebou ...
0/0
19.2.2003 9:37

LUkas

Re: A proč vlastně reklama, kdyz je tu monopol
Pavle, ale tady nejde o konkurencni boj, ale o to, ze na billboardech jsou mladi lidi, kteri jsou IN a skvely, protoze kouri ty ci ony cigarety a to pusobi na mlade lidi...
0/0
19.2.2003 10:17

uznekurak

Re: Re: A proč vlastně reklama, kdyz je tu monopol
Jde o velke penize, udrzeni klientely a ziskani novych zakazniku!!! Byt cool, oblibeny, mit uspech, patrit do party, byt in a co ja vim jeste... Pritom jde JEN o prodej DROG! Nikotin funguje velmi efektivne, navykovost je rychla a funguje i po pause nekolika let velice rychle (rika se ze uz s tou PRVNI!!!) A to vsechno na ukor toho jedineho, co my lidi mame: NASEHO ZDRAVI.
0/0
19.2.2003 11:36

Jan Malý

Zakázat reklamu,
i když nebude mít raklama tak velký vliv, jak se jí připisuje. Ve všem možném se po Americe opičíme - Santa Claus, sv. Valentýn, ...ale když se jedná konečně o něco pozitivního, tak jdeme "svou" cestou.
0/0
19.2.2003 9:18

Jan Malý

0/0
19.2.2003 9:14

Gbl

Reklama na cigarety vs 188a
Proc neni mozne na reklamu na cigarety aplikovat § 188a, odst. 1 tr. zak.? ("Kdo svádí jiného ke zneužívání jiné návykové látky než alkoholu nebo ho v tom podporuje anebo kdo zneužívání takové látky jinak podněcuje nebo šíří, bude potrestán.."), kde "Návykovou látkou se rozumí alkohol, omamné látky, psychotropní látky a ostatní látky způsobilé nepříznivě ovlivnit psychiku člověka nebo jeho ovládací nebo rozpoznávací schopnosti nebo sociální chování."(§ 89, odst. 10 ) ?
0/0
19.2.2003 9:03

uznekurak

Re: Reklama na cigarety vs 188a
U nikotinu (a dalsich pres 3000 latek, ktere kour zigaret obshuje!) je to stat, ktery si spolu s tabakovou industrii rozdeluje zisky. Odpoved na otazku, kdo pro/contra ve veci tabakova reklama de facto rozhoduje, je me osobne jasna. Tabakova industrie ma vice mrtvych a zranenych na svedomi, nez 2. svetova valka, presto jsou jeji reklama a produkty legalni a zadnemu statu to zeme to nevadi (a kdyz, tak jen na oko). Prestante kourit, udelate hodne pro vase zdravi! a zaroven nepodporite! ani tabakovou industrii ani podplatne a mistoprisezne financni ministry (...a odvracet nebezpeci/ohrozeni od statu - to jsou preci jeho obyvatele!!!).
0/0
19.2.2003 11:10

Anti

Odpuirci :)
TO je fakt legrace, jak se odpurci zakazani reklamy na cigarety ohaneji svobodou. Pravej duvod jejich odporu totiz je, ze jim de o ty dlouhy penize, ktery z toho maj na danich. A ze to sou hodne dlouhy penize. Prej svoboda...pche!... o tu tem šaškům jde az nakonec.
0/0
19.2.2003 8:59

Iva

A proč nezakázat veškerou reklamu ?
Stejně nám v ní reklamní agentury lžou....
0/0
19.2.2003 8:51

pes Novák

Nejhorší na tom je, že kouří víc ženskejch než chlapů!
 Kdyby alepoň kouřily ekologicky - bez kouře, tak bych proti tomu ani snad nic neměl...
0/0
19.2.2003 8:19

Killy

Ach jo!
Nevím, proč začali kouřit moji mladší soukmenovci, ale nedomnívám se, že kvůlivá reklamě. Na herák a trávu taky nikde reklama není a hele, jak jede! Je to všechno o ničem. Když chtějí Móricové vyhazovat peníze za reklamy, nechť tak činí. Jenom ne na cedulích, které všude překážejí. My kuřáci (bohužel nenapravitelní) přispíváme nehoráznou spotřební daní eráru dost peněz. aby ušetřil na důchodech a mohl přispívat na léčení narkomanů. P.S. Proč porád musíme blbnout ve všem stejně jako Američani? Nevšimli jste si jejich pomalé fyzické a psychické degenerace?
0/0
19.2.2003 8:09

Leoš

Re: Ach jo!
No vidíš Killy,
já to zase vidím z jiné stránky. Možná že na důchod přispíváte více, protože hodně z vás musí jít ze zdravotních důvodů do předčasných důchodů a pár let peníze z rozpočtu čerpají místo aby do něj přispívali. To jenom k tvé důchodově-ekonomické poznámce. K těm narkomanům asi tohle. Držení omamných látek je trestné. Tebe nikdo nešikanuje, když chodíš s krabičkou cigaret po ulici. Já osobně souhlasím s tím, že přispívám na léčení narkomanů, protože to jsou chudáci lidi, kteří si sami nemohou pomoci. Možná stejně jako ty prostě nemohou přestat užívat drogu. Pokud se rozhodneš přestat kouřit, rád přispěju i na tvé léčení. Co ty na to? Proč blbneme jako Američani, tohle je jedna z mála věcí s kterou naprosto souhlasím. Nedovedu si představit jaké to bylo za socialismu, kdy musel nekuřák v kanceláři čuchat a pasivně kouřit se svými bezohlednými spolupracovníky. Mně jako nekuřákovi cigaretový kouř smrdí a při delším pobytu v zakouřeném prostředí mě druhý den bolí v krku. Myslíš si že mám na výběr nějakou nekuřáckou hospodu kde bych pasivně nekouřil? Nebo to musím čuchat když stojím na zastávce, když jdu po ulici, atd. Jak by se ti líbilo, kdyby jsi musel několikrát během dne čuchat smrad. Asi ne, viď. Nemusíš se ale bát kouřící poslanci určitě smetou každý zákon proti kuřákům ze stolu. Přeji ti pevné zdraví.
0/0
19.2.2003 8:37

LUkas

Re: Re: Ach jo!
Naprosto souhlasim, ... vubec nejhorsi je, kdyz  rano, jeste polomrtvej, cekam na zastavce a prijde duchodce a zacne palit cigarety za 3,50, hergot to bych ho nejradeji zabil na miste....pak se nacpe do autobusu a dela chudaka, co si musi rychle nekam sednout...
0/0
19.2.2003 10:22

Amin

Neškodit
Vítám jakékoliv omezení podpory kouření. Třeba pak tabákový průmysl vymyslí cigarety, které nebudou smrdět a škodit...
0/0
19.2.2003 7:55

Hirosima

"Omezovani trhu", hahahahahahaha
A vo tom to je...... Pani pslanci, srovnavat cigarety a auta, to je trochu ujete, ne ? By me zajimalo, kdo vypustil takovou kravinu z huby. Ja jsem pro jakymikoliv prostredky omezovat koureni. Vite jak je pro nekuraka neprijemne, kdy sedi v prostrou s kuraky a musi dychad ten smrad ? DO BOJE PROTI CIGARETA A KOURENI
0/0
19.2.2003 7:45

CNR

Re:
...Právě o tom to je... Zákaz reklamy nezamezí tomu, aby "hulváti kuřáci" kouřili na zastávkách hromadné dopravy v přítomnosti maminek s kočárky, dětí a nekuřáků...Tomu zamezí pouze zákaz kouření na veřejnosti... To že dráhy třeba zakázaly kouřit na nástupištích je hezké ale nikdo to nekontroluje...A aby tomu nasadili korunu, tak zavedli ve vlacích půlené vagony (kuřák/nekuřák)...No a při kvalitě našich vagonů je jasné jak to tam ve skutečnosti vypadá..
0/0
19.2.2003 8:08

Mirek

Re: Re:
Doufám, že jsou půlené podélně, pak mi to dává smysl!
0/0
19.2.2003 8:20

Franta B.

Re: Re:
jo jenže pokud se dobře pamatuju,ten zákaz kouření na veřejných prostranstvích již existuje(zastávky etc.),ale nikdo na to nedbá a nedodržuje se to(naše statečná fízlicie to ignoruje).já sem bývalý kuřák,(mladická nerozvážnost)ale teď mi stačí i ti lidé co jen kouří venku,nastoupí do busu a chce se mi zvracet,hnus smrad!Zakázat kouření všude,reklama mě netankuje,ale taky proč ne?
0/0
19.2.2003 8:44

Tomáš

Re: Re:
Půlené kuřácké vagóny nejsou specialita ČD. To samé je v Německu, Švýcarsku, Rakousku a Maďarsku. A v té nekuřácké půlce je to cítit rovněž všude, nezáleží na kvalitě vagónu. Pro upřesnění, jedná se o vagóny řazené do rychlíků, v osobních vlacích se kouřit nesmí, už docela dlouho. K té kontrole, dráhy jsou rády, že se jim jakž takž daří kontrolovat jízdenky, každý frajer pošle průvodčí(ho) do pr...., když jedou večer a ráno frajeři z diskoték, tak klidně kouří i v nekuřáckých vozech, průvodčí nemá šanci, policie na to kašle, ...
0/0
19.2.2003 12:01

CNR

Tohle není...
...o reklamě, ale o výchově dětí a to co vidí doma...Když rodiče kouří, tak proč by to dítě nezkusilo taky že.... Ovlivněnost reklamou je maximálně do té míry, že nebude kouřit sparty ale malbora...nic víc.. Nikde ještě zákaz reklamy na tabákové výrobky nesnížil množství kouřících lidí....
Nekuřák CNR
0/0
19.2.2003 7:34

Keson

Re: Tak tomu nevěř
Jde o založení si dalších generací spolehlivejch odběratelů, ne o ovliňování lidí co už dávno hulej. Každej z nás to v životě aspoň zkusil, reklama nereklama. A ten kdo se chytil, jen tak nepřestane - v tom to je, podržet začínajícího kuřáka v tom začátku, ujistit ho že dělá dobře, že je "in", to je ta nejhnusnější podpásovka právě na děti. Ono investovat 800 melounů do reklamy asi nebude jen tak, ty prachy se musej vracet a bylo by zajímavý kdyby bylo možný zveřejnit podrobnosti o zacílení takový kampaně. Ta se od oka rozhodně nedělá.
0/0
19.2.2003 9:59

vrzy

ZAKÁZAT,ZAKÁZAT A ZASE ZAKÁZAT...
nevím pokolikáté něco podobného píšu... ale kam až může dojít neustálé omezování a zakazování??? co když se dozvíme,že veškeré bílé pečivo už druhý den začíná plesnivět a je tedy zdraví škodlivé... zakážeme ho??? co takhle zakázat tedy ty automobily,které zabíjejí - statistik,které to dokazují je spousta... co teprv letadla,vlaky apod. ZAKÁŽEME TO VŠECHNO???  pozn.: jsem nekuřák...
0/0
19.2.2003 7:08

Raptor

Re: ZAKÁZAT,ZAKÁZAT A ZASE ZAKÁZAT...
Tvá argumentace je poněkud chybná. Auta, vlaky, letadla mají hlavní účel pozitivní-přepravovat. Tvoje prostinká zkratka by znamenala zakázat vodu-je možné se v ní utopit. U cigaret je jejich prospěšných vlasností asi pomálu. Vymyslíš tři?
0/0
19.2.2003 7:32

czert

Re: ZAKÁZAT,ZAKÁZAT A ZASE ZAKÁZAT...
Zakazte prechody pro chodce ... a vlastne chodce taky. Reklama je v pohode.
0/0
19.2.2003 7:38

železný

Poslanci
by měli v prvé řadě přestat kouřit na veřejnosti a nejen oni. Vždyť ta mládež vidí, že kouří všechny populární osoby, tak proč by nemohla i ona
0/0
19.2.2003 7:04

Václav

Nemyslící
Myslím,že nejdřív fungoval tab.průmysl a potom organizovaný sport.Podpora sahá hodně daleko-že by pocit spoluviny?
0/0
19.2.2003 7:00

Pavel

Re: Nemyslící
Že by už staří řekové kouřili?
0/0
19.2.2003 7:04

Pavel

Dvojí metr
Když je zákaz reklamy na tabákové výrobky potlačováním svobodného trhu, proč ten samý parlament tvrdě potlačuje svobodný trh s drogami, zbraněmi a spoustou dalších věcí? Je přece na svobodném rozhodnutí kařdého, jestli si práskne herák nebo zastřelí souseda.
0/0
19.2.2003 6:57

Anti

Re: Dvojí metr
No to nevim cece.... :) Na druhou stranu, kdyby sis kupoval herak a dealer z toho musel odvadet dane....MAZEC :o) Jinak kazdej prece vi, ze parlament,vlada i senat prodej drog uz davno podporuje, ze. Ciga, alkac...
0/0
19.2.2003 8:48

Anti

Re: Dvojí metr
No to nevim cece.... :) Na druhou stranu, kdyby sis kupoval herak a dealer z toho musel odvadet dane....MAZEC :o) Jinak kazdej prece vi, ze parlament,vlada i senat prodej drog uz davno podporuje, ze. Ciga, alkac...
0/0
19.2.2003 8:48

Jiří

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.2.2003 6:12

Filip

Re: Nemyslící hovada
S těmi nemyslícími hovady bych byl opatrnější. To, že je kouření škodlivé, nepopřeš doufám ani ty. To, že účelem reklamy na cigarety je podpora kouření není třeba dokazovat. Její zrušení je tedy zcela zřejmě krok správným směrem. Tvůj názor, že kultura a sport jsou činnosti závislé na tabákové reklamě je dle mého názoru zcestný. Sport i kultura kvetly dlouho předtím, než se pan Philip Morris naučil škrtat sirkou.
0/0
19.2.2003 6:50

Jura

Re: Re: Nemyslící hovada
Nemáš bohužel pravdu, reklama slouží jen k tomu, aby přesunula už kouřícího zákazníka od jedné značky ke druhé...lidi to v drtivé většině zkouší v partě nebo na zábavě a na reklamu kašlou....buď chtějí být in nebo jim to chutná....
Myslím si že dokud se neomezí kouření ve fimech a na veřejnosti...a nebude se to postihovat, není šance že by kuřáků ubylo...
Když holt mladý člověk vidí že kolem něj polovina lidí kouří, zapálí si taky, neboť myslí že je to normální...a na reklamu přitom nekouká...
0/0
19.2.2003 7:09

Pavel

Re: Re: Re: Nemyslící hovada
A proč je vlastně tak in to kouření? Nemá na to vliv taky reklama? Nebo nekdo vyhazuje zbytecne penize za reklamu. Podivej se treba na to, jak se prodavaji napr. zvykacky - ne ze bych proti nim neco mel, ale kolik jich musi jenom prodat na zaplaceni reklamy? Drive se tolik nezvykalo (za komunistu) - nebyla reklama na zvykacky. Tim nerikam, ze zvykani je spatne, ale to, ze oni to maji hodne dobre spocitane. Urcite vyrobcum cigaret nejde o to, aby prosperoval sport a kultura. Dokonce jim ani nejde o to, aby nekdo mel nejake negativni dusledky z koureni, ale nevim, jestli neni horsi, kdyz je jim to vlastne jedno ...
0/0
19.2.2003 9:23

Petr

Re: Re: Re: Re: Nemyslící hovada
Ty troubo, za komunistu sice nebyly reklamy ale
zvykacky taky ne!!! Nebylo co reklamovat.
A kourilo se tenkrat vic nez dnes, i bez reklamy
Nezapomen, na tabaku a alkoholu vydelava
nejvic STAT!!!!!! (Na danich)  Drogy nejsou
legalni, tudiz zadne dane, tak se to stiha!!
Tak to chodi na tom svete kulatem.
0/0
19.2.2003 23:33

Anti

Re: Nemyslící hovada
No ja mel pocit, ze reklama cigaret je od toho prilakat uz stavajii zakazniky k jine znacce, ale hlavne prilakat zakazniky novy. Tabakovy koncerny maji z techhle aktivit obrovsky prijmy. Tvrdit, ze kdyz se zrusi reklama na cigara, budou met firmy akorat vetsi zisk je totalni blbost.Fakt je, ze nas poslanci opet maji za blbce. :)
0/0
19.2.2003 8:40

Hrouda

Upozornění !!
Z Neviditelného psa se stala propagandistická hlásná trouba, zrušil komentáře...
0/0
19.2.2003 3:04

slavjaro

Re: Upozornění !!
Napište svůj nesouhlas redakci i autorům článků. Já už jsem to udělal.
0/0
19.2.2003 6:59





Najdete na iDNES.cz