Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Londýn začal vybírat mýtné

Úderem sedmé hodiny ranní se v Londýně začalo platit za vjezd do centra. Ti, kteří se chtějí do středu metropole dostat autem, musí zaplatit pět liber. Radnice tak chce omezit dopravní zácpy a přesvědčit obyvatele, aby používali metro či autobus.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lojza

18. 2. 2003 15:02
V Praze by to byla parada,
a jsem vsema deseti pro, ale az se vyresi trochu lip infrastruktura. Az bude clovek mit kde na kraji Prahy u metra zaparkovat, pak to bude super, pak se muze vjezd aut do centra rovnou zakazat. Bez lepsich parkovacich ploch a treba i hustsiho metra by to ale znamenalo vecnou zacpu na krajich Prahy. A dokoncit dalnicni obchvat aby byl kolem cely Prahy by taky neskodilo.
0 0
možnosti

Kamil

18. 2. 2003 19:27
Re: V Praze by to byla parada,
Obchvat je základ pro další rozvoj myšlenky mýtného. Pokud Prahu objedete, pak můžou radní uvažovat o mýtném. Pak jsem i ochoten platit za vjezd, ovšem pokud tam nebudu bydlet. Pro občany s trvalým bydlištěm a pro firmy by měl být vjezd zdarma (ostatně, platí nemalé daně).
0 0
možnosti

Jirka

17. 2. 2003 18:18
mohlo by se to udelat i u nas
Pokud se nepletu funguje to uz mnoho let v Singapuru a mel jsem pocit, ze to tam je mnohem lepsi s dopravou nez vedle v Johore Baru ci Kuala Lumpuru v Mal. Konec koncu neco podobneho je v Hong Kongu - ne placeni v centru, ale na prijezd na ostrov Hong Kong se da pouzit but lod a nebo tunel a oboji se plati. Ale je zajimave, ze od te doby co se plati (hlavne v Singapuru) je mene aut, ale virazne vice taxi, Ktere funguji a jsou lacine.
0 0
možnosti

mladenec z Asie

18. 2. 2003 4:09
Re: mohlo by se to udelat i u nas
Zdar, jenze v tom HK se plati nejen, kdyz se jede na H.K. Island, ale i zpet do Kowloonu. Tam se totiz plati za ten podmorsky tunel. Jinak lodi s vyhlidkou na mesto je to za HK$1.70, zatimco busem kolem 9, metrem za 10, ale autem za cca 45 (zalezi, kterym tunelem). Jinak ale souhlas, mnozstvi aut v centrech je nutne snizovat i temito opatrenimi! PS - HK$1 ~ 4Kc.
0 0
možnosti

Baron

17. 2. 2003 16:20
zajímalo by mne ...
... jestli i pan starosta bude jezdit MHD a pokud ne, zda mýtné bude hradit ze svého (jedná se o jeho pohodlnost, nikoho jiného) nebo zda mu to budou platit daňoví poplatníci, případně zda úředníci sami sobě všechny poplatky odpustí (jak už to tak bývá)?
0 0
možnosti

GWB

18. 2. 2003 12:59
Re: zajímalo by mne ...
Předpokládám že starosta Londýna není takovej chudák, aby si to nezaplatil. Navíc zrovna v Londýně jezdí narvaným metrem i kupa vyšších ouředníků, manažerů a j wc. Zato si to dovedu představit v Praze, tu ohromnou databázi vyjímek co by se okamžitě vynořila :-)))
0 0
možnosti

Homer

17. 2. 2003 15:47
Zavedte to same i v Praze
a konecne se bude dat po centru v klidu chodit.
0 0
možnosti

Lukasek

17. 2. 2003 15:45
Re:nemaji tramvaje
No v centru londyna fakt nemaji tramvaje, zato tam maj celkem slusne siroky silnice a strasny mnozstvi taxiku a hustou sit metra, cili staci, aby metro jezdilo castejc a tech par lidi co nebudou chtit zaplatit metro pobere. POdle me je to krok dobry, protoze kdyz clovek de sto metru od big benu k westminstr eby, tak musi prejit nejmin dvakrat(myslim preci jenom uz je to rok co sem tam byl) slusnou magistralu a da se tam sotva dejchat.
0 0
možnosti

Beda

18. 2. 2003 10:22
Re: Re:nemaji tramvaje
Blbost! Ti, co nechteji platit metrem nepojedou! Jizda Londynskym metrem tam a zpet - vyjde totiz skoro na tozez, jako ono slavne mytne... Napriklad 2 zony stoji 2 libry (tam a zpet = 4 libry) a denni jizdenka vice nez 5 liber.
0 0
možnosti

kaka bus

17. 2. 2003 15:03
Londýn - nerovnost
Jeví se mi jako nerovnoprávnost, pokud jako soukromý občan jsem povinen platit, avšak jako majitel taxi mám právo vjet do města bez mýtného.
0 0
možnosti

Mat

17. 2. 2003 15:22
Re: Londýn - nerovnost
On asi drožkař projede x-krát za den hranicí placené zóny, protože si myslí, že má ohromně fotogenickou poznávací značku, nebo se nemůže vynadívat na to přeplněný centrum?!!!
0 0
možnosti

petr nikel@hotmail.com

17. 2. 2003 14:28
londyn vybira poplatne
To nema nic spolecneho s dopravou.Londyn chce jenom hrabat penize od lidi kteri uz dost plati dani.Co bude priste?Dane ze dychame vzduch?Je to jenom chamtivost po penezich.
Petr Nikel
0 0
možnosti

Iraq

17. 2. 2003 15:12
Re: londyn vybira poplatne
Když budeš línej a pojedeš autem, tak plať
0 0
možnosti

Tlusta

17. 2. 2003 14:21
Velikost zóny
Placená zóna podle článku tvoří asi 1,3 rozlohy Velkého Londýna. Znamená to, že je centrum Londýna o třetinu větší než Londýn, nebo prostě autor nepřemýšlel ?
0 0
možnosti

juka lejno

17. 2. 2003 14:53
Re: Velikost zóny
autor je pošuk, ale v TV říkali, že se jedná o 8km čtverečních
0 0
možnosti

Roman

17. 2. 2003 13:43
jde o systém
tedy pár informací, které se učí na stavební fakultě už léta.....
Sklidňování dopravy je dobrá věc, ale má své podmínky. Když někde utlumíte dopravu ať už jakýmkoliv způsobem, musíte na jiném místě zvýšit propustnost komunikací..to jsou ty zmiňované obchvaty. Kolem Prahy není okruh dostavěn, takže těžko může dojít ke zklidňení dopravy  v centru.
A ke způsobům zlidňování dopravy. To nejhorší, co můžete udělat je postavit široké silnice a pak na nich nainstalovat retardéry. Bohužel, takhle se u nás povětšinou staví obslužné komunikce. Přtom patřičná úprva zatáček, zúžení, změna barvy povrchu atd. má minimálně psychologický efekt. Při některých opatřeních rychleji jet prostě nemůžete. To jsou ty správné způsoby zklidňování dopravy. Ale vždy je třeba mít na paměti, že když někde vytvoříte jakékoliv omezení, tak někde jinde o to musíte zvýšit proustnost .
Přijde mi, že vybíraní mýtného je poslední krok. Mnohem lepší je vytvořt komunikace v centru tak, aby bylo výhodnější jezdit do centra MHD.
0 0
možnosti

David

17. 2. 2003 16:33
Re: jde o systém
Naopak. Vybirani mytneho by mel byt jeden z prvnich kroku! Mnohem lepsi nez umele zpomalovat dopravu je umoznit ji, aby byla co nejefektivnejsi... a nechat si tuto efektivnost patricne zaplatit. A ne aby to bylo¨jako dnes, kdy si od aut ve meste nechame zneprijemnovat zivot a jeste jim to dotujeme, a to primo stvbou novych drahych silnic, ale take neprimo v podobe vydaju na leceni, na protihlukova okna a v podobe neefektivnosti MHD (tramvaje uvizle v zacpach nebo cekajici na zelenou...) i pesi a cyklisticke dopravy
0 0
možnosti

admiral_Atvar

17. 2. 2003 13:41
nemaji tramvaje ?
docetl jsem se, ze musi lide jezdit metrem nebo busy. tazi se, to londyn je tak zaostale mesto, ze nema tramvaje ? nebo na ne v clanku zapomeli...
0 0
možnosti

PP

17. 2. 2003 13:46
Re: nemaji tramvaje ?
Nechápu, co myslíš zaostalostí města bez tramvají? U nás v Teplicích je taky nemáme a jsme ve špičce dopravních technologiíí a nejen tam, např. naše fotabalové mužstvo je nejlepší v zemi. Tvůj příspvek spíš mluví o neznalosti světa, myslíš, že tramvaje jsou to jediné hi-tech?
PP
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč