Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sporná kniha budí odpor

V knihkupectví byste tu nenápadnou knihu nejspíš přehlédli. Neprovází ji žádná velká reklama, a přesto už padlo první trestní oznámení a ozvaly se první protesty proti jejímu vydání. "Připadá mi nebezpečnější, než když vyšel Hitlerův Mein Kampf," říká Tomáš Jelínek, předseda Pražské židovské obce. "Může se stát manuálem českých rasistů a antisemitů."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paul maresh

David Irwing
Na dnesnim svete neexistuje jediny historik, ktery ma znalost Hitlerova Nemecka jako David Irwing. Za svoji znalost a pravdivost byl prakticky ekonomicky znicem nechutnym, zaujatym Britskym soudem. Diky bohu tato nespravedlnost nevydrzi na dlouho a skutecnost a pravda bude podstatou historie.
0/0
23.2.2003 2:11

Typ

Reklama
Kniha ani nepotřebuje reklamu. Tu jí totiž udělal pan Kamin. Nebýt jeho, fašouni se o ní vůbec nedozví, natož aby znali něco z jejího obsahu. Díky panu Kaminovi teď mají v ruce ten "návod" včetně panem Kaminem vytržených souvislostí. Je to z jeho strany velmi promyšlený krok: před veřejností bude mít nálepku antifašisty, a přitom ve skutečnosti velmi zdaně podporuje šovinistický myšlení svejch spolunácků a spolufašounů.
0/0
14.2.2003 10:17

jurasek

pokud knihy zacnou budit odpor, tak je to s nami vite kde...!
david irving je jeden z nejlepsich historiku 2. svetove valky, mel povoleno pracovat primo v nemeckych archivech a jeho historie o hitlerovi je absolutne vynikajici a bez chyb...usporadali na neho hin na carodejnice z toho duvodu, ze v zasade spravne napadl cislo zabitych zidu za vlaky...evropa ani nemela 6 milionu zidu, samotne nemecko melo pohych 200 tisic, nejvice jich melo polsko.....polaku zarvalo 6 milionu a z toho polovina byli zide.......irving dale potvrdil, ze koncentracni tabory nebyly vyhlazovaci tabory, ale pracovni, kam se zacalo posilat uz ve 30. letech.....nejdrive sli komunisti a odpurci nsdap, potom sli ostatni, ale zide jako takovi zacali byt vyhlazovani az v roce 1943, takze pokud clovek zna trochu matiky a kapacitu krematorii jednotlivych koncentraku, 6 milionu je nesmysl........to nemeni nic na tom, ze zide byli vyhlazeni, zidi a cikani byli vyhlazovani na zaklade etnicity a nabozenstvi.........jenomze zarvalo mezi 11 milionu lidi v koncentracich a prave na ty 'nezidy' se strasne rado zapomina........hitlerova genocida nebyla jenom genocidou zidu........jinak jenom na okraj, americke firmy se podilely na vytezcich prace v koncentracnich taborech, nakonec IG Farben byl financovan az do konce valky wall street, zejmena rockeffelerem
0/0
13.2.2003 23:46

bruno

Re: pokud knihy zacnou budit odpor, tak je to s nami vite kde...!
jurašku -ty nejsi zajimavei-idyž chceš bejt zajimavej zakaždou cenu,berkdeber--nebudu chtít ti oponovat,to nemá cenu....vten moment mě fakt neinteresuješ,jelikož si blbej,ale tak strašně blbej....takže šlus--ocudpocud...na tebe nemam žaludek!
0/0
14.2.2003 10:26

VMM

btw
napriklad statisticky urad spojenych statu vydava publikace ve kterych se zameruje na tzv. "minority owned business" coz jsou podniky vlastnene asiaty, cernochy, hispanci a zeny. jsou na to normalne official statistiky, mrknete se na www.census.gov. co vam potom vadi na zverejneni poctu zidovskych miliardaru?
0/0
13.2.2003 22:13

dimka

Re: btw
tys šibal-bratu...velkej šibal
0/0
13.2.2003 22:16

VMM

Re: Re: btw
sakra dimka ale to je proste uplne normalne napsat kdekoliv, ze "vetsi cast podniku v karlovych varech vlastni rusove", nebo "VMM je rus". proc je spatne napsat o nekom, ze je zid? to ja jaksi furt nechapu. to je proste tvuj stejnej atribut jako barva oci.
0/0
13.2.2003 22:39

dimka

Re: Re: Re: btw
až budeš jivrej-tak se tak blbje nebudeš divit...
0/0
13.2.2003 22:48

VMM

Re: Re: Re: Re: btw
ale tohle je prave jeden z duvodu proc nekteri lide nemaj radi zidy. nebo napriklad ja jsem precetl (nevim, zda to pisi spravne) "kicur suchlan aruch" kterej je prelozeny napriklad do rustiny. ale "suchlan aruch" prelozenej neni ani nebude,  proc to neprelozit aby nekdo do toho mohl nahlednout?
0/0
13.2.2003 23:31

jurasek

Re: Re: Re: btw
neni pravda, ze zide v rusku maji v pasech napsano, ze jsou zide? pry to tak je.....vy je berete jako etnickou skupinu, zatimco zide jsou bud etnicka skupina (hlavne sefardi) nebo jsou nabozenska skupina, protoze je plno konvertu a nikde tak nejsou oznacovani...s vyjimkou izraele, samozrejme, ale izrael je rasisticky stat zalozeny na zidovstvi jako etnicite a predpokladu pro obcanstvi..........je pravda, ze maji desny fofry birmovat paragvajce na zidy, ale kdo by to za 20 tisic americkych dolaru neudelal.........nejaky chudak z and, ktery nikdy nemel v zivote nic vic, nez jednu fujaru, par lam, manzelku v udoli a na kondora se tak jenom mohl divat z dalky........
0/0
14.2.2003 0:04

VMM

Re: Re: Re: Re: btw
nemaj tam uvedeno nic, jenom v rodnem liste. kolonka pro narodnost se zrusila nekdy pred 15 lety. oni ale jsou etnicka skupina (v rustine "jevreji"), pak jsou judaisti (neplest s nejvetsim pratelem ruskych judistu vovkou putinem).  my pro to mame 2 rozdilne pojmy. a nakolik vim, tak konvertovanim k judaismu se ti narodnost nemeni.
0/0
14.2.2003 0:52

ukran

Re: Re: Re: Re: btw
všímejme si Ruska jen,zda odtamtud nic nehrozí a jinak ho nechme patlat ve svých necivilizovaných pravidlech,které navíc kdykoli poruší,když se mu to zrovna hodí.Myslím,že nám dluží spoustu miliard a pro letošek socani nevymohli nic.
Rusko-zima,smrad a v pondělí zavříno..
0/0
14.2.2003 6:37

Yorick

Naprosto směšné...
...je žalovat někoho za vydání¨či napsání diskriminační knihy v zemi, kde příslušníci strany, jejíž ideologii zákon staví  fašismu naroveń, v parlamentu vybírají prezidenta... 
0/0
13.2.2003 18:46

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

To neni lez
To neni lez, bylo by hezke, kdyby to byla. Protoze lez v podstate neni nebezpecna, ma kratke nohy. Je to polopravda, ktera svou druhou polovinu zamlcuje. A prave tim je mnohem horsi a nebezpecnejsi, nez lez sama.
0/0
13.2.2003 18:13

ukran

chceš vědět,kdo je Žid?Běž na Východ chlapče.!
Je pod českou rozlišovací schopnost určit, kdo je a není Žid. Také,když si nějaký mamlas vydá knihu,tak ho nechme.U nás nikdy fašisti nepřekročili počet jedněch kasáren..
 
0/0
13.2.2003 17:17

Roman

Pár konkrétních
Spousta lidí si myslí, že Žid je něco tak exotického, že u nás snad ani nemůže žít. Proto házím do placu pár konkrétních jmen: S. Gross, K. Kühnl, V. Dobal, M. Uhde, M. Kopecký, V. Brodský, K. Bartoška, V. Mlynář, J. Moserová, D. Burešová, K. Heřmánek, J. Stránský, M. Kraus, R. Salzmann a mnoho dalších. Je jich u nás docela dost. A buďte si jistí, že nepracují v technických službách.
0/0
12.2.2003 18:47

roubiček

Re: Pár konkrétních
taky proto tý technický služby vypadaj jak vypadaj,a jestli jim šefujete vy,milej romane,tak to maj kunčofti nadzemskou radost.
0/0
12.2.2003 20:18

předseda

Re: Pár konkrétních
A jak poznáte takového "Žida" ?
0/0
12.2.2003 21:08

Kato

Zida pozna bez problemu kazdy idiot
podlo toho, ze je ten Zid podstatne schopnejsi a uspesnejsi nez on. Na prvni pohled dosti vagni kriterium, ale spolehlive funguje uz cela staleti.
0/0
13.2.2003 9:25

marco polo

Re: Zida pozna bez problemu kazdy idiot
Clovece,tak to musis byt zid jako poleno, ty jsi tady ten nejschopnejsi a nejuspesnejsi kecal ze vsech!!!!!
0/0
13.2.2003 14:09

předseda

Re: Re: Zida pozna bez problemu kazdy idiot
žid=kecal; tedy určitě i pro Vás je to označení značící k dotyčnému "sympatie" , že ?
0/0
13.2.2003 22:01

abc

Re: Pár konkrétních
Ale jak jste zapomnel na: Zemana, Pitharta, KLAUSE? a jine......
0/0
23.2.2003 20:50

Eriden

co dodat
  Trochu odlehčení : Plazí se Khon a Roubíček uprostřed pouště.Najednou Roubíček povídá "poslouchaj Khon,mít tak půl litru vody", Khon odpoví "to by byly kšefty"........
0/0
12.2.2003 16:07

Jirka

Re: co dodat
A tim bychom mohli celou debatu uzavřít :)
0/0
12.2.2003 17:23

squire

Svoboda slova
Nechť máme knihy moudré i hloupé, knihy poučné, naučné i blbé - ale prosím nemějme knihy zakázanéLibri prohibiti, to je asi ta největší ostuda, která nás může potkat  třináct let po tom, co jsme snad zbavili totality.
0/0
12.2.2003 15:39

Johan

židé jsou nejprohnanější národ na světě.
To co dosáhli židé za několik tisíciletí nás musí přivádět k úžasu. Z kočovného kmene se stali téměř úplní vládci světa. Dopomohl jim k tomu jejich silně vyvinutý parasitický pud a chameleonská schopnost vydávat se za příslušníky té rasy, na které právě parazitují. Žid se vyznačuje tak velkou drzostí, že to někdy našinec může mylně považovat i za odvahu. Žid je ochoten pro svou drzost parazita i zemřít, tak jako klíštěti se utrhne hlava když ho snažíte z kůže vytáhnout. Jediná hrozba židovi je ještě bílý člověk a tak se ho žid snaží různými způsoby zničit, dříve válkami a nyní více genocidou, mícháním bělocha s různými barevnými národy. Jde to rychle. Před 50 lety bylo například v severní americe 90 procent bělochů a teď už jich tam je méně než 70 procent. Mezirasová manželství jsou na vzestupu i u nás doma. žid se nám zažral hluboko pod kůži a máme ještě trochu času ho z kůže sedřít, ale to už bude velmi bolestné a bez krve se to neobejde. Tak jako dobrým slovem nepřesvědčíte pýr aby nedusil záhon mrkve, tak ani po dobrém nepřesvědčíte žida, aby nám přestal sát krev, a zabíjet.
0/0
12.2.2003 14:24

Kato

Dojemne presvedcivy dukaz
Georgescova tvrzeni o oblble prihlouple mase - delast to s lasky k bliznimu nebo te ukecal?
0/0
12.2.2003 14:38

Honza

Re: židé jsou nejprohnanější národ na světě.
Jsi totalni blb a spina spolecnosti. Kdybys nekdy neco dokazal, nezavidel by si ty spino!!! Ty si ten parazit a luza.
0/0
12.2.2003 14:41

admiral_Atvar

Re: židé jsou nejprohnanější národ na světě.
jste ubozak a retard. belochu ubyva kvuliva hispancu, cernochu a arabu. zidu je jednak tak malo, ze bilou populaci ani nenaredi a i kdyby, bylo by to jedine DOBRE ! Zide si sve postaveni zaslouzili, po WW2 se vzmohli jak zadny jiny narod ! co trebas romove ? ti se namnozili asi jak kralici a na nejaky rozmach jak v izraeli ani nepomysleli.
0/0
12.2.2003 15:24

Péťa

Re: židé jsou nejprohnanější národ na světě.
Tak výstižnou definici jsem ještě nečetl
0/0
12.2.2003 17:57

knihovnik

Re: Re: židé jsou nejprohnanější národ na světě.
snad az se naucis cist budes cist
0/0
15.2.2003 13:12

jana kleer

georgesco
nechapu co se tak rozcilujes a nadavas nejsem rasista a mam spoustu zidovskych pratel ale i ti souhlasi ze pokud se stale nadava na nemce  americu a muslimi a pankace je to v poradku ale jakmile nekdo napise jeho nazor o romech nebo zidech je ohen na strese demokracie je tez svoboda slova a nazoru pokud si je nekdo vysvetluje jako nenavist a rasismus pak je on nevzdelany  a pokud v te knize na zidy nenadava ani nevyhrozuje tak na to ma pravo jana
0/0
12.2.2003 13:42

georgesco

Re: georgesco
Ve svém druhém příspěvku jsem to Jani vysvětloval.
Možná si přečti komentář J. Jandourka v MFD.
Ale hlavně si přečti příspěvek Johana, pokud to myslel vážně, tak je to síla! A přesně pro tyhle lidi a nejen pro ně jsou takovýhle knihy živnou půdou. No přečti si toho Jandourka.
Shalom!
Shma Jisrael!
0/0
13.2.2003 9:49

předseda

Re: Re: georgesco
Četl jsem ho (omlouvám se za vstup do diskuse) - a i když pana Jandourka uznávám , tak zrovna s tímhle jeho článkem moc nesouhlasím - samozřejmě že obecně se blbec velice špatně přesvědčuje o svý blbosti, ale to podle mě neznamená, že by se mělo vůči lži a blbosti mlčet. Ona se pak tato často dále nezastaví jen u slov...
0/0
13.2.2003 22:07

Cartman

Konečné řešení svobody slova
Podle mě by měli zavřít každého, kdo i jen napíše samotné slovo "Žid" na papír.
0/0
12.2.2003 12:37

policie

Re: Konečné řešení svobody slova
... už si pro Vás jdeme...
0/0
12.2.2003 21:12

Tristan Eugen

Sporná kniha budí odpor
ni stráže SS.A tomu má věřit dospělí.
0/0
12.2.2003 12:14

Bubák1

Co na tom vadí?
Podobné statistiky se přece zveřejňují i o jiných etnických skupinách. Kupříkladu o romech. Nevidím na podobných údajích nic závadného, prostě židé média do značné míry ovládají. No a co? Myslím však, že si škodí svým bolestínstvím a sebevychvalováním v médiích především sami, tenhle "skandál" nevyjímaje.
0/0
12.2.2003 11:10

Kato

Statistiky o Romech?
Ty o nejake oficialni vis?
0/0
12.2.2003 11:54

admiral_Atvar

Re: Co na tom vadí?
ano ? zverejnete statistiku, ze 90% romu jsou zlocinci a parazite a pak mluvte neco o zidovskem ovladani sveta.
0/0
12.2.2003 12:04

georgesco

ach jo!
Blbečkové, povětšinou vůbec nechápete, o co jde.
Plácáte tu o o ústavě a svobodě slova ale unikají vám souvislosti. Např. v Německu by se o takovou věc zajímal nejdřív právě Úřad na ochranu ústavy. Proč asi Bakaláře nezajímá, kolik miliardářů je např. Irů. Navíc proti takové knize by nikdo asi nic nenamítal. Jde o tzv. společenskou nebezpečnost. Z mnoha důvodů a hlavně historických souvislostí vyplývá, že přesně taková pseudovědecká vytvářela ideovou základnu antisemitismu a jakoby jej legalizovala. Slabší jedinci, náchylní k důvěře ve všelijaké spiklenecké teorie pak oblbli přituplé masy a neštěstí bylo hotovo. Ale to už opakuju xkrát opakované. Pokud vám to skutečně nedochází, tak jste nedoukové.  
I svoboda slova má svá omezení protože může být stejně nebezpečná ba i nebezpečnější než jiné trestné činy. Proto existuje mj. taky zákaz   propagace hnutí směřující k potlačení práv a svobod občanů.
Tak se laskavě nejdřív zamyslete, pokud máte čím, a doplňte si vzdělání, než tu začnete vyblekovat svoje rádoby liberální názory!!
0/0
12.2.2003 10:57

Cabe

Re: ach jo!
Jsi zrejme zid,ale to neni na zavadu.Precti si poradne svuj prispevek.Kolik nadavek a nadrazenosti z nej vycniva.A divis se potom,ze lide nemaji radi zidi? Vzdycky se radi vyvysovali nad ostatni. Tvuj prispevek je toho dukazem.
0/0
12.2.2003 11:26

Kato

Logicky zkrat
pokud jsi svym prispevkem chtel potvrdit tu pasaz o slabsich jedincich, spikleneckych teoriich a oblble prihlouple mase, tak se ti to fakt povedlo, gratuluji.
0/0
12.2.2003 11:39

georgesco

Re: Re: ach jo!
A kolik židů znáš, že je nemáš rád? A kolik praktikujících židů, nikoliv takových, co se o nich povídá, že mají židovský původ. A co vůbec o judaismu obecně víte?
Pár nadávek mi skutečně uniklo, když vidím tolik tuposti a primitivismu pohromadě. A nadřazenost? Hm, to mě nenapadlo, ale pokud nad tím tak přemýšlím, tak ano, nad většinou zde publikujících "obránců svobody slova" se cítím morálně výš a ani nemusím být žid.
Polemizuji s většinou z vás hlavně o tom, že tzv. svoboda slova je nejvyšší hodnota. Prostě některé knihy mohou být nebezpečné. Co myslíte, že asi studoval mladý Hitler? Značné procento lidí se nezatěžuje nějakým přemýšlením či kritickým přístupem (pardon, už se zase vyvyšuju) a pasivně vstřebávý všehcny hlouposti světa. Důkazem je např. náklad Blesku atd.    
Knihu jsem nečetl a předem ji neodsuzuji, ale dost velkým varovným signálem pro mě jsou např. vyjádření: "Fakt, že antisemitská propaganda kritiku Židů zveličovala, by neměl zastírat skutečnost, že mnohdy měla reálný základ."  
A to je ono. Salónní antisemitismus může být nebezpečnější než ti tupí holohlaví hoši co mají metr v ramenou ale v hlavě vakuum! (sorry, zase nadávka). A důsledky toho jsou všeobecně známé. Ale to už bych se opakoval a  asi to nemá smysl.
Kdo máš uši, slyš! 
 
0/0
12.2.2003 13:10

Kato

S nedutklivosti nikam nedojdes, Georgesco
Tim akorat nahrajes zidobijcum a tu zmatenou a nepremyslejici masu presvedcis, ze maji pravdu. Proc vyskakujes ke stropu kdyz ani nevis co ma byt tim "realnym zakladem"? urcite bude leopsi, kdyz si je prectes v te knize, posoudis a pak k nim zaujmes stanovisko. Pokud nekdo vecne diskutuje a interpretuje fakta, tak je zkus zpochybnit vlastni logickou interpretaci a nebo vecnym dotazem a nepropadej malichernym emocim.
0/0
12.2.2003 13:40

georgesco

Re: S nedutklivosti nikam nedojdes, Georgesco
Ale to není jen o tom. Je otázkou, proč byla taková kniha vůbec napsaná? Ale nebudem to rozvádět, to by byla diskuse donekonečna. Přečtěte si komentář J. Jandourka, vystihl to docela přesně.
0/0
13.2.2003 9:58

Dockinez

?
Mozna by bylo lepsi si dotycnou knihu nejdrive pozorne precist a pak teprve vynaset soudy. Samotny clanek  v Mlade Fronte to nemuze zastoupit.
0/0
12.2.2003 13:52

Kato

Re: ach jo!
Kde beres tu jistotu, ze Bakalar ve sve knize nesrovnava pocty zidovskych a irskych miliardaru? Proc ti prace o irskych miliardarich vadi mene nez prace o zidovskych. Tohle vypada, ze jedine kriterium je pro tebe jejich rasovy puvod. A na zaklade ceho rozlisujes mezi vedeckou a pseudovedeckou praci - z tveho prispevku to vypada, ze hlavnim kriteriem je ideologicka "spravnost" nebo politicka korektnost, kazdy tomu rika jinak. Taticek Dzugasvili by mel z tveho prispevku radost. Pokud ma byt omezena sboboda slova a projevu, tak pouze v pripade prokazatelnych lzi, vymyslu a nepodlozenych domnenek, nikoliv v pripade prokazatelnych faktu ci logickych pochybnosti.
0/0
12.2.2003 11:31

předseda

Re: Re: ach jo!
Já si nemyslím, že by kolegovi vadil počet irských miliardářů - ale on chápe výslovné uvádění židovských miliardářů jako důkaz toho, že tito vládnou světu a toto jako nástroje k následnému podněcování k antisemitismu, což třeba u Irů nebo jiných prakticky nelze (neexistují snad zatím takovéto teorie - na rozdíl od Židů). Co se týče hranice svobody slova - to je věc nadmíru těžká, jak jednoznačně a jednoduše rozpoznat a dokázat "prokazatelnou lež". Já na jednu stranu souhlasím s tím, aby se paskvili typu Mein Kampf, Satanská "bible" apod. mohly svobodně vydávat a číst, ale na druhé straně - je zde fakt reálné riziko, že někteří (hlavně jednodušší) jedinci si z toho vezmou negativní příklad a pod jeho vlivem mohou skutečně napáchat různé zlo. A sem může patřit i ta aktuální diskutovaná Bakalářova kniha... Fakt mě nic nenapadá, jak tohle vyřešit.
0/0
12.2.2003 21:37

Sarka Farka

Re: ach jo!
a můžeš mi říci, v jakých pasážích Tě ta kniha pobuřuje, četl jsi jí  nebo jenom papouškuješ názor rádobyhumanistického novináře z MFD? 
0/0
12.2.2003 11:32





Najdete na iDNES.cz