Diskuze

Co si dnes mohou školáci dovolit?

Důtku či dvojku z chování by učitel neměl žákovi "napařit" jen tak: každé dítě by mělo mít možnost se ke kázeňskému postihu vyjádřit. Praxe ve školách je však jiná. Šestnáctiletý Petr z Kladna už ví, jaké to je dostat dvojku z chování. Při fotbale se začal prát s protihráčem a neposlechl výzvu, aby se šel zchladit do šatny. Místo toho si na učitele otevřel pusu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

XM

11. 3. 2003 13:12
zlepsovak
pro deti na zakladce lze doporucit elektrosokovy obojek s dalkovym ovladanim, jenom se hrozim te spotreby el. energie a zvyseneho nebezpeci pozaru ve tridach
0 0
možnosti

Jirka

12. 2. 2003 17:48
lalala
Jaksi ti profukuje, není liž pravda? :)
0 0
možnosti

-- ? ---

11. 2. 2003 22:33
Serou me ucitele.
 Jsem zak  zakladni skoly (7. trida) a strasne me stve ze si ucitele tolik na zaky dovoluji - prece mam svoje prava ale kdiz jim je pripominam stejne me ignoruji. Oniprece za to dostavaji penize (sice ne moc) tak by nas mohli alespon respektovat.
0 0
možnosti

zuzana

12. 2. 2003 8:31
Re: Serou me ucitele.
kdopak byste chtěl tohle x 30 mít ve třídě?
0 0
možnosti

.

11. 2. 2003 18:24
Jako matka dvou "dospělých" "dětí" bych byla velmi ráda,aby děti byly se svými právy seznámeny opravdu podrobně. Současně by ale měly být seznámeny i se svými povinnostmi. "Učím se pro sebe,do toho ti nic není" to je klasický výrok nejen toho mého puberťáka. madla
0 0
možnosti

Jiří Novák, Praha

11. 2. 2003 15:34
Od slov k činům...
Právě narozené dítě bychom měli kvalifikovat jako "tabula rasa". Od tohoto momentu už zažínáne ovlivňovat jeho vývoj, počínaje rodiči, ve škole, společenským soužitím a okamžitým začleněnín do systému. Tyto prvky se rovnoměrně podepíší na lidské osobnosti. Tak jako ve škole, i doma, v práci, mezi přáteli, existuje autoritářský a hierarchický aspekt striktně a systematicky řídící celou společnost. Jednotlive prvky se ve vzájemné transparentnosti propojují a slučují. V odlišnostech a střetech se záměrně vyhledávají chyby. Tuto jednoduchou formulku bych bez obtíží vyhledal téměř kdekoli. A škola? Propletenec kantorských vztahů versus "dětská" naivita a nezkušenost. Učitelé kontrolují a korigují své mladé studenty. Doposud je vše v pořádku. Avšak v mometně, kdy profesor přikládá své osobě větší důraz a přátelský, nicméně důležitý výklad se mění v mentorství, jeví se jako samozvaná totalitní diktatura. A i dobrý kantor může v hodinách výuky postrádat potřebnou laskavost a trpělivost se studenty. Lépe rázně zakročit a zatlačit do pasivity. S podobnou zkušeností jsme se, nezdráhám říct, setkali téměř všichni. S absurditou, jež opovrhuje lidskou jedinečností, svobodou a právy. A kolik z nás se potom zamyslí a pokusí o změnu?
0 0
možnosti

zuzana

11. 2. 2003 18:20
Re: Od slov k činům...
tabula rasa je dávno překonaná teorie, osobnost člověka je do velké míry dána i dědičností. kdyby se učitel, který má ve třídě třicet zpovykaných fracků, měl babrat v lidské jedinečnosti každého z nich, moc by se toho nenaučili. kdo šetří metlu svou, nenávidí syna svého, a správně načasovaná facka je v mnoha případech skvělý výchovný prostředek.
0 0
možnosti

II tsohg

11. 2. 2003 13:49
-
Problém českého školství je hlavně v tom, že neučí samostatnosti. Prostě se nabifluj to a to a nazdar. Jak ovce...
0 0
možnosti

barbudo

11. 3. 2003 15:29
Re: -
Asi máme odlišné zkušenosti. Moje dítě chodí do školy, kde se nabiflovat ani jinak naučit nemůže zhola nic. Učebnice jsou komiksové sešity bez výkladu a jakékoli struktury. Zápisy výkladu do sešitů děti nikdo neučil a řekl bych, že výklad ani za zápis nestojí. Pokud je potom dítě nemocné, je dost problém cokoli doučit, protože nezjistíte co že se asi tak přibližně mohli učit.
0 0
možnosti

Martan

11. 2. 2003 11:06
Problém je ve špatné komunikaci mezi dětmi i učiteli...
V dnešní době každý kritizuje  jen děti. Měla by se hledat i jiná řešení, než je jen trestat.  při porušení kázně souhlasím  s tím, že by se  jim měla dát šance obhájit své jednání. Tím samozřejmě nechci říci, že si děti mohou dovolovat vše. Problém nevidím jen v dětech, ale i v školní autoritě, která někdy není na místě. Měl by se více klást důraz na rozhovory s dětmi o jejich problémech. Děti se mají naučit více věřit dospělým, kteří nesmějí jejich důvěry zneužívat. Potom je to všechno k ničemu.
V současné době řeším problém, kam umístit své dítě na základní školu, a věřte mi, že není jednoduché vybrat pro své dítě tu správnou školu.
0 0
možnosti

zuzana

11. 2. 2003 10:42
řezat tu havěť!
0 0
možnosti

dew

11. 2. 2003 10:00
opravte si ty scripty, at se da reagovat...
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: 'clng'
/uscripts/dpages/diskuze.asp , line 164
tohle dostanu, pokud klepnu na "reagovat" a myslim, ze pro programatora by to melo byt docela srozumitelne...
0 0
možnosti

karel

11. 2. 2003 9:46
to Halfa
Ano je to překlep, děti mají být s y. Jako je obvyklé reagujete na něco jiného než bylo předmětem příspěvku. Učitelé to nemají jednoduché a jejich ohodnocení je naprosto směšné a divím se že to vůbec ještě někdo dělá. Ano, rodiče jsou základ. Ale předchozí příspěvky na mě působí tak, že když na nás byli přísní a někdy i zlí, tak ať si to ty naše děti také tak vyžerou. Já jen znovu podotýkám, že chování dětí je jen odrazem chování celé společnosti, rodičů ale také i učitelů. To je celé.
0 0
možnosti

Věra

11. 2. 2003 13:45
Re: to Halfa
Naprosto souhlasím. Žena, která vychovává své děti zastrašováním a psychickými tresty (sama pedagožka), musela být vychovávána stejně (opět matkou pedagožkou), jinak to ani není možné, nic jiného totiž neviděla. A bude to dělat ať už je učitelkou, nebo uklizečkou, jiný vzor nezná. A NAVÍC 50-ti letý komunistický teror - a jsme u toho.... Tam se nesměl vůbec nikdo hájit, rozhodlo se a basta... a běda, pokud někdo měl jiný názor... následoval tvrdý trest - a nejlépe více trestů....
0 0
možnosti