Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Staré tramvaje nevyjedou kopec

Metropole řeší zvláštní problém. Některé staré tramvaje nedokáží vyjet do kopce po nové trati, která se staví na Barrandov. Tato skutečnost může ovlivnit dopravu v celém městě. Problém by vyřešil nákup nových tramvají, který Dopravní podnik připravuje už několik let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza

15. 2. 2003 19:57
Reakce na reakce "Domácí výrobce tramvají"
Ti, kteří píší předchozí primitivní narážky, jsou neschopní závistiví pražáci, jež závidí schopné vedení nejlepšího DP v republice - DP Ostrava. Já sám jsem taky pražák, umím ale porovnávat a "zhovadilost" některých mých spoluobyvatel mě ze srdce mrzí. OSTRAVÁCI, JSEM S VÁMI - PRAŽÁK
 
0 0
možnosti

Tomáš Palyza

13. 2. 2003 0:28
Dekuji - a zbytek mi vysvetlete
Dekuji za diskusi. Precetl jsem si ji az pote, co jsem clanek rozeslal mezi zname jako sice zajimavy, ale s poznamkou, ze je to tak ze 70 % hroznej blabol a snuska polopravd, a ze chci taky spoustu veci vysvetlit.
Takze jak slysim, stoupani na Barrandov bude stejne jako Jicinska. Takze tohle je jasne. A ted dotaz - maji snad KT8 zakazanou jizdu Trojskou ??? ..jen tak, ze byly nejake zminky. - Polde me jsou to snad nejotresnejsi tramvaje  - nemam si kam stoupnout, ceho se chytit, vsude samy schody a dvere... A to jsem si jeste precet, jak v 70./80. vznikaly, a mel jsem chut vrazdit.
Ja jsem nejak necetl tu debatu a dynamu a hrideli - muzete mi nekdo rict, o co jde ? Nazev dynamo urcite neni neopravneny, kdyz se mluvi o brzdeni.. (mluvite doufam o trakcnich motorech..?)
Poznamka cislo X: T6 je nejkrasnejsi tramvaj, co byla od doby T1 vyrobena. Taky vam je pripomina? Ale co na ni vazi 19.5 tuny ???  Vypada prece tak lehce..
Jinak nevim, ale jeste nikdy jsem v tramvaji nemel problem, ze by byla hlucna. Mne snad pripada (musim si lip vsimnout), ze kraval delaji spis menice v reko. vozech cisel 82/83xx. (Nevim oznaceni typu - T3x ).
Trat na Laurovou - myslel jsem, ze se asi zrusi, ne ? Nebo se snad jeste prodlouzi ??
A nakonec - Resi tedy Praha vubec nejaky problem, ktere vozy vyjedou anebo ubrzdi Barrandov - nebo neresi a resi to jen MF Dnes ?
Diky za odpovedi - muzete i na muj mail: palyza.online@centrum.cz
 
0 0
možnosti

daniela

11. 2. 2003 17:21
tramvaje
Tramvaj je nepoužitelná, vyjede-li mimo koleje. To by si měli všichni uvědomit. Při hmotnosti 16 tun a rychlosti 50 km/h a prudkem klesání může rychle dojít k odtržení otočníku dynama a uvolnění hřídele, o které je zmínka v mém včerejším příspěvku. Hmotnost tramvaje se přenese na přední nápravu a svou tíhou a silou zdeformuje koleje, takzvaně je prořízne. Tramvaj vykolejí a neštěstí je zde.
0 0
možnosti

Kamil

12. 2. 2003 11:25
Re: tramvaje
Paní Danielo, počátkem minulého století panovala pověra, že vlak jedoucí rychlostí 40 km/h přiveze všechny lidi udušené, protože seza jízdy vyčerpal vzduch. Jinak dynamo je generátor proudu. K pohonu slouží elektomotory. Trasa na Barrandov má skutečně menší stoupání než stávající trať Holešovice - Troja a "dynama" jsem tam hořet neviděl. Pokud chcete dávat přednášky o působení váhy u jedoucí tramvaje, raději si o tom něco přečtěte a nebo se nechte poučit na čVUT.
0 0
možnosti

Buddha

11. 2. 2003 13:15
Parametry tramvají
Ok, takze:
T3: obsaditelnost 110, výkon 4x40kW, hmotnost 16t, pro úplnost souprava 2xT3 220 osob, 8x40kW, 32t
T6A5: obsaditelnost 117, výkon 4x47kW, hmotnost 19,5t, pro úplnost 2xT6A5 234 osob, 8x47kW, 39t
KT8D5: obsaditelnost 231, výkon 8x45kW, hmotnost 38t
KT8D5N: obsaditelnost 231, výkon 8x50kW (s nízkopodlažním středním člankem, nevím, jestli v Praze jezdí), 38t
Vracení energie do sítě při brzdění je problematické zejména vzhlem ke riziku přepětí (až přes 1000V), s patřičnými důsledky pro trakční měnírny.
0 0
možnosti

Pavela

11. 2. 2003 13:27
Re: Parametry tramvají
Jen pro úplnost doplním - ty hmotnosti jsou bez lidí.
0 0
možnosti

Pavela

11. 2. 2003 7:52
Re: tramvaje
Daniela Zieglerová ...
0 0
možnosti

daniela

10. 2. 2003 23:09
tramvaje
oni to nevyjedou ani ty nove. pokud se nezacne montovat nove dynamo, ktere bude dostatecne vykonne pro selektivne odpruzenou  vertikalni polohridel, tramvaje skutecne nevyjedou ani mensi kopec. Problem bude take pri brzdeni ve vetsich rychlostech.
0 0
možnosti

dj

10. 2. 2003 14:31
A co naopak?
Kdo viděl barrandovskou "zubačku", tak ví, že je to sakra stoupání. Ubrzdí se to? Souprava dvou vozů T3 váží asi 30 tun+lidi. Docela se bojim už teď .
0 0
možnosti

Pavela

10. 2. 2003 14:47
Re: A co naopak?
Ano, ubrzdí se to (a to lidi v soupravě váží dalších 20-25 tun). Na Trojské je klesání 80 promile a funguje to, na Barrandov bude o 20 promile méně, tzn. přibližně jako v Jičínské.
0 0
možnosti

Martin

10. 2. 2003 11:45
Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
... nevím, ale dávat slovo ekologickým aktivistům, jako je pan Štěpánek, nesvědčí o přílišné novinářské invenci... Pan Štěpánek ještě nikdy neřekl, že by město udělalo něco dobře, ať se stane, co se stane, je to podle něj vždy proti preferenci MHD...
Já tedy nevím, ale pokud si chci něco koupit, musí mi to nejprve někdo nabídnout... pokud mi v téhle republice nikdo nenabízí funkční nízkopodlažní tramvaj, která by mohla jezdit Prahou, tak si jí prostě nekoupím... Dopravní systémy na Zličíně koupil Siemens a výroba tramvají rozhodně není jeho prioritou, dokonce myslím, že zanikne... Ano mohu se také porozhlédnout v zahraničí, ale ani tam není výběr nejlepší a cena je přímo nehorázná...
Pokud se nepletu stojí rekonstrukce tramvaje T3 v dílnách DP v Hostivaři 4,5 mil. Kč, tedy 9 mil. za soupravu... Nová kloubová nízkopodlažní tramvaj ze zahraničí stojí 80 mil. Kč... Tento rozdíl myslím opravňuje DP, který hospodaří s penězmi od města, aby s nimi zacházel rozumně.
Navíc v Praze se již zahraniční nízkopodlažní tramvaje zkoušely, bohužel tohle město vyrostlo na kopcích, tramvaje projíždí centrem a nelze pro ně budovat speciální trasy, které by vyhovovaly tomu, co se běžně vyrábí... Před lety se zde představovala tramvaj tuším AEG, jedna z tras, kde mohla jezdit byla Evropská třída, bohužel nemohla se točit na smyčce Červený vrch, protože ta jí nevyhovovala a nemohla jet ani do centra, protože by se v některých obloucích asi zlomila...
Jde-li o nefunkční nízkopodlažní tramvaje ve vozovně Pankrác, tak co už může pan Štěpánek, který na ně nadává chtít? To, že DP nekupuje nízkopodlažní tramvaje je špatně, to žěe nějaké koupil a ony nejezdí je ostuda...
Až budete zase uveřejňovat v MfD a na iDnesu nějaký článek o pražských tramvajích, zkuste se před jeho zveřejněním poradit s odborníky a nedávat slovo lidem, kteří umí jediné, kritizovat? Nebo, že by to byl ze strany MfD záměr???
P.S. Těším se na článek, kde MfD ústy pana Štěpánka sdělí, že proti preferenci MHD v Praze je to, že stanice metra jsou v hloubce a musí se do nich jezdit po eskalátorech, což omezuje jejich přístupnost... Že by bylo lepší, kdyby město a DP vytáhly metro na povrch:-)))
0 0
možnosti

alois

12. 2. 2003 8:10
Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
 ¨dříve světový výrobce tramwaji. Dneska neschopen zajistit ani vlastní potřebu. Nebo snad DP bude je sám vyrábět Jako třeba v Ostravě
0 0
možnosti

Pavela

10. 2. 2003 11:42
BLÁBOLY, BLÁBOLY, BLÁBOLY
Pane Zieglere, to už opravdu přeháníte!!! ... Pište prosím o faktech, ne o informacích typu "jedna paní povídala"  
0 0
možnosti

Muf

10. 2. 2003 8:15
Hlučnost tramvají
Hluk v tramvajích se určitě dá vyřešit. Nepříjemným hlukem je větrání rozjezdových prvků hlavně u T3 se zrychlovačem. Přitom by stačilo, aby byl tento zdroj hluku v zastávkách vypnut a cestující si mohli na chvíli odpočinout (tak to funguje u T6).Určitě někdo namítne, že je zrychlovač s příslušnými odpory při brždění nahřátý a musí se v zastávce vyfoukat. Na to je jediné řešení /jako v Mostě/ a to netopit Pánubohu do oken, ale vracet energii do troleje. A samozřejmě všechny tramvaje s dveřmi na tlačítka, což šetří jak dveře, tak teplo a snižuje hluk z okolní dopravy. A co se týká jízdních vlastností tramvají, tak předpokládám stejný výkon motorů KT8 jako dvojčete , složeného z vozů T3. Tak proč by to KT8 nevyjely.
0 0
možnosti

Honza SU

10. 2. 2003 12:08
Re: Hlučnost tramvají
Obdivuji Vaše znalosti problematiky tramvají, ovšem rekuperace (vracení do troleje) je záležitost pulsních měničů u nových typů tramvají T3R.P, T6A5! REkonstrukce probíhá zhruba 30- 40 vozů ročně!
Kloubová KT8D5 má větší výkon motorů!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Pronájem bytu 1+1, 36 m2, Moravská Třebová
Pronájem bytu 1+1, 36 m2, Moravská Třebová

Jiráskova, Moravská Třebová - Předměstí, okres Svitavy
9 000 Kč/měsíc