Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré tramvaje nevyjedou kopec

Metropole řeší zvláštní problém. Některé staré tramvaje nedokáží vyjet do kopce po nové trati, která se staví na Barrandov. Tato skutečnost může ovlivnit dopravu v celém městě. Problém by vyřešil nákup nových tramvají, který Dopravní podnik připravuje už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Reakce na reakce "Domácí výrobce tramvají"
Ti, kteří píší předchozí primitivní narážky, jsou neschopní závistiví pražáci, jež závidí schopné vedení nejlepšího DP v republice - DP Ostrava. Já sám jsem taky pražák, umím ale porovnávat a "zhovadilost" některých mých spoluobyvatel mě ze srdce mrzí. OSTRAVÁCI, JSEM S VÁMI - PRAŽÁK
 
0/0
15.2.2003 19:57

Tomáš Palyza

Dekuji - a zbytek mi vysvetlete
Dekuji za diskusi. Precetl jsem si ji az pote, co jsem clanek rozeslal mezi zname jako sice zajimavy, ale s poznamkou, ze je to tak ze 70 % hroznej blabol a snuska polopravd, a ze chci taky spoustu veci vysvetlit.
Takze jak slysim, stoupani na Barrandov bude stejne jako Jicinska. Takze tohle je jasne. A ted dotaz - maji snad KT8 zakazanou jizdu Trojskou ??? ..jen tak, ze byly nejake zminky. - Polde me jsou to snad nejotresnejsi tramvaje  - nemam si kam stoupnout, ceho se chytit, vsude samy schody a dvere... A to jsem si jeste precet, jak v 70./80. vznikaly, a mel jsem chut vrazdit.
Ja jsem nejak necetl tu debatu a dynamu a hrideli - muzete mi nekdo rict, o co jde ? Nazev dynamo urcite neni neopravneny, kdyz se mluvi o brzdeni.. (mluvite doufam o trakcnich motorech..?)
Poznamka cislo X: T6 je nejkrasnejsi tramvaj, co byla od doby T1 vyrobena. Taky vam je pripomina? Ale co na ni vazi 19.5 tuny ???  Vypada prece tak lehce..
Jinak nevim, ale jeste nikdy jsem v tramvaji nemel problem, ze by byla hlucna. Mne snad pripada (musim si lip vsimnout), ze kraval delaji spis menice v reko. vozech cisel 82/83xx. (Nevim oznaceni typu - T3x ).
Trat na Laurovou - myslel jsem, ze se asi zrusi, ne ? Nebo se snad jeste prodlouzi ??
A nakonec - Resi tedy Praha vubec nejaky problem, ktere vozy vyjedou anebo ubrzdi Barrandov - nebo neresi a resi to jen MF Dnes ?
Diky za odpovedi - muzete i na muj mail: palyza.online@centrum.cz
 
0/0
13.2.2003 0:28

daniela

tramvaje
Tramvaj je nepoužitelná, vyjede-li mimo koleje. To by si měli všichni uvědomit. Při hmotnosti 16 tun a rychlosti 50 km/h a prudkem klesání může rychle dojít k odtržení otočníku dynama a uvolnění hřídele, o které je zmínka v mém včerejším příspěvku. Hmotnost tramvaje se přenese na přední nápravu a svou tíhou a silou zdeformuje koleje, takzvaně je prořízne. Tramvaj vykolejí a neštěstí je zde.
0/0
11.2.2003 17:21

Kamil

Re: tramvaje
Paní Danielo, počátkem minulého století panovala pověra, že vlak jedoucí rychlostí 40 km/h přiveze všechny lidi udušené, protože seza jízdy vyčerpal vzduch. Jinak dynamo je generátor proudu. K pohonu slouží elektomotory. Trasa na Barrandov má skutečně menší stoupání než stávající trať Holešovice - Troja a "dynama" jsem tam hořet neviděl. Pokud chcete dávat přednášky o působení váhy u jedoucí tramvaje, raději si o tom něco přečtěte a nebo se nechte poučit na čVUT.
0/0
12.2.2003 11:25

Buddha

Parametry tramvají
Ok, takze:
T3: obsaditelnost 110, výkon 4x40kW, hmotnost 16t, pro úplnost souprava 2xT3 220 osob, 8x40kW, 32t
T6A5: obsaditelnost 117, výkon 4x47kW, hmotnost 19,5t, pro úplnost 2xT6A5 234 osob, 8x47kW, 39t
KT8D5: obsaditelnost 231, výkon 8x45kW, hmotnost 38t
KT8D5N: obsaditelnost 231, výkon 8x50kW (s nízkopodlažním středním člankem, nevím, jestli v Praze jezdí), 38t
Vracení energie do sítě při brzdění je problematické zejména vzhlem ke riziku přepětí (až přes 1000V), s patřičnými důsledky pro trakční měnírny.
0/0
11.2.2003 13:15

Pavela

Re: Parametry tramvají
Jen pro úplnost doplním - ty hmotnosti jsou bez lidí.
0/0
11.2.2003 13:27

Pavela

Re: tramvaje
Daniela Zieglerová ...
0/0
11.2.2003 7:52

daniela

tramvaje
oni to nevyjedou ani ty nove. pokud se nezacne montovat nove dynamo, ktere bude dostatecne vykonne pro selektivne odpruzenou  vertikalni polohridel, tramvaje skutecne nevyjedou ani mensi kopec. Problem bude take pri brzdeni ve vetsich rychlostech.
0/0
10.2.2003 23:09

dj

A co naopak?
Kdo viděl barrandovskou "zubačku", tak ví, že je to sakra stoupání. Ubrzdí se to? Souprava dvou vozů T3 váží asi 30 tun+lidi. Docela se bojim už teď .
0/0
10.2.2003 14:31

Pavela

Re: A co naopak?
Ano, ubrzdí se to (a to lidi v soupravě váží dalších 20-25 tun). Na Trojské je klesání 80 promile a funguje to, na Barrandov bude o 20 promile méně, tzn. přibližně jako v Jičínské.
0/0
10.2.2003 14:47

Martin

Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
... nevím, ale dávat slovo ekologickým aktivistům, jako je pan Štěpánek, nesvědčí o přílišné novinářské invenci... Pan Štěpánek ještě nikdy neřekl, že by město udělalo něco dobře, ať se stane, co se stane, je to podle něj vždy proti preferenci MHD...
Já tedy nevím, ale pokud si chci něco koupit, musí mi to nejprve někdo nabídnout... pokud mi v téhle republice nikdo nenabízí funkční nízkopodlažní tramvaj, která by mohla jezdit Prahou, tak si jí prostě nekoupím... Dopravní systémy na Zličíně koupil Siemens a výroba tramvají rozhodně není jeho prioritou, dokonce myslím, že zanikne... Ano mohu se také porozhlédnout v zahraničí, ale ani tam není výběr nejlepší a cena je přímo nehorázná...
Pokud se nepletu stojí rekonstrukce tramvaje T3 v dílnách DP v Hostivaři 4,5 mil. Kč, tedy 9 mil. za soupravu... Nová kloubová nízkopodlažní tramvaj ze zahraničí stojí 80 mil. Kč... Tento rozdíl myslím opravňuje DP, který hospodaří s penězmi od města, aby s nimi zacházel rozumně.
Navíc v Praze se již zahraniční nízkopodlažní tramvaje zkoušely, bohužel tohle město vyrostlo na kopcích, tramvaje projíždí centrem a nelze pro ně budovat speciální trasy, které by vyhovovaly tomu, co se běžně vyrábí... Před lety se zde představovala tramvaj tuším AEG, jedna z tras, kde mohla jezdit byla Evropská třída, bohužel nemohla se točit na smyčce Červený vrch, protože ta jí nevyhovovala a nemohla jet ani do centra, protože by se v některých obloucích asi zlomila...
Jde-li o nefunkční nízkopodlažní tramvaje ve vozovně Pankrác, tak co už může pan Štěpánek, který na ně nadává chtít? To, že DP nekupuje nízkopodlažní tramvaje je špatně, to žěe nějaké koupil a ony nejezdí je ostuda...
Až budete zase uveřejňovat v MfD a na iDnesu nějaký článek o pražských tramvajích, zkuste se před jeho zveřejněním poradit s odborníky a nedávat slovo lidem, kteří umí jediné, kritizovat? Nebo, že by to byl ze strany MfD záměr???
P.S. Těším se na článek, kde MfD ústy pana Štěpánka sdělí, že proti preferenci MHD v Praze je to, že stanice metra jsou v hloubce a musí se do nich jezdit po eskalátorech, což omezuje jejich přístupnost... Že by bylo lepší, kdyby město a DP vytáhly metro na povrch:-)))
0/0
10.2.2003 11:45

alois

Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
 ¨dříve světový výrobce tramwaji. Dneska neschopen zajistit ani vlastní potřebu. Nebo snad DP bude je sám vyrábět Jako třeba v Ostravě
0/0
12.2.2003 8:10

Honza

Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
Váš článek zcela neoprávněně kritizuje pana Štěpánka. Máte -li pocit, že je v Praze preference MHD kvalitní, asi jste městskou dopravou dlouho nejel. Vaše názory jsou slepé. Tramvaj ASTRA ze ŠKODY DT jezdila nedávno v hlavním městě (zapůjčena z PMDP) na lince 17 a největší tramvajové stoupání na Trojské zvládala bez jakýchkoli problémů. Ve výběrovém řízení byla i společnost DPO INEKON s třicetimetrovou tramvají s otočnými podvozky, mimo to již vyrábí tramvaje TRIO (modernizovaná podoba plzeňské ASTRY). Přesto DP nevybral...Provoz ASTER v ostatních městech dokazuje spolehlivost těchto vozů. Jasně dokazuje, že vedení pražské dopravy se plitce vymlouvá. Skutečnost je taková, že je tzv. švorc. Toto vedení je neschopné. Jak věřit vedení, které neodstoupilo po zatopení metra, za které zodpovídá? Mimochodem navštivte Ostravu, tam MHD funguje zcela perfektně. Kolejový svršek není dezolátní a podíl nízkopodlažnosti je vysoký. Ostravské vedení může pražská doprava leda závidět. Mimochodem, tvrzení že pro SKV není výroba tramvají prioritní je lež. Připravuje se zde výroba vozů COMBINO.  
0/0
14.2.2003 23:17

???

Re: Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
ASTRA není pro pražský provoz vhodná. Velikost jednoho vagónu je asi jako 1,5 vagónu T3, takže okolo 22 metrů. Navíc je nevhodný podvozek, který díky své omezené "manévrovatelnosti" jednoduše likviduje koleje v zatáčkách a tam vavstává i další problém s potkáváním se protijedoucích vlaků (právě kvůli větší délce vagónu).
0/0
14.2.2003 23:43

Pavela

Re: Re: Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
V potkávání problém není, má velmi pěkný průjezdní profil. Pro Prahu však pevné podvozky a nevhodná velikost (poměr délky a počtu cestujících) problémem jsou.
0/0
15.2.2003 11:09

Honza

Re: Re: Re: Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
Ale ty podvozky jsou kompenzovány menší délkou krajních článků a ty se otáčí celé. Myslím si, že je výsledek stejný. A co se týká kapacity je to rozhodně lepší než 1xT, které chce DP vrátit na "narvanou" 14 a 21. A kdyby byly ASTRY tak špatné, jak někdo s oblibou tvrdí, těžko by se v ostatních městech tak ujaly - nejezdí již pouze v Praze a Liberci - Brno s nimi začne letos. A i v těchto městech je dost zatáček. ASTRA i TRIO jsou koncepčně originální skvělá vozidla.
0/0
15.2.2003 14:06

Pavela

Re: Re: Re: Re: Re: Už když jsem ten článek četl v sobotní MfD, bylo mi smutno...
Právě tím, že se krajní články otáčejí celé, má vůz hodně špatné vlastnosti při nájezdu do "prudších" oblouků, kterých je v Praze opravdu požehnaně... Pravděpodobně to bude mít za následek i větší opotřebení kolejí v obloucích... Jinak nikdo snad netvrdí, že jsou zcela špatné.
0/0
17.2.2003 11:34

Pavela

BLÁBOLY, BLÁBOLY, BLÁBOLY
Pane Zieglere, to už opravdu přeháníte!!! ... Pište prosím o faktech, ne o informacích typu "jedna paní povídala"  
0/0
10.2.2003 11:42

Muf

Hlučnost tramvají
Hluk v tramvajích se určitě dá vyřešit. Nepříjemným hlukem je větrání rozjezdových prvků hlavně u T3 se zrychlovačem. Přitom by stačilo, aby byl tento zdroj hluku v zastávkách vypnut a cestující si mohli na chvíli odpočinout (tak to funguje u T6).Určitě někdo namítne, že je zrychlovač s příslušnými odpory při brždění nahřátý a musí se v zastávce vyfoukat. Na to je jediné řešení /jako v Mostě/ a to netopit Pánubohu do oken, ale vracet energii do troleje. A samozřejmě všechny tramvaje s dveřmi na tlačítka, což šetří jak dveře, tak teplo a snižuje hluk z okolní dopravy. A co se týká jízdních vlastností tramvají, tak předpokládám stejný výkon motorů KT8 jako dvojčete , složeného z vozů T3. Tak proč by to KT8 nevyjely.
0/0
10.2.2003 8:15

Honza SU

Re: Hlučnost tramvají
Obdivuji Vaše znalosti problematiky tramvají, ovšem rekuperace (vracení do troleje) je záležitost pulsních měničů u nových typů tramvají T3R.P, T6A5! REkonstrukce probíhá zhruba 30- 40 vozů ročně!
Kloubová KT8D5 má větší výkon motorů!
0/0
10.2.2003 12:08

0/0
10.2.2003 7:52

Borovička

Žvanění
Ten pan redaktor asi tramvajím moc nerozumí!!! To že nějaké tramvaje nevyjedou na Barandov, to snad myslel ty tramvaje z Muzea ve Střešovicích. A ty KT8 jako perspektivní ten kopec taky vyjedou, mezi cstujícími jsou to neoblíbené tramvaje a hlavně mají nižší kapacitu než dvojice T3 či T6. Takže opět trefa vedle neboli novinářský blábol.
0/0
9.2.2003 17:39

RM

Pokleslá úroveň MF Dnes
Co to MF Dnes zaměstnává za redaktory? Je to pro ostudu. Není to první článek, kde se operuje s „drby z ulice“ a pravdivé informace se překroutí tak, že vyzní úplně obráceně. Navíc množství gramatických chyb. Od kdy se kvalita tramvaje hodnotí podle toho jestli vyjede nebo nevyjede kopec? Kopec vyjedou všechny tramvaje, u starších vozů (koncepčně starších, nikoliv jen těch, které tu jezdí dlouho pane Ziegler) to musí být za určitého provozního režimu (např. trať v Trojské ulici), ale i tyto vozy kopec bez problému vyjedou. Takto bych mohl pokračovat i zpochybnit další partie článku. Rozhled p. Zieglera a tedy i deníku MF Dnes je na úrovni předškolního dítěte. Co takhle si nejdříve zjistit, jak se věci mají doopravdy a potom teprve psát článek pro širokou veřejnost... Když už chcete kritizovat tramvajovou dopravu, tak si nejdřív zjistěte její opravdové slabiny a nesnažte se je odhalovat sami a na základě zaručených informací - drbů z ulice. Zbytečně se zesměšňujete.
0/0
9.2.2003 17:07

Objektivní

Začátek bulváru v MF Dnes?
Pan redaktor se stále snaží pod vlivem teroristy MHD v Praze pana Duba, zmanipulovat veřejnost neobjektivními a jednostranými informacemi o stavu MHD a zvláště tramvají. MF Dnes jsem vždy pokládal za seriozní noviny, ale co píše pan Ziegler to je srovnání se zaniklým Suprem.
0/0
8.2.2003 23:53

FMMB

Domácí výrobce tramvají
Ať se pražáci kouknou i mimo Prahu "Hlavní město". V Ostravě se třeba nedávno rozjela výroba nízkopodlažních tramvají - INEKON. Vypadají dobře, jezdí taky dobře, a i ty kopce by určitě vyjely. Mám obavy , že to že nemůže tramvaj vyjet v Praze kopec bude spíš tím, že veze moc tlustých zadků  Pražáci, dejte si dietu a tramvaje budou jezdit lépe  
0/0
8.2.2003 22:22

K

Re: Domácí výrobce tramvají
No otevřeli vám tam fabriku abyste už nemuseli z pražáku vysávat peníze na soc.dávky a podporu v nezaměstanosti.A tvoji spoluostravaci se nehrnuli do prahy za praci po stovkách,nikdo tu totiz na ne neni zvědavej.Tak buď rád a drž svuj kratky zobak!
0/0
10.2.2003 8:21

Re: Domácí výrobce tramvají
INEKON, to jsou ty s novými super motory,v podvozku 10 cikánů a šlapou?!
0/0
11.2.2003 16:33

,

Re: Re: Domácí výrobce tramvají
jo a až dojdou cikáni, tak tam budou cpát ostraváky
0/0
13.2.2003 13:30

Carlos

?*/);
á,nějakej pan chytrej...
0/0
8.2.2003 2:02

LT

Ať se MF propadne studem!
Tento článek musel napsat snad jedině mentálně retardovaný jedinec. Úroveň článku je katastrofická. Gramatické chyby, absence hlavy a paty a po obsahové stránce také žádný skvost. Lepší nečíst.
0/0
8.2.2003 0:47





Najdete na iDNES.cz