Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista zemřel pod koly, řidič ujel

U zbraslavského lomu v Praze 5 srazil automobil cyklistu. Řidič si zřejmě nevšiml kola jedoucího na kraji silnice a zezadu do něho narazil. Pokusy záchranářů vrátit mladíkovi život byly marné. Řidič auta z místa nehody ujel. Podle policie má rozbité čelní sklo. "Hledáme bílé osobní auto," řekl iDNES policejní mluvčí Ladislav Bernášek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

richard

Dodatek k předešlému příspěvku
Ještě: není paradoxní že řidiči hrozí stíhání za neposkytnutí pomoci a ublížení na zdraví? Vzhledem k tomu, že ujel, mi to připadá jako vražda z nedbalosti. Ale to by se pak možná řidiči báli vůbec vyjet z garáže...
0/0
12.2.2003 11:57

richard

Slabší versus silnější
Myslím, že řidiči obecně jsou u nás něco jako privilegovaná nedotknutelná skupina. Každý se bojí sáhnout na jejich "práva", či spíš povinnosti. To hlavně proto, že většina těch, co by mohli s tím prasečincem něco udělat do něj taky patří. Se stoupajícím příjmem a mocí  u většiny pupkatých papalášů (a nejen mužů!) stoupá úměrně i výkon automobilu a průměrná rychlost. S tím přímo souvisí arogance v takových a podobných lidech, která se posléze akceptuje jako standartní norma chování - jízdy autem.
Stačí občas poslouchat rádio kde policajti shrnují statistiky dopravních nehod atd. a je jasně vidět, že řidiči jsou si nebezpeční i navzájem. A to velmi, velmi. Cyklista proti nim nemá žádnou šanci, u nás je v situaci kdy se jim dává napospas: v každém autě může sedět jiný typ - blázen, ožrala, arogantní sobec, ospalý cesťák, nebo jen někdo kdo má zrovna blbou náladu. Kdokoliv z nich může něco takového způsobit. Role silnějšího se jim vzít nedá, jediné co se dá je zpřísňovat obecně závazné normy: pravidla silničního provozu a jejich nedotknutelná práva omezovat. Stále budou dostatečně rychlí aby nepřestali jezdit. Přeťaňme se věnovat vině ciklisty - ať se bude snažit jak chce, výše jmenovaným se prostě nikdy ubránit nemůže.
Navíc je cyklistika ekologická a až na tyto případy prospívá "národnímu zdraví".
0/0
12.2.2003 11:54

Duchess

In Memoriam
Pro ty, ktere to opravdu zajima, tento cyklista byl zavodnik, lonsky mistr republiky v seniorech. Byl to clovek, ktery za poslednich vice nez ctyricet let jezdil na kole kazdy den, trenoval a zavodil od juniorskeho veku. Byl to vzacny clovek a lidska neopatrnost znasobena nezodpovednosti ho pripravila o zivot. Skoda.
0/0
10.2.2003 17:18

(Monika D. , 10.2.2003)

Hyena
Je hrozné,co se u nás na silnicích dějě,všichni jezdí jako piráti,jsou bezohlední. Řidič musel 100% cyklistu vidět, tři blikačky, to je víc než dost. Zajímalo by mě,jak by měl být cyklista vybaven,aby ho žádné vozidlo nesrazilo.Je nám z toho všem na nic,že někdo může ujet z místa dopravní nehody a neposkytnout první pomoc,to není člověk,ale hyena. Proto všem cyklistům vzkazuji,pokud to půjde,dávejte na sebe pozor!
0/0
10.2.2003 14:21

kuthan Jan

Co to tam ty lidi píšou za kecy o gumách a o přilbě. Při devadesáti kilometrové rychlosti a to předpokládáme tu lepší variantu , protože když někdo ujede z místa nehody tak pochybuju,že je scopen dodržovat daleko základnější pravidal silníčního provozu ,jako je dodržování rychlosti. Při nárazu v této rychlosti na smrt cyklisty nemá vliv jestli měl helmu nebo lepší nebo horší gumy. Proboha lidi, nemýchejte cyklisty,kteří se vracejí na vesnici z hospody a cyklistu jako byl O.P. ,ktreý to okolo ovládal 10x lépe než většina řidíčů svoje auta. Jezdil jsem na kole po mnoha státech Evropy, já jsem mimo jiné také řidič,ale to jak se jezdí u nás se nejezdí ani v Turecku. Tato nehoda je jenom důsledkem setrvalého vývoje našeho národa a mentality. Jenom jsi to nejsme schopný přiznat.
0/0
10.2.2003 10:01

Honza

Cykliste a necylkiste
Jsem cyklista a jezdim zavodne. (nechci se chlubit)  Nerad vidim kdyz pod pojem cylkisti hodite jak babku na ukrajine jak jede na pole a profi zavodaka. Kazdy kdo vlastni zavodni licenci od Ceskeho Svazu cyklistiky nemusi do jiste miry dodrzovat vyhlasku o cyklistech jako takovych. Nemusi mit povinnou vybavu kola a NEMUSI SVITIT VE DNE V OBDOBI ZIMNIHO CASU kdezto auta ano.  Me uz jednou prilba zivot zachranila ale nebylo to na silnici ale v lese ve 40 km/h rychlosti. Pri stretu s autem nepomuze ani svecena. Nekloik mych znamych melo taky nehody s autama a vzdy za to mohly ridic. Nekteri skutecne jezdi jak prasata. Muj znamy napr jezdi na silnici kde je 90 km/h   rovnych 180 km/h  a to jenom proto ze z toho auta uz vic nevytahne...    Krome toho hodne ridicu jezdi napiti jak dogy... ale to uz je na dalsi hodiny diskuzi.
0/0
8.2.2003 19:36

Kacafirek

Zamysleni
Cetl jsem tady vetsi cast vasich prispevku a myslim si ze tady resite v tomto pripade trosku nepodstatne veci . Zabyvate se tady jestli radeji nemel mit zimni obuti i s hreby a jestli byl osvetleny nebo ne ikdyz podle fotek je to jasne vedet . Zajimalo by mne jak by mu pomohly v tomto pripade ty zimni plaste , myslite si ze by ho ten ridoc nesejmul ?  Malo kdo se tady pozastavil ze mlady clovek prisel o to nejcenejsi a to o zivot coz me od Vas mrzi . Malokdo se zamyslel proc onen ridic v tomto pripade nezastavil a nedokazal pomoct , zatim tady resite takove veci. Jedine co by kazdy mohl sam udelat pro vsechny aby se na silnici zlepsila bezpecnost je premyslet a pouzivat hlavu jak za volantem tak za riditky a osvetleni a prilba by meli byt samozrejmosti . Chranime predevsim sami sebe.
0/0
8.2.2003 19:14

girl

v zemi, kde ziju, na kolo BEZ PRILBY proste nesmite, at jezdite po lese nebo po silnici.... koledujete si tu o pokutu.
0/0
7.2.2003 0:30

Re:
Muzes mi prozradit, podle ceho jsi usoudi, ze byl bez prilby? :-O
0/0
7.2.2003 12:13

Krt

A co pan ridic?
Treba bude jednou kandidovat na prezidenta, to je prece v mode, ze tihle kandidati nekoho nekde sejmuli ne? Ovsem kdybych mohl soudit tak by mazal do basy na dozivoti..
0/0
6.2.2003 22:40

cyklista i řidič

Obecny nazor
Kdyby nebyli lide sobci a trochu vice brali ohled na sve okoli, obzvlaste na ty zranitelnejsi, nemusely by se vest takoveto diskuze ... a jest-li to tam nekdo u toho lomu smazil vice nez devadesatkou, ktera je tam povolena,stejne by mu prilba ani zimni gumy nepomohly ... nebot jak pravi citat Jana Wericha, "kde blb, tam nebezpecno"
0/0
6.2.2003 14:11

Kolombo

A co širší odpovědnost
Nehodlám rozebírat kdo a jak byl osvětlený a jaké měl pláště, ALE ...
Jakto, že u frekventované silnice není souběžný pruh pro cyklisty? Kolik musí auta zahubit lidí, aby někomu došlo, že je dlouhodobě neudržitelné jezdit na kole po krajnici mezi auty.
Pak skutečně stačí malá nepozornost, oslnění z protisměru a neštěstí je hotovo.
Podle statistiky zemřou dva cyklisté týdně a to je DOST. Navíc se většinou jedná o zdravé mladé lidi.
Minimum peněz utopených např. do dálnic stačí na vybudování paralelních a bezpečných cest pro cyklisty.
0/0
6.2.2003 12:15

hys

plast
jak se tak koukam na tu fotku kola......ma plast na leto na sucho, skoro zadnej vzorek, kdo vi jak se pod to auto dostal
0/0
6.2.2003 11:54

Pospa

Re: plast
Ty jsi fakt magor.
0/0
6.2.2003 11:59

hys

Re: Re: plast
a procpak ?
0/0
6.2.2003 16:03

2525

Re: plast
Ty jsi viděl někdy někde ZIMNÍ pláště na kolo?! Asi máš lepší zrak. V tomhle případě by mu možná pomohla spíš přilba.... možná ......
0/0
7.2.2003 7:24

hys

Re: Re: plast
ano, jsou i plaste na zimu, treba plast s hreby, ale to uz je trochu extrem, urcite v zime nejezdim na plasti ktery nema skoro zadny vzorek
0/0
7.2.2003 13:06

Pietro

Re: Re: Re: plast
Na zledovatělý nebo i lehce zasněžený silnici jsou pláště s hřeby k ničemu. Širokej hladkej plášť drží v takovejch podmínkách mnohem líp. Rady typu: „kolo není skútr“ nebo „proboha on měl hladký pláště“ si vy necyklisti můžete strčit za klobouk. Jinak všichni řidiči zažívající za volantem pocit vlastní velikosti a jedinečnosti by si měli uvědomit, že cyklista je ROVNOCENNÝM účastníkem silničního provozu.  
0/0
8.2.2003 9:10

jihra

Re: Re: Re: Re: plast
By ses divil. Jezdim na plastich s hreby a plaste nejlepe drzi na lede, asfalt taky zadny problem, tvrdy ujety snih a cerstvy snih do 2-3 cm taky zadny problem. Pokud je ale snehu vice, tak se plaste neprohrabnou na tvrdy podklad a uz to neni ono.
0/0
8.2.2003 15:12

Pietro

Re: Re: Re: Re: Re: plast
Proti hřebum nic nemám, v uježděnym sněhu nebo na uklouzanym ledu jsou v pohodě. Jinak je ale myslim lepší podhuštěnej semislick nebo třeba i úplnej slick. Ze všeho nejdůležitější je ale určitě materiál plášťě.
0/0
9.2.2003 9:52

hys

bez prilby ?
Jestli jel ten cyklista bez prilby v tomhle pocasi tak to je fakt sebevrah, a podle priciny umrti ji nejspis nemel. Z moji zkusenosti...kdo dela chyby na silnich 20:1 (auto:ja jako cyklista). Nekolikrat to uz bylo na centimetry :( Bohuzel jsou mezi nami i blbi cyklisti :(
0/0
6.2.2003 11:52

Re: bez prilby ?
mohu te ujistit, ze prilbu mel, stejne tak jako ze byl radne osvetleny. Ten clovek mel kolo i vybaveni v poradku. ten cyklista se totiz cyklistice venoval opravdu dlouho, jezdil zavodne. Vim to, protoze jsem ho znal!
0/0
7.2.2003 12:05

hys

Re: Re: bez prilby ?
ok, sorry
0/0
7.2.2003 13:00

Pavel Sýkora

Ciklisté jsou bez viny?
V žádném případě nechci zlehčovat tragédii, ke které došlo a už vůbec nesouhlasím s postojem řidiče, který nedokázal unést odpovědnost za svůj čin. Ale vsadím se, že každý řidič má minimálně jednu negativní zkušenost s ciklistou, kterého potkáte při snížené viditelnosti a tento je bez řádného osvětlení. Zejména v obcích a okrajových částech jakéhokoliv města, v místech s fabrikami, v zemědělských oblastech a podobně je na denním pořádku řidičovo kličkování mezi neosvětlenými ciklisty, kteří si tím koledují o podobnou tragédii.
A co na to Policie a Městští strážníci?? Pokud v té době nesedí v teple kanceláře či v pět ráno nebotičkují špatně zaparkovaná vozidla, tak okolojedoucího ciklistu ani nezastaví, natož aby jej pokutovali.
Ruku na srdce, nemají na této a jí podobných tragédíí také svůj podíl viny??
 
Pavel Sýkora, Louny.
0/0
6.2.2003 11:09

Tim

Re: Ciklisté jsou bez viny?
Úplně souhlasím, za prvné jezdí pořád spousta cyklistů neosvětlených a za druhé kolo na sníh a led podle mě nepatří. Ale jak se často přesvědčuju mnoho lidí má opačný názor a považuje své kolo nejspíš za sněžný skůtr....
0/0
6.2.2003 11:17

Martin

Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
1. Cyklista osvětlený byl, viz fotarafie 2. Jezdím na kole denně, i teď v zimě a mohu říci, že horské kole s neojetými plášti sedí na sněhu lépe než auto 3. Takže se uklidni....
0/0
6.2.2003 11:24

Grossák

Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Sníh a led? I kdyby tam byl, nikde neni rečeno, že se po něm na kole nedá jet. Mám vlastní zkušenost.
0/0
6.2.2003 14:12

jihra

Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Uz jsi nekdy videl zimni plaste s hreby? Ty drzi na tvrdem snehu, ledu, asfaltu jak pribite - urcite lip jak kterekoliv auto!!! Jezdim na nich!
0/0
8.2.2003 15:16

vono

Re: Ciklisté jsou bez viny?
tvy nazory sou prinejmensim ujety, ale ono co cekat od cloveka kterej pise "ciklisti" :-p
0/0
6.2.2003 11:24

Karel

Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Máš pravdu, píše se "cyklisté", ale tvoje připomínka příliš nevysvětluje, proč je jako ten původní příspěvek ujetý. Pravdou je, že kola jezdí neosvětlená a zvláště v pološeru nebo za tmy je nemožné je rozeznat. Nevím, jak to bylo v tomto případě, ale mě osobně se častokrát stalo, že jsem projel kolem cyklisty a až potom jsem si řekl: "jejda, tam bylo kolo". Zkrátka, viděl jsem ho, až když jsem byl na jeho úrovni, což je už dost pozdě.
0/0
6.2.2003 11:39

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Ten prispevek Sykory z Loun je evidentne ujety. At obvinuje ty cyklisty, kteri nejsou osvetleni. A ty ktere jsou osvetelny at necha na pokoji. Take nevim odkad vytahl tu informaci, ze zabity cyklista  nebyl osvetlenej. Krome toho jsem presvedcen, ze osvetleni cyklistu je kriticke zejmenaz na neosvetlenych krizovatkach. Nikoli na rovne silnici. To musel mit automobilista bud vypnute reflektory a nebo se nedival na silnici. Ona by tam totiz mohla jit pesi osoba. A ta pokud vim osvetlena byt nemusi.
0/0
6.2.2003 11:57

Dongo

Re: Re: Re: Re: Cyklisté jsou bez viny?
A kde jste se v tom clanku od pana Sykory z Loun pane Hanusi docetl, ze cyklista nebyl osvetleny??
Spise to bylo mineno vseobecne na neosvetlene cyklisty a jejich chovani na silnicich.
A v zadnem pripade nemohu souhlasit s tim, ze osvetleni cyklisty je veci neosvetlenych krizovatek.  Jednou proste tak ma byt kolo vybaveno a ma svitit.
0/0
6.2.2003 12:11

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: Cyklisté jsou bez viny?
No..na to jsem prisel podle toho, ze se s takovou vervou obul do neosvetlenych cyklistu. Z toho neprimo vyplyvalo, ze musel byt presvedcen, ze problem byl na strane cyklisty protoze byl neosvetlenej. Ja nepopiram, ze cykliste jsou povinni byt osvetleni, ale jsem presvedcen, ze ridic je povinen vcas zareagovat i na neosvetlenou prekazku. A je tady jeste jeden podstatny rozdil. Cyklista kolem nikdy nikoho nezabije bez ohledu na osvetlenost. Ten kdo ovlada vrazdici nastroj musi byt nositelem vetsi odpovednosti. 
0/0
6.2.2003 13:02

L

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cyklisté jsou bez viny?
Ale zabije! Například na silnici mezi Olomoucí a Křelovem cyklista srazil a zabil chodkyni!!!
0/0
6.2.2003 14:47

Mirek

Re: Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Hlavne asi proto, ze jako ridic kam nevidim, tam nejedu !!! A to je taky dost zasadni problem... kolik z vas jede na to, na co vidi a hlavne dokaze zastavit ??!!! Z osobnich bohatych zkusenosti je to tak 5 % ridicu !!! A to je zatracene malo.... ja to rikam porad.. kdyz nekdo neco neumi, nema za to lezt.... Jizda v noci je mnohem narocnejsi, nez za bileho dne.. a tak by se clovek podle toho mel chovat. !!!
0/0
6.2.2003 11:59

Karel

Re: Re: Re: Re: Ciklisté jsou bez viny?
Nepopírám, že jízda v noci je náročnější, ale na druhou stranu na silnici nepatří nic, co je neosvětlené (nemluvim o chodcích, kteří však mají chodit za krajnicí a čelem k autům). Silnici lze vidět relativně dobře i v noci, ale neosvětlené kolo ne.
0/0
6.2.2003 12:17

Dongo

Re: Re: Cyklisté jsou bez viny?
No, kdyby to bylo jenom o tom "i", ze??
A co nazory?? vzdyt je to pravda. Skoro denne potkavam cyklisty, kteri nejsou osvetleni, a to ani zepredu, ani ze zadu, a ani bocni odrazky.
Jednou jsem po ranu za sera predjizdel nejake vozidlo a jenom nahodou jsem uhnul pred jednim silencem na kole, co jel proti mne v modrakach a ve predu nemel ani ty povestny bily zuby.
Takze klidek.
0/0
6.2.2003 11:43

cyklista i řidič

Re: Ciklisté jsou bez viny?
No, já sám jsem aktivně jezdil na kole, sám jsem byl za denního světla 2 x sestřelenej autem, dokonce pokaždé na téže silnici (u Davle a u Měchenic) po druhé řidič bohužel ujel a já se probral až na jahodovém záhonku vedle silnce, kam mi jeho auto dopomohlo ... Jest-li mně mé oči neklamou, tento cyklista měl pod sedlem rozvícenou blikačku ... takže to nebyl případ těch, co si to mašírujou zleva doprava po silnici z hospody domů ...
0/0
6.2.2003 11:29

Janek

No a proc ne?
No a proc by vlastne neujel, kdyz ted, az ho najdou, muze tvrdit, ze auto nekomu pujcil a uz si nevzpomina komu, cimz se diky nasim deravim zakonum stane nepostizitelnym. A kdo vi, treba byl tak ozralej, ze si ani nevsiml, ze srazil cyklistu.  Preju tomu pi*cusovi, aby az pojede na kole, potkal nejakeho takoveho sikovneho ridice, jako je on sam. Za mrize s nim
0/0
6.2.2003 10:56





Najdete na iDNES.cz