Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci: Známky jsou nespravedlivé

Žáci a studenti dnes do škol jen nakouknou, aby si vyzvedli pololetní vysvědčení. Odborníci však upozorňují, že vysvědčení toho o skutečných znalostech dítěte nemusí mnoho vypovídat. Shodují se na tom psychologové i mnozí učitelé a ředitelé škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gesslish

3x obhajoba známek
1) Nezapoměňte na to, že známka je pro dítě tou hlavní motivací...v dnešní době, kdy se 90% dětí těší na to , až odpoledne zapaří na kompu nebo budou civět do bedny je těžký ho namotivovat jen obsahem předmětu...(i když to samozřejmě jde;o)
2) slovní hodnocení je zavádějící, známka hovoří průkazněji a mnohem víc toho o práci dítěte za celé pololetí napoví. Navíc mohou srovnávat sebe s kamarády a navzájem se motivovat ke zlepšení. Slovní komentář se posrovnává těžko
3) dobrý učitel zvládne objektivně zhodnotit i známkou.Špatnému učiteli nepomůže ani možnost slovního hodnocení!
0/0
31.1.2003 13:05

kom-ex

Marie Terezie
Obávám se, že naše školství zůstalo v době Marie Terezie - tím známkováním určitě. Myšlením mnoha pedagodů také. Škola nevychovává žáky k samostatnému myšlení; i jedničkáři mnohdy věci nerozumí, jen odříkali naučení znění. Přemýšlet, odvozovat souvislosti - to je v drtivé míře neznámé.
0/0
30.1.2003 22:41

richard

náhoda
To nejhorší je, že známky mají vliv na přijetí na střední  nebo vysokou školu. Přičemž jsou při srovnání různých škol naprosto neporovnatelné, na soukromých bývají obyčejně lepší, někteří učitelé jsou přísnější (nebo hnusnější a zakomplexovanější) než jiní. Na přijetí tak má vliv náhoda, totiž např. hezká dívka má učitele nebo  učitelku
0/0
30.1.2003 18:14

)

cesky studenti na VS vi ovno co je hodnota vzdelani
protoze studuji za NASE PRACHY, Tj. PRACHY DANOVYCH POPLATNIKU, a nemusi platit skolne, proto si dovoli flakat se a uroven skolstvi je chaba, dej pepovi trotlovi na VS platit skolne a uvidis jak se zacne ohanet, bude sedet doma na pr-eli a makat, fakt bude muset, protoze bude chtit zurocit ty roky studia a najit si praci, aby pak splatil skolne, to se v cesku ale asi dit nebude protoze je to komouska spolecnost ktera vedome pestuje 25% elitu tech co ukonci VS oproti zbytku, teda pokud neodejdes do ciziny a nevystudujes za skolne skoly,ok? je to blba zeme s blbym a tupym systemem ve skolstvi, zdravotnictvi, politice, pravu a 50 dalsich odvetvi. So good look svejks on your way to f-in' EU! Budete muset zacit makat!
0/0
30.1.2003 15:13

Mimochod

Re: cesky studenti na VS vi ovno co je hodnota vzdelani
Tipuju, ze jses tezce udrenej chudak. Jinak nechapu...
0/0
30.1.2003 15:55

hfviejgioejoieivjri

Re: Re: cesky studenti na VS vi ovno co je hodnota vzdelani
prave naopak, ty jsi chudak, protoze jsi zrejme liny a vychc-nej cechacek kterj chce vsechno zadarmo - jenze baby, jestlize mas VS z ceska, tak ji nemas zadarmo, ale zaplatili ti ji danovi poplatnici, to tebe ale asi nezajima, protoze jsi nejakej synacek komouskyhi papalase nebo vychc-dira na x, co? hovad jako jsi ty je v cesku mraky a proto se vam to tak s*re, ty pako
0/0
30.1.2003 16:34

Pavel

Re: cesky studenti na VS vi ovno co je hodnota vzdelani
Studuju momentalne v Nemecku na UNI. Rad bych jen podotkl, ze podminky jake maji studenti tady a u nas jsou natolik odlisne, ze nelze dale porovnavat kdo se jak uci. Az budeme mit PLNE regaly v knihovnach NOVYCH knih a dostupnost materialu, vcetne technickeho vybaveni skol, pak muzeme srovnavat.
Ke znamkovani jen tolik: uz nekoho napadlo oba systemy - tedy slovni a numericky kombinovat?
0/0
30.1.2003 16:34

john

Re: cesky studenti na VS vi ovno co je hodnota vzdelani
studuju VS, platim pomerne vysoke skolne a vzdelani si vazim ... to mi ale nebrani, abych si o vas nemyslel, ze jste zakomplexovany neschopny chudak
0/0
30.1.2003 20:41

bvjfbvdfbiteui

znamka z chovani je idiocie z dob komunismu a monarchie
chovani studentu by melo byt veci mezi ucitel-student, pripadne skola versus rodice dotycneho studenta, a ne nejake znamkovani, jez je subjektivni, moze byt nespravedlive a stejne nic neresi, cesko je stale v zajeti silenosti tohoto typu, protoze je rigidni, pomale a vladnou zde stare komouske generace, ktere jsou line se zmenit (az na to jejich kradeni a krivactvi, to jim jde perfektne po 1989, ze jo?) natoz se zamyslet na blbostmi ktere stale ponechavaji ve skolstvi, zdravotnictvi apod. Dokud tyhle zprznene generace nezmizi, zrejme se kraviny typu znamka z chovani nepodari zrusit!
0/0
30.1.2003 14:51

Jindrich

Slovni hodnoceni prece existuje vsude i vedle znamek !
Nemuzu si pomoct, ale zda se mi, ze vsichni zapominaji na jednu zasadni vec. Totiz na to, ze studenti se svymi uciteli komunikuji i jinak nez jenom pomoci znamek! Slovni hodnoceni dostava student pokazde, kdyz dostava znamku. Ucitel mu prece rika, co udelal spatne atd. Rodice se svymi detmi prece take mluvi. Ptaji se jich proc maji petku, co nevedeli atd. Stejne tak rodice se prece mohou ucitelu zeptat na sve dite. A urcite nejenom na tridnich schuzkach. Pokud se ovsem o sve dite nezajimaji, tak tomu nepomuze ani zadne slovni hodnoceni.
Navic podle meho nazoru jen tezko budeme srovnavat deti podle jejich slovniho hodnoceni.
Souhlasim take s nazorem, ze i pomoci znamek se da konecna pololetni znamka sestavit velmi citlive. Je mozne vzit v uvahu i dalsi veci nejen konkretni znamky ze zkouseni. Tech by take melo byt vice, treba deset. Nevim, ale myslim, ze neni mnoho ucitelu, kteri vyslednou znamku prideli pouze podle prumeru.
Do teto diskuse navrhuji take jiny zpusob hodnoceni. Misto prumeru by se mohl pouzivat median. Jeho vyhodou je, ze nebere v uvahu extremy. (Podobne to delal jeden muj byvaly ucitel, ktery vzdy vyskrtnul jednu nejlepsi a jednu nejhorsi znamku a pak teprve pocital prumer)
0/0
30.1.2003 11:34

mickey@mouse.com

To je ale hovadina!
A v diskuzi tady se opakuje stejná pověra.
Tak tedy: známka na vysvědčení není průměr známek za celý rok!!!!!
Každá známka je hodnocení, jak na tom žák je se znalostmi. Známka za písemku hodnotí znalosti v písemce. Známka za pololetí hodnotí znalosti a práci žáka za celé pololetí. Jako průměr ji nepočítá snad žádný kantor (jedině úplný blb).
Od slovního hodnocení se to liší tím, že je to stručnější a srozumitelnější. A také tím, že se nedozvíte, co děláte za chyby.
Slovní hodnocení bohužel není vůbec srovnatelné. Takže když jdete na další školu (střední, vysokou) nebo když jinde chcete doložit svou kvalitu, máte smůlu. Slovní hodnocení pro ně nemůže znamenat vůbec nic.
Slovní hodnocení je sdělení školy žákovi (případně rodičům). Známka naproti tomu je sdělení školy veřejnosti.
Nejlepší by bylo známkovat dál. Ale k vysvědčení dávat ještě slovní vyjádření. Dobří učitelé to tak stejně dělají, jen to nepíšou na papír.
0/0
30.1.2003 10:58

short

Re: To je ale hovadina!
V zásadě souhlasím. Z vlastní zkušenosti (jsem několikanásobný rodič) ale vím, že těch učitelů "blbů" je ve školách plno. Nelámou si hlavu s vývojem žáka během školního roku, vždyť přece stačí vypočítat průměr, ne? A do něj nasolí třeba i pětky z opakovacích testů ze začátku září, kdy se žák ještě nestačí ve škole ani rozkoukat.
0/0
30.1.2003 12:42

Dan

Každý rok před vysvědčením se žvatlá o tomtéž
...a má to nějaké výsledky ?? Jasně, známkovat je jednoduché - a většina líných učitelů a pohodlných rodičů chce známky také, protože my jsme v tom vyrostli a přežili to (nikdo už raději neříká jak se to na nás podepsalo).  Neumíš - pětka, pak se nadrtíš nazpaměť několik dat, která ti ale jinak nedávají žádný smysl - jednička, ale stejně jseš  trojkař. A tak dál. Slovní hodnocení - pokud je tedy psáno učitelem, který trochu myslí a jde mu o to žáky někam dovést,  postihuje dítě jako osobu, které nějaký předmět jde a něco jde méně,  a ne jako stroj s dobrou či horší pamětí, kterou bohužel známky odrážejí.
0/0
30.1.2003 9:49

adf

Re: Každý rok před vysvědčením se žvatlá o tomtéž
Je to takovej evergreen, který se objevuje 2x ročně. Ještě, že se vysvědčení nedává čtvrtletně.
0/0
30.1.2003 10:49

eno

Co to je ?
Jedno dítě do 9. druhé chodí do prvního ročníku SŠ. Obě se učí 4 hodiny a poslední 5. bude tzv. třídnická, na konci které jim budou rozdaná vysvědčení. Mimochodem slovní hodnocení. Tento měsíc jste pracoval pouze 15 dnů, a tak se vám váš tabulkový plat náležitě krátí. PříplaTEK ZA VEDENÍ VÁM PRO TENTO MĚSÍC NENÁLEŽÍ, PROTOŽE JEDEN Z VAŠICH podřízených byl vyhozen a druhý byl nemocen. Prémie obdržíte, jakmile doprtacujete termínovaný úkol. Pokud se dostavíte dne 10. t.m. do svého peněžního ústavu, můžete disponovat se svou výplatou, ovšem pouze v rámci, jaký si ústav stanoví a který náš podnik nemůže ovlivnit. Současně vás upozorňujeme, že k návštěvě ústavu vás neopravňuje propustka určená k lékaři, ale pouze dovolená, pokud ovšem máte na ní právo a pan náměstek ji schválí. Jinak jsme s vaším výkonem velmi spokojeni a podotýkáme, že vaší iniciativě nebudeme klást mantinely v podobě pracovní doby. Myslím si, že i děti ve většině případů jsou raději, když jim vyučující vykreslí známku. Podle mých dětí tomu tak bylo, nakonec jsem je musel přeložit na školu s klasickým hodnocením, protože jsem vůbec netušil, jestli se děti něco naučily. Bohužel, ve školství, které si zakládá na encyklopedických znalostech, které vyžaduje přijímací zkoušky na SŠ a VŠ, je to v podstatě nezbytnost.
0/0
30.1.2003 9:27

Tomáš

Slovní hodnocení také není samospasitelné. O tom, co žák kdy uměl a neuměl se tam stejně nikdo nedoví, to za prvé a za druhé - v našich školách se učí hromada blbostí, takže pokud někdo dostane 4 třeba z geografie zemí bývalého SSSR, nesvědčí to o jeho znalostech, protože po týdnu toho ví úplně stejně, jako ten, kdo měl jedničku. Svědčí to o tom, že není schopen udělat to, co se po něm chce. Že není schopen či ochoten zatnout zuby a naučit se i to, co ho nebaví. Do jisté míry je to chyba systému, bylo by samozřejmě lepší, kdyby se nikdo nemusel učit věci, které ho nebaví, na druhou stranu, život není jen to, co člověka baví, v každém oboru jsou věci více a méně záživné a člověk musí zvládnout i ty nezáživné. Příklad se známkami a průměrem uvedený v záhlaví článku je přitažený za vlasy, takhle striktně hodnotí asi málokdo a neměl bych o něm moc přívětivé mínění. Stejně tak je zavádějící argument o rozdílných nárocích, které školy mají na své žáky. To samozřejmě bude existovat i nadále a ze slovního hodnocení se to také nepozná. To by to hodnocení muselo být mnohasetstránkovým elaborátem, ze kterého by se dalo zjistit, co a do jaké hloubky žáci probírali a který by měl také nabídnout srovnání s ostatními školami. Další věc, která tak trochu mluví ve prospěch klasického známkování je podstata školy. Škola má žáka pomoci připravit na život v reálném světě. A v reálném světě se slovní hodnocení (ve školním slova smyslu) moc neujalo. Úplně nejčastěji je člověk hodnocen dvoustupňově - VYHOVĚL / NEVYHOVĚL (ať už se jedná o hledání zaměstnání, o navazování osobních vztahů, ....). Jemnější hodnotící škála se pak občas objeví ve formě prémií či příplatků k výplatě, které se někde aspoň teoreticky snaží o spravedlivé ohodnocení něčí práce. Ale ani prémie většinou nikomu neříká, za co ji vlastně dostává, čím si ji zasloužil. Osobně bych byl pro, aby se tak do třetí třídy hodnotilo i klasicky i slovně. Když rodičům sdělíte, že jejich prvňáček je excelentní v počtech, ale má potíže se čtením delších vět a vyhledává konflikty se spolužáky, mohou to rodiče vzít vážně a s dítětem víc číst a promluvit si s ním ve věci rvaček. Když ale rodičům napíšete, že jejich čtrnáctiletá dcera kašle na přírodopis, zeměpis, dějepis, matematiku, fyziku a chemii a že hází očka po spolužácích a při pokusu o domluvu se ladně zavlní v bocích, tak si budou myslet cosi o objevu Ameriky a přemýšlet budou maximálně o tom, ke ten učitel bere čas na nošení dříví do lesa.
0/0
30.1.2003 8:57

Hodnotím známkou
Učil jsem na dvou středních školách a jsem pro hodnocení stupnicí. Dle mého názoru je písemné hodnocení obrazem posledních několika týdnů před vysvědčením. Pokud pedagog má u studenta více známek za pololetí (min. pět - zkoušení, testy, písemné práce, praktické cvičení) a pak zhodnotí činnost v hodině, připravenost na hodinu, chování - vyjde mu docela objektivní známka. Pokud učitelé dokážou stvořit dvě známky je pak těžké se rozhodovat. Pak je neobjektivní.
0/0
30.1.2003 8:33

Alois

Re: Hodnotím známkou
Plně souhlasím. Prošel jsem všemi stupni škol, včetně postgraduálního a nemohu říci, že by známkování, až na nějaké výjimky, které se najdou všude, mělo nějaký záporný nebo negativní vliv. Článek vychází apriori z faktu, že učitelé jsou podvodníci, flákači a nespolehliví lidé (ve skutečnosti byli, jsou a doufám budou většinou úplný opak), jejichž jedinou snahou je poškodit žáka, ublížit mu známkou - vždyž to je nesmysl. A nějaké bláboly "rádoby" moderních pohledů jsou jenom snahou opět zhoršit postavení pedagogů, které je už teď za hranicí únosnosti. Zkuste se zeptat starších pedagogů jaké je "chování těchto nevinných dítek", jaké výrazy jsou schopni adresovat již v 7, 8 letech svému učiteli!! A jak se většina těší na odchod do důchodu, ač jim bylo toto povolání vždy potešením. Život je totiž opravdu jiný, než ho chcete umožňovat (ulehčovat!)dětem.
0/0
30.1.2003 8:55

PD

Re: Re: Hodnotím známkou
Pozor!!!Clanek nerika, ze vsichni ucitele jsou lini, tupi atd. On je rozdeluje: 1) na ty, kteri uci na skolach,kde se znamkuje klasicky a ti jsou tupi, lini a nevim co jeste a davaji znamky od oka a sadisticky nici sve zaky, protoze nesnasi svou praci. 2)na ty, kteri uci na skolach, kde se hodnoti slovne. Ti jsou skveli psychologove, kteri se na zaka jednou podivaji a muzou o nem psat knihy. Ti zaky miluji snad jeste vice nez svou praci a zaci jimi vedeni smeruji jednoznacne za nobelovymi cenami.... jeste ze nam to autor clanku tak vysvetlil...
0/0
30.1.2003 10:55

q

Když si vzpomenu
, co jsme se učili za zbytečnosti....
např v zeměpise - kde je jaké nerostné bohatatví, kde se chovají ovce.....
Na co mi to je? Kdyby nás místo toho raději učili vyjadřovat, nebo přidali cizí jazyk. Pak to vypadá tak, jak to vypadá. Většina VŠ studentů má ústní projev neodpovídající jejich vzdělání. Bohužel včetně mě.
0/0
30.1.2003 8:29

Žanda

známky
Mam dceru, která vrchlolově sportuje bojová umění, ale ouha nemoc jí ve škole nedovolovala častěji cvičit a iž měla v žákovské psáno, že nemá zájem o TV. A na vysvědčení zhoršená známka z TV.
0/0
30.1.2003 8:15

Jindra

Jaci odbornici?
Klasicky zavadejici nazev clanku. Naprosta vetsina ceskych pedagogickych pracovniku je spokojena s klasickym hodnocenim pomoci znamek. Ale tam, kde se skolne plati, plati si rodice i za dobre hodnoceni. A to se nejlepe kamufluje hodnocenim slovnim.
0/0
30.1.2003 8:11

marie dostálová

Nemáte pravdu, Jindro
ne vždycky to tak chodí na soukromé škole. Mluvím z vlastní zkušeosti, neb syn tam chodí do 3.r.Zrovna včera večer mi oznámil, že budou dvě pětky - z matematiky a ekonomie. Můj syn je lenoch a nechce se vůbec učit, to jen abyste si nemysleli, že jsem nějaká slepá maminka ,která vůbec neví, která bije.Jsem v obraze. Ale: z ekonomiky / protože jí umím/ jsem schopna sama posoudit, na asi tak jakou známku ho vidím a pětka to tedy rozhodně není. naopak z matematiky si ji plně zaslouží.Takže v mém případě si platím těžké peníze za propadnutí z ekonomie, které vůbec neodpovídá. A co s tím?
 
 
 
 
0/0
30.1.2003 9:07

Žanda

Re: Nemáte pravdu, Jindro
Honem ho dát pryč z té školy moje starší dcera propadla ve 2.ročníku na soukromé škole z učetnictví. Přešla na státní školu a má za 1. Tahají z Vás akorát prachy a to se jim vyplatí třebas jen 2roky!
0/0
30.1.2003 9:47

Petr O.

Re: Jaci odbornici?
Proc by ucitele (alespon naprosta vetsina) nebyla spokojena, kdyz je pro ne mnohem jednodussi vzit kalkulacku (moderni ucitel to muze nechat na pocitaci a tak si jeste usetri praci a vyloucit uplne osobni pristup) a proste spocitat aritmeticky prumer a tim je pro neho zak vyrizeny a nemusi vubec premyslet nad tim, proc ma zak tako ve znamky.
Pravda je, ze pro vetsinu rodicu jsou znamky taky mnohem jednodussi, protoze na deti nemaji cas a stejne je vic nez znamka na vysvedceni nezajima.
0/0
30.1.2003 9:11

Nafteta

Proč se s tím dělá takové haló?
Není mi jasné, proč se s tím hodnocením dělá takové haló.Ukončila jsem školní docházku před 6 lety(počítám v to i střední školu) a celou tu dobu jsme byli hodnoceni známkami.A nevšila jsem si, že by to na mě, nebo některých mých kamarádech zanechal nějakou újmu.Mám pocit, že za chvíli se budou učitelé dětí ptát, jestli je mohou nechat propadnout,nebo jestli je mohou vyzkoušet.Kam to pak spěje?!
0/0
30.1.2003 7:11

Míra & spol

Slovní hodnocení...
... není jen tak. Většina těch lidí co ho podporuje ví, že je velmi šetrné a tudíž "výhodné" pro žáky a rodiče. Za ten rok co jsem učil v ZŠ Londýnská jsem nenalezl vyloženě záporné hodnocení. Nejtvrdší vyjádření byla např.: měl bys trochu zlepšit, polevil jsi, bude potřeba více se věnovat... a to i ti největší flákači dostávali toto hodnocení. Myslím, že je zřejmé, že nejsem zastáncem slovního hodnocení.
0/0
30.1.2003 7:06

Nafteta

Re: Slovní hodnocení...
SVatá pravda.Konečně rozumná duše.Hodnocení: Měl by ses zlepšit nění adekvátní ukazatel.Pokud je někdo flákač,tak ho to nepodpoří,ale naopak uklidní, že je to v pohodě a nění třeba se vzrušovat.
0/0
30.1.2003 7:14

Max Šťoura, BNO

Re: Slovní hodnocení...je na h...o!
0/0
30.1.2003 8:04

Mass

Nenene,
Jak jen nakouknou? Vždycky jsem se 31.1. učil...
0/0
30.1.2003 6:18

zuzana

samozřejmě je to nespravedlivé
ale co je v životě spravedlivé? jak kvantifikovat nekvantifikovatelné? ve škole i v jiných oborech lidské činnosti je třeba mít jasné ukazatele, podle kterých například další škola může snadno posoudit, jak student prospíval. to, že známky dávají lidé, je další nekvantifikovatelný faktor. u písemných testů je hodnocení jednodušší než u ústních zkoušek, ale nemusí být nutně objektivnější - někdy i velice inteligentní student potřebuje trochu pomoci nebo otázku vysvětlit. když student ze školy vyjde, alespoň už ví, že spravedlnosti není a že jeho postup v práci může záviset zrovna tak na náladách a sympatiích šéfa jako na jeho schopnostech, a nemá z toho trauma.
0/0
30.1.2003 0:51

Pavel Houska

Re: samozřejmě je to nespravedlivé
1. bohuzel to tak vetsina zaku nevnima, vetsina zaku nevedome odvozuje svou hodnotu od znamek velmi vyrazne (vzdyt jsou tak dulezite pro dospele!) a to, ze nejsou nekdy spravedlive, si stezi odvodi az temer po skole. Argument, ze "v zivote neni spravedlnost" pro ponechani soucasneho znamkovaciho systemu tak vubec nesvedci. Navic zaci by se meli vest ke spravedlnosti, jak by to tu pak za chvili vypadalo? 2. myslim, ze spis nez hledat nejake argumenty ospravedlnujici soucasny system (zaroven maji takove snahy tendenci rezignovat na vyvoj, viz. argument o "nespravedlnosti zivota") by bylo zahodno se soucasny system snazit vylepsovat, napr. slovnimi hodnocenimi. To by si pak zak uvedomil, ze jde o jeho vyvoj, ne o urceni jeho ceny. 3. pokud by takovy student nastoupil do zamestnani a sef ho zacal napr. nespravedlive vyuzivat, myslite, ze by bylo v poradku, kdyby si on o tom myslel, ze tak to proste chodi a nesnazil se s tim neco delat?
0/0
30.1.2003 4:46

Roman Durdis

Článek má pravdu, nezbývá než souhlasit, sám si tohle myslim už od základky. Ale taky bych ještě možná pozměnil hodnocení na VŠ, kde nás profesoři hodnotí kolikrát podle toho, jakou mají náladu a jestli se jim my jednotlivci něčim podle jejich gusta líbíme nebo nelíbíme... Mám na mysli konkrétně třeba medicínu (1. a 2.LF, kde studuju). Někdo neumí nic a zkoušku vyloženě dostane; někdo se učí jak blázen a zametají s nim, což mi přijde docela nespravedlivý.
0/0
30.1.2003 0:41

Vysmaty z Floridy

Re: VŠ
Tak ucite se pro znamky, nebo aby jste neco umel? Chtel by jste vsechno za nic? Uz aby se za skoly platilo, i za stredni. Treba jen 10 Kc za jednu prednasku. Pak by se uroven vyucujicich zmenila, totiz neschopni a naladovi ucitele by meli prazdne poslucharny. Jenze tech neschopnych je tam vice a tak se tomuto novemu systemu brani a ubrani. A studenti taky chteji studovat zadarmo (socialisticky), ale platy by chteli mit vysoke, podle zapadni urovne (kapitalisticke) - viz prave priklad medici s lekari.
0/0
30.1.2003 1:37

Vysmatemu z Floridy

Re: Re: VŠ
Promin, ale uroven americkych universit je znacne rozdilna. Takze taky se neda srovnavat diplom z Harvardu s Uni of Idaho. A taky to tam u Vas neni tak docela spravedlivy. Jakto, ze treba nekdo s IQ 91 vystudoval Houston a Harvard? Zalezi na tom, z jake je rodiny, hochu. A myslis, ze zrovna Vasemu nynejsimu prezidentovi slo tolik o znalosti? Nevim, kdo muze byt vic vysmaty....
0/0
30.1.2003 3:16

Aefro

Re: Re: Re: VŠ
docela by mě zajímalo, odkud výš o někom kdo s IQ vystudoval ty   2 školy. Neni to náhodou Bush????
0/0
30.1.2003 3:23

dejmal

Re: Re: Re: Re: VŠ
Dan Quale, vice president, a neumi napsat brambora.
0/0
30.1.2003 10:14

Roman Durdis

Re: Re: Re: VŠ
No však to tak je: středoškolák čtyřkař od nás tam jde a všude tam má najednou samý A-levely, nebo jak to tam hodnotí tim nejvyššim stupněm...
0/0
30.1.2003 3:34

Max Šťoura, BNO

Re: Re: Re: VŠ
Vystudoval, aby mohl riskovat v Iraku. :-)
0/0
30.1.2003 8:07

Roman Durdis

Re: Re: VŠ
Jak jsem napsal, mě známky vůbec nezajímají a podle mě ani o ničem nevypovídají. Profesory nezajímá, proč studuju a jakej budu doktor a o co se zajímam a jakej jsem, zajímá je jen to, abych jim nazpamět odvykládal něco, co buď nebudu nikdy potřebovat a nebo nebude problém si to během pár minut kdykoliv zjistit. Studovat náročnou školu a v jinym městě taky neni zrovna zadarmo, jak si asi myslíš. Myslim že ani na tohle všichni nemají, proto nesouhlasim s tebou v tom, že by se to mělo samo o sobě platit. Ať mají příležitost všichni, ne? Ale hlavně: ať se hodnotí podle zájmu, podle snahy, podle individuálních předností a vlastností ale samozřejmě i podle plnění  určitých povinností, což souběžně s tim být musí. Aby byl přístup jak ze strany učitele, tak i žáka nebo studenta a aby se vzájemně respektovali. Jinak ty další tvoje myšlenky jsem nějak nepochopil :-)
0/0
30.1.2003 3:29

(

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
30.1.2003 15:05





Najdete na iDNES.cz