Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrem Prahy zněl nesouhlas s válkou

Více než sto lidí asi hodinu a půl demonstrovalo v centru Prahy proti útoku na Irák. Protest ukončili předáním protiválečného dopisu na ambasádu USA. "Jsme proti všem válkám a násilí," řekla svolavatelka demonstrace Američanka Arie Farnamové. Dodala, že lidé chtějí vyjádřit to, že případná válka nebude mít jejich podporu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana

Mirku, kup si bryle!
Mily Mirku, pred velvyslanectvim USA byla opravdu jen stovka lidi. Je mi lito, ale media informovala spravne. Privedl me zajem videt ty, kteri prisli demonstrovat... Nemohu rici, ze by nynejsi americky prezident byl z tech nejlepsich, ktereho kdy USA melo, ale souhlasim s nim, ze k valce proti Iraku by melo dojit. S kvetinou v ruce proti teroristum moc nezmuzes... Jsem hrda, ze nase republika je tentokrat na spravne strane... Doufam, ze se nezlobis, ze mam opacny nazor... Hezky den!   Jana  
0/0
27.1.2003 14:18

Buddha

britský právník Anthony Scrivener :
britský právník Anthony Scrivener : “Myšlenka, že k odsouzení drobného zloděje je zapotřebí lepších důkazů než k zahájení války, je na pováženou.“
0/0
27.1.2003 14:07

Karlos

Určitě přijdeme!
Souhlasím s Mirkem, je třeba ukázat na nesmyslnost války a ne jenom o ní diskutovat.mluvím za patnáct lidí a určitě přijdeme.Bohužel jsme se o první akci dozvěděli pozdě.pakliže budou potřeba letáčky, obraťte se na nás a zamejlujte na adresu abanet@abanet.cz
0/0
27.1.2003 10:48

mirek

Prijdte prosim vsichni!
Je hezke, ze na valku nadavate po hospodach nebo tady na internetu, ale zkuste svuj nazor proti valce taky jednou demokraticky ukazat na ulici. Na 15. 2. pripravujeme neco vetsiho, ostatne probehne to ve vsech hlavnich mestech Evropy. Takze vas vsechny zvu na 15. 2. od 15 hodin na Vaclavak.
0/0
26.1.2003 23:17

Petie

Re: Prijdte prosim vsichni!
Diky za datum dalsi demonstrace.
prave jsem se vratila z usa a vice nez polovina americanu si mysli ze Bush chce valku proad kvuli teroristum a Usamovi...a jeste k tomu se ven pousti jen veci, ktere jim vymyvaji mozek.
Na demonstraci urcite prijdu. Kdyby se zmenil termin, dej mi vedet: petie@seznam.cz
0/0
27.1.2003 13:47

Dan

Pentagon zřejmě zahrabe své "nakažené" mrtvé v hromadných hrobech přímo na bojišti
Pentagon zřejmě zahrabe své "nakažené" mrtvé v hromadných hrobech přímo na bojišti < align=right>Předmět: http://www.gewo.applet.czindex(0).htm < align=right> < align=right>Datum: 26.01.2003 22:35 Změna polarity: ush chce válku, Pentagon vybízí k opatrnosti. Služebně starší úředníci Pentagonu naléhají na prezidenta George W. ushe aby zpomalil neuvážené tempo, jímž se řítí do války s Irákem. Podle reptajících zaměstnanců státní správy představuje způsob, jímž jedná, příliš velký odklon od dlouholeté americké politiky "neudeřit jako první" a obávají se, že by tento posun mohl vést ke konfliktu s dalšími arabskými státy. "Došlo k nebezpečné výměně rolí," konstatoval jeden z důstojníků Pentagonu, "civilisté se nás snaží nahnat do války, zatímco armádní důstojníci vybízejí k opatrnosti." Sbor náčelníků štábu je rozštěpen. Zatímco někteří kují plány na vpád do Iráku v příštích týdnech, ostatní požádali ministra obrany Donalda umselda, aby naléhal na ushe aby odstoupil od tvrdé linie, umožnil inspektorům Spojených národů v klidu dokončit práci a poskytl USA čas sestavit na Středním východě silnější koalici. "Toto není Pouštní bouře," řekl umseldovi jeden z náčelníků štábu. "Nemáme podporu ostatních středovýchodních národů. Kromě ritánie nemáme ani podporu našich spojenců (sic!) a obhajujeme politiku směřující k přepadení národa, který na nás v současné době neútočí ani nenapadá žádného z našich spojenců." Zpravodajské zdroje tvrdí, že některé arabské národy už US diplomatům naznačily, že pokud USA zaútočí bez mandátu Spojených národů budou zřejmě podporovat Irák. S bývalými kolegy z Pentagonu souhlasí i ministr zahraničí Colin Powell, který prezidentovi sdělil, že "patrně sleduje nebezpečný kurs." ozzlobený umsfeld bezvýhradně kryjící ushova záda prý prohlásil, že se "náčelníci štábu bud postaví do linie, nebo si budou muset hledat jinou práci". Také ush je údajně "velmi rozzloben", když vidí rostoucí opozici Pentagonu vůči své roli vrchního velitele. "Prezident vychází z toho, že tento národ je ve válce," říkají zdroje z ílého domu," a proto nepovažuje jakýkoliv odpor vůči své politice za nic menšího, než za akt vlastizrady." ovněž obsah rozhovorů se zdroji uvnitř ushovy administrativy, Pentagonu, FI a zpravodajských služeb, signalizuje prohlubující se trhlinu mezi profesionály bojujícími o živobytí a civilní administrativou, která je chce poslat do války. ílý dům podle nich přikázal FI a CIA aby "nalezla a zdokumentovala" spojení mezi Saddamem Husseinem a Osamou bin Ladenem, duchovním otcem teroristických útoků z 9.11. "Je to jasné," reptá jeden dlouholetý FI agent, "je třeba nalézt spojení, jakékoliv spojení, bez ohledu na to, jak bude neurčité nebo nedokázané, a pak toho využít k ospravedlnění akce proti Iráku." I když Hussein a Irák byl v minulosti spojován s různými teroristickými skupinami, nepodařilo se US zpravodajským agenturám zjistit žádné prokazatelné spojení se silami bin Ladenovy al Qaeda. "Může tu nějaké být," říká jiný zdroj z FI. "Mělo by být a veškerá logika říká, že tu nějaké být musí, ale nemáme to zjištěno jako prokazatelný fakt. Zatím." Plánovači Pentagonu hovoří v soukromí o hrozícím iráckém konfliktu jako o "válce ushovy ligy," tedy jako o něčem, co má být vybojováno spíše pro politický, než jakýkoli jiný zisk. "V průběhu Pouštní bouře chtělo vrchní velení armády dokončit načatou práci, chtěli jsme vpochodovat do Iráku a odstranit Husseina a jeho vládu, ale prezident ush a vrchní velitel JOC (Colin) Powell operace přerušili," říká jeden z důstojníků Pentagonu. "Tehdy jsme měli příležitost. Měli jsme oprávnění a veškerou potřebnou podporu. To vše teď nemáme." Někteří z členů štábu Pentagonu poukazují na poslední víkendové protiválečné shromáždění ve Washingtonu a říkají, že v davu bylo mnoho veteránů z Pouštní bouře. "To nebyl jakýsi shluk demonstrujících nespokojenců a pochodujících vlasatců," říká účastník Pouštní bouře Arnold Giftos z Huntingtonu, který se rovněž účastnil této demonstrace. "Zajděte si na libovolné setkání veteránů v naší zemi a zažijete vážnou diskusi o tom, zda bychom se měli či neměli pouštět do této války." Komentátoři sledujíci sobotní a nedělní washingtonské demonstrace říkají, že mezi 30 000 účastníky spočítali na 500 válečných veteránů. "Sloužil jsem ve Vietnamu," říká obert righton z Detroitu, který demonstroval ve Washingtonu. "Podporoval jsem Pouštní bouři. Ale toto šílenství podporovat nemohu." Mluvčí Kongresu Dennis J. Hastert a předseda senátní většiny ill Frist mimo to ílému domu sdělili, že "rostoucí počet" republikánů v obou orgánech zpochybňuje oprávnost takové války. "Nikdo ve straně však nechce veřejně vystoupit a říct, že prezident jedná špatně," říká zdroj blízký vedení GOP. "Nedosáhli jsme shody, která je k tomu potřebná. To by nás mohlo kdykoli vehnat do izolace." Veřejná podpora války s Irákem rovněž klesá. V listopadu 2001, dva měsíce po útocích na světové obchodní centrum a Pentagon, bylo vojenské akci proti Iráku nakloněno 78% Američanů. Tato podpora se mezitím snížila na méně než 52%, jak ukázal lednový průzkum veřejného mínění. Průzkum provedený deníkem ´Washington Post´ a televizní stanicí ´AC news´ minulý týden ukázal, že americké veřejné mínění je, co se týče ushova počínání v irácké krizi, rozpolceno. (Mluvčí ílého domu, Pentagonu ani kanceláře vedení Kongresu necítili potřebu vyjádřit se ke správnosti údajů uveřejněných v této zprávě.) Zdroj: http://www.capitolhillblue.comartmanpublisharticle_1587.shtml
0/0
26.1.2003 22:51

Honzík

Byt to bylo v mych silach...
..tak vsichni, co chcete valku uz byste stali s klackem v ruce na hranicich Iraku. Stejne jako by se vsichni co podporuji komunisty, uzopalovali na Kube. Kdyz po tom tak touzite. To pro nase silne americke spojence takovy problem odstranit Sadama a jeho verne a dosadit si do vedeni Iraku nejake svoje figurky? Pravda, v Afghanistanu se jim to moc nepovedlo...
0/0
26.1.2003 21:44

Sal

Re: Byt to bylo v mych silach...
Pravdou ale je, že svět je ve válce už rok a půl. A pokud jde o válečný konflikt v Íraku, tak ten je nevyhnutelný v případě, že Írák opravdu zbraně hromadného ničení vlastní - konflikt hrozí jak ze strany Íráku (což řada lidí nedovede pochopit), tak ze strany Spojených států, nikdo toto bohužel neovlivní. Jsem zásadně proti jakékoli takové válce - logicky jsem potom i zásadně proto, aby Írák postupoval v souladu s rezolucí OSN a v případě, že vlastní ZHN aby se okamžitě odzbrojil.
0/0
26.1.2003 22:45

zuzana

to si na ambasádě musejí drbat hlavu
a celých sto že jich bylo?
0/0
26.1.2003 20:30

MARCEL

VALKA
NEZABIJES.............NEPOKRADES
Americani,jste vsichni verici a uznavate Bibli,ted jste vsichni sami proti sobe..............Jste stejny jako ARABI
0/0
26.1.2003 20:18

mtis

Re: VALKA
Ó jak jsi pokorný, věřící chlapče ... jestlipak si to stihli vzpomenout všichni ti "odpaření" ve WTC, nebo ti zplynovaní chudáci v těch kurdských městech, nebo zyperitovaní Iránci za války s Irákem?
0/0
26.1.2003 20:23

Archibald

Re: Re: VALKA
Jenomze v tehdy  USA jeste podporovaly Irak proti Iranu o pred vrazdami Kurdu si z toho duvodu Reagan zakryval oci. Za ty slavne zabery ze splynovane kurdske vesnice z roku 1986 mozna vdecime nemalo americkym zbrojnim dodavatelum. Ale to neva. Lidi mivaj kratkou pamet a co rekne momentalni podnajemnik Bileho domu musi byt pro ne svate.
0/0
26.1.2003 21:16

Franta7

Re: VALKA
Marceli jenomže nečinnost může znamenat, že těch vražd bude v budoucnu více. Buď 100 mrtvých aláhových bojovníků nyní. Nebo stovky tisíc mrtvých normálních lidí v průběhu několik desítek let. Jiná volba prostě neni.
0/0
27.1.2003 15:14

Homer

To byly masy!!!!!!!!!
100 pomatencu demonstrovalo. 0.001 % obyvatelstva. V bezne populaci je 3 - 5 % asocialu. Tak tohle bylo to jejich nejtvrdsi jadro
0/0
26.1.2003 19:24

Kléma.

Bolševníkový plevel.
Je někdo z levičáků schopen doložit, jak demonstroval proti komunistické okupaci naší vlasti či proti témuž v Afgánistánu?
0/0
26.1.2003 19:02

Kléma.

Bolševníkový plevel.
Je někdo z levičáků schopen doložit, jak demonstroval proti komunistické okupaci naší vlasti či proti témuž v Afgánistánu?
0/0
26.1.2003 19:01

mirek

Re: Bolševníkový plevel.
Jestli ti staci, ze jsem organizoval celostatni studentskou stavku v listopadu 1968 a v lednu 1969 Palachuv pohreb. Takze jsem ani dneska na te demonstraci nechybel a dalsi chystam na 15. 2. iVcera vubec pekne keca o te stovce lidi. Ja jsem jich pred velvyslanectvim USA napocital pres 600.
0/0
26.1.2003 23:16

Garry

Re: Re: Bolševníkový plevel.
Mirku v pohodě, na 15. takovejch 20-30  lidí přivedu...díky za to, že do toho jdete, lidi jsou úplný paka a na krátko se vzbuděj, až se jim před očima zableskne a ozve se rána....
0/0
27.1.2003 0:21

mtis

Hahaha - demontrující pacifisté ...
... vykřikovali "Mír chýším, válku palácům" ... jako bych to už někdy slyšel? Jako by to bylo něco z Rudého Práva? Ze let kdy CCCP okupovalo koho chtělo a v západní evropě "užiteční idioti" demonstrovali za mír?
ASI TAK!
0/0
26.1.2003 18:35

Lucius

Jak se veci maji
Bush = Hitler (potvrzeno nemeckou ministryni)
Rumsfield = Himmler
CNN = Goebels
Homer, Klema, mtis, sother, mike, keller (zrejme jeden k.okot pod ruznymi jmeny)=Hitlerjugend
0/0
26.1.2003 19:53

mtis

Re: Jak se veci maji
Sorry, ostatní diskutující neznám, ale já to nejsem. Spíš naopak, mám pocit, že tady jede pod mnoha nicky soudruh Grebeníček!
Německá ministryně, která přirovná amerického prezidenta k Hitlerovi je trapná, nebý američanů, ještě dnesky by si Teutoni malovali na p.dele na háknkrajcy!
Hlavně že vám vyhovuje současny německý ministr zahraničí Joschka, takto za mládí externí spolupracovník Brigade Rose vyjadřující svou nevoli k systému vraždami představitelů, bombami a terorismem, on osobně mlácením obyčejných předem vybraných policajtů na ulici. Ale museli na něj být aspoň 3-4 soudruzi ...
0/0
26.1.2003 20:18

Axel

Re: Re: Jak se veci maji
Joschka je pro mne sympatak (taky v nemecku je nejpopularnejsi politik) a ten policajt tenkrat jiste dobre vedel za co to ma.
0/0
26.1.2003 21:26

mirek

Re: Re: Jak se veci maji
Jo, blbe placani by ti mozna slo, ale: Däubler-Gmelinova vubec neprirovnala Bushe k Hitlerovi, to ji tak pekne prekroutila media (lzou jako kdyz tisknou - to se od totace nezmenilo). Rekla, ze si valkou v Iraku Americane chteji resit svoje vnitrostatni problemy, coz neni nic noveho, v Nemecku se to dela uz od casu Adolfa Nacka. A Brigate Rosse byly v Italii, Nemci meli Rote Armee Fraktion, do niz bych Joschku Fischera opravdu nepletl ani omylem.
0/0
26.1.2003 23:09

jz

Cool
Americanka organizuje protiamerickou demonstraci :)))
0/0
26.1.2003 17:35

Balvan

Vyrobci teroristu
Kdo z vas by vubec vedel o Iraku, kdyby se nekdo nerozhodl, ze odstrani jeho prezidenta.  Na svete je spoustu diktatoru, nebezpecnejsich nez iracky diktator. Nikdo se ho nezastava, jen princip je uplne spatny. Vemte si Pakistan, jeste nedavno byl vetsinou sveta povazovany za zemi podporujici terorismus cislo 1. Ma ATOMOVE ZANE. Porusuji se tam lidska prava, zeny jsou temer bez prav. Nedavno to byl Irak, velky spojenec USA a to jsou fakta, ne blbe a nedolozene zvasty. A vubec USA nevadilo pronasledovani a popravovani komunistu, odpurcu rezimu a likvidace kurdskych obyvatel pomoci bojovych plynu. Jedna se o to, ze i kdyz si Francie, nebo Nemecko snazi mozna vybudovat ztracenou prestiz, kdyby byl zrovna Irak opravdu tak nebezpecny pro zapadni civilizaci, tezko by svuj postoj obhajili. Bohudik dnesni Irak se svym pridelovym systemem, velkou casti hladovejicich obyvatel, nekolika zastaralymi raketami a strachem drzenou armadou predstavuje jen stekajiciho bezzubeho psa. Jeho tezkym problemem je, ze sedi na kohoutku s velkymi barely nafty. Dokud budou svet ridit dobrodruhove typu Bushe a Condoleezy Riceove, bude tady nakonec jen vic VALEK,  VIC TERORISTU, VIC NENAVISTI A NEDUVERY. Bohuzel tito lide si pestuji specialni reklamni firmy, ktere svetu oduvodni, proc bylo spravne zabijet, drancovat zivotni prostredi.
0/0
26.1.2003 17:31

sother

Re: Vyrobci teroristu
aby te ten bezzuby pes nepochcal ....
0/0
26.1.2003 17:39

Balvan

Re: Re: Vyrobci teroristu
Taky bys chtel valcit, co ? Doufam, ze se hlasis  jako dobrovolnik do prvni linie. Nebo jsi jen takovy dalsi stekajici pes, co bude spokojeny , kdyz za neho bude zabijet nekdo jiny ? Prijemny TV prenos z valky, nezapomen si koupit pop corn
0/0
26.1.2003 17:56

sother

Re: Re: Re: Vyrobci teroristu
miluji sladky popcorn ... a colu k tomu ....uz se tesim na momentky z uderu raket na bezbranne civilisty ...(tak se ted tusim casto rika cizim vojakum) ... a ano, mas pravdu. Jsem pro valku v Iraku.
0/0
26.1.2003 18:46

Lucius

Uchyle,
Taky si ho u tech momentek dobre vyhon.
0/0
26.1.2003 19:07

Kaligula

Re: Re: Re: Re: Vyrobci teroristu
Nicht Normal!!
0/0
26.1.2003 21:10

Radouch

http://www.mujweb.cz/www/irak
http://www.mujweb.cz/www/irak petice Jana Kellera proti utoku na Irak
0/0
26.1.2003 17:26

mike

keller se muze jit leda bodnout
keller  mel delat petici proti utoku na ceskoslovensko, bolsevik jeden hnusnej!
0/0
26.1.2003 18:46

T.T.

Jen at si demonstuji, stejne to nikoho nezajima.
No tak si par lidi zpestrilo den. Nastesti takove akce nemaji vliv na skutecne deni. USA se uz doufejme nedaji nicim odradit. Jejich utok ma byt nejmasivnejsim v historii. Az 400 raket denne. Je treba dat arabskemu svetu poradnou lekci, jinak to ta pakaz bude zkouset cim dal vic.
0/0
26.1.2003 17:04

PES

Re: Jen at si demonstuji, stejne to nikoho nezajima.
Co až si řeknou Arabové, že je potřeba dám těm Amíkům a Evropanům pořádně na prdel, aby si to zapamatovali? Proč by měli civilisti trpět za něčí manýry?
0/0
26.1.2003 17:32

alan

Re: Re: Jen at si demonstuji, stejne to nikoho nezajima.
Pozor na to co říkáš : s otázkou cos ji citoval předběly Spojené státy Araby před rokem a půl. Teroristy nezajímá jaký má kdo názor, nakonec zaútočí na úplně nevinné lidi - to je smysl terorismu a řada lidí si to neuvědomuje.
0/0
26.1.2003 18:02

MARCEL

Re: Jen at si demonstuji, stejne to nikoho nezajima.
  SORRY,ale valky plodi nenavist a zase jen dalsi valky.Kazda valka kdekoliv na svete je krok zpatky pro nas vsechny.Uz jenom moralne.Americani zijou ve svete hvezdnych valek a tak to zkousi praktikovat kde se da.Valku proti Iraku neschvaluju.Kazdopadne valka bude a stim uz nic nesvedem!
0/0
26.1.2003 20:13

Josef

Navrhuji novelizovat trestni zakon!
Navrhuji novelizovat trestni zakon obnovenim paragrafu, ktery byl unahlene zrusen po Sametove revoluci a to paragrafu o Hanobeni hlavy spratelene zeme. Jak k tomu soudruh Bush sakra pride, aby jej takovi frackove takhle znevazovali!!!!
0/0
26.1.2003 16:28





Najdete na iDNES.cz