Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko je kvůli hrozbě ve střehu

Česká republika nebere varování spojenců o možných teroristických útocích v Evropě na lehkou váhu. "Vyhodnocujeme informace civilní i vojenské rozvědky," řekl policejní prezident Jiří Kolář. V pohotovosti je podle něj i ústřední krizový štáb. Rozvědky dostaly minulý týden od spojenců varování, že afghánští teroristé chystají útoky v Německu, Francii a Británii. Pohybovat by se mohli i na českém území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FARAbO

No neda se nic delat
Tuhle nejaky politik rekl,ze ho nemusi zajimat nazor lidi(asi protoze zrovna nebyli volby???)Myslim si ,ze valka v Iraku nebude mit dlouhe trvani(jak dlouho vrdorovala elitni republikanska garda???),ale dele bude trvat pochytani v sech bojovniku co zvoli partizansky styl boje??? Kdo vrati zivot tisicim nevinych lidi???No malo kdo je UPLNE nevinny! Ale alespon bude levnejsi benzin!!
0/0
29.1.2003 10:03

GLADIÁTOR

doufám, že
..se nezapomnělo na Liberec. Aby to nebylo jak s povodněma: hlavně Praha a Tady má totiž základnu naše slavná "1.protichemická".
0/0
29.1.2003 8:41

Jan Novák

Zajímalo by mě???
1.Zajímalo by mě,kdo je konkrétním vlastníkem továren na rakety ,střely a zbraně které budou použity v Iráku.Kdo je tím vlastníkem,který v konečném důsledku dostane zaplaceno od americké vlády miliardy dolarů za výrobky svých továren??? Jaký má původ. 2.Zajímalo by mě kdo vrátí život tisícům nevinným lidem a dětem,které zahynou při náletech americké armády na Irák,protože Saddám jistě je použije jako štít pro svoje zbraně??? 3.Zajímalo by mě kdo je výrobcem zbraní které vlastní Saddám???a jaký má původ... 4.Zajímalo by mě jestli také Georg Bush stane přet válečným tribunálem pokud použije jaderné zbraně proti nevinným iráckým civilistům???
0/0
29.1.2003 0:45

multivitamin

Re: Zajímalo by mě???
jaky je jeho puvod......kde uz jsem tuhle otazku slysel?....no jo v csssssr byl puvod nejdulezitejsi.....bez toho se nemohlo na vejsku ani do slusneho mista.....bez puvodu jako pes bez rodokmenu.....vedet kdo dodal zbrane je fajn.....k cemu je ti tady puvod osoby....na co narazis?
 
0/0
29.1.2003 1:46

josef

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
29.1.2003 0:05

jeden ctenar

Re: proc se pitomci ve vlade
Jozef palestinsky provokater napsal projev. Ted si jde na ambasadu vybrat plat. Za zvlast silne protizidovske vyrazy ho cekaji premie.
Na vyplatni pasce je jeho skutecne jmeno Ahmed-al-Shit.
0/0
29.1.2003 2:41

Realista

Naše vláda jsou...
"Máme o tom představu, ale vytrubovat do světa ji z bezpečnostních důvodů nemůžeme," řekl Prokš. Za peníze z mých daní si přeji informace. VY NE? Americké tajné služby také tají i to co neví... 11.9.2001-oslavujme.
0/0
28.1.2003 18:16

jerry2

Co blbnete dyť jsou tady lidi!!!!!!
Pochopit to co se tu snažíte svými výlevy říct je dost těžké neřku-li nemožné!!!!! Tohle není diskuse ale osočování a urážení zastánců ať už jednoho nebo druhého názoru( rozměj válčit či neválčit ). Není divu, že svět je jaký je protože spousta z Vás nedokáže  tolerovat, důvěřovat atd.  Pokud se takoví dva lidé sejdou ve vládách  znepřátelených stran pak není daleko k tomu aby to dopadlo pro svět a lidstvo celkově bledě!!!!!!!!!! Bohužel svět dospěl díky technologiím do stádia kdy jedinec má moc nad obrovskou energií a je schopen smazat z mapy celé kontinenty.  Takže bychom se mohli zamyslet nad tím co uvolnění takového množství energie provede s tou kuličkou co po ní momentálně šlapem. Pokud je Vám všem jedno co se stane a jste schopní akceptovat jen své ( jediné pravdivé a správné ) názory pak je mi Vás LÍTO!!!! Svět je složitý a není v moci jednoho člověka jej obsáhnout, tady vidím že jedinců kteří mají ve všem jasno a chovají se jako by sežrali všechnu moudrost je stále dost a právě tito lidé jsou pro nás nebezpeční a je jedno jakou propagandu zastávají.  Fakt je ten že 90% všeho dění řídí peníze a touha vlastnit nebo vládnout. Pokud ale průměrný jedinec bude vypadat tak jak vypadají mnozí přispěvatelé kteří zde píší tak se obávejme  nejhoršího!!!!!!   
0/0
28.1.2003 13:08

Sráč

Už to začalo
Už to začalo!!! Už tejden mám strašnou sračku a občas i bliju! Že by biologický útok???
0/0
28.1.2003 10:28

Júlinek šíšal

Re: Už to začalo
člověče, být tebou, tak se tu o tom nešířím. Co kdzš tě někdo označí za šiřitele,.......víš?
0/0
29.1.2003 0:13

Henoch

Je třeba vytvořit psychózu strachu................................................
Je třeba vytvořit psychózu strachu   (viz Česko je kvůli hrozbě ve střehu),    v této uměle vytvářené psychóze,pak bude přijatelný útok supervelmoci na Irák,pro získání irácké ropy!
Howgh! Domluvil jsem!
0/0
28.1.2003 8:12

Adam Izatonovič Opluschoj

Žádám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
V rámci bezpečnostních opatření proti teroristům: Okamžité uzavření státních hranic!!!Okamžité vyhoštění všech cizinců z ČR!!!a to Nelegálně i Legálně žijících v ČR!!! Každý Čech dostane 1000000 Eur dotaci na vybudování protichemického a protijaderného úkrytu ve svém bytě!!!Žádám zvýšení životní rovně na roveň Švýcarska!!!A zákaz pohybu cizinců po našem výsostném zemí. Žádám malou avšak velmi profesionální armádu na úrovni nejlepších komand a domobranu...Každý Čech má mýt svůj samopal doma... Žádám vylidnění území za našimi hranicemi na úroveň 100km... Zrušení dementního ovládání dementními politiky parlamentu a vlády typu nádražáka Grosse kterému čouhá sláma z bot!!! Premiérem nechť je radši James Bond nebo Sean Connery
0/0
28.1.2003 0:07

VMM

Re: Žádám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heh pokud bys zadal vylidneni v pasme 100 km od hranic na uzemi CR, tak by jste nemeli kde budovat kryty co? :)))
0/0
28.1.2003 2:40

Juras

Re: Žádám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proč by měli Češi umývat svoje samopaly doma? Ať si je jdou vyčistit raději do nejbližších kasáren, tam jsou na to líp vybavení.
0/0
28.1.2003 6:41

pason@seznam.cz

Hledají se argumenty
Váleční štváči, kteří mají oči podlité krví se snaží ve veřejnosti vytvořit atmosféru strachu a syndrom ohrožení známými metodami.  Pason
0/0
27.1.2003 23:40

admiral_Atvar

Re: Hledají se argumenty
mirovu stvaci, kteri maji plnou hubu tolerance se snazi verejnost presvedcit, ze o nic nejde aby mohli v klidu pripravit vseislamske spiknuti proti evrope.
0/0
28.1.2003 11:11

Robert

Vsem zbabelcum a poblouznencum
Iráčan: Má vlast je koncentrační tábor Trest smrti hrozí Majidu Masjedovi, Iráčanovi, který v Praze pracuje jako poradce vicepremiéra Petra Mareše pro národnostní menšiny. Režim Saddáma Husajna ho považuje za zrádce a špiona.   LN: V souvislosti se zapojením českých vojáků do války proti Iráku se hovoří o hrozbě teroristického útoku. Mají Češi důvod k takovým obavám? To nemohu ani vyvrátit, ani potvrdit. Ale pokud bychom nechali ten režim ještě pár let, aby se vyvíjel, pak by hrozba útoku byla velmi vážná. Faktem ale je, že nevíme, co od Saddámova režimu očekávat. Tento režim je nebezpečný nejen pro svůj region, ale pro celý svět. LN: Pracují v Česku Saddámovi lidé? Ano, příkladem je ambasáda, kde působí kolem 25 lidí. Jejich úkolem není pomáhat Iráčanům zde žijícím, ale provádět tu zpravodajskou činnost. Nám nechtěli prodloužit pasy. Dal jsem to do médií. Pak mi vyhrožovali zabitím. Předtím napadli maminku v její vlastní kuchyni. Byl to člověk přímo z ambasády. LN: Obáváte se i v Česku o svůj život? Jistí si být nemůžeme, kdykoliv nás můžou napadnout. LN: Odpůrci války tvrdí, že nebyly vyčerpány všechny možnosti. Je podle vás možné ještě se Saddámem vyjednávat? Ne, ty možnosti byly vyčerpány už dávno. Saddám už přesvědčil svět, že není možné s ním vyjednávat. Už 12 let se světu vysmívá. Ten režim není schopen dodržovat žádné dohody. Saddám se nikdy nevzdá, musí se odstranit. Je to stejné jako s Hitlerem. Bude to prospěšné pro Českou republiku i pro celý svět. Irák je nesmírně bohatá země. LN: Udržujete kontakty s představiteli irácké opozice? Jaké jsou její šance na převzetí vlády? Ano, jsem s nimi v kontaktu. Před třemi týdny zasedali v Londýně, jsou schopni řídit nový Irák. LN: Zažil jste dvě války v Iráku. Jaké byly tehdy reakce Iráčanů? Podporovali Saddáma? Na lidi tam byl vyvíjen obrovský tlak. Byl nedostatek potravin, léků, paliva. Bojovali o přežití. Lidé ale tajně doufali, že spojenecká vojska vpadnou do Iráku a osvobodí ho. LN: Ale sami se o to nepokusili... Irák je jeden velký koncentrační tábor. Lidé tam mají hlad, jsou nemocní, bojí se, hlídají je vojáci a mají jiné starosti. Jde o přežití. Iráčtí občané jsou bezmocní. LN: Je pravda, že za účast na manifestacích a v hlasování dostávají lidé razítka, na něž jsou příděly potravin a léků? Ano, lidé to říkají. Ostatně to hlasování je jen divadlo. Sto procent hlasů je nesmysl. Já jsem třeba volit nebyl, a přesto údajně volili všichni Iráčané, včetně těch žijících v zahraničí.
0/0
27.1.2003 21:30

Muki

Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
Na pratele a obdivovatele koncetracnich taboru Vas clanek nezapusobi.
0/0
27.1.2003 21:39

Robert

Re: Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
Tak  to asi ne, ale tech tu tolik neni. Porad si myslim, ze proti teroristicke propagande a jejim dusledkum v nas je treba bojovat, jinak tady za par let budeme Ladina a jemu podobne vitat s otevrenou naruci jako ruske "osvoboditele" po WWII.
0/0
27.1.2003 21:42

Muki

Re: Re: Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
Jeste to vezme chvili, nejdrive je treba rozdelit Evropu a Ameriku, jakoukoliv propagandou, jako treba kniha toho francouskeho autora, kterou si sice vymyslil za velke penize. ale jiz z ni lide papouskuji cele odstavce jako fakta. Pak je mozno neco delat a priznejme si zatim se jim to dari.
0/0
27.1.2003 22:01

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
no ...ono nyc třepá teliťji. Mesi efrop a emerik jesťi atlantik. A f efrop teleňí na státi. A f statu teleňí na párti .. no a pes-parti-jni. A...f rotiňě páfá táta a máma a ňěkti i títka. Takše ono to nyc o teleňí, apr o sou-šití, ny?
0/0
27.1.2003 23:08

Júlinek šíšal

Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
pertíku, tys jak školenny i-teo-lok s FUMLu. Tu přéc nyc-jíťi enem o irák. Kašti rešim stafějíci enem na svý "práfťjě" se pes tosoru fifyne fto, cos řek. Otásnik bíti, jésli se tu náchotou nycperou enem tva stejní kochouti o jetno smeťišťjě?Tále, tfrsení še cely sfjět jesti přesfětčeny....je leš a Ti to fiš ... ani 40 se 100 amíku neni ... letaše Ti nyc-mač sa sfjět, co se Ti nyc-chotí to kráma. Mošna to put prospěšne pro Tépé, ale jesli nesi komanč, nyc-mluf sa ňakou repupliku, třepa je tam ňěkto, kto si mísly inné....Ináč to Tfí skantofaní mýti chotnot as takofou ják 100 procent chlásku pro Satáma!
0/0
27.1.2003 21:44

Robert

Re: Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
Mam silny pocit, ze v soucasne dobe se musim pripojit bud na jednu, nebo druhou stranu a ja se pripojuji na stranu euroatlanticke civilizace. Pricemz si myslim, ze relativizovat soucasne udalosti a jejich priciny i dusledky je velmi nerozumne - musis si holt vybrat jednu nebo druhou stranu zadku, jinak skoncis v pr....
0/0
27.1.2003 21:54

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Vsem zbabelcum a poblouznencum
opjět to sefšeopecňofáňňí ... jesli Ti musiš, ták musiš, ňěkto cholki, ňěkto ftolki. Ja nyc mušim, ja rát ůplňjě ňěco innécho...Nepo Ti chtíti říkati, še kto nyc-s-tepou, ten proti-topjě? i ja?
0/0
27.1.2003 22:59

Dix

Terosti?
Nedivil bych se, kdyby ta petice teroristu byl vymysl americanu aby zaseli strach v Evrope a ziskali si tak vetsi podporu pro utok na Irak...
0/0
27.1.2003 18:32

Dan(1)

Re: Paranoia?
A všimněte si, jak se zase ochlazuje a přijde vichřice, je to dílo zlých amerických imperialistů, kteří odvedou naši pozornost jinam, aby mohli uchvátit Irák a po něm všechny státy, vyvážející ropu. Evropa, vážený pane, potřebuje pár muslimských bomb jako prase drbání, do té doby se z levicového blouznění a arafatofilie neprobere. A propos, bylo teroristických útoků, spáchaného muslimy v Evropě málo?
0/0
27.1.2003 19:40

Juras

Re: Re: Paranoia?
Dan(1)e, Vy si myslíte, že Bush a jeho aparát (Nechci mluvit o američanech, protože je to příliš obecný termín a zahrnuje celou populaci) jsou ušlechtilé bytosti s neméně ušlechtilými cíly? Proč jim to žerete a shazujete jakoukoliv spekulaci o motivech tzv. boje proti terorismu? Znáte aspoň trochu dějiny? Líbí se vám stalinské Bushovo "Kdo nejde s námi, je s teroristy"? Kdo se nepoučí z historie, bývá nucen ji znovu prožít. Obávám se, že jste na dobré cestě skočit na špek jiné totalitě. Zkuste být trochu kritický a přehodnoťte si, která propaganda má čemu sloužit.
0/0
28.1.2003 6:51

DDD

Re: Re: Re: Paranoia?
Naprasto souhlasim. Nejdriv SSSR ted USA. Slogany se meni, smysl zustava, lide nasleduji....doufam, ze ne nadlouho.
0/0
28.1.2003 12:42

Pavel

Re: Terosti?
Az ti neco spadne na hlavu taky budes tvrdit ze je to vymysl Americanu?
0/0
27.1.2003 19:46

Muki

Re: Re: Terosti?
Samozrejme!
0/0
27.1.2003 20:13

Pavel

Re: Re: Re: Terosti?
V tom pripade at to na hlavu spadne prvni tobe, potom uz nebudes mit tu moznost myslet.
0/0
27.1.2003 20:27

Muki

Re: Re: Re: Re: Terosti?
Pavle a co takhle smysl pro humor?
0/0
27.1.2003 21:12

Robert

Re: Terosti?
Tak tady uz konci veskera sranda. Uvedomujes si na ci stranu se takovyma stupidnima kecama stavis? Ze se stavas nepritelem? Dochazi ti to?
0/0
27.1.2003 21:46

Júlinek šíšal

Re: Re: Terosti?
to bíti, fakt, konec sránta. Cos Ti čekaťi na sfuj pok-řík? Přéc ják to lesa fola-ťi, ták s lesa o-sífá-ťi, ni?
0/0
27.1.2003 23:03

Juras

Re: Re: Terosti?
A tady je vidět, že ona Bushova stalinská poučka padla na úrodnou půdu. "Kdo není s námi, je s teroristy". Být proti jednomu křivákovi neznamená automaticky spojenectví s křivákem jiným. Proberte se. Chápu, že na to skočili američani. Byli tenkrát všichni trochu vyšinutí a navíc většina z nich nemá naši zkušenost. Ale od člověka z postkomunistické země bych čekal, že se trochu poučil
0/0
28.1.2003 6:55

DDD

Re: Re: Re: Terosti?
Souhlasim, vypadas jako jeden z mala, co nema vygumovane mozky. Vsichni USA doslova zerou, jako predtim zrali jine rezimy.  Jenze, ono neni vsechno takove, jak se zda.  Kdyz valka, tak at jdou do toho vsechny zeme, nejlepe ty, ktere toho stejne moc nemaji, protoze az bude po vsem, a kdyz nahodou neco zustane, mocnosti ktere to zacaly z toho stejne vyjdou nejlip, a ty ubohoucke zemicky nebudou mit nic, jenze NIC asi tak sestkrat zvetsene. A zase bude koho nasledovat...
0/0
28.1.2003 12:48

Ivan Burger

Bild?
Bože, oni otiskují zprávy z Bildu? Vždyť je to německé "jedna paní povídala". A půlka ČR z toho hned blázní.
0/0
27.1.2003 17:33

bonbón

Dony to nemyslíš vážně ???!!!
Přítel Dony o pár řádků níž prohlásil, že palestinci nejsou arabové. Nevím kde na to přišel, ale chtěl bych poopravit jeho mylnou informaci.  Palestinci jsou národností arabové, hovoří arabsky a píší arabštinou. Slovo palestinec je uměle vytvořený výraz. Neexistuje palestinská národnost, jazyk ani písto. To není výmysl. To holá skutečnost, kterou vám potvrdí každý etnolog. Děkuji za pozornost. Shalom in Izrael !!!!! 
0/0
27.1.2003 16:43

Muki

Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
Kdyby se uskutecnil arabsky sen spojit cely arabsky narod v jeden stat, tedy 100 milionu  plus a velke uzemi a bohaty olejem, te pak by 5 milionu izraelcu asi nemelo zadnou nadeji.
0/0
27.1.2003 17:42

zuzana

Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
a kdyby byly v p....i ryby, nebylo by třeba rybníka
0/0
27.1.2003 19:43

Muki

Re: Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
Ja se vsadim, Zuzano, ze neveris ani v heslo" Proletari vsech zemi, spojte se".
0/0
27.1.2003 20:29

greg

Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
A kdyby se spojily všechny křesťanské země a pomohly svým stejně civilizovaným přátelům - Židům, bylo by jich necelá miliarda, vlastnily by 8/10 aktiv a dostatečný potenciál na několikasetnásobnou likvidaci všech Arabů. Ostatně, to vlastní i malé skupinky či jen jednotivé křesťanské země i bez hromadného spojování. A Arabové? Ti mají to, co jim Křesťané prodají, protože si sami nic vyrobit neumí. Ať již Rusko nebo USA nebo země EU, vždy jsou to Křesťané. Takže svým arabským bratrům doporuč, aby si raději moc nevyskakovali.
0/0
27.1.2003 21:46

Muki

Re: Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
Jenze  Cechy jsou zeme ateisticka a zbytek Evropy na tom neni o moc lepe. Nejaka jednota krestanu, to neni realisticke. Amerika ta asi bude bojovat to posledni nemuslimske duse, ale Evropa bude hledat nejakou dohodu a nakonec se podridi.
0/0
27.1.2003 23:11

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
to je proplem, co? a coš tak junita potle rossuma? Teš nyc k šlapani, ono to přemišlofáni ... a co přemišlofani ... poučeni sminula moc polí, ši? Nejlepšeji bíti průmjěr, a cheski f řátě s tůfěrou satim prfnim truperou, ši?
0/0
27.1.2003 23:22

vojtazemlýna

Re: Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
Konečně jeden rozumný příspěvek, který charakterizuje situaci. Kdo si konečně z těch mudrlantů a obhajovatelů agresivního islámu uvědomí, že tu nejsem proto, abychom živili část světa, kde neexistuje žádná produkce. Pouze dispozice s ložisky různých surovin, především ropy. Viděl někdo někdy na zboží značku Made in "xy" ? "XY" znamená obrazně definici státu, který se nachází v arabské části světa. Vždyť tam se po staletí rvou, vraždí a dohadují o to, co komu patří. Proč bychom měli být tolerantní k někomu, kdo by nám podřízl hrdlo bez mrknutí oka, kdyby k tomu měl příležitost ? Jenom bych k tomu dodal, že není dobré rozlišovat nebo posuzovat různá náboženství. Všechno je jenom o tom, dostat se k moci a vlivu. Ale jednoznačně lze konstatovat, že islámisté jsou militantnější něž křesťané. Hovořím o současnosti !
0/0
27.1.2003 23:36

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Dony to nemyslíš vážně ???!!!
..chele, fojto, proč pich mjěl tolerofaťi Tfou eksistence, my fůpec nyc-sajímati Tfá protukc, kocho sajímati, esli na mouce jesťi "tu mlel fojtasmlejna"? A jak čumim, ke kutle Ti teš nyc-mýti táleko .... utělej prosimprosim ňěco pro my - skočsmosta .
0/0
27.1.2003 23:49

FJ

PRO VALECNE ZLOCINCE!!!
V prvních 48 hodinách útoku má v Iráku udeřit na 800 řízených střel Andrew West a agentury 26. ledna 2003 The Sun-Herald USA zamýšlejí otřást Irákem "fyzicky, emocionálně a psychicky" zasypáním jeho obyvatel deštěm bezmála 800 řízených střel ve dvou dnech. Pentagonský bitevní plán je zaměřen nejen na rozdrcení iráckých vojsk, ale také na zničení dodávek elektřiny a vody v hlavním městě Bagdádu. Plán se opírá o strategii, známou jako "otřes a bázeň", zplozenou na National Defense Univerzity ve Washingtonu, přičemž by 300 až 400 řízených střel udeřilo na Irák ve dvou po sobě následujících dnech. Šlo by o více než dvojnásobek raket odpálených ve 40 dnech Golfské války v roce 1991. "V Bagdádu nebude jediné bezpečné místo," sdělil o tomto plánu americké CBS úředník Pentagonu po tiskové konferenci. "Něco v takovém rozsahu nebylo nikdy předtím k vidění, a ani na to nikdy předtím nebylo pomyšleno." Tento plán se vynořil přesně v okamžiku, když američtí diplomaté u Spojených národů naznačili, že vláda USA možná bude ochotna poskytnout inspektorům OSN ještě jeden měsíc k dokončení úkolu.  Šéfinspektor Hans Blix má podat zprávu v OSN v úterý. Prezident George Bush dával najevo rostoucí nechuť k tempu inspekcí a dychtil pro spuštění bombardování. Ale podle zdrojů OSN nakonec sám rezignoval před skutečností, že by USA nezískaly dostatečný počet hlasů v Radě bezpečnosti k zahájení vojenských akcí. Bushově válkychtivosti se včera dostalo přirovnání v komentáři Uday Husseina. Syn iráckého diktátora Saddama Husseina při jednom z vzácných veřejných vystoupení řekl, že v důsledku amerického útoku na jeho zemi by se teroristický útok z 11. září 2001 jevil jako pouhý piknik.  Varoval: "Jestliže přijdou, bude se jim 11. září, kvůli němuž brečeli a viděli v něm něco velkého, jevit jako skutečný piknik, Bůh to dovolí." "Pak budou teprve zraněni a zaplatí cenu, jakou si absolutně neumí představit. Mohou od Iráku získat mnohem víc, aniž by se uchýlili k logice násilí a války." Podle tvůrce "šoku a bázně", (vážného aspiranta na čestný titul válečného zločince; pp) vojenského stratéga Harlana Ullmana, spočívá plán na použití značného počtu precizně řízených zbraní. "Chceme je vyřídit, ne bojovat," říká Ullman, "a to tak, abychom dosáhli obdobného paralelního efektu jako po použití jaderné zbraně v Hirošimě - ne za dny či týdny, ale za několik minut." Hlavním účelem není jen vyřadit iráckou bojovou kapacitu, ale zanechat deprimované obyvatelstvo, neochotné dále podporovat Saddamův režim. "Představte si, že sedíte v Bagdádu, jste generál, a z ničeho nic je 30 vašich divizních štábů pryč," říká pan Ullman. "Pak jim zničíte město - tím mám na mysli, že ho zbavite elektráren a vodáren. Do dvou, tří, čtyř, pěti dnů budou fyzicky, emocionálně i psychicky na dně." Tyto americké válečné plány vyvolají v Evropě ještě větší hněv, přičemž francouzská a ruská vláda, zrcadlící širší mezinárodní obavy, pohrozily vetem jakékoli americké snaze vrhnout se do vojenské akce. Prezident Jacques Chirac i Vladimir Putin konstatovali, že "jejich postoje [k US úderu] jsou velmi blízké", sdělila francouzská mluvčí. Obě země jsou stálými členy Rady bezpečnosti a každá z nich může vetovat jakýkoliv souhlas OSN s americkým útokem. Putin získal k podpoře diplomatického řešení irácké krize i německého kancléře Gerharda Schroedera. Německo je v současné době nesporně vedoucí evropskou silou a kancléřova nechut, či spíše otevřené odmítnutí schválit jednostranný americký útok, je velkým neúspěchem Bushovy vlády. Podle obsahu sbírky materiálů doktora Blixe a šéfa Mezinárodní agentury pro atomovou energii Mohameda El Baradeie lze očekávat oznámení, že irácká spolupráce s inspektory byla "uspokojivá" a inspektoři nenalezli žádnou "kouřící bouchačku", žádný důkaz, který by mohl být použit jako důvod k válce.  Ale oba mohou rovněž prohlásit, že Irák mohl být mnohem kooperativnější při pátrání po nukleárních, chemických nebo biologických zbraních či komponentech, které by mohly být použity k jejich konstrukci uvnitř jeho hranic. Stále agresivnější postoj však postupně izoluje Američany od zbytku světa. Ministr obrany Donald Rumsfeld vrazil v pátek večer další klín mezi americko-evropské vztahy, když označil Německo a Francii za "reprezentanty staré Evropy". Za tuto poznámku si vysloužil ostrou výtku od ministrů zahraničí obou zemí. Pokud USA chce od OSN získat souhlas k útoku, bude bude muset vymačkat hlasy 15 členů Rady bezpečnosti. Momentálně může počítat jen s pevnou podporou Británie, pravděpodobně i Španělska a Bulharska, a možná Guiney a Kamerunu.  Čína, Francie, Rusko, Německo a Sýrie stojí v opozici a pravděpodobně ovlivní i Angolu, Chile, Mexiko a Pákistán.
0/0
27.1.2003 16:14

Dan(1)

Re: PRO VALECNE ZLOCINCE!!!
To by mě zajímalo, proč mírotvůrci píší tučně a ještě to podtrhávají - vždyť se to pak špatně čte. Tak špatně, že to vždy jen přelétnu pohledem. No, nemyslím, že bych o tolik přicházel...
0/0
27.1.2003 16:29

D

Re: Re: PRO VALECNE ZLOCINCE!!!
presne, kdyz je to dlouhy hystericky text a jeste tucne, tak to nikdy nectu, protoze to temer vzdy pisi blazni ruzneho zamereni
0/0
27.1.2003 16:33

Dan (1)

Re: Re: Re: PRO VALECNE ZLOCINCE!!!
Ale no tak, nac to podrazdeni. Tak holt si to prectou lide, co tomu rozumi, procpak nam sdelujete sve "pocity"Asi z nezistnych duvodu, ze
0/0
27.1.2003 16:43





Najdete na iDNES.cz