Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Všetatech se vzpomínalo na Palacha

Asi 130 lidí si ve Všetatech na Mělnicku vzpomínalo na Jana Palacha. Ten se v lednu 1969 upálil na protest proti vývoji Československa po invazi vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968. Od jeho činu letos uplynulo 34 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

vzpomínka
O smrti Jana Palacha jsem toho nikdy moc nevěděl. Narodil jsem se r. 74 a rodče (matka) se jednou zmínila o jakémsi chlapci, který se upálil na protest. Proti čemu protestoval jsem se měl dozvědět až po r.89. Přestože jsem totalitu "nestihl" zažít, myslím si, že ji má i moje generace zažranou do kůže. O rodičích je zbytečné hovořit. Bezvýchodnost po invazi si pokouším domyslet. A přiznávám, jde mi to stěží. Čin Jana Palacha tu hrůzou zřejmě výstižně popisuje. Ale plivat na ty, kdo nejsou přesvědčeni o jeho smyslu je sprostotou. Ať si každý sám v sobě nese vlastní obraz toho, co se stalo a proč se to. Vzpomínku a zamyšlení si to jistě zaslouží.
0/0
20.1.2003 14:49

taky emigrant

od vas dal ...
Cetl jsem ty prispevky a po urcite dobe jsem to uz nevydrzel. Ty zhovadilosti ktere jsem tam objevil se nechaji jen tak pochopit, ze zbolsevizovany lid cesky nyni v dobe svobody ma na svoji mladez i nadale bolsevicky vliv. Jinac to nelze vysvetlit. Nemate kousek ucty k lidem ktery polozili zivot za svobodu. Jste nihilisticky dobytek, mistri sveta az k hranicni zavore , pak vas nabubrelost a odvaha opusti. Je mi z vas na blti. Za 35 let v cizine jsem neco podobneho nezazil.
0/0
19.1.2003 23:45

Anonym

Re: od vas dal ...
Je videt, ze sem asi casto nechodis, ze jsi prekvapeny. 130 lidi se sleze uctit pamatku jednoho z mala opravdovych ceskych vlastencu. Jsem presvedcen, ze kdyby Palach tusil co se s tech parchantu vyklube, tak radeji emigroval! A Zajic jak by smet!
0/0
20.1.2003 10:48

Jana

Palach skoro zapomenut?
Mrzi mne, ze jsme od V.Havla neslyseli ani malou vzpominku na J.Palacha a Zajice. Pred sametovou revoluci to byla prave vyroci jejich upaleni, kdy V.Havel a dalsi chartiste demonstrovali svuj odpor vuci stavajicimu rezimu. Tyto dny privadely na Vaclavske namesti i k hrobu J.Palacha stale vic lidi, protestujicich proti rezimu komunistu.  . Po revoluci v r. 1989 se ale revolucni duch Havla a chartistu zmenil ve smirlivost a s vlastizradci i se zlocinci komunismu se "vyporadali sametove". Myslim, ze to je vysmech  pamatce Palacha, Zajice i dalsich obeti okupace roku 1968 a tisicu dalsich  politickych obeti  komunistu.
0/0
19.1.2003 22:09

tot

JP
JP
0/0
19.1.2003 22:08

zak

gasprom a mosfilm uvadeji
J..en počkej zajici.....Jan Palach. Kotěnočkin,Rusakov
0/0
19.1.2003 21:01

Zdenek

Jak vypadal?
Docela by me zajimalo, jak ten Palach vlastne vypadal. Od prvniho okamziku je duverne znama jeho fotka z prukazu. Vcera tu byl obrazek jakehosi mladika nekde, dnes jeho podobizna na pametni desce. Podle me to jsou 3 naprosto ruzni lide.
0/0
19.1.2003 20:55

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Jak vypadal?
A na pomniku je nekdo ctvrtej
0/0
20.1.2003 2:50

Darkman

Cest
Cest jeho pamatce, je to jeden z velkych cinu nasi historie. A nesouhlasit s tim mohou pouze nemyslici tvorove (kterych jak se zda je v teto zemi stale mohutny pocet). A tak jeste jednou CEST JEHO PAMATCE
0/0
19.1.2003 20:42

LK

Vsechny komunisticke dobytky od nas do Severni Koreje!!!
To by bylo krasne reseni poslat je do toho raje na zemi zmetky
0/0
19.1.2003 18:56

Pavel-KS

Nevim jestli by byl Palach spokojen
se svedomim naseho naroda, ktere chtel svym cinem probudit...prispevky dole me neprekvapuji, spis bych se divil, kdyby najednou vsichni byli Chartisti a bojovnici proti komunismu. Takhle aspon vime, ktera bije. Uz me to na techto strankach ani neprekvapuje. Palachove a Zajicove pamatce CEST!
0/0
19.1.2003 15:15

zv

Zcestne..
Misto zpochybnovani cinu Jana Palacha a hloupe pripominky na adressu emigrantu by se zdejsi diskuze mela spise koncentrovat na komunisty a bolseviky, kteri se nestydeli vlezt do hrobu tohoto statecneho cloveka. Zase ostuda az na strechu. Vlezt do hrobu jakehokoliv spoluobcana dokazali jen komunisti, kteri jsou jeste mezi nami.
Jonom toto si uvedomit, nez prijdou pristi volby.Vice to nevyzaduje. Jenom se trochu zamyslet! Aspon trochu!!
0/0
19.1.2003 10:31

Janina

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.1.2003 10:53

Pop

Re: Re: Zcestne..
Janinko řek bych ti že jsi kráva, ale na krávu jsi ještě asi příliš mladá, takže jen tele, zato ale hodně velké!
0/0
19.1.2003 11:42

Janina

Re: Re: Re: Zcestne..
Koukám, že když dojdou argumenty, tak jsme hulváti, že ?  Nebo to je IQ houpacího koně ? Asi ano !
0/0
19.1.2003 12:41

zv

Re: Re: Zcestne..
Jenom se trochu zamyslet madam! Trochu.
0/0
19.1.2003 12:28

Janina

Re: Re: Re: Zcestne..
Včem nemám pravdu, tak mi to vyvreď! Já se zamyslela ....
0/0
19.1.2003 12:43

zv

Re: Re: Re: Re: Zcestne..
Respektuji Vas nazor a ani se ho nesnazim vyvratit.  Jenom to co mne sokovalo se skutecne stalo.  A to se nikym vyvratit neda! Jsem presvedcen, ze to muselo sokovat kazdeho civilizovaneho cloveka. Aspon castecne civilizovaneho.
Myslet si, ze ja studoval timto smerm je neopodstatnene. Naopak. Vyhrabavat spoluobcany z hrobu presne ukazuje charakter strany a lidi hlasici se k teto.  Horsi, hlasit se ke komunistum dnes, znajic co to jsou zac!
0/0
19.1.2003 13:04

tráva

Re: Re: Zcestne..
když posuzujete lidi podle činů, tak si něco o době, kdy komunisti měli neomezenou moc přečtěte. Je to náročné, ale i vy byste to mohla pochopit.  Církve do toho netahejte, ty už žádnou  nebezpečnou moc v Evropě nemají, zato  skalních komunistů jak je vidět tady máme víc než dost.
0/0
19.1.2003 13:08

Re: Re: Re: Zcestne..
Chlapče,kde na ty názory chodíš?Církev že nemá žádnou moc.HA,ha.,Jana má pravdu a to ty nemůžeš pochopit.ČAU HULVÁTE.
0/0
19.1.2003 18:09

tráva

Re: Re: Re: Re: Zcestne..
Za prvé nejsem chlapec, za druhé nejsem hulvát a za třetí nejsem komunista, jen si je moc dobře pamatuju, otravovali mně a mé rodině život přes třicet let. Takže vy i s Janinou jděte bojovat proti papeži, já si budu hlídat raději naše nové stalinisty ( a když se podíváte na Halo noviny, tak tam oslav tohoto masového vraha najdete víc než dost). I když to vy asi budete vědět, vypadá to, že jste tam pravidelný přispěvatel.
0/0
19.1.2003 21:08

Janina

Re: Re: Re: Zcestne..
Chceš tvrdit, že komunistů je víc než věřících ? To by s Tebe měl Grebeníček radost.....
0/0
19.1.2003 18:55

Pavel Zatloukal

Re: Re: Zcestne..
Jak se chova a co dela, tudiz ze vstoupil ci aktivne voli KSC(M), kde v tom je rozpor? VYjadruje tim podporu nejen systemu ale i konkretnim lidem, kteri chteji znovu opakovat zlociny z minulosti. >-)
0/0
19.1.2003 19:41

Zajic

Vesina prispevku cin nuznava nebo se mu i vysmiva.
Tedy tem prispevatelum: jste ubohost sama. At uz jste zastanci bolseviku (vyjadrujete se stejne jako bolsevicka propaganda za totality) nebo jen ubozi idioti - statecny cin nedokazete vymazat z nasich dejin. Jan Palach nebyl ani sebevrah, ani blazen. Byl to mimoradne statecny mlady clovek, ktery navzdory katastrofalni situaci nevahal bojovat proti okupaci, za svobodu zeme. Jedinou jeho chybou bylo, ze byl prilis lidsky. Misto aby vzal zbran a zacal zabijet boseviky, snazil zvitezit moralnim natlakem. V clanku se take nemluvi o tom, ze nebyl sam, ale slo o skupinu mladych lidi, kteri se chteli postupne obetovat. Teprve na jeho vyzvu, kdyz umiral, nepokracovali uz dalsi lide.
Bolsevici za totality ocenily vyznam Jana Palacha. Meli strach, ze by vyrocni pripominky mohli rozpoutat demonstrace proti rezimu. Proto cela leta neby k jeno hrobu pristup a o vyrocnich dnech hlidala celou a isolovala oblast hrbitova policie.
0/0
19.1.2003 9:25

Pavel Zatloukal

Re: Vesina prispevku cin nuznava nebo se mu i vysmiva.
A kdyz se upalil z nestastne lasky (btw vy si vazne myslite, ze upaleni se je nejvhodnejsi druh sebevrazdy pro nekoho, kdo jen nechce zit? Cha, to se vetsinou skace z okna), tak by asi nenechal vysvetlujici dopis a i v tech zbyvajicich trech dnech by nerikal, proc to udelal.
0/0
19.1.2003 19:44

Pindy

Současná politická elita
by asi jen těžko nesla, kdyby se zjistilo, že se Palach upálil kvůli nešťastné lásce nebo potížím se studiem. Hrdinů je čím dál tím míň a tak se musí brát zavděk tím, co je, i třeba s úpravami. Je to jako s Karlem Krylem. Dokud žil, spousta lidí se o něj otíralo, že nesouhlasí s tím, co se po roce 1989 tady děje a  s rozpadem Československa. Jen umřel, automaticky byl glorifikován na hrdinu a to hlavně těmi, kteří ho za života neměli rádi.
0/0
19.1.2003 9:06

abr.

Re: Současná politická elita
Kdyby umíral z Vámi zmíněných důvodů, asi by to provedl jinak a zmínil nebo by se otom zmínil, když ještě několik dní žil.¨Těmito "pindy" si bolšáni chlácholili svědomí.
0/0
19.1.2003 18:29

arnost.

K článku
0/0
19.1.2003 9:01

arnost.

Re: K článku
pohřeb se nekonal na Olšanských hřbitovech. Tam byl jen pochován, než hoStb nechala exhumovat a převézt do Všetat. K hrobu chadili často lidé a nosili kytky a rozsvěcovali svíčky, což se režimu samozřejmě nelíbilo. Tak ho po smrti přestěhoval do Všetat.
Pohřeb byl vypraven z rktorátu KU  průvod šel Prahou okolo Filosofické fakulty, kde Jan Palach studovat.
Jinak k těm sprosťarnám v této nediskusi neni co dodat. Buďte pozdraaveni, HULVáTI!!!!
0/0
19.1.2003 9:08

Jan

nesmyslny cin
Souhlasim ze to byl nesmyslny  cin a ne zadne hrdinstvy spis uplny pomateni smyslu dyt cemu to pomohlo a ted z neho delame hrdinu je to absurni a nesmyslne mnelo by to byt spis osouzeno jako cin sebevraha  a pomatence   a na tu dobu si pamatuji a bylo mne uz dost let a lide to tenkrad i tak ve vetsine braly ze se zblaznil nic vic!!!!!!
0/0
19.1.2003 5:01

viktor suman

Re: nesmyslny cin
a je také smutné, že jste se za tolik let ještě nenaučil správně psát..
0/0
19.1.2003 5:42

tráva

Re: nesmyslny cin
Nepředstavitelně lžete. I když, možná že milicionáři si to fakt mysleli. Jestli je vám dost let a tu dobu pamatujete, víte moc dobře jak to bylo. Jenže když někdo dokáže napsat to co vy tak je buď mladý provokatér nebo starý hlupák.
0/0
19.1.2003 9:26

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: nesmyslny cin
Mas pravdu, lidi to tak brali. Ti, co 20 let drzeli ten shnilej Husakuv rezim.
0/0
20.1.2003 3:01

Franta Jetel

Ojedinělý názor
Já osobně s oslavováním Jana Palacha nesouhlasím. Bojovat za něco a důsledkem toho zemřít, ano to je v pořádku ale sám si dobrovolně vzít život? To není hrdina ale obyčejný sebevrah. To žádný, ani ten nejhloupější, člověk neudělá (vyjímku tvoří lidé s vymytými mozky nějakou ideologií či náboženstvím).
0/0
19.1.2003 0:22

klik

Re: Ojedinělý názor
Kdyz epos neni, musi byt vytvoren. V pripade Palacha, to je evidentni od zacatku. O zakulisi a okolnostech bych chtel precist vice - ale i ze zdroju StB. Anebo jsou tajne?
0/0
19.1.2003 2:22

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Ojedinělý názor
0/0
20.1.2003 3:09

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Ojedinělý názor
A co (by)s udelal ty? Zucastnil se ustavujiciho sjezdu SSM, vstoupil do KSC a pilne pro ne pracoval, abys je moh za 20 let, az ti tu Dederoni nechaj Trabose, rozvratit zevnitr? Nebo proste cekal, az to vsechno nekdo vyridi za tebe, abys pak sel jako hrdina naroda zvonit klicema na Vaclavak?
0/0
20.1.2003 3:10

Luděk

Mozna by stalo za to podivat se pod nahrobek...
...zda se Jan Palach neobratil v hrobe...kdyz tak koukam na politickou a moralni uroven v nasi zemi..musel se uz otocit aspon dvakrat.Je mi lito,ze zemrel uplne zbytecne,protoze Cesi si takovych obeti vubec nevazi..jen kdyz je zradylko a pivecko,ze?
0/0
18.1.2003 19:33

Hans

Re: Mozna by stalo za to podivat se pod nahrobek...
Podivej se Ludo to s tim zradylkem a piveckem to je stary, priste vymysli neco novyho.
0/0
18.1.2003 23:40

Honza

Re: Mozna by stalo za to podivat se pod nahrobek...
z tech sracek co tu panujou by musel rotovat jako kaca...Jenomze ho zpopelnili, tak se vsadim ze se alespon presypa...
0/0
19.1.2003 5:12

John

Vzpominka na Palacha
Byli jsem stejneho stari, ty jsi obetoval zivot za svobodu Ceskoslovenska a ja jsem odesel do USA a neprimo podporoval zvrat komunismu do demokracie v me vlasti. Nikdy na tebe nezapomenu.
0/0
18.1.2003 17:32

Gufy

Re: Vzpominka na Palacha
Ó, díky, hrdino!
0/0
18.1.2003 19:48

Jenda

Re: Vzpominka na Palacha
Jestli si odesel do USA tak asi tezko podporovat zvrat ve vlasti, takovou pitomost vykladej vnukum a nebrec tady.
0/0
18.1.2003 23:42

zv

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.1.2003 10:14

Drsňák

Re: Vzpominka na Palacha
Milý Johne !
Když tak rád z Ameriky bojuješ proti bezpráví, doufám, že také bojuješ proti americké agresi ve světě . Zabíjet bezbrané lidi  pod rouškou demokracie,  to je zločin ! Komančové  bojovali proti vnitřnímu a vnějšímu nepříteli. Vy bojujete proti všem a není cílem obrana demokracie, jak hlásáte, ale ekonomické zájmy státu.Zbrojní průmysl potřebuje vyrábět, ostatní taky, proč tedy nenajít spojence, jinde.Za každou cenu.Co na tom, že zemřou nevinní lidé, každý špás něco stojí.
Raději mlč a občas si něco přečti. Ne však Ty  bláboly Vašeho kovboje/prezidenta/..Je to slušně řečeno nerozumný člověk /ve skutečnosti hloupý/, hohužel však nebezpečný ! Ministr propagandy fašistického Německa také původně nehlásal, že zahájí 2. světovou válku.Německu po válce zůstal kapitál a Amerika také z každé agrese vydělala.Pokud bys nechápal o čem mluvím, rád vše vysvětlím podrobně.  Nazdar! 
 
0/0
19.1.2003 10:08

abr.

Re: Re: Vzpominka na Palacha
Vysvětlete,jaký že to Německu zůstal kapitál a kdo proplatil Americe náklady na válečné výdaje ...
0/0
19.1.2003 18:38

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Re: Vzpominka na Palacha
Co je u tebe stat? Ja mam pod timhle pojmem trochu jinou predstavu nez oznaceni nekolika malo rodnnych klanu.
0/0
19.1.2003 21:58

Janina

Re: Vzpominka na Palacha
Ty blbečku, z 99% všichni emigranti, kteří utekli, tak to nebylo z politických důvodů, ale ekonomických. Chybou bylo, že po revoluci do archivů StB vnikli tzv. disidenti a vyrabovali vše co by souviselo s nimi, s Havlem a jeho rodiči a podobné případy jako Palach, Všetaty apod. Možná bychom se divili, nebo by se potvrdilo to co se ví, ale nikdo nemá v ruce fakta.....
0/0
19.1.2003 10:47

Pop

Re: Re: Vzpominka na Palacha
Janinko řek bych ti že jsi kráva, ale na krávu jsi ještě asi příliš mladá, takže jen tele, zato ale hodně velké!
0/0
19.1.2003 11:45

Janina

Re: Re: Re: Vzpominka na Palacha
Je to jasný je to IQ houpacím koněm..... Umíš i něco jiného napsat?
0/0
19.1.2003 12:46





Najdete na iDNES.cz