Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romové se mají v Evropě špatně

Životní podmínky Romů jsou skandální v celé střední Evropě, od Česka až po Bulharsko. Vyplývá to ze zprávy, kterou vypracovala agentura OSN pro rozvojové programy (UNDP). "Podle měřítek, která sahají od vzdělanosti přes dětskou úmrtnost až po základní výživu, snášejí Romové životní podmínky, které mají blíže k subsaharské Africe než k Evropě," tvrdí zpráva UNDP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

!!!!

NEJVĚTŠÍ RASISTI JSOU SAMI CIKÁNI
0/0
5.5.2003 10:54

espana

nestacilo by se chvilku zamyslet?
myslim si,ze kdyby vetsina na nejaky cas nechala hanobeni a urazek, troch by se zamyslala nad touhle otazkou, prisli bychom na to ze za dnesni situaci romu si nemohou pouze oni, ale podstatnou casti k tomu prispivame i my sami.Nebyt tolika lidi s rasistickymi predsudky,kteri jsou schpni to hustit do hlavy i vlastnim detem,mozna by jini rodice nemeli strach poslat ty svoje do normalni skoly ku prikladu.
0/0
29.4.2003 16:22

dilin mekkej

nevím, jestli to je přesně, ale romáci mají přísloví NA KEREHA, NA CHAHA, ale nějak se tím neřídí :)
0/0
23.4.2003 12:35

fire

Re: nevím, jestli to je přesně, ale romáci mají přísloví NA KEREHA, NA CHAHA, ale nějak se tím neřídí :)
Správně! Já jsem také hluboce přesvědčen, že se zde Romové mají velmi špatně, a z toho důvodu by se "všichni lidé dobré vůle" měli spojit a ve spolupráci s OSN vytvořit fond, který by umožnil naším trpícím spoluobčanům odejít, odjet, odletět, a to někam hodně, ale opravdu hodně daleko.
0/0
23.4.2003 18:55

rom

Strašlivá rasisticka stranka
Strašlivá rasisticka stranka
0/0
23.4.2003 12:31

q

Přestylizoval jsem poslední tři odstavce článku
Jesenická kauza není zdaleka první, kdy stanuli před soudem Češi pro obvinění z rasismu. "Těch případů bylo v republice několik, ve skutečnosti ale o žádný rasismus nešlo," říká Pavel Novák z evropského střediska pro práva bílých. Uvedl, že v kauze sehrála své skutečnost, že Gábor vypadal jako Cigán. "Strach z Cigánů je u bílých veliký a také nenávist k nim. To, co se stalo v Jeseníku se tím určitě nedá omluvit, ale pochopit," řekl Novák. Podle něj nemusí nadávka s přívlastkem "černý" být hned rasistickou urážkou. "Když někoho naštve někdo s brýlemi na nose, může být označen za brejlovce. To ale neznamená, že ten člověk musí být nepřítelem lidí s brýlemi," poznamenal Pape.
0/0
22.4.2003 20:14

Pavla

Romove se maji spatne????
Za komunistu se o ne stat postaral tak si zili dobre samozrejme  ted v trznim hospodarstvi a demokracii se kazdy musi postarat sam o sebe je jasne ze Romove se maji spatne,jelikoz vetsinou nepracuji,zebraji o vsechny mozne soc.davky a co delaji?.... akorat by tancovali zpivali a delali deti,ktery nam jsou na nic,jelikoz maji moralku jako jejich rodice.A pak nam budou rikat ,ze jsme rasisti.Pokud se budou chovat slusne a nebudou krast,budou posilat deti do skoly a pracovat at ziji s nami a budou mit i lepsi zivot.
0/0
11.2.2003 22:42

Robos

Aha..? Tak ONI je v západní Evropě taky nechtějí..? DÝSKRYMYNACĚ!
0/0
30.1.2003 9:36

Sandra Kurinova

tady jsou cikanske holky a ni se za to nestidime !!!!
Sandra Kurinova A Petra Tokarova  Petra pochgazi z Litomericich a ja z ostravy to co vy cesi si onas povidate je proste hnus is horrible what are u white people talking ab us jenomze mluvte si co chcete nas to vuvec nezajima so leave us alone
0/0
28.1.2003 10:44

bez komentare

Re: tady jsou cikanske holky a ni se za to nestidime !!!!
Petra pochgazi z Litomericich a ja z ostravy - naučit se anglicky je ale makacka tim spise kdyz neumim ani svuj rodny jazyk!!!
0/0
23.4.2003 9:55

Sandra Kurinova

vy cesi na cigany nikdy nebudete mit a nikde u are only a animal
Hi tady Sandra a Petra to co si myslite o nas cikanech vubec neni pravda nejsou vsichni cikani stejni napriklad ja se ucim anglicky a child care na college a Petra to same sme cikanky a zato se vubec nestidime protoze jsme hezhe a mame se dobre mame penize potkaly sme tady lasky a ucime se az nakonec univerzity takze have nice time chrapuni!!!!!!!!!! 
0/0
28.1.2003 10:15

no1

nejen romove, ale i my se mame co ucit!
0/0
24.1.2003 16:28

xray

pocházím z malého městečka Sedlčan kde operují asi 4 holé lebky. věsměs to jsou povaleči bez úspěchu a budoucnosti. v běžném životě obyčejní a ustrašení lidé.( nepatří mezi takzvané hrda core - ty pravé vyznavače. pouze si na ně hrají ) ale pokud se sejdou, tyranizují obyvatele. - mlátí menší a slabší ( zlomené kosti, pořezání atd ) a to už několik let atd. minulý týden dokonce někoho pořezali. leží stále v nemocnici. ten kluk má asi 155cm a váží 50kg takže si dokážete představit jeho obranyschopnost. na místo přijela policie, nikoho však nezatkla. nikomu nic neřekla. nechala holé lebky odejít. jen předesílám že 1 z holých lebek ( jménem DAVID HOFMAN ) studuje čtvrtým rokem ( vlastně pátým-propad )POLICEJNÍ akademii a jeho tatínek je dozorcem ve věznici. tento člověk byl nevírazný, neměl kamarády. a proto se asi rozhodl že bude ten zlý kterého se všichni bojí. začal chodit do posilovny a to co nemá v hlavě si udělal ve formě svalů. a většina holých lebek jsou takoví omezenci často poznamenaní z děctví nenávistiví díky svému neúspěchu. všem jsou tihle lidé pro smích protože každý ví že mají v hlavě nasr.áno. ale kdo z vás chce zmlátit když se v noci vrací sám domů.? myslím že by se s tímto problémem mělo všeobecně něco dělat. nebo nám přeroste přes hlavu. a tito lidé by si ve státní zprávě neměli nikdy ani škrtnout. píšu rychle tak omluvte případné chyby.
0/0
23.1.2003 15:31

PS

Oprava
Omlouvám se, pobírali
0/0
23.1.2003 13:21

PS

Mají se dobře, vidím to u sousedů
Jsme oba s manželem zaměstnaní. U obou hrubá mzda dosahuje více než dvojnásobku přůměrné mzdy v ČR. Bydlíme ve mestě v rodiném domku, který jsme svépomocí rekonstruovali. Ve vedlejším domku bydlí romská rodina, takže teď konečně vídím, co se děje s pěnězi, které odevzdám státu ve formě daní a pojištění. Mí romští sousedé, z rodiny nikdo nepracuje, si domek odkoupili od města (byť za nízkou cenu, protože byl vyplavený), zrekonstruovali a rozšířili. Mají slušně vybavený byt, ojeté auto. Dokonce za pomocí příbuzných kupují další domy v okolí, které opravují a zabydlují. A kde na to vzali? Pochlubili se, že"pracovali" rok a půl v Anglii, kde týdně ušetřili asi 40 tis Kč. V ČR za tu dobu pobýrali sociální dávky. Pokud něco potřebují upravit na domě, žádají sociální odbor o proplacení materiálu. Navíc se tváří, že my "bílí" jsme asi blbí, když nejedeme "vydělat " do Anglie akdyž si to neumíme na sociálce zařídit.
Až se příště narodím, chci být Rom. Osedím si svých 9 let ve škole, pak se v 18 provdám, budu mít děti, a pokud nebudu moc zlobit, sociálka mi všechno dá a budu  (vysmátá).
0/0
23.1.2003 12:56

karel

Na slovensku morgošům již skřípli rozmnožovací sociálku
Stanovena max hranice socialky cca 10 tis. další cikáňata již příjem ze sociálky (z cizího) přemnožených cikánských rodin nezvýší
0/0
22.1.2003 17:03

10.500,-SK max

Re: Na slovensku morgošům již skřípli rozmnožovací sociálku
úředníci ze sociálky, kteří cigošum nadělují socialku musí chodit s policií, protože morgoši je ohrožují - morgoši nechápou, že ty peníze netiskne "stát", ale že ty peníze musí někdo vydělat. "Dájtě socialku, jinak zabýýjéém!"
0/0
23.1.2003 8:37

true KIWI!!!

je mi z toho na bliti......jakej cigan nebo necigan?????????Kdo chce delat a zit normalne-dela a zije normalne kdo se flaka a chce jen vysavat system-do riti s nim jedno jestli bilej,cernej,modrej nebo zlutej uz se proberte pseudohumanisti
0/0
22.1.2003 6:57

Dežo

???
Cóóó Vy, gádžo??? My vykořišťovány, dejte prachy, makat nebudéme! To rasísmas!
0/0
21.1.2003 8:22

DNN

Kolik?
Kolik ještě mají dostat šancí ? 100, 200 nebo je to ještě málo?
0/0
20.1.2003 20:58

zuzana

integrace
před rokem 1989 jsem v Kanadě pomáhala novým přistěhovalcům během prvních dnů. takřka bez výjimky každá česká rodina, kterou jsem poznala, během několika měsíců slušně bydlela (na české poměry dokonce luxusně), většinou oba rodiče pracovali a děti se do 2-3 měsíců naučily anglicky natolik, že ve škole držely krok. díky českému školství, na které tady každý nadává, dokonce vědomostmi brzy předčily spolužáky. za dva až tři roky se obvykle stěhovali do vlastního domu. tohle dokážou lidé během jedné generace, když chtějí. podotýkám, že se obvykle jednalo o lidi vyučené, nejvýš s maturitou, s průměrným IQ, tedy žádná elita národa. Romové už jsou ve Střední Evropě nějakých 700 let, tedy bratru 30 generací.
0/0
20.1.2003 18:56

Bobr

Re: integrace - uniklo mi kolika Romum jste pomahla?
Nedavno se zde obevoval nekdo, podepsany "Rom z Toronat" s agresivnimi vypady proti Cechum. Proto by me zajimalo jak dopadli a jak se dari Romskym azylantum? Co si o nich mysli rodili Kanadane?
0/0
22.1.2003 3:08

Fany <TetaFany@seznam.cz>

Lidi, jde z Vás strach!
Prosím Vás, jak to čtu, tak jsem skutečně ráda, že nepatřím mezi Romy. Neměla bych nejmenší šanci něco v životě dokázat. (Jen tak pro informaci, bratranec měl tátu Bulhara a bydlel na Kladně. Dost si užil, chudák.)
Vy absolutně nepřipouštíte, že by mezi Romy mohli být slušní lidé, kteří by měli dostat šanci ve studiu, v práci a vůbec v životě. Uvažujete strašně zjednodušeně, nenamáháte se rozlišovat. Takhle uvažovali Němci ve třicátých letech 20. st. o Židech, Romech, černoších ale i o Slovanech(!) - a to i lidé jinak vzdělaní. Je to strašné. Stydím se za Vás. Jde z Vás hrůza. Co byste dělali, kdybyste byli Romové - nechali byste se odbarvit? Jinak byste byli odsouzeni k tomu, že Vám nikdo nedá práci, vaše děti nebudou chtít v normální škole, protože budou umět lépe romsky než česky. Přesunou je do zvláštní školy a z toho kruhu se už strašně těžko vykračuje. Nechce se mi věřit, že takhle může někdo přemýšlet i dnes, po holocaustu.
Nebuďte primitivní, to se musí řešit jinak. 
 
0/0
20.1.2003 10:29

Lidožrout

Re: Lidi, jde z Vás strach!
Milá Teto! Teď jsi na to kápla. Mohla bys být poněkud konkrétnější v tom, jak "jinak" by se to mělo s našimi milými cikány dělat? Vzdělání? Ale samozřejmě, jenže ve věci vzdělání musí mít zájem především vzdělávaný. Mají jej cikánké děti a jejich rodiče? Neexistuje žádný oficiální, nebo byť jen neoficiální přístup kohokoliv, který by cikáňatům přístup ke vzdělání omezoval. Že jsou cikánské děti šmahem odesílány do zvláštních škol? To je smutné, ale reflektuje to bohužel stav cikánského etnika a plně s tím souhlasím. Zvlášní školy jsou určeny pro výuku žáků, kteří by (z jakýchkoliv důvodů) výuku v normální škole brzdili. Jako rodič bych asi měl zásadní námitky proti tomu, aby moje děti ve škole čekaly až se cikáně naučí mluvit česky, mýt si ruce  a rozeznávat barvy. "Pozitivní " diskriminace? Nikdy!!!! Je to pouze eufemismus pro skutečnou diskriminaci někoho jiného (viz Alenin příspěvek v této diskusi). Nerad bych se dostal tak daleko jako Spojené státy. Tam je totiž nejlepší být černou lesbičankou. Ze strachu z nařčení z diskriminace se jí totiž nikdo neodváží nezaměstnat, zatím co řada mnohem vhodnějších adeptů odchází s nepořízenou. Doufám, že většina má snad (zatím ještě) také nějaká práva.Ostatně, pozitivně byli cikáni diskriminováni po celou komunistickou éru (a jsou dosud), s jakým výsledkem? Když jistý pan Macek navrhoval vázat některé sociální požitky například na řádnou školní docházku dětí ( a to všem, nikoliv pouze cikánům), už byl oheň na střeše.  Měl jsem cikánskou famílii v paneláku tři roky nad hlavou a věřte mi, byla to zkušenost, kterou nepřeju ani svému nejhoršímu nepříteli. Strašně miluji argumenty jako Tvůj, milá Teto. "Nejsou všichni stejní" a "existují výjimky" a " to se ti může stát s českou rodinou taky". Zkrátka rádobylidumilné fráze někoho, kdo cikány viděl leda z dálky ( a to se jim ještě pro jistotu obloukem vyhnul). Všechno uznávám, existují výjimky a může se mi to s českou rodinou stát taky. Ale nastěhuje-li se mi nad hlavu česká rodina, mám pravděpodobnost 1:100, že se věci budou vyvíjet tak jak se vyvíjeli v mém případě ( a to jsem pesimista) u cikánské rodiny je poměr obrácený ( a to jsem optimista). To je bohužel neoddiskutovatelný fakt. Ani já nesouhlasím s některými rasistickými projevy v této debatě. Nicméně, zájem o vyrovnání musí projevovat především cikáni sami. Dále si musí být vědomi, že nemají pouze práva, ale taky povinnosti a že musí dodržovat pravidla soužití mezi civilizovanými lidmi. Pokud je dodržovat neumí nebo nechtějí, musí k tomu být státní mocí donuceni. Pokud v tomhle státní moc selhává, otvírá se prostor pro rasismus a neofašismus všeho druhu.Protože i pro ně platí ona zlatá zásada demokracie, že moje svoboda končí tam, kde omezuje práva a svobodu někoho jiného.
0/0
20.1.2003 14:34

Fany <TetaFany@seznam.cz>

Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Milý Lidožroute. Vaše námitky mají podklady v realitě, to nepopírám. Já znám jen málo Romů - a ty, které znám, jsou normální - slušní.  Ano, to je pravda, že mnozí Romové jsou většinou obtížní sousedi,  často nemají motivaci ke vzdělání, atd. Ale - v tom je ten háček, že pořád ne všichni jsou stejní.  Všem ale většinová česká společnost měří stejným metrem. (Nemyslím dávky, samozřejmě, ale soukromé názory jednotlivců, kteří odepisují všechny bez výjimky.) Pak se nedivím, že ztratí motivaci i ti, kteří  občas chtějí něco dělat. Pracovat, studovat, to je jedno... Vůbec nemyslím, že to vyřeší zvýšená peněžní podpora od státu - ta teď vyvolává nenávist ostatních. Aleně se nedivím, takový přístup by mě taky nadzvedl. Ale chyba je v systému, podle mého. Řešení vidím v tom, že se změní způsob nazírání na Romy - a to jde jen přes vzdělání, přes školu, přes zvyšování kulturní úrovně lidí.  Člověk s rozhledem je schopen poznat, jestli trpí předsudky a dokáže je sám v sobě korigovat. 
Promiňte, jestli to zní ode mě jako fráze, jinak to ale říct neumím. A uskutečnit to, to je vůůůbec daleko náročnější, než sedět a nadávat. Ale takovéhle  vzdělávání se vyplatí! Všem!
0/0
21.1.2003 15:47

Donna Calzona

Re: Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Vy jste mi ale pekná idealistka!
0/0
21.1.2003 15:51

Fany <TetaFany@seznam.cz>

Re: Re: Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Co mi taky jiného zbývá?
0/0
21.1.2003 16:50

Rudý zvon

Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Prosím konkrétně co a jak změnit. Žádné řeči jako "zlepšení nazírání na romy".
0/0
22.1.2003 8:57

Fany <TetaFany@seznam.cz>

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Myslím tím tu nejtěžší, ale nejúčinnější cestu - cestu vzdělání. Zahrnout do výuky na školách látku o rasových předsudcích, o rovnosti ras, o rozdílech mentalit. Jestli se to někde už probírá, je to dobře, ale potřebuje to zesílit, zintenzivnit. Zahrnout to do nějakých populárně vzdělávacích pořadů. (Jako v poslední době třeba kampaň "proti obecnímu náckovi.") Vytvořit ve společnosti natolik demokratické klima, až by přestalo patřit k bontónu veřejně nadávat na Romy. (Protože rozdíly mentalit sice nepochybně existují, ale neměly by určovat možnosti nebo nemožnosti uplatnění jednotlivců. To jsem si tedy myslela, že o to se už dneska snad nikdo nehádá?)  Je pro mě nepřijatelné, že někdo nedostane šanci  jen proto, že je Rom nebo Ukrajinec v Česku, Čech nebo Arab v západní Evropě, atd. Právě v té západní Evropě si na to už dávají moc dobrý pozor. I v Americe, jak tu někdo psal, že tam je nejvýhodnější "být černou lesbičankou" - prosím, může na tom něco být, že je to přehnané - pak se to zase musí nějak upravit do střízliva. To samozřejmě uznávám. 
Ovšem česká realita má tady k tomu modelu  kosmicky daleko! Až budeme na té úrovni, že budeme takhle zvýhodňovat menšiny, tak prosím, pak tady budou mít nějaké opodstatnění obavy dr. Macka, že většina nemá vždy všechna práva. A bude se to muset nějak hlídat, aby nedošlo k nespravedlnostem. Zatím je to ale na půli cesty - státní podpora na jedné straně a tvrdé nepřijetí (a závist té podpory) na druhé straně. Tady se stále potýkáme s primitivním rasismem, který si v Americe vyřešili během 60. - 70. let. Rasistické myšlení tam pořád existuje. Myslím tím i křesťanské fundamentalisty, kteří netolerují např.  bratry muslimy (sama jsem křesťanka).
Ať mají Romové stejné povinnosti i práva - prosím, to mohu taky podepsat. Vyžadovat důsledně povinnosti a poskytnout stejná práva. Nezastávám se lenochů spoléhajících na podporu, ale těch, kteří chtějí něco dokázat (třeba si vydělávat nějakou normální prací, nebo aspoň vychodit normální devítiletku), ale pro různé překážky nakonec rezignují a skončí na podpoře.
Nechtějte po mně žádné všemocné recepty, ty nemám a ani se k tomu necítím kompetentní. Ale musela jsem reagovat, když jsem viděla tolik zloby. V české společnosti je stále něco nezdravého. Ach jo.
0/0
22.1.2003 10:27

bláboš

souhlasím s tím, že je v české společnosti NĚCO nezdravého ;-)
0/0
23.4.2003 12:19

Gaston

Re: Lidi, jde z Vás strach!
Máte pravdu, zloby je zde víc než je zdrávo. Ale problém je v tom, že neexistuje žádné řešení rómského problému. Proto nezbývá, než čekat, až po vstupu do EU vyrazí alespoň polovina našich východoevropských nepřizpůsobivých za lepším na západ. Potom uvidíme, zda ti, kteří nás dnes kritizují, nějaké přijatelné řešení najdou.
0/0
20.1.2003 14:52

Rudý prd

Re: Re: Lidi, jde z Vás strach!
Existuje řešení za pomoci tisíců malých lachtánků ...
0/0
22.1.2003 17:26

Seneca

Re: Lidi, jde z Vás strach!
Milá Fany. V podstatě si myslím, že by bylo možné s Vaším názorem souhlasit. Kdyby tu ovšem nebylo ono pověstné "kdyby". Nepíšete kde žijete a jak početná je v onom místě rómská komunita. Obávám se, že příliš početná asi ne.  Kdyby jste žila v malém středočeském městě ve kterém pracuji, asi by jste svůj názor změnila tak rychle jako jsem ho před několika málo lety změnil já, když jsem začal pracovat v jednom nejmenovaném, malém středočeském městě. Žije zde několik rómských rodin, z toho jedna ve vlastním domě a ostatní v sociálních bytech které jim město pronajalo za více méně symbolické nájemné. Na úhradu nájemného - v průměru se pohybuje kolem cca 250 - 350 Kč - jim jaksi nezbývá, protože přece žijí jen ze sociálních dávek a po zaplacení nájemného, vodného a dalších poplatků které k bydlení patří, by jim nezbylo na auta, za která by se nemusel stydět ani leckterý generální ředitel.ˇNebudou přece jezdit ve škodovce nebo jiném podřadném autě. Image jim může vylepšit jen Mercedes, BMW apod. a navíc to musí být pokud možno poslední model. A to nemluvím o kriminalitě. Ze stovky pachatelů nejrůznějších deliktů, je přinejmenším 8O rómů. A z oněch osmdesáti, je většina mladistvých ve věku do 15 let a tedy bez trestní zodpovědnosti. Přepadání a okrádání zejména starších občanů a dětí za bílého dne, se pomalu ale jistě stává běžnou záležitostí a můžete hádat kdo jsou pachatelé. Máte dozajista pravdu, že je nutné rozlišovat ne podle toho zda patří k tomu či onomu etniku, ale podle toho jde-li o slušného člověka nebo darebáka. Obojí jsou jak mezi rómy, tak i mezi ostatní populací. Dospěje-li však situace do takového stádia, že se lidé bojí vyjít na ulici a svoje děti pouštět do ZUŠ nebo sportovních oddílů, asi jim názory které odsuzujete nelze mít za zlé. Vycházejí totiž z každodenní reality všedního dne. 
0/0
23.1.2003 21:59

Karel

Re: Lidi, jde z Vás strach!
Ale kdo za to může,že se na Cikány každý rozumný člověk dívá jako na rozené příživníky atd.Můžu za to já,nebo snad dokonce Vy,že se jim nechce dělat,že raději pobírají soc.podpory,že si tím oni sami udělali tu vizitku,kterou mají a nikdo jim jí neodpáře.Jste humanistka,to je hezké,ale je to tím,že moc posloucháte televizi a  nepřišla jste s pravými cikány do styku.Rychle by jste si opravila názor.
0/0
11.2.2003 23:10

Pavel

Vzdyt oni se prizpusobit nechteji
Velmi by mne zajimalo, co autori zpravy doopravdy zjistovali. Vzdyt pro cikany se predskolni vychova organizuje a dela se vse prot to, aby se integrovali. Kdo rika opak, at to dokaze. Problem je v tom, ze se cikani integrovat nechteji. Deti nikam neposilaji a nebudou, darovane byty "vybidli" do stejneho stavu v jakem se nachazeji ted. Proc se nad tim pozastavovat. A pak musim souhlasit, kdyz jsou takj chytri, tak at nam ukazou, jak to s cikany umi, my jim pro tu ukazku par tisic cikanu klidne darujeme.
0/0
20.1.2003 10:21

Alena

co dodat....
Když mi byl v rámci všeobecného "uzdravování" obyvatelstva odebrán plný invalidní důchod a důchoďáku trvalů 5 měsíců, než mi spočítali částečný, obrátila jsem se mj. i na sociálku, neb jsem byla bez prostředků. A tam jsem se dověděla, že národ na podporu mám pouze když l) jsem víc než rok vedena jako nezaměstnaná,2) jsem propuštěný vězeň, 3) jsem Rom, 4) jsem léčící se feťák. Jinak mám smůlu. Pak, že v tomto státě neexistuje diskriminace - co dodat...
0/0
20.1.2003 9:27

V Max

Cikáni
Já mám zkušenosti z cikánama.Bydlí kousek od nás.Celé rodiny v takové kolonii.Člověk nezažil takové sračky v jakých žili a množili se.Ani jeden z nich nepracoval,ale chodili do hospod a nalévali se pivem,nejvíce po nafasovaných sociálních dávkách.Sbírali šrot a jeřabiny,třešně-to jste nikdy neviděli co po nich zbylo.Dolámané stromy,zlomené větve po zemi.Vždy mi připadali jako kobylky.Pokud se člověk proti tomuto počínání ohradil,tak byl okamžitě rasista.Nido se k nim neodvážil,ani policisté protože byli okamžitě označeni za rasisty a tak kdybyste nadávali policajtům jako oni,tak byste byli asi za katrem.Chtěl bych se proto zeptat těch co píšou takové zpravy o naší zemi,jestli u nás vůbec byli,jestli se někdo tímto zaobíral a zahrnul do své zprávy.Kluci co ji psali ví houby.Neví nic o těchto problémech o kterých se dobře teoretizuje a hůře řeší.Pokud etnikum nemá zájem na vzdělání a zapojení se do normálního života,kde převládá 70 procent života práce,tak se nikdy nic nezmění.Také je jasné ,že u nás neplatí na všechny občany jeden metr ať si každý říká co chce.
0/0
20.1.2003 9:09

XAVER

Cikáni jdou do ....
Není to těm figurkám z OSN divný, že problémy s cikány jsou ve všech státech, kde jich je jen trošku víc než pár? Není to jen výsledek toho, že cikáni (i přes různé přístupy vlád a různou míru soc. podpory) jsou nepřizpůsobitelní? Těch pár kočujících cikánů ve Francii nebo Británii si nikdo bohužel nevšimne.
0/0
20.1.2003 7:21

dan

Cikáni - třetí svět v Evropě
Kouzelná věta na začátku článku - totiž, že Cikáni žijí v Evropě spíše na úrovni subsaharské Afriky, než jako ve vyspělém světě, zcela dokonale vystihuje jádro celého problému (jak příčin bídy Cikánů, tak příčin bídy tzv. "třetího světa"). Z tohoto nádherného učebnicového příkladu vyplývá, že za bídu toho či onoho nemůžou geografické ani klimatické podmínky, nýbrž lidé sami. Proč pomáhat Cikánům, proč pomáhat "třetímu světu", aby se měli stejně dobře, jako my: Evropané ( běloši, z Evropy pocházející, osídlivší posléze severní Ameriku,  Austrálii a jiné oblasti). Stojí o to tito lidé vůbec? Zajisté stojí, stojí o materiální výhody a technické vymoženosti, které evropská bělošská civilizace vytvořila. Těchto výdobytků jsou novodobí barbaři připraveni se zmocnit za každou cenu. Je to zcela přirozené, všechny tyto technické vymoženosti pomáhají přežít v od přírody krutém světě. Obyvatelé Evropy kdysi také žili na úrovni lovců a sběračů, kočovných pastevců, v kmenových společenstvech. Pochopitelně tomu odpovídala jejich životní úroveň - zcela srovnatelná se současnými národy, které dosud v těchto společenských uspořádáních žijí. Tehdy ovšem nebyl nikdo, kdo by jejich životní podmínky skokem vylepšil, trvalo tedy stovky a tisíce let, mnohé generace se zrodily a zemřely, než vývoj došel tam, kde je dnes. Dnešní primitivové mají jedinečnou příležitost - neprodělat tak zdlouhavý (a bolestný) vývoj. Bláhové je ovšem, domnívat se, že ono uspíšení se povede nejlépe do zítřka. Nepovede se ani během jedné, ani dvou, či tří generací (viz příklad Cikánů v Evropě). Je to otázka spíše stovek (už ne tisíců) let. Jedině utopisté si myslí, že to půjde rychleji. Měli bychom si rovněž uvědomit, že pokud nebudeme umět svou kulturu účinně chránit a bránit, současní barbaři si ji nejen neosvojí, ale roznesou ji takříkajíc "na kopytech koní". Již mnohokrát v dějinách lidstva se tak stalo, není sebemenší důvod, aby se tak nestalo znovu - vývoj se vrátí o pár tisíc let zpět ( barbaři naši kulturu, včetně technických vymožeností zničí, neboť je jim cizí a vrátí se na sobě přirozenou životní úroveň). Potom třeba opět nějaká jiná skupina vynikne a vytvoří dominantní civilizaci i s příslušnými technickými a jinými vymoženostmi o kterých se nám třeba ani nesnilo. Pokud se bude umět bránit a chránit před barbarstvím a primitivismem nájezdníků a kořistníků - přežije, v opačném případě se bude historie opakovat. Jako již mnohokrát...
0/0
19.1.2003 21:57

Alan

Re: Cikáni - třetí svět v Evropě
Netvrdím, žeto přeně vystihuje tento problém, ale něco na tom určitě je..
0/0
20.1.2003 11:00

Vašík

Sláva učitelům EÚ
Já si myslím, že když nás EÚ chce mezi nás, za což ji pokorně děkujeme, a navíc nás chce naučit životu civilizovaných lidí, mohli by tito strejdové nám to přijít ukázat, ale za své peníze, nebo ještě lépe ať si tam pár tisícovek Romů vezmou a ukáží nám názorně v čem děláme ty chyby. Za to slibuji, že slezu ze stromu a budu se "učit se, učit se, učit se, být evrpský člověk".
0/0
19.1.2003 10:32

Jan

agentura OSN ?
Ovšem, placená z rozpočtu OSN, dobré bidélko, a tak musí vyvíjet nějakou činnost. Co na tom, že to jsou úplné blbosti odtržené od reality?
0/0
19.1.2003 9:43

briza

No tak to se budou muset asi poohlednout jinde
Budou to mit ale tezke. Jak uz kdysi probadal Milos Kopecky coby jeden z princu v pohadce Sul nad zlato - zeme kde peceni holubi letaji sami do huby je k nenalezeni "... co ja se ji nahledal a nic! Vsude se musi makat! ..."
0/0
19.1.2003 9:35

&spol.

Ono to spolu souvisí
Neochota pracovat a neochota vzdělávat se. A proč taky, generace cikánů žijí bez toho, aby museli pracovat. Jak jim chcete vysvětlit, že to mají dělat jinak? Vstávat na šestou a jít makat? To určitě. Můžou být za slušný peníz v posteli třeba celý den. Gadžové jim to zaplatí.
0/0
18.1.2003 19:57

Pavel

Já bych těm chytrákům,kteří takhle chrání cikány,hned bych jim na patro nastěhoval několik cikánských rodin.Přestali by psát takové stupidní vyjádření.Cigoši mají v tomto státě privilegia,které nemá žádná jiná normální rodina.To co oni vysajou ze státního rozpočtu je nepředstavitelné.Určitě jsou mezi nima i slušní,ale kolik jich je?Cikáni by si měli mezi sebou udělat pořádek.
0/0
18.1.2003 19:31

vasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.1.2003 1:46

Luděk

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.1.2003 19:29

Honza

Re: Kdo se ma blbe?
co k tomu dodat???co cech to prase!!!!!
0/0
20.1.2003 5:57

Olda

Re: Re: Kdo se ma blbe?
Tak hele, já ten příspěvek nepsal a jsi mne označil za prase. Co tím chceš říct? Myslíš si, že jsi ten spravedlivý a uplatňuješ nespravedlivé praktiky kolektivní viny. Co když mám na věc stejný názor, ale teď už se spolu nemáme o čem bavit, protože aniž bys můj názor vyslechl, označil jsi mne za prase. Morální inteligente!
0/0
20.1.2003 11:11

Olda

Re: Re: Kdo se ma blbe?
Tak hele, já ten příspěvek nepsal a jsi mne označil za prase. Co tím chceš říct? Myslíš si, že jsi ten spravedlivý a uplatňuješ nespravedlivé praktiky kolektivní viny. Co když mám na věc stejný názor, ale teď už se spolu nemáme o čem bavit, protože aniž bys můj názor vyslechl, označil jsi mne za prase. Morální inteligente!
0/0
20.1.2003 11:13





Najdete na iDNES.cz