Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie při honičce zastřelila zloděje aut

V divoké noční honičce v ulicích Prahy stíhali policisté kradenou dodávku. Řidič na jejich výzvy nereagoval. Vysokou rychlostí se řítil ulicemi a v protisměru boural do stojících aut. Policisté začali střílet na pneumatiky. Zloděje zastavila až srážka s policejním vozem v Modřanské ulici. Byl mrtev. "Jeden z výstřelů řidiče dodávky zasáhl," řekl iDNES policejní mluvčí Ladislav Bernášek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gulliver

dobra prace!
dobra prace! chtelo by to ale timto zpusobem "zajistit" vice zlodeju
0/0
27.1.2003 13:24

&spol.

Možná by nemuseli nikoho honit
Kdyby policajti víc hlídali pořádek v ulicích a kontrolovali podivné existence potloukající se kolem zaparkovaných aut, možná by nemuseli nikoho honit, střílet a ohrožovat lidi kolem. Ale to bychom po nich chtěli asi něco, čeho nejsou schopni, že? To by je pak nikdo neplácal po ramenou, jací to jsou hrdinové. Ach jo.  
0/0
26.1.2003 18:38

yyyy

spravne
to udelali, jen tak dal....
0/0
24.1.2003 23:24

famozni

co tak mirit
to musela byt pekna plecka dodavka,ze ho policajti chytli a jeste k tomu zastrelilia mimo to trochu vetsi vyskovy rozdil pneumatika a zada?!
0/0
23.1.2003 23:02

Sting

Myslim si ze strilet pri honicce po meste neni zrovna nejrozumnejsi. Riziko ohrozeni civilistu je obrovske. Podle me se ho meli snazit zastavit zaterasama pasy s hrebiky atd... pripadne pokusit se ho odklonit nekam ven zmesta (tam uz by pouziti strelny zbrane bylo unosne). Nicmene toho ze zabili zlodeje aut nelituju mel dost sanci zastavit dobrovolne.
0/0
20.1.2003 13:08

Hugo

Od roku 1988 se specializoval především na krádeže aut. Vybíral si většinou dvoustopá a jednostopá vozidla," upřesnila Daniela Razímová z pražské policejní správy. HAHAHA, AT ŽIJE POLICEJNÍ LOGIKA! -)))))))))))
0/0
20.1.2003 12:38

Speedy

Zloději by se měli střílet všichni! Bravo policie!!!
0/0
20.1.2003 10:21

&spol.

A sakra
Ne, že by mi bylo líto toho zastřelenýho grázla. Jen se mi nějak nezdá, že když mi ukradnou auto a policajti ho někde potkají, tak mi ho nejspíš vrátí rozstřílený jak řešeto. Taky mě trochu znepokojuje, že když se k takové honičce připletu jako chodec nebo okolojedoucí řidič, můžu to chytit taky. To se stalo před ne tak dávnou dobou na Mělníku.
0/0
19.1.2003 20:27

Tomáš Marný

Re: A sakra
Před pár lety mně ukradli auto, které jsem od té doby pochopitelně neviděl. Byl bych potěšen, kdyby mi ho Policie vrátila prostřílené a ten grázl co ho ukrad  při tom zařval.
0/0
20.1.2003 7:33

BP

Re: Re: A sakra
No já bych si to auto raději pojistil. Jen nevím, jestli by mi pojišťovna uhradila auto rozstřílené od policajtů nebo jestli to uhradí policajti sami. Pochybuji o obojím. Pokud si ho pojistím proti krádeži, tak dostanu alespoň peníze.
Jinak by stačilo, kdyby policajti dělali pořádně svoji práci v ulicích a možná by pak nikoho nemuseli ani honit. Bohužel, je tomu tak, že policajti mají v lepším případě něco takového "na háku", v horším případě se na kradení aut sami podílejí.
0/0
21.1.2003 23:03

Tosuja

Boha jeho....
Precetl jsem si jenom cast prvni strany. Je mi ponekud spatne, kdyz ctu reakce lidi. Podle meho nazoru mel policista pravo zbran pouzit. Nepredpokladam, ze chtel zastrelit ridice. Kdyz si uvedomite, ze se dve auta motaji dosti vysokou rychlosti po silnici, tak zasah KAMKOLIV do auta je podle mne zhruba stejne pravdepodobny. To, ze prostrelil tri pneumatiky a jenom jednoho ridice celkem jasne ukazuje, kam se snazil mirit. Nevim, co to bylo za dodavku, ale kulka ma vaznou tendenci po narazu uhnout z puvodniho smeru, takze zastrelit skrz zadni okenko ridice je dosti tezke, kdyz nestrilite kolmo na okno. Ze skrz to okno ridice asi vubec nevidel ani nezduraznuji. Kdyz cil nevidite, strili se po nem jeste hur. Proste, neposlouchat vyzvy policie se nevyplaci. Tomu chudakovi se to nevyplatilo ponekud vice. Co se jeste vic nemusi vyplatit, je neposlouchat prislusnika vojenske policie... A jeste jedna poznamka: policista mohl pouzit zbran, trebaze pred toho inteligenta nepostavili zataras, protoze zakon mluvi o znameni nebo vyzve. Zataras neni podle mne ani jedno...
0/0
19.1.2003 19:31

Anonym

střelba
Za vraždu se to v žádném případě považovat nedá. Chybí zde totiž jeden znak a to úmysl chtít způsobit smrt. Rozdíl je, když drban utíká a policista to do něj z 20 m našije zezadu a zabije ho, nebo když se snaží zastavit vozidlo s použitím zbraně za splnění zákonných podmínek. Drban měl možnost zastavit a vzdát se. Rozhodl se nereagovat a sám si vybral. Věděl, že už po něm několikrát stříleli. Možnost měl a nevyužil ji. Plně souhlasím s tím, jak se hlídka PMJ zachovala.
0/0
18.1.2003 17:13

Anonym

Re: střelba
Ten znak ZABIT tady byl evidentni.
Policista je sprosty VRAHOUN a to mu NIKDO uz neodpare,ze ZAVRAZDIL CLOVEKA ZEZADU.
Co kdyby atd. tady neplati.Soud reaguje na to co se stalo a ne to by se mohlo stat.TO BY JSI SE MOHL TAKY POSRAT,ze jo napriklad.
Jo byt policajtem neznamena byt SAMOZVANCEM,ale respektovat zakony jako kazdy jiny !!!
0/0
19.1.2003 2:42

Pospa

Re: Re: střelba
Kdyby Ti o přechod dál zabil manželku nebo dítě,blekotal by jsi něco o chybějícím trestu smrti...
0/0
19.1.2003 13:13

lada

Re: Re: střelba
VOLE - DEGENEROVANEJ
0/0
19.1.2003 21:48

2525

Re: Re: střelba
Mám dojem, že jseš asi taky nějakej čórkař a bojíš se, že už končí léta pseudohumanismu. Kdyby ho "jen" chytili, co myslíš, že by se stalo: Když by se vůbec dostal k soudu, lumpy by udělal jeho právník z poškozených (tak vy nevíte, kolik tlačítek má Vaše autorádio na čelním panelu - vy mého mandanta osočujete a tu fakturu a záručák jste sám ukradl - moje vlastní zkušenost). Pokud by vůbec byl odsouzen, tak by dostal podmínku, nic víc. No a kdyby seděl, tak za peníze nás všech a převýchova by se určitě nekonala. A když jseš u policie hlásit škodu to je přehlídka - když vidíš, jak takovýhle zoufalí drbani způsobí na autě krumpáčem škodu za 40.000, jenom aby ti vzali rádio, které prodají v zastavárně za 1.000, tak v tom okamžiku bys střílel i ty, co se vzdávaj....
0/0
20.1.2003 12:00

YASHI

Re: Re: Re: střelba
Vážený autore, konečně zase jeden z rozumných argumentů. Je vidět, jaké máte zkušenosti s českou "justicí". Přesně vystihujete stav společnosti a musím s Vámi bezvýhradně souhlasit. Všechny ty řeči o sprosté vraždě apod. jsou jenom pokus o obhajobu trestné činnosti a neurvalého chování pachatelů a nikdo se z těchto pisálků nezabývá drzostí pachatelů. Ještě jednou díky za Váš názor.
0/0
21.1.2003 8:25

Beda

Bojim, bojim...
Pri cteni prispevku chvalicich "profesionalni vykon" policistu mi naskakuje husi kuze. Samozrejme, pokud nekdo ujizdi pred policejni hlidkou, pak je na miste ho zastavit. Ale jestli to nedokazi jinak, nez zastrelit ridice, pak bysme se meli zacit bat vsichni!
0/0
18.1.2003 16:08

Elev

Re: Bojim, bojim...
Vysvetli me, jak jinak? Predstav si tunove auto, ktere jede stovkou a nechce zastavit. Jak jinak by jsi to chtel zastavit? Zamysli se a dej me navrh!!!
Preji prijemne mysleni
0/0
18.1.2003 18:34

Anonym

Re: Re: Bojim, bojim...
To znamena,kdyz treba pojedu na kole bez helmy,ktera je povinna,a policajt me bude chtit zastavit a ja mu budu ujizdet,protoze on bude pesmo,tak jednoduse vytahne koltak a zastreli me ZEZADU,protoze jsem ho neposlechl ?Tak funguje u nas policie ?
0/0
19.1.2003 2:33

Pospa

Re: Re: Re: Bojim, bojim...
Az na to, že na tom kole těžko někoho zabiješ, leda tak sebe.
0/0
19.1.2003 13:18

marvus III

Re: Re: Re: Bojim, bojim...
Ne, musis udelat trestnej cin. Pak maj pravo ho sejmout. A pokud se ti jizda kradenym autem zda malo.....
0/0
19.1.2003 21:57

2525

Re: Re: Re: Bojim, bojim...
Asi bez tý helmy jezdíš teď v zimě dost často. Máš totiž místo mozku z ledu kostku :-))
0/0
20.1.2003 12:58

Anonym

Re: Re: Bojim, bojim...
Tady neexistuje  ZADNE KDYBY,nebo PREDSTAV SI atd. Proste se stala VRAZDA a to je neomluvitelne.
0/0
19.1.2003 5:38

Czechexpat

Re: Re: Re: Bojim, bojim...
Skoda ze netrefili tebe, magore...!!!!
0/0
27.1.2003 13:37

Elev

Re: Bojim, bojim...
Hmm, a o to take jde, aby se bali vsichni, co nechteji zastavit, ze existuji metody jak je zastavit
0/0
18.1.2003 18:40

marvus III

Re: Bojim, bojim...
Proc bych se mel bat??? Ja pred nima ujizdet nemusim. O jednoho prasopsa min.
0/0
19.1.2003 21:53

Beda

Re: Re: Bojim, bojim...
Souhlasim, ja taky pred policii nemam duvod ujizdet. Ale jestli pri strelbe na kola zasahnou ridice, jak bezpecne se pak mam citit, kdyz pujdu po te ulici vencit psa? Metr sem, metr tam...
0/0
20.1.2003 0:24

Czechexpat

Re: Bojim, bojim...
Bat by jsi se mel predevsim sam sebe...!!!! S takovou inteligneci...
0/0
27.1.2003 13:36

Rudolf

Díky hoši
Pořád se musí někdo srát do policie a kritizovat ji za něco.Za zbytečnou aktivitu, nečinnost,pochybení,zneužití,kdybyste radši za naše peníze atd.Nebýt v tom autě celkem bezprizorní zloděj,který je každému vcelku ukradený do doby než se ho to bude týkat,ale pořádný Mafián a on jim ujel tak by si to policie odskákala dvounásob.Díky pánové z PMJ,že alespoň vy trochu zvyšujete kredit naší policie.Policie jednala v souladu se svým zákonem a pachatel si svůj osud vybral sám.Potvrdil přísloví"Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne."
0/0
18.1.2003 14:44

Anonym

Re: Díky hoši
Tady nikdo nekritizuje policii.Policii patri velky dik za jeji obrovskou snahu,to je bezesporu fakt.
Ale v tomto pripade policista ,ktery zastrelil cloveka do zad pochybil.
Muze se to povazovat za vrazdu.Na to nema policie pravo.Predstav si ,ze nekdo jen spanikari,a zacne pred policajtem utikat a ten ho jednoduse zastreli do zad Od toho tu policii nemame.
0/0
18.1.2003 14:52

Rudolf

Re: Re: Díky hoši
Každý je povinen uposlechnout výzvu policie,pokud jel tak jak jel mohl zabít spoustu neviných lidí.To by nebyla sprostá vražda?Navíc policisté dobře věděli,že auto je kradené.Auto je mnohem horší zbraň než střelná.Pochopil bych,že člověk spanikaří a chce ujet,ale jakmile padnou výstřely okamžitě musim zastavit a mít ruce na volantu.
0/0
18.1.2003 15:03

Anonym

Re: Re: Re: Díky hoši
Nemuzu soudit tento pripad objektivne,protoze co vim je jen z internetu na idnes.ALe nejak mne prirozene cely ten pripad nesedi.
Moc to neberu ,ze ho picnul zezadu.Proste se mi to nelibi.Kdyz to posuzuju jako chlap,tak ten policajt taky jako chlap se choval ZBABELE tim,ze ho proste jednoduse zezadu zastrelil.
Ze ohrozoval,nebo ze by ohrozoval lidi ,to ohrozoval i ten policajt.
Nevim ,jak se z toho bude vykrucovat u soudu.Asi to tak jednoduche nebude.V zakone urcite nestoji ,ze ma pravo zastrelit zezadu.
0/0
18.1.2003 15:17

Elev

Re: Re: Re: Re: Díky hoši
 Zabavne, tak prispej policii milionkem, aby si mohli koupit porshatka, a strilet grazly zepredu!!!!!!!!
0/0
18.1.2003 18:46

lada

Re: Re: Re: Re: Díky hoši
TAK MI UKAZ JAK UJIZDEJICIHO LUMPA ZASTRELIS ZEPREDU
0/0
19.1.2003 21:52

Kralik

Střelba po prchajících vozidlech
Citace ze zákona o Policii ČR:
Policista je oprávněn použít zbraň nelze-li jinak zadržet dopravní prostředek, jehož řidič bezohlednou jízdou vážně ohrožuje život a zdraví osob a na opětovnou výzvu nebo znamení dané podle zvláštního předpisu nezastaví;
Tím, že boural do aut, ohrožoval vozidla v silničním provozu a nereagoval na opakované výzvy a pokusil se prorazit zátaras, sám donutil policisty jednat tak, jak jednali. Následky si bohužel nese sám.
0/0
18.1.2003 12:53

Bin Ladin

Re: Střelba po prchajících vozidlech
S citaci zakona plne souhlasim,ALE nikde neni napsano ,ze policista muze CHLADNOKREVNE ZAVRAZDIT dotycnou osobu.To je obrovsky rozdil ve vykladu zakona.
Protoze policajtska INTELIGENCE je velice NIZKA si to vzdy vysvetluji posvem.PROTO tady mame soudy ,aby to tem policajtum VYJASNILI.
0/0
18.1.2003 13:00

Elev

Re: Re: Střelba po prchajících vozidlech
Neopravnuje? To rikas ty? I kdyz pripoustis, ze ho opravnuje? Mam takovy dojem, ze si protirecis!!!!!!!
Udelal dobre, ze po nem strilel, a preji si te videt, jak by jsi se trefoval ty, z jedouciho auta na jedouci vozidlo.
JESTE JEDNOU, UDELAL DOBRE, ZE PO NEM STRILEL!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
18.1.2003 18:51

Elev

Re: Re: Střelba po prchajících vozidlech
Jake chladnokrevne? Jedes stovkou v aute, a snazis se zastavit unikajici auto, drnca to.. same zatacky, ani ten ridic nejede rovne, a kazdy milimetr na tve strane se projevi vychylkou metru na tamte strane..
Udelal dobre, ze strilel, a (to je muj nazor) udelal dobre, ze ho zastrelil, alespon je o jednoho parchanta prizivnickeho mene!!!!
0/0
18.1.2003 18:55

Bin Ladin

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.1.2003 12:42

Ivuša

Re: Byla to OBYCEJNA SPROSTA VRAZDA !!!!!!!!!!!!!!!
Přečti si příspěvek ze17.1.v 18.30hod.Myslím
že ti saniťáci spíše vědí jaký je skutečný život
v ulicích než my všichni dohromady-a když oni
policii chválí asi vědí proč...
 
0/0
18.1.2003 17:48

Elev

Re: Byla to OBYCEJNA SPROSTA VRAZDA !!!!!!!!!!!!!!!
Nekecej, ze policajti misto pokynu k zastaveni rovnou strileji.
Dali mu pokyn, aby zastavil? Dali. Jeli za nim s majakama? Nejspis meli ty majaky spusteny. A co ty? Kdyz za tebou jede policajt s majakama? Nezastavis? Jak ne, tak premyslis, ze jim ujedes. Nemas ciste svedomi, a proto nezastavis! Neco spatneho jsi udelal, a to vis. A snazis se z toho vybruslit.
Take v te rychlosti pocitas, ze se ti muze neco hrozneho stat.. nedej boze, mohu se i zabit...
stovka , sto dvacet na tachometru..
oni strili, a ja presto nezastavim, je to na hrane, jsem si to vybral..
KECAS.
Sam bych ho zastavil VSEMI  dostupnymi prostredky. Grazl. To, ze vyslo potom najevo, ze je to zlodej, a kdovi co jeste, to jsou dodatecne argumenty, ale samotny fakt, ze se nepodridil, to je trestne, a trestano!!!
Souhlasim s tim, ze ho zastrelil, i kdyz omylem, a nechtene, ale udelal to. Po bitve kazdy kapral jest generalem.
Tak si poslechnu tve namitky. Preji prijemny den.
0/0
18.1.2003 19:09

YASHI

Re: Byla to OBYCEJNA SPROSTA VRAZDA !!!!!!!!!!!!!!!
Kolik máš odsezeno, ty spisovateli, že víš, co NEMAJÍ policisti dělat? Vždyť hájíš jenom grázly, jdi se bodnout.
0/0
19.1.2003 13:40

lada

Re: Byla to OBYCEJNA SPROSTA VRAZDA !!!!!!!!!!!!!!!
Vejre zvykni si na to, ze zakony se dodrzuji a ne okecavaji, V USA ti policajt ustreli sisku jen proto, ze kdyz zastavis nemas ruce na volantu a otviras dvere. A NIKDO SE TOMU NEDIVI _ PORUSIL JSI PRAVIDLA A mas smulu:
0/0
19.1.2003 21:58

Zajic

Zbiteho nelituji. Ale na postupem policie se naradi.
Nejde totiz vubec o mrtveho zlodeje aut, ale o pravidla honicky ukradenych aut. V jinich zemich policte honicku prerusi, kdyz se stava nebezpecna pro verejnost. Ulice Prahy nejsou dalnic Chicaga, kazde rychle jedouci aut muze zpusobit havaraii aut, prejeti chodcu, nebo havarovani na frekventovanem chodniku s radaou lidi, vykladni skrini proleted do obchodu a podobne. Take stelba v uzkych ulickach Prahy muze zabit nahodnou obet, vzpomente si na srelbu v Usti, kde pri stihani ukradeneho auto policista zastrelil zenu na chodniku.
0/0
18.1.2003 11:46

Elev

Re: Zbiteho nelituji. Ale na postupem policie se naradi.
Mam tomu rozumet tak, ze tady je hodne lidi, tak ho nechame ujet???????
Proste at si jde?????
0/0
18.1.2003 19:17

YASHI

Re: Zbiteho nelituji. Ale na postupem policie se naradi.
Víš vůbec, kde se to stalo? Policie za ním jela hustě obydlenými čtvrtěmi Prahy a v ulici Modřanská (pod Barrandovským mostem) kde nejsou v okolí obytné domy po něm střílela. Příště si sežeň mapu a pak komentuj...
0/0
19.1.2003 13:44

Tomáš Marný

Re: Re: Zbiteho nelituji. Ale na postupem policie se naradi.
A ve 4 ráno se to tam navíc chodcema přímo hemží
0/0
20.1.2003 7:31

Stréc

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.1.2003 1:57

Thyronx

No brecet pro neho nikdo asi nebude...
Tady v USA by je postavili mimo sluzbu do konce vysetrovani, ale asi by to pro ne dopadlo dobre. Nicmene strilet (a oni bezpochyby strileli i na neho) se ma jen kdyz on pouzije zbran. K zastaveni aut tu mame jiny vynalez,takovy koberecek pres ktery se da v pohode jezdit a zvednou se z neho ostre hroty az na povel z Policejniho auta.To uz ale ma vsechny na rafkach..Skoda ze to nemaj Policisti v CR.
0/0
18.1.2003 1:20





Najdete na iDNES.cz