Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři opravili klíčovou trať

Železničáři už téměř opravili poškozenou trať Plzeň-Cheb u Kozolup na Plzeňsku, kde v sobotu vykolejil nákladní vlak. Soupravy úsekem už jezdí normálně. Drobné opravy dodělají železničáři ještě ve středu, ale už to nebude mít dopad na osobní dopravu, řekl ČTK náměstek plzeňského ředitelství Českých drah Václav Kůžel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bondy

do šrotu
Doporučuji dát do šrotui většinu vagónů ČD, zejména pak osobních dobytčáků, co se v nich odavžují vozit lidi (a to i na mezinárodních tratích, aby ta ostuda nezustala doma). 
0/0
15.1.2003 11:17

choseee

kdo za to muze?
Nejsem odbornik na zeleznice, ale povezte mi ...  muze si strojvudce prehodit vyhybku tak, aby vykolejil ?! Souhlasim s tim, ze by mel za jizdy davat pozor na trati, ale kdyz v plne rychlosti mimo stanice ..., kde nakladni vlaky nestavi.
0/0
15.1.2003 2:25

Luděk

Re: kdo za to muze?
Priteli,vymenu /jak se u nas rika vyhybce/ "neprehodil" samozrejme strojvudce!Na zeleznici je spousta zabezpecovacich prvku napr autoblok,poloautomaticke hradlo a jine..Ale o tom se rozmlouvat nebudu.Podivej,vlak projel navest stuj-tj."cervenou" A v tom pripade byly vymeny nastaveny tak,ze pro pripad projeti je vlak automaticky naveden na slepou kolej-je totiz lepsi skoda 2000 000 nez treba rozsekany cely rychlik a ztraty na zivotech.Pokud jeste neco nechapes-KLIDNE ZEPTEJ !
0/0
15.1.2003 8:22

lazenak

Re: Re: kdo za to muze?
Ještě bych jen doplnil, že se taky může stát, že i takto nastavenou výměny vlak rozřízne a může si pak vesele pokračovat původním směrem. To se může stát u výhybky, kde je nějaký problém se závěrem a zrovna je těsně před čtvrtletní prohlídkou. Prostě materiál se unaví všude, i na železnici.
0/0
15.1.2003 18:16

Josef

Názor na železnici
Myslím si, že železnice je důležitá. Pohleďme na kapacitní možnosti jak osobní, tak nákladní přepravy. Jestliže je špatné hospodaření managementu ČD a odrazování zákazníků jak z osobní tak z nákladní přepravy je věc druhá. Železnice se chová špatně. Vezměme příklad: Jel jsem jedné menší stanice do Jihlavy. Ráno jsem přišel s bankovou 500,--. Paní pokladní mi řekla: Jak si to představujete přijít po ránu s tímhle??? A lístek mi nedala s tím, že nemá zpět. Je toto u takto velkého podniku možné??? Přiláká tento systém spolu se zdražováním zákazníka? Podle mého selského rozumu nikoliv...
0/0
14.1.2003 16:37

moyyo

titulek ?
Mohl by mi, prosim, nekdo z iDnes & spol. vysvetlit, ktery z vratnych vymysli titulky a kolik za to dostava ?
0/0
13.1.2003 13:22

posmura@taborsko.cz

Platy za to mohou?
Každý v dnešní době žehrá na platy. Stačí se ale podívat do supermarketů, třeba jen u nás v Táboře. To si pro ty plné vozíky jezdí jen lidi z Prahy? Blbost. Platy jsou takové, jaké je chce člověk mít. Pokud chce lepší, proč nezměnit džob? Vím, je to těžké. Ne každý má tu možnost a určitě je tu profesní hrdost. Ale kde jsou ksakru odbory???? Když maji fírové tak těžký život, proč se jich nezastanou??? Proč místo zvedání platů se jim nezlepší pracovní podmínky? Každý den dojíždím z Tábora za prací do Č. Budějovic. Denně 60 km tam a 60 m zpět. Několikrát se mi stalo, že vlak zastavil mimo stanici. Ne o pár metrů, ale celou délku vlaku. Opravdu. V Sezimově Ústí u Tábora, je to sice jen zastávka, ale osvětlená, v obydlené čtvrti,  se semaforami (nebo návěstidly, nejsem od drah) a s nádražní budovou s obsluhou. Vlak pak musí couvat, mezitím do něj nastupují zmatení cestující... Nestává se to je u osobáků, ale dvakrát se mi to stalo i u spěšného vlaku. Nejdříve sranda, pak vztek. A teď mi řekněte kdo za to může. Jestli osobní vlaky a rychlíky vozí ospalí a unavení strojvedoucí, pak všichni svatí s námi...
0/0
13.1.2003 11:05

Luděk

Re: Platy za to mohou?
Kamarade ja bych chtel videt Tebe jak bys zastavoval kolos ,ktery ma cca 300 tun a kdyz se Ti k tomu nyni prida i toto pocasi tj..namrzle koleje pokryte spadanym listim...Kamrade vis co je to adheze??No to je velice dulezita vec!A kdyz se ti na kolejich udela takova s prominutim sracka..tak se brdi dost tezko.Kdyz by jel kolega s vlakem zas pomalu,aby zastavil na perone presne tak zas budes rvat,ze ma vlak zpozdeni.Tak si holt musis vybrat - jinak to vazne nejde.No a platy...podivej ja delam na draze 20let...soboty nedele svatky...stedre dny ..Noci od rodiny ,manzelky...Jezdim v kolosech,ktere uz mely byt davno ve srotaku-nekdy i 10 hodiun trnu aby mi nepraskla ojnice a naprava...Kazde tri roky buzerace u zkousek !! DOSLOVA BUZERACE !!! Kdyz neprojdu,tak se muzu klouzat...kdo me zamestna?Podivej,ja jsem mechanik motorovych vozu a lokomotiv...muzes mi rict,kde jinde bych mohl delat ?? Kdyz je mi 50let?A pak prijde tramvajak,ze ma malo penez...no ja bych mu pral par dni si to vymenit se mnou-aspon bych si odpocal v jeho praci...Nezlehcuju to,ale proste me i trochu urazi,kdyz tady lidi rikaj,ze vydelat si muzu kolik chci !!! Tak pojd taky k draze a ukaz co umis !!!! CHYTRAKU
0/0
13.1.2003 18:18

Fira Berg

Re: Re: Platy za to mohou?
Jo, hochu, mas pravdu. Ale mezi nami, vim, ze je dost firu, kterym bych prerazel ruce a shodil je z masiny. Ale to, co uvadis, je pravda. Navic kazda souprava brzdi jinak (nekdy staci jenom soupravu objet a z druhy strany je vsechno jiny). To ja vim. Nebo kdo si nezazil v noci mlhu jako mliko... Sice nejsem fira, ale ver, ze jsem si neco odjezdil. A pak staci jednou jedinkrat za zivot jednu vec prehlednout....
0/0
14.1.2003 13:28

Luděk

Re: Re: Re: Platy za to mohou?
MILY KOLEGO! Ja vim,ze mezi strojvudci jsou i nemehla!Ale musis uznat,ze pokud nekdo rekne,ze pokud je firovi zima at si zatopi je drzost!Jasne,ze jsou lide zrucni a mene zrucni!Napr muj otec,ktery tez jezdil,byl schopny dojet s masinou temer vzdy,a pro jeho kolegu museli vozit zalohu,ale jen jsem chtel rici,ze pokud si rozhyckany tramvajak stezuje ,ze ma tezky tivot a "malo" penez,tak jsou to jen rozmazleny deti.Znam kolegu,ktery jen ohnul naraznik!!! a sel z masiny pryc na pul roku a cela patalie,ktera mela cca 500Kc skody,ho stala nervy a cca 20 000/odmeny a usly plat/.JAK TO?ZE TAK NEBUZERUJOU RIDICE?CO PREKROCI RYCHLOST A ZABIJE V OPILOSTI LIDI ??? TAKOVI JESTE DOSTAVJI MILOSTI !!!! Dalsi kolega 30let bezchybne slouzil draham!Pak se mu stala patalie rovnez s brzdenim a byl vystvany-i kdyz policejni vysetrovani jeho chybu NEPROKAZALO!!!!!!! Tak to si CD vazi svych zamestnancu!!!To ze jdou drahy na buben neni vina obycejneho pruvodciho,nebo vypravciho,ale jen a jen VINA MANAGENTU!! Kdyz pan Zeleny okrada svymi pochybnymi obchody drahy o 2 000 000 Kc Tak se pak nedivte,ze neni na vyplaty!NE V SYSTEMU ALE V LIDECH JE CHYBA !!!
0/0
14.1.2003 17:37

Berg

Re: Re: Re: Re: Platy za to mohou?
Kolego Luďku, samozřejmě o tom vůbec nepolemizuji. Ono je dneska prostě v módě železnici jenom kritizovat (TV NOVA, pan Steigerwald atd.). O tom psát ale nechci. Je fakt strašně nefér, že řidič, který zabije chodce, dostane podmínku. Tady si totiž nikdo neuvědomuje, že denně zahyne na silnici 4,5 člověka. Kolik je zraněno těžce, doživotně zmrzačeno atd... Kdo platí výjezd záchranky, léčení, policisty, vyšetřování, hasiče, škody na silničním značení a další externality?! O tom se samozřejmě reportáž na Nově nenatočí. A zřejmě žádná vláda s tím nic neudělá, protože řidič je volič. Btw - na to obecné ohrožení totiž stačí, abych projel návěstidlo na stůj s rychlíkem o jeden vůz. No a to dobržďování v zastávkách: každá trať má zastávky, kde se prostě blbě brzdí (např. Klabava ve směru od Rokycan).
0/0
14.1.2003 22:40

admiral_Atvar

platy strojvudcu
zcela souhlasim s tim, ze by meli mit vyplatu jako piloti. navic jsou dulezitejsi ! k cemu jsou nam piloti ? k nicemu ! ale bez drahy bychom se neobesli. navrhuji, at maji piloti minimalni mzdu, beztak si litaji letadlem zadarmo, normalni clovek muze tak na UL a jeste se nedoplati. proto by penize odebrane pilotum a leteckym navigatorum a jinym parazitum sly vsechny na zvyseni platu strojvudcum. za prodej letist na supermarkety a tovarny a prodej letadel by se investovalo do stavby koridoru a modernizace zeleznic !
0/0
13.1.2003 10:19

Vikijous

Re: platy strojvudcu
Jsem sice zeleznicni fanda, ale zeleznici fanatismus a je hnusny stejne jako jine druhe fanatismu. Strojvudci by meli met asi vyssi platy, ale jako piloti - no to snad ne. Kolik strojvudcu umi tak dobre anglicky(nebo nemecky), aby v klidu mohli jit delat do zahranici. Narozdil od CD CSA vykazuje zisk, takze proc by piloti nemohli mit vysoke platy. No a zavidet pilotum ze letaji zadarmo? Na to snad nema cenu ani reagovat. Jezdit zadarmo po cele republice muze nejen strojvedouci(ci jiny zamestanec CD), ale i cela jeho rodina (a to IC a EC bez priplatku).
0/0
13.1.2003 18:22

Simphonie

Re: platy strojvudcu
Uvjedomujes si ze se pohybujes POUZE po kolejnicich, pouze ve dvourozmernem prostoru, ze te vlak zabrzdis a vystoupis, kdezto letedlo asi ne, ze asi cesta na jiny kontinent ve vlaku je tak trochu z casovich a realizacnich duvodu neuskutecnitelna, ze v letani se pohybuje na jednu prepravenou osubu/kilo v truchu jinych cenach, ze pilot kdyz prehlidne "navesidlo" tak ma temer 100% sanci hebnout a vzit sebou celou palubu kdezto fira zakrouti ramenama, ze kdyz nedobrzdi na draza tak opet s nejvetsi pravdepodobnosti hebne, ze samotny vycvik na dopravniho pilota si plati sam a vyjdeho asi na 1,5 milionu Kc (samozrejme dalsi preskolovani plati spolecnost) za na dopravniho pilota je tak trochu naval a podminku jsou velice tvrdy a tedy se na nej nedostae kazdej  moula kterej jen mavne rukou nad tim: No jo tak jsem zase nedoprzdil kvuli tomu listi/ledu/svy blbosti skratka ze jakakoliv chyba konci velice pravdebodobne smrti cele paluby. NA CHYBY ZDE NENI MISTO.  Mimochodem se navigatori dnes vubec nepouzivaji
0/0
15.1.2003 1:47

admiral_Atvar

Re: Re: platy strojvudcu
to je takova sbirka ubohosti, ze na to nema smysl reagovat. preji vam, abyste jela ve vlaku, kde fira jen prehledne navestidlo a mavne nad tim rukou. ja letadly neletam a nepotrebuji je k zivotu. ostatne az na par turistu a manazeru korporaci jsou letadla nepotrebna a nebezpecna i tem na zemi. pryc s letadly.
0/0
22.1.2003 17:15

Keson

Re: platy strojvudcu
Jdu Vámi, Admirále!
0/0
15.1.2003 9:36

otass

stane se!
Ludku nema cenu polemizovat s laiky, kteri neznaji "problematiku" drahy jako takove. Firove by meli byt placeni prinejmensim jako piloti!!! Tu almuznu co pobiraji ted je ostuda jako vrata. Posledni zachrana je to, ze to ty lidi bavi , proto to delaj!
0/0
13.1.2003 9:49

Milan

Fotoreportáž na draka
Vážení, žiju v místě, kde se to stalo. Na té trati je elektronická zabezpečovačka. Která asi celkem funguje.  Jinak by to nejspíš dopadlo mnohem hůře. Zláštní je, že podobný vykolejení bylo někdy před 10-ti lety o pár set metrů zpět ne směru na Plzeň. Taky nad mostem, tentokráte u kostela. Srazily se tam tenkrát vagony dvou protijedoucích souprav. Co o tom v článku píšou je celkem pravda. Ale ta fotogalerie je celkem žalostná. Šel jsem kolem včera i dnes ráno. Je vidět, že pan redaktor autem dojel na nádraží, popošel pár metrů a nafotil, co mu přišlo před objektiv. Kdyby se uráčil dolů k pile, přeběhl lávku přes potok, oběhl po poli poněkud rozsáhlejší ohradu té pily, mohli jte vidět, že situace byla mnohem "akčnějsí", než je z uveřejněných fotek vidět. Respektive hodně akční. Fakt je, že autem se tam nedostaneš :-).  Ne, že bych to ČD přál. Nad viaduktem, který vidíte na foto č.1 bylo ve stráni nasáčkovaných několik vagónů ve svahu. Jak pohozené krabičky sirek. Ráno vytáhli ty na železničním náspu zpět na koleje. Ale vyprošťování těch skoulených a překřížených ze svahu nad viaduktem jim fakt nezávidím. S tím jakmile hnou, tak to určite bude mít snahu jít přes viadukt dolů. Ty vagony jsou snad v tom nejhorším místě, jaké by si mohl člověk vymyslet.  A to chtěli naši radní stromy, které ty vagony zachytily před časem odstranit, jelikož "to tam dělá ostudu".  Držím záchranářum palce, aby se jim to podařilo zvládnou, jak chtějí. Budou to mít hodně těžké a bude to docela o hubu. Pane fotoreportére, pár kroků po poli by vám určitě neublížilo :-)! Trochu je mi líto strojvedoucího. Do soboty nejspíš vážený občan a dnes na něj hodí všechny sračky. Ta miska vah osudu je docela vratká.  Možná mikrospánek. Ale, kdo z nás se občas nevracel z daleké cesty a neměl toho taky plné zuby.  Ale, nejezdili dříve na lokomotivách dva.......? Přece jen, vlak není auto. A ani zabezpečovačka není samospasitelná. Je to šetření na pravém místě? Nejsem odborník. Ptám se.   A co vlastně bude s těmi staženými vagóny ze stráně? Že by je protáhli vískou? Vždyť se to tam snad ani nevytočí... a do naší "výkupny" se nevejde ani jeden. To by chtělo taky reportáž. 
0/0
12.1.2003 15:24

Malej Jarda

Re: Fotoreportáž na draka
Tak neváhej, vyfoť to, ulož na web a hoď sem odkaz. Mít lepší fotky než profesionální zpravodajství, to by byl solidní výkon
0/0
12.1.2003 21:47

michal

Re: Re: Fotoreportáž na draka
Mít lepší fotky než "profesionálové" v novinách není zase tak těžké - trochu se focením zabývám a když vidím některé ilustrační fotky ...
0/0
14.1.2003 13:09

Karel Chýla

Na železnici se dějou věci...
Opravdu jiný titulek si tento příspěvek nezaslouží, protože se za posledních několik dní stalo celkem dost nehod.
8.1.2003 U Brna vykolejili dva vozy nákladního vlaku
9.1.2003 U Veselí nad Lužnicí vykolejil jeden vůz nákldního vlaku
9.1.2003 Spěšným vlakem byl smeten kamion
a dnešní nehoda.
Podrobně na stránkách http://zelpage.webz.cz
0/0
11.1.2003 20:30

Luděk

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.1.2003 8:26

milda

Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Chtel bych vědět plat strojvedoucího.
0/0
12.1.2003 9:42

Luděk

Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Tak proc se nezeptas ??No hele ja ti to tady nebudu rikat,ale kdyz se zeptas na nadrazi,urcite ti to reknou.jen pro srovnani-za 20let sluzby mam cca o neco vic nez si vydela ridic tramvaje,ktery ma asi o 50% mene zodpovednosti skoro zadne nocni a jezdi si pekne po meste ve vytopenyem voze a kdyz se mu neco podela ma za zadkem armadu techniku a opravaru ktery si vola vysilackou...To je co ??
0/0
12.1.2003 12:57

lobi

Re: Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Ten řidič tramvaje je možná na tom hůře,např. v Praze.Jestli si neumíš zatopit to je Tvúj problém.
0/0
12.1.2003 14:15

Luděk

Re: Re: Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Kamarade je videt,ze jsi nikdy nejezdil s vlakem !!! No comment
0/0
12.1.2003 19:49

Luděk

Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Není nic jednoduššího : v rozpětí 11.000,- až 17.000,- Kč hrubé mzdy včetně veškerých příplatků (soboty,neděle,svátky atd,). Záleží podle odpracovaných let a kvalifikace. Ta kvalifikace je velmi tvrdá - zkoušky v autoškole nebo pro kamioňáky jsou vedle toho nedělním kvízem v časopise. Většina těch chlapů má svoji profesní čest a určitě si nedají před směnou nějaký ten drink jako spousta našich řidičů za volantem. Potom se ptám, proč není každý řidič-viník dopravní nehody,obviněn stejně jako tento strojvedoucí. Ano, je možné,že udělal chybu a za chyby se platí. Ale platit by měli určitě všichni stejně,bez rozdílu jestli řidí vlak,kamion, nebo osobák. Jezdím hodně po naší republice, a pokud bych měl volit bezpečnější cestu, byl by to určitě vlak. Jen za letošní rok jsem na vlastní oči viděl dost výmluvných bouraček na cestách, které se daly označit jako obecné ohrožení. S přáním bezpečné cesty pro každého, kdekoliv a na čemkoliv. Luděk
 
0/0
12.1.2003 19:40

guest

Re: Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
K tem platum: muze to byt i 22 000,- hruba ruka. Ale rozhodne to nemaji vsichni. 
0/0
13.1.2003 15:22

Autickar

Re: Re: Na železnici se dějou věci...
A tady mame jednoho zeleznicarskyho parazita. Doufam, ze Vas nechaj brzo zkrachovat jako ztratovej cirkus.
0/0
12.1.2003 18:05

Berg

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.1.2003 19:05

Pracujici

Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Ja pracuju tez na zaleznici a reknu Ti jedno,naposledy do ni investovala poradne Treti rise a od te doby houby.Mnohe je snad jeste starsi,me to take stve ale nejde delat zazraky.To ze se blbe hospodari je dalsi vec,na banky si vydalo 100 miliardy.Za to by jsme mely pohodli jak na zeleznici tak na silnici.
0/0
12.1.2003 21:37

Masinka

Re: Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Pokud sy nekdo mysli, ze by drahy meli zkrachovat, tak proc pri letosnich srpnovych zaplavach bzla mnohdy jedina spojnice se svetem (napr. v Praze, v Usti n. Labem, ale i v Plzni. Je sice pravda, ze nekde zabezpecovaci zarizeni pamatuje rok 1900 ( nekde i koleje ), ale my zabezpecovaci mame velky podil, ze totozarizeni mnohdy funguje!! Pokud sy nekdo mysli, ze se bez drahy obejdeme, je na velkem omylu!!  Kde bychom byli bez prepravy uhli. Meli bycho zimu, malo elektriny - Temelin zatim nestaci!! Timto bych chtel podekovat tem lidem, kterym draha nevadi a verme, ze nova akciovka vse vyresi.
0/0
13.1.2003 17:48

Karel Chýla

Re: Re: Na železnici se dějou věci...
Ja ani náhodu nedávám vinu železnici (s tím kamionem)
Píšu jen, co se stalo
0/0
12.1.2003 18:55

Luděk

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Tak to mi NEKDO ZNEUZIL JMENO !!!! JA SPROSTY NEBYVAM !!!!
0/0
13.1.2003 18:21

kamikadze

V Bleskovkách je psáno "Nákladní vlak s uhlím vykolejil ráno" a ve zpravě "Nákladní vlak se třiceti prázdnými vagony na uhlí vykolejil". Kdepak se nám ztratilo uhlí? Panové měli byste se nad sebou zamyslet a psát ověřené informace a ne nějaké "dohady".
0/0
11.1.2003 13:49

Marek Dvořáček (iDNES.cz)

Re:
První zprávy hovořily i o uhlí. Bleskovka je již opravena. Díky za upozornění a pochopení.
0/0
11.1.2003 13:53





Najdete na iDNES.cz