Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspektoři: Irák porušil sankce OSN

Zbrojní inspektoři zatím nenašli v Iráku žádné důkazy o existenci zbraní hromadného ničení. Šéf kontrolorů Hans Blix však zároveň zkritizoval listopadovou iráckou dokumentaci o zbraních a obvinil Bagdád z porušení sankcí OSN. Irák totiž podle agentury AP dovezl v rozporu se sankcemi raketové motory a suroviny pro výrobu pevných paliv pro rakety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta

raketove palivo = dusicnan amonny??
Zajimalo by mi jake raketove palivo si saddam dovezl, stejne to je nejspis jenom nejakej dusicnan, ktery se taky bezne pouziva na hnojeni.
0/0
11.1.2003 18:49

Guderian

Pánové, je pátek, mám na práci i jiné věci než vysedávat v práci. Hezký víkend.
0/0
10.1.2003 15:58

Bonbón

Nad irákem bude zataženo
Předpověd počasí pro Irák na leden a únor: přes den F16 až F18, v noci pouze B2 až B1, místy B52. Od 21. února mínus jeden Husajn.
0/0
10.1.2003 15:48

Lenka

Re: Nad irákem bude zataženo
HA HA HA :))))
0/0
10.1.2003 18:02

Destructor

Jsem čech ....
Jezdím docela dost po světě a nikdy jsem neměl žádné problémy s tím že jsem čech, potažmo že jsem z ČR. Když se mě někdo zeptal od kud jsem, tak jsem mu s úsměvem na rtech řekl od kud jsem, dotačný jen pokýval hlavou a pohoda .... Je to proto, že jsme nikdy nikoho nenapadli, nikdy jsme na nikoho neházeli bomby, nikoho jsme nezabili. V očích cizinců jsme pohodová země, která už něco zažila a do nikoho se "nesere" Byl bych hrozně nerad, až pojedu příště do Iránu, abych se bál říct že jsem čech ....
Zrovna Iraq je jedna z "nejdemokratičtějších" islámských zemí a byl bych dost nerad, kdyby jí nějací idioti zbytečně rozsekali kvůli svím teritoriálním zájmům ..
 
0/0
10.1.2003 15:27

Guderian

Re: Jsem čech ....
Když už, tak rozsekaly s y.
0/0
10.1.2003 15:29

Guderian

Re: Re: Jsem čech ....
Oprava - OMLUVA - mám těch oken otevřených víc a už v tom mám bordel - tohle patřilo jinému češtináři - sorry.
0/0
10.1.2003 15:36

Dialog

Re: Re: Re: Jsem čech ....
V této souvislosti je vhodné zdůraznit, že marxismus-leninismus neodmítá boj za reformy, právě naopak. Ukazuje však na jeho omezenost.
0/0
10.1.2003 15:38

Guderian

Re: Re: Re: Re: Jsem čech ....
Myslím, že jsme si to už vyjasnili vedle, neníliž pravda?
0/0
10.1.2003 15:49

Dialog

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem čech ....
Bez marxisticko-leninského uvědomění může proletariát dojít jen k reflexu bezprostředních úkolů a zájmů, tj. může dospět jen k orientaci na reformu buržoazního řádu.
0/0
10.1.2003 15:50

hovnival

Re: Jsem čech ....
Taky jsem nikdy nemel problem s tim, ze jsem Cech.  V ocich cizincu jsme pohodova zeme, to je pravda. Je to taky proto, ze jsme celkem bezvyznamna zeme - politicky i ekonomicky. Vetsinou (krome okolnich zemi) nikdo nema o CR zadny informace.  A nemuzu souhlasit s tim, ze Irak je jedna z nejdemokratictejsich zemi. (Sice jsem tam nebyl, ale sleduju to, a to nejen na 'oficialnich' zpravach jako cnn atd...). Moc mi to tam demokraticky nepripada....
0/0
10.1.2003 16:32

Olin

Re: Jsem čech ....
Taky dost jezdim po svete,v USA jsem zil (6 let) a ze svych zkusenosti muzu rict,(pokud dam stranou politiku) ze jsem nikdy nepoznal tak hodne lidi jako jsou americane.Za tech 6 let jsem tam nemel s nikym zadne problemy, zadne hadky, nebo urazky lide se ke me chovali velice hezky i presto ze si ze zacatku hodne lidi myslelo (protoze jsem cech) ze jsem komunista.Mam v USA spoustu znamych a mezi nema jsou i lide kteri pochazeji ze S.Koreje, Vietnamu atd. ale nikdy by me nenapadlo se na ne divat jako na spatne lidi taky proc? Muzou tyhle lide za to co v minulosti provadeli jejich zeme? Bude to moje nebo tvoje chyba kdyz pujdeme do valky z Irakem? NE! Nejsi pro valku ja taky ne,ale o tomhle my nerozhodujem. Timhle vsim chci rict ze neni duvod hazet vsechny americany do jednoho pytle.Jinak nemyslim si,ze zrovna Iranu bude vadit valka v Iraku,Saddam tam valcil 8 let kde zabil milion a pul nevinnych lidi.
0/0
10.1.2003 19:21

Evropan

Dobře
více Usámů, aby také Američané platili za své zločiny......
0/0
10.1.2003 15:11

Guderian

Re: Dobře
Více rozumu a méně emocí.
0/0
10.1.2003 15:37

me_lobo

Roury
To je fakt huuuustyyyy. Saddam vlastni hlinikovy roury. :-)
0/0
10.1.2003 15:08

Dialog

Dvojí metr
Administrativa USA a jejich spojenců včetně vládnoucí garnitury ČR projevuje k extremistům na Blízkém Východě stejně jako na Balkáně rozdílný přístup a jako teroristy pronásleduje jen ty, kteří nejsou ochotni přijímat americké pořádky. Po 11.září citelně zesílila psychologická válka propagandistických centrál imperialismu proti všem,kdož kritizují kapitalistický systém. Takřka z každé relace buržoazních médií je patrná jejich servilita. Do konce i Špígl otiskl na celé straně slabomyslné veršován ky proti Ládinovi na motivy odrhovačky "Jožin z bažin". Na druhé straně samostatně a svobodně myslícím lidem často chybí potřebné informace. Proč například nikdo nezveřejní, kolik finančníků, manažerů a majitelů firem či členů správních rad bylo v době útoku na New York 11.září ve svých kancelářích ve Světovém obchodním centru? Kolik bylo obětí z těchto řad a jaké to mělo dopady na svět byznysu? Co je důvodem pro tabuizaci takových otázek?   Nejdále pokročily přípravy k útoku na Irák, kde prý chce prezident Bush dokončit "dílo" své ho otce. Bush válkou vyhrožuje i KLDR, zahraniční média se obávají i nebezpečí války proti Jemenu či Somálsku. Ač s rozšířením konfliktu na další země nesouhlasí ani mnozí spojenci USA,jejich postoj eskalaci bojů nezabrání,pokud vedení USA nepocítí protiválečné odhodlání světové veřejnosti. Představitelé USA sice skloňují ve všech pádech prvořadost boje proti světovému terorismu, ale ve skutečnosti je to pouhá zástěrka k upevňování pozic jediné supervelmoci. Při realizaci světovládných plánů se neohlížejí ani na lidské životy, ani na devastované životní prostředí."Bože,ochraňuj svět před vůdci Ameriky", přejí si i mnozí ateisté.
0/0
10.1.2003 14:22

Dan

Re: No prostě se bojíte třísknout pořádně do stolu
V podstate mate pravdu, jen Vam jeste vysvetlim, z jakych duvodu! Tak tedy:
- bojime se valky za cizi zajmy pod plastikem "boje za svobodu"
- Evropa jiz valku zazila a nenecha se vtahnout do neceho, co ani zdaleka nepripomina boj za svobodu /mluvil o tom i Havel pri summitu, kdyz USA vyslovene varoval, at se neserou do sveta a do Evropy, nebot ji v budoucnu budou jeste sakra potrebovat/
 
Z vyctu mnoha duvodu jsou tyto dva jiste rozhodujici. Nemohu za to, ze pouze Vy a lide nevzdelani tomu nerozumite. Neobvinujte vsak ty ostatni ze s Vami nesdili vas mylny /docasne modni/ nazor zautocit bez dukazu na kohokoliv  
0/0
10.1.2003 13:56

L.

Re: Re: No prostě se bojíte třísknout pořádně do stolu
USA utoci na kohokoliv? To byl pokus o humor? Pokud mne neklame pamet tak Havel rekl ze se CR pripoji do valky.Ze se nenechame vtahnout do valky to nemusime,protoze driv nebo pozdeji na nas terroristi stejne zautoci.Nezapominejme kde zije nejvic ZIDU a nezapominejme kdo je nenavidi k smrti.
0/0
10.1.2003 22:31

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: ...ja mýti opáf,
še na Tépé jo, topjě sichr ňjěkto ňjěkti táti přes chúp, a to áni nyc pute te-rorýs, apr tfuj souset f-putynce u pul-litra
0/0
13.1.2003 0:16

Johny

Válka je vůl
 
  Já válku nechci - Válka je Vůl.
0/0
10.1.2003 12:20

Franta

Re: Válka je vůl
a ty ses taky vul. valka bude.
0/0
11.1.2003 18:51

Sam

a co takhle fakta ?
Nejdříve srovnám fakta uvedená v tomto a podbných článcích, kupodivu jich není (když se vynechá vata) mnoho:
1. inspekce OSN nenašla za dnes již dosti dlouhou dobu v Iráxkých továrnách nic závadného. Útoku na Irak tedy stale chybí "právní" základ.
2. raketa (správněji česky "střela" ) je již 40 let standardní zbraní, která může být i obranná (např. protiletadlová raketa s dosahem 100 km). Účinnost této zbraně je závislá na typu na hlavice. 
3. raketové motory jsou různé. Některé z nich (na tuhé palivo) si můžete koupit v prodejně pro modeláře. O jaké raketové motory šlo ?
4. Rakety na tuhé palivo jsou obvykle ty menší, s kratším doletem.
Většina mediálních tvůrců manipulátorů předpokládá minimální (nejlépe žádnou) počáteční informační orientační bázi u svých čtenářů. Takže se pánové a dámy nedivte, že někdy žasnete nad tím co se dovíte.
Můj názor je že, válka s Irákem (asi) bude a to z těchto důvodů:
1. Prezident a vláda Spojených států amerických tuto válku chce
2. Spojené státy americké potřebují pevnou pozemní základnu v této strategické naftové oblasti (Státy jako Kuwait a Saudská Arábie jsou při spolupráci s US velmi rezervované)
3. Spojené státy mají 99% šanci vyhrát. Mají obrovskou vojenskou převahu a pravděpodobnost, že by nějaký stát vstoupil vojensky do konfliktu na straně Iráku je nulová.
4. Politická situace ve světě umožní USA pro tuto válku získat spojence. Válka ať úspěšná nebo neúspěšná politicky USA příliš nepoškodí. Takže válka bude ! Jde o zcela chladné a objektivní kalkulace (a pěkně odporné). Zapomeňte na hesla o morálce, spravedlnost a demokracii. Svět funguje na jiných principech ať já chci či nechci a o Vás to platí také.  Pokud sami sebe zahlušíte mediální rétorikou (morálka, demokracie, spravedlnost) nebudete nic chápat a budete ideálním objektem pro manipulaci kazatelů různých doktrín. Pokud někdo vynaloží velkou energii jde vždy o moc, peníze a ženy/muže. Sam
0/0
10.1.2003 11:23

Guderian

Re: a co takhle fakta ?
Výborný realistický příspěvek. Sice nesohlasím s Vaším hodnotovým soudem (že je to pěkně odporné), ale jinak zhruba ano. On už je holt svět takový. Pozn.: rovněž bych nepodezříval nebohé redaktory z mediální manipulace - není třeba hledat zlý záměr tam, kde se vše dá vysvětlit pouhou hloupostí. Díky za racionální pohled, většinou tu chybí. Guderian
0/0
10.1.2003 12:16

idiot

Re: Re: a co takhle fakta ?
že by svět byl takový? jak kdy u koho, ne? možná u vás jo? proč 15 procent Vám podobných to hodlá vorat druhým? a pak říkat -jo, on svět je takový?
0/0
10.1.2003 14:20

Guderian

Re: Re: Re: a co takhle fakta ?
Tím chtěl básník zejména říci, že v mezinárdní politice se uvažuje chladně a realisticky. V diskuzích už méně.
0/0
10.1.2003 14:39

idiot

Re: Re: Re: Re: a co takhle fakta ?
a chladnokrevný realista chtěl k tomu připojit, že chaldnokrevně a realsiticky jde přemýšlet i jinak, takže Vaše charakteristika není ani tak o chladnokrevném realismu jako spiše o mocenské ambici jistého procenta lidské populace, jejíž analogem uvnitř společnosti by bylo organizované grázlovství, a trestalo by se kriminálem ... pravda, jak kdy a jak u koho, ne?
0/0
10.1.2003 20:24

idiot

Re: Re: Re: Re: a co takhle fakta ?
a chladnokrevný realista chtěl k tomu připojit, že chaldnokrevně a realsiticky jde přemýšlet i jinak, takže Vaše charakteristika není ani tak o chladnokrevném realismu jako spiše o mocenské ambici jistého procenta lidské populace, jejíž analogem uvnitř společnosti by bylo organizované grázlovství, a trestalo by se kriminálem ... pravda, jak kdy a jak u koho, ne?
0/0
10.1.2003 20:24

Re: a co takhle fakta ?
HNUPE!!!!
0/0
10.1.2003 22:37

RF

Re: Re: a co takhle fakta ?
Presna reakce, kdyz dojdou argumenty. Trochu se to podoba reakci USA, i kdyz se nic nenajde, stejne bude valka, protoze tak chceme.
0/0
11.1.2003 17:44

Životní realista

Kočalkům a jemu podobným bl......
Po přečtení příspěvků k tomuto článku bych podobným naivkům jako je pan Juraj Kočalka sdělil,že je naprosto mimo životní realitu.Svět je pořád stejný změnili se jen metody.Bohužel je to tak.Nám nezbývá,pokud chceme také něco urvat podporovat USA,protože vítěz je jasný a vítěz má vždy pravdu- citoval bych klasiky "vítěz píše dějiny". Zdá se,že je už vše rozhodnuto. Tak jako v 38 Hitler bažil po tehdejším Československu z důvodů ryze ekonomických a vymýšlel naprosto absurdní lži(nemusím je snad citovat-včetně toho,že tehdejší Československo chce Německo napadnout!!!!) tehdejší svět mu Československo obětoval a předhodil jak oběť ,tak bohužel dnes to asi nejinak nedopadne s Irákem, má smůlu jsou tam jedny z nejbohatších nalezišť ropy, navíc její těžba je laciná a technologicky nenáročná (oproti jiným nalezištím-např. v moři) a na území Iráku jsou další cenné suroviny(Husajn je jen záminky-kdyby skákal jako jemu podobní podle noty USA,tak by mohl být deset x horší, k snídani pojídat malé děti a USA by to nevadilo). USA jasně zvítězí to si každý spočítá i ten naivka Kočalka.Odnesou to sice nevinní (obyvatelé Iráku-ženy a děti) s tím se nedá nic dělat kolik nevinných již v novodobých dějinách ve válkách o ekonomické zájmy již zahynulo -jsou to obrovská čísla, takže dalších několik desítek,stovek tisíc............nebo i milionů dalších nevinných obětí, co je to pane Kočalko,to je zanedbatelné hlavně že demokracie zvítězí-nemám pravdu pane Kočalka (jen aby to nebyla místo demokracie demokratura, ale ono se to skoro stejně píše, liší se to jen v několika písmenech, tak je to asi stejné).A tak jak již jsem předeslal jestli chceme něco urvat-mít podíl na kořisti a pokud jsme realisté musíme se přidat k agresorovi, slepě ho podporovat a doufat(ono je to jasné-doufat není třeba),až s naší sice jen malou pomocí oběť udolá něco z kořisti ,nějaký dílek lupu nám připadne. Republika na tom není zrovna nejlíp a co je doma to se počítá,ať to má původ jakýkoliv.Když se podíváme do minulosti např. na Velkou Británii tak ta po celá staletí okrádala a olupovala jiné národy a dnes se jí to nikdo připomenou neodváží.Hlavně aby nás zase neodstrčili jako po válce v zálivu,kde se při obnově Kuvajtu pakovali jiní,kteří tehdy žádné žoldáky do boje neposlali a naše firmy si ani neškrtli.
0/0
10.1.2003 10:19

Evropan

Re: Kočalkům a jemu podobným bl......
0/0
10.1.2003 10:29

pan Filuta

raketa
Dneska rano jsem koukal na zpravy na BBC a valka zacne zitra. V Bagdadu byla objevena raketa. Koho zajima, ze tenisova.
0/0
10.1.2003 9:58

jirka

BBC a MFD..
Uvedu pro srovnání jen rozdíl v nadpisu článku při informování o jedné a té samé události: MDF /Idnes.cz/- Inspektoři: Irák porušil sankce OSN BBC /bbc.cz/- Blix: žádné zakázané zbraně jsme nenašli Kam chce Idnes.cz čtenáře směrovat, ať si každý domyslí sám. Možná kvůli našim médiím, vč. televize je "podpora" naší veřejnosti k úderu na Irák trošku větší než např. ve Francii, Itálii, Německu apod. Jen asi 58 procent dotázaných je proti válce. V ostatních zemích jsou tyto procenta o hodně vyšší.
0/0
10.1.2003 9:54

Evropan

Re: BBC a MFD..
souhlas, není to poprvé, občas mi mi to připomíná Blesk nebo TV NOVA a je to podpásovka.......... 
0/0
10.1.2003 10:26

Zuzana

Pomoc utláčaným?
To asi ťažko.... prečo nikto nepomáha Tibetu, ktorý je utláčaný Čínou? Prečo mnoho štátov nemá ani odvahu pozvať Dalajlámu? Prečo ich táto zem a títo ľudia nezaujímajú? Tam sú totiž iba hory, žiadna ropa. Vojna je kšeft. Ekonomika prechádza krizovým obdobím a preto je vhodné to vyriešiť hoci aj takto. A ak sa k tomu získa jednoduchý a priamy prístup k rope, je to skvelé. Netvrdí, že ľudia čo tam žijú nie sú utláčaný... iba dovody, kvoli ktorým sa robí to čo sa robí sú úplne iné.
0/0
10.1.2003 8:35

Luda

Re: Pomoc utláčaným?
Zuzanko..  v Tibetu neni sice ropa, ale je tam moooc nerostnych surovin,. Cinane tam nedavno vybudovali (nebo buduji) zeleznici, po ktere budou vykradat(odvazet) tyto nerostne suroviny dal do Ciny... problem bude v necem jinem, Tibet okupuje miliardova Cina, se kterou si to USA proste nerozda..   kdezto za Irakem muze stat maximalne nejednotny muslimsky svet.. ale ten zanim nestoji..
0/0
10.1.2003 9:33

Zuzana

Re: Re: Pomoc utláčaným?
To je pravda... bojujeme iba tam, kde mame sancu vyhrat... je jedno, ze trpia aj dalsi... a ze tiez mozu byt hrozbou... je to stale rovnake... ide o dalsie uzemia, ktore mozeme ovladat, z ktorych mozeme mat zisky... ako za Napoleona... iba dnes sa to skryva pod meno "pomahame utlacanym"...
0/0
10.1.2003 10:26

VMM

Re: Re: Re: Pomoc utláčaným?
mne takove lidumilove jako jses ty zuzko prijdou jako mnohem vetsi hrozba pro svetovej mir, nez cina nebo saddam.
0/0
13.1.2003 1:13

Luda

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.1.2003 1:01

jens0013

zbrane ne, olej ano
v iraku nejsou zbrane ale olej to vi kazdy, dokonce na to prisli i zmanipulovani americti obcane.
ovsem ja mam i takovy dojem ze Bush jr. se snazi lecit si mindrak, tatka totiz mohl mit vaalku a svoje vojacky a on ne, tak kdyz to nahodou nevyjde v Iraku tak  alespon na dalnem vychode....
hlavne ze bude mit sve vojacky, horsi nez dite.
0/0
9.1.2003 23:59

Hnusoň

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
0/0
10.1.2003 0:59

Hnusoň

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
0/0
10.1.2003 0:59

Hnusoň

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
0/0
10.1.2003 0:59

Hnusoň

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
0/0
10.1.2003 0:59

Hnusoň

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
0/0
10.1.2003 0:59

Semo

Komise OSN?
Komise OSN? Nebo špioni. Burto.To je jasný.Semo.Rekl mi to K.
0/0
9.1.2003 23:40

Realista

Pokrytectví...
Než USA začnou válku v Íráku měly by bez výhrad přijmout tzv. Biological Weapons Convention Protocol - doplněk Biological and Toxin weapons Treaty z roku 1972 - (http://www.opbw.org/) jinak jsou pokrytci a jde jim o úplně jiné cíle než deklarují. Poslanci hlasujte prosím PROTI...
0/0
9.1.2003 23:40





Najdete na iDNES.cz