Diskuze

Nemocnice šidí pojišťovnu

Všeobecná zdravotní pojišťovna ročně přichází o miliony, které zaplatí za neexitující léčení. Nemá totiž kontrolu, zda ji lékaři a nemocnice, vědomě či nevědomě, při účtování neberou na hůl. Když si Karol Wild z Prahy 1 vyžádal od pojišťovny celoroční přehled své léčby, nestačil se divit, co všechno "podstoupil". Požádat o přehled léčby je totiž jediná možnost, jak zjistit, zda si lékaři a nemocnice neúčtují neexistující úkony.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

-p-x

29. 12. 2002 22:05
Hlupáci...
... si neuvědomují, že kdyby těchto drobných (a jsem přesvědčen, že VZP jejich počet přeceňuje) podvůdků nebylo, české zdravotnictví se zhroutí: cena bodu je příliš nízká a teprve takto upravené účtování odráží skutečnou cenu výkonu tak, aby se vůbec nemocnici vyplatila. Po čase vždy někomu z pojišťovny dojde, že do této plechovky červů se ještě toto volební období ruka strkat nebude a na vše se zapomene ;-).
0 0
možnosti

meduňka

30. 12. 2002 9:30
Re: Hlupáci...
No, to je sice pravda, ale ostatní na tom tratí. V mém případě za stomatologická ošetření zaplatila jak pojišťovna (které já a můj zaměstnavatel zaplatili zdravotní pojištění), tak i já hotově (platil lékař z obou plateb daně?). Následně mi zaměstnavatel na stomatologické ošetření přispěl, ovšem já z tohoto příspěvku (naturální požitek) zaplatila daň. Kdo z toho měl tedy užitek? Pouze lékař, pojišťovna zaplatila to, co měla, já ošetření zaplatila ve formě zdravotního pojištění a podruhé ve formě daně z příspěvku zaměstnavatele a můj zaměstnavatel zaplatil též část zdravotního pojištění a ještě mi na ošetření přispěl. 
0 0
možnosti

Krut'as

28. 12. 2002 11:32
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

JIRKA

27. 12. 2002 19:56
ZANECHME RECI
ZANECHME RECI A RADEJI SI MISTO TOHO VSICHNI POZADEJME POJISTOVNU O VYPIS LEKARSKYCH ZAKROKU. TEN PAK RESME ! MNOZI NA TOMTO FORU SICE NASLI VE VYPISU NESROVNALOSTI, ALE NIJAK JE DALE NERESILI. PAK JE VINA TAKE NA NICH. LEKAR I POJISTOVNA UDELAJI CO JIM SYSTEM DOVOLI.
0 0
možnosti

Vasek

27. 12. 2002 18:59
exitus
> Všeobecná zdravotní pojišťovna ročně > přichází o miliony, které zaplatí za > neexitující léčení. No bodejť, kdo by taky platil za exitující léčení...
0 0
možnosti

ppetr

27. 12. 2002 14:24
doktori
je jich moc a mel by si uz na ne  taky nekdo posvitit.myslim,ze tohle je jenom spicka ledovce
0 0
možnosti

Anděl

27. 12. 2002 12:43
Kazdy.................
....................doktor s privatni praxi sidi pojistovnu a nic nenadelate
0 0
možnosti

Vlčice

27. 12. 2002 10:54
Je to naprosto běžný úkaz
Myslím si, že by to vyřešily čipové pojištěnecké karty. Určitě by jejich zavedení vyšlo pojišťovnám levněji než volný přístup lékařů k rodným číslům registrovaných zdravých i nemocných osob. Také jsme se podivili, nad jedním výpisem z VZP. Byl plný úkonů v pravidelných intervalech. Přestože obvodní lékařka neviděla mojí babičku 5 let, našly jsme tam pravidelné prohlídky i s cestovným.
0 0
možnosti

meduňka

27. 12. 2002 10:54
Podobná zkušenost
Mám stejnou zkušenost se stomatologem. Neustále mi tvrdil, že pojišťovny v oblasti stomatologie téměř nic nehradí a vyžadoval platby v hotovosti. Protože mi zaměstnavatel na stomatologická ošetření přispívá, vyžádala jsem si několikrát od dotyčného zubního lékaře stvrzenku. I když se mu evidentně příliš nechtělo, stvrzenky mi vydával. Jak jsem později zjistila z výpisu u pojišťovny, všechny úkony, které mi lékař účtoval, účtoval i pojišťovně a ta mu je proplatila. Když jsem věc pojišťovně nahlásila a zaslala i stvrzenky, dostala jsem nejprve odpověď, že vše skutečně nasvědčuje tomu, že lékař své úkony účtoval dvakrát, protože na stvrzence byly napsány úkony, které byly účtovány zároveň i pojišťovně a dále,  že pojišťovna provede u dotyčného lékaře kontrolu. Po kontrole mi však pojišťovna napsala, že je vše v pořádku, neboť lékař mi ve skutečnosti prováděl ještě další úkony, které pojišťovna nehradí, a že mi ve skutečnosti účtoval tyto úkony a ne ty, které psal na stvrzenku. Skvělé vysvětlení! Nemusím snad dodávat, že žádné takové další úkony mi prováděny nebyly, navíc je naprostý nesmysl, aby mi lékař psal na stvrzenku provádění určitých úkonů a dle jeho tvrzení mi účtoval úplně jiné úkony.
0 0
možnosti

Anonym

27. 12. 2002 10:47
Co je na tom ksakru zvlastniho?
V zemi kde kazdy okrada kazdeho a ktera je rajem podrazniku je neco divneho na tom, ze spitaly se snazi podvadet pojistovny, pojistovny lidi, lidi pojistovny a spitaly, podnikatele bernak, bernak okrast kazdeho, Kato snemovnu, snemovna danove poplatniky, Katuv pobocnik si jeden udela vylet za statni penize do Sri Lanky a druhy obedna vrazdu a nepamatuje se kde ukradl miliony, Katovi se v trezoru samy mnozi penize a ani o tom nevi a nic si nepamatuje a nikoho nezna, kde jednomu podnikavemu senatorovi na mizine a bez prostredku nekdo ukrade obrazy za miliony a ty samozrejmne zaplati pojistovny a okradou zase dalsi pojistene protoze nejsou senatori a stat zaplati pane senatorovy podrazy a okrade zase danove poplatniky a ti zas okradou kde koho vcetne bernaku atd atd. Co je vam porad furt co divneho, zijem v CR, ne? Tak se uz konecne prestante necemu divit! Love se musi tocit
0 0
možnosti

Miki

27. 12. 2002 13:10
Re: Co je na tom ksakru zvlastniho?
O.K. Jsme buhužel národ hovad.
0 0
možnosti

Jiří Doubravský

27. 12. 2002 10:25
nechci šetřit zadarmo
  Článek   „Nemocnice šidí pojišťovnu“ možná vzbudil zájem čtenářů, ale mezi lidmi z oboru, tj. lékaři a zdravotními pojišťovnami pouze úsměv. Zdali spokojený či trpký, to záleží na každém z nich. Faktem je, že v systému, který je financován na základě vykazováné zdravotní péče včetně všech detailů, subjekt této péče - tedy pacient nemá ani tušení, co je za něj vykazováno a propláceno.
Lze vůbec vážně myslet požadavek na její kontrolu pacientem laikem, který se o její kvantitě i kvalitě   – tak, jak jsou uplatňovány k úhradě   - dozvídá pouze náhodně a jenom vyvine-li k tomu určité úsilí? Vždyť pouze   poctivostí zdravotníků a kvalitou kontrolních systémů zdravotních pojišťoven je dáno, do jaké míry se skutečnost liší od toho, co je uplatněno k úhradě a co je hrazeno.   Poctivost vykazujících zdravotnických zařízení je ovlivněna poctivostí a etikou lidí je vlastnících nebo v nich pracujících. Většina je jistě   poctivých a slušných,   ale jak by se např. chovaly autoservisy,   když by   všechna auta byla povinně pojištěna proti poruchám a automechanici by posílali každý měsíc do pojišťoven účty za opravy těchto aut, aniž by byli   majitelé aut informováni o obsahu a dokonce i o existenci těchto účtů v příslušném období?   Vy jste vážně ještě neslyšeli o počítačových programech pro účtování zdravotní péče, které automaticky generují všechny výkony, které je možné použít při dané diagnóze, aniž by to bylo napadnutelné revizním lékařem pojišťovny?
Jak by   mohla pojišťovna konzultovat provedenou či vykázanou zdravotní péči se svými klienty? Nejprve by musela být vytištěna počítačová sestava o veškerých ošetřeních, poskytnutých lécích, prostředcích zdravotnické techniky, atd., které byly za daného pojištěnce uplatněny k úhradě. Tento podklad by musel být zpracován tak, aby byl laikovi srozumitelný, a   odesílán z pojišťovny dostatečně často, aby se klient mohl upamatovat, nejlépe tedy každý měsíc. Doporučeně a do vlastních rukou. Kolik stojí taková agenda? Musíme kalkulovat se strojovým časem, papírem, operátorskou obsluhou, zabalením zásilky, poštovným. Reakce klientů mohou vést k zpětnému došetřování, konzultacím se zdravotnickými zařízeními, dalším kontrolám, účetním i právním sporům – je to sice v zájmu nás všech, ale financovat by to musely zdravotní pojišťovny. Z čeho?
Jako černý humor pak vyznívá konstatování, že jediné instituce, kde jsou soustředěny všechny podklady o tom, jaká péče byla za každého z nás vykázána a hrazena, jsou neustále tlačeny ke snižování režijních nákladů a to dokonce i svazem na ochranu pacientů, jehož předseda zcela vážně nedávno navrhl jejich snížení asi o třetinu! Jsou opravdu právě tyto náklady onou černou dírou, kudy unikají prostředky ze solidárního systému?   Co je výhodnější, díru zalepit nebo šetřit na záplatě?  
 Jiří Doubravský
Synkova 17
772 00  Olomouc
 
 

JSI

27. 12. 2002 10:39
Re: nechci šetřit zadarmo
Nevím, jestli Jiří Doubravský je matematik a hráč bridge, ale to generační programové vybavení je známý problém. ale bohužel současná právní situace neumožňuje pojišŤovnám vyžadovat od nemocnic používání pouze pojišťovnami certifikovaného software. Jinak samozřejmě není nutno nic tisknout, ty informace mohou být dostupné via internet a ssl komunikaci.
0 0
možnosti