Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušeno, odvoláno

Právě končící rok nepatří z hlediska hospodářské politiky vlády k nejúspěšnějším. Ale je to rok dvojdílný. Měli jsme letos dvě vlády. Tato vláda sklízí hlavně to, co zasela ta minulá. Jenže tak jednoduché to zase není. Nová vláda je opět především vládou sociální demokracie a sedí v ní dokonce několik ministrů, kteří byli na vlivných postech již ve vládě Zemanově: Rusnok, Rychetský, a hlavně sám Špidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Boj o přežití nebo likvidace ŠKODY Praha a.s. ?
0/0
28.12.2002 18:47

Milan

Re: Boj o přežití nebo likvidace ŠKODY Praha a.s. ?
oj o přežití nebo likvidace ŠKODY Praha a.s. ?
 
 
Se zájmem sledujeme řadu článků v denním tisku o dodavatelsko inženýrském podniku ŠKODA PRAHA a.s. a pohyb ve vedení tohoto podniku od roku 1995, kdy docházelo k postupné likvidaci.
 
Ministr průmyslu a obchodu p. Rusnok se v příloze „Práva“ v nedávné době rozepsal o prioritách průmyslu a obchodu, proexportní politice a restrukturalizaci průmyslu.
Tyto články, jakož i články o podniku ŠKODA Praha a.s. v ostatních denících včetně vašeho provokují čtenáře k zamyšlení a rozdílné interpretaci, jak to vlastně s tímto podnikem stát myslí ???
Nové vedení, které do podniku „dosadil stát “ začátkem prosince má zájem navrhnout několik cest,   jak z krize ven a zhodnotit, zda je firma schopna dlouhodobě existovat, nebo ji za „ cenu pravdy dostat na pokraj krachu“.
Objevit však tuto pravdu nebude nic jednoduchého. Vždyť všechna vedení, která po roce 1990 ve Škodě Praha byla,   dosazoval do podniku stát, ale jak se zdá je dost dobře nekontroloval, protože dle posledního článku vašeho deníku „ Riziko, které Škodě hrozilo ze soudních sporů,   dostatečně nezobrazovala v účetnictví „ .
Nebylo by asi vhodné spekulovat, že stát nemá zájem na dalším rozvoji podniku, jako nemělo jednoznačně zájem vedení Škody Praha od roku 1995 do roku 2001 . Tato vedení bez jakékoliv odezvy státu,   podnik postupně likvidovali a to jejich nevhodnou obchodní politikou -   nepouštět se do velkých zakázek a postupně místo ofensivy nastoupili cestu likvidace (snad neměli takové instrukce?).   Postupně z 4300 pracovníků se dostali až na cca 800 pracovníků a zakázky nikdo nesháněl a nepodporoval. Ani   příslušné státní organizace se nesnažily. Výmluva často byla, že podnik nemá prostředky ani na záruky a na zálohové platby, nebo ručení vůči zákazníkům. Jak dopadly veškeré podniky našeho těžkého průmyslu po roce 1990, je nám všem dostatečně známo, i když energetické strojírenství prakticky ve všech těchto podnicích tvořilo jen určité procento jejich kapacit   (ŠKODA Plzeň, VŽKG, ČKD, Poldi Kladno a další). Zatím, co se ve světě podniky energetického průmyslu integrovaly, u nás    po roce 1990 proběhla neúměrná dezintegrace, až do prakticky konkurence neschopných drobných podniků. Ve světě podniky jako Siemens, Alstom, Framatom. General Electric, Westinghouse a podobné,   byly a jsou podniky   (společnosti) které měly a mají okolo cca 200 až 300 tisíc zaměstnanců prakticky po celém světě. ŠKODA Praha a.s. existuje téměř 50 roků ( v různých formách od roku 1953 ) a přežila všechny ( a bylo jich i v rámci ŠKODA Plzeň hodně ) postupné reorganizace československého průmyslu a udržela si výsadní postavení v zajišťování energetických staveb u nás i v zahraničí ( cca 15.000 MW instalovaného výkonu v zahraničí a téměř stejný výkon v ČSR). Vývoz převažoval   samozřejmě objem do socialistických států, ale ani vývoz do kapitalistických států a třetího světa nebyl zanedbatelný. Elektrárny se vyvážely na př. do Dánska, Finska, Abu Dhabi, Iránu, Argentiny, rasilie atd. Tyto zakázky se zajišťovaly   převážně formou účasti v soutěžích. Z toho lze tedy jednoznačně odvodit, že podnik byl, je a mohl by být i nadále vstupní branou pro získávání zakázek pro energetický průmysl v ČR.
0/0
28.12.2002 18:53

Milan

Temelín
Zkouška
0/0
28.12.2002 18:41

karel Jonak, Most, zdenka Stepanka,334,434 01

Napsano, zaslano.
Mily cesky ctenari, ja Vam tohohle Machacka mam nejak rad.On nepise Proc a k cemu, ale napise nam, ze to "Proc a k cemu" nak komplikovany jsou. Zkratka najde jako vojin Baloun vzdycky nakou tu pecicku v hovinku.
No, Machacku, s timto emailem si hlavu nedelej.Podporujes dobrou vec: budu zvolen jako pristi prezident v obdobi nejviteznejsich Unoru.
Pak Te jmenuju, sefem me kancelare.
Machacku, mluvil s tebou budouci prezident Ceske republiky.
P.E.-Posledni Nula kamo-Martin Komarek, syn Waltra, posledniho socialistickeho ekonoma nebeskeho udobi predhusakovseho pouceni.
0/0
27.12.2002 16:28

Bureš

Re: Napsano, zaslano.
tak hele, vole, pžíštím przidentem sem já, jo.
Nech si ty blbý kecy.
Bureš.
0/0
27.12.2002 16:32

DV

Gregr na hrad!!!
Staneme se svetovou mocnosti!
0/0
27.12.2002 14:01





Najdete na iDNES.cz