Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nevydírejte, vzkázal Korejcům Bílý dům

Americká vláda znovu vyzvala Severní Koreu, aby ukončila svůj jaderný program. Zároveň prohlásila, že pokusy Pchjongjangu o vydírání Západu ve snaze dosáhnout obnovy dodávek ropy nemají naději na úspěch. "Nenecháme se vydírat," řekl v úterý mluvčí amerického ministerstva zahraničí Phil Reeker poté, co Severní Korea otevřela další jaderná zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Tady je...
přešně vidět, jak je nutné a velmi potřebné ku prospěchu lidstva zlikvidovat dobrovolně i nedobrovolně, diplomaticky i násilým, ty fanatický Severokorejce a ještě o dost fanatičtější Iráčany!!! Není čas na diskuze! Spousty z Vás kritizují Ameriku, Bushe ale už nikdo nepřizná, že je to jediná země, která je ochotna řešit nebezpečí, jaké v sobě skrývají fanatičtí vůdci a jejich přívrženci! Řeči o tom, že jde Americe o ropu jsou příliš pokrytecký. Zkuste se zamyslet na množství a objemu mezinárodních pomocí, které právě z Ameriky proudí a ropa je proti tomu nevýznamný doplněk! A i kdyby šlo Americe o ropu, tak ať jde,ropa do rukou fanatiků nepatří!!!
0/0
27.12.2002 10:29

Júlinek šíšal

Re: ...a teš fán-atický křemílki petr-říčki ss pří-fršen-ci, ši?
0/0
27.12.2002 10:42

Petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
27.12.2002 10:51

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: ...a teš fán-atický křemílki petr-říčki ss pří-fršen-ci, ši?
tu nyc-šlo o při-fršen-ce népo ot-purce, tu šlo o fána-tiki a ješťjě lcháře, nép Fi tomu rossum-mjěl to-cella to-pře, ni? A uš se ťjěšte na tu támu, co Fám pute fis-fjět-líťi, še dys-lektije enem f mlúfjě, nyc-kti f psa-ni.......
0/0
27.12.2002 11:13

chocholousek

Re: Re: Re: Re: ...a teš fán-atický křemílki petr-říčki ss pří-fršen-ci, ši?
nas pacient pan Zizala,neni dislekticky,on  se snazi dat svetu svoje myslenky,on to zvladne,jenom s nim mit trpelivost,berte to prosim,jako kdyz Vam nekdo nevychovany porad skace do reci
0/0
27.12.2002 11:16

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: ...o jakich míš-lenkách tu pýti řeč?
Táty krom mych ňáki sou, pánku ftáku naffintěny? A snát i Fáše? 
0/0
27.12.2002 11:19

pro julius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...o jakich míš-lenkách tu pýti řeč?
kamošu milei-střet s jinými vesmíry někdy bolestnei bejvá...
0/0
27.12.2002 12:50

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...my pýti enem líto,
še ten fčerá spapany natity fták v tom nyc-fínňě
0/0
27.12.2002 12:53

projulius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...my pýti enem líto,
nelituj-střivvka se smála...
0/0
27.12.2002 13:33

Monika

Re: Tady je... pro Petra
Presne tak. Lip jsi to napsat opravdu nemohl.Uz jenom cekam az USA vtrhne na Koreu a par priblblych cechu sem bude psat ze americanum jde o RYZI.
0/0
28.12.2002 1:20

Nikolaj

info.
TAK UZ SE NEHADEJTE A ZAZPIVEJTE  SI  RUSKOU HYMNU
0/0
26.12.2002 11:58

OK

Re
Jo, Ruská hymna je nehezčí a pak mozná Francouzká
0/0
26.12.2002 12:02

madla

Re: Re
cemu rikas ruska hymna, ta co pouzivali do nedavna v ruske federaci nebo ta co ji maji tedka, zrenovovana sovetacka s jinymi slovy? bleeee!!! jenom komousum se porad jeste muze libit kdyz nostalgicky vzdychaji po dobach minulych.
0/0
28.12.2002 4:29

Jiri Kerik

Co je lepsi?
to P. z KS.: Co je podle vas lepsi - nechat jeden izolovany neudrzitelny rezim postupne nenasilnym zpusobem zkolabovat, anebo agresivni politikou privest svet na pokraj jaderne valky?  Jestli byste radsi videl konec komunismu na Zemi za cenu konce lidstva tamtez, jste podle mne nemocny a uchylny clovek. Doufam jen, ze Bush vase predstavy neaplikuje do realu, protoze jinak to skutecne bude znamenat, ze konec sveta je nablizku. A onen Andel Smrti bude pan prezident Jiri Kerik, ktery tuhle situaci takhle "umne diplomaticky" vyeskaloval.
0/0
26.12.2002 2:14

GhorX

Re: Co je lepsi?
Ono to není tak jednoduché; v okamžiku, kdy ostatní svět podobný režim zcela izoluje, začnou v takové zemi hladomory a epidemie. Následně se ozvou statisíce krátkozrakých lidumilů, kteří budou hystericky ječet svá obvinění na adresu těch, kdo izolaci prosadí a udržují, a to bez ohledu na fakt, že vláda oné země i to málo, co vydělá, prošustruje na vývoj zbraní. Takže: totální izolace = obrovský odpor veřejnosti (manipulované socialismem), tvrdé svržení režimu = obrovský odpor veřejnosti (manipulované strachem). Tak co teď ? Podotýkám, že ignorování nárůstu vojenské síly diktátorských zemí se zatím nikdy nevyplatilo...
0/0
26.12.2002 9:09

Terazky

Re: Re: Co je lepsi?
Tak tohle můžu jenom podepsat - naprostý souhlas. Jsem velice zvědav, jestli někdo z těch rádoby humanistů co tu v diskusi zatím převažují, najde na tenhle váš názor aspoň trochu schopnou či smysluplnou odpověď !!!!!
0/0
26.12.2002 9:19

Anonym

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Velice o tom pochybuji, na inteligentni debatu se zde neodpvida. Jak to neni o rope a F... off USA ci alespon jak milujes muslimy a Sadama s Arafatem tak ses hochu sam! Taky bys mozna uspel kdybys jecel a psal cervene o tom jaka je Bush svine, ale takhle......   Mozna ale Marcellka  neco chytreho hodi  do placu holka ucena, no uvidime....
0/0
26.12.2002 11:27

jolka

Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
nefandi si tak intensivne,ribjonok!
0/0
26.12.2002 11:30

Terazky

Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
ještě jsi zapomněl na různé šišlání, komolení, silácké cizojazičné výrazy a vůbec celý ten výrazový kolorit tady. No ale jinak máš pravdu - na inteligentní dotazy se tady opravdu buď vůbec neodpovídá, a nebo když už, tak se tu jeden dozví, jakej je de.il . No ale přez to je tu většinou sranda !!!
0/0
27.12.2002 21:47

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Jó, soutruch májor, ktiš to je-tni po-ka-kají, je pro truchi ťěšky na to říct ňěco rossum-nycho, to nyc-píti jáko ktiš sťě po-falel proti komu...párton, fašistam...Jesli nyc nájtou, to teť púte prús.., nep pute o precentént stáronofi típ-lom-matí teknolodži. O ťěch tóp kášti, kto pute mýti tóma por-tel, pute moči táťi sfi líťki to láť enem prefentifnym áktem ... pochušel sa fsor si to putou práti i líťki a ták kašti frášt pute teš prefentifni oprán ...att. To uš f chistoriji pilo moc-krat, fšicki to končilo po pár set let ňákim střeto-fjěkem....apr Fi nyc mušet se páti, fojcli a fůpec khaki móski f tom fšticki píli mýti náfrch - snáť pro-to, še k tomu flastny mósek nyc moc potřepá.....Ja fim, še fi toto nycsmjěti pok-látati sa smíslmající nátoš s-chopny ansffer, apr to Fáša smola....
0/0
27.12.2002 5:19

Dan(1)

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.12.2002 10:24

DespisedWizard

Re: Re: Co je lepsi?
Zadne obavy on ti to hned nekdo vysvetli jak ses vedle, socanu jsou zde mraky Jinak s tebou naprosto souhlasim, ale zijeme holt v Evrope a co nejhorsi v Absurdistanu CR.
0/0
26.12.2002 11:14

Cumi

Re: Re: Re: Co je lepsi?
No možná by jste se chtěl vrátit do středověku a chodit kmitat na panské a odvádět desátky, podléhat hrdelnímu právu atd.. Tehdy kdyby jste chtěl mít alespoň právo na zaplacení práce tak by jste byl také na tehdejší poměry ukrutný komunista. A vidíte kam vývoj pomalu dospěl. Jistě i Vy využíváte tento hanebný prohnilý systém dotovaného zdravotnictví, školství.. atd atd.. prostě výdobytků sociálního státu. Nikdo vám přeci nebere možnost se sociálních apod. dávek zřeknout a dát tak najevo jak Vy si za svým stojíte a nehodálte využívat tento prohnilý systém. Jenže lidé jako vy dokáží akorát žvanit (ani neříkám kritizovat, protože ani to nedokážete)
0/0
26.12.2002 12:19

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Výdobytky sociálního státu? Prostředky na zdravotnictví a školství jsou ze státního rozpočtu, resp. z pojištění. To jsou vaše a moje prachy, vy výdobytku. Kde jinde by se vzaly? Dotované zdravotnitcví? Ano, dotované, vámi a mnou. Povím vám půvabnou historku: před několika lety, během mé hospitalizace, sklonil se nad mým lůžkem na JIP jistý pan doktor, bývalý člen KSČ, a začal mi vyčítat, že léky pro mne stojí nemocnici denně 50-100 tisíc Kč. Co je mi do toho? Já jsem státu odvedl dost milionů na daních a pojištění, abych se na JIP a ARO válel celá léta. O planém žvanění - kolik jste vy letos poslal třeba na konto UNICEF? Princip solidarity platí ve všech demokraciích a socani na něj nemají žádnou licenci. Naopak, současná vláda je naprosto asociální, v lednu budeme mít 10% lidí v produktivním věku bez práce, důchodci nedostanou to, co jim bylo slibováno a mohl bych pokračovat a napsat o tom článek, který by se sem ani nevešel. Levičáctví se synonymem prolhanosti, sprostoty a farizejství.
0/0
26.12.2002 12:45

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Asi jste si nerozuměli, "Cumi" reagoval na úplný odsudek sociálnosti, který vyplýval z paušálnosti předchozího příspěvku. Nějak se poslední dobou hrozně rozčilujete :).
0/0
26.12.2002 13:41

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Je mi jedno, na co reagoval, ale není mi jedno, co psal. Kromě toho, že jsem pravičák, jsem také jen člověk a také bych si přál, aby všichni lidé, co jich na světě je, byli materiálně zajištění a měli čas a prostředky studium, na čtení knížek a chození do kina. "Sociální smýšlení" vidím v něčem jiném, než v rozdávání dávek lidem, kteří je de facto nepotřebují. Moje vzteklé reakce vyplývají z pocitu bezmoci; rád bych disponoval kvadrialdami dolarů a dal je potřebným. Jenže mi je nikdo nedá, takhle svět nefunguje. Tak se snažím aspoň psát, občas někoho podpořit, jindy odsoudit. Kompenzace mesiášského komplexu:-)
0/0
26.12.2002 14:17

Cumi

Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Jistě že se hodnoty musí vytvořit a nelíhnou se. Že dotace jsou z našich daní. Ani vám nepřijde na mysl, že ne všechno je samozřejmostí, to je fenomén naší doby. Kde kdo se ohradí proti socialistům... však to jsou skoro komouši.. a přitom využívají toho co tito lidé postupně vybudovali. Také bych rád věděl jak by jste určil rozdíl mezi socialistou a solidárním pravičákem ?? Také jen naprostý ignorant prohlásí že za 10% nezaměstnanost může tato vláda. Co se čistě pravicové vlády týče tak mám dojem že za jejich vlády věci o moc lepší nebyly. Také ten náš nepovedený systém soc. zabezpečení je čistě dílem vlád pravicových v popřevratovém odbobí. Nicméně jen se jedná o nevhodný nástroj pro správnou věc. Pokud vyloženě stojíte o pravicový stát se všemi možnosti doporučoval bych Jihoafrickou Republiku. Tam by jste jistě byl ve svém živlu. A i zde to již není ono. I zde se začínají pomalu prosazovat socialisté. Dále pochybuji ,že jste odvedl na daních tolik aby jste se na JIP válec celá léta. K příspěvku na UNICEF. Nemám zapotřebí si hojit svědomí tím jak jsem hodný, že přispěju 1000,- na děti v africe. Jsou daleko vhodnější typy pomoci o kterých by se dalo debatovat. Mám v tomto směru zkušenosti z terénu. Jinak příkladem dnešní solidarity kapitálu je Etiopie. I když je to jen taková mediální bublina. Situace v mnoha dalších zemích je podobná. Rád bych věděl kde že je ta vaše solidarita
0/0
26.12.2002 14:08

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Mám také "terénních" zkušeností dostatek. A také dost pochybností o vládě, která nadává na nezaměstnanost a za její vlády se tento jev zhoršuje a prohlubuje. Lidé se raději živí z nejrůznějších sociálních dávek, než by něco dělali. K tomu přispívá např. zvyšování minimální mzdy a úvahy o tom, že by nemocenskou měl platit zaměstnavatel. Čiste pravicová vláda tady nikdy nebyla, co mi to vykládáte, člověče? O mých daňových odvodech pochybovat jistě můžete, nebudu sem psát kopie svých daňových přiznání za posledních deset let. Vaší poslední větě raději nerozumím, nechce se mi o tom diskutovat, a k hojení svědomí: ono se jedná spíše o pragmatismus - člověk z Afriky, kterého na pár měsíců uživím, se může stát významným vědcem nebo politikem. Nebo také zlodějem, vrahem, diktátorem... A neberte mi přesvědčení, že ta první varianta je pravděpodobnější.
0/0
26.12.2002 14:38

david

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Máte pravdu, že za nezaměstnanost 10% nemůže tato vláda, ale ta předchozí, v níž byl současný premiér "jen" místopředsedou. To ale ale asi tak vše. Nepovedený sociální systém vznikl za pravicových vlád, jejichž "pravicovost" zaštiťovala řada politiků podílejících se v současnosti na silně levicové koalici. V JAR - pokud jste si neráčil povšimnout - už pár let vládnou marxisté. etc.etc. Jinak vaše levičáctví vám nemám za zlé, záleží však trochu na věku. Churchill napsal: "Kdo ve dvaceti neni levičákem, nemá srdce. Kdo je jím ještě ve třiceti, nemá rozum." Přeji dobrý den :-)
0/0
27.12.2002 14:41

vikich

Re: Re: Co je lepsi?
konečně rozumný příspěvek
0/0
26.12.2002 11:27

VMM

Re: Re: Co je lepsi?
vis Dane, muze se dosti pravdepodobne stat, ze vlitnes do vedlejsiho bytu se slechetnym zamerem zachranit sousedem mlacenou manzelku a objevis sousedy uprostred S/M hratek.
aby se neco podobneho neodehralo v korei (a iraku).
0/0
26.12.2002 17:02

Dan(1)

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Vyloučit to nelze. Ale že by si Iráčané tolik libovali v popravách, vyřezávání jazyka  a Korejci v kamenování v lágrech, se mi nezdá pravděpodobné.
0/0
27.12.2002 16:57

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: ...doktúrku,
cosem pyl říkaťi? Ktépak, na paníčka Taníčka Fáníčka sme fšici krátkí, on mýti takofí fana-tik práfta, sficho. 
0/0
27.12.2002 17:26

VMM

Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
no o kamenovani v severni koreji jsem nic neslysel, spise to u mne patri do oblasti perzskeho zalivu - nekam do saudske arabie. a vezeni byla a jsou i v ceske republice - a rekl bych, ze je docela absurdne predpokladat, ze v dobe socialismu byla plna pouze odpurcu rezimu (a ne zlodeju a vrahu).
 
ja se snazim rict pouze tohle, pokud ty (a zbytek) nechcete zit v severni koreji ktera je podle vas plna lagru a bolseviku, tak tam nezijte. co vam vsak dava pravo rikat, ze NIKDO nechce zit v soucasne severni koreji?
 
napriklad z meho pohledu je nelogicke to, ze napriklad v KLDR, kde vetsina muzu projde vycvikem ve zbrani - (a to kvalitativne i kvantitativne lepsim nez tady) , kde je docela velika armada se nedejou zadna vojenska povstani? kdyby rezim byl az tak spatnej jak nam to tvrdi, tak proste chlapi berou zbrane do rukou a jdou do hor. pokud tam nejdou - jim to tak vyhovuje.
0/0
27.12.2002 22:18

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Re: Co je lepsi?
Není mou chybou, že jste o kamenování v koncentračních táborech neslyšel, nebo slyšet nechtěl. Praxe je taková, že neposlušný jedinec je připoután ke sloupu a ostatní obyvatelé tábora, "pečujícího" o celé rodiny kameny házet musejí, jinak by také také nepřežili. Abyste se přesvědčil, stačí navštívit v Číne nějaký karaoke klub - od těch čínských podniků se  liší tím, že nápis "karaoke" je vyveden v korejských znacích. Dozvíte se tam věci, při kterých je nejlepší dívat se do stropu (tzv. záchranářský syndrom), abyste nemusel brečet a slzy vám netekly do insamsul (ženšenové) vodky. Za vlády KSČ, která zničila život milionům lidí, se našlo jen asi 2-3 tisíce lidí, kteří podepsali Chartu 77 a potvrdí vám to MFD, která, pokud vím, po revoluci měla databázi těchto lidí v počítačích (sjetinu bych ještě někde v šuplíku našel). Přes Pchanmudžon se nedostane nikdo, proto lidé prchají přes severní hranici do ČLR. Jistě, všude se najde spousta loajálních prasat, kterým nepřekážely lágry v Osvětimi nebo v Terezíně. Brali u nás chlapi zbraně do rukou, potom, co si vyslechli z amplionů, kdo a za co byl za protektorátu  popraven? Co myslíte, že dělal můj táta, vědec, jehož práce vycházely v Japonsku, SRN, USA? Makal v montérkách a mlčel, aby mohl z pár stokorun živit rodinu.  Kde by vzal samopal a do jakých hor by šel?
0/0
28.12.2002 11:41

doktor

Re: Re: Co je lepsi?
Dane, tvůj příspěvek je typická komunistickofašistická hatmatilka. Někdo přece musí svět ochránit a spasit! Jakoby to psal Goebels. Lidstvo nepotřebuje žádného četníka nebo osvoboditele, poradí si jednotlivě po skupinách podle původu a zájmů ( státy, národy, světadíly )samo. Četník ( ve jménu idejí křesťanství, euroatlantické civilizace, demokracie, lidských práv, kapitalizmu, komunizmu, fašizmu a čeho chceš ) je vždycky jen uzurpátorem a tvůrcem totalitní společnosti. Největším současným mezinárodním vyděračem a díky svým nevzdělaným a šíleným politikům i mezinárodním nebezpečím jsou USA, které v roce 1950 rozpoutaly korejskou válku, v dalších letech přispěly k peklu ve Vietnamu, v mnoha zemích Latinské Ameriky, včetně Chile a dnes Venezuely, v Palestině, Jugoslávii, Kosovu, Iráku, Afghanistanu a na mnoha dalších pro ně "strategických" místech zeměkoule. Tam by měli být vysílání zbrojní inspektoři, tam by se mělo pečlivě monitorovat každé hnutí:nejde totiž o ideologii,plané moralizování a fráze, ale o fakta. Ta si ovšem - pokud je vůbec znáš - nepřiznáš.
0/0
27.12.2002 12:01

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: teta, teť ste mu napěch na chák ....
to nyc.snáte panička Tánička Fáničkaˇ...On skoro fšechno fí a teš on mýti ti nej-frch-cholo-faťěj-ší stiki. A téť se ťěšte, jakicho po-lše-fíka s Fás utělá.....
0/0
27.12.2002 12:26

Dan(1)

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Na to nebudu reagovat - někteří se pak diví, že se vyjadřuji sprostě, rozčiluji se a nadávám. Už za to, co jste napsal v úvodu, za ty první  tři věty, bych vás označil lidovým výrazem pro samčí rozplozovací orgán, ale nemohu, protože cenzor stále bdí:-) Čest, soudruhu.
0/0
27.12.2002 16:54

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: ...toktúrku
cosem pyl říkaťi? Ktépak, na paníčka Taníčka Fáníčka sme fšici krátkí, on mýti takofí fana-tik práfta, sficho. 
0/0
27.12.2002 17:27

Terazky

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Teda doktore - mám dojem, že nutně potřebujete navštívit doktora - a nebo rovnou blázinec. Ani nevím, jestli jsou ty vaše názory víc k smíchu, či k pláči. Akorát přesně vystihují ono známé pořekadlo " zloděj křičí - chyťte zloděje ". Vy jste vážně ten poslední, kdo by měl právo hodnotit názory kohokoli jako komunistické !!!!! No a na závěr malej dotázeček - kde jste proboha slyšel či četl, že Američani rozpoutali válku v Korei ??????????????? V rudém právu z roku 1950 ??? No to byl opravdu dobrej ročník, že soudruhu !!!
0/0
27.12.2002 22:08

Monika

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Mate to v te hlave pekne vygumovane a to jste doktor, nebo si tak rikate. FAKTA: V r.1950 s.Korea rozpoutala valku v jizni Korei a az potom tam naklusali americane. USA prispely k peklu Palestine? Kde je Palestin? Ja znam jenom Izrael. Co se tyce palestinckych lidi tem neni co prispivat ti jsou peklem uz sami o sobe .Irak: tam maji lide peklo a to diky prez. Saddamu, zrejme nemate predstavu o tom co se tem lidem provadi. AFGHANISTAN: tak tohle nebudu ani rozebirat. Jugoslavie: tam uz byla valka driv nez tam byli vyslani americani (UN) Zajimate se jenom o to kde vsude USA valcili, co takhle se zajimat o to proc a z jakych duvodu, no jeste ze ty vsechny zeme nemaji ropu ze?? USA valcilo v nekolika zemi( evropa v 2 svet.valka) nemyslim si ze je tenkrat evropa pouzivala za nebezpeci. Ze nepotrebujeme zadne osvoboditele?? to nepotrebujeme, OVSEM jenom do te doby dokud se u nas neco nesemele a az se neco semele tak si nemyslim ze ten kdo nas bude tahat ze sracek bude Saddam..Jinak o te Jugoslavii tady se doctete jak jim USA v r. 1999 prispela k peklu. http://www.defenselink.mil/news/Oct1999/b10141999_bt478-99.html A NECO NA POBAVENI PALESTINCKE DETI http://www.israelnewsagency.com/terrorchildren.html
0/0
28.12.2002 4:22

Marcella

Re: Co je lepsi?
SK neni mozno izolovat.  Soucasne problemy se SK jsou pouhym vysledkem neuvazeneho zacleneni SK do tzv. osy zla. SK ma pouze 2 "masters", Cinu a Rusko, soucasne napeti mezi SK a USA je pravdepodobnym vysledkem v zasade briliantniho planu techto 2 zemi. SK oznamila, ze je schopna zautocit nuklearnimi zbranemi na USA, coz je skutecnosti. Korejske Nodong-1 a 2 maji dolet 1.500 km a mohou byt vybaveny chemickym, biologickym a nuklearnim payload. Taepodong-1 a 2 maji dolet mezi 2.000 az 9.000km a patri do kategorie ICBM. SK muze zasahnout kazdy ctverecni centimetr USA, od Aljasky po Kalifornii. SK je pod vzdusnou obranou Ruska a Ciny, tj. mozny americky utok na SK by s nejvetsi pravdepodobnosti vyvolal okamzity a masivni jaderny utok z Eurasie. S cim se da vice pocitat je zrejme zvysena diplomaticka aktivita mezi USA a SK, behem ktere Powell a Rumsfeld intermitentne budou americkymi posly financi, potravin a zejmena omluv. Tato situace vyzniva jako velice chytry plan Ruska a Ciny, Japonska a JK.Pred nekolika mesici doslo k intensivni diplomacii mezi Putinem a Kimem, Putim a Koizumi, Putin a Jiang, Koizumi navstivil Kima, Kim navstivil Rusko. J.Korea se snazila o vlastni nuklearni program k velke nevuli USA .Americti strategove zrejme nepredvidali budoucnost nebo moznosti a nevzali v potaz moznou reunifikaci obou zemi, kde by se spojila industrialni sila JK a vojenska schopnost SK. Status JK z proxy na reunifikovaneho hegomona se vice jak nabizi. Koneckoncu Cina dava mimoradne uspesny priklad 2 ekonomickych systemu v ramci jednoho politickeho systemu, komunismu. Dalny vychod se muze stat balancujici silou USA, kde Japonsko funguje jako banker, Cina a spojena Korea zajisti industrialni rust a nuklerani ochranu, Taiwan se stane silicon valley. Americka pritomnost prestane existovat. Rusko a Cina maji zajem na oslabenem USA; situace se SK se zda byt mistrne zorchestrovana.
0/0
26.12.2002 19:19

taktovka

Re: Re: Co je lepsi?
...a marcello se nad tim vsim vzpina jak totalne ozralej dirigent...chudak kvinteto...
0/0
26.12.2002 19:33

otazka

Re: Re: Co je lepsi?
Zajimava teorie. Proc to ale zni presne jako prepis encyklopedie?
0/0
27.12.2002 10:50

Monika

Re: Re: Co je lepsi?
Marcelo ty jsi se zase prezrala VTIPNE kase a nejspis jsi ji zrala v knihovne ze?
0/0
28.12.2002 4:38

Jarda

Re: Re: Re: Co je lepsi?
Trefa. Naše Marcelka studuje výhradně v US kongresové knihovně.
0/0
29.12.2002 18:19

P. z KS

Oprava Nevydirejte ;-)))
0/0
25.12.2002 23:19

Júlinek šíšal

Re: ..teš opráf: Nevytírejte..... ;-))))))
0/0
27.12.2002 5:25

Jiri Kerik

OPRAVA: NEVYDIREJTE
Oprava: Nevydirejte
0/0
25.12.2002 22:53

Jiri Kerik

Nevidirejte?
Nevydirejte??? - rekli Americane??
Nevim, kdo zacal s timto vydiranim. Zatimco za Clintona se vztahy mezi obema zememi zacaly zlepsovat, Bush oznacil Sev. Koreu za jednoho ze statu sve neslavne "Osy Zla". Jinymi slovy je oznacil za sve nepratele, a tak mnohe z vlad techto statu se rozhodly pripravit se na pripadne nebezpeci ze strany US. Je to myslim logicky obranny krok.
 A jak asi mohlo Bushovo prohlaseni psychicky pusobit na obyvatele zemi one, tzv. Osy Zla?? Dovedu si predstavit, ze asi ne velmi pozitivne.
Jestli bude Bushova novodoba krizacka vyprava proti teroristum i nadale pokracovat ve stejnem kurzu, svet se zase po mnoha letech bude priblizovat ke hrozbe jaderne valky.
Pevne doufam, ze to tak daleko nedojde.
0/0
25.12.2002 22:52





Najdete na iDNES.cz