Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté chtějí víc trestat řidiče

Každou sedmou hodinu letos zemřel na českých silnicích jeden člověk. To, co před dvěma lety slibovali autoři nových zákonů - tedy bezpečnější silnice - se nesplnilo. Naopak. Řidiči jsou stále bezohlednější a policisté říkají: Už jsme na ně krátcí. Ministerstvo vnitra proto vypracovalo návrhy změn několika zákonů, které napravují dva roky staré chyby a počítají s přísnějšími tresty pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

logar

policie chce trestat
policie nemuže trestat, neboť to není instituce k tomu určená. Je nekompetentní a zkorumpovaná. To jaká pravidla navrhují je jasná snaha po získání korupčního materiálu. Příklad z článku: "Zakázat na dva roky řízení za nehodu způsobenou rychlou jízdou" Múže mi nekdo vysvětlit, CO TO JE? KDO TO BUDE ROZHODOVAT? Je to jasné, volné pravidlo-nepravidlo, ideální pro korupci a "kamarády" Ať policie je v místech, kde by ji každy z nás potřeboval a ne tam, kde to je díky předpisy přeregulovaných silnicích pro policii finančně výhodné. Jinde je totiž v akci neuvidíte. Soudruhu Bambasi, s tim by jste možná uspěl na UV KSČ. Tak tam prosím odejděte. Svoji průkazku jste jistě nezničil.
0/0
16.12.2002 6:45

Logar

0/0
16.12.2002 6:35

Milštain

Veřejné ohrožení
NETUŠIL JSEM ŽE ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ OBSAHUJE ČIP A NELZE TUDÍŽ BEZ NĚJ AUTO ZNOVU NASTARTOVAT. Soudím že řidič hrubě porusující dopravní předpis ,opilostí či nerespektováním předepsané rychlosti je i podle současných zákonů důvodně podezřelý ze spáchání trestného činu obecného ohrožení a je možné a žádoucí jej zadržet na čtařiadvacet hodin.To at je doba do které bude rozhodnuto o případném odebrání průkazu.
0/0
14.12.2002 20:39

kobby

Zrušit dopravní policii
To zase pomazaný policajtský hlavy zasedli a vymysleli zeměkouli. Ale že sami jezdí vožralý, čile se nechávají uplácet a hrabou a buzerujou, jestli náhodou nemám v kufru mrtvolu a v pořádku lékarničku a vzorek na rezervě, to už pan Kolář a jemu podobní nevidí. Dokud se nebudou chovat policajti sami příkladně (třeba při jízdě používat pás a jezdit úplně normálně podle předpisů), tak se válka mezi normální řidičskou populací a fízlama bude konat dál. Proč třeba někdy neodstaví pár přeložených Avii a dalších několikatunových stvůr, který jedou do kopce maximálně 30 a po rovině 40 a za kterýma se hromadí šílený kolony? A na co platím emise, když přede mnou jede dvacítkou nějaká taková stvůra, na značce známku emise a kouře jako v plynový komoře? Možná jsem podle pana Koláře a jemu podobných strašně nedisciplinovaný řidič a je potřeba si na mě posvítit a zkrotit mě, ale já na rozdíl od jeho podřízených nejezdím vožralej a nezabíjím na přechodech pro chodce děti s matkama.  
0/0
14.12.2002 10:01

???a!

Ale ale a kdo bude trestat ty uplatne hajzly? A kdo tady vlastne vladne policie nebo mafie?
0/0
13.12.2002 21:16

hovnival

@@
Prekvapuje me, ze se nikdo nepozastavuje nad problematikou spadaneho listi, dosud tak nesmyslne zanedbavanou.
0/0
13.12.2002 17:06

prohovnivall

Re: @@
dai si bacha-nahravaš mi záse na smetč-okoli nas može vyštypkat oba2-nebudem se stačit od vallovat-ale dutoho....
0/0
13.12.2002 17:11

hovnival

Re: Re: @@
cau, jak se vede?
0/0
13.12.2002 17:49

chocholousek

Re: Re: @@
teda pane Zizalo,kam Vy vsude nevlezete ? nezapomel jste na prasky..
0/0
13.12.2002 19:07

Karel

Arabi na policajty
Ziji jiz nekolik let v zahranici (v evrope),kde je dosti velika populace arabu a mohu rici,ze vetsi prasata na silnici uz nejsou.Arabove jsou na silnici zver.To same plati i o francouzich.Takove keci,ze cesi jsou prasata na silnici je pekny kec.Ono by to chtelo,aby cetnici se jeli podivat do te skvele unie jak jezdi arabove v evrope a pak muzou kecat.
A keci ze zapadaci jsou slusni a ohleduplni neni zadna pravda.Jen at si nekdo zkusi jezdit treba po Parizi nebo Bruselu a uvidi co jsou to za dobytkove.To cesi jsou proti nim zlati!!!!!!
0/0
13.12.2002 16:27

gogo

Kecy kecy kecy
nedávno při diskusi na Psu se nachomýtl šéfpolicajt Bambas a ptal jsem se ho, proč policajti ze zásady nedodržují předpisy. Ten dobrý muž mi odpověděl,že jsou to taky jenom lidi. Pokud by nedejbůh platilo právo pro všechny, asi by policajti jezdili jenom na koních,protože by měli řidičák v čistírně.
Naštěstí právo pro policajty neplatí a tak na to dojedou zase jen ti dole.
A zkuste si stěžovat na policajta....
0/0
13.12.2002 16:10

Láďa

Re (já)
Chytré a smysluplné. Myslím, že touto formou dialogu se dá dobrat výsledků. Urážlivé nadávky (některé chaty) vůči komukoliv nejsou konstruktivní a nic neřeší. P.S. Jsem také i cyklista a letos mám najeto přes 1200 km na kole.
0/0
13.12.2002 15:32

Pppp

to je ptákovina
Největší úctu před zákonem má mít zákonodárce sám. To říkal už Karl IV a také se tím řídil. Naši zákonodáric si uzákonili nebývalou imunitu. Policisté porušují zákon, kde se dá. A když jsme u dopravy, tak dopravní policisté nerespektují vůbec nic. Mají-li stát ve frontě, tak si pustí maják. Klidně se otáčení na světelné křitovatce, odbočují do zákazů a o rychlosti ve městě ani nemluvím.
Požadavek na celodenní svícení 365 dní v roce je blbost. Především mám pocit, že lidé rozsvěcují světla poměrně zavčas a dle počasí (za deště v létě úplně běžně). Systém povede k tomu, že policajti budou stát a pokutovat toho, kdo si jednoduše zapomene rozsvítit světla za slunečného letního dne. To si tutovka.
Ale ono vlastně nemá cenu nic psát. Stejně je to k hov-nu. Povede to aktorát k tomu, že běžný řidič na to dojede, poslanec má imunistu , podnikatel prachy případně konexe, takže k čemu to je .
0/0
13.12.2002 14:23

Lug

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.12.2002 14:19

Pppp

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
13.12.2002 14:28

Milan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
14.12.2002 21:42

Láďa

Pár postřehů
Nejsem policajt,učím v autoškole, mám řidičák na vše co má kola a jako neprofesionál jsem najezdil doma i v zahraničí několik set tisíc km bez nehody. V mládí jsem jezdil soutěže. Náš zákon o provozu na pozemních komunikacích je špatný a po vstupu do EU bude muset projít podstatnou změnou. (Testy jsou již naprosto diletantské). V EU je základnm pravidlem umožnit vozidlu přede mnou dokončit manévr - u nás neohrozit nebo neomezit vozidlo jedoucí za mnou. Na přechodu může být současně buď chodec nebo vozidlo, přičemž chodec má přednost (jako u nás viz § 5 odst. 1 písm.h, ale u nás o tom mnoho řidičů neví). V zahraničí se to "pouze" dodržuje. Rychlost jízdy v centrálním Londýně je cca 5 - 10 km/h a nikdo se z toho nezbláznil. V Rakousku je používání dálkových osobních (pistolových) policejních radarů měřících na 1/10 km/h samozřejmostí a řidič podle své peněženky rozhodne jakou rychlost zvolí. A bez výjimky se to týká např. i člena vlády, pokud řídí vozidlo. Pokuty v EU obvykle stanovuje vláda a začínají nškde u 300 euro (cca 9000 Kč), ale mohou být i 2000 euro a vyšší. Policajt v Anglii Vám velmi slušně oznámí, že je mu líto, že Vám musí udělit pokutu 20 liber (cca 1000 Kč) a nelze nic "ukecat". Ohleduplnost našich a zahraničních řidičů je zatím nesrovnatelná. Doufám, že po vstupu do EU se to srovná.
0/0
13.12.2002 13:06

Re: Pár postřehů
Láďo, jak jsem předeslal již dole jsem i řidič, i chodec, i cyklista. Víš co považuju za nedostatek ve výuce autoškol? Že nikdy neučí řidiče, jak se chovat při setkání s cyklistou. Vůbec nejlépe by bylo, kdyby si to na kole každý řidič alespoň na 2 hodinky vyzkoušel. A ne na žádné hladké silnici, ale pěkně na silnici s kolejema, olejovýma skvrnama, a poklopama od kanálů. Jde o to, že by pak někteří možná přišli na to, že projet okolo cyklisty 90 km/h 10cm od jeho ruky není to pravé ořechové. Vážení řidiči, prosím, při předjíždění cyklisty se chovejte jako by jste předjížděli auto. Tedy jeďte do levého pruhu (nevíte jestli před cyklistou není zrovínka velká díra jíž se on vyhnout musí a vy by jste ji ani nezaregistrovali), rozhodně netrubte (vaše auta nejsou úplně tichá a někoho spíš vystrašíte a on vám to strhne do leva), a když při předjíždění jede něco v proti směru tak prostě na chviliku přibrzděte a předjíždějte až je místo (většinou je to ztráta 5 až 10 sekund). Když jedete okolo nástupního ostrůvku tramvaje tak je většinou ulice příliš úzká na předjetí cyklisty a opět jde o 5 - 10 sekund. Jestli si někdo myslí, že troubením se ta silnice rozšíři tak věřte, že ne. To co píšu mám vyzkoušeno z obou pohledů.
0/0
13.12.2002 14:31

chozé

co vy na to ?
Problémů o kterých se tu mluví je víc a nejde je házet všechny do jednoho pytle
1) pokuty: řidiči jezdí jen tak jak jim zákon a vyhláška umožní, bude -li před každou křižovatkou deset příkazovejch značek, na okruzích a výpadovkách z měst 50, při jakýmkoliv prdu na silnici 30 (teď jsem koukal že už i na dálnicích , což je maximální úlet !?!)  a budou-li chodci skákat před auta a myslet si že zabrzdí bude stav takovej jakej je. Řidiči budou kašlat na vyhlášku , jezdit tak aby do práce 5 km nejeli půl hodiny, dostávat zbytečně pokuty a bude  mrtvejch ještě víc než je teď. Vysoké pokuty nejsou a nebudou hrozbou, protože když mám na to abych si koupil auto za 500 000 budu mít i na pokutu. A představa , že mě stopne policie a bude pouze na jejím zvážení , zda odebrat ŘP nebo ne (tedy spíš na tom jak daný strážce zákona vyspal) a nebude odvolání bude to opět stejná fraška jako do teď. ANO, upravit výšku pokut směrem nahoru, ale udělat souběžně něco z nesmyslnými příkazy, zákazy a buzerací , která se netýká pouze "závodníků" ale bohužel nás všech kteři když to jde tak se snaží předpisy dodržovat.
2) svícení po celý rok: v zimě OK, na jaře OK , na podzim OK ale proč proboha svítit v létě , kdy všichni sklápějí přes den sluneční clony aby něco vůbec viděli a do toho vám bude blikat potkávačkama každej ferda kterej vás bude v protisměru míjet. Rozdíl mezi zhasnutými a rozsvícenými světly v létě s ohledem na viditelnost automobilu a bezpečnost je nulový. Ovšem vzrostou náklady řidičům a to na životnosti výbojek, vyšší spotřebě benzinu a nervóznosti řidičů.
3) neomezená moc policie : bude-li jakýkoliv ferda v uniformě mít neomezenou moc včetně rozhodování o odebráni ŘP na místě vzroste za a) korupce v řadách policie, b) nebudete mít odvolání ani šanci bránit se chybnému rozhodnutí, c) nebude kontrola chybných rozhodnutí , d) množství odebraných ŘP nebude odpovídat závažnosti spáchaných činů. ANO ŘP odebírat, ale za předem stanovených podmínek, za hrubé a vážné přestupky a NE policie přímo na místě , ale řešením je rozhodnutí nezávislého orgánu ve správním urychleném řízení po předložení podkladů ze strany policie. Když něco ukradnete nejdete sedět hned ale je soud , který stanoví závažnost vašeho přestupku a rozhodne
4) pražáci versus "burani":  nezáleží na tom zda mám A ve značce nebo cokoli jiného , buď jsem jistej v řízení a nemám problémy s řízením mimo domovské město , a nebo umím kulový a pak je jedno jestli jsem hradečák nebo pražák. Pak jsem buran s jakoukoli značkou a patřím na pole a ne na silnici. Jestliže někdo tvrdí že největší prasata jsou pražáci , je mi ho líto a sám se pasuje na burana. Určitě dokážem s trochou trpělivosti přejít váhání nepražského řidiče v bludišti Prahy a mávnou nad tím rukou a naopak a to se týká všech , pražáci nejsou bohy , ale když na ně útočíte tak z nich ty bohy děláte. Strejce z moravy předjedu a nemám problém, ženskou na kžižovatce taky pustím , protože vím jakej je to problém když na mě všichni kašlou. Nekydejme na sebe a nedělejme ze sebe burany , vždyť se můžeme dohodnout ku prospěchu všech.
 
Závěr:
1) pokutovat prasata a notorický předjížděče v zatáčkách co nejvíc, a přidat na pokutách i na tvrdosti
2 ) uzpůsobit příkazy , zákazy , rychlosti reálnýmu stavu a logice. 50 na tříproudový výpadovce bez chodníků je zhovadilost
3) spravedlnost a dovolání se spravedlnosti chybných rozhodnutí policie
4) odebírat ŘP ale nezávislým orgánem a za závažné přestupky, (odebrat ŘP za 80 na 50 na okruhu , bez ohrožení kohokoli je ptákovina)  5) BUĎME K SOBĚ OHLEDUPLNÍ , jak se bude chovat policie k nám záleží jenom na nás , nebuďme burany a nedělejme burany z ostatních
0/0
13.12.2002 12:33

jirka1

Re: co vy na to ?
az na male detaily,muzu souhlasit
0/0
13.12.2002 13:23

Jiří Lukáč

Re: Re: co vy na to ? Plně souhlasím
Má to logiku.
0/0
13.12.2002 13:39

Pavel,KS...Pobledla tvar

Re: Re: co vy na to ?
Taky se pripojuju.. puvodem Moravak.
0/0
14.12.2002 13:49

Re: co vy na to ?
Promiň, ale nubudu s tebou tak jednoznačně souhlasit. Jsem řidič, i chodec (to je totiž každý řidič), i cyklista. Říkáš, že chodci skáčou pod auta. Bohužel mám spíše opačnou zkušenost, že řidiči neumožňují přejít chodci po přechodu. Mám zkušenost z Londýna, kde bylo běžné, že již v okamžiku, že jsem byl 3m od přechodu na chodníku, a bylo zřejmé, že hodlám přejít, tak auta zastavovala. To u nás vídám zřidka. Na druhou stranu jsme-li chodci mějme na vědomí, že auto se nedá zastavit na metru a taky, když někde čekáme (na kamaráda, an autobus) nečekejme u přechodu. Slušný řidič zastaví, aby chodce nechal přejít a ono nic. Co udělá příště? Přitom stačí aby chodec čekal kousek dál od přechodu. Ještě k tomu svícení. Řeči o spotřebě jsou neadekvátní k problému. Ty 2 deci navíc na 100 Km nikoho opravdu nezabijou, má-li na to aby jel autem. Já mám zkušenost, že auto svítící je zkrátka vždy vidět lépe, zvláště ve zpětném zrcátku, a navíc pominou dohady jestli zrovínka teď (třeba těsně před bouřkou) je nebo není snížená viditelnost.
0/0
13.12.2002 14:19

chozé

Re: Re: co vy na to ?
K těm chodcům se ačkoli nerad ještě musím vrátit. Jistě je pravda co je zde popsáno , ano chodec má přednost ale ne absolutní jak si mnozí (a je jich hodně )stále ještě myslí  . Beru situace kdy chodej je už na obrubníku a chce vkročit do vozovky , pak to beru. Ale je-li teprve na chodníku (3,4,5 m od silnice a pospíchá , jen aby tam byl první je sebevražda a skutečné "skákání pod kola". Je slušnost před přepřechodem přibrzdit , ale fakt mě vytáčí ignoranti , co čumí jenom před sebe , auta je nezajímají , vkráčí na přechod ať se děje co se děje a ty se řidiči starej. Prima , někdy dobrzdíš , ale většinou ten co je za tebou a nemá takový výhled jako ty ti skončí v kufru. (apropo podle statistiky je řetězová nehoda na přechodu nejčastější příčinou nehod na přechodech) a já se ptám , proč je to tak ? Všichni jsme občas chodci, a právě pro to že i občas jezdíme víme , že dobrzdit i při malé rychlosti před přebíhajícím chodcem je problém. A podle toho potom přecházím. Nota bene , kolik je přiblblejch frajerů který nepustí čekajícího chodce kterej už stojí a čeká až ho někdo pustí. Pár jich sice je ale těch ostatních je chvála bohu víc. Tolik asi k chodcům.
***
     A světla celý rok ? K tomu se víc než jsem napsal říct nedá. Je to zbytečná komplikace a starost nepřispívajíci ani k bezpečnosti ani k ničemu jinému.Máš pravdu , jsou to "decky". Jenže kolik km za rok uděláš?Kolik uděláš za 10 let ? Pak už to nejsou decky ale pořádnejch pár desítek litříků navíc jenom proto , že pomáháš slunci víc svítit.
0/0
13.12.2002 14:39

jirka1

Re: Re: co vy na to ?
s vychovou chodcu na prechodu souhlasim.. ,ale nestoji se tri metry od,ale krok do vozovky,a cekam az auto zastavi,a pak musim jit,v Cesku se kolikrat stane ,ze zastavim a mily chodec me pokynem ruky dava prednost (?)
dve deci paliva nikoho nezabije,ale kolik to dela v globalu.. a proc,ze me nekdo dela nesvepravnehop jedince,coz nemam soudnost rozhodnout kdy je nutne svitit ?Nejedna se me o moje naklady,ale na celkove zbytecne propalene palivo...
0/0
13.12.2002 14:50

Pppp

Re: co vy na to ?
Nezbývá než souhlasti. Ale ještě si neodpustím praktický příklad.
Jde o město OLOMOUC. Jedete-li z Olomouce směrem na Brno, pak jedete po výpadovce. 2 proudy v každém směru, mezi dvojicí jídních pruhů tramvajový pás, po straně autobusové zastávky. Na této silnici (ve městě) můžete jet 70 km/h. Cesta končí semaforem. Tramvaj odbočuje vpravo a vy pokračujete po silnici dálničního typu, kolem benzínové pumpy OMV. Ale bacha, cedule konec obce je až za pumpu OMV a protože křižovatka nám vše ruší, tedy rychlost, musíte jet 50! Paráda. V obce 70, mimo obec 50 (teda podle stavebních dispozic). Cesta za křižovatkou už nemá žádnou možnost pro pohyb chodců a pruhy jsou odděleny travnatým pásem a svodidlem. No a tam ty kur-vy vybírají. A když tam pokračujete třeba těch 70, tak to máte za 1000 ani nemrknete. A fízl se jenom uculuje, jak vás přechcal. Tomu se říká demokrachčije.
0/0
13.12.2002 14:38

chozé

Re: Re: co vy na to ?
... no a "vo tom je".  Vymazat , zlogičtit a upravit tyhle nesmysly (přidat na rychlosti kde je to správné a logické) , přivrdit a zpomalit tam kde je nutné (školy , školky, frekventované přechody apod.) U nás v absurdistánu je to však naopak. A naši výběrčí pokut se nám smějí , stačí si počíhat tam kde maj tutovku právě z důvodu nelogičnosti příkazu. Proč být tam kde je všechno OK. Tam není co hlídat , všichni jezdí jak mají.
0/0
13.12.2002 14:48

xxx

...
.. budou nasi policiste kontrolvat dopr. situaci na mistech kde je to skutecne treba a nebudou vybirat penize do sve nebo statni kasy na mistech, kde nekdo zapomel odstranit stopku nebo omezeni rychlosti po predchozich stavebnich upravach ??? ... to je oc tu bezi ...  pak muzou brat ridicaky za poruseni rychlosti  nebo rizeni v opilosti ...a prekrocni rychlosti o 40km/h v obci je pokus o vrazdu ... probolem je, ze kdyz je u nas nekde omezena rychlost, tak v 90% pripadu nesmyslne - bud moc a nebo malo, kdyz jedu po nemecku a vidim tam 40ku, tak si opravdu pribrzdim, ale ne kvuli pokute, ale kvuli tomu, ze to stav komunikace doopravdy vyzaduje ...
0/0
13.12.2002 12:30

Petr

represe nic nevyřeší
V sousedním Bavorsku,kde je legislativa v dopravní oblasti je velmi podobná naší právní úpravě, dnes prakticky neexistují přechody typu zebra. Na cestě z Rozvadova do Norimberku, absolvované v měsíci říjnu tohoto roku ( nikoli po dálnici ale přes desítky obcí ),  není žádný nechráněný přechod pro chodce ! V Bavorsku uvidíte policisty jen zcela vyjímečně, například u dopravní nehody, městská policie neexistuje.  Nehodovost na silnicích je přitom podle statistických údajů mnohem nižší než u nás. Myslíte, že Němci jsou lepší než Češi? Myslíte, že neustálé vymýšlení nových represivních opatření je efektivní ? Proč se nebudují chráněné přechody ? Proč jsou naše silnice trvale zaneseny blátem? Proč se přestaly na silnicích vyznačovat krajnice ? Proč nikdo nenese odpovědnost za stav silnic? Jsme opravdu tak chudí, že si neumíme zaplatit bezpečnost? Myslíte, že se stav napraví tím, že vybudujeme policejní stát založený na represi ?
0/0
13.12.2002 11:59

Honza

Bohuzel POLICIE neni dobry priklad
Vazeni, nase POLICIE nejde nikomu dobrym prikladem. Porusuji predpisy, jezdi "velmi rychle" bez majacku, pokud jsou na vedlejsi a chteji se zaradit pusti na chvili majak, zaradi se a opet jej vypnou. Napriklad s parkovanim jsou to take omezenci. U botanicke zahrady na Albertove maji sluzebnu a parkuji na rohu svetelne krizovatky mezi prechody. To je skutecne ignoratsvi.
Pokud nebudou dusledne dodrzovat predpisy a slusne chovani oni sami, pak tezko muzou chtit neco od ostatnich.
S pranim lepsich zitrku
0/0
13.12.2002 10:55

cizinec

co je to s tema prazakama?
nejsem ve vasi zemi dlouho, a nerozumim tomu s prazakama
0/0
13.12.2002 10:41

Jan Rejže

Re: co je to s tema prazakama?
To je takovej místní alibistickej folklór, typu my nic, to všechno Pražáci.
0/0
13.12.2002 12:21

Jony

Re: co je to s tema prazakama?
S prazakama to je jednoduche. Kupa lidi z Prahy prosazuje tzv. pragocentrismus, kdy cela CR je jen Praha a zbytek je okoli. To je cast obyvatel. Narazky na prazaky jako ridice vyplyvaji ve stylu jezdeni.Prazak si je v Praze jisty kudy jede a jak jede, kdezto "vesnicky balik" miva vetsinou strach z jezdeni po Praze a proto je hned videt. Pro prazske ridice je utrpeni, chytit takoveho "balika", ktery neumi jezdit po "prazsku". Jsem sice taky "vesnicky balik" ze severu Cech, ale mam najezdeno vic, nez lecktery prispevatel k tomuto clanku. A tisice km mam najetych po Praze. Vim jedno, prazak se v Praze chova uplne jinak, nez na vesnici. At mi to nekdo veri,nebo ne, ale v Praze panuje jistym zpusobem vzajemna ohleduplnost-je to dane hustotou provozu.Ja te pustim z vedlejsi na treba Prumyslovou dneska a zitra pusti nekdo mne.Problem vznika, kdyz prazaci vyrazi na venkov. Tady panuji jine pomery, hustota provozu neni takova a jezdi se mene hekticky. To je pro prazaka navykleho na ten fofr na magistrale doslova hrob. Najednou nevi, jak jezdit po vsi a snazi se aplikovat prazsky styl jizdy.To je spatne. Hned je tercem utoku vesnickeho, nebo malomestskeho okoli. Je to dane tim, ze vetsina toho nejlepsiho v CR se shromazduje v Praze - zahranicni firmy, pracovni podminky atd. A kazdy spravny cechacek, jak vidi moznost trefit se do prazaka, tak to udela.
Vysledkem je ta ohniva debata prazak-neprazak, a nasledne vzajemne napadani
Nehajim ani ty, ani ty druhe. Tolerance na silnici je to, co se cim dal rychleji ztraci.
Na zaver - nejvetsi hrozba jsou 18-ti lety fakani v BMW 740 od zbohatleho tatinka. Ti se snazi ve sve mladicke nerozvaznosti a v zavislosti na 4 litrovem motoru a mohutnem voze prosadit si cokoli. Zapomina, ze takovehle auto je smrtici zbran. Jemu se nic nestane, ale mensi auto - a je jedno jestli stare, nebo nove napor 2 tun kovu nesnese. A pak umiraji lidi. A opacne- fyzika plati vzdy a vsude. 2 tunovy vuz má svoji 2 tunovou setrvacnost i kdyz uvnitr to clovek nepocituje. Zkuste ty 2 tuny zastavit ze 180-200 km/h. Proto bych takhle mladym "pilotum" zablokoval rizeni extra silnych aut - at se nauci na slabe plechovce a pak sedne za volant takovehle kary
0/0
13.12.2002 12:26

Jan Rejže

Re: Re: co je to s tema prazakama?
Já jsem za svůj život viděl hodně havárek, ale BMW 740 tam zbořené nikdy nebylo. Zato těch Felicií a malolitrážních vozů, ty vídám nakřáplé na Jižní spojce skoro každý den. Ale asi si to můžou dovolit, bourat s Felicií, vždyť je to takový malý vůz, nikomu se přece nic nestane ;-)))
0/0
13.12.2002 12:29

Jony

Re: Re: Re: co je to s tema prazakama?
Dobra, prehnal jsem to - byly to jen BMW 325, nebo 530. Sedmy nejsou tak bezny kary.
Ale jak pozoruju, asi jste "pametnik" ve vysokem veku:-))) protoze, kdyz vidite v prubehu jednoho roku 3 drasticky bouracky s 5 mrtvyma a vsechno to zavinili ridici BMW 5 rady tak se asi clovek zacne zamyslet. Neco jineho je radiala, kde jsou tukance do plechu - a nejsou to jen Filcky - ceckovyho medveda jsem tam videl taky,ale jede se JEDNIM smerem. To nejsou celni rany na volne silnici, kdy 2 tunovy BMW pri predjizdeni sesrotuje Escorta na mraky a zabije 3 nevinne lidi vevnitr.Kecam 2 lidi, ten treti to zazrakem prezil,ale byl 2 mesice na ARO. Jedte se na Ceskolipsko podivat a okouknout ty krize u silnice.Ridici bramboraku se NESTALO SKORO NIC-mluvim o zlomene ruce a par boulich. Ano jsou to bezpecna auta, ale v rukou nezodpovednych to je plechova smrt. A kolik jsem videl mladych machyrku v tehle karach pred diskotekou. Pak odjeli a u Noveho Boru riznul zatacku a bylo po vsem - vysledek 2 mrtvi.
Silne doporucuju nedelat si z toho srandu - vas vek odhaduju do 25 let - proto jste toho za svuj zivot videl jeste malo. Jezdil jsem par let jako ridic z povolani, nejaky rok jsem taxikaril, tak vim o cem mluvim
0/0
13.12.2002 13:11

Jan Rejže

Re: Re: Re: Re: co je to s tema prazakama?
Díky za snížení věku, jen nevím, jestli si to mám vyložit jako zdvořilost nebo narážku ;-) Je fakt, že po silnicích Českolipska se tak často nepohybuju, ačkoliv jsem ze severu, spíše mám zkušenosti se smrťáky ve Favoritech, či Škodách 120 jedoucích pod vlivem ze zábav, jež řídily obdobně mladé a nezkušené ruce. Tudíž nechápu rozdíl mezi mrtvolou ve Favoritu a mrtvolou v BMW ...
0/0
13.12.2002 13:32

Karolína Voráčková

Re: Re: Re: Re: co je to s tema prazakama?
Já bych ty BMW zakázala. Jezdí to rychle, kupujou si to samý podezřelý co nad naší Oktávií ohrnujou nos a navíc v tom nejezdějí ani taxikáři, a to je co říct, protože můj manžel je taxikář a ten autům rozumí.
0/0
13.12.2002 23:25

DH

...
Jízda v opilosti nebo bez ridicaku a prekroceni rychlosti by se mely zalovat jako obecne ohrozeni
0/0
13.12.2002 10:38

Eva

Kazdy hlupak ma ridicak tak to podle toho vypada na silnicich!
 
0/0
13.12.2002 10:21

?

Ne zabaveni ridicaku ale auta!
Potom si kazdy rozmysli nedodrzovat predpisy. A do zaplaceni pokuty auto nevratit
0/0
13.12.2002 10:19

?

Ne zabaveni ridicaku ale auta!
Potom si kazdy rozmysli nedodrzovat prdpisy. A do zaplaceni pokuty auto nevratit
0/0
13.12.2002 10:18

Jiří Lukáč Kladno Kotaskova 1359

Re: Ne zabaveni ridicaku ale auta!Plně souhlasím!
S tím,že v případě nabourání tzv.plechovky převezme nabourané auto a bude pěkně na svoje náklady zabezpečovat po autoservisech opravu.A poškozenému bude po dobu opravy hradit auto z půjčovny.A hned ti arogantí gauneři řidiči některých silných vozů budou opatrní a dají si velký pozor!
0/0
13.12.2002 12:49

Karel 4

Logika věci.
Pokud nemá policie výkonnou moc potrestat porušení pravidel silničního provozu na místě pak je vlastně zbytečná. To co se děje na silnicích je těžká anarchie, a není se čemu divit, že policie nemá zájem něco řešit. Proč bych si jako policista nechal nadávat do kreténů a pod. od každého idiota, který si myslí že je Einstein na silnici, a neměl ani nejmeší šanci prosadit právo !!! K čemu je pak policie, k čemu jsou zákony ???
0/0
13.12.2002 10:06

Honza

Re: Logika věci.
Pokud si policista opravdu nechá nadávat do kreténů pak kretén JE. Policista, který se neumí prosadit při jednání s grázlem je k ničemu. Vinu za situaci na silnicích nese především POLICIE - ta totiž nedělá NIC, pouze se občas vymlouvá na neexistující nebo "špatné" zákony... Ptáš se: K čemu je pak policie, k čemu jsou zákony ??? NEfungující policie je k ničemu. Někomu to ale asi vyhovuje, inu ryba smrdí od hlavy. (Nebo od srdce?)
0/0
13.12.2002 10:40

Honza

POLICIE, bu bu bu
Klid, budou na to kašlat dál. Zase jen kecy aby zamaskovali vlastní lenost a neschopnost.
0/0
13.12.2002 10:02

Cartman

brm
Za prekroceni o 40 v obci zabavit ridicak, no to nam ale ubyde ridicu. Kdybych po Praze jezdil 50kou, tak me vsichni vytroubej...
0/0
13.12.2002 10:01

abcd

Další omyl už ne
Už to vidím: další průser na cestě. Už zase prosazují celodenní svícení po celý rok a už nikoho nenapadne, že si řidiči zvyknou vnímat jen světelné body a chodci to zase odskáčou - jako při aboslutní přednosti na přechodech.  A že se diví tomu, že lidi jezdí jako prasata, když už jim policajti nemohou sebrat papíry, považuji za vrchol blbosti.
0/0
13.12.2002 9:51

Murphy

Re: Další omyl už ne
V dalsi novelizaci bude stanovena povinnost chodcu celodenne nosit rozvicenou svitilnu... :))
0/0
13.12.2002 9:55

David

Re: Další omyl už ne
Ziji ve Svedsku, a je tu povine svitit cely rok. Chodci tu maji prednost na prechodech. Jeste jsem nevidel jet nikoho vyrazne rychleji. Pokud tu nekoho chyti, kdo vyrazne prekrocil rychost, hrozi mu i vezeni. Lide tu jezdi velmi slusne, a jako mam v Cechach moznost videt nejakou tu nehodu velmi cato, tady jsem videl za celou dobu jednu. Takze celodenimu sviceni po cely rok v Cechach rikam ano, vyssim postihum take. Akorat prechody by u nas mohli byt lepe znacene.
0/0
13.12.2002 10:24

Herodes

Re: Re: Další omyl už ne
No on asi bude velký rozdíl mezi Švédskem,kde je stále tma a Itálií kde zase svítí stále slunce a ČR je někde mezi ,takže s celoročním svícením je to naprostý nesmysl v letních měsících kdy je od 4 hod ráno krásně vidět a hezky.Co se týká dopravních nehod tak celodenní svícení neřeší skoro nic,jak tomu nasvědčují statistiky.
0/0
13.12.2002 10:50





Najdete na iDNES.cz