Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přejezdy si vybírají vyšší daň

Tršnice na Chebsku, Mochov u Prahy, Neratovice, Pravice na Znojemsku, Uherské Hradiště, Náměšť na Hané a konečně Zbuzany. Těchto sedm obcí zažilo za poslední dva měsíce nehodu na železničním přejezdu. Výsledkem je jeden mrtvý a na padesát zraněných. Na vině je přitom vždy nepozorný řidič motorového vozidla. "Na železničních přejezdech bylo za letošních jedenáct měsíců hlášeno 1 345 nehod," říká Josef Tesařík z ředitelství dopravní policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Homer

To neni prejezdama, ty za to nemuzou
To je narustajicim poctem magoru za volantem
0/0
10.12.2002 16:10

hovnival

@@
To je smutne, ale je  potreba si uvedomit, ze tato serie byla zpusobena nevsimavosti. Lide opravdu prehlizeji problemy s napadanym listim. Vlak najede na primrzle listi, ktere se `nalepi` na kola a jiz nejde vcas ubrzdit. Stejne tak automobily by mely mit v tomto obdobi zimni (nebo alespon celorocni) pneumatiky. Ojete pneu ve spojeni s primrzlym spadanym listim pak vede k takovymto nehodam.
0/0
10.12.2002 15:44

knedlík

spletli si motorové vozidlo se silničním
Cituju:"Na vině je přitom vždy nepozorný řidič motorového vozidla." Nezbývá, než OPĚT redaktory Idnes pochválit! Zase trefili hřebík na hlavičku. Akorát nevím, jak by stanovili vinu, kdyby se srazila ruční drezína a cyklistou:-).
0/0
10.12.2002 15:01

vcera

Re: krtonozka
Koukam ze mame stejne informacni zdroje :)
0/0
10.12.2002 13:13

krtonožka

Re: Re: krtonozka
No nevim jestli mame stejne informacni zdroje. Ja to mam z praxe, tak trochu do PZZ delam ;)
0/0
10.12.2002 13:36

krtonožka

Re: Re: krtonozka
Este neco k tomu, dokud kmitaji cerveny svetla, tak auto nema na prejezdu co delat.
A este jedna vec, zavory jsou konstruovany tak, ze se daji celkem pohodlne prerazit. Pochopitelne ze auto bude trochu podrapany, asi zrcatka v tahu, mozna i celni sklo, ale ridic to urcite prezije, coz se uz neda predpokladat pri srazce s vlakem.
0/0
10.12.2002 13:54

vbures

Kvalita světel a závor na přejezdech.....
Koukám že se tu všechno svádí na řidiče, ale uvědomme si že stojí li někdo u závor 5-10-15-20-25-30 a více minut, tak ho ta trpělivost přejde, ale rozumný člověk posoudí situaci a buď to to objede jinudy, a nebo použije pomocníka který se na přejezdu rozhlédne...pak dostane třeba za přejezdem pokutu od skryté Policie, a zjistí že tam ty závory jsou dole již 3 dny a policie tam plní státní rozpočet, místo toho aby s tím něco udělala......No prostě bordel. Že jsou mezi náma šílenci, kterým je zatěžko počkat 3 minuty, to je fakt, ale podívejme se kolem sebe v běžném provozu, a to úplně stačí.....
0/0
10.12.2002 13:11

vcera

Prejezdy
Samozrejme ze je to o ridicich - na kazdem prejezdu by si krute meli kontrolovat, jestli nejede vlak, a v pripade ze na trat neni poradne videt, tak at si vyberou jiny prejezd (nejlepe nadjezd ;) Ale vazne: vcera jsme trochu projizdeli autem jizni Cechy, prejezdu bylo nepocitane, potkali jsme jeden s otevrenyma zavorama, nastesti bylo dobre videt na trat a motorak jel pomalu (musim rict, ze pote, co videl,ze zavory jsou porad otevreny, tak houkal jako zbesily), no dost jsme zirali, co vsechno je mozne... Dalsi zajimavy prejezd byl se svetelnou signalizaci, zimni slunko se do cervenych blikacu opiralo tak mohutne, ze svetla primo zarila, at ziji odrazky, proste v dane chvili naprosto neuzitecna vec. Mno, stesti je dobra vec, ale obcas mu neuskodi pomoct, na prechodech se vyplati byt ve strehu, at uz si signalizace/zavory delaji co chteji - jeste prihoda, co jsem slysel na skoleni ridicu: zavory dole, vlak uz prejel, zavory se zvedly, ale signalizace jeste blikala, odvazny ridic vjel na trat, tu zavory se zase zavrely a nebohy ridic mohl na kolejich cekat na "svuj" vlak...
0/0
10.12.2002 13:08

Tomáš

Re: Prejezdy
Ad otevřené závory a vlak - opět zcela standartní věc. Pokud dojde na přejezdovém zabezpečovacím zařízení k poruše (prakticky jakékoliv), rozsvítí se to výpravčím v sousedních stanicích. Oni pak musí každému strojvedoucímu, který bude po předmětném přejezdu projíždět, dát rozkaz o otevřeném přejezdu, ve kterém je uvedeno, co všechno musí strojvedoucí před příjezdem k němu udělat. Většinou to bývá snížení rychlosti pod 5 km/h a "usilovné" houkání. Dodržení tohoto rozkazu prakticky vylučuje vážnější nehodu, protože vlak může rychle zastavit, houkání je dobře slyšet a pomalu jedoucí vlak řidič tak snadno nepřehlédne.
0/0
10.12.2002 13:22

ridic

Blazniva svetla
Na podzim jem na vlastni oci videl jak naramne dobre funguji svetla na prejezdech. Jel jsem vecer v Neratovicich domu a pred prejezdem stala rada aut, svetla blikala cervene, po nejake minute cervena zhasla a rozsvitilo se modre, rada aut se dala do pohybu, ja byl treti v rade, ve chvili, kdy jsem mijel sloup se svetly se nahle rozsvitila cervena svetla a zonil zvonek, jelikoz uz jsem byl rozjety, na prejezdu  a za mnou jela tesne dalsi auta, tak jsem pokracoval.
Druhy den jsem se ze zprav dozvedel ze se v Neratovicich minuleho dne vecer stala na prejezdu smrtelna nehoda, a ze svetelne znaceni fugovalo bezchybne ... 
 
 
 
0/0
10.12.2002 12:31

krtonožka

Re: Blazniva svetla
Prispevek je dukazem o tom ze 99,9% populace absolutne netusi jak prejezd funguje. Popsana cinnost PZZ je uplne v poradku a  muze k ni bezne dojit v pripade kdy je PZZ v blizkosti stanice. Kdo vi jak PZZ funguje tak mi da za pravdu, kdo to nevi tak mu to budu tezko vysvetlovat. Podstatne horsi situace ale je na dvoukolejne trati na prejezdu se zavorama. V jednom smeru vlak projede pres prejezd, zavory se zacnou zvedat (upozornuji ze pritom stale kmitaji cervena svetla) ridic vjede na prejezd (upozornuji ze pritom stale kmitaji cervena svetla) a najednou pred nim a za nim spadnou zavory (do priblizovaciho useku vjel vlak na druhe koleji). A protoze auto jede pomalu, prece jenom se teprv rozjizdelo tak to ridic ubrzdi a zustane stat na kolejich mezi zavorama. Prece si nepotluce svoje auto o zavoru. No a za nejakych 30-60sec ho sroluje vlak. Proste dokud se nebude dodrzovat vyhlaska tak budou na prejezdech zbytecne umirat ridici.
0/0
10.12.2002 13:00

Tomáš

Re: Blazniva svetla
A co je na tom špatného? Přejezd byl zavřený (ve stanici se mohlo posunovat, při tom nemusí vlak (posunující díl) k přejezdu vůbec dojet. Po skončení posunu se přejezd otevřel a krátce poté mohl začít další posun, nebo mohl vjet do přibližovacího úseku vlak. Z toho, co píšete, vyplývá, že přejezdové zabezpečovací zařízení fungovalo naprosto správně a dávalo správné signály.
0/0
10.12.2002 13:14

Frantík

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.12.2002 13:55

krtonožka

Re: Re: Blazniva svetla
No ze by pri jizde vlaku kmitalo bily svetlo o tom celkem uspesne pochybuji. Proste z konstrukce PZZ to dost dobre mozny neni a i kdyz je prejezd nouzove otevren tak bily svetlo nekmita. A dalsi vec, vlak ma pred autem prednost, to je jasne dany. Na krizovatce kdyz nesviti semafory nikoho nenapadne vjet z vedlejsi na hlavni bez toho ze by se presvedcil ze nic nejede. Proc se takhle nechovaji ridici na prejezdu opravdu nevim.
0/0
10.12.2002 14:01

Tomáš

Re: Re: Blazniva svetla
Frantíku, to co říkal mluvčí drah je i v zákoně o provozu na pozemních komunikacích. Není to žádný výmysl ČD. Pokud nesvítí bílé přerušované světlo, smíte na přejezd vjet, ale musíte se chovat jako na nezabezpečeném přejezdu. Pokud střídavě blikají červená světla, nemáte na přejezdu co dělat, pokud svítí to bílé přerušované světlo, znamená to, že můžete jet. Dále jsou upraveny rychlosti, při bílém světle je to 50 metrů před přejezdem max. 50 km/h, nesvítí-li bílé p. světlo, tak je to 30 metrů před přejezdem max. 30 km/h. Žádné zařízení na světě není stoprocentně spolehlivé, platí to i o přejezdových zabezpečovacích zařízeních. K chybě teoreticky může dojít, ale nestává se to příliš často, ostatně přejezdy mají "černou skříňku". Díky tomu se dá spolehlivě zjistit, zda přejezdové zabezpečovací zařízení bylo, či nebylo v kritickém okamžiku funkční. Rovněž se zaznaménávají údaje o jízdě vlaku (rychlost, tlak, ...), takže se dá snadno rozhodnout, zda strojvedoucí jel tak, jak měl. Ad zrcadlo - nejsem si stoprocentně jist, ale jeho instalace podle mě spadá do kompetence majitele pozemní komunikace, podobně jako třeba instalace vzdálenostních upozorňovacích tabulí a dopravních značek Železniční přejezd se závorami/bez závor.
0/0
10.12.2002 14:20

sat1

Ridici proste musi davat bacha.
Kdyz jsem jeste pracoval na draze, na bezpecnostnich skolenich nam dycky jeden manik rikal, ze nezna jediny pripad, kdy pesi nebo ridic vyhral nad lokomotivou a at si uvedomime, ze my prvni nebudem a podle toho at se chovame. Mel pravdu. Kdo se tim ridil, vyhral. Kdo ne, mel smulu a zraneni po srazce s vlakem byvaji velice oskliva. Samozrejmne idealni by bylo mit zavory na kazdym prejezdu, ale to nikdy nebude, tak snad aspon ty svetla, ty jsou snad vsude, kde to ma smysl. Ale zakladni pravidlo je davat bacha furt a nepretrzite a to nejen na prejezdech, ale i v beznem povozu. Tot pravidlo, ktere znacne zvysi snace na preziti.
0/0
10.12.2002 12:03

Inkvizitor1

Re: Ridici proste musi davat bacha.
No to zrovna není pravda. Doporučuji podívat se na nechráněný železniční přejezd na trati Č. Budějovice - Č.Velenice na stanici Nové Hrady. Pokaždé když tam jedu, hrozně se bojím. Na příjezdu od Třeboně není na ten přejezd vidět vůbec a zjistit zda tam vlak přijíždí znamená zastavit a vylézt z auta s přiložením ucha na koleje. Zatím tam nikoho nepřejeli možná právě z toho důvodu, že se tam bojí všichni....
0/0
10.12.2002 12:12

Marty

Řidiči
Bohužel musím říct, že je to o řidičích. Nedávno jsem přejížděl přejezd a zpomalil jsem tak na 30 km/hod (abych si nezničil auto) a přímo na přejezdu mě předjelo jiné auto jedoucí minimálně 60 km/hod. Co na to říct. Já se mám rád a mám rád i svou rodinu. Budu proto jezdit přes přejezd pomaleji a budu se rozhlížet (i na těch co blikají). Bohužel stále více řidičů na mě troubí, bliká a ťuká si na čelo. 
0/0
10.12.2002 11:45

Keson

Nehoukaj
Před přejezdem bez závor má strojvedoucí houkat, dokonce snad 3x...kontroluje tohle někdo? Nikdo. Světelný přejezdy jsou bez diskuze, ale ty s plechovým křížem jsou příznačný. Na trať často není vůbec vidět, dokud na ní nestojíte předkem auta.
0/0
10.12.2002 11:26

Bubák1

Re: Nehoukaj
Nejhorší je, že se vina vždy svádí na řidičovu nepozornost. Připadá mi to jako požadovat aby lidé byli storocentně spolehliví a pokud nejsou, dobře jim tak. Co takhle přejezdy lépe zabezpečit? Na některých přejezdech vskutku řidič nemá mnoho šancí vlak vidět, a poslouchat jestli jede vlak je v dnešní době odhlučněných kabin vozů, holý nesmysl.
0/0
10.12.2002 11:39

Tomáš

Re: Re: Nehoukaj
Jak je možné, že nikdo nevolá po závorách na křižovatkách? Na přejezdu máte 2 blikající červená světla a zvukovou výstrahu, tedy výrazně lepší vybavení, než každá normální křižovatka. A výmluva, že si někdo nevšiml auta, které přijíždělo a mělo zelenou, protože nehoukalo, by každému přišela zcestná. Proč nelze věnovat stejnou pozornost i železničním přejezdům?
0/0
10.12.2002 12:15

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Nehoukaj
Tomáši to není pravda - viz můj příspěvek výše. A znám takových několik. Na straně druhé uznávám, že ty havárie bývají většinou na místech přehlednějších.
Ale ta signalizace není dobrá..
0/0
10.12.2002 12:21

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Nehoukaj
Tady jde o dvě různé věci - nepřehledné a zároveň nechráněné přejezdy, ty jsou nebezpečné a zasluhovaly by zabezpečit. A ty, které jsou již zabezpečené (závory, nebo "blikačky" se zvonkem) - tam jsou problémy s nekázní až s ignoranstvím ze strany řidičů. Nevím jak Vy, já denně dojíždím vlakem a při čekání mám bezvadný výhled na přejezd. Po té, co začne zabezpečovací zař. signalizovat blížící se vlak, projedou přejezdem ještě minimálně 3 auta. Experti si závory dokonce zvednou (a není to proto, že by závory byly spuštěné příliš dlouho, spadnou a vlak přijede během cca 30 vteřin).
0/0
10.12.2002 12:56

Inkvizitor1

Re: Re: Re: Re: Re: Nehoukaj
Jistě - i tohle je pravda. Ale znám zase jedno místo, kde byl strážní domek a závory. Když jsem přijel na motorce, chtěli, abych podlezl. Později jsem měl dojem, že by byli rádi, kdybych podlezl i s autem. Dnes tam závory nejsou, je to tam velmi nebezpečné. Ale recept neznám. ...
0/0
10.12.2002 15:28

martin

Re: Nehoukaj
myslim ze je to hlavne problem ridicu, jejich ignorace mne casto prekvapuje a mam pocit ze sobectvi cechu je vetsi a vetsi a to nejen na silnicich
0/0
10.12.2002 11:50

sat1

Re: Nehoukaj
Nesmysl, strojvudce houka tam,  kde je znacka, ze ma houkat, to je takova cervenobilopruhovana tyc. Driv se houkalo, ale omezilo se to, protoze si stezovali lidi, co bydleli okolo.
0/0
10.12.2002 11:54

Petr

Re: Nehoukaj
Pouziti lokomotivni houkacky zaznamenava registracni tachometr na lokomotive a pokud dojde k nehode na nechranenem prejezdu, tak se samozrejme zjistuje, jestli strojvedouci houkal. ale kdyz ma nekdo v aute radio na plny pecky, tak je tmu to stejne prd platny.
0/0
10.12.2002 12:02





Najdete na iDNES.cz