Komu to prospěje???
Motivace řidičů, aby nejezdili do centra, zavedením mýtného nemá žádný význam a nic to neřeší. Řešení dopravní infrastruktury musí být komplexní a vyvážené a jakékoliv rozhození koncepce celý systém destabilizuje. Vážení radní, navrhuji, aby jste si doplnili vzdělání. Vytváříte pouze prostor pro různé vyjímkáře a pro podplácení a uplácení. Případná argumentace na přínos do rozpočtu je také zcestná. Spočítejte nákladovost na potřebné výdaje a návratnost a zjistíte, že jste vedle. Pokud však potřebujete nenápadně zaplatit z peněz daňových poplatníků firmám z okruhu Vašich příbuzných a známých tak máte plnou pravdu. Je to opravdu dostatečně neprůhledná hovadina. Pokud se odvoláváte na praktiky v jiných velkoměstech, máte pravdu pouze v tom, že skutečně jsou vytvářena určitá omezení, ale pouze v rámci komplexního řešení celého dopravního systému. Výhodnost nespočívá v tom, že mám etalón k něčemu dražšímu, ale naopak, k něčemu levnějšímu a výhodnějšímu. (např. v Americe možnost někde používat rychlejší pruh pouze při přepravě nejméně dvou osob v autě, pořád ale v těch pruzích napravo je spousta aut, ve kterých je pouze jedna osoba velice zvolna se pohybující kupředu.) Ale i tak, a v Praze obzvlášť je nejméně jedna třetina lidí, které jakékoliv placení neirituje a to už stačí na slušnou dopravní zácpu. Velkoměsta, a potažmo lidé se musí s dopravními zácpami naučit žít, patří to zkrátka k době, protože nic lepšího a alternativnějšího než auto, zatím člověk nevymyslel. Až bude třeba, doba se ozve sama a nepotřebuje na to stádo radních. Co se týká auta, může mi někdo oponovat, ale vyjadřuji pouze posto většiny.