Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Londýn napoprvé Zakajeva nevydal

Britský soud odmítl vydat Moskvě Achmeda Zakajeva. Do Londýna přijel poté, co ho odmítlo Rusku předat Dánsko. Předního zmocněnce čečenského povstaleckého vůdce Aslana Maschadova v Londýně po příletu dočasně zadrželi na základě mezinárodního zatykače. Poté byl však propuštěn na kauci, kterou složila herečka Vanessa Redgraveová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilat

Cesky problem
Tak ten tkvi v tom, ze cech zasadne nesouhlasi s nikym o nicem. Kazdy jedinec ma nazor svuj ktery se snazi protlacit pres les oponentu. Pak se ohledne na ten polom co za sebou zanechal a zacne nadavat jaky je v tom lese bordel. Takze kazda diskuse je vlastne hadkou. Jedineho mistrovstvi se neda cechovi uprit v kreativite nadavek. Tady na netu jsem toho svedkem a zacinam byt podezrivavy, ze Krutas mohl mit castecne i pravdu. I kdyz moje osobni zkusenosti ze 14 ti denniho pobytu v Cesku nebyly az tak nejhorsi. V restauraci obsluha byla privetiva a porce velke a pivo radne vychlazene.
0/0
14.12.2002 23:14

Leonid

"Russia's Muslim Heritage" by Andreas Kappeler
, Peter Lavelle: "This article is well worth reading — Kappeler has some very interesting comparative observations on how Europeans and Russians have interacted with Islam through time." --- http://www.taipeitimes.com/News/edit/archives/2002/12/11/186775/
0/0
14.12.2002 22:31

VMM

Re:
опять двадцать пять, в статье не написано почему началась вторая чеченская. но главное не в этом, как можно рассматривать отношения РОССИИ и ТАТАР? может я чего и не понимаю, но татары это и есть одна из составляющих России. а подсовывать империальный контекст это просто совсем каплеровский идиотизм.
0/0
15.12.2002 0:19

Leonid

Re: Re:
, Autorov pokus popsat dve valky ve dvou vetach me take nezajima. Ale souhlasim s p.Lavellem, ze srovnani pristupu Ruska a Evropy k Islamu je velmi zajimave.
0/0
15.12.2002 1:33

jurasek

Re:
good article, leonid....the author is not falling for putin's put on show in the war on terorrism, neither is he taken or convinced by putin's current announcement of global caliphate encapsulating our dear christendom ....the treatment of muslims in the hands of europeans is well known, when the moors were kicked out of spain, the jews also chose to  go with them (the could choose to convert, leave or die)
 
0/0
15.12.2002 23:01

Pilat

ja se vam divim
rekl bych bezte vsichni do pr.... zanechte emoci nic neovlivnite prazdnym kecanim na netu. Z ceskeho magora bude stary cesky magor a z ruskeho magora bude stary rusky magor. Oba budou mit deti - male magory a ti budou mit take deti dalsi male magorky a uz to nebudou cesti a rusti magorci, ale jen uz cesti magorci. Tak o co vam jde? Jsme preci slovani! Je treba jen strizlive rozeznat situaci a vyradit kurevstvo!
0/0
12.12.2002 21:41

VMM

Re: ja se vam divim
no ja bych byl rad aby moje deti zustali ruskymi magory :)
0/0
12.12.2002 22:17

BTW

Re: ja se vam divim
Beres to po kanadsku Pilate. Evropska populace jeste tak daleko nedospela, kazdy si porad jeste chce hrat na vlastnim pisecku. Myslis, ze vstup do EU to vyresi, aspon v pristi generaci? Jak vidis z odpovedi na tvuj prispevek potrefena husa se ozvala, tve zminene kur**stvo ze sebe dela nadlidi v cizi zemi a mele.
0/0
13.12.2002 2:05

VMM

Re: Re: ja se vam divim
todleto je zase typicky priklad ceske malosti, latentniho rasismu a xenofobie. jednak proste nejakou urazku do svyho prispevku vsunout musis i kydbyses pos**l, a za druhe vehementne upiras jinym lidem pravo na jinou narodnost nez ceskou, samozrejme na jiny etnos a jine kulturni dedictvi. to podle tebe deti vsech pristehovalcu maji bejt cesi, a proto, ze jejich rodice se narodily jinde maji drzet hubu a soupat nohama? nebo mozna maji bejt jeste cestejsi nez cesi?
 
kur**stvo jses tady totiz ty.
0/0
13.12.2002 3:00

BTW

Re: Re: Re: ja se vam divim
Omyl Vovko Mi-curine, ja v Cesku neziji jako ty, proto tim kur**stvem z nas dvou tam muzes byt jedine ty. Soude podle tvych vyvodu tady na netu, Pilatovo ohodnoceni se na tebe hodi jak vysite. Souhlasim s Pilatovymi nazory, usadil se jinde a mluvi ze zkusenosti. Kdyz si lidi zalozi novy domov v jine zemi, meli by se podle toho chovat. S toleranci se dojde daleko. Taky chapat ze deti se spis budou citit doma kde se narodily, nez k cemu je nuti rodice. Moje deti jsou spokojeny se svou narodnosti a ja bych je nikdy nenutil prijmout moji narodnost jenom proto, ze jsem sam odjinud.
0/0
13.12.2002 16:21

VMM

Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
a to, ze zijes mimo cr automaticky znamena ze nemuzes byt ko**tem? zaroven fakt, ze jsi se prestehoval jinam z tebe nedela mensiho cechacka - to totiz pochazi z hlavy, ne z toho jakej pas zrovna vlastnis. ty a tvoje deti si muzete hrat na kanadany (nebo nevimco) muzete byt jeste kanadcejsi nez kanadane. muzes mluvit doma anglicky, zrat na den dikuvzdani krutu a povazoval alzbetu druhou za svoji kralovnu. muzete drzet hubu a soupat nohama, vam v tom nikdo nebrani. ja a moje deti budeme zit tak jak nam to vyhovuje.
 
a hodne by mne zajimalo jakou narodnost nez ceskou - kdyz jejich fotr je cech a matka zrejme tez (kdo jinej by s takovym hovadem vydrzel).
0/0
13.12.2002 17:54

jurasek

Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
mne se zase zda, ze ty to tvoje ceske kurevstvi exportujes a provozujes nadale i skrze svoji, zrejme veskrze kurevskou, rodinu......vypada to, ze patris do skupiny tech, kteri byli prodani ceskou vladou v minulosti v ramci programu " aukce ceskych tupcu", ktera se rocne porada v kodani a addis abebe.....ceska republika jenom ziskala tim, ze te vyaukcnila, byt za mizerny peniz, ale aspon to pokrylo naklady na tvuj prevoz do kodane
0/0
13.12.2002 19:06

pro" juraša"

Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
juraš-šmarjajosef-nevjeřim,žes to ty--to ešte pokračuje ten nebohei vmmm-řekni,že mampravdu...
0/0
13.12.2002 19:28

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
to fakt asi byl jurasek, kazdopadne jsem to nebyl ja.
0/0
13.12.2002 20:36

Hasic

Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
Mas pravdu mali juro, ale saha to dal. Vi-Mityho-Mozga prodali nejdriv v aukci cecenci, protoze si s takovym ksindlem ani oni nechteli spinit ruce. Koupili ho Cesi vymenou za cecenskyho mafiana. Kdyz zjistili co vlastne dostali, rychle se ho zbavili na aukci v abbabe a ziskali po nem levnej byt. Jenom museli podepsat bumazku, ze to je Cech, protoze na Rusa by se kazdej jen vys***zvysky. Na toho tupce si nehraje. Tim opravdu je.
0/0
14.12.2002 3:12

Hasic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
Jo a pak se Vi-Mitej-Mozg uthnul od retezu a cikani ho privedli sebou do cr.
0/0
14.12.2002 3:16

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
jak rikaval ministr zahranici molotov "pokud vas protivnik kritizuje - postupujete spravne, pokud vas chvali - je cas zmenit postup".
0/0
14.12.2002 3:34

Ivan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ja se vam divim
To neni protivnik - to je ten hasic, co vytopil vlastni parasutisty, aby predvedl, jak to umi s vodou.
0/0
14.12.2002 22:16

Rusky magor

Re: ja se vam divim
  Konečné nikdo napsal něco chytrého. Souhlasím s tebou !!!  
0/0
13.12.2002 11:21

promovaný psycholog Mgr. Kudláková

Psychologický rozbor
Po předchozím dlouhém rozboru příspěvků pisatele pod jménem Ivan na tomto chatu jsem dospěla k závěru, že tato osoba pravděpodobně nepřišla na svět klasickou cestou, nýbrž vznikla jako nechtěný produkt badatelské činnosti jednoho šíleného profesora, který se pokoušel vytvořit umělého vola.
0/0
12.12.2002 14:19

dodatkem

Re: Psychologický rozbor
Co tedy je Vovka Mamlas Mi-čurin? Ivanova opička na řetízku?
0/0
12.12.2002 16:40

Ivan

Re: Psychologický rozbor
Ze by rozdvojeni osobnosti? Jednou Kudlak, muz (asi), jednou promovany Magor Kudlakova, zena (?). V obou pripadech logika psychopata, snaha o "vedeckost" a primo smrtici ironie.  
0/0
12.12.2002 18:18

mjr. Maisner

Re: Psychologický rozbor
Kudláková, náš Ivan zřejmě nezná české filmy. Jeho škoda. Nechcete to s ním dát dohromady? Třeba by se vám ho podařilo předělat a já budu mít pokoj od vašich oddaných pohledů.
 
Pozn. Jeslti nechcete, je vám to stejně houby platný, dostanete to rozkazem.
0/0
13.12.2002 12:32

Ivan

Re: Re: Psychologický rozbor
slouzim lidu!!!
0/0
13.12.2002 12:35

Jan Rejže

Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
Bravo pánové, čím se ještě pochlubíte ? Svým špičkovým automobilovým průmyslem ? ;-)))
0/0
12.12.2002 9:46

VMM

Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
ale kde pak, my se jenom snazime vyrovnat vasi vyspele euro-atlanticke demokraticke elite.
0/0
12.12.2002 11:25

VMM

Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
a tak mne vlastne napadlo, ze svuj vozovy park jsme vam ukazali pred 34 lety a do ted se z toho nemuzete vzpamatovat :))
0/0
12.12.2002 11:30

Mgr. Větrný Josef

Re: Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
No, jestli to spíše nebylo načnuto Mnichovskou dohodou a paktem mezi Hitlerem a Stalinem. Srpen 1968 už bylo jenom kopnutí do mrtvoly, převlečené do rudých hadrů. S pozdravem Mgr. Větrný Josef
0/0
12.12.2002 15:08

Ivan

Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
Vasim, pane Rejzku. Od dob, co jste i se spodnim pradlem koupili Volkswagen, "ceske" Skodovky ovladli i rusky trh. Vsechna cest a veskera pocta. 
0/0
12.12.2002 18:36

BTW

Re: Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
Zato Lada je nastupce Trabanta. Vyslouzila si povest auta hruzy.
0/0
13.12.2002 1:56

VMM

Re: Re: Re: Ruští přispěvatelé nám ukazují svoji pokrokovou inteligenci ...
ja mel pocit, ze to prave o skodovce kolovali vtipy ve velke britanii. mozna vsak ceska republika zije v alternativnim vesmiru.
0/0
13.12.2002 3:06

Kudlak

Kdo za to muze?
Rusaci tech Cecencu zabili asi sto tisic. Pokud se potom nekteri Cecenci uchylili k terorismu, neni se co divit. Ale Rusko neni Irak, a tak hrdinní Amici radsi drzej hubu...
0/0
11.12.2002 22:19

VMM

Re: Kdo za to muze?
asi 100 tisic - to je panecku prehled. jses sikovnym zakem svych prdellizajicich pepicich predku. a zustanes jim za vsech okolnosti.
0/0
11.12.2002 22:25

Kudlak

Re: Re: Kdo za to muze?
Tobě urcite prdel lizat nebudu.
0/0
11.12.2002 22:46

Ivan

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
Ale budes. Na nic jineho se tvuj jasyk nehodi.
0/0
12.12.2002 0:26

VMM

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
a navic urcite vis, ze negativni vymezovani je spatne, protoze je nekonstruktivne. mel bys spise rict komu ji lizat budes.
0/0
12.12.2002 0:36

Unknown

Re: Re: Kdo za to muze?
Zajimali by me tvoji predci - rekl bych fotr ve strane, mutr ve strane, oba spolehlivi soudruzi, semtam udanicko na souseda nebo kamose aby se mohlo v moskvici vyrazit na dovolenou, na schuzich hezky ve stranicky linii a drzet hubu, drzet krok... Sakra, kdyz ti rusaci sou samej geroj, na co voni vlastne ty koncentraky staveli, no jo, sem blbej pepik, tam prave strkali ty srabiky, ze jo. Dyk ted je to videt, jak hrdinsky likviduji ty hnusny vzpurny cecence. Divadlo vypucujem plynem, na co zachranky, na co protilatky - rusky clovek se neboji, rusky clovek vydrzi vsechno (vsadim se, ze tech par mrtvejch, co tam zustalo, byli prisluhovaci teroristu). Jo jo, hosi a holky, musime se jeste moc ucit, jak budovat soc- ee, teda ten kapitalismus a taky tu demokracii, ale nebojte se, soudr- ehm, teda rusove, nas velkej vzor, nam to nakonec vysvetli.
0/0
12.12.2002 0:12

Ivan

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
Pokus o ironii od primitiva - to je zazitek! Ehm.
0/0
12.12.2002 0:30

VMM

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
nezbejva mi nic jineho nez s ivanem souhlasit.
co se tyce stranicke prislusnosti mych rodicu, tak te musim zasadne zklamat. nikdo z nich ve strane nebyl. pohyb mych politickych preferencii smerem ke stalinske demokracii nastal bez jejich pricineni.
0/0
12.12.2002 0:34

multivitamin

Re: Re: Re: Re: Kdo za to muze?
Stalinska demokracie, to musi byt oxymoron, ne?
0/0
12.12.2002 4:05

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to muze?
to je vyborna argmentace, mel bys jist vice fosforu - je dobrej na hlavu, vitamine.
0/0
12.12.2002 4:13

multivitamin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to muze?
Ubozacku, chudinko mala, je mi te lito.
0/0
12.12.2002 4:31

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo za to muze?
mel by jsi se mozna pro zacatek politovat sam. a pak sam s sebou neco zacit delat.
0/0
12.12.2002 4:39

Leonid

Re: Kdo za to muze?
, "Kdo za to muze?" a "Co delat?" jsou tzv. "klasicke ruske otazky". Myslim si, ze "Co delat?" je dulezitejsi.
0/0
12.12.2002 0:17

Janina

Re: Kdo za to muze?
Čečenci můžou být rádi, že jsou v Rusku, kdyby byli jeden ze států USA a dělali to co dělají, tak dávno by tam byl klid. B 52 a inteligentní střely jsou dost dobrým domlouvadlem po Made in USA.......  Jugoslávci můžou dosvědčit.....
0/0
12.12.2002 0:20

jurasek

Re: Re: Kdo za to muze?
mila janino, nedovedu si predstavit americany, jak by napr. likvidovali lid kmene chippewa ruskym stylem....svazani 20 lidi dohromady a odstreleni dynamitem, aby to bylo levnejsi, nez odstreleni kazdeho....znasilnovani vseho, co se hybe, znasilnovani umirajicich chippewancek tak, jak to delaji rusove cecenkam(navic s pokrikem, kolja spechej, jeste je tepla a hybe se), vrazdy muzu a zen, vyvrazdeni 1/10 chippewanske populace (jak to udelali rusove cecencum), zniceni hlavniho mesta chippewanu jak to udelali rusove v groznym, kde se toto mesto zmenilo v trosky jako drazdany, okradani tech, kteri jeste ziji.....americane, navzdory jejich agresivni mezinarodni politice, navzdory tomu, ze maji ve vlade podvodniky, sarlatany a valecne zlocince, patriotic act, databazi, ktera schromazduje veskere udaje, by nemohli vyvrazdit kmen chippewa, amerika ma porad dostatek lidi, dokonce bych rekl vetsinu, ktere je draha svoboda jak jejich vlastni, tak i tech cecencu nebo chippewu.......pokud vim, amerika nikdy nevytahla (v soucasne historii) proti nekteremu z jejich statu, aby je zmenila v ruiny a vyvrazdila 1/10 obyvatel.......co pises, je uplna hloupost, pokud porovnavas americany s rusy v tomto pripade
0/0
12.12.2002 1:28

tuccy

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
Mily Jurasku, kdyz uz jsme u tech drazdan, ty si Nemci vybombardovali sami? Nebo to byli Rusove? Nebo UFONi? A co se tyce tech indianu... Mas pravdu, 1/10 jich vyvrazdena nebyla... Jenom asi tak 9/10... Ale to asi udelali taky Rusove, ze? Btw tem poctum bych moc neveril, stacilo jak se behem Kosovske krize v nasich mediich postupne snizoval pocet vyvrazdenych albancu z asi pul milionu na nejakych zhruba pet tisic... Stejne tak pocty uprchliku (kdyby byly pravdive, musela by utikat cela jugoska a ne jen Albanci:))
0/0
12.12.2002 9:24

Leonid

Re: Kdo za to muze?
, Citiji prispevek k memu clanku o Cecne: "Zajimave je, ze ty, co tady vstavaji na stranu pana Stetiny nemaji odvahu publikovat sve jmeno a podepisuji se anonimnim xxx nebo pf a podobne. Jinak souhlasim s panem Kovaljovym, ze je treba pokladat spravne otazky. Resenim toho kdo kdy co komu provedl a kdo za co muze civilistum z Cecenska nepomuzeme a valka neskonci. Je treba se ptat jak to ukoncit? A jak pomoct lidem z Cecne usporadat zivot. Zadny z vas ..a ani pan Stetina na tuhle otazku zatim neodpovedel. Ba ani tu otazku nepolozil. At odejde ruske vojko z Cecne? Uz se stalo.....nepomohlo. Fakta o vrazdeni civilistu nececenske narodnosti na zaklade rozhodnuti "soudu" jsou pravdiva. Maschadov jako prezident neobstal a nic dobreho cecenskemu lidu neprinesl. Obavam se ale, ze nikdo tady tohle nechce poslouchat. Pro vetsinu cechu jsou rusove vrazi a opilci. Slepota a hluchota...s tim se tady clovek setkava casto....bohuzel."
0/0
12.12.2002 0:27

jurasek

Re: Re: Kdo za to muze?
leonide (pracuji pres noc a mimoradne jsem online), pan stetina nemusi odpovidat na otazky, jak pomoci cecni, na to odpovedela spousta dalsich lidi, na to odpovedel cely svet, je to rusko/putin, ktery nechce naslouchat hlasu rozumu...byli to nakonec samotni rusove, kteri demonstrovali pro jednani s cecenci behem obsazeni divadla....byl to putin, ktery rekl, ze nebude s cecenci jednat za zadnych okolnosti......byli to rusove, kteri zabili 1/10 cecenske populace, cecenci vi, ze nemohou obstat ve vojenske konfrontaci s rusy, nepocitej vsak s tim, ze budou ustupovat rusum, kteri maji na rukach krev jejich lidi......rusko musi zacit jednat, prostredniku pro toto jednani existuje mnoho, od statu coby sponzoru po jednotlivce.......putin neni diplomat a nikdy nebyl, putin jenom hraje "match-up" bushovi, putin je naivni aparatcik, ktery si mysli, ze to, co projde bushovi, projde i jemu...nikoliv, neprojde, tim spis, ze cely svet slysel, co putinm prohlasil...
a jeste k tvemu clanku, nemam zajem ho komentovat, protoze pomerne velkou cast zabira citace tveho jmenovce (s pouzitim jmena alexander haig!!! ha), dalsi cast je, pokud si pamatuji o tom, z neni mozne tolerovat nabozenske fanatiky stredoveku.......:)))))))))))  (cecence) how convenient, isn't it these days, to paint everybody as an islamic fanatic, don't fall for the same rhetorics and cheap shots, they are easily refuatable my dear leonid...have to go and work, finally
PS:
nepocitej s tim, ze londym propusti zakajeva, na zaklade principu ho nemohou propustit, na zaklade principu ochrany lidskych prav.... pokud by ho totiz vydali rusum, stalo by se mu presne to, co putin sliboval....tak dokonala obzrizka, ze nic z lidi nezustane.....londyn nevydal pinocheta, jak by mohli vydat zakajeva s celym svetem na zakajevove strane? to by bylo absurdni
0/0
12.12.2002 1:48

VMM

Re: Re: Re: Kdo za to muze?
jurasku, sam musis uznat, ze za techto podminek jednani neprichazi do uvahy.
 
v cecne zilo vice narodu, ted je jedno zda tam je nalifroval stalin, car, nebo prisli sami - proste tam byly a povazovali cecnu za svuj domov - a jak jiste uznas maly clovek nese pramalou odpovednost za ciny velikych vudcu.  po vyhlaseni dudajevym nezavislosti byly nececenske obyvatele cecny vyhnani do ruska. pak do ruska odesla pomerne velika cast cecenu, ktera s dudajevym zit nechtela (jenom v moskve zije 200 tis. cecenu a to nejsou bezenci) - tato cast cecencu "hlasovala nohami" proti nezavislosti. dalsi bezenci na uzemi ruske federace se dostali behem prvni a druhe cecenske valky. pokud sledujes zpravy z teto oblasti, jiste vis, ze putin jim MUSEL slibit, ze nikoho  z nich neposle zpet do cecny a kdo chce muze zustat - protoze oni do cecny tez nechteji.
 
pokud za teto situace zacne moskva jednat, poskytne komukoliv perfektni recept na vytvoreni vlastneho statu - tudiz ohrozi celistvost nejenom ruske federace, ale v podstate kterehokoliv statu - pac tohle bude zasadni precedens.
0/0
12.12.2002 2:50





Najdete na iDNES.cz