Diskuze

Dveře na kolejích zastavily metro

Dveře na kolejích zastavily na 13 minut metro na trase C. Vyrazil je zřejmě průvan z technických prostor v tunelu. Strojvedoucí si mezi stanicí Florenc a Hlavní nádraží překážky včas všiml a soupravu ubrzdil. "Když jsme vypli proud, vystoupil z vlaku a překážku z kolejí odstranil," řekl iDNES šéf dispečinku Jan Cibulka. Metro se rozjelo krátce před půl osmou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Drak

6. 12. 2002 22:23
Co se stalo?
Ty dveře se na rozdíl od informací v článku otevřely asi 50m za stanicí Florenc C směr Vltavská v 1.koleji. Fíra to uviděl, zastavil včas a sám je zajistil. Jsou to dveře do prázdnýho prostoru mezi kolejema. Bývaly tam sklady a teď je tam jenom rozvodna osvětlení tunelů a zbytek zeje prázdnotou, protože je tam blbý přístup. Tedy žádná technologie Telecomu, Pragonetu a spol. Kromě z kolejí, což za provozu nejde, se tam leze z Delvity. Občas tam chodím a v tý Delvitě bych si nic nekoupil. To si hygienici museli přijít na těžký prachy že to povolili otevřít. Je tam strašnej bordel a smrad po povodni.
A co se mohlo stát?
Obdobná událost se stala v prvním pololetí tohoto roku tuším že na Opatově. Tam se otevřela vrata měnírny, která jsou asi 10x větší něž tato. Vlak do nich narazil v docela velké rychlosti a kromě rozbitého čelního skla, pochroumaného zrcátka a pár šrámu na soupravě se nic nestalo. Tam se evakuovali cestující ze soupravy tunelem a prošlo to v klidu. Zde zůstala souprava zadními vozy u nástupiště, tak by se evakuovalo přes ně. Nebylo to potřeba, protože šlo se soupravou couvnout a lidi vyložit normálním způsobem.
Před prvním vlakem s cestujícími jezdí tzv. průzkumný vlak bez cestujících. Jede při zapnutém osvětlení tunelu a jízdou podle rozhledu. Pokud se zjistí nějaké závady z noční výluky, je ještě čas to odklidit. Přesto se občas stane, že se některé závady projeví až za běžného provozu. Ale to se stávalo i před povodní.
Některé doplňující informace o tom jak je zajištěna bezpečnost provozu, tisková mluvčí neřekne. Tak se získává důvěra cestujících? Hlavně že se nechává slyšet pan Cibulka, který vedoucí dispečinku generálního ředitelství DP a nemusí mít zrovna ty pravé informace co se stalo.
Nějaké dotazy?
0 0
možnosti

cool

3. 12. 2002 17:26
dosla vam rec, cajzlici ?
Tak co, cajzlici (:-)) dosla vam rec? Uprimne - to protiatomove koupaci metro vam nezavidim. Jo, to kdyz to plavalo u nas na Morave(pred peti lety), tak jednak z toho media tolik nesilely, ale hlavne - kdyz nekdo rekl: tak, za tri hodiny mate, treba v Olomouci, povoden, tak tam taky byla! Holt Praha je tak dokonala, ze ohrozeni povodni prizna az v okamziku, kdy v metru vyjizdi ponorky...
0 0
možnosti

hovnival

3. 12. 2002 17:08
@@
jeste,ze tam nebylo napadane listi....
0 0
možnosti

admiral_Atvar

3. 12. 2002 15:39
byt v praze,
tak do te zivotu nebezpecne veci uz nikdy nenastoupim. nechci skoncit jak lisovani londynane.
0 0
možnosti

Kdosi

3. 12. 2002 15:25
Výtka DP hl.m.Prahy
Situaci po povodních dopravní podnik zvládal (dle mého názoru),ale zrušit po otevření metra až do Holešovic X-C z Florence na Vltavskou byl velmi špatný tah. Lidé z P-4, cestující na P-6 mohli buď z I.P.Pavlova tram X-A, nebo z vltavské tramvajemi (25,8,1,5,26,X-A (přestup na hradčanské)). Teď se na Vltavskou nedostanou a tak všichni musí přez I.P.P.. Je to tam hrozné a dostat se ráno do X-A je nejen nedůstojné, ale většinou i nemožné...
0 0
možnosti

Roman

3. 12. 2002 15:58
Re: Výtka DP hl.m.Prahy
No tak se nemusite mackat na I.P.P., ale vystoupit na Florenci a pokracovat na Vltavskou bud tramvaji X-B z Tesnova nebo autobusy 133 a 135 z Florence primo na Strossmayreovo namesti, ktere byly DP prave kvuli teto situaci prodlouzeny. Verte mi, je to zcela v pohode.
0 0
možnosti

PP

3. 12. 2002 15:07
Důležitá zpráva
Nechápu, proč se píše (a mluví půl dne v rádiu) o tom, že metro nejezdilo 13 minut. Půĺ sítě metra nejezdí už čtvrt roku a jde to. Lidem z měst, kde MHD jezdí v delších intervalech než těch 13 minut, musí tahle zpráva připadat fakt srandovní. (jsem z Prahy)
0 0
možnosti

Kdosi

3. 12. 2002 15:20
Re: Důležitá zpráva
Jenže 13 minut na trase C znamená neuvěřitelné přecpání vlaků asi hlavně směrem od Hájů - a pak na I.P.Pavlova přestup na tramvaj!!!Dnes ráno to tam bylo opravdu drsné. Uvědomte si, že za normálního stavu tam jezdí metro v intervalu cca 90 sekund a stejně jsou vlaky docela plné.
0 0
možnosti

Hedvika

3. 12. 2002 14:36
to v tom metru takhle drží všechno na čestné slovo?no ještě že s ním nemusím jezdit.to je bordel
0 0
možnosti

-js-

3. 12. 2002 14:12
Dotaz?
Zajímalo by me, jak se pri odvozu suti mohou takove dvere nepozorovane ztratit?
0 0
možnosti

karel

3. 12. 2002 12:29
to už je moc
To co se mohlo stát, snad nelze ani domyslet. Pokud se v současnosti v metru dělají opravy ve spěchu a zřejmě ne zrovna asi kvalitně - jak proboha můžou odněkud vypadnout dveře průvanem (ono to dát za tří měsíce do pořádku po povodních je dost divný, kromě hloubění tunelů, se muselo předělávat úplně všechno a běžně se jednotlivé úseky staví několik let), tak ať to dopravní podnik řekne a já budu s tímto rizikem počítat a přestanu hromadnou dopravu používat.
0 0
možnosti

Mason

3. 12. 2002 13:31
Re: to už je moc
Tak choď pěšky, ty hustej
0 0
možnosti

jarek

3. 12. 2002 12:04
Zase dveře
škoda, že nešlo o tzv. protiatomové dveře. Metro má vždy problém s uzávěry.
0 0
možnosti