Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útoky v Keni spojil s Prahou omyl

Jako mylné se ukázalo spojení atentátů v Keni s loňským nálezem protitankové střely v Praze. List Daily Telegraph s odvoláním na izraelskou tajnou službu Mosad napsal, že existuje spojitost mezi výrobními čísly odpalovačů raket nalezených v Mombase a střelou z ruzyňského letiště. Česká policie i armáda tvrzení odmítají. Podle západních tajných služeb kenští útočníci koupili v Somálsku rakety Sam-7 vyrobené v Číně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mgr.Větrný Josef

Tady je zase natvrdlejch kecalů!
0/0
3.12.2002 11:51

No

Na tema RPG
Že s "Apači" není zcela všechno v pořádku dokazují také poznatky z jejich bojového nasazení v Afghánistánu v průběhu protiteroristické operace "Anakonda". Afghánské klimatické podmínky (vysoká prašnost a velké teploty) značně omezily bojovou účinnost AH-64 na 60% oproti devadesáti procentům dosahovaných na evropském bojišti a ukázalo se také, že i s jejich proklamovanou odolností proti postřelování ze země není tak vše zcela v pořádku. Na počátku března letošního roku při vedení jedné z bojových operací proti teroristům bylo pět ze sedmi "Apačů" zasaženo projektilem z pancéřovky RPG-7. Po návratu na leteckou základnu v Bagramu se ukázalo, že rozsah poškození strojů byl tak velký, že bylo rozhodnuto o jejich nahrazení novými vrtulníky.
Když se chce, tak i tak rychlé vrtulníky jako jsou APATCH se dají v pohodě trefit ...
Jinak jsem počítal, že letadlo letí rychlostí 56m/sec ve výšce 100m a střela letí 190m/sec. Střela letí skoro čtyřikrát rychleji, tak že je schopna zasáhnout cíl za cca. 0.5 sec ... za tu dobu uletí letadlo 30 metrů, tak že stačí jenom trošku předsadit, za předpokladu že by jste stříleli v ose letadla  a letadlo nemá šanci ...
Kumulativní střela probíjí na vzdálenost 300 metrů kolmý pancíř do 300mm. Dostřel 750 m
0/0
3.12.2002 9:39

Sean_Archer

Proc netrefili letadlo?
Staci se podivat, kdo byli ti strelci. Negri. A i kdyz ma negr kalasnikova, RPG nebo protiletadlovou strelu, tak to neznamena, ze s tim umi zachazet.  Africky negr proste neni vojak- staci se podivat na pomer ztrat treba z Mogadisa. Sice tam zabili par americkych vojaku, ktere vitezne tahali za autama a krepcili u toho, ale o tom, ze tam bylo pobito okolo 1000 negru se moc nemluvilo. Ale to jsou celi oni:-)
0/0
2.12.2002 18:19

kk

Re: Proc netrefili letadlo?
nemuzu souhlasit - africane umi dobre zachazet s ak, pt a podobne. To, ze jsou vojaci horsi nez italska armada anno domine 1942 je sice fakt, ale k zbabelemu a zakernemu utoku na letoun staci. Co se tyce Mogadisu: jojo, malo se o tom mluvi.. ostatne, dvacet mrtvych americanu je prijatelnejsi cena, nez kdyby media prilis rozpitvavala (udajne) 2600 mrtych somalcu a ??? ranenych...
0/0
2.12.2002 18:30

Sean_Archer

Re: Re: Proc netrefili letadlo?
Jde videt, ze jim nestacili ani dve rakety. Ti islamsti negri by si meli uvedomit, ze srat izraelce je celkem o hubu. Ono by se taky mohlo Saron se nastve a posle par lidi na vylet jako tenkrat do Ugandy. Dalsi ukazka toho, kde jsme my a kde oni- negri si za pro me jiste tezke prachy koupili Migy a pak jim je par izraelcu znici na letisti:-) btw musim ale uznat, ze s macetama to umi lip nez nasi- chlapci ze Rwandy by si zaslouzili zapis do guinessovky:-)
0/0
2.12.2002 18:53

kk

Re: Proc netrefili letadlo?
nemuzu souhlasit - africane umi dobre zachazet s ak, pt a podobne. To, ze jsou vojaci horsi nez italska armada anno domine 1942 je sice fakt, ale k zbabelemu a zakernemu utoku na letoun staci. Co se tyce Mogadisu: jojo, malo se o tom mluvi.. ostatne, dvacet mrtvych americanu je prijatelnejsi cena, nez kdyby media prilis rozpitvavala (udajne) 2600 mrtych somalcu a ??? ranenych...
0/0
2.12.2002 18:30

xXx

Re: Proc netrefili letadlo?
at zije Black Hawk Down :-)
0/0
3.12.2002 15:50

Gill Bates

pokus3
a
b
0/0
2.12.2002 17:47

Gill Bates

pokus2
a
'); //-->
b
0/0
2.12.2002 17:42

Gill Bates

pokus
a
"); //-->
b
0/0
2.12.2002 17:38

kk

Flasimu
Mate pravdu - nema zadne zkusenosti. Stejna letadla startuji kazde jinak? Ok. Myslel jsem, ze startuji uplne stejne -za stejnych podminek (nekdo mi to rikal).
Startuji z jinych pozic, ruzne dynamicky, rozdilnymi rychlostmi (v závislosti na atmosferických podmínkách, nákladu atd.) Co se týče laserového dálkoměru - to není tak rozšířené vybavení, navíc některé civilní a vládní letouny nesou detektory.
Jeste podotknu, ze kdyz uz bych chtel uskodit letounum startujicim z civilnich letist, snazil bych se kontaktovat byvale ruske vojaky. Vojska druhu specnaz mela zarizeni, ktera byla vyvinuta pro automatizovane niceni vzletajicich letounu z nato zakladen v nemecku. Jednalo se o jakesi ccd/infra detektory a nekolik krabic s rizenymi strelami, ktere byly automaticky vypousteny na startujici stroje....
0/0
2.12.2002 17:15

Flasi

Re: Flasimu
No tak jako tak to letadlo poleti v rovine kterou znam. Rovine kolmo podelne pulici letistni drahu. At bude vzletat ruznymi rychlostmi a odlepi se od zeme v ruznych okamzicich vsechny tyhle udaje budou v nejake +/-20ti (10?) procentni toleranci, takze s tim laserovym dalkomerem by to asi slo. Mluvim principialne - prakticky bych do toho nesel :-) To letadlo je dost velky, takze by mozna stacil nejaky obycejny bast - nemusel by to byt zadny profi dalkomer. Hmm, pokud nektere letadla nesou detektory, tak to by nemusel byt takovy problem - vylouci to sice letadlo s politiky, ale letadlo plny turistu, ktere zadny detektor nema je taky "hezky" cil (pro teroristy). Ale jen tak jsem vymyslel blbost. Sehnat nejakou protiletadlovou raketu by bylo asi snadnejsi a podstatne jistejsi pri sestrelovani ( i kdyz v ty Keni...) O tech specnaz automatickych zarizenich jsem taky nekde cetl. Ale myslim, ze tam psali neco, ze to potrebuje strom (k instalaci, nebo spis maskovani?) a tech je u Ruzyne pomalu (alespon v tech mistech , kde jsem nechal to RPG - ehm, tedy kde ve zpravach rikali, ze nasli to RPG.
0/0
2.12.2002 17:44

kk

Re: Re: Flasimu
flasi, porad se pohybujeme na jinych urovnich. ja tvrdim, ze sestrojit zarizeni, o kterem mluvite, bych zrejme i dokazal, ale rozhodne by takove zarizeni nemohlo byt vyuzito pro vyse zmineny teroristicky cin. Jedna vec je totiz narocnost, navrh a cena a druhe je operacni nasazeni, rozmery, zpusob umisteni, maskovani, spolehlivost, napajeni atp.
Zaver: clovek to proste netrefi a stroj by tam tezko kdo propasoval.
Pokud byste mel zajem, mail je born_in_air@gentlemail.cz
0/0
2.12.2002 18:27

Flasi

Re: Re: Re: Flasimu
To s temi urovnemi je presne. Ja si proste jen tak spekuluji, ze by se s RPGckem dalo za specialnich podminek sestrelit letadlo. Soucasne ale dodavam, ze by to muselo byt tak blizko, ze by to nebylo mozno pouzit kvuli odhaleni. A vy tvrdite, ze by to neslo prakticky. Takze se +/- shodnem. Proste jsem premyslel nahlas, ale kdyz uz jsem to "vymyslel", tak jeste posledni myslenka. Mel jsem na mysli zarizeni typu domaci bastl - nikoliv zarizeni, ktere by zvladlo armadni zkousky. Svaril bych si stojan na RPG, ktery by se vesel pod kabat. Notebook se taky vejde pod kabat. RPGcko tam mam uz od minule polozeny :-) Nevim jak s tim dalkomerem. Nemam prakticke zkusenosti, jak levny/drahy model by stacil. Program bych si dokazal napsat sam, pokud bych zjistil nejaky typicky prubeh vzletu letadla, coz bych nasel. Tzn. naklady velmi male (taky spolehlivost by byla mala). Ale v pripade neuspechu me ceka raj plny pannen :-)) To stoji zato. Pisu to sem at si to "uzijou" i ostatni.
0/0
2.12.2002 18:44

Číňan

Můj názor je takový:
阿富汗总统卡尔扎伊呼吁国际社会协助阿富汗平定动荡的局势。
卡尔扎伊星期一(12月2日)在德国城市波恩举行的阿富汗会议上说这番话。
卡尔扎伊向与会代表说,阿富汗决心自强起来,但需要国际社会的协助。
阿富汗总统卡尔扎伊、其他阿富汗领袖和国际代表星期一齐集波恩参加为期一天的会议,检讨阿富汗自塔利班政权倒台一年来,在和平和重建方面的进展。
这一年来,阿富汗局势从未稳定下来,近日在北部和南部军阀之间的战斗还愈来愈厉害。
卡尔扎伊说,他最关心的是人民的安全,阿富汗政府正筹组国家军队确保国家稳定。
卡尔扎伊在会上感谢世界领袖过去的协助,而欧洲联盟和联合国的官员则称赞卡尔扎伊政府恢复阿富汗秩序的决心。
但没有人能忽视近期在赫拉特和坎大哈爆发的冲突。这些冲突反映出阿富汗局势脆弱的事实。
德国当局警告说,假若国际社会现在不采取行动,对抗恐怖主义之战可能会失败。
卡尔扎伊说,改善阿富汗保安是他的政府的首要任务。 不过,BBC记者说,在与会国家没有承诺提供更多资助的情况下,要达到这个目的并不容易。
0/0
2.12.2002 17:14

Japonec

Re: Můj názor je takový:
Tak docela s tvým názorm nesouhlasím. Mohlo to být i obráceně a dopadnout mnohm hůř.
0/0
3.12.2002 7:24

Rovina

Ať je to vyrovnané
 حسين بالمسؤولية عن انتهاكات لحقوق الإنسان داخل العراق تتضمن جرائم قتل وتعذيب.
وقال وزير الخارجية البريطاني جاك سترو إن نشر التقرير كان ضرورياً "كي يعي الناس بالشر الذي يمثله صدام حسين".
وذكر الملف أن مجرد العيش في العراق يثير الرعب، وأن التخويف هو أسلوب الرئيس صدام حسين المفضل للبقاء في الحكم.
وقد بدأ التقرير بالقول إن التعذيب يمارس في العراق بصورة منظمة، وإن كبار مسؤولي الحكومة ضالعون شخصياً في تلك الجرائم.
لكن منظمة العفو الدولية المعنية بالدفاع عن حقوق الإنسان انتقدت توقيت نشر الملف بالقول إن الحكومة البريطانية تستغل قضايا حقوق الإنسان في العراق لأهداف سياسية.
ويتضمن التقرير روايات ضحايا التعذيب في العراق لما تعرضوا له، ومعلومات مستقاة من مصادر استخباراتية ومن وكالات الإغاثة العاملة في العراق.
ويعرض الملف أساليب التعذيب التي يتهم الحكومة العراقية بارتكابها والتي تتضمن قلع العيون وثقب أكف الأيادي بالمثاقيب الكهربائية، وإذابة أجساد الضحايا في أحواض مملوءة بالأحماض المركزة.
يقول جاك سترو إن تجاوزات بغداد تتجاوز السعي لامتلاك أسلحة دمار شامل
كما يتهم الرئيس ال
0/0
2.12.2002 16:52

X

Re: Ať je to vyrovnané
Mluvíě mi z duše.
0/0
2.12.2002 16:58

Lumír

Re: Ať je to vyrovnané
No hlavně že jste si pokecali.
0/0
2.12.2002 17:07

dad

Re: Ať je to vyrovnané
Jinak jsi normální?
0/0
2.12.2002 17:54

PORK

ad: nejsou pro to konkretni dukazy...
Proc "pripisujou" ten ter. cin. AL-Kajde , ikdyz pro to neni ani jeden dukaz?
Protoze vi prd kdo to udelal a protoze je jednoduchy (a vhodny) to shodit na ne. At je toho vic.
MOzna se taky snazi odpoutat pozornost od sve nechopnosti, protoze se k tomu prihlasila dosud neznama ter. skupina. To by ovsem znamenalo selhani MOSSADu, stejny selhani jako CIA a FBI 11.09. Coz si nemuzou lajznout,takze odvedou pozornost jinym smerem. Jednoduchy, ze?
0/0
2.12.2002 15:32

Isack

Hello !!
.ןתיא לאפר ל"כטמרהו ןיגב םחנמ זאד הלשממה שאר י"ע 1980 תנשב המקוה י"בל ןרק ןתמו ךוניחה תכרעממ וטלפנש רעונ ינבל עייסל התיה הלש תונושארה תורטמה תחא דעו זאמ .תילארשיה הרבחב בלתשהל ךכ ידי לעו דומלל ולא םירענל תפסונ תונמדזה .םילייחה לש םתלכשה רופישלו ל"הצב ךוניחה םודיקל תויוליעפ לש הרוש י"בל תמייקמ םויה ,םינוש םייאופר םינקתמ תמקהל ,םדקתמ יאופר דויצ תשיכרל םיפסכ תפסוא י"בל ,ןכ ומכ .לארשי ןוחטב תא תקזחמה הרטמ לכלו םימכחותמ (ח"למא) המיחל יעצמא חותיפל תוניחבל הנכהו תורגבל תוניכממ לחה - תוגלמ תואמ י"בל ןרק הקינעמ הנש ידמ תא אלממה טמ ינד (.לימ) ףולא דמוע ןרקה שארב .םידומילל תוגלמ דעו תוירטמוכיספה .םיניצקו םילייח לש םצמוצמ רפסמ תרזעב תלעופ ןרקה .רכש אללו תובדנתהב ודיקפת .ל"הצל תורישי םירבעומ הדי לע םיפסאנה םיפסכה לכש ךכב י"בל ןרק לש הדוחי
0/0
2.12.2002 15:07

wotlemburg

Re: Hello !!
Tak to je přesně moje řeč. Líp jsi to říci nemohl. Odcházím do Lepkeho micvah.
0/0
2.12.2002 15:13

pro icika

Re: Hello !!
icik -tákovve blabolki z recepturi na tvoje košer polevki si nechaj do svej kuchinki--mir-nemir---boj-neboj---tákovei dyvnei aintopf---aivaivai...
0/0
2.12.2002 15:16

David

Pro autora vzkazu pro Icika
Polévki se píší s tvrdým y. Icik jak sis všiml se jmenuje Isack. Výraz Icik používali nacisti jako urážlivé oslovení Židů. Je vidět, že vy - Arabové - nejen děláte stejné pravopisné chyby, ale máte i stejné myšlení. Mimochodem Isackův text nehovoří o instantních polévkách, ale o izraelské armádě.
0/0
2.12.2002 15:28

Lumír

Re: Pro autora vzkazu pro Icika
Mhm, at už je to armádě nebo o polévkách, tak mám pocit, že to je celkem jedno ne? Pro nás je tento text stejně objevný jako na izraelském chatu text v češtině. Bohužel nebo možná bohudík. A k tomu urážlivému oslovení ... tak nevím jestli mě náhodou neuráží použití hebrejštiny jako reakce na nějaký článek, protože autor diskusního příspěvku zcela jistě česky rozumí jinak by na česky psaný článek nereagoval a pak nechápu proč reaguje v jiném jazyce. Zřejmě je to myšleno jako schválnost.
0/0
2.12.2002 15:38

icik

Re: Pro autora vzkazu pro Icika---protivzkaz
david-nevim esli sou voni david,ale i kdibi--na vášu personu je to dyvne meno-david-ten opravdovei-mjel chochmes--moja babka mi dicki řikala--Icik-leben ,naihorši je blbei žid...to pronesla dicki,diš polibila mezuzu a potom mne,a pohladkala mje po hlavje,že se jako furt učim. tedka vim, že že uš tenkrat tym mislela vas-davidku--apropo-řika vam neco terminus "meta fora"---vy dyvnej přippade...ps:i diš mi babka řikala icik -mjela do araba tak daleko ,jako vi do chitriho kloučka...
0/0
3.12.2002 11:48

tuccy

Re: Hello !!
Mooooc pekny... Predpokladam, ze je to hebrejstina?:) Ja jen, ze umim cist jenom latinku a tiskaci azbuku a anio jedno z toho to neni... A jako ty arabske klikyhaky to taky nevypada... Nemluve o cinanech a japoncich...
Btw... Mohl by to nekdo prelozit (aspon do anglictiny?:))
Nekdo vyse se zminil, ze je to o Izraelske armade... To by me fakt zajimalo... Mohnul by to nekdo prelozit? Prosiiiim!!!
0/0
2.12.2002 15:39

Isack

Hello !!
.ןתיא לאפר ל"כטמרהו ןיגב םחנמ זאד הלשממה שאר י"ע 1980 תנשב המקוה י"בל ןרק ןתמו ךוניחה תכרעממ וטלפנש רעונ ינבל עייסל התיה הלש תונושארה תורטמה תחא דעו זאמ .תילארשיה הרבחב בלתשהל ךכ ידי לעו דומלל ולא םירענל תפסונ תונמדזה .םילייחה לש םתלכשה רופישלו ל"הצב ךוניחה םודיקל תויוליעפ לש הרוש י"בל תמייקמ םויה ,םינוש םייאופר םינקתמ תמקהל ,םדקתמ יאופר דויצ תשיכרל םיפסכ תפסוא י"בל ,ןכ ומכ .לארשי ןוחטב תא תקזחמה הרטמ לכלו םימכחותמ (ח"למא) המיחל יעצמא חותיפל תוניחבל הנכהו תורגבל תוניכממ לחה - תוגלמ תואמ י"בל ןרק הקינעמ הנש ידמ תא אלממה טמ ינד (.לימ) ףולא דמוע ןרקה שארב .םידומילל תוגלמ דעו תוירטמוכיספה .םיניצקו םילייח לש םצמוצמ רפסמ תרזעב תלעופ ןרקה .רכש אללו תובדנתהב ודיקפת .ל"הצל תורישי םירבעומ הדי לע םיפסאנה םיפסכה לכש ךכב י"בל ןרק לש הדוחי
0/0
2.12.2002 15:07

Emigrant

Opet ceskej bordel!
Neni divu, ze? Ceskej bordel jako vzdy.
0/0
2.12.2002 15:05

financ

Re: Opet ceskej bordel!
neser emigrante
0/0
2.12.2002 15:33

Didi

Bla, bla, bla,....
Až mě mrzí, že jsem ten článek otvíral. Myslel jsem si, že se dozvím něco seriózního. Článek pro článek. Když se člověk podívá na Novu, tak je to alespoň barevné a hýbe se to, ale výživnost stejná. 
0/0
2.12.2002 15:00

Válečník

M-16
Aha, takže až někde někoho sejmou M-16 tak vybombardujeme USA, protože se tam náhodou vyráběla. Anebo si vymyslíme, že výrobní číslo na ní se podobalo AK-47 a rozflákáme Rusko (podoba je přece stejná jako mezi RPG a SAMem...). Že by mistr propagandy Mossad šířil takovou hovadinu se mi nechce ani věřit. Špíš páni novináři zase někde něco špatně pochopili a opsali (jedno zda čeští či britští). Inu sedmá velmoc.
0/0
2.12.2002 14:59

Tomáš Kapler

Re: M-16
;-)
To mi připomíná, když nějaký italský novinář napsal o někom že je "Ceco" což v italštině znamená jak Čech tak "slepý", správně bylo to první, ale všichni pochopili to druhé a napsali slepý ;-)
Ale jinak je to klasika, prostě redaktor si dal vyhledat řetězec "RPG 75" nebo "missile NEAR airport" našel, že jedna se našla u letiště v Čechách před rokem a půl, myšlenkově propojil s aktuální událostí na jejich letišti a přidal omáčku o podobnosti střel. A fáma se šíří.
0/0
2.12.2002 16:19

semtex-cz

Všem rédoby chatrákům co si nepřečetli článek
Jste asi velcí drsňáci, když všechno víte nejlíp, aníž byste so článek přečetli... V článku se píše, ze by to mohlo mít spojitost nikoliv v tom že jsou od nás, ale že mohli mít stejný cíl ... 
Takže vy všichni kterých se to týká se nad sebou zamyslete ... A hlavně přemýšlejte a pak si tu vylévejte své problémy nebo komplexy  ....
0/0
2.12.2002 14:59

Karel

Re: Všem rédoby chatrákům co si nepřečetli článek
Idiote, mluvilo se pouze a jedině o výrobních číslech, která prý napovídají, že by tam mohla být spojitost. No, změna nadpisu článku nám dává zapravdu. O spojitost cílů nikomu nešlo. Takže zalez se svými komplexy a problémy, o kterých mluvíš
0/0
2.12.2002 16:52

Ahmed

A cemu se divite?
Kdyz CR leze do zadku vsem, naprosto vsem a nechava tady pobihat cerny huby (zadny rasismus), kteri tady kyticky rozhodne neprodavaj, cpou se zbrane do vsech zemi (stale!!!) bez jakekoliv uvahy ci rozmyslu... Cemu se divime?
0/0
2.12.2002 14:59

Jarda

No já teda zírám !
Pánové, tady se člověk dočte věci. Jenom aby to cenzoři s Idnesu bleskurychle nevymazali. Jsem, trochu šokován. Jak to, že ti šmejdi ještě zůstali v armádě ?
0/0
2.12.2002 14:55

Kamamura

RPG 75
RPG 75 je protitankova nerizena strela, na strelbu po letadlech vylozene nevhodna.
0/0
2.12.2002 14:53

Cumi

Re: RPG 75
Blbost... s trochou cviku se da trefit ledascos.
0/0
2.12.2002 14:59

kk

Re: Re: RPG 75
blbost...  s rpg jsem strilel, asi dvanactkrat. Letoun, byt letici pomalu (+-200 km/h) a nizko (kolem 100m) je zcela nemozne trefit. Pokud to dokazes, dej vedet... pokud ne, nekecej
0/0
2.12.2002 15:24

Flasi

Re: Re: Re: RPG 75
Jsem laik, ale myslim ze by to slo. U startujiciho letadla presne znam drahu a rychlost (totez znam u projektilu sveho RPGcka). Takze bych predem spocital v kterem okamziku kam strilet. Kdybych si na kolene vyrobil nejaky stojan kam bych RPG upevnil a zamiril do vzduchu a opravil o vitr - z ramene by se asi fakt presne mirit nedalo (kdyz bych musel mirit do vzduchu ne na cil). Pak bych ho ve spravny okamzik odpalil. Problem by asi byl v tom, ze aby se to dalo trefit musel bych byt hodne blizko. Asi tak blizko, ze by me odhalili pred utokem (o nebezpeci, ze mi to sestrelene letadlo spadne na hlavu nemluve). Ale rikam si kdybych chtel sestrelit letadlo, tak bych asi potreboval predem nejakou rucni raketu zeme-vzduch schovat u letiste. Nebo se tam schovat sam. A jak snadneji zjistim, jestli tim mistem chodi hlidky, nez ze tam neco polozim? Neco co v pripade nalezu na 100% upouta pozornost. Treba zrovna RPG, kterych mam dost, misto abych tam pokladal SA-7, kterych mam treba malo. Budu pozorovat jestli to najdou (popr. jak rychle) a co pak budou delat.
0/0
2.12.2002 15:45

tuccy

Re: Re: RPG 75
Jo, to je pravda... Pokud jsi od SAS, popr. od Specnaz nebo ruske Namorni pechoty, popr. FR. Cizinecke legie, tak bych ti mozna veril, ze to zvladnes - tyhle jednotky se cvici i na podobne improvizace... Ale strileli by pancerovkou maximalne na velmi blizky a velmi pomalu letici vrtulnik, ne na letici letadlo. Pokud by ale letadlo bylo na zemi, neni o cem mluvit...(Jeden cvok od SAS strilel na Falklandach po letadlech i Magnumem.357), ale jinak...
0/0
2.12.2002 15:44

kk

Re: Re: Re: RPG 75
ad zvlastni sily: to je sice fakt, ale strilet po letadle rpg-75 je nesmysl. Projektil je prilis lehky, lehce vychylitelny. Kdyz uz bych neco strilel, tak radeji rpg-7, ten ma lepsi stabilizaci behem letu. Co delali SAS na Falklandach vim, ale sestrel ze zeme byl jen a pouze stingerem, icim jinym. Ostatne, ukolem sas neni za kazdou cenu vsim moznym palit po ubohyc pucara :-) Co se tyce predchoziho komentare - je videt, ze pisatel je inteligentni, na druhe strane nema sebemensi zkusenost. Pocitat a merit proste nelze. Nelze sledovat hodinky, spolehat se na to, ze budu moci strilet z predem vypocteneho mista. Zrychlovani letadla je relativne nelinearni zalezitost, pocitalo by se to hodne hnusne. Draha RPG-75 je -jak jsem jiz rikal- lehce ovlivnitelna podminkami - a na ruzyni to DOST fouka... Co se tyce kontrol na letisti a ulozeni neceho predem - chm, vzhledem k tomu, ze rpg-75 prilakalo k ruzyni SNEZKY, tak ted bych tam nelezl ani byt krtkem...
0/0
2.12.2002 16:13

kk

Re: Re: Re: Re: RPG 75
hm, reakce prosim piste jako novy prispevek, nebavi me hledat to nekde hluboko v re:re:re:re:re:re.....
0/0
2.12.2002 16:14

Flasi

Re: Re: Re: Re: RPG 75
Mate pravdu - nema zadne zkusenosti. Stejna letadla startuji kazde jinak? Ok. Myslel jsem, ze startuji uplne stejne -za stejnych podminek (nekdo mi to rikal). Tak bych meril vzdalenost letadla (laserovy dalkomer?) a tim bych krmil notebook, ktery by snadno spocital kdy strilet. Uznavam, ze je to krkolemne a uznavam (jiz jsem to psal predtim), ze by se to muselo dit z hodne male vzdalenosti. Takze by to neslo spis kvuli riziku odhaleni a zasahu troskami, nez jako takove. Ad pokusne ulozeni. Myslel jsem to tak, ze nekdo polozi navanadu a kdyz ji nikdo nenajde, tak vi, ze okolo toho mista nikdo nechodi v bezprostredni vzdalenosti a snadno se tam schova neco jineho. Kdyz to nasli, tak smula a konec akce. Ale mozna zacatek akce pro jine ceske letiste. Uznavam, ze jine ktere by za to stalo tady neni - to myslim jen principialne.
0/0
2.12.2002 16:28

tuccy

Re: Re: Re: Re: RPG 75
Jo, asi jsme si trochu nerozumeli, ja netvrdil, ze to delaji... Jen ze jsou cviceni to v nejhorsim pripade udelat. Pricemz by RPG letdlo samozrejme netrefilo, mx. pomalu letici vrtulnik... Co se tyce Flkland, tak tam ty Stingery byly taky si tak jediny, co fungovalo. Vybavit lode protiletadlovym a protirketovym systemem, ktery je schopny poradit si jen s jednim cilem zaroven (tim nemyslim strelbu , le sledovani)...
0/0
3.12.2002 13:16

David

No to je úroda !
To je hezký seznámek. Nevím co je na tom pravdy, ale v armádě prý zůstali i skoro všichni politruci. Jestli je to pravda tam pán Bůh s námi !
0/0
2.12.2002 14:52

Bonbón

Tak co vy nato ?
Je to přece jasný. Bolševický kádry zůstaly na svých místech. A jen naivka by se mohl domnívat, že nejedou v kšeftech se zbraněmi, nespolupracují s rusákama, arabáčema atd. Staří kámoši se nikdy nerozejdou ! V NATO se pak diví, že v průbehu balkánské operace unikaly z česka tajný informace přímo Miloševičově armádě. Prostě blivajz !
0/0
2.12.2002 14:46

outcast

Re: Tak co vy nato ?
Mně by daleko víc překvapilo, kdyby tam nebyli! Když jsou ve vládě, v obchodě a u soudů musí být i v armádě...
0/0
2.12.2002 15:01





Najdete na iDNES.cz