Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nigerijskou reportérku stihla klatba

Muslimští hodnostáři ze severu Nigérie vyhlásili klatbu smrti nad autorkou článku o soutěži Miss World. Výrok Isiomy Danielové, že dívky jsou tak krásné, že by si mezi nimi vybral nevěstu i prorok Mohamed, zažehl mohutné nepokoje. Při nich zahynulo přes dvě stě lidí. "Je-li Danielová muslimka, není pro ni jiná možnost než smrt. Pokud není muslimka, může jedině konvertovat k islámu," komentoval ortel provinční ministr Umar Dangaladima Magaji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dan(1)

Díky, jurasku,
za ten článek o trojjedinosti. Máš-li také logičtější vysvětlení parthenogenese a sexuality panny M. a J. K., sem s tím. Hořím nedočkavostí. S tou viagrou se mýlíš. Jako odporný, nemravný, zvrhlý a zhýralý ateista nejsem schopný zahnout, takže bych momentálně spíše bral nějaké antiafrodisiakum. A propos, neměl jsi už být na těch horách?
0/0
30.11.2002 10:16

předseda

Re: Díky, jurasku,
Díky za včerejší diskusi - já jsem se po včerejšku k tomu dostal až teď - juráskovi taky dlužím odpověď ze včerejška... Dohodněme se, že to zatím ukončíme, zase bych mohl reagovat na každou Vaši větu. Prostě by to takhle šlo vést asi opravdu až donekonečna... Opět se mi potvrdilo, že logické argumenty nejsou nástrojem, kterým by se dalo dobrat objektivní pravdy - prostě pravda jako taková nelze odvodit logicky či "exaktně-matematicky". Tyto nástroje (logika) ale naopak slouží k odhalování zjevných lží a bludů. Jinými slovy - logika je pro objektivní pravdu podmínka nutná, avšak nikoliv postačující. Prostě podle mě bychom oba dva mohli takto obhajovat logickými argumenty své stanovisko donekonečna - a o tom to je. Nevím, jestli se na tomhle aspoň shodneme - i když Vy si možná myslíte, tedy na rozdíl ode mě, že pravdu lze odvodit jen za pomocí logiky, ale nevím, třeba taky ne (tedy si to nemyslíte). Takže zatím díky za diskusi.
0/0
30.11.2002 15:11

pro kapo

Re: Re: Díky, jurasku,
objektivni pravda=? pravda jakotaková=? ne-pravda=? ne-objektivní pravda=? zjevná lež =objektivní nepravda? objektivnost=? ......etceterra
0/0
30.11.2002 15:23

Dan(1)

Re: Re: Díky, jurasku,
Ano, ukončíme to, nejsme-li schopni dohodnout se ani na definici pravdy. Pravda, podle mě, je co nejpřesnější popis objektivní reality. A je mnohem užitečnější hledat to, čemu říkáme pravda, "logickým odvozováním", než čtením byť nejsvětějších knih. Přesto shledávám, že se na obecných otázkách na lidskost, mravnost, na to, co se ještě smí a co už ne, shodujeme. A to je dobře.
0/0
30.11.2002 21:53

jurasek

Re: Díky, jurasku,
reprodukce bez fertilizace je dokazana u nekterych hadu a ryb, to jenom pro zacatek.....sexualita jezise a jeho matky neni vubec podstatna vec a neni potreba ji rozebirat...jednak jsou to cirkevni dogmata, takze my s tim stejne nehneme, ale i kdyby nebyla, bible je krestanska mytologie a alegorie(s reckymi prvky, tim myslim novy zakon) a jako takova by mela byt chapana.....je pruvodcem vericich.....predseda ma naprostou pravdu v tom, ze nejenom vetsina fyziku(a jinych vedcu) byli  teiste, ale i filosofu, kteri zacali s renesanci, ktera odstartovala oddeleni cirkve od statu a vedecky nazor na svet....samotny kant, pokud se nemylim, si stezuje, ze ateismus zanechava vakuum, ktere se neda vyplnit nicim jinym, nez prave spiritualitou......nebezpecne je, pokud se zacnou nabozenske texty brat doslova, jak to delaji fundamentaliste ruznych vyznani..
0/0
1.12.2002 8:48

Dan(1)

Re: Re: Díky, jurasku,
Nepodezřívej mne z toho, že to nevím - o těch plazech:-) Jinak nevidím důvod, proč se nezaobírat i dogmaty. Zvlášť těmi nelogickými a hloupými. Jak "není potřeba"? Protože se to někomu nehodí? Ateistické vnímání světa žádné vakuum nezanechává, naopak, ateista má život mnohem těžší, musí věřit a doufat v to (a zkoušet se podle toho chovat), že ti, kterým uškodil, mu ještě za jeho života odpustí a žádný pámbíček to za něj u žádného posledního soudu nevyřeší. Pokud se tomuto říká "spiritualita", můžeš mi ode dneška důvěrně říkat "spiritualisto". S tvou poslední větou souhlasím bez výhrad.
0/0
1.12.2002 11:05

jurasek

Re: Re: Re: Díky, jurasku,
proc se nezaobirat dogmaty? vsak se zaobirej, nakonec to byl sam einstein, ktery  v jeho teorii o kosmologicke konstante[tedy vesmiru a jeho pocatku (fudge factor)], musel priznat, ze to byl nejvetsi omyl jeho kariery; nakonec sam einstein souhlasil s tim, ze na pocatku vseho musela byt existence superiornich schopnosti, einstein odmita verzi "osobniho" boha.....stephen hawking, i kdyz prohlasil, ze dokaze neexistenci boha(coz nedokazal), dosel ke stejnemu zaveru jako einstein a tvrdi, ze vznik sveta a nase samotna existence je mimo nase chapani a soucasne zakony fyziky.....vsak se dej do boreni dogmat, zivot ateisty je obtiznejsi, samozrejme, protoze musi myslet vice, aby mu veci davaly smysl, to vsak neznamena, ze muze odpoved na zakladni otazky nejenom naseho stvoreni a cele existence vesmiru (to je nedilna soucast nasi existence), zustanou ti pouze spekulace.......tim, ze odmitas nabozenstvi a priori, se limitujes sam a nejsi jiny, nez nabozensky fundamentalista.....v tomto smeru je ateismus stejny jako teismus.nabozenstvi neni jenom posledni soud a neposkvrnene poceti....
0/0
1.12.2002 19:57

projuraša

Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,
maš recht juro--ke stejnei právde došel aj moj dedek--špekuloval o bohu a skoro z teho bol mešuge--babka skřipala třetima zubama a hnála ho radjej do kšefta-- a tak špekuloval na marketu-- a pak bil plaite---nakonec skončil u rybnička ,hazal kaminki do vody a furt si neco mumlal--chudak dedek--od tej dobi aji ja nemam moc rad hvjezdnu oblohu....s tym třaslavim hawkingsom nemaš tak docela pravdu...
0/0
1.12.2002 20:21

jurasek

Re: Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,
bruno, nemam posledni zpravy o nasem treslavem zazraku (on s spis vzpina, nez trese, nemyslis)takze nevim, kolik mam nebo ne pravdy........vsichni velikani skonci jako mesuge, tveho dedu nevyjimaje....co se s nim stalo? zije?
0/0
1.12.2002 22:58

předseda

Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,
Ahoj jurásku,vcera az jsem Ti napsal odpoved na nasi kratkou (moji vinou prerusenou) páteční diskusi - původně o tom, Jeruzalému, pak jsme odbocili - a na to uz tam navazuji (tedy mimo dané téma diskuse) - snad jsi se tam taky podíval. PS: Dana už s tím "náboženstvím" moc nevytáčej, já myslím, že se mnou ho to muselo tak dost vyčerpat..-))
0/0
1.12.2002 20:45

jurasek

Re: Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,
myslim, ze chudak dan si zpusobil prechodny priapismus uzivanim vyssich davek viagry, nez mu doporucil jeho gynekolog, a ted shani anti-afrodisiaka, aby se mohl vratit do puvodni podoby.....skoda, ze nemuze pouzit a vira tva te uzdravi a do puvodni formy navrati, dobre mu tak, ateistovi!
0/0
1.12.2002 22:47

Dan(1)

Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,
Limitace a priori? Nechápu. Náboženství jsou přece desítky, stovky... Že jsem si nevybral, nevypovídá přece vůbec nic o nějakém fundamentalismu. Uznej ale, že čím dále věda jde, tím méně místa zbývá pro nějaké bohy, zázraky a tajemství. Ateismus není žádný ideologický systém, na rozdíl od náboženství. Neexistenci něčeho, co není, je opravdu těžké prokazovat a já ani nemám ambice to zkoušet. Těm vtípkům s viagrou moc nerozumím a priapismem netrpím (naštěstí - prý to strašně bolí:-)
0/0
2.12.2002 13:09

pro juraša

Re: Re: Díky, jurasku,--spiritualnei darek pod jolku,diš maš v kebuli ten divnei kosmos...
na polu uzmul sem polnici,v ornici -na znaku.....černí a bílí koníci se ztrácei v lejáku........---kerejpak regiment hnála ta...polnica do boje---bitva je časem zavátá--rezavjej náboje-----nad hlavvou stopky visí mi...na uschlý krátký stopce...a bradičkami kozlími si stelu ve svei kobbce...----ve sklepje šramotí sklepnice... na púdě púdo-rys klíčí....boko-rys naboku naříká....ty zvuky-ty ho ničí--------bokem se vyšvih na palmu-ožírá palmety...vegetitt v tákovim pronáimu a chroustat planety.......-polnici dal jsem sklepnici-ve sklepje ticho je....boko-rys naboku spočinul--naprahu pokoje........púdor-rys púdou prorústá...ve svjetle svjetlicce---sklepnice pokoině zesnula-nebude pranice.......-tákový ticho nastalo...vtei divnei sednici--ubytuju snad nastálo ressavou polnici.......... nad hlavou stopky na stopce...pomalu dozrávají---kocour se hřeje na sopce..... jo-- TAK se vjeci mají!!!!!
0/0
1.12.2002 18:16

jurasek

Re: Re: Re: Díky, jurasku,--spiritualnei darek pod jolku,diš maš v kebuli ten divnei kosmos...
tato jsou slova anglickeho basnika z 1. sv valky, ktery mel 3 dny volna v gallipoli:
   I saw a man this morning Who did not wish to die; I ask, and cannot answer, if otherwise wish I.
Fair broke the day this morning Upon the Dardanelles: The breeze blew soft, the morn's cheeks Were cold as cold sea-shells.
But other shells are waiting Across the Aegean Sea; Shrapnel and high explosives, Shells and hells for me.
Oh Hell of ships and cities, Hell of men like me, Fatal second Helen, Why must I follow thee?
Achilles came to Troyland And I to Chersonese; He turned from wrath to battle, And I from three days' peace.
Was it so hard, Achilles, So very hard to die? Thou knowest, and I know not; So much the happier am I.
I will go back this morning >>From Imbros o'er the sea. Stand in the trench, Achilles, Flame-capped, and shout for me.
----------------------------------------------
..stand in the trench, achilles, flame-capped and shout for me....
kdyz uz jsme vsichni tak spiritualni   :))))))))
0/0
1.12.2002 22:36

pro juraša

Re: Re: Re: Re: Díky, jurasku,--spiritualnei darek pod jolku,diš maš v kebuli ten divnei kosmos...
chudak poddanei jeho vélitčenstva---ja sem sveho čásu fandyl Hektorovi....dik....
0/0
2.12.2002 15:40

**

*****
0/0
3.12.2002 20:16

kiwi

jakkoli je soutez o miss world archaicka,monotonni a nudna
je to porad jen soutez-nic co ohrozuje,napada,nici nebo muze nicit,zabit ci poskodit....ja jen doufam ze falesni humaniste a lidumilove opet nepretoci cely problem (jimz je ve skutecnosti pouze a jedine MUSLIMSKA MILITANTNOST,NENAVIST KE VSEMU NEMUSLIMSKEMU,MUSLIMSKA OMEZENOST A NESCHOPNOST KORIGOVAT TZV.VIRU V BOHA DO NORMALNINMU CLOVEKU POCHOPITELNYCH MEZI ATD.)do obvykleho klise typu...."za to muze jejich bida do niz je uvrhla nenasytnost zapadnich koncernu,oni jsou v podstate hodni a jejich vira,islam,je ta nejmirumilovnejsi na svete"...co maji chudaci delat jineho,ze, nez vrazdit sebe a jine,s nadsenim uplatnovat uchylne zakony,urezavat divkam klitoris(bez umrtveni predpokladam)aby je zbavili"nemravnych myslenek"atd.kdyz prece nejsou vzdelani,protoze jsou tak chudi...a ten mizerny zapad ani NENAPADNE aby jim to vzdelani ZAPLATIL,JAK HNUSNE!!!!!Neni mi ani tak zle z tech mameluku fanatickych zbesilych vsivych,toho vredu na tvari sveta,jako ze zblblych demonstrantu na ulicich Prahy,Londyna,Parize ci Milana,zvyklych na tolik pro ne samozrejme vydobytky a vyhody one proklate a PROHNILE ZAPADNI CIVILIZACE jiz se snazi,nastesti i pro ne marne,vyvratit ze zakladu....az se jim to s vydatnou pomoci polosilenych ropnych stredovychodnich magnatu jednou podari,uz nebudou demonstrovat,ne proto ze dosahli sveho ale proto ze jim jejich muslimsti kamaradi urezou hlavy a narazi je na hroty svych kopi,posvecenych samotnym prorokem,na jejich tazeni za celosvetove uznani Allaha jako jedineho boha...
0/0
30.11.2002 8:44

dr_china

REDAKCE
mne by zajimalo, kdy se v clanku objevi informace o tom, ze vcera muslimsky soud v nigerii fatvu zrusil?
0/0
29.11.2002 11:38

barbudo

Re: REDAKCE
Až GWB vyhlásí válku budhistickému terorismu.
0/0
29.11.2002 13:47

předseda

Tak jsem to tady celé projel
... a koukám, že se tady pan cenzor opět vyřádil... Docela mě to ale s...e, protože tím se porušuje kontinuita zdejších diskusí - někdy velice kvalitních a přínosných, člověk pak při čtení neví, na co se reaguje, a ztrácí to kvalitu až smysl... Bral bych to, rušit některé jen hrubé vulgární a nenávistné výplody, ale pokud ten příspěvek má smysl - proč to kvůli nějakému tomu "okrajovějšímu" slovíčku hned celé zrušíte ??? Nepřipadá vám to pak pro kočku, vážený iDNESi ?
0/0
28.11.2002 22:01

Prescent

Re: Tak jsem to tady celé projel
Myslite tim ty kydy o sexualite Jezise Krista?
0/0
29.11.2002 8:48

předseda

Re: Re: Tak jsem to tady celé projel
Co se týče případné sexuality Pána Ježíše - tak si myslím, že i takovéto otázky si lidé - a zde hlavně nekřesťané - mají právo klást, samozřejmě vedle dalších. Bible říká "hledejte, a naleznete..." - člověk má hledat pravdu a taky všechno souvisí se vším... Nicméně to odpovídám na Váš dotaz, tohle jsem ale na mysli neměl. Tím jsem myslel stupiditu a škodu způsobenou těmi cenzory (nejen) v této diskusi. Vždyť si to zkuste projet - třeba naleznete nějakou zajímavou úvahu jako reakci na jiný příspěvek - jenže nevíte jaký, a pak je tím smysl diskuse dost zakryt...
0/0
29.11.2002 18:06

bruno

Re: Re: Re: Tak jsem to tady celé projel -diš je ta chanuka
semate kapo?... na censori udelam mrtviho broutschka-at si prácujou na ich plátku chléba....asi mate dobrou patečnou dobu--že davate na plac tákove terminy jako"človjek"---"hledany"---a dokonca to zapřahnete jáko splášene kobyle do pottaha --a na ceste je nebespečnei povoz,před kerim šeci uskakujou-"človjek hléda PRAVDU" zachranse kdo muššeš!!! tolik krve v histori--a sou to iba 3 sluvvka---ajvajvaj---diš uš rajtujete na tákovim dyvnym kozliku-mjel biste záppnout alarm...to vobec ne dramatisuju...dnes palim 8.svjecu..aji na vas mislim
0/0
29.11.2002 18:34

skoda slov

fatwa
velice zajimavy cesky preklad z Reuters.Fatwa nerika,ze nekdo zaslouzi zemrit !Fatwa rika,ze povinnosti kazdeho muslima je tohoto provinilce zabit!!Je opravdu hamba,jak ceski radoby novinari prekladaji clanky.Radeji je poslete prekladat vagony,to snad neposerou.
0/0
28.11.2002 7:06

Prescent

Nemam cas
cist vsechny nesmyly ktere tady nekdo naplacal,ale jen se podivejte jak je islam tolerantni.Reknes vtip a ceka te bud smrt nebo .......smrt.Takze jen se dal zastavejte muslimu,jen dale je brante,jen dale vyzdvihujte jejich nekonfliktni viru a jejich uceni a potom budete radi,ze si Vas nebude vsimat nabozenska policie,ze budete mit co jist a ze budete mit narok jen na drzeni huby a kroku.To jsem zvedavy co se zase doctu,pokud nepocitam polemiku o sexualite ci nesexualite Jezise Krista,ha,ha,ha.To jsou krasne filozoficke uvahy-mate stesti,ze katolici jsou tak lidumilovni,jinak byste uz byli pribiti na krize podel dalnice D1.
0/0
27.11.2002 18:50

hovnival

Re: Nemam cas
Sexualita Jezise je stale nevyreseny problem. Pred 5 lety jsem o tom mluvil s papezem. Rekl, ze se k tomu brzy vyjadri, nebot to citi jako velky problem take. Oficialne se k tomu katolicka cirkev jeste nevyjadrila. POdle me zrejme nasli nejake znepokojive informace.
0/0
27.11.2002 20:56

jurasek

pekne se nam tu odviji debata....he he he
To je chyba. Pokud považujeme nenávist za negativní jev, pak i nenávist k nenávisti je negativním jevem. Nenávist tu je, zkusme ji porozumět, pochopit, kde se bere. Pak můžeme pozitivním způsobem zapůdobit, tak aby nenávist byla oslabována či dokonce eliminována. Nenávistí k nenávisti si nepomůžeme
---------------------------------------------------------------------------------------------------
To je spravny pohled podle mne, filosofe...... zlo (nenavist) existuje a pokud existuje i bozi pritomnost v jakekoliv forme, bude mit spise podobu starozakonni.....polyteisticka nabozenstvi si s tim poradila mnozstvim bozstev, takze kali napr. je lepe pochopitelena (aspon pro mne) ve sve destruktivni forme jako kali.....co se tyce krestanstvi, ve jmenu jezise se napachalo tolik zlocinu, ze islam proti tomu ma mentalitu deti v materske skolce.......zapadni vladni systemy maji svoje koreny v krestanstvi, legalni system je vpodstate zalozeny na nabozenskych mravnich normach.....i kdyz mame sekularismus, neznamena to, ze nemame napojeni na krestanske uceni ci judeo-krestanske, vrazedny buh jahwe ma vice pritomnosti nez jezis a nastaveni druhe tvare...islam cerpa z obou, mohadem nevymyslel nove nabozenstvi, potreboval urcitou doktrinu pro svuj lid a s tim, co videl okolo sebe, nebyl zrejme spokojeny......islam nema vbudovanou hierarchii, takze islam nevyzaduje oddeleni cirkevni a statni moci tak, jak je tomu u krestanstvi....proto je demokracie v islamskych zemich mozna bez oddeleni tohoto...maroko, tunis, jordansko, libanon, turecko, predinvazni afganistan byly demokracie......muslimove se vzdy divali smerem k zapadu, co se tykalo novych ideii a pokud k tomu nedoslo, nebyla to vina koranu nebo samotnych muslimu, ale kolonialniho usporadani sveta...nebudu se vyjadrovat k hnupum jako jakysi zvon, muslimove maji velice dobre vzdelani, zeny maji stejna prava s muzi a napr. maroko ma silne hnuti v zenskych organizacich, ktere se snazi o reformy.....
0/0
27.11.2002 18:03

podzimní lísteček

Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
he he-jurasku-ztotoznuj se s nazorem kohokoli-skocil si na spek filozofovi -ivankovi....ty jeden bystrozrakej marocka zeno...jak nekdo nepouzije svou rodnou bukvu,tak je juras vedle...zatop pod kotlem!
0/0
27.11.2002 19:02

jurasek

Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
 he he he LOL!!!!!!!
tobe nejspis vadi, ze to nejsi ty, se kterym se bude ztotoznovat.....je mozne, ze ti vadi, ze ignoruji tvoje nepovedene dusevni traktaty pod jinym nickem? LOL!
ja jsem mrcha pekne vybirava......lide pod nicky jako prescient nebo rudy kohout mne ponechavaji bez zvyseneho tlukotu srdce, beru je jako nutnost sediveho dne, kde lidsky intelekt ne vzdy zari a musi prenechat scenu intelektualnim miniaturam, abychom my  giganti nabrali trochu dechu......podzimni listecku, ty mezi ne patris, i kdyz te znam i pod jinymi nicky......lidska prumernost je bremeno, co rikas?
filosof podle mne neni ivan, ale i kdyby byl ivan, ja proti ivanovi nemam zadne namitky, a pokud se neuchyli k detinskym odpovedim, je inteligentnejsi nez 90% ceskych prispevovatelu, a to je neco, co je pro mne pomerne dulezite...podzimni listecku......mam ti vyjmenovat tvoje pocetne nicky, kterymi tady hyris??? LOL! nedrazdi hada nohou  (((((((((lol))))))))
0/0
27.11.2002 20:46

podzimní lísteček

Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
diš ty to urobi rádost -i nos si se mnou mošeš utirat..ja vim, ty uš maš na jazeičku neco jineho"padneho" hochu moj milovánei.. nehrai si na brejlovca-- mam doma tykvu a pisknu ty do ouška--tanečnyku...apropo-menuj te nicki-inventurnyku-likudničku---teš sem te nikdy nenutil,abises "ztotošnoval"s mojimi blabolki--si přec vystačiš se svejma...lole...a s lidsku prumjernosti na mne nerukuj-bud rad ,že ti to tvoje numero zvedam-diš si to tak ssssyčivje obhajuješ....sety dyvim...
0/0
27.11.2002 21:03

jurasek

Re: Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
promin, ja jsem ujel...to neplatilo na tebe, ok?  (((((((hug))))))
...a ted si jdu konecne hodit aspon 3 hodky slofnu, drel jsem jak kun celou noc....
..many is the caravanserai that must be departed before the man may come home......
snad rozumis, to je rumi             :) ( ja to cesky bohuzel neznam)
0/0
28.11.2002 7:19

Filosof

Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
Děkuji za uznání. Už jsem včera večer nemohl pokračovat. A skutečně nejsem ivan. Dokonce mě mrzí, že jsem nenašel žádný příspěvek s tímto nickem. Rád bych si ivanovi názory přečetl, abych věděl ke komu mě ten šišlavej bruno přirovnává.
0/0
28.11.2002 15:12

sislavej

Re: Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
kouknou-filosoff--sislavost-nesislavost--u mne je to tyatr--aby se snad vyvazila hloupka a hloubost tech nesislavych...-ale cert me bere,kdyz se norite do toho filosofovani a napisete-viz vase cerstve radki-"ivanovi !!! nazory"- doprcic-kdyz ste Ceskei follosof-tak piste Cesky-at se furt ne smjeju....
0/0
28.11.2002 15:29

Filosof

Re: Re: Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
Já věděl, že se bruno chytne
0/0
28.11.2002 15:43

sislavej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
bingo! a tedka vim že ste aspon vtipnei--lip se mi budde otchasat na 2. svjet...
0/0
28.11.2002 15:56

Filosof

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pekne se nam tu odviji debata....he he he
A které "i" Vás tak rozesmálo ? To na konci nebo to na začátku ?
0/0
28.11.2002 16:05

hovnival

pro Dan(1)
Ja vim, ze se o sexualite Jezise v CHytre Knize nic nepise. Pise se tam jen o jeho narozeni, smrti a jeho cinech v dospelosti. Zemrel po tricitce, ale co delal po celou dobu? co delal treba v 18 letech?? Byl homosexual nebo si uzival s holkama?? Vetsina vericich si mysli, ze Jezis by se k takovymto "spatnostem" nesnizil. Ale co vime o jeho zivote?? Vzdyt i veskere informace o jeho zivote a existenci byly zaznamenany dlouho po jeho smrti, mohly byt tudiz dost upraveny......
0/0
27.11.2002 16:31

Dan(1)

Re: pro Dan(1)
Ptejte se jiných odborníků, např. pana předsedy. Ten zná jistě bibli i evangelia zpaměti. Osobně si myslím, že J. K.  byl jako kterýkoli jiný kluk a je jedno, zda si si užíval s klukama, holkama nebo sám. On sám nemohl vzniknout parthenogenesí, to u lidí nejde. Leda snad, že by panna Marie byla dobře vyvinutou transsexuálkou: pak by bylo možné, že by si po onanii sáhla mezi labia maior a minor a zanesla si sperma do pochvy. Tohle patří mezi církevní dogmata, o kterých se nesmí mluvit a umím si představit, jak to schytám. Snad to zase nějak přežiju. Příroda má své zákony, a na ty jsme krátcí. Bible, při veškeré úctě k Židům a křesťanům, v prvním odstavci sprostě lže, tudíž je ta knížka krajně nevěrohodná. Křesťané by slovo láska měli nahradit slovem respekt. Respekt a tolerance. Pak by bylo na světě mnohem lépe. O idiotických narážkách zdepřítomných věřících na atheismus jako druh náboženství někdy jindy. Argumentů budu mít dostatek.
0/0
28.11.2002 0:03

Kato

Re: Re: pro Dan(1)
Urcite zajimava teorie ale trochu biologicky nerealna. Muzu ti nabidnout ponekud obycejnejsi. P.M. uplne obycene otehotnela s nejakym typkem co ji nasliboval hory doly a pak vzal roha. Aby zachranili cest rodiny tak ji dali prostomyslnemu remeslniku-tesari. Kdyz o svatebni noci zjistil "aj panna tehotnou" tak mu namluvili neco o Bohu a buducim Mesiasi. Kluk se narodil a jak rostl tak mu ostatni davali vyzrat ze je parchant. Otec slaboch zato matka se v nem videla, ale porad mu vykladala, jak jeho otec sidli na nebesich. To neni zrovna dobry rodinny zazemi pro inteligentni a ponekud precitlivelou dusi. Jak se z toho dostat mu poradil bratranec Jan, jinak znamy bezdomovec,  pri jedne spolecne koupeli v rece. Jezis utekl z domu a misto prace se poflakoval po plazich Galilejskeho jezera.  Po ruznych svadbach a zabavach kde cachroval redil vino vodou a sidil prorce, takze z par bochniku chleba a nekolika ryb podelil vic lidi nez bylo obvykle. Tezke destvi ho naucilo jak lidi maniulovat, tak je jeste presvedcil, ze jim vlastne udelal dobre. Postupne kolem sebe ziskal takovou particku podobnych typku a nohsledu zpusobem, ktery za dve tisicileti pozdeji prevzali i komuniste. Napriklad Petra motivoval slovy "Vykasli se na praci, vykasli se na rodinu, pojd se mnou a budeme lovit koreny" (volne upraveno dle Bible kralicke). Lide tenkrat nebyli o nic chtrejsi nez dnes a systemem "letadlo" se jich na nabalila spousta. Kdyz uz to vypadalo, ze to dopadne jak v Albanii (coz tenkrat samozrejme nevedeli, ale prusvih zavetrili) tak se mistni samosprava s tim rohodla zkoncovat drive nez dojde k nepokojum. Lapli ho a predali predpredstaviteli okupacni mocnosti, ktery ho odsoudil k smrti. No ale to "letadlo" ho prezilo a stale na sebe nabalovalo dalsi a dalsi lidi a takhle uzleti pres 2 000 let. Zrejme proto, ze to co "prodava" je nadeje, ktera je hnacim motorem zivota. Ted koukam, ze sex mi z tohohle pribehu ponekud vypadl, ale popis posledni vecere pane kde se objimal se svymi pritelicky je dost mnohoznacny. A Mari Magdalena, to je uz dost obehrana pisnicka, to zna snad kazdy. 
0/0
28.11.2002 9:09

Jarek

Re: Re: Re: pro Dan(1)
No vidis, Kato a kdybys takhle obdobne popsal historii Mohamedova zivota v diskuzi v nejakym platku v islamskem state, tak na tebe vyvolaji okamzitou fatwu a je s tebou amen, allah akbar.
Zatimco tady si par nejcitlivejsich krestanu si rekne, ze jsi bezbozny rouhac a redakce to mela smazat. Dalsi si reknou, ze to je sice nechutne, ale tady se pise hur, par se zachechtne a zbytek to nepochopi pac je to nad jejich intelektualni uroven. Ale svet se kvuli tomu nezastavi a nevypuknou boure, zharstvi a vrazdeni.
0/0
28.11.2002 17:49

Dan(1)

Re: Re: Re: pro Dan(1)
:-)))
0/0
28.11.2002 19:36

předseda

Re: Re: pro Dan(1)
Tak Dane - beru Vás za slovo, a už se nemohu dočkat - snad někdy Bůh dá čas i hlavně prostor zde k tomu - jak se dobereme k tomu, co to tedy to "náboženství" přesně je. Podobně jsem teď nedávno diskutoval s jakýmsi panem Torxem, který taky chtěl postavit "náboženství" mimo zákon. A troufám si tvrdit, že se mu to moc nepovedlo, i když diskuse jako taková to byla pro mě moc zajímavá i přínosná - mimo tu jeho náboženskou intoleranci mu za ní moc děkuji. Takže třeba budete Vy úspěšnější, a dokážete, že vše mimo Vaše osobní přesvědčení je "náboženství" hodné postavit mimo zákon jakožto "nejnebezpečnější věc na světě". Takže zatím zdravím.
0/0
28.11.2002 20:46

pro kapo

Re: Re: Re: pro Dan(1)
zajimavej moment-kapo--rojej se mi otazky--jestlize jsou zakony sbirkou jistych pravidel,ktera reguluji spolecnost jako takovou...budiz. kdyz vnimam viru-neviru jak neco me-a navysost me--patrici jen me dusicce--ma pak nejaka sbirka pravidel korigovat to -co se odehrava uvnitr mne-pod mou branici? postavim li -a chcu! postavit mou viru-neviru mimo dosah zakona-je-li tedy mimo zakon... je tedy NE-ZAKONNA- ALE TO NEZNAMENA,ZE JE NA SOUPISU NELIDSKEICH a protilidskeich jevu... vira ma stat automaticky mimo zakon a nestavat se predmetem handlovani-zda ji uzakonit nebo povolit zakonem-to je smješne...
0/0
28.11.2002 21:04

předseda

Re: Re: Re: Re: pro Dan(1)
Přesně tak, vážený pane (? bruno ?) - velice hezky jste to napsal. Podle mě zakazovat "náboženství" - ba spíše jakoukoliv víru - stejně jako ji nařizovat, je podle mě úplně stejně absurdní, jako třeba chtít lidem zakazovat, aby vyměšovali...-)) Samozřejmě, že pokud nějaká "víra" přikazuje zabíjet či jinak škodit lidem - pak je namístě, aby byla mimo zákon - jenže to už není o "víře" - ale prostě o špatných skutcích, ať je motivace k nim jakákoliv. Osobně jsem třeba i proti zákazu komunismu (= zase druh náboženství), ač s ním samozřejmě nesouhlasím, pokud nehlásá otevřenou nenávist vůči jiným a neuplatňuje ji ("třídní" boj). Pokud ale někdo věří, že se lidstvo samo vyvíjí tímto směrem, aniž by to násilnou revolucí chtěl "urychlit" - tak na to má svaté právo.
0/0
28.11.2002 21:29

bruno pro kapo

Re: Re: Re: Re: Re: pro Dan(1)
to sem radd še ste mi to oddklep...
0/0
28.11.2002 21:35

Dan (1)

Re: Re: Re: pro Dan(1)
I já vás zdravím a zopakuji to, co jste možná přehlédl. Nosíte-li si (kteréhokoli) Boha v sobě a neobtěžujete s tím ostatní, máte na to nárok a nebudu vám jej rozhodně upírat. Do sporu se dostaneme až tehdy, budete-li mi nařizovat, co já, ateista, smím či nesmím jíst, s kým a kolikrát mám souložit. Až tehdy se stanete pro mě nebezpečným a až tehdy s vámi budu bojovat. Prozatím k tomu není důvod - na nejobecnějších lidských otázkách se shodnu s vámi nebo i s představeným kláštera Mamba-Datsan Dr. Natsagdordžem. Zatím mám pocit, že se na základních tezích shodneme a nevidím důvod, proč se hádat nebo nenávidět. Já ve vaší bibli nevěřím. No a co? Porveme se kvůli tomu?
0/0
28.11.2002 21:04

předseda

Re: Re: Re: Re: pro Dan(1)
Dobrý den, Dane - to jste mě tedy překvapil, takovouhle rychlost jsem nečekal - spíše jsem se bál, jestli se sem vůbec ještě podíváte, a pokud by ne, tak jsem snad chtěl Vás najít v jiné diskusi (asi už se vyskytujete zas u těch článků o těch věčných fanaticích - tentokrát v Keni - tam jsem se zatím neměl čas ani podívat, možná se k tomu ani dnes nedostanu kvůli času) s odkazem sem. Jestli Vám moje reakce na Vás připadají teď trochu emotivní, tak se omlouvám - nemyslím to ve zlém, jen se mě poněkud dotklo to spojení "idiotské argumenty" - mohl jste napsat, že s tím taky prostě nesouhlasíte, pak bych reagoval (snad jako obvykle) normálně zcela mírně. To snad dodávám na vysvětlenou. Nevím, proč bych s kým měl bojovat, můj postoj je sice snažit se rozdělit o víru v Boha a Ježíše Krista s jinými, ale nikdy ne nijak násilně - vždy o to musí ten dotyčný stát !!! O nějakém násilí či nenávisti nemůže být u mě ani řeč. Jen mě ale vždy mrzí i naštvou názory typu "náboženství je nejhorší - zakázat !", proti tomu se cítím povinnen vždy ohradit a pokud to čas dovolí - polemizovat s takovýmto postojem.
0/0
28.11.2002 21:49

předseda

Re: Re: pro Dan(1)
Ještě jsem si vzpomněl, Dane, pro Vás a Vám podobné militantní vyznavače ateismu a hlavně evoluční teorie bych měl informaci. Nevím, jestli jste z Prahy a jaké sem máte spojení, ale chci Vás upozornit, že ve středu 3.12 od 20 hod se na strahovských kolejích, bloku 8 - klubovna (v 1. mezipatře) koná předáška Pavla Kábrta "Darwinův tragický omyl" . Je to přednáška s diskusí a diapozitivy na téma úskalí evolučního myšlení. Takže si schválně zkuste najít čas, a můžete tam polemizovat s odborníkem daleko větším, než jsem já - mimochodem má i internetové stránky http://www.hewer.cz/kabrt.htm - věnuje se této problematice převážnou část života - a případně mu jeho postoje můžete vyvrátit, a dokázat, že se celý život zabývá nesmysly, a že evoluce tudíž není "náboženství" (spíše nesmysl), ale "pravda"...
0/0
28.11.2002 21:18

Dan(1)

Re: Re: Re: pro Dan(1)
Jsem také jen člověk a ani mě se emoce nevyhýbají, tak si ty mé silné výrazy tak nepřipouštějte. Ježíše vám neberu a myslím, že je dostatečným ústupkem, připustil-li jsem vůbec jeho fyzickou existenci. Jméno toho Kubrta, pardon, Kábrta, mi na rozdíl od Darwina nic neříká. Tragický omyl spočívá v ignorování poznatků genetiky a paleontologie. Kdybych byl militantní ateista, neměl bych tolik přátel mezi muslimy, křesťany, buddhisty... Vy mi neberte prezervativy a já nebudu mít důvod brát vám víru. Považuji za neslušné vysmívat se něčí víře. Ovšem jen do okamžiku, kdy mi ji někdo začne vnucovat. Ateismus nemá s žádným vyznáním nic společného a já vám slibuji, že se k tomuto tématu ještě vrátím a bude to rozbor dosti podrobný a doufám, že přesvědčivý. Jsem pravičák a to proto, že respektuji (snažím se) odlišné názory a právo člověka myslet si, co chce. S demagogy, popírajícími vědecké poznatky, diskutovat neumím a nehodlám, tudíž se na Strahově neuvidíme. Křesťanské námitky proti vědě znám a lidstvo je zná cca 2000 let. Ještě se nestalo, aby vystoupil křesťan proti vědě a svůj boj vyhrál. Nepodaří se to ani vám.
0/0
29.11.2002 8:17

předseda

Re: Re: Re: Re: pro Dan(1)
Máte pravdu - vůbec bych se nedivil, kdyby jste popíral existenci Ježíše jako takovou, opravdu mě překvapilo, že na jeho existenci vůbec věříte. Věřte ale, co se té vědy týče, že já taky nejsem zcela mimo - vystudoval jsem VŠ přírodovědecko-technického směru, nevím, jestli Vy také máte takovéto vzdělání (myslím v tomto oboru), že tak fundovaně posuzujete a tvrdíte, že všichni věřící musí být asi přírodovědečtí analfabeti... Takže mám i určité poznatky z genetiky, biochemie, fyzikální a organické chemie (a chemie vůbec) atakdále. Možná budete slyšet poprvé v životě, že mnozí velikáni vědy byli věřícími - buď tedy přímo křesťany (Pascal, Newton, Faraday, Pasteur, Kepler,...), anebo aspoň monoteisté (Einstein, Hawking, ...). Možná jste neslyšel o tom, že ani sám Darwin nebyl ateista, a koncem života se dost přimknul ke křesťanství - prý až skoro litoval, co způsobil svou evoluční teorií... Nikomu svoji víru vnucovat nebudu (a hlavně ani nemohu - tu může darovat člověku z milosti jen sám Bůh), ovšem - pokud mi to čas dovolí - tak se ozvu proti jakémukoliv zesměšňování víry v Boha a křesťanství, o nesmyslných a nelogických přáních toto "zakázat" pak obzvláště... Je jen škoda, že namísto čestného utkání se v diskuzi s odborníky na toto téma (ale obecně s kýmkoliv) raději tyto označíte za "demagogy" a rafinovaně se tomu vyhnete a připadáte si pak jako "vítěz" - to je hodně laciná strategie - to by dokázal podle mě i člověk s inteligencí Vám nesahající ani po kotníky, to se na mě nezlobte...Měl jste radši napsat, že nemáte čas nebo chuť - to by bylo podle mě daleko upřimnější a to samozřejmě já osobně - se svým vlastním nedostatkem času - naprosto chápu.
0/0
29.11.2002 18:32





Najdete na iDNES.cz