Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Night Club na Hradě

Blikající růžové srdce je a bude ustáleným symbolem pro erotické služby. Nemusíte být Pražák, který srdíčka běžně potkává ve ztemnělém hlavním městě. Kdokoliv, kdo přejíždí hranice z Německa nebo Rakouska a těší se konečně domů, projíždí kolem desítek takových blikajících lákadel. Zářící do tmy, působí noční kluby mezi polorozpadlými baráčky jako jediná prosperující zařízení. Nejeden Čech se v duchu stydí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mrazik

symbol!!!!????
  V sobotu byl na Karlovým moste o pul noci. Se mnou byli dva Američana, zeptali se mne. Proč ne sviti Hrad chtěli vidět jeho   osvíceny v noci . Ale tam bylo vidět jenom „symbol lásky od prezidenta“ . Ne chápali to. Musil jim to vysvětlit co odchází prezident a tím   chtěl říct   co má rad svůj národ. Řekli mne co tím    ukázal jenom co na všechny   sere . Hrad byl vždycky symbol Prahy    a ne prezident - jeto pakáž. -Pane prezidente dejte lidem obdivovat Hrad   a ne Váš symbol   
0/0
5.12.2002 10:11

Venkovan

To je symbol, kamarádi!
Nenaznačoval prezident celou dobu, že je to tady pěkný bordel? A co národ? Neslyšel. Teď to má polopatě - a zase jsme uražení. Já padám.
0/0
27.11.2002 9:46

Xtatik

Jéžišmarjá!
Pánové a dámy, mně se to taku zdá dost ulítlé, ale že bychom se jako národ měli stydět? Volat hanba? Propánakrále, to tady nemáme dost jiných a podstatnějších věcí ke zpytování svědomí? Kde je pověstný český smysl pro humor?
0/0
27.11.2002 9:45

Helena

Stydim se
MIsto toho, aby svet obdivoval nadheru Hradcan a umeni nasi ch predku, Musime se stydet za "umeni" soucastniku. To  Havel nevidel, co mu sviti nad hlavou?  Zase se jednou zviditelnil a je skoda, ze se o tomto  jeho uletu mluvi i zde, v USA. Je nepredstavitelne, aby jine staty takto potupily svou hrdost . Nemluvim jen o USA, odkud pisi, ale plne zastavam nazor, ze Francouzi, Rakusane nebo i Rusi, kdyz chcete, by neco takoveho nedovolili. No ale co chcete, koho jste si zvolili ten vam vladne a je vyzitkou naroda.  Tezko se mi rika, ze jsem z Cech. Ostuda, ostuda a velka chyba. Zajimal by mne ale nazor p. Klause.  Doufam, ze  se  v pristim roce volici pouci, i kdyz  Nasi lide jsou stale  nevyzpytatelni a potrebuji vola, ktery je tahne. Sami neudelaji nic.  Ale drzim palce, snad uz to bude bez  ostud.
0/0
26.11.2002 3:32

Pako

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
27.11.2002 9:52

Terka

Myslím, že se to nepovedlo
Spíš se přikláním k názorům o nevkusu a k údivu nad postojem památkářů. Velmi se mně líbí vyjádření (i když je pro někoho tvrdé) Erika a hlavně Honzy, dost se s nimi ztotožňuji.
Místo, kde je srdce umístěno, je symbolem pro tento stát, jeho státnost, historii........ Myslím, že tento symbol sem nepatří, stejně jako pěticípá hvězda na Kreml. Ano, jak píše Honza, tohle by si naši sousedi z kulturně vyspělých zemí, s národem hrdým na vlastní historii, na své místo v Evropě či ve světě, prostě nedovolili.
Musím říci, že je mně to líto. Taková arogance je ale našemu panu "králi" vlastní. Nevím, proč si ho stále mnozí malují jako nevinného jelimánka s krátkými kalhoty obleku, neumějícího do pěti počítat. Kdo sleduje vývoj našeho "prvního páru", ví o čem mluvím.
Prostě a jednoduše, bez emocí a zloby, je mně to líto. Ale tento národ má takové vedení, jaké si zaslouží.  
0/0
22.11.2002 12:22

Venkovan

Re: Myslím, že se to nepovedlo
Líto, líto, symbol, symbol, fakt asi víš, o čem mluvíš. Kde jste všichni byli, když Jizerky a Krušné hory přicházely o lesy, když byly srovnávána se zemí celá města, když se stavěla magistrála přes Václavák....... Tohle je aspoň recyklovatelné!
0/0
27.11.2002 9:50

pirkas

Je to pěkné
Souhlasím s Evou
0/0
21.11.2002 22:48

umění

Re: Je to pěkné
Mně se srdce také líbí, ale ne na takovém místě
0/0
22.11.2002 17:22

angelito

ja jsem proti havlovi v podstate nikdy nic moc nemel. ale pote, co jsem videl svitit na hrade tu prisernost, nezbyva nez rict, ze se ten clovek docista zblaznil a mel by byt zbaven svepravnosti. videl jsem v zivote hodne kycu, takovejch, ze z nich clovekou se spetkou vkusu bylo na zvraceni, ale tohle je vsechny naprosto zastinuje. ten tvor, co tu svitici zhovadilost navrhoval, by se mel sebrat a do konce zivota zit jako poustevnik o chlebu a vode a cinit pokani.
0/0
21.11.2002 20:06

Jiri David

Omluva
Všem těm, kterým jsem způsobil svým překlepem ve slově nashledanou nepříjemnosti, se tímto upřimně omlouvám Jiří David
0/0
21.11.2002 19:43

Eva

ok
Je to otazka vkusu . Vzdy bylo umeni otazkou vkusu . Kazdemu se libi neco jineho ...
Me se srdce libi a nepripada mi nekusne ani bordeloidni .
0/0
21.11.2002 14:16

Olda

Děs...
Je to hrůza i kdyby to nevyvolávalo asociaci s bordelem. Je to prostě nevkusné, kýčovité, připomíná to styl kýčovité americké kulturu s růžovými volánky. Není mi jasné, jak je možné, že památkáři dovolili takto zhyzdit ten nádherný pohled na Hradčany obvzlášť ve dnech, kdy tento pohled shlédne vůbec historicky nejvíc lidí na celém světě. Památkářům vadila skleněná kostka na Sovových mlýnech, která je na rozdíl od tohoto "díla" docela pěkným doplňkem a podle mého názoru nijak nenarušuje pohled na Malou stranu. Ale to srdce je vrchol. Když už měl kdosi potřebu takový hnus někam pověsil a ať byly pohnutky k tomuto jakékoli, měl si vybrat jiné místo a ne takto důstojný symbol našeho státu a Prahy.
Stydím se, že je něco takového v srdci středoevropské kultury vůbec možné.
Pene David, s těmi drogami to myslím přeháníte...
0/0
21.11.2002 12:45

Devil

na hradě je hampejz
Je to hrůzné! Jak to, že to povolili památkáři? Vypadá to jako poutač na hradní hampejz!!! A zrovna v době, kdy tyhle záběry obletí díky sletu NATO celý svět... Hrůza a děs! Ať už je ten kašpar z hradu pryč!!!
0/0
21.11.2002 10:12

Jirka

panu Davidovi
Vaše srdce umístěné na Hradě se mi nelíbí. A pro Vás" Nashledanou se píše s h a ne jak vy píšete s ch.
0/0
21.11.2002 8:37

Marie

Re: panu Davidovi
Jirko, "Na shledanou" se píše zvlášť, protože "na" je předložka. Srovnej: "Na brzkou shledanou". To bys nemohl napsat dohromady.
0/0
21.11.2002 10:42

Mirek

Re: Re: panu Davidovi
Vidíte, češtině rozumíte alespoň z  poloviny, tak proč se proboha tlačíte do "umění". Připomíná mi to snahy některých rektálních alpinistů.
0/0
21.11.2002 15:25

Jiri David

Brzo Těm co dychtí po zákazech a čistotě odkazů našich dějin on-line odpovim
Příští týden bude idnes pořádat online diskusi, snad ve čtvrtek, máte tak jedinečnou možnost si přisolit Váš hněv a rozhořčení ...! Jsem připraven Vám v klidu odpovídat a argumentovat proč zrovna Srdce a proč teď a proč touto formou ! Naschledanou na mailech Jiri David
0/0
20.11.2002 20:53

"umění"

Re: Brzo Těm co dychtí po zákazech a čistotě odkazů našich dějin on-line odpovim
Necítím ani hněv ani rozhořčení. Nediskuzuji ano i symbolu srdce, pro každého znamená něco jiného. Ale Vám připadá jeho umístění na toto místo, které je symbolem našeho státu již po několik staletí VKUSNÉ
Proč jste ho neumístil třeba do Lán nebo na rezidenci manželů Havlových v cizině?
0/0
20.11.2002 21:30

Jarmila

Re: Brzo Těm co dychtí po zákazech a čistotě odkazů našich dějin on-line odpovim
Pane David, viděla jsem Vás v televizní relaci s moderátorem Duškem a panem primátorem Igorem Němcem (kterého sice nemám v lásce) . Vaše snaha o přesvědčování, že Vaše dílo je umění byla přinejmenším směšná a Vaše urážky ostatních lidí,včetně pana Němce, kteří si  o tomto díle vůbec nemyslí, že je uměním byly hloupé.Mimochodem, kdo si toto Vaše "umění" objednal, kolik to stálo a kdo to zaplatil?
 
 
0/0
4.12.2002 15:49

dáša si otvírá podnik
0/0
20.11.2002 17:48

t

de
Ty vole, vono to funguje .
0/0
20.11.2002 15:26

karel

bordel přece není srdeční ani citová záležitost,ale jenom tělesná.To by na tom hradě musel viset úplně jinej symbol...
0/0
20.11.2002 15:13

Josef Radina

Každý má právo mít svůj názor...
Dámy a pánové. Už moje babička, a to byla moudrá žena, říkala,:" Čistému, vše čisté."
0/0
20.11.2002 14:37

Honza

zvule
Je to projev zvule a nasili a hrozna ostuda, proste to vypada
jako na strelnici," strelte si pani na ty ruze!!", jako u kolotoce,
jako u puffu . Polozme si otazku, jestli by si to dali Francouzi na LOUVRE,
Rakusané na Schoenbrunn ci katedralu sv. Stepana, Britove na
Buckhinghamsky palac.............
To snad ani neni pravda jak jsme my blbej narod a co vsechno
si  nechame libit!!!
0/0
20.11.2002 14:01

Erik

totalita
To co si dovolil je znesvecení symbolu nasi statnosti, nedovolili¨¨
si to ani stalinisti-gottwaldisti v dobe nejvetsi sve nadvlady, aby
do tech mist davali nejake SVE symboly napr. klidne tam mohli
dat peticipou hvezdu po vzoru Kremlu, apod. Na Kampu pamatkari
nedovolili dat protipovodnove zatarasy, ktere by byly Kampu zachranily
jako Stare Mesto - kvuli tomu, ze nezapadly esteticky do prostredi.
Kdopak se pamatkaru ptal ted???!!!  Jedine diktator a samovladce
se nikoho ptat nemusi. Blby narod si zaslouzi vse co nadelame.
meli jsme kultika vcas vykopat.
0/0
20.11.2002 13:52

I

..tak
 nechápu co vás všechny nutí být tak vulgární vůči D.Havlové. Nijak zvlášť ji nemusím, ale herečka to byla dobrá, škoda že se na scéně už neobjeví. Nebo fakt je tak hrozná? Proč? Dyť se snaží... Tak jim to přejme..??!!
To srdce je příšerný. nějkaý b... mi to teda neevokuje, jenom se mi to prostě nelíbí. Dost se mi to spojuje s VH a jeho končícím prezident. obdobím.
0/0
20.11.2002 12:25

Mark Lenegan

Bozinku... takova hloupost
Slecno ci pani Mateju, vy asi nemate ani tuseni o postmoderne. To, co sviti nad prazskym hradem je SYMBOL a kazdy si do nej muze vlozit svuj vyznam. Srdce=bordel je ten Vas a nikdo Vam tuhle interpretaci nemuze vycitat. Vypovida ovsem o Vasem vnimani sveta, ktery je zcela v zasadnim rozporu s mym. A lacina podbizivost tohohle "komentare" na "serioznim" idnes me opet utvrzuje v presvedceni, ze "seriozni" novinarina je u nas nakolenou.
0/0
20.11.2002 11:12

umění

Re: Bozinku... takova hloupost
Prosím Vás, nehrajte si na estéta a neomračujte nás pojmy , jako postmoderna apod.  Je vidět, že v tom nemáte vůbec jasno, ale ono to zní přece jenom učeně a na úrovni.
Nad Kampou by mohlo zářit třeba logo firmy Renault, ne! Když to firma zaplatí, opravila by se třeba i část Kampy! A bylo by opravdu zarážející a i překvapující, že v někom to evokuje Bůh ví jaké pocity!
Proti srdci absolutně nic nemám, ale jeho umístění je diskutabilní, nemyslíte
0/0
20.11.2002 21:08

Mark Lenegan

Re: Re: Bozinku... takova hloupost
Dobre, tak polopate. Srdce je krasny symbol, souhlas? Prazsky hrad je krasny, souhlas? Krasne srdce plus krasny hrad = krasny hrad se srdcem. :-) Ted ale vazne. Logo Renaultu nad Kampou, to je dobry napad pro Davida, ale Cerneho. A urcite by si v tom logu par lidi (hlavne tech diskutujicich na idnes) naslo i p..u. Jen by me zajimalo, jaka je souvislost mezi logem nejake firmy a obecnym symbolem jako je srdce. Ale v tom si udelejte jasno zase vy. Jinak jsem se ve svem prispevku nesnazil vysvetlovat, co "tim basnik chtel rict", ale reagoval jsem na styl "komentare" slecny ci pani Mateju, ktery me urazi. Zast vuci Havlovi(ym) z nej jen cisi.
0/0
25.11.2002 12:51

Jirka

Neonové růžové srdce nad Prahou
nemůže znamenat nic jiného než to, že
Pražáci jsou k...y!
0/0
20.11.2002 10:13

odporný pragocentrista

Re: Neonové růžové srdce nad Prahou
A zato průhled tvou hlavou říká , že jsi idiot.
0/0
20.11.2002 12:22

Raf

Čeští vladaři se jistě v hrobech obrací!!!
0/0
20.11.2002 8:49

eva

Co s tim vsichni maji za problem?
Nechapu redaktorku, me ta asociace s verejnymi domy vubec nenapadla. Nebudme tak zapskli, je to prijemna zmena.
0/0
20.11.2002 0:25

mctom

Re: Co s tim vsichni maji za problem?
přesně - mě to taky nenapadlo, stále platí, kdo chce psa být hůl si vždycky najde,navíc symbolika srdíčka na bordelu není úplně nejvýstižnější vyjádření toho, co se tam odehrává :)
komu se to nelíbí, ať si něco políbí a nedívá se
 
0/0
20.11.2002 9:46

ww

Podle mého názoru
... je to skutečně šokující, nevkusné a kýčovité. Nemohu věřit vlastním očím. Myslím, že působení trnové koruny nad Rudolfinem bylo nepochybně mé kontroverzní. Převelice by mě zajímalo, zda a jak se k věci vyjádřili příslušné orgány státní památkové péče. Věřte mi, že jako právník zvážím v této věci nějaký podnět. Doufám ale, že úřady činí, co mají, a zahájily, nebylo-li vše řádně povoleno a připomínkováno, samy deliktní řízení.
0/0
19.11.2002 19:12

Martin

Srdíčko, proč ne?
Ale proč na Pražský hrad? A v neonové podobě? Nejen že je to kýč, ale i proporcemi hyzdí panoráma Hradčan. Smutné je, že zrovna v období, kdy celý svět bude ukazovat své reportéry na Karlově mostě s Hradčany v pozadí. Fakt dobrá ostuda. A že to není oslava pana prezidenta? Tak proč zhasne, když odejde z funkce prezidenta? Pokud to byl umělecký záměr a snaha o "kladívko, které nás klepne" nás hloupé a my budeme štastní z poznání....................... Ale čeho? Myslím si, že pokud nějaký neony na Hradě, proč ne stopořený penis? Nejen že v dávných dobách byl symbolem síly a plodnosti (to bychom potřebovali), ale esteticky a proporcemi by se hodil i k věžím katedrály sv. Víta. A byl by to i poučné pro  pro nevzdělance. Totiž, že již pan Freud tvrdil, že štíhlé věže zpodobňují mužské ego a jeho pýchu ve vlastní falus. A proto neonový stopořený penis na Hrad! Prosíííííím! Snad to pan prezident zainvestuje.
0/0
19.11.2002 18:18

Keson

Není nad 1.dojem
A když se zároveň spontánně vysloví, mají ho hned i všichni kolem - 1 dojem generuje další 1.dojmy. Autorka článku se může pochlubit skutečně pouliční asociací.
0/0
19.11.2002 16:45

Quido

Já se bavím ...
Zdá se, že si pan David může gratulovat. Trnová koruna byla možná hezčí, ale tolik rozruchu nevzbudila. Asi to bude opravdu tím, že to srdce má mnoho významů a každý si ho vyloží tak, jak chce. Ten, kdo Havla nenávidí (či nesnáší), vidí za tím "logo" bordelu na Hradě. Ale když už chcete být takhle přízemní a prvoplánoví - proč by to nemohlo být logo bordelu v celém státě ? Podle mého názoru má každé umění (nejen to venkovní) nutit člověka přemýšlet (to pověstné klasikovo "co tím básník mínil") a proto ho za tenhle počin chválím. Snaží se totiž bořit přehrady zažitého stereotypu a jak vidno, jde mu to docela dobře. Jsem jenom zvědavý, zda se mu povede to srdce "překonat" třetí (zatím zamýšlenou) částí ...
0/0
19.11.2002 15:49

Jirka

Mějte se rádi :-))
0/0
19.11.2002 15:49

igs

sundat
Je to smutne,nevkusne, zavadejici,jak na Matejske. I kdyz za 2 milony, ale v obsahu a sdeleni primitivne lacine. Pseudoumeni. Vygrc Ega. Mezinarodni ostuda, tuhle blbost uvidi cely svet okem kamer a TV na zemekouli!!! Nekomu to asi dela jo dobre. Pridejte jeste hudbu z tlampacu - Huraaaa/
0/0
19.11.2002 15:36

JFL

P.Matějů & "Hurá k moři": Díky, dobře napsáno !
0/0
19.11.2002 14:47

Gagmaster-pk

Vy máte ale problémy, to jsou paradoxy...
Doporučuji paní "novihokynářce" P.Matějů, aby příště počkala, až někdo z našich avantgardistů posadí na Karlův most obrovskou nafukovací neoděnou pannu Barbii s nohama ve vodě. Pak snad pochopí, že se tím sděluje, aby ona a jí podobní už konečně odešli z "novihokynařiny" do zařízení, označených symboly růžových srdíček. Tam jim i s jejich originálními dedukcemi bude lépe...
0/0
19.11.2002 13:19

cepicka

Presne
vyjadreni v tomto clanku, diky, konecne ma nekdo odvahu to rict nahlas!
0/0
19.11.2002 13:01

Jiri David

Je idnes pohrobkem zanikleho Supru ?!?
 
  Zdá se, že pani Pavla Matějů nepozororovaně přeběhla ze Supru do idnes !
Forma jejího "názoru" tomu bohudik(bohužel odpovídá).To co jsem předpokládal a na páteční tiskovce(15.11.2002)jednoznačně deklaroval, totiž, že pokleslejší bulvár, bude halasně vykřikovat něco o Night clubech atd., se potvrdilo.Blesk to však uhrál mnohem seriózněji, než zmíněná P.Matějů.Budiž ji to připsáno k její skvělé novinářské intuici.
Ovšem to z tím K....z Hradu, je jenom hloupý, či spíše smutný bonmot paní novinářky.Možna se stači odpoutat o zdejší přízemnosti, ale kdo ví ?!? Aspoň se pani Matějů vyslovila za všechny podobné lidi a ty již nemusejí  příliš přemýšlet. Možná by taky rádi viděli nad Hradem třeba kosočtverec, no né a jedeme na pivo ....!
Naschledanou paní P.Matějů Jiří David
0/0
19.11.2002 12:07

Pracující lid

Hurá k moři...
Vašek je postižen fóbií samospasitelství, což je veřejné tajemství. Za pár měsíců po něm neštěkne ani pes. A on to ví. Jeho kult osobnosti se končí a tak nám na závěr uspořádal pouťovou atrakci v podobě blikajícího srdce. Jak trapné Václave. Před pěti lety si mohl odejít na odpočinek na vrcholu slávy. Až zhasne blikající kýč, konečně si národ  vydechne od tvých blbých nálad, pletichaření, protěžování tvých kamarádů a poskytování milostí. Portugalsko čeká...
0/0
19.11.2002 11:47

R.D.Bidlo

Ostudný kýč
Václav Havel pravděpodobně nenavštěvuje bordely, takže nemusí o příslušných asociacích vědět. Faktem ale zůstává, jak se v diskuzi několikrát objevilo, že je to otřesný kýč, zvláště pak umístěním na věži románské baziliky. Myslím, že je to hrozná ostuda. Co byste ale chtěli od obdivovatele rockových kapel?
0/0
19.11.2002 11:38

airwaves

Re: Ostudný kýč
pan Havel nemusi do bordelu chodit - jednu k...u ma doma...  
0/0
19.11.2002 15:30

předseda

Re: Ostudný kýč
To je jako trestný - obdivovat rockový kapely ? To jsem tedy rád, že jsem se dozvěděl zase něco novýho, musím tedy rychle zničit všechna jejich CDčka...
0/0
21.11.2002 22:49

Kytka

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.11.2002 10:43





Najdete na iDNES.cz