Diskuze

Protest přinesl dvě stížnosti na policisty

Pochod přibližně dvou stovek anarchistů z pražského Albertova na Národní třídu a Jungmannovo náměstí po 15. hodině skončil. Obešel se bez incidentů, policie pouze legitimovala některé účastníky, ale nemusela zasahovat. Na služebnu přesto předvedla jednoho aktivistu, který nechtěl ukázat doklady. Muž tvrdí, že s demonstrací neměl nic společného a chce na policii podat stížnost. Stěžovat si chtějí i Občanské právní hlídky.
Podívejte se na fotografie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Svobodu lidem!!!

21. 11. 2002 1:41
Kde to zijem???
Pokud se nekomu libi byt kontrolovan a monitorovan na kazdem kroku... prosim!  Svoboda projevu, svoboda pohybu atd. je urcite dulezitejsi nez nejaky hlavouni. Pracuju v Praze pres rok a pul a neni to me oblibene mesto, ale pri dnesni ceste po Starem meste jsem poznal ze nektere veci na nem mam rad. Nejsou to zrovna takrka liduprazdne ulice, uzavrene obchody, zabednene vylohy...!
Libi se mi, ze demonstrace jsou bez nasili. Ti co prisli vyjadrit svoje presvedceni, delaji to proc vubec nekam sli. Lide kteri si mysli ze vsichni demonstranti jsou vandalove, kteri jdou neco rozsekat, jsou ubozaci.
Zlo plodi zas jen zlo. Ti co podporuji NATO chteji valku a utrpeni. Vse se da resit bez nasili, jen to vyzaduje vetsi usili!
Je mi smutne z naroda, ktery leze nekomu do vseobecne zname casti tela.
Bylo to SSSR, ted USA ? Pripomina mi to : "Ode zdi ke zdi" v narodnim meritku.
Stydim se!!!
   
P.S.
0 0
možnosti

Cockroach

19. 11. 2002 9:43
Pro všechny ignoranty
Vážení pánové.. Je mi špatně z vašich výmyslu a plácání.. Anarchie není návrat ke komunismu a starým časým -ani bezzákonost.. Než začnete kohokoliv a cokoliv odsuzovat prostudujte si nejprve principy a alternativy anarchismu, pak se Vám možná otevřou oči.. a nebo si ten hnis v nich radši ani nevytírejte a dál čtěte blesky, supery a sledujte kritické a velmi objektivní zpravodajství TV Nova..
0 0
možnosti

Pouceni

19. 11. 2002 9:49
Re: Pro všechny ignoranty
Stara pisnicka - realny socialismus made in USSR atd neni ten pravy socialismus, pravy socialismus je vznesena idea ... a ted to same - cerne odeni vrhaci kamenu nemaji nic spolecneho s anarchismem .. jdete uz k certu
 
0 0
možnosti

niX

18. 11. 2002 18:17
haha
Tak tomu se dá jen zasmát,když student studující práva neví,že na požádání policie musí předložit průkaz totožnosti, a to vše si uvědomí až na policejní stanici.... Je to opravdu směšné, myslím že takový student by raději měl dobrovolně odejít .... Je tö ostuda... No co budoucí právník... Nevím asi bych si poradil raději bez něj...
PETR
0 0
možnosti

barbudo

19. 11. 2002 10:26
Re: haha
Jako student práv dobře znal svá práva a povinnosti i práva a povinnosti policisty. Takováhle drobná zkušenost s prací policie mu v budoucí praxi jenom prospěje (ještě by ho měli na pár dní strčit do vazby). Jinak s tím odchodem ze studia. Trochu mi to připomíná dávný příběh z dob, kdy v Polsku byla jakási opoziční organizace zvaná Solidarita. Jakýsi student posledního ročníku medicíny se v dopise polskému kamarádovi zmínil o tom, jak jim držíme palce. Bdělí strážci zákona dopis odchytili, student byl vyloučen ze studia. Dodnes slyším, jak soudruh "osvětový prorektor" hřímal o tom, že podobní nemají co zabírat místo na škole jiným schopnějším.
0 0
možnosti

barbudo

18. 11. 2002 16:12
Jen malá poznámka pro ilustraci a vzpomínku...
... byl požádán policistou v civilu o prokázání totožnosti...[17.11.????]
0 0
možnosti

Jura

18. 11. 2002 14:21
OPH
Kdo je OPH? Kdo je opravňuje cokoli "pod hlavičkou" monitorovat? Kdo tuto organizaci řídí a komu se zodpovídá? Ať se v poučí o POVINNOSTECH občanů a pak má právo kvákat o PRÁVECH. Pokud to milá OPnH (Práva neznalá) neví,  při podezření (které bylo zřejmé - dotyčný mohl být onou hledanou osobou) mohli milého mladíka si kvůli identifikaci mohli pěkných pár hodin nechat pod zámkem - a že neukázal papíry hned je jeho blbost.
Jo a co se týká anarchistů - trvám na tom, že kdo káže bezzákonost (princip anarchie), nemá nárok na jakákoli práva, neboť ta jsou definována zákonem, který on neuznává. Kdo mluví, ať je přesvědčován, kdo bije, nechť je mu odplaceno stejným.
0 0
možnosti

Júlinek šíšal

18. 11. 2002 15:03
Re: ....áno, ob čáně,
oni mošut pes tfího, ty mošeš pes ichho, ono mošut kfákať, ty mošet terfáť... a ani mošut anti stáry metoděje a ty mošet pro stáry metoděje .... co ti fá dít?
0 0
možnosti

Zbyněk

18. 11. 2002 12:44
Normalni stat
Pokud vim, tak je povinnosti obcana nosit u sebe OP (ackoli tak sam necinim). Taky maji policajti pravomoce legitimovat obcany (ackoli ani me se to nelibi), kdy se jim zlibi. Takze cela ta samozvana banda honosne pojmenovana Obcanske pravni hlidky se muze jit vycpat. Kdyby se to jmenovalo Anarchisticke hlidky pro buzeraci policie, tak jim to v ocich verejnosti neprida. Posledni trendy ve spolecnosti vypadaji tak, ze za chvili vas bude lyncovat tlupa pologramotu, kteri si mysli, ze se bijou za svatou vec, ackoli ma vetsina potize s vlastnim podpisem, kdykoli skubnete psem na voditku, utrhnete pampelisku nebo reknete, ze vam nevadi NATO.
0 0
možnosti

PK

18. 11. 2002 12:38
Většinou s vámi, pánové, souhlasím, ale...
Stoprocentně se mohu podepsat pod to, že argumentace anarchistů trpí zásadním problémem - kážou vodu a pijí víno (např. globalizace fuj, internet huj!), jejich argumenty trpí vnitřními rozpory atd. Argumentace Občanských hlídek mi také přijde většinu času sporná, ale: to, že policista musí mít důvod ke kontrole dokladů, vyplývá ze zákona. A že zrovna tohle policie strašně ráda obchází, je také pravda. Je tu například vyžadování občanky při kontole na silnici, když v zákoně je jasně uvedeno, že jí u sebe mít nemusíte a beztak předkládáte hromadu jiných papírů, které vás jasně identifikují. A poznámka o zakrytém čísle je také fér - mělo by být vidět za každých okolností. Jinak, dokud si anarchisti demonstrují a vykládají svoje bláboly, je mi to jedno a je to jejich výsostné právo, které jsem ochoten do roztrhání těla bránit. Ovšem v okamžiku, kdy sebeméně poruší zákon, jsem pro pořádná nakládačku v mezích zákona!
0 0
možnosti

Darkman

18. 11. 2002 14:05
Re: Většinou s vámi, pánové, souhlasím, ale...
To, že si ta anarchistická špína může demonstrovat je, bohužel jejich právo a trochu mám obavy, aby na tom jednou ta naše slavná dementokracie nezašla na úbytě. Jenže třeba já mám zase právo dostat se do práce a to zřejmě kvůli tomu jejich řádění nebude pořádně možné. Mám právo na to, aby mi nějaký podčlověk neničil můj majetek. Teoreticky. Ale hodlám ho do roztrání těla bránit. Jestli si ta lůza chce demonstrovat, ať zaleze někam do nějakého bývalého vojenského prostoru, kde nebude nikomu překážet. V opačném případě ať od nich armáda spolu s policií vyčistí Prahu.
0 0
možnosti

Šťoura

18. 11. 2002 12:23
Demonstranti a ti další
Ti demonstranti to mají ve svých hlavičkách " trochu " pomotané. Proč ? Protože : 1) Demonstrují proti nadnárodním monopolům a globalizaci a přitom se přinejmenším každý druhý cpe hamburgrama a plně využívá produktů těchto monopolů - mobilní komunikace, internet, auta atp. Nenávidí USA a přitom  čumí na americké akční filmy - Rambo, Rocky .... a poslouchají americkou hudbu.  2) Chtějí svrhnout kapitalismus a " nastolit svůj " pořádek. Co to ale znamená v praxi ten " jejich pořádek " ? Zase jen násilí, a to menšiny proti většině ( něco podobného už tu bylo - fašismus, rasismus, xenofobie, komunismus .... )  3) Kromě chaosu, násilí a teroru nenabízejí rozumnou a realizovatelnou variantu fungování společnostu. 4) Za celý svůj život nic nedokázali. Trpí komplexy méněcenosti, a tak si své sebevědomí zvyšují ničením. Ono něco rozbít je totiž mnohem jednodušší, než něco vybudovat.  5) Nudí se a tyto tzv. " demonstrace " jsou jejich zábavou.  
0 0
možnosti

HUMANISTA

18. 11. 2002 11:05
NAKOPEJTE KOPALA DO PR...E !
Zfetovaní darebáci budou diktovat, jaké povinnosti má policie a jak se má chovat ?   A co ti zločinci, kteří demolují majetek, památky, ( zatím " jen " ) zraňují policisty a jiné lidi. Neexistuje snad v našem trestním právu zákon o schvalování trestného činu ? Nakopejte Kopala a jejich hlídky do pr...e !   
0 0
možnosti

Mirek

18. 11. 2002 11:03
Pár poznámek
Tak jsem si přečetl všechny příspěvky. Měl bych k tomu pár připomínek:
1.) nikdy jsem neslyšel o demokratické zemi, kde by u sebe člověk nemusel nosit identifikační doklady (jedno jaké). A myslím, že ani žádný rozumný člověk nechce, aby tomu tak bylo. A pokud jsem náhodou v místě, kde se koná demonstrace, tak mi nepřijde vůbec divné, že po mě policista chce OP a samozřejmě mu ho ukážu. A jsem rád že to dělají protože tím chrání i mě!
2.) mnoho lidí tady kritizuje policii ale když já procházím noční Prahou tak všude vidím policejní vozy a pochůzkáře a jsem rád, že mě chrání. Kdysi mělo keždých pár ulic svého policajta a nikdo nekřičel, že je to policejní stát. Protože člověku, který žije spořádaně, policie vůbec nevadí. A ti co řvou nejspíše nemají čisté svědomí.
3.) občanské hlídky mě taky ser... Zajímalo by mě tohle: kdybych chytil někoho z týhle hlídky (a že mám hodně přes 100 kg) a začal s ním mlátit o zeď. Přijde policista a chce mu pomoci. Řekl by mu: NE, vy nezasahujte, nevidím vaše identifikační číslo!!! Nejdříve upravte svojí uniformu podle příslušných zákonů a teprve pak mi můžete pomoci. Asi ne, co?
4.) svoboda pohybu,  sdružování (nebo jak se to jmenuje, nejsem právník) asi neznamená, že můžu chodit kamkoliv a kdykoliv. Pokud budete chtít vstoupit do mého bytu protože přece můžete jít kam chcete, tak vás velice rychle vykopnu. A pokud si plánujete demonstraci a zablokujete nějakou komunikaci, jakým právem omezujete práva ostatních lidí, kteří tam chtějí projet autem? Jakým právem se kvůli vám odklání hromadná doprava?
5.) někdo tu tvrdí, že NATO jsme sem nepozvali. Ale to samozřejmě není pravda. My jsme je sem pozvali!!! A tuto volbu jsme zcela jasně vyjádřili ve volbách! A pokud s tím nesouhlasíte, tak si sežeňte víc lidí, kteří nesouhlasí, než těch, kteří souhlasí. Jinak je to pořád menšinový názor a nelze očekávat, že se tím většina bude řídit. Stejná odpověď platí i v otázkách válek, které NATO vede. Většina s nimi souhlasí!
6.) kritizujete tady kapitalismus a demokracii za jejich konzumní společnost. Ale o tom právě ta demokracie je. Pokud chce člověk žít konzumním životem tak by mu to mělo být umožněno. Kdo nebo co vám dává právo je kritizovat za to jak žijí? Omezuje vás to snad? Nutí vás někdo dívat se na americké filmy a jíst u McDonalda? NE. Tak nám neberte to, co chceme my. Já mám rád americké filmy a rád jím hamburgry. A pokud vy chcece jíst kořínky, sledovat sovětské filmy, číst knihy nebo meditovat tak je to vaše věc a JE vám to u nás umožněno.
7.) Anarchisti si tady stěžují, že jim není dán žádný prostor, že nemohou vyjadřovat své názory. Tak teď jsem musel půl hodiny hledat na internetu abych se vůbec dostal k nějaké smysluplné definici co to je anarchie. Pokud nejste schopní zformovat své myšlenky ani na netu, kde opravdu může každý, tak nevím. A vůbec mě zarazilo, že existuje nějaká federace anarchistů? Není to tak trochu v rozporu? Můžete namítnout, že ve svých organizacích se členové sdružují dobrovolně a předpolkádám že si své zástupce nebo představitele nebo jak tomu říkáte volíte. V čem se tedy lišíte od normální politické strány? Nepovede to nakonec náhodou k tomu, že největší federace anarchistů bude mít nejsilnější slovo = bude vládnout? Kdo bude rozhodovat když se dvě skupiny anarchistů rozhodnou mít demonstraci na stejném místě? Nechcete vládu a policii. Nechcete zákony sezhora. Ale zákony jsou samozřejmě zezdola díky volbám. Koho jste vy volili?  Když nebude stát, kdo bude stavět silnice? Dálnice? Vrátíme se k výměně zboží za zboží? Nebo kdo bude podle vás spravovat měnu? A když nás někdo napadne tak nebudeme mít velení? Vezme každý osobní zodpovědnost a půjde válčit na vlastní pěst? A nebere takhle náhodou policista, který kontroluje demonstranta, na sebe osobní zodpovědnost za pořádek? I když to má z titulu zaměstnání, ale mohl by klidně jít dál a nic neudělat. Tvrdíte že svobodní lidé se dohodnou i bez vlády. A co když ne? Co když budu chtít vaše auto? A jsem silnější než vy? Kdo vás ochrání? Ostatní? No o tom dost pochybuju. Viděl jsem nedávno 1 člověka v davu 100 lidí rozbíjet keramické koše. Myslíte, že ti svobodní lidé mu řekli, aby to nedělal? Žádný policista tam nebyl tak jsem musel přijít já, svobodný člověk, vzít osobní odpovědnost (což mi tohle zřízení nezakazuje) + svých 130 kg a toho člověk a usměrnit. A očekávám, že policie udělá při summitu to samé a zabrání komukoliv s jakýmikoli názory, aby rozbíjel McDonalda, kde zrovna obědvám. A pokud ne, tak budu samozřejmě požadovat silnější policii, lepší výzbroj, tvrdší zákony a samozřejmě tvrdší zákroky pokud to bude třeba k zajíštění bezpečnosti mojí, mé rodiny a mého majetku. A mimochodem považuji za svůj majetek i město, kde žiju. Nikdo mi tu nebude nic ničit, nikdo na to nemá morální ani jiné právo. A dokud budou mít lidé odchovaní socializmem postoj: to se mě netýká, tak vždy budou lidi utiskující ostatní.
Omluvte trochu delší přístěvek, ale pár sporostých slov nestačí k vyjádření názoru. Aspoň u intelignentního člověka a ostatní nemá cenu číst.
0 0
možnosti

Júlinek šíšal

18. 11. 2002 11:09
Re: jojo, kte ich práfo mezíť Míečka féhikl na féřejnim plac? kte práfo Mirečka féhikl mezit ich na féřejnim plac?
co dřífějc, co hláfnějc, fajce aneb slípka? Mírék!!! on kohút
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!