Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O výběru kamarádů rozhodují i peníze

Děti si to sice nepřipouštějí, přesto finanční situace rodiny ovlivňuje jejich postavení ve třídě. Vybírají si podle ní kamarády. Bohaté děti jsou častěji dominantní. "Při rozčleňování do skupinek uvnitř třídy děti samozřejmě nepřemýšlejí o tom, kdo má kolik peněz. Přesto se to do kolektivu promítne," říká Petra Faistaverová, třídní učitelka 8. A z turnovské základní školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vanda

o peníze jde vždy až na prvním místě, nebo ne? To je přeci stará pravda. Peníze dovedou velmi usnadňovat život, to mi věřte. Já jsem se dostala k velkým penězům a vždycky jsem si říkala, že mě nemůžou změnit, že člověk musí zůstat při zemi a uznávat i upřednosťnovat jiné hodnoty. Třeba přátelství. A ejhle co se nestalo. S kamarádkou z dětství si nemáme pomalu o čem povídat. Každá žijeme v úplně jiném světě, ona řeší existenční problémy a mě je trapně jí líčit, kde jsem byla na dovolený, když vím, že si přebrala druhou práci aby uživila děti. Je mi to moc líto, ale peníze dovedou lidi od sebe i vzdálit.
0/0
19.11.2002 13:55

eva

pravopis
 Vazeni, s nekterymi z Vas souhlasim, s nekterymi mene. Co mne ale pri cteni Vasich prispevku zarazi nejvic  - mate vesmes velke potize s ceskym pravopisem. Delejte s tim neco, je to docela ostuda! Nebo jste v mladi byli temi"horsimi zaky" a ted se tim chlubite
0/0
18.11.2002 9:10

krd

Kastování dle košile.
Ratolesti z lepších rodin si ve škole mohou dovolit vše a vše jim projde.Děti z chudých rodin tvrdě odskáčí sebemenší přestupek. To jsou vymoženosti dnešní doby. Máme co jsme si vyzvonili.
0/0
18.11.2002 9:01

Bušek

Od koho to mají?
Zaměstnávám 15 dospělých lidí a ti jsou někdu horší než děti.
0/0
16.11.2002 14:37

Mimochod

Amerika
Tak se mi zda, ze timto clankem autor prave objevil Ameriku... 
0/0
15.11.2002 21:43

lgu

Re: Amerika
Urcite , zase vousac rozumuje.
0/0
16.11.2002 4:23

barbudo

Diferenciace se samozřejmě zvětšuje ....
Pokud se škatulkování dětí týče, bylo tu vždy. Někdo měl senza věci z Tuzexu, někdo měl starou belu. Děti jsou vnímavé, rozpoznají i jiné kvality. Musejí k tomu ale mít příležitosti. Pokud různé kroužky, školní výlety, lyžařské výcviky a podobné akce budou vyhrazeny pouze pro děti ekonomicky dostatečně kvalitní, začíná trochu jiný problém.
0/0
15.11.2002 16:10

žil

milí zlatí, peníze bohužel ovlivňují i vztah učitel x žák. Z vlastní zkušenosti vím, že k žákovi z dobře situované rodiny se učitelé chovali jinak než k "normálnímu" žákovi. Rodiče dokázali kantorům lecos zařídit, měli známosti a ty přece dnes potřebuje každý,ne? Je to smutné, ale je to tak. Navíc vím, že to ostatní děti dovedou velice citlivě vnímat. Co si z toho odnesou pro budoucí život, nevím.
0/0
15.11.2002 15:04

Táňa

Re:
Ale ano, když má člověk peníze, používá peníze. My co peníze nemáme, vedeme ve škole kroužky. A to se TEPRV změní postoj paní učitelky,
A nejen její! Děti, co chodí do kroužku, jsou fajn, všechny a bez rozdílů. A člověk má možnost jim ty žebříčky hodnot zkorigovat
0/0
16.11.2002 17:15

vaclav hanus

Re: Re: ..->propaganda v krouzcich
Es gibt maly problem. Oni ty deti zamoznych rodicu Vam do tech krouzku chodit nebudou. Jsou pro ne malo nobl. Ledaze by vase krouzky vyuzivali pro vyhledavani kamaradstvi (protoze se citi odstrceni pry z duvodu zavisti). No a v tom pripade se jejich zamozni tatkove brzo dozvedi v jakym smeru je tam oblivnujete (..a pry tam vedete propagandu...) a oni Vas stejne brzo vyhodi a najdou misto vas poslusnejsi kolecko do soukoli. Nicmene vasi aktivitye drzim palec. My- co se pohybujeme kolem prumeru bychom melu drzet vic pri sobe. A tady ty jesitne snoby bychom meli mit oznackovane. Ne kvuli nm samotnym, oni at si zijou jak chteji. Ale abychom jim neumoznili nas ovladat.
0/0
17.11.2002 11:26

olda

můj bratr když na rodičáku zjistil že jeho synek bude mít z dějepisu čtyřku, vzal obálku, navštívil paní učitelku a na vysvědčení byla trojka. Pokud potřebuje něco od lékaře praktikuje to stejně. Peníze všude až na prvním místě. Nedělám si žádné iluze.
0/0
15.11.2002 13:54

Vlčice

Re:
Až se synáček ztratí na školním výletě v Tatrách, budou peníze na co? Myslíš, že urychlí záchrannou akci? A když se, nedej Bože, ztratí pro změnu tatínek i s obálkami, tak ten kluk bude největší chudák a ještě propadne z dějepisu.
0/0
15.11.2002 14:05

Kato

Re: Re:
To zsa se kluk ztrati v Tatrach nema se zemepisem co delat. Pokud vim, tak se tam orientace podle mapy v terenu nikdy neucila a ani neuci. To bylo mimo jine obsahem branne vychovy, i kdyz jen tak mimochodem. Zemepis by mu pomohl akorat v tom, ze by vedel, ze pokud pujde primo na sever tak dojde do Polska. Hlavne kdyz sleze zdravy dolu.
0/0
15.11.2002 14:40

olda

Re: Re:
ahoj Vlčice. Musím ti připomenout, že výlet do Tater je v dnešní době též jen pro bohatší děti . Jinak samozřejmě s mým bratrem nesouhlasím , to jsi mne špatně pochopila. Pravdou ovšem je, že za peníze si dnes můžeš koupit téměř všechno. Píši téměř všechno, toho si prosím povšimni. Zdravím a přeji hezký den
0/0
15.11.2002 14:51

Vlčice

Re: Re: Re:
Dík za pozdrav. Také zdravím a přeji hezký víkend.
0/0
15.11.2002 14:56

Luděk

Jak tak koukam...
Nesatacim se nekterym lidem tady divit...I kdyz mi je jen 20 let /slovy:DVACET/ Myslim si,ze na skatulkovani maji decka dost casu.Neni prece normalni kdyz se ve treti tride rozhoduje o "brani" v kolektivu tim,zda ma nebo nema nekdo mobil.Kdosi takdy mel clanek "Skola ma pripravit deti na realny zivot" Tomu cloveku bych chtel rici asi toto:Pred nedavnem nam hlasil pan buh Zelezny,ze NOVA nechce delat z deti utlocitne deticky z nedelni skoly,tak nam pousti  pred vecernickem KOBRU 11/kde krev,nasili je stale,a jen to jiskri sexem/,pokemony atd.Boze muj,to se musi Foglar pekne obracet v hrobe!!Cetli jste nekdo jeho knihy??Tady nejde o to pripravit decka na zivot tim,ze jim budem rikat "Mas prachy-->Jsi frajer,nosis minisukni--jsi super.." Slusne cestne chovani,neobhroubla mluva,to ma byt vysadou!!Jenze dneska uz mnoha lidem slovo cest,pravdomluvnost,ryzi kamaradstvi nic nerika.Skola ma delat z deti zdrave,chytre/moudrost se cerpa zivotem/ a cestne lidi!!Ale toto KOBRA 11 neumi.
Te pani,co rikala,ze za 10let po skole se uvidi,bych rad rekl,ze s ni celkem souhlasim.Az na to,ze se obcas ani nemusi cekat:o) V rocniku mame jednu takovou krasku/fakt je hezka/,ale jelikoz neudelala zkousky - opakuje...
S pranim hezkeho dne se louci *Luděk*
0/0
15.11.2002 12:51

Kato

Re: Jak tak koukam...
Ten prispevek o priprave na realny zivot jsem napsal ja. Mozna se budes divit, ale i ja jako kluk hltal Foglara. No a stejne jako ja casem poznal, ze v zivote to chodi jinak nez v knizce tak i tem dnesnim mladym dojde, ze na silnici to vypada v realu jinak nez v Kobre (to znamena podstatne hure). Osobne na Kobru nemusim a z pokemonu mi sedivi vlasy (mam petiletou dceru), je mi 40 a koukam spise na CT2. Ale ty stesky o tom jak mladez pustne jsem poslouchal uz jako kluk.
0/0
15.11.2002 14:47

Luděk

Re: Re: Jak tak koukam...
Mily Kato!!Jsem rad ,ze jsi odepsal.Ja si take myslim,ze zivot neni kniha,film ci kresleny serial.Ale na druhou stranu musis uznat,ze pomerovat kamaradstvi tim,ze ja mam Siemense C25 a Ty jen alkace je dost padly na hlavu.To uz je mi sympatictejsi Vont,ktery zmalti rychle sipy.
Ale jinak jsem rad,ze uroven prispevku stoupa!!
PS:Kato,kdybys chtel zajit treba na pivo a probrat to osobne ozvi se! 737 145 518
0/0
15.11.2002 15:58

Jana

Jsem ze čtyř dětí, a i když je táta dělník, nepamatuji si, že bychom měli doma hlad, nebo že by mi něco extra chybělo. Kamarády jsem na základce neměla vůbec žádné, celých 8 let jsem si po přestávkách četla knihy, nebo se učila. I když jsem měla vyznamenání, šla jsem na učňák. Dneska jsem si udělala nástavbu, dělám VŠ.
0/0
15.11.2002 12:39

Luděk

Re:
Jano!Pripominate mi mou mamku.Takovym lidem fandim!!ale ruku na srdce,vas to nikdy nestvalo,ze jste sedela v koutku a cetla si,zatim co jini se bavili/urcite nekdy i nas vas ucet/??Mne se to totiz stavalo..i stava...a docela me to stve,i kdyz si rikam,ze takovi lide mne naladu zkazit nemuzou.Hlavne kdyz jsem pak zjistil,ze tridni kraska se zivi nejstarsim remeslem...
0/0
15.11.2002 12:56

osa

Re: (Jana , 15.11.2002 12:39)
Mila Janicko :-) ja mam dceru jen jednu....jedine dite...letos mi sla do prvni tridy a tohle vse jsem zpozorovala uz za tech nekolik tydnu co chodi na skolu. Nejdrive jsem se lekla...porad se jeste bojim, a moc bych si prala, aby ma dcera tak jako Vy Janicko radej sedela v koutku a cetla. Jenze strach mam, a to proto , ze moje mala se snazi tem detem zalibit a snazi se jim prizpusobit. Nejsme chudi...vydelavame s muzem dost a prezto nechci ji davat penizky na sladkosti. Ne proto ze mi je lito penez, a ne proto ze nechci at rozdava je jinym detem. To ne. Ale mam strach ze si pratelstvi jinych timhle zjiskava. Musim Vam rict, ze se ji snazim to vse vysvetlovat ale obavam se, ze ma slova zatim nevnima. To, ze jste sedela v koutku a nijak se tim netrapila a dosahla jste slusnych vedomosti je uzasne. S hlubokou uctou. Olga.
0/0
15.11.2002 13:09

pro pani Olgu

Re: Re: (Jana , 15.11.2002 12:39)
Jste jiste vyborna matka kdyz mate tolik obav o vase devcatko,co hlavne potrebuji je mit dobre sebevedomi sami o sobe. Chvalte ji za kazdy dobry vysledek,poukazujte na jeji prednosti, at jsou sebemensi ,at si vazi toho co ma,nepoukazujte na veci ktere se ji nepovedly,chybami se clovek uci,povysujte ji at vi ze je hodna, zajimava ,chytra,hezka,tvoriva atd. Vy jako matka jiste znate jeji prednosti.Budte hodne positivni a ja vam preji vse nejlepsi. Devcata potrebuji vice ujistovani a vice povzbuzovani nezli chlapci.Nemusi sedet v koutku, s dobrym zazemim v rodine muze dokazat zazraky. Hodne zdaru preje babicka.
0/0
15.11.2002 20:07

Vlčice

O peníze jde později
Nevím, jaké zkušenosti mají v tomto ohledu ostatní diskutující, sděluji pouze svoje. I v naší třídě ZŠ byly obletované krasavice, třídní idolové, manipulátoři ostatních a nositelé módních trendů. Na druhé straně otloukánci, holky, se kterými ostatní slečny nemluvily, a kluci, se kterými nikdo nechtěl sedět. Do naší třídy chodilo i několik kluků z dětského domova. Už od prvního srazu po 10. letech bylo zřejmé, že se role vyměňují. Z ošklivého káčátka je krasavice, z tlusté holky triatlonistka, bývalí otloukánci jsou  nejúspěšnější podnikatelé a třídní idolové s manipolátory mají problém zaplatit útratu. Největší třídní hvězda chybí, protože sedí v base. Z krasavic jsou ustarané maminy. Z kluků z děcáku příjde úspěšný Cikán a jediný nositel vysokoškolského diplomu v naší třídě(ostatní ne). Každý ma svůj život a pro něj svoje podmínky. Myslím si, že největší přednosti často rostou z velkých handicapů, a taky si myslím, že je to dobře.
0/0
15.11.2002 10:24

Speedster

Re: O peníze jde později
Naprosto souhlasim, vzdycky jsem patril ve skole k horsimu prumeru v prospechu, na ZS i SS. Co jsem si vyslechnul, ze jsem pomalejsi apod.
Dnes po letech, kdy jsme se sesli, jsem se nestacil divit. Jako jeden z mala jsem dostudoval VS, stravil nekolik let v zahranici a nasel dobre placene misto u zahranicni spolecnosti. Nestacil jsem se divit nad narky byvalych premiantu. Taky si myslim, ze prednosti rostou z handicapu. Je to v podstate o tom, ze si clovek musi vse vybojovat sam. Pokud od malicka ma dite vse zadarmo a za nic, nevidi jaksi hodnoty proc se snazit a vynikat.
0/0
15.11.2002 11:08

mami

Re: Re: O peníze jde později
Jo, na tom je hodně pravdy. Můj nejstarší syn má od mala problémy- mozková dysfunkce, do šesti let nemluvil, do první třídy se dostal až v 8 letech a to ještě na vozíku, protože se mu začaly rozpadat kyčelní klouby atd. Všichni očekávali zvláštní školu nebo speciální školu pro děti s vadami řeči. Dneska je mu 19, je na SUPŠ, hraje v kapele na baskytaru, učí se jazyky a dělá spoustu dalších věcí a všechno si vydřel sám. Jeho vzhledný a obletovaný bratr, kterému šlo všechno samo přesně do doby, než to stačilo,  skončil na učńáku a ve volných chvílích akorát hraje počítačové hry.
0/0
15.11.2002 13:33

Kato

Bingo!!!!
0/0
15.11.2002 14:54

@leš

Re: O peníze jde později
Jojo, mám úplně stejnou zkušenost, ještě na prvním srazu po 5. letech jsem si jako student VS pripadal podivne, kdyz nekteri prijeli s BMW, velkymi retezi kolem krku a objednavali vsem panaky..., na srazu po deseti letech jiz tito borci nebyli, nebot nedostali z Pankrace vychazku, z nejvetsi krasavice se stala "tanecnice" v Nemecku...Jsem ted zvedavy jak bude vypada sraz po 15. letech, ktery se uz blizi.     
0/0
15.11.2002 12:13

Kato

Re: Re: O peníze jde později
Poslední šance si to spolu rozdat dokud holky za něco stojí (a klukům taky).
P.S. Přeháním, jde to i po 20 letech
0/0
15.11.2002 14:56

outcast

Re: O peníze jde později
Já začnu souhlasem z názorem, že z velkých handicapů MOHOU vyrůst velké přednosti. Rozhodně to ale, dle mého názoru, nefunguje tak ideálně jak píše Vlčice. I já jsem zažil několi třídních srazů. Krásné holky jsou stále ty krásné. Z některých sice jsou maminky, ale oni prostě nezůstali na ocet. Z ošklivých kačátek jsou stále ošklivá kačátka, některá z nich jsou celkem úspěšná - hlavně proto, že je při učení nikdo nerušil. Špatně dopadli někteří sportovci a fešáci (zdaleka ne všichni hloupí), kteří o šprtání zase tak moc nezajímali a užívali si. Teď mají břicha a dělají ve skladech a po hospodách. Rozhodně né všichni, těm skutečným "frajerům" se samozřejmě daří dobře (peníze, hezké manželky, děti). Pomohli si šprti a podlézáci, protože armádu poslušných pitomečků právě ti "frajeři" potřebují aby za ně dělali nudnou práci. Z kluka z děckého domova, rváče a manipulátora se stal fajn chlap s rodinou a slušnou živností. Jak to vidím já, až na vyjímky, jsou ti lidé stále stejní (a opravdu nejsem nejmladší).
0/0
15.11.2002 12:19

Vlčice

Re: Re: O peníze jde později
Je to tak. Tvoje zkušenost se od mojí příliš neliší. Pomoz mi ale upřesnit obraz skutečného frajera nyní a téhož např. ve 4. třídě. Podle mne tito normální chlapi v dětství příliš nevynikali. Nebo?
0/0
15.11.2002 12:46

outcast

Re: Re: Re: O peníze jde později
Ve 4. třídě? To je trochu moc nazpět. Berme pubertální věk. Omluvám se za vágní výraz frajer ale, frajeři u mne byli a jsou kluci, kterým zdánlivě bez většího úsilí, jde spousta věcí sama od sebe. Takřka bez vyjímky jsou bezproblémoví, pevného zdraví, slušné inteligence (hlavně ta emocionální) se smyslem pro humor. Samozřejmě si dovedu vážit i člověka, který zdraví není, ale ty další dvě vlastnosti považuji za klíčové.
0/0
15.11.2002 13:23

Inkvizitor1

Re: O peníze jde později
To nelze paušalizovat. I já měl spolužáka, v té třídě byl nejschopnější, ovšem táta "pouhý" řidič u STS. Neměl ve škole na růžích ustláno, vše si musel zasloužit. Vyučil se automechanikem - on na to měl, ale tou nepřízní jej  otrávili.
Měl jsem druhého spolužáka - vyšel z šesté třídy. Dnes je úspěšný podnikatel, ale nikoli svými schopnostmi - nýbrž svou bezhledností, podlostí a drzostí gradovanou sprostostí.
Nejsou všichni takoví, ale rozhodně neschopnost ve škole ještě neznamená automatický předpoklad pro další život. Zde hraje vliv okamžitá ochota něco udělat ( třeba si doplnit vzdělání ), nutnost reakce na chvilkovou nouzi atd. atp.
0/0
15.11.2002 14:03

Vlčice

Re: Re: O peníze jde později
Ach Inkvizitore, píšu o handicapech, ne o neschopnosti. A úspěch všehoschopných není úspěchem, ale dočasným nadbytkem.
0/0
15.11.2002 14:13

Inkvizitor1

Re: Re: Re: O peníze jde později
Tak jsem to asi nepochopil. Ale nemám stejné zkušenosti. Husičky zůstaly husičkama, jenže my jsme dnes padesátníci - to už žádná ze spolužaček není ani labutí, natož krásnou.
Tak nějak to je vše jako dřív.
0/0
15.11.2002 15:06

Kato

Re: O peníze jde později
Tak uplne se to u nas neotocilo, ale nektere zmeny jsou docela prekvapive. Vsechno je to ale o tom ci je meritkem uspechu - penize , postaveni, schopnost stat vzdy na svem a nenechat se nikym a nicim zmanipulovat, spokojena rodina, velkosvetsky zivot... Myslim, ze uspel kazdy kdo vecer bez potizi usina a spi az do rana. Takze i ten byvaly outsider ci otloukanek muze nakonec mit fajn zivot.
0/0
15.11.2002 14:52

Kato

Skola ma pripravit deti na realny zivot, nebo snad ne?
Kastovani fungovalo vzdy, kazdy si buduje pozici jak (ne)umi. Silna osobnost zlomi i handykep horsich majetkovych pomeru, ostatni se nauci zit s tim co maji. Lepe ve skole nez pozdeji. 
0/0
15.11.2002 9:47

JV

Re: Skola ma pripravit deti na realny zivot, nebo snad ne?
Skola ma pripravit na zivot, ale taky ovlivnuje zivoty studentu.
0/0
15.11.2002 12:15

Kato

Re: Re: Skola ma pripravit deti na realny zivot, nebo snad ne?
Skola je primo soucasti jejich zivota. Ja nema nic proti tomu aby je seznamili s proklamaci, ze pravda a laska musi zvitezit nad lzi a nenavisti. Pokud by jim ale tvrdili, ze to tak v zivote opravdu chodi, tak bych asi sve deti z te skoly prehlasil nekam jinam.
0/0
15.11.2002 14:36

MM

Je to porad stejne
Jako za komunistu - stejne deleni na "chude" a "bohate", stejne zavideni, stejna "pratelstvi" ze zistnych duvodu. Akorat ze tehdy stacilo k tomu byt "in" vlastnit relativne levnou Rubikovu kostku, cecka nebo triko se Sandokanem... Nechci byt zatim rodic, protoze nebudu podlehat diktatu spolecnosti a cpat do sveho ditete tezce vydelane penize. Az budu mit deti, budeme zit na samote v chudem okrese a ceske skolstvi uvidi tak z rychliku!
0/0
15.11.2002 9:10

Kato

Pulnocni Boure II
Takze na tom bude stejne jako zvire zijici v bezpeci a pohodli zoologicke zahrady, chranene pred nastrahami zivota v dzungli (divociny ci velkomesta, je to stejne). Snad ve zdravi prezije ten sok, az se setka se svymi jiz otuzilymi vrstevniky v obdobi dospivani.
0/0
15.11.2002 9:43

Kytka

Je to pravda.
Za komunistů jsem se měl špatně. Jako dítě jsem patřil k těm nejhůře oblečeným a hračkami, propiskami, obrázkovými kartičkami a podobně nejméně zásobeným dětem. A skutečně jsem to na svém postavení ve třídě cítil. Nebylo to vždy příjemné. Situace se změnila až na vysoké škole, kde jsem byl uznáván pro svůj intelekt a studijní výsledky.
Dobré materiální postavení dítěte se odráží i v jeho sebedůvěře, která zase zlepšuje jeho postavení v kolektivu, což zase vede k většímu rozvoji komunikačních schopností. Je to takový začarovaný kruh.
Ale vlivů je samozřejmě mnohem více.
0/0
15.11.2002 8:38

JUDr.Piskora

Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
0/0
15.11.2002 8:34

JUDr.Piskora

Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
0/0
15.11.2002 8:34

JUDr.Piskora

Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
0/0
15.11.2002 8:34

JUDr.Piskora

Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
0/0
15.11.2002 8:34

Milan

Re: Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
Sám se kastuješ. Kdyby ne, stačilo napsat jen jméno nebo příjmení. Mně třeba tvůj titul nezajímá a tebe můj taky určitě ne.
0/0
15.11.2002 9:09

Pavel

Re: Re: Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
Tak to je přesné. Pan JUDr. se jistě bude přátelit převážně s podobně titulovanými. Sám je na to zdá se velice hrdý. Již jsem dlouho nečetl komentář kdy se nějkdo v diskuzi podepisuje i titulem.  
0/0
15.11.2002 11:05

Re: Re: Re: Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
Cože??? To už jsi zapomněl na Mgr. Větrného Josefa? To snad ne....
0/0
15.11.2002 15:22

JUDr.Piskora

Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
0/0
15.11.2002 8:34

Kytka

Re: Zvítězila rozkastovaná společnost, nikoliv pravda a láska, že ano pane prezidente.
Pane doktore, jak výše uvádím, já jsem měl tyto potíže za komunistů. Ve společenském řádu to není.
0/0
15.11.2002 8:51





Najdete na iDNES.cz