Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fokker odmítá vydat černé skříňky

Manilským zálivem se i dva dny po letecké tragédii pohybují desítky záchranářů. Hledají černé skříňky, které mohou objasnit, proč se Fokker s 34 lidmi na palubě zřítil do moře. Pátrají také po posledním pohřešovaném cestujícím. Velitel pobřežní stráže Reuben Lista věří, že přežil. Zatím se podařilo vytáhnout osmnáct mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cestovatelka

úroveň létání na Filipínách
Kdo někdy letěl menším letadlem na Filipínách, nemůže se divit, že občas nějaké spadne. Včera jsem přiletěla z Filipín, kde jsem menším letadlem cestovala - bylo opravdu menší, jen pro 15 cestujících. Pilot si během letu stříhal nehty, svačil a při startu měl otevřené okýnko a ruku ven. Při přistání mu zazvonil v kapse mobil. Ha ha. Uklidňovalo mě jedině to, že letím letadlem české výroby LET. Vřele doporučuji za zvýšení adrenalinu, ostatně jakákoliv cesta na Filipíny je pro dobrodruhy.
0/0
12.11.2002 15:01

Radek

kov plave
a je to treba krasne videt na lodich ...
a pokud plavou "kovove" kusy letadla ... staci, kdyz se ulomena cast nastavi vode spravnou orientaci = vytvori se vzduchova kapsa a reseni je na svete
navic pouzivane materialy na konstrukci draku a kridel jsou jaxi ultra lehke ... zadny olovo ci platina!
0/0
12.11.2002 11:24

Inkvizitor1

Re: kov plave
To se možná týká křídla - ovšem nikoli toho SARPU, či jak se to v amerických letadlech jmenuje. Ten z ruských letadel jsem držel v ruce nesčetněkrát a ten mi moc plovoucí nepřipadal. Jedině by plaval s nějakou tou částí - tedy to letadlo se rozpadlo nějak "uspořádaně".
0/0
12.11.2002 11:36

pavel

Odkdy mohou plavat kovové části na hladině??????
Hliník je sice lehký, ale má větší hustotu než voda.......
0/0
12.11.2002 10:02

Baron

Re: Odkdy mohou plavat kovové části na hladině??????
Stačí si přečíst příspěvky o pár řádků níže ...
0/0
12.11.2002 10:20

Baron

Další nešťastně zvolený titulek
Bombastický titulek "Fokker odmítá vydat černé skříňky" a v textu o tomto tvrzení (12.11. 9:00) ani jediná zmínka. Opravdu se iDnes tolik snaží přiblížit rádiu Jerevan a prodejcům nejmenovaného večerníku z let minulých?
0/0
12.11.2002 9:03

idiot

Re: Další nešťastně zvolený titulek
...taky Vás takový cynický a hlavně k cynismu vybízející titulky derou? To teda musel býl ?dělanec, co na to "přišel" - první moje reakce by byla "asi na něj autor málo řval" (oběti - odpusťe).
0/0
12.11.2002 9:26

zv

Nouzove pristani.
Jestli ze, se letadlo nerozlozilo ve vzduchu, bylo nouzove pristani mozne. Zajimave je, ze jenom piloti preziji. Dva pripady behem nekolika dnu.
0/0
11.11.2002 23:52

Aviatik

neni Fokker jako Fokker
Na Filipinach spadl F27, jehoz design a vyroba se datuje do 50. let minuleho stoleti. V LUX spadl F50, radove modernejsi stroj z konce 80. nebo pocatku 90. let. Poukaz na to, ze se v rozmezi 5ti dnu jedna o pad stroje "stejneho typu" je tedy velmi nepresny a zavadejici. Asi jako kdyz se vyboura Skoda Tudor r.v. 59 a Skoda Octavia r.v. 99 a nekdo by napsal, ze se jedna o havarii vozu "stejneho typu". Letadla F50 patri k tem bezpecnejsim a leta s nimi i do Prahy napr. Lufthansa na linkach z Mnichova a Dusseldorfu.
0/0
11.11.2002 13:46

Baron

A já myslel ...
... že je utopila voda, ony zatím pásy ...
0/0
11.11.2002 12:57

David

Ten nadpis je pěkně hloupej...
...kdyby nebyli připoutaní, tak si zase prozměnu rozlámou všechny kosti při nárazu na vodní hladinu.
0/0
11.11.2002 12:26

Baron

Re: Ten nadpis je pěkně hloupej...
Navíc tak "záchranáři soudí z těla jedenáctiletého chlapce". Z jednoho nálezu je někdo schopen udělat pravidlo. Taky řešení.
0/0
12.11.2002 9:05

Petr

:-))
"Na vodě pátrači našli ... kovové části trupu." Páni překladatelé a redaktoři, kam jen jste ten rozum dali?
0/0
11.11.2002 12:06

Eddie

Re: :-))
Kovové části trupu dost často na hladině plavou, řada věcí v letadle je z lehkých slitin a materiálů (hliník, dural...) a navíc odlehčená dutinami. Tím pádem je toho většinou dost, co se na vodě udrží. Plus další celky, které obsahují kovové i nekovové části. Prostě výtlak - fyzika - Archimedes.
0/0
11.11.2002 12:17

Pilot

Re: :-))
Letěl jsi vůbec někdy letadlem (teda ne ocelovým :-))) ?
0/0
11.11.2002 12:27

Nepilot

Re: Re: :-))
No ty asi ne ...
0/0
12.11.2002 10:17





Najdete na iDNES.cz