Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na přechodu umírá čím dál víc chodců

Přímo na přechodu pro chodce srazily ve čtvrtek ráno v Malé Skále na Jablonecku dva osobní automobily matku s dcerou, které přes silnici přecházely do školy. Matka na místě zemřela, dcera po převozu do nemocnice zemřela. Za poslední tři týdny je to už třetí případ, kdy automobil zabil chodce na označeném přechodu. A zraněných lidí je za tu dobu ještě víc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Seiml

13. 11. 2002 21:03
ad Přednost chodců na přechodech
Jako chodec mám zkušenosti z několika evropských zemí s uplatňováním "přednosti chodců" na přechodech. Poslední je z Francie. Můj poznatek pravděpodobně poslouží některým kolegům řidičům jako důvod k pousmání. Dojem, který jsem si z této země odnesl je asi takový: Měl jsem pocit, že prakticky každý řidič "číhá" na chodce, který se vyskytuje už v několikametrové vzdálenosti od přechodu, aby mu mohl umožnil v klidu a bezpečně přejít vozovku. Řidičům to dělá potěšení a radost. Pokud jsem si v turisticky zajímavých lokalitách mohl všimnout, pak i člověk s kamerou, který se dostal do vozovky(!) v zápalu filmování, nebyl poháněm pryč zuřivým troubením a gesty, ale setkal se s úsměvem, trpělivostí a přívětivým pokynutím rukou: času dost!
Na druhou stranu chodci v převážné většině nevletěli do vozovky jak zajíc do jetele, ale s rozmyslem a rozhlédnutím.
Řídím přes 30 let a poučen francouzskou zkušeností, snažil jsem se ji aplikovat i u nás. Narazil jsem však na hulvátství, bezohlednost a agresivitu spolukolegů-řidičů.
Pravděpodobně ani drakonické tresty nepřinutí mnohé účastníky silničního provozu k dodržování příslušného ustanovení o "přednosti". Dosáhnout zájemné ohleduplnosti, k úcty a zdvořilosti k tomu druhému bude trvat asi ještě hodně dlouho.
Jan Seiml
Praha 4
0 0
možnosti

Oswald

12. 11. 2002 9:35
Něco z praxe
To že jsou čeští řidiči jedni z nejhorších na světě je fakt, který žádná vyhláška nezmění. Stupeň agresivity mnohých je takový, že se člověk nestačí divit. Autem jezdím denně a z bezohlednosti některých řidičů mám čím dál tím větší strach. Není to ale všude stejné. Například v Chebu se chodec může na přechodu cítit skoro tak bezpečně, jako v nedalekém Německu. Zato v Praze aby se chodci naučili létat, aby se dostali bezpečně přes silnici. Zcela nejhorší je pražák "na venkově".
Bez viny nejsou ani chodci. Na přechod vpadnou bez rozmyslu, vůbec nedbají na to, zda jsou dobře vidět, přecházejí na červenou apod. Jel jsem ve voze se svým německým známým. Ten viděl na přechodu na červenou přecházejícího chodce a zastavil - chodec má přece na přechodu přednost. Jiný známý zase nevědomky způsoboval dopravní zácpy v německých městech tím, že se postavil na okraj silnice a kochal se architekturou.
Není to ale otázka národní mentality. Je to problém výchovy řidičů, výše trestů a úplatnosti policie (i justice). Chování řidičů je obrazem společnosti. Dodržování zákonů se nenosí, bezohlednost je odměňována.
0 0
možnosti

Thyronx

11. 11. 2002 23:50
Mates je omezenec,ktery asi nebyl nikde ve svete..
V USA ma opravdu chodec na prechodu pocit bezpeci a opravdu se mu na nem nestane,ze by ho nekdo prejel.On mu totiz za to hrozi pekne vazny trest.Ani tady mu nevemou ridicak,ale skonci pri zabiti v base na 100% a navic jakekoliv okecavani policisty ho muze stat jeste neco navic.(mareni vykonu povolani).
Tecka. Jakykoliv komentar a cteni vyhlasky si muze nechat az na dobu kdy v base sedi! Nelibi?Nevadi.
To ze je u vas bordel v zakonech vi kazde male dite.To ze u vas nema NIKDO odvolani nikde a u nikoho vcetne Policie a soudu...je ostuda cele CR. Na bordel ve Vasich zakonech ale doplacite vy vsichni.Platite ted odskodne Lauderovi, a dalsi jsou na ceste...az nekdo srazi cizince na prechodu budete platit i jemu,na Cecha se Vase soudy vykaslou.Co vlastne dela Policie rano,kdyz jdou deti do skol na prechodech? Hlida je? Nebo spis pusobi jako saskove v uniformach do kterych si muze kazdy kopnout? Jaky respekt vubec ma vase policie? K cemu policii mate? Pomaha Vam? Je Vam k necemu a nebo jen ciha nekde za bukem s radarem? Tem ridicum kteri nerespektuji lidi na prechodech,preji navstevu USA...a za volantem.Jestli si mysli ze by tu nekoho ukecali,nebo ze by Policajt primhouril oko, protoze jsou odkudsi z Evropy a dokonce ze zeme kde jeste vladnou neadrtalske zakony,,,,tak se plete.
Reci jako: To se nejak udela vole ne???? a nebo " a co ma bejt?" ..."neser prde" ...nestrasi ti?"......"ser na to, tady mas tisicovku ne?"......"nejsi blbej?"
pouzivejte v rodne Kocourkove a zabijejte se dal.
0 0
možnosti

Mates 2

12. 11. 2002 7:44
Nehraj si na Ramba nemáš na to :o)
,Máš pravdu ja jsem omezenec ze vsi a souložim kozy ze zadu", ale zapomněl jsi že jsi v Čechách a tady chodí stejně jako v USA policiste ve dvou takze ty tisícovky musí být dvě. To už jsem taky zažil, že jsem udělal vážný dopravní přestupek a když jsem nabízel tisíc tak mi policista řekl uraženě že má rodinu,platí velké daně a že jsou dva a pak to šlo. :-) Jo a v kostce s tebou souhlasím, ale je tu to ale. Jsme v Čechách a tady půjde v první řadě ještě mnoho let o peníze, korýtka pak dlouho nic a pak možná nějakej ten človíček. A s USA a jinými státy co chtějí ještě urvat co z Čech zbylo se jdi vycpat. ( Jen je smutný že s tímto systémem nic nenadělám. Jen mne napadá že místo poklidné demonstrace by to chtělo na naše některé politiky trošku přitvrdit a ne jen po právní stránce.!!??)
0 0
možnosti

Mates 2

11. 11. 2002 11:40
A co takhle přečíst si nová pravidla a pak psát pánové autori
Mnoho příspěvků je víc k věci než podnětný článek. Napsat takovou nehoráznost jako, že nám má přechod zaručit více bezpečí než kterékoli jiné místo může napadnout snad jen mentálně postižené lidi a ne autory článku, kteří si mohli něco o pravidlech silničního provozu přečíst a zjistit než něco takového napíší. Osvěta již tak diskutovaná je nutnost! Protože když řeknete dítěti a jak to vypadá i dospělému, že má absolutní přednost tak jde, nerozhlíží se a skočí na přechodu nebo někde jinde pod auto.Ale ono je to trochu jinak. Tím se nechci zastávat jen řidičů, ale o jejich bezohlednosti se tady už napsalo taky dost a dost. Lidé v Čechách jsou jako řidiči agresivnější a politici a reformátoři si všeobecně myslí že co lidem předloží tak jako ovce půjdou a udělají to co se jim řekne a asi jo. daně, pov. ručení, zemědělství v EU za nerovných podmínek nezadržitelně nabubřelá byrokracie a plno jiných přímých a nepřímých zlodějin státu vůči lidem. Nikdo nic neříká neprotestuje, nebo není nikoho slyšet!?. Takže nakonec je vše OK !?!?
0 0
možnosti

Tomas

10. 11. 2002 14:21
Mate co chcete, tak s prominutim tedy chci*ejte.
Cesi se strasne holebaji jak jsou jim dopravni predpisy u riti, jak se policajtum vysmivaj, ze jim stejne nemuzou ridicak sebrat, pokuty jsou symbolicke, na body ci kupony se nehraje... TAK CO TEDA CEKATE? Je mi velmi lito zmarenych zivotu a jen doufam ze podobne nekdo zmari zivoty i tem "zavodnikum" a "hrdinum". Ale dokud policie nebude mit respekt, dokud nebudou postihy (ale jen takove to posimrani co je dnes) a dokud bude frajer ten co jede pred skolou stovkou... V zemich kde z podobneho hulvatstvi uz vyrostli je to o necem jinem. Bodovy system, takze i mladej parchant s prachatym papinkem si proste za volant nesedne min pul roku pokud prekroci rychlost o 40km/h, misto toho aby si rovnou "predplatil" dalsi dve pokuty. Takze lidi tu maj respekt a opravdu neni hrdinstvi nekomu "otrit nos" na prechodu. Verim ze spouste lidi by se takovy system nelibil a jsou radi za to co je v CR. Good luck. Pak se ale neni co divit. Ja jsem spokojeny tady v Au, kde je respektovani predpisu celkem normalni vec, kde je absolutni prednost chodcu a kde za rok zemre na silnicich pomalu min lidi nez v CR za mesic. A Vy co se vam ten bordel a "hrdinstvi" takovych grazliku libi - Vy si jen pockejte az ten pristi prejety bude Vas syn ci Vase manzelka... To pak budete "Kingove"
 
0 0
možnosti

idiot

10. 11. 2002 10:32
...už se to vyvrbuje -
sám jsem měl zdemolovanou záď je proto, že jsem zastavil jedné babce chzstající se přejít na zebře, a jinak široko daleko už nebyl nikdo další než ta Avie, co to do mne napasovala. Ovšem chodce nejde chápat jako řidiče - z chodectví se žádný řidičák nedělá, a zkuste to chtít po hodně starých nebo hodně mladých....Takže snad už je jasné, že každé řešení především musí co nejvíce oddělit chodce a auta. Nemám na mysli semafory ani podchody ... prostě hustější síť alespoň ve velkých obcích "oplocených" komunikací pro auta s možností rychlého průjezdu a hodně omezující podmínky pro auta tam, kde lidi žijí a pohybují se pěšky (omezení týkající se pozornosti a chování řidičů, nikoliv zákazy vjezdu). Co tam auto ztratí, na své komunikaci si nažene - asi tak nějak. Ovšem to doufám, že většina řidičů jeydí proto, aby se odněkud někam dopravila, ne proto, že jen rádi řídí....
0 0
možnosti

Mik

10. 11. 2002 5:11
Hlavou zed neprorazis a predpisem uz vubec
Svycarsko take zavedlo teprv pred nekolika lety pres durazna varovani dopravnich odborniku temer absolutni prednost chodcu na prechodech a udelalo v podstate stejnou zkusenost jako Cechozemsko (v souladu s predchazejicimi varovanimi). Prvni oficialni reakce tehdejsiho ministra pro justici a policii na udesna cisla byla: "Na to si holt lidi budou muset zvyknout."!?! Je to zalezitost spolkove vlady a Curysska kantonalni vlada ted pozaduje navrat k puvodnimu stavu: Chodec, ktery chce na prechodu prednost, musi dat znameni rukou nebo jednou nohou na prechod vstoupit. Ani po tom si ovsem tu prednost nesmi vynutit za cenu neciho ohrozeni (a to nesmi ani ted, ac to mnozi chodci neberou na vedomi a v domeni plneho prava si hrajou na kamikadze). Diskuze se rozjizdi. Dalsi, o cem tahle zprava nepise nic, jsou nehody pred prechody: Jeden ridic nahle zastavi, aby pustil chodce a ti zanim to neralizuji a je z toho hromadna srazka, ktera treba jeste to prvni auto soupne na prechod tak, ze to chodec odnese. Pamatuji se, ze kdyz v 70. letech vysla jako nova vyhlaska 100, vyvstala take tahle otazka. Duvod, proc nebyla tenkrat prednost chodcu na prechodech zavedena, byly prave takovehle spatne zkusenosti ze zemi, kde existuje.
0 0
možnosti

idiot

9. 11. 2002 17:24
tak se, sakra, už dohodněte,
jestli ulice jsou pro lidi anebo pro auta. A taky jestli jsou auta pro lidi anebo lidi pro auta. Atd.
0 0
možnosti

hysTerka

9. 11. 2002 17:18
policiste, chodci a zeleni andele
myslim,ze tato smutna statistika dilem vinou i samotnych chodcu,kteri nabyli dojmu,ze mohou od noveho roku prechazet kdykoli,kdekoliv a kazdy ridic je povinen jim dat prednost.a co samotni policiste,kteri jsou povestni svou ochotou nechat se uplacet a poustet tak ridice,kteri porusili zakon,za par stovek do kapsy?posledni dobou me ale nejvic rozcilili tzv.zeleni andele na hudebnich radiich,jejichz frajerske varovani pred radary mericimi rychlost povazuju za tresny cin mareni vykonu pravomoci verejneho cinitele a myslim, ze by mel jako takovy postizen!je nehoraznost,ze radia poskytuji takovym lidem vubec prostor a neuvedomuji si,komu tim prokazuji sluzbu a komu tim skodi!
0 0
možnosti

laho

10. 11. 2002 22:38
Re: policiste, chodci a zeleni andele
Nepleťte si pojmy "Zelení andělé" a tzv. "agenti", co hlásí na privátních (=hudebních) rádiích radary a policejní kontroly, to je asi takový rozdíl, jako je mezi Českou televizí a TV Nova. Zatímco jedni se snaží pomoci, druzí v honbě za senzací z vlastní blbosti celé věci škodíBohužel, ani v řadách policie není totiž jasno, jestli jsou podobné informace o jejím působení na silnicích součástí prevence nebo naopak protizákonné...
0 0
možnosti

čtenář

8. 11. 2002 16:53
špatný zákon v dobré době nebo dobrý zákon v špatné době
V době, kdy počet automobilů na cestách za posledních deset let vzrostl několikrát a každý ve snaze být nejúspěšnější se toho taky snaží co nejvíce za den stihnout. Potom řešení bezpečnosti snížením omezené rychlosti na 50 km/h. se mi zdá trochu kontraproduktivní, a spíš mám pocit, že si řidiči myslí, že teto limit tak jak tak nemohu dodržet a tak když nedodržovat omezení tak už jedu 90 km/hod. Stejně i dát za této situace chodcům přednost na přechodech, je pro ty kteří to myslí vážně jistá smrt. V dnešním provoze je řidič, který v pravém pruhu přibržďuje brán jako pomalu jedoucí důchodce a je ho třeba rychle předjet. Tento však dává přednost dětem stojícím na přechodu vpravo a ten, kdo ho předjíždí o tom samozřejmě nemá ponětí.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.