Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA: pravé neštovice má i Osa zla

Irák, Severní Korea, Rusko a Francie mají tajné zásoby viru pravých neštovic. Jsou o tom alespoň přesvědčeny americké zpravodajské služby, uvedl s odvoláním na vládní zdroje deník Washington Post. Dokumenty nalezené v Afghánistánu i v dalších zemích navíc ukazují, že pravé neštovice a další biologické zbraně chtěl získat také Usáma bin Ládin. Oficiálně je virus pravých neštovic, které se podařilo vymýtit v roce 1978, k dispozici v laboratořích v USA a Rusku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

taky občan

jestli to tak pujde dál,
tak nezůstanou sami. Jen si nikdo nebude jistý, od koho je dostal. Tak co, občánci-rukojmí?
0/0
5.11.2002 22:54

barbudo

Když má ta Zlá Osa neštovice,
tak bude do čtrnácti dnů po ní.
0/0
5.11.2002 16:56

Dáda

"Zloděj křičí: chyťte zloděje"
Tak nějak mi to ze strany USA připadá. Podle nedávného článku britského listu The Guardian totiž "Spojené státy vyvíjejí novou gegeraci biologických zbraní - náplní do kazetových pum, antraxu či plynů s dočasně paralyzujícím účinkem, což podkopává a možná dokonce porušuje mezinároddní dohody." Mikrobiolog Mark Wheelis z Kalifornské university a profesor Malcom Dando z Bradfordské university (expert na otázky mezinárodní bezpečnosti) se v rozhovoru pro The Guardian shodli, že "Mlžením a porušováním mezinárodních smluv Washington je podporuje ostatní země, aby činily totéž." Dando v této souvislosti varoval, že "Spojené státy si zahrávají s nebezpečím, že zavedou svět na cestu, která pro něj bude velmi nebezpečná." Myslím si, že by američtí vědci, mohli v případě "zavedou svět" použít budˇpřítomný nebo, a to spíše, minulý čas...
0/0
5.11.2002 16:23

copy

Re:
KDO ZNA FAKTA SE VSAK NEDIVI!!!Fasismus je proste fasismus, at je to kdekoli!!
0/0
5.11.2002 16:37

Jules_S

Re:
Jo mas naprostou pravdu. USA vyvyji vsechno mozne a az to ma tak zbroji proti ostatnim, kteri to vyvyji taky. Pomalu od zubni pasty az po zbrane hromadneho niceni. Jsou s tim uz trapni.
0/0
5.11.2002 18:09

Christian

K věci
Kdyby někdo chtěl vědět proč USA mají ten virus....http://stoplusjedna.newtonit.cz/stare/200023/so23a00e.asp
0/0
5.11.2002 15:28

Andrea

fotky z afgánistánu
http://www.volny.cz/noema25/myweb14/ nějaký fotky z afganistánu.
0/0
5.11.2002 15:05

Jarek

Neco o statecnych Americanech!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Bush senior byl nejmladsi namorni letec U.S. Navy.,G.W.Bush slouzil jako pilot v Air National Guard aby se vyhnul sluzbe ve Vietnamu.
http://www.boston.com/news/politics/campaign2000/news
0/0
5.11.2002 14:45

ddd

neštovice
A američani jako ty neštovice a jiné biologické zbraně jako nemají jo? CHA CHA CHááááá. Fakt od američanů dobrý vtip. A čím to tak asi je, že poslední dobou nasírají celý svět? To jsme fak všichni tak tupí, že jejich upřímné božské úmysly nechápeme? A nebo nás prostě sere to jejich nabubřelé chování nadlidí? Fakt je miluju.
0/0
5.11.2002 13:47

David

Re: neštovice
Ve clanku je JASNE RECENO ze usa a rusko prave nestovice maji a netaji se tim. Tak vo co ti de ?
0/0
5.11.2002 14:34

Milos

Re: Re: neštovice
Vo nic mu nejde. Akorat, jak sam pise, je uplne tupej. Podle jeho projevu bych to odhad na zarputileho bolsevika (a tupeho).
0/0
5.11.2002 15:31

Genius

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
5.11.2002 16:44

Mick

Re: Re: Re: neštovice
Ty jsi opravdu "genius" . Rozdil mezi USA a zminenou osou zla je v tom, ze v Americe tyhle zbrane nepouziji podle toho co rekne pri modlidbach Allah nejakymu radoby vizionari. A ohledne tve pameti: nekritizuj neco o cem vis akorat od "investigativnich novinaru" z TV Nova a Blesku, jasny?To je jenom spicka ledovce!
0/0
5.11.2002 17:21

antix

kdo je vlastně v právu?
Pokud prohlásím, že skladuju viry pro vlastní obranu, je to v pořádku. Pokud si mě někdo vybere na mušku a prohlásí, že chci uskladněnými viry někoho poškodit, mám smůlu. Jak dokážu, že je skladuju výhradně pro mírové účely?? A tak je to se vším. Atomovku mohou mít jen určité státy, jiné zas ne. Kde je záruka, kdo je ten pravý? Kdo to určuje - zas jen ten nejsilnější. Když jsem byla malá, věřila jsem, že ten, kdo má v rukách vládu, má k tomu jakési morální oprávnění, protože je určitě nejlepší z nejlepších. No, už jsem z toho vyrostla...
0/0
5.11.2002 13:45

nikorr

Re: kdo je vlastně v právu?
   "" Atomovku mohou mít jen určité státy, jiné zas ne. Kde je záruka, kdo je ten pravý? Kdo to určuje - zas jen ten nejsilnější. ""
       U zemi , ktere dodrzuji principy demokracie a uznavaji  zivotni hodnoty se tomu snad da verit ne ?? , ale rekni mi nac treba Irak chce biolog. zbrane ? Urcite ne na svou ochranu .
0/0
5.11.2002 20:49

Hnusoň

Pomoooooooc, je to tady samej ručníkááář !!!!!!§§§§
0/0
5.11.2002 13:44

orc

Bláboly
0/0
5.11.2002 13:29

váňa

Pochválíte Ládina?
Ano! Je to pořád dokola o zlých teroristech. A taky o přihlouplých pubertálních anarchistech a bolševicích, kteří nedokážou pochopit, že v tomto případě jde o životy nevinných lidí, dětí atd.  Muslimští fanatici si chcou hrát s biologickými zbraněmi a zdejší přispěvatelé mají pocit, že USA utlačuje porobené národy. Chtěl bych vidět, jak by měnili názor, když by jejich rodiny nebo oni sami umírali na antrax. Chválili by Alláha nebo volali amíky na pomoc? Já myslím, že asi to druhé!
0/0
5.11.2002 13:04

Smisek

Re: Pochválíte Ládina?
Ad ANTRAX - zda-lipak vubec vite, ze na svete v soucasnosti existuje jen malo laboratori, kteri tento prostredek vyrabeji. Vetsina z nich je v USA a Rusku. Ztezujte si tam!
0/0
5.11.2002 13:19

MartinXI

Re: Pochválíte Ládina?
Konečně rozumnej člověk. Mám pocit že sou tu kromě tebe samý teroristi.
0/0
5.11.2002 13:23

ASSASSIN

Re: Pochválíte Ládina?
Proč nikdo nemluví a tisících lidí které ročně zabije vlastní vláda třeba v iráku? Proč nikdo nemluví o desítkách obětí bombových útoků v izraeli? Proč nikdo nemluví o útoku na world trade center? Proč všichni mluví o tom že sou američani horší? Američani osvobodili afgánistán stejně jako kdysi nás. Tamní lidi maj konečně trochu svobody.Já se z afgánistánu vrátil před měsícem. Byl sem tam 5 týdnů.
0/0
5.11.2002 13:31

Erich Cviertna

Re: Re: Pochválíte Ládina?
co to  prosim tě meleš?
0/0
5.11.2002 13:35

ASSASSIN

Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
ty si v afgánistánu byl?
0/0
5.11.2002 13:40

Bobulix

Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Nerozumis slovu osvobodit nebo Afghanistan ?
0/0
5.11.2002 13:45

ASSASSIN

Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Já tam byl. ty to znáš jen z novin.
0/0
5.11.2002 14:38

Rivenguard

Re: Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Já jsem byl v Americe PŮL ROKU a rozhodně bych se netvářil tak, že vím všechno o té zemi líp než Ti, kteří tam nebyli - to přeci není argument. Možná, že můj názor je i méně objektivní právě proto, že jsem tam byl (ale ta jejich ryzí demokracie mi je trochu cizí). Rozhodně jsem tu zemi nepoznal, jenom kvůli tomu, že jsem tam nějaký čas pobýval. Co  ty jsi mohl poznat za PĚT TÝDNŮ? .... možná jenom to, kam si máš dojít pro stravu a kde se schovat před sluncem. P.S.: Měl jsem i encefalitidu, ale o té nemoci nevím nic, protože to, že jsem jí měl vůbec nic neznamená, i když se taky můžu tvářit nabubřele, že o ní něco vím, protože jsem ji přeci měl a tím pádem mám v tomto smyslu patent na rozum a ti kteří ji neměli, přeci neví o čem je řeč a ať raději šoupou nohama ...
0/0
5.11.2002 15:00

ASSASSIN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Ale vůbec ne žádný patent na rozum. Já netvrdím že znám afgánistán. Pouze říkám že sem měl možnost poznat jak to tam chodí. Sledovat reakce lidí a jejich názor na převrat. A tím pádem o tom vím víc ( čti pozrně, píšu víc ne všechno ) než ti co o tom každý den čtou.
0/0
5.11.2002 15:16

Rivenguard

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
No já jenom doufám, že místní vědí, co chtějí a v to, že jejich (zřejmě kladné) názory jsou správné, i přesto, že musí být rozhodně ovlivněny omezeným úsudkem lidí válcovaných totalitním režimem ... podle mě demokracie se musí dát do rukou národu, který s ní umí ("jakžtakž") zácházet - viz Jugoslávie, Rusko "-)atd. ... jen aby to nebyla vláda lidu pod taktovkou lidu amerického .... není všechno zlato, co se třpytí ...
0/0
5.11.2002 15:34

Martin

Re: Re: Pochválíte Ládina?
Proc nikdo nemluvi o mrtvych a pronasledovanych Kurdech v Turecku? Jen proto, ze je Turecko clenem NATO? Proc se temere nike nedozvite o mrtvych civilestech v Palestine? Protoze je zabijeji izraelsti vojaci (ne kazdy palestinec je terorista). Proc nidko nemluvi o sestrelenem civilnim letadle v Indickem oceanu (rok bohuzel nevim)? Protoze ho sestrelila lod USA. Proc se nikdo nezminuje o Vietnamu? Mate vubec poneti, jakou si USA udelali z Vietnamu laborator??
A propos, mozna vam v clanku unikl jeden detail: na zacatku se pise, ze dle tajnych sluzeb USA maji virus nestovic FR, Rusko, Korea .... , dale se pak pise, ze oficialne ho drzi jen USA a Rusko. Neni vam divne, ze US tajne sluzby zamerne vynechavaji Spojene staty ze seznamu drzitelu tohoto viru?? Treba Rusko, prestoze ho pry drzi oficialne vynechane neni. To oni (USA) asi maji monopol dnes uz na cokoliv.
0/0
5.11.2002 13:51

váňa

Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
USA musí mít v držení virus pravých neštovic, aby mohly provádět výzkum, vyrábět séra, popřípadě zkusit vyrobit protilátku. Pravé neštovice byly vymýceny v roce 1978, to není tak dávno a proto je důležité držet v laboratořích původcě lidských epidemií. To pochopí i malé dítě! Každému alespoň TROCHU CHÁPAJÍCÍMU ČLOVĚKU PAK LEHCE DOJDE NA CO MAJÍ BIOLOGICKÉ ZBRANĚ ARABŠTÍ FANATICI. SNAD SI NEMYSLÍTE, ŽE TOUŽÍ TYTO VIRY JEN TAK Z DLOUHÉ CHVÍLE KULTIVOVAT VE SVÝCH BEDUÍNSKÝCH OBYDLÍCH.
0/0
5.11.2002 14:11

copy

Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Souhlasim! Copak musite od tech Americanu pretiskovat kazdou "sracku", navic UCELOVOU?? Meli byste se stydet, oni mozna vi, proc to delaji, jejich populace jim to basti, ale v Cechach takto zverejnena informace ma presne opacny efekt. Nebo si take myslite, ze jsme jen tupe stado, co veri vsemu aniz by chapalo souvislosti a ucel? Ostatne presne v duchu "ucel sveti prostredky", ze??
0/0
5.11.2002 14:23

Martin

Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
1) podle vas je kazdy Arab fanatik - muzu potvridt ze neni, znam jich spoustu; prospos Kuvajt je take plny Arabu a je pritom povazovan za spojence US
2) zaverem vaseho nazoru je to, ze narok na protilatku maji opet jen US!! Takze stat, ktery bude tento virus drzet proto, aby si napr. mohl vyrobit protilatku bude autoamaticky oznacen za hrozbu USA a proto mu USA vyhlasi valku (do ktere ovsem zatahne cele NATO) az potom onen napadeny stat pouzije tyto zbrane, amici se budou klidne smat zpoza Atlantiku a budou se vsichni ockovat a v Evrope vychcipame, protoze tu nikdo nema serum, protoze US zakazali drzeni tohoto viru (a tim vyrobu sera) jedine na tom budou lepe snad Frnacouzi, kteri maji tu vyhodu (narozdil od nas), ze jim je jedno, co si amici mysli a neskacou na jejich hvizdnuti.
Co kdyz onou hrzbou jsou prave USA? Proc asi jiz dele nez pulrok nemohou v Evrope najit podporu pro utok na Irak? (samo krome GB a loajalniho mlceni ceskych predstavitelu)
3) umite mi vysvetlit, proc se Rusko zminuje jednak mezi staty, ktery tento virus drzi "tajne", jednak "oficialne"
0/0
5.11.2002 14:37

Christian

Re: Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Já zase znám spoustu Arabů, kteří nejsou muslimové, ale křesťani.
0/0
5.11.2002 15:00

váňa

Re: Re: Re: Re: Re: Pochválíte Ládina?
Nesdílím vaše obavy a odpovídám:
1) psal jsem o arabských fanaticích, ne o všech arabech.
2) S virem pravých neštovic se nedá obchodovat jako třeba s penicilinem nebo s ropou a tak jsem spokojen, že US se snaží výskyt viru kontrolovat. Amerického útoku na Evropu se vskutku neobávám.
3) Rusko má asi zásoby tohoto viru, které nepřiznalo.
Nebezpečím pro svět jsou biologické zbraně v rukou teroristů a ne v laboratořích NASA - to je si myslím celkem pochopitelné. 
0/0
5.11.2002 15:08

Sampo

Re: Pochválíte Ládina?
Ty hňupe! Antrax byl pouzitej v minulym roce a pouzili ho americani sami proti sobe. Respektive nejakej nasranej vedec, co k nemu mel pristup. Zadni muslimsti fanatici.
0/0
5.11.2002 16:55

Erich Cviertna

chudáci
Všichni mají všecho, jen ti chudáci Američani nemají nic. Jak je ten svět nespravedlivej, je mi Američanů upřímně líto
0/0
5.11.2002 12:51

Bobulix

Re: chudáci
Co to prosimte meles ?
0/0
5.11.2002 13:43

Christian

Re: chudáci
Proboha, co tady všichni (teda skoro všichni) melete a plácáte? Ta zpráva je prostě o tom, kdo kromě USA ty pravé neštovice má! Je to tak složité pochopit???
 
0/0
5.11.2002 14:55

Martin Horák

Ale Christiáne, někteří lidé prostě musej nadávat
na Američany, ať už je v článku cokoliv. Je to tak těžké pochopit?
0/0
5.11.2002 20:28

stepan

Blbost
Zajimalo by me, jak se pouzivaji biologicke zbrane k obrannym ucelum 
0/0
5.11.2002 12:24

Škopek

Re: Blbost
No to je přeci jednoduchý: Když ti šoupnou na tvoje území pravý neštovice, tak ty jim tam šoupneš něco horšího, protože toho mají USA i Rusko plné sklady!
0/0
5.11.2002 12:55

postrach

Re: Blbost
velmi jednoduše, až američané rozpoutají válku a někdo v sebeobraně použije viry jako zbraně, tak francouzi budou mít připravenou očkovací látku a MY NE, těšíte se?
0/0
5.11.2002 12:57

Milada

Re: Blbost
Nikdo tady preci nelikviduje zadne "teroristy"!!! Ale pouze nepohodlne svedky sve drivejsi uspesne spoluprace
0/0
5.11.2002 13:03

Jan

A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Je to porad dokola, o zlych teroristech a nevinnych obetech v USA a jinde na svete. Porad jen TI ZLI a ti, co naprosto, ale naprosto ze nic nemohou. Preci neni dluzeite, ze Britove i Amici biologicke zbrane vyvynuli i zdokonalili jako prvni a pak se jich jako nebezpecnych prebytku zbavili /kdysi je dali svym tehdejsim "spojecum"/. Ted se to preci opet da pouzit proti nim. Je to bezvadny strasak!
Pro pisalky techto ucelovych clenku jen jedna vec:" OPRAVDU SI TAKTO PREDTAVUJETE NEZAVISLOU INVESTIGATIVNI ZURNALISTIKU, NEBO JIZ JEDETE DLE PRESNE PREDEPSANYCH NOT?" Skoda, ze se nedockam odpovedi!
0/0
5.11.2002 12:20

Marek

Re: A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Souhlasim! Copak musite od tech Americanu pretiskovat kazdou "sracku", navic UCELOVOU?? Meli byste se stydet, oni mozna vi, proc to delaji, jejich populace jim to basti, ale v Cechach takto zverejnena informace ma presne opacny efekt. Nebo si take myslite, ze jsme jen tupe stado, co veri vsemu aniz by chapalo souvislosti a ucel? Ostatne presne v duchu "ucel sveti prostredky", ze??
0/0
5.11.2002 12:32

pucifuk

Re: A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Někdo se naučí psát trojbarevně a už si myslí, že se stal profesorem žurnalistiky. Odjeď si na Kubu a nech se zaměstnat na ministerstvu informací.
0/0
5.11.2002 12:44

Jan

Re: Re: A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Diky za poklonu, ale na Kube bych nemel takovy komfort, jako kdyz si vyjedu napr. do Texasu! Pokud jde o to zamesnani na ministerstvu informaci, pochybuji, ze tam zamestnaji cloveka s vlastnim nazorem /ac momentale nepohodlnym/
0/0
5.11.2002 12:49

mickey@mouse.com

Re: Re: Re: A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Přesná formulace zní:
Není nepohodlný každý vlastní názor, ale jen názor Jana, který si myslí, že je ze všech nejchytřejší.
Jsou tady i lidé, kteří mají jiný vlastní názor, a považují tvoje argumenty za hloupé, Jene.
0/0
5.11.2002 13:13

Jan

Re: Re: Re: Re: A HELE, DALSI UCELOVY CLANEK!!
Vim koho mate na mysli MIKI, nektere novinare a zmanipulovane mamlasy. Jejich nazory nastesti neprevladaji , nebot nejsou podlozene verohodnymi fakty!!
0/0
5.11.2002 13:28





Najdete na iDNES.cz