Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Putin se omlouvá, mrtvých je přes 140

Ruský prezident Putin se omluvil příbuzným obětí v moskevském divadle. Poprvé od zahájení útoku teroristů tak událost veřejně komentoval. "Odpusťte, že jsme nezachránili všechny rukojmí," řekl. Úřady už napočítaly přes 140 obětí. Z rukou čečenského komanda Kamikaze islámu se podařilo zachránit přes 750 lidí. Zemřelo přes 90 rukojmích. Speciální jednotky zabily 50 teroristů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aštar Šeran

Neposkvrňujte své ruce zbraněmi, ale otevřte svá srdce lásce !
 
Vážený pane inženýre,
Také vás velmi zdravím a omlouvám se za to, že jsem vám poslal sdělení pozpátku. Nejdříve mělo být sdělení z roku 1966, které už jsem vám poslala, pro úplnost opakuji:
”Všem lidem zemí českých, tehdy Československa:
Československo nesmí nikdy zvednout zbraně k boji, mezi sebou ani s jinými, žijí zde lidé vysoce duševně vyspělí, kdyby ti bojovali – nesl by následky celý svět. Toto bude platit, dokud budou Čechy Čechami a svět světem.”
Za tímto sdělením by následovala sdělení z roku 1980 atd., ty už jsem vám poslala také.
 
Moc vám děkuji a srdečně zdravím, Jarmila.
 
 
0/0
18.4.2003 15:45

Petr

Co bylo alternativou k takovému zásahu?
Přiznejme si, že neudělat žádný zásah by dříve nebo později znamenalo smrt prakticky všech rukojmích. Stejně tak udělat váhavý, méně razatntní zásah by odnesla většina rukojmích. Obávám se, že nebylo takové řešení, které by se líbilo lidem. Jsou už takové situace, kdy ať uděláte cokoliv, je to špatně. A tak i kdy je to kruté, zvolené řešení asi minimalizovalo oběti a bylo tedy inteligentní a optimální. Ve střetnutí s terorizmem prostě budou oběti. Opak by byl z pohádky a ne ze života.
0/0
30.10.2002 13:07

barbudo

Re: Co bylo alternativou k takovému zásahu?
Alternativa samozřejmě byla. Před nasazením plynu dovézt na místo dostatek antidota a stříkaček či naplněných autoinjektorů (kdo nemá "modrou" zná) a případně nějaké lihové fixy nebo jiné značkovače. Po aplikaci plynu do každého bezvědomého bodnout dávku a na čelo udělat značku. Náklady v českých cenách cca 55 Kč za antidotum + cca 1 Kč za jehlu na osobu plus cca 1000 Kč za fixy pro všechny záchranáře.
0/0
30.10.2002 14:20

hňup

Re: Re: Vy jste nebyl na vojně?
...takové složité duševní obraty, a ještě navíc kvůli civilům? vždyť proč přemýšlet tak moc dopředu, ono se něco vymyslí až to nastane , ne? Buďme objektivní, tohle je poměrně obecný charakterový rys khaki mozků - bez urážky - oni jsou cvičený na něco jinýho....Alternativou bylo, že mezi plánovači měli být fundovanější doktoři, kteří by riziky tloukli o stůl - pak snad by to tak bylo.
0/0
30.10.2002 15:03

Al Ladin

Re: Re: Co bylo alternativou k takovému zásahu?
Zatímco jednotku speciálního nasazení i s plynem do divadla dostaneš potají, se sanitkama, doktorama a speciálním vybavením to tak jednoduché není. Slyšel jsem, že měli komplice venku (snad u policie), takže by se určitě dozvěděli, co se chystá, a navíc by věděli, jak se zachovat. Každopádně se to doktoři měli ihned dozvědět a patřičné kroky měly následovat. Všchno jsou ale spekulace, podobný zákrok ještě nikdy nikdo předtím neprovedl. Každá nová situace přináší nové problémy.
0/0
31.10.2002 8:42

Kaktus

Zlo plodi zlo, dobro plodi dobro
Byly nejake priciny toho terorist. utoku. Zlo plodi zlo.
0/0
29.10.2002 12:31

Al Ladin

Smutná bilance
Je velice kruté co se stalo. Kdo je ale větší zrůda? Terorista, který je připraven vyhodit do povětří divadlo plné lidí, anebo policie, která při zásahu zabije 20% rukojmích? Ten prvotní krok učinili teroristé a nikdo a nic z nich nemůže sejmout zodpovědnost. Oni byli připraveni zemřít a vzít s sebou všechny rukojmí. V žádném případě to není chyba policie. Je to úspěch - zachránili 80% rukojmích.
0/0
29.10.2002 9:43

Milos

Re: Smutná bilance
Nikdo neni vitezem.
0/0
29.10.2002 10:01

Al Ladin

Re: Re: Smutná bilance
I tak to lze vidět. Jestliže jsem zmínil vítězství policie, měl jsem na mysli to, že jiné formy útoku by zřejmě dopadly mnohem hůř. Pohled je nejednoznačný. Čečenci se ale jistě vítězi cítí. Zemřeli za svoji "víru" a vzali s sebou mnoho "jinověrců". Strhli na sebe pozornost celého světa a v očích jejich následovníků se dostali přímo do nebe.
0/0
29.10.2002 12:23

plac

Kazdy keca o tom, jak se ma vse projednavat s teroristy,
ale nebylo videt zadnou frontu ochotniku, kteri by si sli do divadla s tema teroristama pratelsky a zodpovedne popovidat. Proc to tak asi je? Takze kdyby Ruska vlada nezasahla a nechala vsechny chcipnout, jak to teroristi chteli, tak by to pak bylo v poradku. Takhle zachranili jednoho cloveka ze sedmi a to uz je ohen na strese.
0/0
29.10.2002 4:08

barbudo

Re: Kazdy keca o tom, jak se ma vse projednavat s teroristy,
Ochotných vyjednavačů bylo na místě několik a vyjednávali.
0/0
29.10.2002 8:29

Neználek

Putin je zrůda!!!
Putin je naprosto jednoznačně masový vrah. Použít chemická sviňstva na vlastní obyvatelstvo to je moc. Teroristi zabili jednoho člověka, nepřímo bo ho chudáka kleplo, zato Putin má přímou zodpovědnost za masovou vraždu. Nad teroristama v zabíjení s přehledem vyhrál cca 100:1.
0/0
28.10.2002 19:41

Masař

Tak
a je to tady. Tady je vidět, jak si NÁS, OBYČEJNÉ LIDI, ti naši vedoucí představitelé považujou. Jsme jenom odpad na smetišti dějin. Špidla ten ... blahopřeje tomu "dobrákovi" Putinovi k "úspěchu"proti teroristům a teprve za pár dnů se ukáže, že skoro nikdo nepřežije. Ano, volme si je dále
0/0
28.10.2002 17:26

barbudo

Re: Tak
Tahat do toho Špidlu je poněkud účelové a neobjektivní. Jeho "blahopřání" bylo asi z doby, kdy oficiální verze hovořila o deseti obětech.
0/0
29.10.2002 8:35

schizo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
28.10.2002 12:48

Balabán

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
28.10.2002 13:02

Vláďa

a kolik je živých?
Pokud tomu dobře rozumím, budova byla zaminována,
požadavky teroristů nesplnitelné, stejně to chtěli vyhodit do vzduchu.
Za těchto okolností je štěstí, že se podařilo zachránit tolik lidí.
Bez toho jedovatého plynu by asi nepřežil nikdo.
 
 
0/0
28.10.2002 12:03

Vláďa

a kolik je živých?
Pokud tomu dobže rozumím, budova byla zaminována,
požadavky teroristů nesplnitelné, stejně to chtěli vyhodit do vzduchu.
Za těchto okolností je štěstí, že se podařilo zachránit tolik lidí.
Bez toho jedovatého plynu by asi nepřežil nikdo.
 
 
0/0
28.10.2002 12:03

Jirka

aby nedošlo k mýlce
taky jsem pro nejtvrdší postup proti teroristům (zajatce nebrat). Taky jsem rád, že se teroristům neustupuje, taky jsem rád, že to tam skončilo, ale posuzovat akci Rusů za úspěšnou prostě nedokážu. takovou míru cynismu odmítám...
0/0
28.10.2002 11:46

Jirka

zbornaja komanda pobedila
zbornaja komanda 117:1 chechenia
0/0
28.10.2002 11:42

Jirka

"úspěch"
Moskevští zdravotníci upřesnili, že pouze jeden z rukojmích zahynul střelnou zbraní. Ostatních 117 zabil neznámý plyn. V nemocnici zůstává 646 lidí, stav 45 je vážný.
0/0
28.10.2002 11:40

Jirka

Rusové zabili až dosud 117 Rusů, Čečenci jediného!
Takto si mnozí představují úspěšný zásah....
0/0
28.10.2002 11:15

hňup

je vidět, že kolem pravých příčin
dnešní a budoucí situace ve světě (nebijte se, bude ještě hůř) chodíte jako kolem horký kaše. Vybíjíte si tu vlastní vášně na té nebo druhé straně. Zřejmě kdybydte mohli, tak byste taky...ostatní brali za rukojmí (jen vy zřejmě víte, co je pro ostatní dobré, jen se na tom nějak neshodnete...). Pře vší hrůzu je moskva stejně jako 11.9 v ny nebo vzájemné týrání v čečně nebo odragovávání se v afg (když proklamovaný skutek utek) nebo bali nebo měsíčních 500 až 80 mrtvol na silnicích jsou jen epizody vaší bezohlednosti - vzájemné i vůči třetím (ti jsou na tom nejhůř, ti jsou biti ze všech stran). Zřejmě vám takový svět vyhovuje - jenže dřív nebo později dojde i na vás. Možná to bude humánnější - věda vyvine nová anestetika, možná to bude krutější - napřed přijdete třeba o něktré orgány, možná z rukou teroristy, možná od státní moci, ale bude to. Nezdá se vám že jste si v té bezohlednosti až příkiš podobni? Přeji vám, abyste dlouho netrpěli.
0/0
28.10.2002 11:12

Balabán

Re: je vidět, že kolem pravých příčin
Nechci se vyjadřovat k samotné akci, utvářím si na to názor. Rozhodně to není vítězství, je tam příliš mnoho mrtvých. Co mne přimělo reagovat je takový zvláštní pocit z Vaších příspěvků, kdy jste nás tady nepřímo obvinil a snažíte se všem podsouvat, že viníci nejsou lidé co vzali samopaly výbušniny a vybrali si k obětování nevinné lidi, ale my, "bezohlední" k jakémukoliv problému tohoto světa, navíc "nám" vyhrožujete, když s tím nebudeme něco dělat (neříkáte vůbec přesně co), tak se máme na co těšit a končíte výhružkou užití sofistikované metody pomalé smrti, kterou navíc vymyslí vlastní lidé. Když se snažím přemýšlet nad tím, co jste nám chtěl sdělit, tak mi vychází nějaké imaginární účelové obvinění a zároveň Vaše nutkání nahnání strachu, aniž sdělíte, co proto má člověk udělat.
0/0
28.10.2002 12:12

hňup

Re: Re: ...ale ne, Vás ne, Vám se třeba i omlouvám.
Ale přílič mi to připadá, jako když po havarii auta se čížci sejdou a hádají se, co měl řidič dělat, kdzž mu selhali brzdy, přestal poslouchat plyn a upadl volant. Někdo ho má za vola, někdo za hrdinu ... ale hlavně ono se to už stalo, řidič dělal to a jen to co uměl, a hlavní příčina přitom je, že taková situace vůbec neměla nastat, nikoliv jak z ní ven - ono to už může dopadnou jedině blbě. A tihle panáci mně štvou. Ty hodlám napadat v jejich bezohledné tuposti. Ti potřebují zvedat mandle na každém kroku. Jestli chcete, můžete taky, chce to především řezat nalevo napravo, jinak jim tohle vystačí nadosmrti a na pravý příčiny už nikdy nedojde (má chuť říci, že jednou z příčin jsou oni a jim podobný...). Prosím, nevztahujte na sebe, co Vám nepatří, ale jinýmu slovníku oni snad ani nerozumí.
0/0
28.10.2002 15:54

Viky

No, "rozumny nazor" jednoho Rusa (psal ANDREJ)
...No, dobra otazka... Ale staci se podivat do dejin - Rusko se za dob cara s Cecenci nikdy nemazlilo (napr. legendarni gen. Skobelev nechaval vyhlazovat cele vesnice podporujici muridy), ale na druhou stranu se v Rusku (tehdejsim) Kavkazani, a to ani Cecenci, nediskriminovali, ba naopak - deti tolik Cecenci opevovaneho imama Samila byli kadety elitni vojenske skoly v Petrohrade, i kdyz jejich tatinek byl Rusku nepritel c.1. Byt prislusnikem tzv. Divokych divizi bylo snem i pro slovanske dustojniky. Take to byly tyto divize, slozene z Kavkazanu (predevsim Cecencu a Ingusu), ktere jako jedni z mala nezradili v r.1917. Proto se domnivam ze neco podobneho by melo byt snahou dnes. Ano, souhlasim s hromadnymi popravami teroristu i jejich sympatizantu, ale ne bez soudu (treba vojenskeho s vynesenim i vykonanim rozsudku behem 24hod.) Ale zaroven by kazdy vojak chyceny pri rabovani, znasilneni, vrazde civilisty, nemluve o zrade (prodej zbrani banditum apod) mel byt rovnez postaven pred soud. A musi se s tim zacit hned a od nejvyssich mist (napr. Gracov - byv. ministr obrany, ktery Cecencum nechal plne armadni sklady - proc asi ?), jinak bude pozde. Na druhou stranu musim uznat ze v tomto smeru se jiz dnes neco i dela - napr. obnovovani infrastruktury, domu atd.
0/0
28.10.2002 10:51

petr

konečně
Konečně někdo našel odvahu zasáhnout silou proti teroru.Nesmíme nechat pár lumpů terorizovat své okolí a brát naše děti jako rukojmí.Souhlasím s postupem v Moskvě.
0/0
28.10.2002 10:01

petr

0/0
28.10.2002 9:55

Jan

Různým "kejvalkům" , "pd"
a jiným naivním voříškům. Tehdejší šéfka Národního policejního sboru Janet Renová,  ministryně spravedlnosti USA vydala 19.dubna 1993 rozkaz k vraždě 86 civilistů  ve Waco stát Texas,( z čehož 24 dětí), když dům náboženské společnosti, která se odmítala podrobit vládním prověrkám, nechala natlakovat vysoce hořlavým plynem a následně zapálit a to vše maskovala jako kolektivní sebevraždu fanatiků.
0/0
28.10.2002 9:37

husarek

Re: Různým
pokud se dobre pamatuji, tak nikdy nebyly zverejneny dukazy toto potvrzujici... takze trochu objektivity nekejvalku...
0/0
28.10.2002 10:24

Jirka

Re: Různým
Hloupý Honzo.....
0/0
28.10.2002 11:31

copy&paste

Re: nebyla jina moznost (Sima , 29.10.2002 3:12)
 
Podle toho, co jsem cetl ja do dnesniho dne, byly nejspise pouzity opiaty a jejich derivaty(narkotika, anestetika). Jako antidotum se udajne podaval Naloxon (podle Moskevskeho Komsomolce), ale ambulance, ktere se dostavily pro zranene, nemely dostatek tohoto leku a navic plno postizenych bylo odvazeno pouhymi autobusy, ve kterych nebyli zdravotnici vubec.
Dalsi teorie je, ze se pouzil adamsite (tvrdi Anglicani), tedy chemicka zbran, ktera byla pouzita v 1. svetove valce a je zakazana. 
Komando Alfa podle mne vykonalo dobrou praci, nakonec nebylo mnoho alternativ, bud dovolit teroristum vyhodit divadlo do vzduchu i s lidmi uvnitr, nebo zplynovat vsechny a doufat, ze obeti bude mene. Ruske komando ma vybaveni na urovni SAS (udajny pocet Alfa je 500 clenu) a myslet si, ze Rusove nejsou vybaveni technikou, ci spatne trenovani, je velky omyl. Maji tak dokonalou napr. techniku nocniho videni, ze samotni Americani, Japonci, S. Korejci a dalsi ji od nich kupuji. Porovnavat, jak by se s obdobnou situaci napr. vyporadali Americani ( i kdyz Waco je slusny priklad, kde se pouzila taktika SAS, tedy maximalni vyuziti "vojenskeho materialu"), dost dobre nejde, jedine pokud se pouzije A. Swarzenegger pod hlavickou Hollywoodu, ktery by zcela jiste vysvobodil vsechna rukojmi uplne sam. Na Zapade jeste podobna situace nebyla, takze odsuzovat rusky postup neni vubec na miste.
Je vsak zajimave se podivat na to vse z pohledu civilizacniho: pro Americany by bylo uplne neprijatelne, aby se narod smiril se smrti 150 lidi z celkoveho poctu 900.  Americane byli bez sebe, kdyz doslo k Waco, povazovali smrt tolika lidi, okolo 80, za uplne neprijatelnou a neomluvitelnou. Rusove, stejne jako Izraelci, pokladaji kazdeho obcana vpodstate za vojaka, tedy obrance, takze zivot  Rusa nema cenu. To neni tim, ze nas mnogo, je to jiny civilizacni pristup. Pro Cecha a mnoho jinych dost nepochopitelny.
Je na case, aby Putin, ktery se tesi velke oblibe, zacal jednat o Cecni a stahl ruske vojaky.
Ti, kteri to vse prezili ve zdravi, budou ten horor prozivat jeste nekolikrat, chudaci.
0/0
29.10.2002 4:48

Adela jeste nevecerela

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
28.10.2002 4:49

hňup

Re: Vsichni, kdo se chteji citit ve válce,
běžte se bodnout. Válku začala vzájemná bezohlednost všech "budujích si svůj úspěch, moc, ....a podobné". Zatím pro každého z nich je zbraní ještě větší bezohlednost. Kdokoliv v této "válce" jedná nyní jako obránce nějakých hodnot, je především manipulátorem ostaních. A to jste zřejmě i Vy. Snažíte se nám nakecat, že jde i o naší "válku". Ano, zčásti jde - jsme potenciální rukojmí, ale nejen oněch teroristů, ale i Vás a dalších "obránců"...Závěr" - je zapotřebí poslat vás do háje všechny!!!ˇTakže se nepleťe - to není slabost, to je "naděje", že ty vedoucí gangy se především sami návzájem co nevíce pohubí. Ale je nutné vám přiznat, že ještě nemáme "sílu" zabránit, aby žádný ze soupeřících gangů o nadvládu nad náma nás bral za rukojmí místo vás...
0/0
28.10.2002 5:38

ellixir

Co jste ocekavali?
Vse se v dobre obrati? Jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva. Dejte teroristum prst a vezmou celou ruku! Kazdy, kdo kritizuje, napiste vase reseni! Kazdy je generalem po boji.
0/0
28.10.2002 4:20

taky občan

Re: Co jste ocekavali?
jsem "pseudohumanista" a tedy nikoliv na Vaší straně. Ovšem očekával jsem, že to dopadne hůř. Takovéto situace jsou už jen "technologický problém", už nejde o žádná práva nebo spravedlonost - všimneme si, že nejméně práv a spravedlonosti v takovém případě mají ti třetí - rukojmí. Úplně obdobně řadové obyvatelstvo obou stran je vlastně "rukojmí" těch ve sporu...Dobře, tyhle "technologie" řešení budou dopadat jednou líp, jednou hůř. Řešení je jinde - teď sklízíme, co jsme prostřednictvím "těch nejlepších z nás", ať volených nebo "taky volených" zasili. Dosavadní řešení je proti bezohlednosti postavit ještě větší bezohlednost, přičemž každý se bude dovolávat "práva" a každý "bude muset" brát ostatní jako "rukojmí..."..., což jinak zanmená, že "zvítězí" ti nejbezohlednější....Teď ale "sijeme", co se bude sklízet za 10, 20, 50...let. A nevidím, že "setba" je jiná než zase "bezohlednost". A to na všech stranách! A zřejmě se to mnoha lidem nějak až moc hodí!Zřejmě by se ale mělo "sít" něco jiného. Za atmosféru "bezohlednosti" mezi lidmi, "závodů" o úspěch, "moc" nad bližními, za staávající "metody ovládání" můžeme více nebo méně všichni, ale ti "nejlepší z nás na čelech" víc než jiní!!ˇ! No, řešení nejde čekat zítra nebo za rok. Zřejmě bude ještě hůř, až dokonce i další jedinci "pochopí", že prostředky k uplatnění bezohlednosti při prosazení svých zájmů jsou skoro všude. Zatím pozornost upoutává většinou, když jde o politiku, ale vždyť obdobně půjde řešit i "ekonomiku", sousedské vztahy, nebo prostě "nechuť" k té naší zvrácené nej-civilizaci. A taky se to děje. Změnit to znamená "naučit se", že to nikam nevede. A to zřejmě zjistí teprve teď se rodící nebo ještě nenarozená generace na vlastní kůži, ačkoliv bychom to měli zjistit už my, a něco s tím dělat. Prostě ta naše nej-civilizace se stává pro příliš velké a stále rostoucí množství lidí "neobyvatelná" (z rozmanitých důvodů, ale většinou majících společnou chuť po moci na druhými...). A podel toho by měla začít jednat ta nejpočetnější vrstva potenciálních rukojmí!!!!!
0/0
28.10.2002 5:25

MM

Ivani
Chapu, ze se s teroristy jednat neda a taky jsem nemyslel, ze by Putin mel na vybranou neco jinyho nez zautocit. Taky jak jsem cekal, bylo to ve velkoruskym stylu nas mnogo. Zase jako vzdycky to jsou hlavne obycejny Rusove, kdo trpi.
A co se tyce toho Ivana, co tady camra, jak jsme "zradili Varsavskou smlouvu", no ty jdi nekam hodne hluboko kde slunce nesviti, duraku.
Neni mozny zradit neco do ceho te narvali rozkazem a hrozbami a ne svobodnou volbou.
Neni mozny zradit spolek, kterej posle armady proti vlastnimu clenu ciste proto, ze clen si zvoli trosku vic cistyho vzduchu.
Jenze to vy asi nechapete. Kdy jste vy, Rusove meli ten luxus poznat opravdovou osobni svobodu? Jak mi rekl jeden ruskej kamos Nas mnogo, nam se neda jinak vladnot nez despoticky. Co akorat muzu dodat ja, chudak ruskej narod.
 
0/0
28.10.2002 2:44

amy

No nevim !!!
Terorismus odsuzuju, ale vzalo to nejak moc rychly konec, rusove se s nicim neparaji, nez aby jim nekdo vyhodil divadlo do povetri tak daji v sanc vlastni a cizi lidi. Museli vedet ze plyn bude i zabijet a je jim to jedno, ucel sveti prostredky. Je fakt ze zvitezili nad terozismem tak ze priste si terorista rozmysli to zkouset v Rusku, kdyz si vezme rukojmi a vlatni vlada je klidne obetuje. S terorismem tedy dokazali zatocit, ale s lidma taky. Dost hodne obeti na to aby nekdo prohlasil ze to byla uspesna akce. Pripomina mi to Kursk, nechat zemrit pro ucel.
0/0
28.10.2002 0:11

Gulli

Reakce na amyho
Nu příteli, příjde mi docela zajímavý tvůj jednoduchý pohled na svět. Nevím, proč reaguješ na rusy z pohledu pana humanisty, který by pravděpodobně vyčkával a vyčkával. Faktem je, že teroristický čin podobného rozsahu nemá obdobu a porovnávat jej s obsazením Iráncké ambasády v Londýně a následný zásah britské SAS, popřípadě podobný zásah v Jižní Americe z nedávných let mi příjdou zcela bezpředmětné.  Nejsem pravděpodobně dostatečně obeznámen s podrobnostmi, ale představa prostého silového zásahu zvláštních jednotek proti  bojovníkům uvnitř divadla, mi nepřipadá jako cesta, jak snížit počet obětí a spíše dává obráncům čas.
PS: tvoji poznámku o operaci Zitadela , nechávám  bez většího ohlasu, neb  pouze dokumentuje tvoji neorientaci v problematice. V  létě 1943 šlo v Kurském oblouku o vybojování strategické převahy a tvoje paraela s událostmi v Moskvě jest zcela zcestná....
                                                                                              gulli
0/0
28.10.2002 1:02

Holis

Re: Reakce na amyho
Koukam ze ty jses taky mimo, kdyz nevis jakym Kurskem se Amy ohani, zrejme zijes porad 60let zpatky, nyni jsou jine operace nez Zitadela, napriklad ruzne ponorky.
0/0
28.10.2002 9:06

Milos

Re: Reakce na amyho
Gulli probud se. Vubec nejde o kurskou bitvu v 1943. Jde o podobnost s nedavnym pripadem ponorky Kursk. Stejny priklad prednosti vojenskych zajmu pred zachranou lidskych zivotu.
0/0
28.10.2002 9:29

captaintNemo

No, ja teda ziram - to je objektivita
Vazeni panove i damy. Peclive jsem sledoval krizi v Rusku a kdyz si vtu Vase komentare, je mi s odpustenim ke zvraceni = typicke Cechackovstvi = udelali to Rusove, je to vsechno spatne. Kdyby to udelali Amici, bylo by to jen 120 obeti z mnoha set. Kazdy, kdo si precte trosku odborne literatury (o reseni kritickych operaci) Anrejem zminovane SWAT,SAS,SPEC-NAZ,nemecke komanda, ceska komanda (mimochodem, porazili v simulovanych situacich vsechny krome SPAC-NAZ :-) )) atd. (napr. v popularni forme Tom Clancy:Duhova Sestka), tak by se dozvedel, ze podobna situace jako v divadle je nocni murou vsech techto oddilu. Obsahly neprehledny perimetr, identifikace utocniku atd.A jak to zvladli Rusove ? Nezbyva nez pogratulovat. Je mi uprimne moc lito obeti mezi civilisty (a urcite i vojakum zasahoveho komanda - protoze to nejsou vrazdici masiny, ale obycejni lide, kteri se snazi delat svoji praci co nejlepe a bez civilnich obeti.) A ze postrileli teroristy ? Zkuste se zamyslet - mate na vyber, zastrelit kazdeho u koho vidite zbran, nebo riskovat,ze ten dotycky zacne bezhlave strilet do civilistu po davkach, nebo ze odpali bombu ( po Vasi vyzve "Policie, ruce vzhuru !!!") - a treba kdyz by mezi civilisty byli Vase deti - jak by jste volili ? Predstavte si prostor divadla, nekolik set civilistu a v nich zamichani (treba i spici desitky zabijaku) - ti kluci nemeli na vyber a mezi nami - litost s temi "bojovniky za svobodu" asi mysli malokdo vazne. ¨Ze k tomu pouzili nervovy plyn ? Podobne jako zableskove granaty slouzi k docasnemu ochromeni utocniku, protoze jinak by v tomto pripade komando nemelo absolutne sanci (typnul bych to na upravenou verzi ochromujiciho nervoveho plynu s okamzitym ucinkem - mimochodem, ve vyzbroji dho maji i SAS. Lide se vyleci, nekteri to bohuzel nepreziji.Ale porad jde o perfektne provedenou akci a jasny signal ostatnim teroristum,ze i v Rusku nemaji sanci. A k vyjadrovani k problemu Cecenska - nejdriv cist a studovat a az potom mluvit - vrele doporuceni pro mnoho z Vas. Opet mate na ocich pasku nasazenou nasimi "nezavislimi! medii. Podobne jako Jugoslavie (Kosovo). Mrknete se obcas na CNN. To potom uvidite veci :-). Pekny vecer a SPEC-NAZ zvlast - zaslouzi si odpocinek.CaptainNemo
0/0
27.10.2002 23:15

Jirka

Re: No, ja teda ziram - to je objektivita
To si klidně zírej NEMOcchytrej! Za prvé, amíci by to prostě neudělali, protože jak při svém rozhledu víš, použití těchto plynů za těchto okolností (divadlo plné rukojmích) nepřichází v úvahu. Tyto plyny jsou jednoduše tabu.  Za druhé, kdyby k takovým ztrátám vlastními jednotkami došlo kdekoliv na západě, tak by to nebylo posuzováno jako úspěch a nedostávali by od Špidlů blahopřejné telegramy, křupane....
0/0
28.10.2002 11:23

kejvalka

Obětovali vlastní lidi
Rusové už od dob Stalina jednají v duchu "nas mnogo", takže obětovat vlastní občany ruským generálům není nikdy zatěžko.
Vzpomeňme ponorku Kursk, podívejme se nyní za zabijácký plyn, o kterém armáda důsledně mlčí.
Ubohá velmoc.
Kejvalka
0/0
27.10.2002 20:29

vlastenec

Re: Obětovali vlastní lidi
Jenomže my Češi umíme mávat jenom praporkama, komukoli. V Praze se mávalo Hitlerovi, Rusům, Gottwaldovi, Husákovi, Havlovi atd. atd.
0/0
27.10.2002 22:16

KVĚTINKA

Re: Re: Obětovali vlastní lidi
Co máš proti praporkům, vlastenče? 
0/0
27.10.2002 22:28

ellixir

Re: Re: Re: Obětovali vlastní lidi
Daji se rychle menit.
0/0
28.10.2002 4:24

[]D[][]V[][]D

Re: Re: Obětovali vlastní lidi
.)
0/0
28.10.2002 0:09

[pd]

Opravdu je zrovna TOHLE úspěch?
Opravdu je zrovna TOHLE úspěch? 118 mrtvých rukojmích a dalších 50 čečenců - to se zas ruský medvěd vyznamenal...
0/0
27.10.2002 20:27

jedna ruska

litovani
tady jsem si nekolikrat vsimla, ze nas obvinuji, ze nelitujeme vlastni obcane, ktere zahynuli behem ty operaci... hmmm...  jak tady vsichni asi vite, ze tam bylo vic, nez 800 lidi... otazka znela, bud zemrou vsichni, nebo jen nejaka cast a vetsi cast bude osvobozena... Co byste vybrali?...
Mozna, ze jste cekali od nas prispevky, pripominajici citaty z divadelnich her?... "Oh, my god" a podobne?... Opravdove city nikdo a nikdy nebude psat  nekde v Internetu...
0/0
27.10.2002 20:16





Najdete na iDNES.cz