Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tramvaj dvě hodiny blokovala náměstí

Na pražském Palackého náměstí vykolejila patnáct minut před desátou hodinou tramvaj linky X-B. Nikdo nebyl zraněn. Tramvajová doprava byla dvě hodiny odkloněna přes Albertov. Linky se tu znovu rozjely až poté, co kolos z kolejí odklidil jeřáb.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Brudra

18. 10. 2002 23:39
Někteří pisatelé
si vše představují jako Hurvínek válku. Totéž se v daleko větší míře však dá říct o novinářích, kteří aniž by si ověřili základní věci, vytvářejí ihned aféry, jen aby měli sólokapra na titulní stránku.
1) V pražské dopravě se za rok stane zhruba 2100 nehod tramvají. Obyčejným zprůměrováním (o víkendech je nehodovost nižší) se dostaneme k číslu 7, takže z tohoto pohledu nebyl onen uváděný den žádnou výjimkou.
2) Naprostá většina nehod s účastí tramvaje je zaviněna řidiči automobilové dopravy a jejich nesprávným způsobem jízdy. Řidiči tramvají zaviní za rok zhruba 150 nehod.
3) Řidič tramvaje nemusí mít řidičák "B", ale jeho zkoušky (v Praze) jsou však zakončeny státní zkouškou, při které musí prokázat znalost dopravních předpisů a limit u testů má tvrdší než automobilista. Součástí státnice je ještě asi 5 dalších zkoušek.
4) Tramvaje jsou vybaveny tachografy ("černé skříňky"), které zaznamenávají činnost řidiče - z údajů lze vyčíst rychlost, použití brzd, blinkrů, zvonku, světelné houkačky a další užitečné údaje. Vyhodnocení může svědčit jak v prospěch, tak neprospěch řidiče tramvaje.
5) Tramvaj má daleko delší brzdnou vzdálenost než auto, a proto je nutné používat zvonek. Pravda je, že někteří řidiči jsou agresivnější, ale jsou to výjimky. Pokud pojede tramvaj rychlostí 50km/h, pak její brzdná vzdálenost na suchu a rovině je okolo 60-70 metrů. Brzdnou vzdálenost pochopitelně negativně ovlivňují povětrnostní podmínky a obsazenost vlaku.
6) Každý řidič tramvaje zabrání denně zhruba 15-20 nehodám. Sami si spočítejte, kolika nehodám zabrání, je-li průměr nehod na jednoho řidiče 2 za rok.
7) Řízení tramvaje není jen šlapání dvou pedálů a mačkání zvonku. Na každé křižovatce se na řidiče hrne velké množství informací. Postavení výhybek, semafory a čočky, celková dopravní situace, průjezdní profil atd. K tomu by ještě měl řidič tramvaje sledovat, zda náhodou není v koleji předmět a zda je v pořádku vrchní vedení (troleje). Navíc ještě musí sledovat vnitropodnikové značky, o kterých naprostá většina lidí nemá ani potuchy (to jsou ty cedulky visící u trolejí) - jsou to třeba rychlosti, míjení určitých typů tramvají...
8) Není pravda, že by řidiči tramvají schválně bourali. je to pro ně další papírování (o každé nehodě musí být pečlivě vyplněné formuláře), záznam v podnikové kartě (řidič může být potrestán i za větší množství nezaviněných nehod) a další stressová situace. V případě, že se prokáže vina řidiči tramvaje, dostane pokutu od Policie, další od zaměstnavatele a musí uhradit vzniklou škodu Dopravnímu podniku (většinou to je 30%, protože jsou řidiči pojištěni). Dále mu hrozí třeba i propuštění ze zaměstnání.
9) Mylně je rozšířen názor, že tramvajáci mají po nehodě volno. Je-li nehoda v průběhu jeho směny uzavřena, vrátí se zpět do provozu. Pokud bude po nehodě otřesen, dispečer mu na místě zadrží řidičskou vložku, bez které nesmí řídit. Vznikne-li takto překážka ve výkonu zaměstnání z viny řidiče, má neplacené volno, nebo musí použít dovolenou. Vznikne-li překážka ze strany zaměstnavatele, dostane náhradní práci ve vozovně. V každém případě však nemá placené volno.
10) Řízení tramvaje je velmi náročné zaměstnání. Nepravidelné směny, neustále ve stressu, zodpovědnost za 200 cestujících, sešněrování někdy až absurdními vnitropodnikovými předpisy... Každý uchazeč o tuto práci prochází náročnými psychotesty, u kterých z deseti projdou tři. Někteří autoři, kteří přispěli do tohoto fóra by se rozhodně mezi ty tři nedostali. 11) I ty slavné sanitky, které nikdy nepoznaly pacienta a vezoucí prádlo do čistírny přece nebudou stát v koloně a zkrátí si cestu přes koleje (denně k vidění v Ječné, Na Moráni, na Andělu, na I.P.Pavlova, náměstí Míru... Pak se zastaví na semaforech, čekají na semafor, aniž by si osádka uvědomila, že tramvaj nepoužívá semafor, ale čočky.   Pokud si myslíte, že je vše tak jednoduché, zkuste si to. Ono bohatě bude stačit, stoupnete-li si za kabinu řidiče a budete sledovat provoz před ním. Kolik řidičů aut najede jedním kolem na koleje a blokuje tak MHD, jen kvůli tomu, aby ho nedejbože ta tramvaj, která na další křižovatce jede jiným směrem, nepředjela. Auto odbočující vlevo najede v klidu na koleje bez toho, aniž by se řidič podíval do zrcátka. Chodci vybíhající na I.P.Pavlova z metra bez rozhlédnutí vlétnou před přijíždějící tramvaj, atd., atd. Vždy se mi líbí, jak spousta lidí bez jakýchkoli znalostí se fundovaně vyjadřuje k problematice řízení tramvaje a jen malá část z té spousty by přitom zvládla toto ve špičce i 60-ti tunové monstrum uřídit.
0 0
možnosti

Majda

22. 10. 2002 12:55
Re: Někteří pisatelé
Naprosto s příspěvkem souhlasím. Automobilisté by měli být ještě více omezeni, bohužel jsou to většinou papapláši, kteří by sockou nikdy nejeli
0 0
možnosti

Torx

18. 10. 2002 15:52
Policie zklamala
Podle Večerní Prahy opírající se policajt u semaforu si všiml, že má ucpané příjezdy z Ječné, tak mávnul na tramvaj, ať jede, ačkoliv magistrála měla zelenou. No a autobusák si policajta nevšiml, měl zelenou a volný pruh, tak jel.
Vůbec v poslední době policajti když řídí dopravu, nebo ovládají semafory, akorát brzdí dopravu. Na ruční řízení dopravy nemají nebo nepoužívají potřebnou výstroj (bílé návleky, zelenou vestu, pendrek s pruhy) a tak si jich spousta řidičů málokdy všimne. Na větší křižovatky musí být aspoň dva a chtít po nich, aby byli sehraní, je moc.
Jednou mě k večeru stavěli policajti na silnici mimo obec, byla snížená viditelnost, oba v tmavé uniformě a stavěli mě jen zvednutou rukou, bez zastavovacího terče nebo červené lampy. Stopaře neberu a tak jsem jednoho z nich málem přejel, když jsem na poslední chvíli zjistil, že to nejsou stopaři, ale poldové. A nechali si i vynadat.
0 0
možnosti

Jitka

18. 10. 2002 12:26
Občas nevím, proč tam páni policisté jsou ...
Přes I.P.Pavlova jezdím každý den, ale občas mám pocit, že policista, který by měl řídit dopravu, je tam pouze jenom, aby tam někco byl. Kdyby tam dali panáka, vyšlo by to úplně nastejno. Podle mého by měl dopravu řídit, ale bohužel se tak neděje. A pokud mě mé oči neklamou, tak tento policista, když tam stojí (podotýkám stojí) je vždy s průjezdností tramvají hrůza....
0 0
možnosti

admiral_Atvar

18. 10. 2002 11:54
vybavit tramvaje
rychlopalnymi kanony na rozsekani blokujicich automobilu a radlicemi na odhrnuti trosek teto burzoasni pychy ! presne jak v hodnotne literarni serii "ledova spolecnost"
0 0
možnosti

robo

18. 10. 2002 12:15
Re: vybavit tramvaje
Ty seš dobrej blb!Doufám že by si seděl v jednom z těch aut!
0 0
možnosti

j.tlapka

18. 10. 2002 11:48
Ta Vídeň je přeci kousek doprava za těma baráčkama u té silnice z Prahy. Stejně nechápu proč není moravskou metropolí Znojmo nebo Mikulov. Pokud by se to nějak nedařilo s tou výměnou ,mohl by být moraskou metropolí třeba Most nebo Kralupy nad Vltavou to asi bylo snadnějšší. Nechápu proč v tom Brně jste všichni tak divný, že si pořád na něco hrajete.
0 0
možnosti

Martin

18. 10. 2002 10:10
To byl včera den!
Havárií jako máku, auťáci přejíždějí chodce na přechodech, prostě infarkt. Zakázat vstup autům do centra! Hovádkům zahnojeným!
0 0
možnosti

Richard

18. 10. 2002 12:11
Re: To byl včera den!
Hovádka zahnojený jsou i ty chodci co chodí na červenou.Dneska taky stojim na prechodu na červenou a chlap přechází a proč prej nejdu taky.Jasný je že řidiči jsou dost bezohledný,ale chodci si s nima moc nezadaj.Někteří jsou vážně schopný vejít do silnice metr před rozjetým autem a "dělej si s tim co chceš".V takových případech by nepomohla ani dvacítka.
0 0
možnosti

Warner

18. 10. 2002 9:32
z te fotky je jasne, ze tramvaj jela naopak
"Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové tramvaj po srážce s autobusem vykolejila. Souprava X-A směřovala podle ní ze zastávky I. P. Pavlova na Karlovo náměstí. Autobus 144 jel po magistrále směrem do centra." To keca ta slipka nebo novinari? Snad i z fotky je jasne, ze jela z Karlaku na Pavlak.
0 0
možnosti

Šťoural

18. 10. 2002 11:07
Re: z te fotky je jasne, ze tramvaj jela naopak
Treba celou cestu couvala...  Neni nad presne informace
0 0
možnosti

Iani

18. 10. 2002 8:48
a neni náhodou chyba v tom policajtovi?
oni tam řídí dopravu jak lemplové, většinou se jen opírá o moto, a když už řídí tak to nemá nic společného se standardizovanými pohyby tak jak je známe z autoškoly. Tal bych jim píšťalku, pendrek, dlouhý bílý rukavice a ať zařezávaj. 
0 0
možnosti

Warner

18. 10. 2002 9:33
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

karel

18. 10. 2002 8:10
Tramvaje
Vážení jezdíte někdo tramvají z Pavláku dolů na Karlák? Já vždy když tam jedu (vyhýbám se tomu) tak trnu hrůzou. Z toho kopce to většina tak rozjede, že je zázrak, že to vůbec ubrzdí. To je prostě fakt. Za další, nástupiště jsou narvaná lidmi a některý prase tam přijede, že to sotva ubrzdí. Překážka (auto) na kolejích je vidět na 200 m a oni jen zvoní a brzdí na poslední chvíli atd....Za komoušů byla hromadná doprava více přecpaná a tolik nehod tramvají snad ani nebylo. Určitě je služba tramvajáka těžká, ale prostě někteří skutečně jezdí velmi rychle a neopatrně.
 
0 0
možnosti

Spřáhlo

18. 10. 2002 14:11
Re: Tramvaje
V úseku, ktrý popisuješ, je omezená rychlost do 30 km/h. Zajímalo by mě, co dělá auto na kolejích po dobu, kterou potrebuje tramvaj na ujetí úseku 200 metrů. Jestli umíš fyziku, můžeš si spočítat, kolik času to je. Jestli ne, tak jsi blbec a nepiš do novin.
0 0
možnosti

Janek

18. 10. 2002 1:36
Udelejte si
Udelejte si v tom Praglu konecne poradek vy cajzli! Proste pokud budete stale liny hovada, ktery musi jet i do obchodu autem (treba 100 metru) toz to tam budete mit stejny problemy porad! Zkuste si, aspon jednou v zivote jit nekam pesky. Doufam, ze vas to nezabije a co vas nezabije, to vas posili! A kdyz uz jezdite jak prasata v Praglu, toz to nepraktikujte v Brne. Dost me tim iritujete vy namistrovani machri, kteri si mysli, ze jezdi nejlip v republice!!!
0 0
možnosti

pavel

18. 10. 2002 6:59
Re: Udelejte si
tož Janku vrať se do nory
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:34

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Party na veřejných záchodech. Vandalové si přinesli televize, okna zakryli dveřmi

25. dubna 2024  10:34

Veřejné toalety u náměstí 1. máje a Malé ulice v Mimoni se staly místem bujarého setkání. Účastníci...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...