Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé chtějí na Hrad Klause či Pitharta

Největší počet lidí by v přímé volbě prezidenta volil Václava Klause a Petra Pitharta. Třetí by se mohl umístit Otakar Motejl, ostatní kandidáti, kteří byli dosud oficiálně navrženi, už hodně ztrácejí. MF DNES položila prostřednictvím agentury SC&C v bleskovém průzkumu občanům otázku: Koho byste vy osobně volili do funkce prezidenta? A vyhrál v něm odstupující předseda ODS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Kolář, Pardubice

Kdo prezidentem?
0/0
15.10.2002 23:52

Jiří Kolář, Pardubice

Kdo prezidentem?
0/0
15.10.2002 23:51

Lucka

O co vam jde?
Muzete mi rict, o co vam jde? Vzdyt funkce prezidenta je dnes uz tak symbolicka, ze je celkem jedno, kdo to bude delat. Jde snad jen o to, aby nam delal co nejmin ostudu v zahranici. Pak uz mu zbyva utratit co nejvic statnich penez, udelit co nejvic milosti a radu a uzivat si sluzebni cesty. Osobne jsem pro primou volbu, jak u prezidenta, tak u Miss. Lidi vzdycky budou volit toho, kdo je jim sympaticky.
0/0
15.10.2002 21:19

mi

Re: O co vam jde?
V zasade nejde o nic... v souvislosti s primou volnou prezidenta budou nekteri usilovat o rozsireni jeho pravomoci a tento nazor jiz verejne zaznel.... co se za tim skryva mi neni znamo, ale evidentne nepujde jen o milosti, rady a statni penize.
0/0
16.10.2002 12:01

Jarda

Klaus ne!
Kdyby on aspon clovek mel jistotu, ze to co Klaus jeden den rekne, druhej den bude platit. Ze rika veci proto, ze si je mysli a nikoli proto, ze se mu to zrovna hodi. Bohuzel, zda se me, ze VK uz ztratil veskere zabrany v honbe za moci a lez se stava jednim z prostredku, ktere v teto honbe pouziva
0/0
15.10.2002 19:07

bruno

Re: Klaus ne!
jaro uši-destovidel? to ne delaš ány ty!
0/0
15.10.2002 19:46

Jan

Re: Re: Klaus ne!
Herr Vepř, vy dělát pokroky v čeština, aber vezmete lepčí Lehrerin než cikánky v E55
0/0
16.10.2002 8:37

Jan

Klaus nemá šanci.
Myslím, že by bylo dobré udělat přímé volby prezidenta. V případě 2-kolové volby, nemá Klaus šanci. Pokud si to neuvědomuje on ani ODS, svědčí to o tom, že nemají smysl pro realitu.
0/0
15.10.2002 17:29

Barel

Jeeeee
To koukam, kolik kecu pro nic za nic se da vyprodukovat za procovni dobu   No cist ty keci nebudu, jdu vydelavat penize. Kazdy kdo se bavi o politice je chudak!  Se divim ze Vam to za o stoji!  Krom toho ze vas politici okradou nic dobreho od nich nedostanete tak nevim proc s nima stracet cas. Jedine co nam kdy ktery politik dal jsou jen dan z prijmu, dane ze DPH, dane z darovani, dane z dedicstvi, dane z dani, a skryte dane.
0/0
15.10.2002 16:51

Toník

Re: Jeeeee
Bez vydelavat "papouchy" a neopruzuj!
0/0
15.10.2002 17:07

bman

Klaus
Pro mě je osoba pana Klause jako prezidenta nepřijatelná. Jeho arogantní chování mě chvílami až zaráží, např. neschopnost připustit chyby, kterých se Klaus a potažmo i celá ODS v minulosti dopustili. A ta náhlá změna názoru na volbu prezidenta u ODS? Souhlasím pouze s jeho názory ohledně EU, ale zaleží zda by je prosazoval i kdyby ODS volby vyhrála. Toť otázka. Už mu a celé ODS prostě nevěřím ani slovo.
0/0
15.10.2002 16:47

pavlic

vsimli jste si
ze po pul ctvrte zde ocividne ubylo vulgarit a nastoupila zde pomerne slusne vedena a fakticka diskuse ? Statnim urednikum padla....(((-: k tematu - pan Klaus je jiste velmi vyrazna osonost,ale domnivam se, ze i on je si dobre vedom ,ze pro vetsinu verejnosti je tezce prijatelny. na postu presidenta by totiz komplikoval "praci" CSSD a jiste by nepodepsal spoustu socialistickych zakonu, ktere by mu pan Spidla s pany Svobodou a Pilipem prinesli na hrad. Stejne tak je tezce prijatelny pro mnohe politiky z EU, protoze se neda opit rohlikem a prosazuje vstup do EU s rovnymi zady a ne v predklonu. Kdo by byl vhodnejsi ? pro politicke strany by to byl zcela jiste pan Pithart, ktery pro zejmena tuto vladu predstavuje nejmensi mozne nebezpeci,ktery je snadno ovladatelny......I me se osobne zda nejlepsim momentalnim kandidatem pan Motejl, jen si nejsem tak docela jisty, zda by dokazal vzdorovat silene Spidlove politice lepe, nez pan Havel. Doufejme,ze ano. me osobne se ze zminenych lidi nevice libi pan profesor Svejnar,ale ten bohuzel sve misto na americke universite jiste nevymeni za politickou figurku na prazskem hrade. Vi velmi dobre, proc to dela. Skoda. Co dodat ? parlamenti ani prima volba neni idealni ale prima volba by vice vyjadrila vuli tzv. obycejnych lidi. jen se obavam, aby se z teto volby nestala taskarice vedena nasimi medii a radoby novinari. Ti maji v teto zemi bohuzel velmi vyrazny podil na verejnem mineni a stejne, jako dokazali za leta sve "prace" zlikvidovat ODS a pana Klause, stejne tak dokazi zlikvidovat a naopak prosadit prakticky kohokoliv......nechme se prekvapit. jedine, co mne osobne uklidnuje je to, ze se to me osoby jiz nijak nedotkne, protoze jiz delsi dobu ziji ve statech. Presto denne sleduji cesky internet a casto prozivam situaci doma spolecne s vami.
0/0
15.10.2002 15:46

takypilot

0/0
15.10.2002 15:38

Občan Prahy

Prosím jen ne Klause
vždyť tento arogantní a nadutej člověk nemůže ba dokonce nesmí být hlavou státu.
0/0
15.10.2002 14:32

jirka

je mi z vas smutno vazeni
cela tahle diskuse se zvrtla k vice ci mene duchaplnym utokum na pana Klause i na ODS , presne v duchu nekolikalete kampane, kterou proti ODS vedou nase "nezavisla media". tato prace se skutecne setkala se svym ovocem. Nikdo z techto hrdinnych kritiku, kteri ve velke vetsine za svymi nenaplnenymi ambicemi, za svou malosti a hlouposti vidi onoho velkeho Klause,si neuvedomuje, ze to byl pan Klaus a ODS ,ktera tuto zemi vyvedla z krize ctyricetilete nadvlady komunistu. Vetsina lidi nevidi za svymi mensimi ci vetsimi osobnimi neuspechy svou vlastni neschopnost ale toho zlotrileho Klause, ktery muze mozna i za to, ze mu manzelka nechce vecer podrzet........ Ani jeden hrdinny kritik zde nerekl ani nenaznacil, kdo by to tedy mel byt ? vsichni se omezuji na zvratky na cloveka, kteremu nesahaji ani po konecky prstu, na cloveka, ktery pro tuto zemi udelal ze vsech politiku suverene nejvice. Vite, kde by jste vazeni byli bez Klause a ODS dnes ? Tam ,kam se nyni ritime v cele s CSSD a Unii Svatych = V PRDELI !!!!! Jaky byl deficit pred 5-ti lety ? 42 mld a mel sestupnou tendenci. Dnes je jen na jeden rok 150 mld a ma vzestupnou tendenci ....... To je vam skutecne uplne jedno, jak se budou mit vase deti ? Z ceho budou splacet dluhy teto vlady ? To je vam uplne jedno, ze prosime o vstup do EU se shrbenymi zady a ze defakto se shrbenymi zady a s prosikem dosahneme jen toho, ze po nas budou ,a pravem, ostatni clenove EU dlouha leta slapat a kalet nam na hlavu ? To jste skutecne tak kratkozraci, ze neuvazujete realne a k uspokojeni vaseho sebevedomi vam staci par radoby vtipnych ci mene vtipnych vylevu vasi osobni frustrace ? Kdyz tady ctu vetsinu prispevku, je mi smutno a uprimne se stydim za to, v jake zemi, mezi jakymi lidmi to ziju. jste obycejna verbez, banda ubohych a omezenych hlupaku, ketri se nezmohou na nic jineho, nez na kratkozrake zaslepene vylevy sve zluce. Jsem zvedav, na koho budete stejne hrdinsky nadavat za par let, az EU predvede v plne sile sve "prednosti", az tato soucasna vlada utece od svych gigantickych dluhu ,jako mali kluci od rozbouraneho hradu s pisku a pan Pithart coby president bude koukat ,jak jojo a bude se spolecne s nami vsemi klanet mocnym........ Pokud hledate vinika sve vlastni ,mozna nedobre osobni situace, pohlednete do sveho zrcadla. Za par let pak nezapomente nadavat dnesnim "vladcum" a zejmena sami sobe za volbu, jakou jste kratkozrace,plni emoci a zluce vuci jednomu clovekovi za to,ze budete na tom jeste hure. Ten clovek se totiz na rozdil od vetsiny z vas, spolecne s lidmi,kteri se dokazi o sebe postarat sami a maji realny pohled na svet, bude mit urcite nekolikanasobne lepe,nez vy se svymi idealy ,plnou hubou silnych zvastu ale bez schopnosti se postarat sami os sebe - ubozaci.
0/0
15.10.2002 13:52

Jindrich Dvorak

Re: je mi z vas smutno vazeni
Ponekud expresivni ale zel velmi pravdive zhodnoceni stavu mysleni vetsiny nasi spolecnosti. Naprosty souhlas.
0/0
15.10.2002 13:59

Anděl

Re: je mi z vas smutno vazeni
Naprosty souhlas.
0/0
15.10.2002 14:09

martin

Re: je mi z vas smutno vazeni
Velmi emocionální příspěvek. Bohužel ODS deficity umožnila opoziční smlouvou. ODS zavedla tzv. bankovní socialismus. Až ČSSD musela pravicově privatizovat banky. ODS byla proti deregulaci nájemného. Dopouštěla se celé řady reálných levicově - populistických kroků navzdory pravicové rétorice. S příspěvkem bych souhlasil do roku 1995. Asi strana, která byla dlouho u moci musí nakonec zdegenerovat. Přihlásí se tam spousta kariéristů. Vůdci začnou hájit svoje pozice místo prosazování nových myšlenek. To je případ ODS od roku 1996.
0/0
15.10.2002 14:09

Jirka

Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
Vezmu to poporade :"ODS zavedla tzv. bankovní socialismus" - v cem spatrujete duvod pro tak silna slova ? V teto zemi se rodily banky spolecne se sokromymi firmami - na jedne strane dobre a na strane druhe pochybne. Je-li mi znamo, tak zakon o bankach byl nekolikrat prepracovan a zmrsen na zaklade pozadavku tehdejsiho vedeni ODA a KDU a diky tomu vznikl paskvil, ktery sice jakztakz fungoval ale mel mnoho chyb. (ma je dodnes- nikdo z hrdinnych kritiku dodnes nepredlozil alternativu a nepokusil se o zmenu ..) dal pisete - "ODS byla proti deregulaci nájemného\" - vetsi hloupost jsem tady uz dlouho necetl. byla to prave ODS ,ktera se snazila prosadit deregulaci najemneho tzv. natvrdo, ale opet diky natlaku jejich partneru v tehdejsi vlade se to nepodarilo. Dnes se to ale presentuje tak, jak jste to napsal......Ale ne vsichni lide maji kratkou pamet......dale - "ODS deficity umožnila opoziční smlouvou". Ano , umoznila, ale umoznila deficity takove, ktere byli jeste snesitelne a defakto drzela Zemana na uzde. To, ze to byla jedina mozna a ve finale spravna politika se ukazuje nyni v odrazu skutecnosti, co delaji socialisti bez teto oposmlouvy ,kdy maji uplne volne ruce a patolizala Pilipa s jeho dodatkem.....vase dalsi tvrzeni "Dopoustěla se celé řady reálnych levicově - populistickych kroků navzdory pravicové rétorice"..je natolik vagni a obecne, bez jedineho realneho argumentu a prikladu, ze jej nema smysl komentovat ani s nim polemizovat. Jiste, ODS nebyla a neni bez chyby, stejne ,jako pan Klaus. Ale tech chyb a nedostatku ma rozhodne mene, nez ostatni subjekty na teto politicke scene a at se vam to libi, nebo nelibi, predstavuje stale nejmensi mozne zlo z mozneho. To co predvedla minula a zejmena soucasna Spidlova vlada za pouhych par mesicu spolecne s Unii Svatych a lidovci mne v tomto mem nazoru jen vice utvrdilo...... Ale i vas se zeptam - budiz , kdyz je pro vas pan Klaus tak neprijatelny, kdo by podle vaseho nazoru mel byt lepsim kandidatem ? Diskutujme realne, mozna mne presvedcite. nejsem az tak zaslepeny fanousek pana profesora, jak si nekteri mysli, jsem clovek, ktery se snazi o nazorech sveho oponenta alespon premyslet.......
0/0
15.10.2002 15:11

martin

Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
To co uvádíte není pravda. Doporučuji si vyhledat Klausova vyjádření k problematice deregulace. Lidovci (ačkoliv nejsem jejich velkým sympatizantem) byl s ODA pro rychllou deregulaci. Pamatuji si, jak jsem nadával na Klause, který blokoval deregulaci spolu s ČSSD a komunisty, platil jsem přemrštěné tzv. tržní nájemné.Opět v souvislosti s bankovním socialismem doporučuji dohledat Klausova vyjádření rekapitulující tuto dobu. Bankovní socialismus byl prý nutná daň transformaci. Vedl však k obrovským tunelům a ztrátám. Zdržoval náš vývoj. Opoziční vláda zahájila legitimizaci socialistické vládu a de facto umožnila její další pokračování atd. atd.
0/0
15.10.2002 15:28

martin

Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
Švýcarsko nemá žádné výrazné představitele. Jsou to lidé spíše Motejlova nebo Pithartova typu. a přitom Švýcarsko je extrémně bohatá země a kašle na výraznost svých představitelů. Zato Husajn je výrazný a vede zemi k bídě, nevolnictví a válce. Hitler byl také výrazná osobnost a kam to dovedl. Prezidentem by měl být tzv. nevýrazný Motejl nebo Pithart.
0/0
15.10.2002 15:38

vendelín

Re: Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
TAK ZA 1. ŠVÝCARSKO JE NA TOM TAK, JAK JE NE KVŮLI NEVÝRAZNÝM POLITIKŮM, ALE Z PONĚKUD JINÝCH DŮVODŮ A ZA 2. SVIŇÁRNY, KTERÉ DĚLAL PITHART V 50. A 60. LETECH JSOU ZNÁMÉ A V DALŠÍCH LETECH JE NEKONAL / POMINU-LI JEHO DVOJDOMKY SE SLOVÁKY A VYTRÍBENÝ SLUCH NA TRÁVU A KOMANČE / PROTOŽE HOLT VSADIL NA JINÝ GAUNERY / MLYNÁŘ, DUBČEK.../ A ČINNOST MOTEJLA PŘI ZAVÁDĚNÍ NORMALIZACE NA GEN. PROKURATUŘE VŮBEC NEKORESPNDUJE S NEVÝRAZNOSTÍ..............
0/0
15.10.2002 15:56

martin

Re: Re: Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
Dobře a koho tedy jiného? Vsadím se , že většina lidí v naší politice má podobné vroubky. jiné zase nebude volit veřejnost, protože česká veřejnost i dle výsledků voleb vzpomíná v dobrém na komunistické časy.
0/0
15.10.2002 16:05

Pozorovatel

Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
A kdože to vládnul společně s ODS? Aha! Krátká paměť a nebo ještě chlapeček tehdá tahal Kačera. ODS deregulovala nájemné od r.1993, kdyby to dělala skokem tak by se hochu tví rodiče šli asi oběsit a ty bys měl každý den k snídani chleba ze sádlem. Bankovní socialismus - jak je možné že nezávislá centrální banka tehdá s panem Tošovským, kamarádíčkem p. Havla vydávala bankovní licence takřka komukoli? A co bankovní dohled, asi podle tebe fungoval, že? Podle tebe asi vláda řídí činnost ČNB a bank ne? Přečti si raději zákon o bankách a zákon o ČNB. A ještě k tomu vládnutí. Lidovci společně s ODA to nemělo chybu. Na vládě se něco dojednalo a za půl hodiny na lidovecké tiskovce všechno popřeli. Takoví to byli sekáči. Co se týče sponzorských darů, kdy žádná strana nebyla čistá, tak v ODS toho využila hrstka karieristů a založila si US a jak to tak vypadá, nebýt lidovců, tak jsou na tom v US dnes stejně jako Balvínova poetická strana. Příště si raději něco přečti.
0/0
15.10.2002 15:16

Toník

Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
Nemam cas ani chut reagovat na Vase cancy, ale jen k tem sponzorskym darum. Zadna stran nebyla cista - mel byste se omluvit stranam, ktere ciste byly a ony byly. A jak se k tomu postavila ODS? Tak, ze nekteri museli stranu opustit. Taky bych to udelal a nevidel bych za tim jen karierismus (i kdyz u Pilipa mate nejspise pravdu)...
0/0
15.10.2002 15:26

martin

Re: Re: Re: je mi z vas smutno vazeni
Jasná alternativa byl příspěvek na nájemné pro potřebné, důchodce apod. a okamžitá deregulace pro ostatní. Jak se na to dívají ti, co jsou nuceni žít v bytech s extrémně drahým neregulovaným nájemným (mladé rodiny atd.)? Jsou toto rovné šance dle pravicového pojetí? 
0/0
15.10.2002 15:45

Toník

Re: je mi z vas spatne vazeny
Priznam se, ze jsem Vas prispevek nedocetl a nehodlam tak ucinit. Jsem myslici clovek a usudek si dokazu udelat sam i bez medii. Navic pana Klause znam osobne a proto si za svymi nazory mohu stat.
Uz si, proboha, sezente rozumne argumenty, kdyz uz chcete pana Klause hajit. Je opravdu otrepane a trapne stale jako jediny argument cist, ze kritici pana Profesora mu nesahaji po kotniky, ci podobne urazejici spojeni.
Skutecne byste si meli konecne zalozit sektu vyznavani VELKEHO KLAUSE. Nic jineho z Vaseho a podobnych prispevku necisi.
A nakonec, rozhodne to nebyl pan Klaus a ODS, kdo nas " vyvedla z krize ctyricetilete nadvlady komunistu". On to mohl a mel udelat. Ale neucinil tak a proto se v tom stale placame. Take jsem v nej vkladal nadeje, ale narozdil od Vas jsem prozrel!
Vzpamatujte se ...
0/0
15.10.2002 14:17

Jirka

Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Je sice krasne, jak zde jiz ponekolikate zduraznujete ,ze pana Klause znate osobne ale to o nicem nevypovida. Mozna jej znate osobne ale zrejme spatne rozumite jeho pojeti politiky, nevidite nebo nechcete videt souvislosti,nebo jste jeden z mnoha lidi v jeho okoli, kteri maji neukojene osobni ambice a proto se z nich stali po letech spoluprace "skalni odpurci"....nevim, neznam vas , jen vy vite,co vas vede k vasim nazorum. Ale to neni podstatne. Podstatne je to, kdo by tedy podle Vaseho nazoru mel byt lepsim kandidatem, kandidatem schudnym a prijatelnym pro vetsinu verejnosti a politiku ? reknete misto svych duchaplnosti o vasich osobnich znamostech radeji neco faktickeho. Vyjadrete svuj nazor, pokuste se mi nastinit vasi predstavu. Kritiky Vaclava Klause zde jiz bylo vice nez dost ale tema neni spatny nebo dobry Klaus ale spatny nebo dobry president. kdo by tedy podle vaseho nazoru byl vhodny a prijatelny ? Zkuste odpovedet na tuto otazku, mozna mne presvedcite ..... Pokud ale umite jen kritizovat,bez nabidky alternativy, pak jste i presto,ze pusobite inteligentne, na urovni ostatnich zvatlalu,kteri si svymi vylevy pouze zvedaji sve pochable sebevedomi.
0/0
15.10.2002 14:50

Toník

Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Moje osobni znamost pana Klause zde neni zduraznovana, nybrz pouze poznamenana jako argument proti vasim zvastum o zmnipulovanych mediich. Chtel jsem tim rici, ze mam jiny zdroj informaci, nez o ktery se vy otirate (mozna i opirate). To, ze jej znam osobne vsak neplyne z profesnich vztahu, nybrz ze znamosti jednoho z jeho dvou synu, nic vic ...
Vychazejme ze soucasneho pojeti Ceskeho presidenta, ktere je vice, ci mene vyhrazeno ustavou. Chci tim rici, ze je to funkce vice reprezentativni nez vykonna. Z toho plynou moje vyhrady k osobe pana Klause. Ze soucasnych znamych kandidatu na tento post je pro mne (je to samozrejme velmi subjektivni) nejprijatelnejsi pan Motejl. Pokud bych se kratce zamyslel nad dalsimi osobnostmi, pak by mne napadl profesor Svejnar ci pan Tigrid. Mozna bych nasel i jine. Vse toto plyne, jak jsem jiz napsal ze zpusobu pojeti presidentstvi.
Pokud by tento urad byl zadefinovany trochu jinak a v jine dobe a spolecnosti, pak by mozna i pro me byl prijatelny pan Klaus. Ale jsem rad, ze v te spolecnosti, kde by on byl nejlepsim kandidatem, neziju ...
0/0
15.10.2002 15:05

Jirka

Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
V osobe pana profesora Svejnara bychom se urcite shodli, mozna i v osobe pana Tigrida,ale bohuzel zijeme v realite. A ta jasne rika, ze oba tito panove o tento post nemaji (bohuzel) zajem. Souhlasim s vami, ze pojeti uradu a zejmena doba,ve ktere zijeme neni prilis naklonena presidentskemu systemu podobnemu tomu ,jaky je napr. v USA, kde presidentsky urad je velmi vyrazne vykonny a ne pouze representativni. Ale prave s ohledem na realitu se pokusme zamyslet nad tim, kdo je nejlepsim kandidatem. Pan Motejl je jiste velmi respektovany odbornik ve svem oboru, clovek vysoce vzdelany ale nejsem si jisty, zda by prave on byl tou nejlepe representujici osobou .Pokud vim je to clovek znaly prava,praktik ale jinak pomerne nevyrazny clovek, ktery nema podle meho subjektivniho nazoru predpoklady na to byt presidentem. ve srobnani s nim je podle meho - opakuji- zcela subjektivniho nazoru, pan Klaus s ohledem na jeho politicke i ekonomicke zkusenosti, s ohledem na jeho zahranicni renome a i image precijen vhodnejsim kandidatem. I kdyz rozumim tomu, ze pro mnoho lidi prave pro jeho pomerne tvrdou politiku spatne stravitelny. zejmena pro pana Spidlu je jiste predstava, ze by pred nim mel nekdy stat na hrade "v pozoru" a prejimat zpet nepodepsane zakony, primo udesna. Opakuji, jiste jsou zde lide, kteri jsou podstatne lepsi, nez pan Klaus, ale zel , bud nemaji zajem o tento urad nebo jsou prili malo znami a prosaditelni......
0/0
15.10.2002 15:23

Toník

Re: Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Zahranicnim renome mate namysly to, ze v prvni polovine 90. let chodil "zapadni" ekonomy a politiky poucovat, ze on je jedinym ekonomem, ktery zna tu spravnou cestu. Poucoval je navic dosti nevhodnym zpusobem. A jak jsme dopadli? Tak jek jsme dopadli. Mozna tu spravnou cestu znal a nedokazal si ji prosadit, pak je slaboch. Nebo ji neznal a mel by se podle toho chovat, trochu pokory by neskodilo ... to z nej dela osobu, ktera rozhodne (alespon pro me) nedela smerem do zahranici dustojneho kandidata!
Myslim, ze se shodneme na tom, ze soucasny vyber kandidatu je prinejmensim mizerny. A ja z te mizerie rozhodne nevidim v cele pana Klause, na tom se nejspise neshodneme...
0/0
15.10.2002 15:34

pavlic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
To , jak pisete "v prvni polovine 90. let chodil "zapadni" ekonomy a politiky poucovat, ze on je jedinym ekonomem, ktery zna tu spravnou cestu" je nekolikanasobne zveliceny a otrepany blabol nasich novinaru, bez jedineho argumentu a faktu. je to jen jeden obecny nazor, ktery kdysi nekdo placnul ale ktery pak nase media patricne rozmazla.....Shodneme se ale urcite na tom, ze svou vizi a cestu nedokazal prosadit. nevidim v tom ale slabostvi, jak pisete ale realnnou soituaci an tehdejsi politicke scene, ktera proste neumoznovala prosadit jeho predstavy bez nejruznejsich privlastku,uprav apod. ty pak v mnoha pripadech znamenali, ze z dobre myslenky se stal zakon - paskvil. Jeho a nejen jeho pojeti ekonomickeho obratu ze socialistickeho k soukromemu vlastnictvi bylo v dane dobe jedine mozne ale kazde reseni by neslo s sebou i negativa. tem se nedalo vyhnout. nebylo jich az tak tolik ,jak presentuji nase media. tech dobrych veci bylo podstatne vice, staci se otevrenyma ocima rozhlednout kolem sebe. Ale ytto dobre veci jsou dnes brany, jako samozrejmost, neco, co je normalni a nepotrebuje to zadneho hodnoceni ani komentaru.....Ale kdyz si clovek pusti televizi nebo otevre noviny, pak ma po chvilce pocit, ze zijeme ve spalene zbidacene zemi plne tunelaru a zlodeju a ze za to muze Klaus.....Ale ruku na srdce - je tomu skutecne tak ? Ja osobne si to nemyslim -soude uz treba jen pri pohledu na denne narvana parkoviste u supermarketu ,kde si tzv. "nezamestnani" plni kufry svych aut zbozim, o kterem se jim pred nedavnem nesnilo ani v Tuzexu. Nikdo z nas neni bez chyby ale s ohledem na zoufalou nabidku kandidatu pro mne osobne predstavuje pan Klaus jedineho vhodneho kandidata. I kdyz znam lepsi a osobnosti........
0/0
15.10.2002 16:03

Toník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Mam neodbytny pocit, ze jste pri popisu "vydobytku" nasi spolecnosti po roce 1989 dopustil silne demagogie. Cely problem je daleko obsirnejsi a slozitejsi, naz jak jej Vy vnimate (nebo alespon zde popisujete).
O tom, jak se co udelalo v prvni polovine 90. let dobre, ci spatne a jak se choval pan Klaus, si muzete udelat pri cteni knihy od pana Jezka "Budovani kapitalismu v Cechach" (tam se muzete docist i o tom, jak to bylo s jeho vychloubanim v zahranici a jeho postoji, dosti nevybiravemu, k vyvoji v Polsku a Madarsku). O tom, jak to cele vidi pan Profesor (hezky priklad narcisty), jsem cetl v jeho knihach, posledni byla myslim "Narovinu".
A ted k mediim. Mozna mate pocit, ze media zvelicuji problemy a zameruji se na ne. Mozna ano, mozna ne tolik, jak pisete. Ale ruku na srdce, chtel byste se vratit k novinam, ktere denne popisuji, jak se nam vse dari a jak je vse v poradku? Ja jsem vdecnej za to, ze se pise o "svinarnach", ktere byly vice-mene "podporeny" prave za vlady pana Klause. Podporeny byly tim, ze se prekotne a bez rozvahy privatizovalo a tak trochu se pozapomelo (patrne i trochu zamerne) na jiste mantinely - vymezeni pravidel. Proste se zhaslo, aby se dobre "kradlo" a pak se rozsvitilo a zacaly se vytvaret pravidla pro ochranu nove nabyteho majetku. To je jiste dosti extremni pohled na vec, ale ...
0/0
15.10.2002 16:31

Nezavisly

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Dlouho jsem necetl z meho pohledu tak vystizne komentare k dobe nedavno minule, bez urazek a vychazejici z faktu, ktere jsou k dispozici. Chapu jiny nahled na vec u ostatnich lidi, ale nechapu tu zaslepenost s jakou to obhajuji. Ja jsem byl take do r.1995 jednoznacnym zastancem ODS, ale s postupem casu musim rict, ze ze me s tim, jak se objevuji nova fakta z minulosti, spolu s poslednim vyvojem Unie svobody udelala nevolice s cekanim na opravdovou pravicovou stranu. Mozna se nedockam, mozna je to jenom moje vize, ale kdyz si spocitam vsechna pro a proti, vychazi mi EU jako jedina moznost reseni tehle politicke bidy u nas.
0/0
22.10.2002 1:03

mojo

Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
V klidu..., mas recht. Je to tak.
0/0
15.10.2002 15:27

Boris

Re: Re: Re: Re: je mi z vas spatne vazeny
Toníku, byl jsem zvědav, zda-li srdnatě odhalíte svého favorita. Nejenže jsem se dočkal, alemusím říci s čistým svědomím, že je to i můj kandidát. Již joho profese jej předurčuje k jakési nestrannosti, která by měla být postu presidenta vlastní, nebyl v posledních letech, aspoň co vím, členem žádné politické strany, natož jejím vůdcem a hlavně se jeví být člověkem čestným, uznavajícím to, čemu se říká morálka. A takových je u nás ve vrcholné politice jak šafránu.
0/0
15.10.2002 15:28

Občan Prahy

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
15.10.2002 15:12

Krysator

Re: je mi z vas smutno vazeni
No, možná moc emocionální, i těch nadávek by mohlo být míň, Taky bych míň používal slovní obraty typu: " nesahají ani po konečky prstů", ale vcelku se s tím dá souhlasit!
0/0
16.10.2002 9:33

taky občan

kandidát
Mimochodem: určitě splňuju všechna písmena, jen o tom nevíte....
Co se týká nestranickosti nebo nadstranickosti przidenta, je to mýtus šířený nevím proč...TGM to měl s partajemi rozehraný jedna radost, a kde nechtěl ovlivnit přímo, měl na to své lidi. Ale nic ve zlým, užíval to k prosazování "svých zájmů v politice", s nimiž určitě by se většina shodla....
0/0
15.10.2002 13:40

Hnidopich

Re: kandidát
Máte naprostou pravdu. Ale najděte nového T.G.M. !
0/0
15.10.2002 13:42

taky občan

Re: Re: kandidát
už jsem sebevědomě napsal, že splňuju všechna písmena. No, skoro, do kriminálu mne ještě nedostali, vědí o mně jen ti "nejslušnější", ... ale co není. ještě může být..
0/0
15.10.2002 13:52

Hnidopich

Re: Re: Re: kandidát
Jo tak to se omlouvám, přehlédl jsem totiž ve vašem původním sdělení ono "u" na konci slovesa splňovat. Tak gratuluji a doufám, že i coby president budete i nadále sem přispívat.
0/0
15.10.2002 14:25

vendelín

KOMUNISTU NA HRAD ? ? ?
TO, ŽE JE CELKEM REÁLNÉ, ABY SE KOMUNISTA DOSTAL NA HRAD, JE PO 50 TI LETÉ MASÁŽI RUDOCHŮ, MASOCHISMUS NEJTVRDŠÍHO ZRNA !!! JE JEDNO JESTLI JE TO PITHART, KTERÝ TY SVIŇÁRNY BUDOVAL A KDYŽ VSADIL NA ŠPATNÉ KONĚ / COŽ BYLI PŘIROZENĚ TAKÉ KOMUNISTIČTÍ HAJZLOVÉ - MLYNÁŘ, DUBČEK .../ TAK POFŇUKÁVAL NAD SVÝM OSUDEM, PODOBNÉ VELETOČE MAJÍ ZA SEBOU I ZEMAN A MOTEJL - PŘEČTĚTE SI O NĚM V REFLEXU JAKÉ SVIŇÁRNY DĚLAL NA GEN. PROKURATUŘE V 1968 A V 1969- 70!! TO BUDE LEPŠÍ PREZIDENTA NEMÍT A NA HRADČANECH VYBÍRAT VSTUPNÉ !!!!
0/0
15.10.2002 13:40

taky občan

Re: KOMUNISTU NA HRAD ? ? ?
... a dnes my zase, ruku v ruce pod prapory revoluce, určitě splníme plán.
0/0
15.10.2002 13:54

lid

volby
Marek Eben splnuje a),b) i další písmena
0/0
15.10.2002 12:59

Hnidopich

Re: volby
Stran "splňování písmen" - celou abecedu jistě splňuje Václav Neckář. Jak jsem si všiml, tak docela přibral, takže působí seriosně a repezentativně. Navíc je to Václav a neporušila by se tradice. Pohleďte, jiný Václav si již brousí zuby, tak proč by tento ho nepředběhl?
0/0
15.10.2002 13:34

Lucinka

Kdo na hrad?
  Pan profesor dokáže rozhodnout , je a vždy byl vůdčí osobností české republiky,zatímco kočkopes a dvojdomek Pithart,ten skřet nikdy o ničem nerozhodl a všemu se snažil vyhnout aby nebyl odpovědný.Jestli bude Pithart presidentem tak to abychom šli za cikánama do světa.Už by jste se měli konečně lidi probudit  a dát svou přízeň lidem,kteří si ji jako je pan profesor zaslouží.Je to nejchytřejší člověk ve vládě a to mu nemůžou mnozí odpustit!Proto jsme stále v takovém srabu, podívejte se na současnou vládu=K blití!
0/0
15.10.2002 12:44

Boris

Re: Kdo na hrad?
Jedno gruzínské přísloví praví: Když se stádo otočí, kulhavý kozel je v čele. To stádo se otočilo v roce 1989. Nyní se ti kulhví kozli pomalu a jistě propadají do lůna stáda. Věřím tomu, že doba na jeho opětné otočení zdaleka nenastala a VK zůstane tam, kde je. Jinak Lucinko, pokud nevíte, že Klaus není ve vládě tak se raději dejte k těm cikánům. S nimi si budete jistě rozumět.
0/0
15.10.2002 13:11

Lucinka

Re: Re: Kdo na hrad?
Tady o kousek níž reaguje nějaký Igor,souhlasím s ním ty úchylnej Borisi!Já se dám k cikánům a ty táhni do Gruzie vole.
0/0
15.10.2002 13:24

Boris

Re: Re: Re: Kdo na hrad?
Až budeš u těch cikánů, tak jim řekni, ža byste mohli navštívit nějaký kurs společenského tance a chování, aby si o tobě lidé nemysleli, že jsi byl vychováván na hnoji. Jinak si myslím, že uchylem je ten, kdo se představuje jako Lucinka a přitom má vyjadřování dlaždiče, ty transvestite.
0/0
15.10.2002 13:37





Najdete na iDNES.cz