kapitán
19. 12. 2002 14:30
T.I.R.
Problematika silniční nákladní dopravy se v našem státě neřeší. Objem přepravovaného nákladu roste, čas na jeho přepravu se zkracuje...a výsledky jsou patrné - desítky zraněných a mrtvých. A bude hůř...Nedokážu pochopit, jak 21 letý klučina, který nedokáže zvládat ni sám sebe, ovšem vybaven ŘP sk. C,E, vetknut za volant kamionu, ktery měří 16 m a váží přes 40 tun. Hošík se zaraduje, má přece pod sebou koní stádo, a velikostí ovládaného prostoru je vskutku tento nedozrálý polotovar KING of the ROAD. Bez psychotestů, bez praxe, jen klíče, nažhavit, naložit a jít vládnout cestám necestám. Právě takový nedospělci jsou pro podnikatele žádaným artiklem. Jsou nenároční, dřou za dva... a to přece pan podnikatel potřebuje. Kde jsou časy PÁNŮ ŘIDIČŮ... Těch noblesních mistrů volantu, kteří jezdily na jistotu...poznenáhlu vymírají a jsou nahrazováni právě výše zmíněnými, kteří vinou svých chabých obzorů nejsou s to rozlišit situace, vyhodnostit a promptně reagovat. Šlápnout na plyn není až tak složité, ale zastavit... Co se týče technického stavu, tak opět záleží na provozovateli. Když má známé orgány v orgánech, které díky známosti jako orgáni nečiní, popř. orgány známé nemá, leč tento fakt lze nahradit vhodným přesunem hmotných statků ve správný čas...Lidi, kdyby ste viděli, jak se uplácí na hranicích, na váhách. Třeba na hr. přechodu St. Hrozenkov si většina celníků pořídila větší osobní auta, jelikož do škodovky by se jim ty krabice banánů, bot, pneumatiky nevlezly...Řešení situace: Přísné psychotesty pro řidiče, povinná praxe, provozovatelům pokuty za stav vozidel a celníky vyházet...utopie. Přeju krásný den!