Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izraelci slídí po extremistech Hamasu

Izraelská armáda zastřelila v Hebronu na západním břehu Jordánu aktivistu extremistického palestinského hnutí Hamas. Podle svědků se jedenadvacetiletý Mahmúd Džamál Jagmur snažil prchnout před vojáky, kteří ho v noci přišli zatknout. Vojáci prohledávají obydlí Palestinců poté, co bylo v Hebronu přepadeno auto s izraelskými osadníky. Útočníci zranili řidičku i její tři děti. Po ozbrojencích pátrají Izraelci také v pásmu Gaza.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlabo

SE SKLOPENYMA OCIMA
    reagovat   SE SKLOPENYMA OCIMA (vlabo , 1.10.2002 22:52) reagovat  
Jesrusalem Post,30.9.02,str. 1,Nachum Barnca:..............................................
....Sharon vedel, ze vcerejsi ustup z Ramallahu budou provazet zahanbujici obrazy, tytez a podobne jako pri ustupu israelske armady z Libanonu. On to vedel a presto se rozhodl kapitulovat, jen proto, aby predesel konfliktu s ushem. Takove rozhodnuti vyzaduje odvahu a musi se mu pricist k dobru. ohuzel, je to take to jedine, co se mu k dobru pricist da. Pri rozhodnuti naridit blokadu Araffata v Ramallahu, nevzal Sharon v uvahu mezinarodni tlak, kteremu jsou Americane v soucasne dobe vystaveni. US- president se v soucasne dobe koncentruje pouze na jedinou vec: na ofensivu v Iraku.Nemuze pripustit zadnou akci Israele, sveho chranence, ktera by iracke akci skodila. Vztahy k ilemu domu podlehaji osobni odpovednosti Sharona. Jsou take jeho nejvetsi uspech jako ministerskeho predsedy. Chyba spocivajici v podceneni miry hnevu ileho domu lezi pouze u neho..................POUCENI PRO UDOUCNOST: KLIC PRO JAKOUKOLIV DOHODU NA BLIZKEM VYCHODE MA V RUKOU BUSH, A TO POUZE BUSH. JE ZAJIMAVE, CO Y BUSH SE SVYM ENORMNIM VLIVEM MOHL VYRIDIT, JEN KDYBY CHTEL....................................Rozmrzely z vcerejsi prohry v boji sharon zatahl ocas a odletel do Moskvy............................xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

George

od spekulací k věcnosti (reakce na Karel II)
Pokouším se zde o nestranný názor - o představu řešení, která je cestou od násilí.
Proč? - jak tu už zaznělo - pro svět (i jednotlivce) by bylo nešťastné se jednostranně stavět na jednu, či druhou stranu konfliktu – stavím se za řešení jehož výkonnou složkou není síla, ale rozum.
Proto nemůžu souhlasit s tím, že to jak jsem popsal představu o cestě k ukončení násilí (Reforma Palestiny rukou palestinského národa) je ohranou písničkou, která v historii konfliktu už reálně zazněla.
 
K profilu sebevražedného útočníka (reakce):
Předpokládám, že vzdělaný člověk se k sebevražednému útoku rozhodne za přítomnosti jiného typu argumentů, než člověk žijící v extrémní bídě. Ale ta argumentace bude mít vždy společného jmenovatele - křivda, útlak a násilí páchané na jeho blízkých.
Vzdělání a odstranění extrémní chudoby je pouze "prevence" - tím hlavním je změna násilné politiky státu Izrael, tj. odstranění záminky k páchání sebevražedných útoků.
 
Arafat vers. majetek (reakce) Pokud vše dělá za cílem hromadění majetku - pak bych neměl vysvětlení pro jeho jednání – proč tedy např. nepřijme nabídku exilu? ale takových scénářů lze načrtnout mnoho a vždy to budou spekulace vzdálené od věcnosti...   A co je původcem násilí? Od vzniku státu Izrael je rozloha území pod jeho správou téměř dvojnásobná. Arafat opakovaně zklamal, protože nedokázal zabránit násilí – a má vůbec někdo tu moc za podmínek jakékoliv izraelské politiky? - jak se mu to dařilo a daří lze posoudit z počtu a poměru konfliktů na časové ose - myslím, že z ní je zřejmé k čemu vede současná politika státu Izrael (v podání premiéra A.Sharona) a možná i to co je jejím cílem - ale to by byla zase spekulace.
0/0
30.9.2002 15:00

Krut'as

Panove zkusme to timhle smerem!
Prirovnejte se vy bili Cesi k Zidum a Cigany k Palestincum. Oboji zijete na stejnem uzemi a jediny rozdil je v tom, ze se vam zatim cigani nikde nevyhazuji do povetri v autobusech. Ted jsem opravdu, ale myslim doopravdy, nesmirne zvedav co mi odpovite? Ja vim vy tem Ciganum date jejich uzemi, pro jejich vlastni stat!
0/0
28.9.2002 13:53

Pilat

Re: Panove zkusme to timhle smerem!
to je vsechno co se ti podarilo vypotit? Cigan do evropy prisl nekde ve 16 stoleti? to nevim presne nekde jsem to cetl. Vzdycky kocoval. Za rakouska uherska po cele zemi od jadranu k baltu, kde teda byl doma? Cech ze sve kotliny nikdy neodesel a do ni se nevracel nevracel, takze tvoje paralela je prinejmensi hloupa.
Have a nice day
0/0
28.9.2002 14:24

taky občan

Re: Panove zkusme to timhle smerem!
Va3e Excelence, co se týká historie, tak srovnání kulhá. Co se týká budoucnosti, tak nikdo neví, co z koho kde vyroste, jestli společnost zůstane tak radikálně dělená. Nejde si dělat iluze o nikom, dost dobře se zatím může stát, že ˇčížci se stanou cikány v EU....ale ne, vždyť to přece budete mát v ruce Vy, že?
0/0
29.9.2002 8:10

karel II

jurassic where are you
Jestli pozorujes prispevky tady, vidis, ze tvuj kamarad Pilat se nejdriv delal pluralista, ktery ma kamarady ve vsech barvach a nabozenstvich. Jenze stacilo trochu ho popichnout a hned se z nej vyklubal uplne oycejnej arijskej rasista. Asi z Gazy, tam je jich blondatejch fura po tech vojacich OSN. Ja bych ocekaval, ze budes nejak protestovat, ale vidim, ze ruka ruku myje, jsi zrovna co on.
Tak vam kluci dekuju, to je naposled kdy se k vam nejak vyjadruju. Pochopil jsem, ze je to jen ztrata casu.
BTW, z te tve spanelstiny, bud jsi homosexual, nebo neumis spanelsky, ale asi oboji je pravda. Tak uz prejdi do sve opravdove materstiny, Rusky ti to pujde nejlip po rocich skoleni v mydlarnach KGB.
0/0
28.9.2002 11:59

Pilat

Re: jurassic where are you
Zase vedle, kdyby jsi byl cech tak by znal nase prislovi. " NA HRUBY PYTEL, HRUBA ZAPLATA"
Shalom curly hair!
0/0
28.9.2002 13:48

karel II

georgovi
Tragedie palestinskeho naroda je, ze se hodilo jejich vudcum a zemim okolo, aby zustali chudi a nevzdelani. Nacpali je po 48 roku do uteceneckych taboru a nijak se nesnazili zlepsit jejich uroven. V te dobe byla Gaza v Egypte a WB v Jordansku. Jejich pratele Egypt a Jordansko chtely pestovat v nich nenavist k Izraeli, krome toho chteli aby sli jako levne pracovni sily do zalivu na cerpani ropy. Predstav si co by se delo dnes v Cesku, kdyby totez udelali Nemci Sudetakum.
Po 67 roce, kdy byla Gaza a WB dobyty Izraelem, jejich obcane meli dost dobrou zivotni uroven. Nechci tvrdit, ze konali spickova zamestnani, ale netrpeli chudobu. Presto byli palestinci ochotni snizit svou zivotni uroven na nulu, aby presvedcili Izrael pristoupit na samospravu. To se stalo v 1994 roce, kdy byla v Oslo podepsana smlouva mezi Arafatem a Rabinem. Jenze se nestalo co Izrael ocekaval a to prestani teroru. Arafat nevedl svuj narod k miru, lepe se mu hodilo pestovat nenavist, k cemuz mu pomahala nizka zivotni uroven.
Ted po tolika letech ocekavani Saron pochopil, ze s Arafatem a jeho vladou se neda niceho dosahnout a jedina vec je svrhnout je s nadeji ze palestinci si zvoli vudce, ktery jim prinese mir a blahobyt.
Pochybuji, ze bida je motivace k teroru. Napriklad ten vybuch v Jeruzalemske universite byl proveden clovekem, ktery mel byt v Jeruzaleme, mel pevnou praci a rodinu, ktera mela dobrou zivotni uroven. Proc to udelal je zahada, ale ja si myslim, ze snad byl zastrasen nejakou palestinskou organizaci, ktera pouziva metody Mafie. Takovych pripadu bylo nekolik, coz vyvracuje teorii teroru z bidy.
0/0
27.9.2002 20:42

Pilat

Re: georgovi
Do ceho jsi se zase zamotal? Sudetsti nemci s nemcema prirovna s problematikou palestincu je trochu hloupe. Valka v 67 sraeli jen vyhovovala protoze chteli vetsi pristup k mori a Jordansku zase ukradli nejvetsi zasobarnu pitne vody v teto oblasti. Saron ten byl vzdycky stary militant a vrah (viz, utecenecky tabor v Libanonu), takze bych se vubec nedivil kdyby mel prsty v asanaci Rabina ha ha. Jednou zkonci v Haagu, nebyt toho ze je ve funkci uz by tam byl. Protoze mezinarodni soud nemuze soudit, zadneho statniho predstavitele pokud je ve funkcnim obdobi. Takze po Milosevicovi tam bude Saron co by dup. Jeho teror a masakry muzou jen vyvolat vice sebevrazednych utoku na sraelske obcany. Naprosto chapu ,ze ve strachu kdy ti za zadkem vybuchne bomba se zit soustavne neda, tudiz sami sraelci ho priste nezvoli. Smlouvy k uzavreni musi byt oboustrane vyhodne! Ne pouze vyhovujici sraeli. Proto Arafat  nic nemuze podepsat.
Shalp, curly hair
P.S. pozdrav Jigala jeho www. urcite sucks tak tam ani nejdu ha ha
0/0
28.9.2002 14:18

vlabo

Westbank ani Gaza nepatri Israeli.
Holandska vlada krati renty svych obcanu, kteri bydli v obsazenych uzemich. Hilda Ginsberger,81,holandska statni prislusnice,pracovala dlouha leta jako zdravotni sestra. V roce 1981 se vystehovala do Israele a zije v Ramotu, na severozapade Jerusalema.Protoze holandske pravo nepripousti dvoji obcanstvi,ponechala si holandskou statni prislusnost. Pocatkem srpna  Ginsberger  obdrzela dopis od holandske socialni pojistovny, ve kterem ji bylo sdeleno, ze zije na uzemi, ktere neni soucasti Israele a proto se na ni nevztahuje smlouva o socialnim pojisteni, podepsana mezi Holandskem a Israelem.  "V pohledu holandske vlady nejsou uzemi obsazena v roce 1967 israelske statni uzemi" ji sdelil ji sdelil urednik holandskeho vyslanectvi, prislusny pro vyplatu odskodneni a duchodu. "Jerusalemske obytne ctvrti Ramot a Gilo nejsou v holandskem pohledu casti statu Israel."
0/0
27.9.2002 18:33

vlabo

Westbank ani Gaza nepatri Israeli.
0/0
27.9.2002 18:16

George

Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Milí řečníku zvoucí se karlem II - na Tvé přání se ujasním - tedy konkrétně: Myslím, že tyto kroky by vedly k vyplenění podmínek k páchání teroru: - změna Izraelské politiky ...jež se jeví, jako snaha o podřízení Palestinců, číní Arafata mučedníkem a nezbavuje mne dojmu, že současný stav palestniské samosprávy (resp. nemožnosti správy) je k účelům okupování a bourání vyhovující... - reformy a volby v Palestině - tedy řešení - né nečí (Izraelské, arabské, USA..), ale konkrétně palestinského národa - mandátem takové volby ("vlády") by bylo: - ukončení Izraelské okupace a útoků (...budování osad, bourání silnic, domů...), - uznaná suverenita - stát Palestina, - uznání suverenity státu Izrael, - vymezení uzemí (...státu Izrael by nezasahovalo do oblastí jež nebyly mezinárodně uznány za jeho území - např. Golanské výšiny...)
0/0
27.9.2002 18:09

karel II

Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
No, krasny, ale to uz jsme tady meli aspon dvakrat. Za Rabina v 1994, 1995 a potom za Baraka v 2000, a prece se nestalo co nam slibujes. Teror tenkrat byl daleko horsi nez je ted, Tak kdyz kazdy vidi, ze palestinci rozumi jen fackam, tak je dostavaji. 
0/0
27.9.2002 19:41

Pilat

Re: Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Ty bys mel byt fackovany na tri smeny!! he he
0/0
27.9.2002 20:17

karel II

Re: Re: Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Yes fuck you and your sister Fatma too
0/0
27.9.2002 20:51

Pilat

Re: Re: Re: Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Ma to jeden technicky problem, nemam zadnou sestru a pak o vas juden boys je znamo , ze jste z velke casti impotentni (tak rada starsich na to vyzrala zidovstvi se dedi po preslici. Tzn. at poskace Rachelku kdo chce vzdy se narodi zid).  he he . Neprihlizim k dalsim, hlavne mentalnim chorobam, ktere jsou u vas ve vetsim procentu nez v jinych narodnostech. Ale to urcite vis sam nejlip.
Jinak jsem blondak a mam modry oko  
Shalom curly hair 
0/0
28.9.2002 3:24

Krut'as

Re: Re: Re: Re: Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Pilate jeste jsem nevidel blondaka s rudou hlavou a modrym okem. Ale zerzavyho, pihovatyho, albina se zelenyma ocima uz jo! Tak ne aby ti napadlo skakat na Rachelku, to by byl vysledkem tveho snazeni opravdovej zm**, se zrzavejma kudrnatejma vlasama, cervenejma ocima a vsim ostatnim!
0/0
28.9.2002 13:36

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reforma Palestiny rukou palestinského národa
Tys toho chlapce jeste nevidel!!!! ha ha
0/0
29.9.2002 1:29

w

kdyz chcete informace,na site palestine.cz
0/0
27.9.2002 15:15

petr

Brzy to neskončí
Lidská populace v těchto oblastech je vinou staletých neutuchajících konfliktů naprosto nechopná jakékoliv dohody. Mírové řešení ztěžuje navíc samotné město Jeruzalém jakožto centrum tří náboženských směrů. Vojenská síla Izraele rovněž nedovoluje mezinárodnímu společenství silové řešení tohoto problému a OSN v této oblasti dlouhodobě selhává. Postavit se na jednu, či na druhou stranu tohoto konfliktu by bylo nešťastné, jak je ostatně znát i z reakcí západních zemí včetně USA. Vše tedy mají v rukou válčící strany, které se však těžko budou chtít dohodnout. Klíč k řešení mají částečně také arabské státy, které by uznáním svrchovanosti Izraele mohly ukázat realističtější tvář své politiky a tím působit na zklidnění situace. To však nemusí nutně vyhovovat všem, jak je patrné z např. iráckého postoje, který tímto chaosem ospravedňuje své politické zřízení před arabským světem.
0/0
27.9.2002 13:27

George

Re: Brzy to neskončí - reakcí západních zemí včetně USA
(USA) dodal bych - politických reakcí v přijatelných relacích - tím míním i zdrženlivější komentáře příp. nekomentáře - co se děje na pozadí těžko soudit - ale kde bere Izrael ke (některým) svým akcím odvahu vyvolává otazníky - jinak musím (subjektivně) poznamenat, že takto vyvážený příspěvek jsem zde dlouho nečetl...
0/0
27.9.2002 13:58

Lopez

Re: Brzy to neskončí
Ano,ano,ano a jeste jednou ano.Petre kde jsi se tak dlouho schovaval?Uz jsem si myslel,ze tady nejsou normalni lidi.Diky za prispevek.
0/0
27.9.2002 14:26

karel II

Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Pokud neni na palestinske strane nekdo, kdo je schopen udelat smlouvu a take ji vyplnovat, neni mozne resit zadne problemy. Zacatek musi byt smlouva o prestani valceni, ktere musi byt vyplneno doslovne. To je zaklad vseho. Potom se muze jednat o cemkoli a dojit vzdy k dohode.
0/0
27.9.2002 11:49

George

Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Na obou stranách jsou legitimně zvolení zás-tupci. Neshody jsou běžné a je otázka postavení obou stran jaké navrhnou dohody. Pokud tyto dohody nejsou adekvátní jejich postavení nejsou pro tu kterou stranu přijatelné. Je snad pro Palestince přijatelné násilné osidlování jejich území? Stejně tak není pro Izraelce přijatelný teror. Stejně tak by nebylo pro Izrael bez podpory USA možné vést takovouto válku s terorem. Pak se ptám - pokud by Izrael disponoval prostředky adekvátními jeho rozloze, mohl by vést tuto osídlovací politiku? - přežil by teror bez legitimity odporu okupačním silám?
0/0
27.9.2002 12:09

Martin

Legitimní zástupci ?!
Na palestinské straně prý jsou "legitmně zvolení zástupci" - a co????
 
Hitler byl také legitiomně zvolen. Steně tak Gottwald, Karadžič nebo Miloševič...
0/0
27.9.2002 12:30

George

Re: Legitimní zástupci ?!
...ano legitimně zvolení - stejne jako G.Bush - kdo financoval jeho volební kampaň? ... taková argumentace nikam nevede... teď je mezinárodně uznávaným zástupcem samosprávy Arafat - je třeba jednat... je třeba plnit rezoluce RB... je třeba aby tyto rezoluce nebyly manipulovány ve prospěch ekonomických zájmů jednotlivce... - díky bohu nejsou členy RB jen USA a jejich ekomomické kolinie každý argumentuje a jedná ve jménu svých voličů nebo svého přesvědčení? preferencí je nám třeba - takže: populismus, nacionalismus ... - takový je svět a proč? vás nemá právo nikdo bít (Miloševič) bojujem za hodnoty svoboda - mír - demokracie, ten kdo miluje (naší) svobodu nás podpoří (Bush)
0/0
27.9.2002 13:35

w

Re: Legitimní zástupci ?!
nebo SARON,nebo nejsi realista!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.9.2002 14:38

karel II

Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Tak co tedy rikas, ze neexistuji podminky pro smlouvu? Ze je treba udelat smlouvu pred smlouvou? Ze je treba nechat palestince napit se dosti zidovske krve? Muzes se ujasnit?
0/0
27.9.2002 16:10

Jindrich Hojer

Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Izrael nema zajem o jednani. Nekolikrat to dal jasne najevo.
0/0
27.9.2002 12:09

Píďa

Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Palestici nemají zájem o mír ani o vlastní stát. Proto není možné se s nimi jakkoliv dohodnout. Není pro ně nic zábavnějšího než házet šutry po vojácích a vyhazovat civilisty bombama do vzduchu !
0/0
27.9.2002 12:14

George

Re: Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
...jinými slovy je pro ně zábavné zemřít, že?
0/0
27.9.2002 13:40

karel II

Re: Re: Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Georgi, kdyz se divas na arabskou politiku za poslednich 100 let, tak to je presne pravda, jenze ti lide kteri umiraji jsou posilani Arafaty a podobnymi, kteri z toho hrabou miliony a proto jim nevadi bojovat do posledniho palestince. A smejou se celou cestou do sve Svycarske banky.
0/0
27.9.2002 17:53

George

Re: Re: Re: Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
i tak může bejt - ale proč - budou-li chudí a nevzdělaní, nebudou-li mít co ztratit, budou-li mít na očích násilí a bezpráví páchané na jejich blízkých... bude snadné je přesvědčit na smrt mučedníka.... jak je na tom voják v supermoderní stíhačce nad Perským zálivem? - když, tak umírá jako hrdina... a ví za co? a komu se tím sypou zlaťáky?
0/0
27.9.2002 18:26

I love neither Jew nor Israel

Re: Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Palestinci tam původně těsně před vznikem Izraele měli vlastní stát, jmenoval se Palestina a byl pod britskou správou.
0/0
27.9.2002 14:50

karel II

Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
Pane Hojer, vas problem je v tom, ze ctete jen palestinskou propagandu a ne pravdu. Izrael podepsal pred nejakymi 7 lety smlouvu v Oslu a od te doby ceka, aby palestinci vyplnili sve povinnosti te smlouvy. Kdyz se tomu nestalo po tech 7 let, tak proc se divite, ze Izrael uz nechce jednat s lidmi, kteri stejne  sve povinnosti ignoruji.  Izrael chce udelat smlouvu, ale s dnesni vladou palestiny uz smlouvu ma, jenze Arafat ji neplni. Take nevidim jakou cenu ma delat novou, kdyz ji stejne Arafat nedodrzi.
Ve vasi predesle odpovedi na muj prispevek jste take nanesl furu vymluv, proc palestinci maji pokracovat v teroru a nevyplnovat smlouvy. Oduvodnoval jste to A.S. politikou. Ale co bylo pred tim? Za Rabina? Za Baraka? Oba marne cekali na zastaveni teroru, ktere nikdy neprislo.  Mate vubec nejaky konkretni reseni? Ja vidim, ze se skromne soustredite na kritiku Izraele, coz je samozrejme nejlehci. Tak co myslite, ze bychom prestehovali vsechny Izraelce do Sudet? To by mohlo byt prijatelne reseni pro vsechny.
0/0
27.9.2002 16:43

Pilat

Re: Re: Re: Vsechny tyto problemy, osad, vody, zeme, nebe jsou resitelne. Je treba chtit je resit.
 Ty jsi trochu vedle Rabina jste si odbouchli protoze by i Arafatovi vyhovel a stahl by se z okupovanych uzemi, a Barak zacal byt na meko taky, ale z okupovanych uzemi se stahnout kompletne nechtel. Neni duvod proc by Arafat pristupoval na smlouvu ktera 100% vyhovuje sraeli a nesplnuje zakladni pozadavky Palestincu. Zidarny se nepodepisuji vis! 
0/0
28.9.2002 3:30

George

Židovští osadníci
Fakta nejsou tak jednostranná - navzdory tolik kritizované propagandě je státní TV skutečně nejblíže objektivnosti. Na ČT2 byl v dopoledních hodinách uveden dokument o izraelské politice osídlování.
Palestinským starousedlíkům byli Izraelci buldozerem zasypávány nádrže na vodu s argumentem, že čerpají vodu ze společných zdrojů a berou si více, než jim patří. Následně byl uveden názor palestinského i izraelského odborníka na vodní zdroje v oblasti - samozřejmě - ač oba odborníci - názory byly naprosto protikladné. Palestinský odborník argumentoval tím, že zde takto palestinští zemědělci hospodaří od věků a o vláze vědí z generačních zkušeností. Voda v nádržích není získávána způsobem, který by někoho okrádal. Zatímco izraelský odborník tvrdil, že voda je čerpána z podzemních zdrojů, důsledkem čehož se na izraelská uzemím voda nedostává.
Záběry zruinované palestinské vesnice - kde se bez zdroje vody zemědělství nemůže dařit - střídaly záběry židovských osad, kde uprostřed pouště zely parky s trávou... palestinský odborník to komentoval tím, že Izrael nechce v této oblasti hospodařit s vodou tak, aby se dostalo na všechny. Palestinští starousedlíci musí odejít - tam kde není voda, není život - následně jsou na těchto opuštěných územích budovány židovské osady.
Pořad neuváděl mrtvé, jen zkřivené tváře obyčejných palestinských zemědělců a starousedlíků, jež opouštěli usedlosti svých pradědů... - jejich děti vše vnímají - k čemu mohou být vychovány? Je divu, že k nenávisti? Když nemají nic – co mohou ztratit? Co vlastně mohou? - Dovolávat se soudu, zavolat policii :o))?
Izraelská osidlovací politika je tím co je třeba změnit – síla nic neřeší a nevyřeší.
Proč svět neodebere legitimitu všem teroristickým organizacím tím, že jim nezavdá záminku teror páchat?
0/0
27.9.2002 11:06

VitaminA

Re: Židovští osadníci
A to byl jako objektivní názor? :--))
0/0
27.9.2002 11:22

George

Re: Re: Židovští osadníci
Ano. Pokud míníš, že ne - buď konkrétní - co na něm spatřuješ neobjektivního.
0/0
27.9.2002 11:45

Jindrich Hojer

Re: Židovští osadníci
Podle me jste se dotknul presne jednoho z klicovych bodu. Marasmus, ktery je nasledkem Izraelske politiky je zivnou pudou terroru.
0/0
27.9.2002 12:15

karel II

erichu z cvokarny
Jestli nam chces nakukat, ze palestinsti teroriste napadaji autobusy, proto, ze v nich jedi vojaci, tak ses vedle. Palestinsti teroriste napadaji cile v Izraeli protoze jsou civilni. V autobusech je daleko vice deti, ktere nemohou ridit, nez vojaku a totez v diskotekach, pizzeriich a mallech.
0/0
27.9.2002 11:06

Jindrich Hojer

Re: erichu z cvokarny
Vzdycky jsem si myslel, ze vojaci podobne jako kazdy jiny slusny clovek jedi v jidelnach. No, kdyz ovsem jedi v autobusech, dockaji se brzy zaludecnich vredu...
0/0
27.9.2002 12:19

karel II

Re: Re: erichu z cvokarny
Tak vy jste tomu nerozumel kvuli memu preklepu. Tak ja vam to napisu spravne. Atobusy jezdi obvykle lide, kteri nemaji ridicak. Vetsinou jsou to nezletile deti. Take pouzivaji autobusy vojaci, protoze ne kazdy mlady clovek si muze dovolit sve auto. Tak uz to mate? Ja vam to muzu vysvetlit znova a znova. Vzdyt vy nakonec pochopite co pisu. Ne kazdy je dost bystry, aby si domysil kde byl preklep.
0/0
27.9.2002 17:26

Ratcatcher

Nezaujatost
Myslim si nez lide neco zverejni meli by si informace overit ne jen z jedne strany jak nositel nobelovy ceny Jasir Arafat se snazi delat ze sebe obetniho beranka. Cela rada medii u nas kdyz byla valka v breznu - kveten tak byla orientovana pro palestincky. Doporucuji sledovat co se tyce Izraele - http://israel.cz kde si muzeme udelat obrazek o informovanosti medii. Vzhledem k Palestyncum nebo Izraelcum, vzdy jde o prapagandu. Ale je par faktu, ktere mluvi proti Palestyne napr. To ze arafat vlastne nechce zadny stat jen chce byt porad v mediich, pokud by mel zajem o Palestynsky stat postaral by se o to, aby mel.  Ale uz nekolikrat odmitl. No co k tomu dodat pokud date teroristovi nobelovou cenu zamir tak to svedci o zvracenosti. Vsak on bojuje za svobodu Palestyncu. V pripade bin Ladina on bojuje za kulturni svobodu ne? Jaky je v nich rozdil? oba delaji vypady do cizich zemi.
0/0
27.9.2002 10:19

Jindrich Hojer

Re: Nezaujatost
Omyl ! Arafat ze sebe nedela obetniho beranka (stejne nechapu smysl teto vazby) ! Mucednika z neho dela A.Saron tim ze ho priblble blokuje a soustredi na neho pozornost celeho sveta.
0/0
27.9.2002 12:24

Arafat

Allah je mocny!!!! A ja jsem nemocny!!!!! Na hlavu!!!!! Vivat al kejda !!!!!
0/0
27.9.2002 10:09

Wojtyla

chudinky
deticky,zfanatizovane a vychovane arabskym svetem k nenavisti a terorismu,se uz tesi na tucny baksis v dolarech od Arafata a Sadama za ucinkovani v propagandisticke kampani vytvareni natlaku na zapadni svet.My cesi bychom meli umet rozeznavat masaz ideologie od faktu.
0/0
27.9.2002 9:32

Frantisek J.

Izrael,Palestina... a neonacisti
Tady je zajmavej clanek k tomu..., jak se toho chytaji neonacisti a vytahuji antisemitismus... I kdyz je jasny, ze kazda kritika Izraele nemusi byt antisemitismem.
0/0
27.9.2002 9:32

bob

Divím se, že se tak často nezveřejňzjí detailní snímky civilních obětí (dětí) po palestinských atentátech, jako to vidím pokaždé když izraelci pronásledují radikály! Co se dá čekat, když radikálové např. z Hamasu atd. se schovávají v nejhustěji obydlených oblastech a tím se obyčejný palestinec stává živým štítem?
0/0
27.9.2002 8:54

karel II

Re:
To je proto, ze Izrael, tak jako kazdy kulturni narod mysli, ze je to nedustojne jak obetim, tak ctenarum. Snad je na tom proto hure na urovni propagandy, ale lepe v ocich lidi, kterym trocha kultury zustala.
0/0
27.9.2002 10:04





Najdete na iDNES.cz