Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod Prahou jsou galeje. Opravuje se metro

Než opravovat zatopené pražské metro, to se raději vrátit zpátky do uranových dolů. Tuny kabelů a rozmočených izolací vynášejí dělníci z hlubokého podzemí na povrch v rukách. Vybouranou suť nakládají do kbelíků. Hasiči v zaplavených chodbách stále dokola prověřují, zda dezinfekce zastavila šířící se plísně. Zatuchlý vlhký vzduch dusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
15.4.2003 15:27

bewerley

Jak to je?
Na magistrátní diskuzi je příspěvek, že velká část optických sítí, které vedou metrem byla postavena bez stavebního povolení a že vedou tlakovými uzávěry. Pokud vím, optické kabely se zatahují do plastových trubek. Jak se tyto trubky těsní proti tlaku. Jde to vůbec?
0/0
27.9.2002 21:14

Dáša

Galeje- ha ha.
Jestli ho opraví tak,jako ho postavili,tak nás ochraňuj pane Bože.Hlavně když si dají termín do 14 dní.Je to nesmysl to stihnout a metrem budou jezdit v nejbližším období jen kaskadéři toužící po adrenalinu a vzrušení.V neposlední řadě jsem zvědavá za kolik se bude jezdit,když předběžné odhady škod jsou 6 miliard.To by snad měl zaplatit Metrostav.Ale jako vždy,při takové katastrofě se viníci nikdy nenajdou.
0/0
24.9.2002 14:27

Katerina

Hodne stesti
0/0
23.9.2002 17:27

ally

asi dlouho metrem nepojedu
Kdyz tak ctu co vsechno je treba v metru vymenit a opravit tak nemam nejmene rok odvahu metrem cestovat, pri tak velkem rozsahu zaplaveni neni dlouhodobe jiste zda neodhalene zavady ci neocekavane prusaky spodnich vod nemohou zpusobit napriklad zkrat na elektroinstalaci a pak zpusobit pozar....samotny ohen je mozne celkem rychle uhasit ale nejvice nebezpecne jsou jedovate latky uvolnujici se z horicich izolaci kabelu (stejne nebezpecna vec se odehrala v nedavne dobe mezi stanicemi nam.Miru a Jiriho z Podebrad a bylo velke stesti ze vlak by z casti uz ve stanici.Ten kalup cestujicich kterym hrozila otrava temito latkami si nedovedete predstavit a nastesti lidi moc ve vagonu ani ve stanici nebylo, protoze se to stalo dopoledne. )Zazit neco podobneho ve spicce a v tunelu uprostred mezi stanicemi, no pekne dekuji.
 
 
0/0
23.9.2002 12:44

Milan

"Pod nástupištěm na trase C je čtyři sta metrů dlouhá šachta."
To jsem netušil, že metro jde do hloubek přes 400m. Nebo si redaktor plete šachtu a štolu? Pane redaktore, šachta vede od shora dolů (např. výtahová šachta). Nebo, jak říká klasik "Viděl jste někdy šachtu? Šachta to je díra v zemi, ta se nedá ukradnout." Štola vede vodorovně nebo má mírný sklon. Šachta je tedy vždy hluboká tolik a tolik (případně ještě může být široká tolik a tolik), ale nikdy nemůže být dlouhá. Štola je dlouhá tolik a tolik. Poproste někdy manželku nebo maminku nebo jinou spřízněnou duši, aby vám upekla štolu, abyste jsi to zapamatoval.
0/0
23.9.2002 8:21

david macháček

šachta x štola
Děkuji za poučnou osvětu, ale poněkud zbytečnou. Přestože jsem hnůj a póvl (jak o novinářích s oblibou mluvil Miloš Zeman), podařilo se mi vystudovat vysokou technickou školu a rozdíl mezi šachtou a štolou mi je známý už více než 10 let. Nepřesnosti v textu si jsem vědomý, používal jsem ale terminologii lidí, kteří na opravě metra pracují. Neuvědomil jsem si, že tato nepřesnost by vás mohla tolik popudit. Napadlo mě, že až mi někdo blízký upeče štolu, mohl byste přijít ochutnat. Při té příležitosti bych vám na oplátku vysvětlil, že se nepíše "abyste JSI to zapamatoval", ale hezky česky "abyste SI to zapamatoval". :-)
0/0
23.9.2002 9:58

Re: šachta x štola
Mimochodem ŠTOLA (pečivo) není nazvána podle ŠTOLY (díry vedené vodorovně pod zemí), ale podle ŠTÓLY (součást mešního roucha, dlouhý pruh látky)Ovšem je-li štóla pojmenovaná podle štoly, to nevím i to je možné. Madla
0/0
15.4.2003 12:41

urad uvadejici veci na pravou miru

Re:
Klasik rika: "Videl jste nekdy dul, ... ?"
 
 
0/0
23.9.2002 16:53

Johana

Re: Re:
taky klasik říká: ".....to se nedá <strong>ukrást</strong>"...ukradnout se jaksi vymklo češtině.
 
0/0
15.4.2003 10:54

Luky

Tohle je můj výraz na celou situaci v metru....
0/0
21.9.2002 20:49

public enemy

jízdy smrti
Vzkaz po DP Praha: Nemyslete si, že budu platit za MHD...měli by jste platit vy nám, za to co musí člověk vytrpět, než se někam dostane... A vůbec dobře vám tak s tím metrem...při přístí akci, jako např: protržení Slap nebo Jaderná válka, budete určitě vyhledávaným úkrytem... hihihi
0/0
21.9.2002 18:06

Pavel Zatloukal

Re: jízdy smrti
Zdravi rozum rika, ze kdyz je to pro tebe jizda smrti, tak ani sluzeb DP Praha vyuzivat nebudes. Ale zdravy rozum jsi uz asi nekde poztracel, vid?
0/0
21.9.2002 20:22

Matt

2339
> Vagon s číslem 2339 už na konečnou ve Zličíně nikdy nedojede....  
A jak ten vagon dostanou ven když ne kolejema z depa? To ho potahnou ručně po eskalátorech??? Trošku uvaleny ne?
 
0/0
21.9.2002 13:23

Praha

Re: 2339
Treba ho vytahnou pres Kacerov, nebo depo Acka.o)))
0/0
23.9.2002 17:43

Cernohumorista

Jsou Cesi chytri???
Vcera jsem vykladal cernochovi (z Haiti!!!) tady v praci (Florida), ze cesi jsou chytri lide, jen maji spatnou vladu. On mi na to rekl, jak muzou byt chytri, kdyz nejsou schopni si zvolit ani rozumnou vladu. O metru jsem mu radsi ani nerikal, protoze by mi urcite rekl, jak to, ze jeste ve vedeni a dozorci rade sedi ti sami lide...
0/0
21.9.2002 11:39

Kes

Re: Jsou Cesi chytri???
Cesi jsou stejne chytri jako Floridane nebo Haitane (protoze hodnotit chytrost naroda jako celku je kravina).
Mozna by ses mohl zeptat na Kalifornii a jejich problemy s elektrikou.
0/0
21.9.2002 13:23

vLada

Re: Re: Jsou Cesi chytri???
hmm, narod muze bejt chytrej jak chce, ovsem staci jeden hajzl bez skrupuli a mame diktaturu. Kdyz je jich ovsem vic, rika se tomu demokracie ;-)
0/0
23.9.2002 9:19

***

Re: Jsou Cesi chytri???
Děkuji. To nejlepší a nejvýstižnější, co jsem v uplynulých letech četl.
0/0
22.9.2002 6:37

Hugo

Boji se o praci?
Jak to, ze se v dnesni dobe musi jeste nekdo bat o praci? Kde jsou odbory? Zamestnanec ma povinnosti jen k zakonu, ne k zamestnavateli! To je odporny kapitalismus typu Henry Forda (vrah delniku). Nikdo by se nemel bat informovat media o levarnach, na ktere pri sve praci narazil!!!!
0/0
21.9.2002 11:11

pavel

Re: Boji se o praci?
Co je to za blbost? Jasne, ze ma povinosti k zamestnavateli. Vzdyt kdo jiny mu tu praci dava? A ze se boji o to, ze nebude mit praci je normalni, zodpovedny pristup. Nebude pracovat dobre, nebude mit praci. To je normalni.
0/0
22.9.2002 13:11

Xc

Muselo být metro zatopeno.
Slyšel jsem ovšem i neověřené flámy při jízdě MHD v Praze, že Dopravní podnik nechal zatopit metro úmyslně.Jako důvody tohoto hruzného činu jsou váděny potřeba generálních oprav většiny stanic metra a celého systému zabezpečení včetně kolejového systému.proto zaplavení metra a následní oprava z peněz a darů všech by tuto akci perfektně finančne pokryla bez problému hledání obrovských financí.Co na to odbornící?
0/0
21.9.2002 9:30

Black Shadow

Re: Muselo být metro zatopeno.
Taky jsem to slysel, od bezdomovcu na Palmovce. Ale myslim ze je to trochu pritazene za vlasy. Svet vetsinou byva jednodussi nez kdejake spiklenecke teorie. Na druhou stranu pro cestujiciho by to bylo zase lepsi ... vsechny naklady by se rovnomerne (hrube receno) rozdelili mezi vsechny (i mimo prazske) obyvatele, zatimco, kdyz by to musel DP delat sam, tak se zdrazi zase jizdne ... z toho vypliva, ze metro nenechal zaplavit kapitalista Houfek ale socialisti v cele se Spidlou, aby se lidem nezdrazovalo jizdne. :-))))
0/0
21.9.2002 12:33

Kuzle

Re: Muselo by´t metro zatopeno.
Elvis zije.
0/0
25.9.2002 19:40

Kuzle

Re: Muselo by´t metro zatopeno.
Elvis zije.
0/0
25.9.2002 19:41

Kuzle

Re: Muselo by´t metro zatopeno.
Elvis zije.
0/0
25.9.2002 19:41

pavel mareš

Re: Muselo být metro zatopeno.
A NA HLAVICKU JSTE NÁHODOU NESPADL, KDYŽ VÁS MAMINKA KOJILAJAK TAK ČTU debaty na téma povodní, vypada to, že každý druhý v téhle zemi je vyhlášeným odboirníkem na hydrologii, stavební práce a spoustu dalšího. UVĚDOMTE SI UŹ KONEČNĚ, ŽE LETOŠNÍ POVODNĚ BYLA MINIMÁLNĚ PĚTISETLETÁ VODA, TEDY PRVNÍ V MODERNÍ PRŮMYSLOVÉ ÉŘE LIDSTVA.Podzemní dráha kdekoli jinde na světě by dopadla stejně, možná ještě hůř.O podzemce v USA ani nemluvím, ten "inteligentní a technicky vyspělý"národ dodnes ignoruje ba i základní tratové zabezpečení na železnici, jak to potom vypadá v metru???
 
0/0
10.10.2002 11:24

pražák

Dopravní podnik- Metro.as.
Dopravní podnik - Metro,a.s. dostával každoročně z naších daní 90 milionů na kontrolu bezpečnosti metra.Jestliže za léta letoucí tato společnost nebyla schopna odhalit nedostatky v oblasti bezpečnosti v tomto koplexu jak asi tuto činnost vykazoval a co konkrétně tato akce obnášela.Snad se to dovíme od radních, kteří jsou členy revizní komise této společnosti v čem kontrolní činnost spočívá.O takto drahé kontrole musí být záznamy nebo jako vždy najednou se všechno ztratilo a dokumentace nebude! Co na to ředitel DP,a.s.,Ing. Houfek?
0/0
21.9.2002 8:34

Zulu

Re: Dopravní podnik- Metro.as.
Od radnich se dozvime prdlacku. Pani radni stejne jako pan Houfek si naprijklad koupili byty ve SPindlerove Mlyne od spolecnosti Navatyp za polovicni cenu nez ostatni najemnici. A prekvapive Navatyp dostal mnoho verejnych zakazek na prazskem magistratu za podivnych podminek a jiz vubec ne jako nejlepsi nabidka.
0/0
21.9.2002 10:49

Ing. Houfek

Re: Dopravní podnik- Metro.as.
Provadeli jsme pravidelne kontroly na vseh trasach a ve vsech stanicich dle platnych smernic. Hloubkova kontrola se dela jednou za deset let a byla tudiz planovana na pristi rok. Kontrola hospodareni kontroly byla prisne sledovana nadrizenym kontrolnim organem a o veskere kontrolni cinnosti byla vedena podrobna dokumentace za ucasti nezavisleho kontrolniho organu. Audit hospodareni financnich prostredku je casovan vzdy s tzv. hloubkovou kontrolou, tzn. ocekavali jsme jej pristi rok. Buhuzel se tak k nasi velike litosti nestane, nebot podstatnou cast materialu znicila v archivech velka voda.
0/0
25.9.2002 19:59

Kedluben na buben

Informace hledejte jinde
Pokud vas zajimaji mozne duvody, proc doslo k zatopeni trasy A, pak na http://www.blisty.cz/txt.php?id=11616 najdete par udaju o technickem centru Ochranneho systemu metra na Klarove.
0/0
21.9.2002 1:12

Bublina

Držím palce
Kluci diky
0/0
21.9.2002 0:22





Najdete na iDNES.cz