Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítězem slovenských voleb je Mečiar

Parlamentní volby na Slovensku vyhrál Mečiar, jeho HZDS získalo 19,5 procent hlasů. Převahu v parlamentu budou mít ale proreformní a prozápadní strany. Druhá skončila Dzurindova SDKU (15,09%), třetí je původní favorit voleb Směr (13,46%). Účast ve volbách byla více než sedmdesátiprocentní, neprovázely je větší potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wicked

ehm...
andy dovolim si ta skritizovat za neustale "cize" a "defacto", ale inak fpohode :)))))
peace & respect ludia :)
btw tento rok sa teda slovensku fakt dari, normalne uvazujem o tom ze odmigrujem spat z ceska domof :)
0/0
23.9.2002 15:01

Anndy

Re: ehm...
heh - no nie som novinar :). A nejako som to pisal v rychlosti a v praci (na jej ukor ). No ale ja by som sa az tak domov neponahlal :D - ono ako je zname na Slovensku je stale mozne vsetko :-|, aj ked mam dost optimisticku naladu z toho, ako to skoncilo, kludne sa to moze zmenit na velky smutok este.
0/0
23.9.2002 16:51

Anndy

Dovolte male zhodnotenie z mojho pohladu (mozno trochu dlhsie)
Zda sa mi, ze niektori Cesi nemaju presny prehlad o nasej politickej situacii. Takze sa pokusim zhrnut a popisat vysledky volieb.
1. vyhralo sice hzds, ale uz od minulych volieb (ked vyhralo tiez) je jasne a kazda strana  tvrdi, ze s hzds nebude nikdy nic mat a zatial to platilo. Cize z tohoto pohladu je uplne mimo, lebo ma nulovy koalicny potencial.
2. KSS - komunisticka strana, de-facto pokracoval KSC. Tu plati nieco obdobne - nikto s nimi ani hovorit nechce - a tak sa vyjadruje aj HZDS. Cize z celkoveho pohladu je ovela lepsie, ked sa oni dostali do parlamentu, lebo je jasne, ze s ich percentami nemoze pocitat nikto, ako keby sa namiesto nich dostala napr. lavirovacia SDL, SDA, ci SNS,alebo podobne paskvily, u ktorych clovek nikdy nevie.
3. Ostatne strany v parlamente okrem smeru su zvacsa pravicove, resp. stredo pravicove a nastastie maju vacsinu, aj ked tesnu.
4.Smer - strana, ktora  sama seba oznacuje za strednu (tretiu cestu), defacto je stredo-lavicova. Podla mna je to trochu extremna strana a Fico je velky populista a ma podobne maniere ako Meciar. V podstate podla mna urobil chybu (mozno to vyplyva z toho, cim je), ze sice mal masivnu kampan volebnu, ale iba zvastal a kritizoval, ale neponukal ani jedno riesenie konkretne - proste klasicke dristy jablka a hrusky dokopy.  V podstae Fico je byvaly laviciar SDL- v minulych volbach z nej tesne po nich odisiel a zacal pracovat na zalozeni "paskvilu" SMER. A mal uricte vyhlasenie, ktore ho dost diskriminovalia, resp. zuzovali jeho koalicny potencial - halvne teda z tej pozice, v akej je - ze on nema rozhodujuce slovo pri tvorbe vlady.
Cize, defacto vyhrala pravica, comu som osobne rad. Ma vacsinu, treba podotknut, ze tesnu, ale zase ma tu vyhodu, ze strany su si programovo blizke. A tri znich vlastne doteraz tvorli vladnuce strany, takze bude zachovana kontinuuiata ich vladnutia. A co je este zaujimavjesie, tak kazda zo 4-ch prvavicovych stran ma najsilnejsi program a riesenia v inej oblasti, takze by sa mohli vhodne doplnat. Ich ale najvacsou vyhodou je prave to, ze su si programovo blizky. Je to vidiet najma na priklade minuleho vladneho obdobia. Koalicia sice mala ustavnu vacsinu, ale boli v nej strany absolutne lavicove a pravicove - a to defacto znemoznilo, ci zdrzalo urcite reformy, ktore ako vieme nalepsie vie uviest do zivota pravica. Aj napriek tomu dokazali za 4 roky velky kus prace, aj ked na obycajnom zivote obcana sa to zacne prejavovat az teraz. A prave ta roztriestenost minulej koalicie prave sposobila, ze sice mali ustavnu vacsinu, tak niekedy vdaka SDL najma (a tu musim pochvalit volicov, ze im to zratali - minule mali 14% a dnes 1.9, ci tak nejak) lavirovala a casto krat nebola ochotna hlasovat za potrebne reformy a  dokonca sa snazila hlasovat rovnako s opozicnym HZDS a spol. Spamatli sa az potom, ked koruna zacala prudko oslabovat. Cize tu najviac stracala minulovolebna koalicia.
Cize realne zobrane, volby dopadli asi najlepsie ako mohli a pravicova koalicia (aj ked tesna) bude mat sancu dokazat, ze to mysli a myslela uprimne a defacto doviest zacatu pracu do zdarneho konca. Lebo v podstate neprislo k radikalnej vymene vladnucich stran, ale naopak - je tu kontinuita a navyse sa zbavili brzd ekonom. reforiem.
0/0
23.9.2002 10:56

Tomas

Vacsina v Cechach nerozhodla
Citam prispevky a vo vacsine mam pocit ze Cesi niesu spokojni s lavicou v Cechach. Nerozumiem preco ste to nezmenili. Lavica hovori ze robi vsetko pre obcana, ale akosi zabuda ze 150mld. korun dlhu asi vase deti nebudu vnimat ako prijemny darcek. Som velmi rad ze u nas na Slovensku sa k moci dostane pravicova vlada, lebo len trh moze vyriesit problemi vsetkych ludi. Stat ma byt silny len pri vymozitelnosti prava a jeho dodrziavani. Ma co najmenej vstupovat do trhovych vztahov. Myslim ze buduca vlada bude mat podobne nazory a to je najdolezitejsie.
0/0
22.9.2002 20:50

SmileFace

Re: Vacsina v Cechach nerozhodla
No,nebudem tady řešit táhlej problém mezi Pravicí a Levicí,protože země Evropské unie prosperovali i za levicových vlád kterých je v EU většina,taže nevím kdes na ten svůj názor přišel.Jinak si ale myslím,že v moderní evropské demokracii mají být silné pravicové a levicové strany což u vás asi tak moc neplatí.Mnozí češi mají ale zkušenosti s pravicovou vládou ODS a následné stagnaci ekonomiky.
0/0
22.9.2002 21:04

Hnidopich

Re: Vacsina v Cechach nerozhodla
Zdravím tě, Tomasi, zdravím též svého kamaráda Jožu z Bratislavy a všechny na Slovensku. Držím vám palce, volby u vás (na rozdíl od nás) dopadly dobře. Držte se!
0/0
23.9.2002 14:29

SmileFace

Takže zase HZDS.No co se dá dělat.I když nemáte ČSSD máte alepoň silnou pravici.I komunisty tam už máte,ale ještě jste narozdíl od nás v pohodě.Bohužel ač vás slováky mám asi o 100% raději,volby v Německu a předčasné v Rakousku jsou pro Českou republiku asi důležitější.A v tom Německu to teď nevypadá vůbec dobře.
0/0
22.9.2002 20:44

Michal Mikolaj

No bolo to tesne
Bolo to tesne a ja dufam ze je pan Mečiar uz na ustupe.Verim vo vznik 4-koalicie(pravicovej),ktora nam(Slovákom)zabezpečí vstup do EU a NATO.Trochu som rozčarovaný zo zisku 6,3% KSS ale to nie je až take rozhodujúce.tak česť práci súdruzi.
0/0
22.9.2002 20:34

Yaroukh

Re: No bolo to tesne
Vy jste rozcarovany z 6.3% pro KSS? :o)) A to je jako moc nebo malo? O nabidce politickych stran u Vas nemam "paru", ale jestli to je Vase obdoba KSCM, tak konkretne tohle Vam zavidim. :o)
0/0
22.9.2002 20:36

s.Mečiar

Lidi, změnte téma: Budoucí válka v Iráku+bude atomová?
0/0
22.9.2002 18:31

Jury

Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak!
0/0
22.9.2002 17:57

Ariel Stein

Re: Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak!
Zaplat Pan Buh! Jak prozirave bylo rozdeleni pred deseti lety!!!
0/0
22.9.2002 20:31

Miro

Re: Re: Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak!
Komunistická retorika u vas ešte neskapala ma dobrú živnú pôdu, preto u Vás v Čechách v l948 vyhrali komunisti, a potom ste šli ničiť socialnych demokratov na Slovensko.Prajeme Vám aby aj u Vás raz vyhrali voľby pravičiari.
0/0
22.9.2002 21:06

Kllaus

Re: Re: Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak!
ZLATA SLOVA !!!!!!!!!!!!
0/0
22.9.2002 22:18

slovak

Re: Re: Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak!
mi hovor....jedine dobre co meciar kedy spravil ze to tu saskaren rozdelil......
vivat slovakia
0/0
23.9.2002 4:59

M

Re: Bez Slovenska na vecne casy a nikdy jinak! Bez kokotou tiez!!!!!
0/0
22.9.2002 21:30

Venda Hanus

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
23.9.2002 11:20

Lomax

Gratulace
Rád bych touto cestou pogratuloval a poděkoval všem pokrokovým lidem na Slovensku za jejich prozíravou a rozumnou volbu. Kéž by i Češi jednou volili rozumem. Ještě jednou gtratuluju a v zimě v Tatrách ahoj!!!
0/0
22.9.2002 17:48

Grmela

Pravicová vláda na Slovensku!!!
Slováci se fakt vytáhli... Dzurinda s Miklošem přes 15 %, to je teda překvápko...
0/0
22.9.2002 17:09

eskymo

tak co evropane ?????????????
Kdo si nevidi na spicku nosu ?
inteligent??????
0/0
22.9.2002 16:49

Miroslav Košťál

Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Zdá se, že je na místě, aby čeští komentátoří v souvislosti s Českem a Slovenskem přestali používat otřepané přirovnání se starším a mladším bratrem. Při pohledu na výsledky letošních parlamentních voleb v obou zemích totiž takové přirovnání vyvolává nepříjemný dojem, že český bratr je nejenom starší, ale že už má svá nejlepší léta za sebou, dokonce by se dalo hovořit o senilitě. Po volbách na Slovensku se mluví o "překvapivém" výsledku komunistů. Kdyby nám v Česku bůh dal takových překvapení vrchovatě - slovenští komunsté získali  necelých sedm procent hlasů a nelze předpokládat, že by mohli mít výraznější vliv na politiku pravicové koalice čtyř stran, která se zcela zřetelně rýsuje. Kromě toho slovenští voliči smetli obě "národovecké" strany a jakkoliv boxer Vlado získal nejvíc hlasů ze všech, zcela určitě nemá šanci se dostat do vlády. Podtrženo, sečteno: Slováci dali najevo, že vědí, co chtějí. Zdalipak na to někdy přijdou i čeští voliči? U nás jsme si zvolili jednoho Špidlu s jednou Unií a jedním Svobodou (pámbu s námi a zlé pryč) a ještě navrch (aby toho nebylo málo) spoustu komunistů. Při pohledu doprava se na nás šklebí Pan Profesor, Který Ví Všechno Nejlíp. Doufejme, že se mladší bratříček o staršího, již lehce dementního sourozence postará...
Miroslav Košťál
0/0
22.9.2002 16:46

Jirka

Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Pěkný postřeh. Já bych k tomu přidal ještě jeden. A to je účast voličů. Češi se na ně "vyprdli", vždyť u voleb bylo nějakých 50 procent. Kdyby to udělali Slováci, tak má Mečiar zase 30 procent, protože je ovečky šli volit v jednom šiku. Takže ono rčení - jaký národ taková vláda - zdá se, platí nejenom na Slovensku.
0/0
22.9.2002 17:59

Hnidopich

Re: Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Máš sice pravdu, ale i ono zmíněné "vyprdnutí se" negativně vypovídá o vyzrálosti voličů. Na druhé straně je fakt, že jsme prakticky neměli moc na výběr. Mám pocit, že na Slovensku je v současné době větší (jak bych to řekl) "politická dynamičnost".
0/0
23.9.2002 14:40

M. Konvička

Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Souhlas - do kamene tesat.
0/0
22.9.2002 18:18

Zulu

Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Hodne dobry postreh. V letosnich volbach Slovaci ukazali, ze jsou mozna vyzralejsi nez nase zaprdena ceska kotlina, ve ktere si hrajeme na mistry sveta. Nevim presne proc to tak je a vymykaji se trednu cim vic na vychod tim vic bolseviku. A nebo spise my se vymykame trendu cim vice na zapad ti mene komousu. Zajimalo by me proc??? Jedine jak si to dokazu zduvodnit je, ze v Cechah jsme si za poslenich nekolik stoleti nemuseli poradne nic zaslouzit a nebo vybojovat a spadlo nam vse vice mene do klina. Na to se dobre zvyka a to je presne to co Socani a KSCM slibuji. nestarej se obcane, my se postarame.
0/0
22.9.2002 18:48

Yaroukh

Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Vystizne. Hamba vsem komunistum i jejich volicum.
0/0
22.9.2002 20:39

moonchild

Re: Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Nic v zlom...u nas bol meciarizmus sokova terapia a pomohla. Ked chcete, poziciame vam ho. Zadarmo!!!
0/0
23.9.2002 8:26

Mária

Re: Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Čo máš proti komunistom? Že vybudovali to, čo pravicové vlády a ich prisluhovači za tučný bakšiš rozpredali. Zobuď sa a rozmýšľaj! Nie je hanbou priznať si, že sa človek mýli, ale je hanbou opakovať to, čo sa nosí. A to je nielen hanba ale aj zbabelosť. A tých zbabelcov a pochlebovačov je dosť nielen na Slovensku ale aj v Česku. Ahoj, rozmýšľaj a neopič sa!
0/0
23.9.2002 12:27

Hnidopich

Re: Re: Re: Na starším bratrovi se začíná projevovat vysoký věk...
Milá Mária, nezlob se, ale probudit by ses měla ty. Co ti komunisté "vybudovali"? Máš na mysli většinou nefunkční průmysl? Či koncentrační tábory pro své odpůrce a hromadu obětí zavražděných a umučených? Zástup lidí, kteří jen pro své postoje neměli šanci vystudovat, získat zaměstnání odpovídající jejich kvalifikaci? Víš, nejde o to "co se nosí", ale co je skutečná pravda. A pokud se čirou náhodou "nosí" informace pravdivé, byla by křečovitost zaujímat "zuby nehty" opačný (pouze pro zachování zdání osobní originality) jaksi obranný postoj.
0/0
23.9.2002 14:51

tatradawarsi

A kdy se zase obnoví Československo?
0/0
22.9.2002 15:01

slovak

Re: A kdy se zase obnoví Československo?
jezis maria, ja dufam ze nikdy..........nestras
0/0
23.9.2002 5:17

tatradawarsi

A kdy se zase obnoví Československo?
0/0
22.9.2002 15:01

Frantisek

Vzdyt je to jedno
Volby na Slovensku maji vyznam asi jako volby do predsednictvi hasicskyho sboru. At vyhraje Robo nebo Vladko, stejne je to jedno. Ale volby v Nemecku, ty nas ovlivni vic nez desatery volby na Slovensku
0/0
22.9.2002 14:33

JB

Re: Vzdyt je to jedno
presne tak...je to uplne jedno či tam bude Mečiar alebo Dzurinda....heh...jediná vec čo na u Nas na Slovensku funguje skoro na 100% je korupcia ...aj za Mečiara aj za Dzurindu boli a su na nižších štatných postoch tí istí ludia a robia si stále svoje sukromné kšefty.....jediný rozdiel medzi Mečiarom a Durindom je,že Mečiar mal viac času na nevyberané likvidovanie svojich politických protivníkov....kdežto Dzurinda to robil len posledný rok.....heh....
0/0
22.9.2002 15:48

sLy

Re: Re: Vzdyt je to jedno
Tak to teda vobec nie je jedno. Myslim, ze si dost slepy, ked nevies rozlisit politicke metody a najma programovu orientaciu HZDS a SDKU. Aj vdaka volicom ako ty, neziskali pravicove strany na Slovensku este viac hlasov.
0/0
22.9.2002 20:14

Tvoj Vladko

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
22.9.2002 21:15

CumshotOnly

Preboha...ten oplan dostal 20%???!!!
ale,....přeji všem Slovákům, aby všechno v budoucnu pro ně dobře dopadlo.
0/0
22.9.2002 14:22

adrag

Gratuluji!
Zdá se to přece jasné, na Slovensku vyhrála pravice. Gratuluji a závidím...
0/0
22.9.2002 13:18

Jano

Zobudte sa priatelia,volby NEvyhral Meciar,
mozno ziskal najviac hlasov ale v skutocnosti PREHRAL. Ziskal len 20% a to je dost malo, ked nema partnera.Na Slovensku ma nadpolovicnu vacsinu pravica, Meciar a komunisti nemaju sancu cokolvek ovplyvnit.Tak neviem co tu niektori trepete o vitazstve Meciara stale.Vid titulka v tomto clanku.Volby nie su o jednej strane, vyhrala pravica.
0/0
22.9.2002 12:59

Oscar radim

(Příspěvek zrušen)
0/0
22.9.2002 11:43

Dali

Ste si to zase jednou smazali
Mňo nevim nevim, ale HZDS zvítězilo ať tak či tak! Co na tom, že Mečiar vládu nesestaví, zase ste jednou ukázali, že z toho marastu, ve kterém Slovensko je, se jen tak snadno nevyhrabete....S přizváním do NATO to vážně nechápu, ale nejspíš ho dostanete, už jen pro tu strategickou pozici na východě (kde teď tak výrazně bují "terorismus")! Ale s EU bych to tak růžově neviděl...to by to tam u Vás muselo vypadat trochu jinak :(
0/0
22.9.2002 11:29

68er

Re: Ste si to zase jednou smazali
Zdar Dali,
mas v mnohom pravdu, je smutne, ze Meciara podporuje stale 20% volicov. Mas aj pravdu, ze CZ predbehla SK. Ale je to hlavne zasluha ceskej pravice, ktora Vam vladla, ked na SK rozkradal Meciar... Ale nesuhlasim s Tvojim nazorom o vstupe do EU. Totizto ked zoberieme index "ako to vyzera" v EU 100 bodov, tak CZ ma 15 a SK 13 bodov. Ver mi mozem to porovnavat, zil som na SK, v CZ a teraz v EU. Chod sa pozriet mimo Prahy, v mnohych oblastiach CZ to este stale vyzera ako za 2.svetovej vojny, rozbite cesty, domy, spina, skratka des... Takze Tvoj optimizmuz, ze CZ je blizsie EU si mozes uzivat dalej, ale je tak isto realny v pripade CZ aj SK
0/0
22.9.2002 12:16

honza

Re: Re: Ste si to zase jednou smazali
 Absolutne souhlasim, ale konec koncu drsny rozdil mezi hlavnim mestem a venkovem na periferii je i v nekterych statech EU, treba v Recku nebo ve Spanelsku. Takze CZ a SK spolecne do EU v roce 2004.  
0/0
22.9.2002 12:34

68er

Re: Re: Re: Ste si to zase jednou smazali
samozrejme, len my polohou aj povahou mame urcite blizsie k nemcom ako k juzanskym narodom... nemecky a rakusky vidiek nebol este pred 50 rokmi prilis rozdielny od ceskoslovenskeho, takze mame co robit. V roku 2004 do EU by bol pre mna velkym prekvapenim, ale bol by som skutocne rad, uz len z dovodu, ze ludia na zapade mozno rychlejsie pridu na to, ze za hranicou ziju taki isti ludia ako v EU.
 
0/0
22.9.2002 12:47

Bron

Re: Re: Re: Re: Ste si to zase jednou smazali
V EU uz davno vedia, "ze za hranicou ziju taki isti ludia ako v EU". Ved mozno taka tretina Slovakov zije v Rakusku, Nemecku (EU) a tiez v Amerike, Kanade a Australii... Ak sa SR dostane do NATO a s inymi V4 krajinami do EU, tak to bude naozaj bomba... Neviem ako Svedi, ale ja, Moravak, dlho zijuci na Slovensku, momentalne a natrvalo na Novom Zelande, som sledoval volebne spravy zo Slovenska on-line a som nadseny vysledkom volieb v SR  - nie tym, kto vyhral, alebo sa po 13 rokoch dostal do parlamentu, ale tym, kto bude vladnut a kde Slovensko ma potencial sa teraz (vnutorne a najma medzinarodne) dostat...
0/0
22.9.2002 14:02

Pepa z Prahy

Re: Ste si to zase jednou smazali
Vážení,jednou je vítězem Mečiar a HZDS a tento fakt nikdo nesmažejako v ČR socanská banda v čele s V.I.Špidlou.Následky voličů ovšem ponese celý národ a nebudou to maličkosti.Jedná se hlavně o vstup do EU a NATO a o tomto závažném rozhodnutí již dlouho patneři mluví tak,že v případě vítězství vlády Mečiara bude šmytec a žádná EU a NATO.
0/0
22.9.2002 16:48

Pepa z Prahy

Jako v Čechách s bandou socanů..
Lidi jsou nepoučitelní a opět dali hlas tomu,kdo je přivede ještě do větší bídy a marastu jako je na Slovensku teď. Stačí se podívat na příklad u nás v Čechách a socanská banda s voliči méně vzdělaných lidi,flákačů a důchodcu zvolila režim návratu spět.Obdobně voliči HZDS / zajímal by mně vzorek této party/ opět nepoučitelní kdo a co Mečiar jim dal, zahodili hlas tomuto grázlovi. Těžko radit,je mi ovšem líto lidi,kteří chtěli nový život a kvůli necelým 20% blbců zvolili návrat do minulosti!!!
0/0
22.9.2002 10:50

Bron

Re: Jako v Čechách s bandou socanů..
V CR 20% lidi voli tradicne komunisty, na Slovenesku zhruba stejne tolik Meciara (a ted uz taky komunisty). Ze Meciar vyhral volby je pravda, ale jina vec je, ze vladu je schopna sestavit jen pravice (4 strany), myslim ze prevaha 3 hlasu dava takoveto vlade i bez Fica a Smeu vetsi stabilitu, nez ma socialisticka vlada v CR. Slovensku gratuluju, mohlo to dopadnout mnohem hur...
0/0
22.9.2002 13:39

Maja

SMER
Moj favorit je aj bude Robo Fico a ja mu veri. Este ste mu nedali sancu ukazat co v nom je a uz ho  odsudzujete Ja si myslim, ze by vedel Slovensku pomoct. 
0/0
22.9.2002 10:20

realista

Re: SMER
Asi sa Ti paci do ksichtu, preto mu fandis, sliepka nestastna, ale zaplat pan boh, ze vo vlade sediet nebude
0/0
22.9.2002 14:29





Najdete na iDNES.cz