Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři Špidlové: vítěz, silák a zbojník

"Budoucnost samozřejmě nebude růžová, ale věci, které přijdou, jsou normální a zvládnutelné," zakončil Vladimír Špidla svůj první rozhovor v roli premiéra. Stačilo málo a ukázalo se, že to byla příliš optimistická slova. Vladimír Špidla za sebou dnes má první vážný karambol své politické kariéry, až dosud přímočaře úspěšné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Luboš Motl, Boston

Pochvaly Špidly mě totálně konsternují
Špidla je zfanatizovaný marxista a suchoprd, a kdybych potkal podobného byrokrata na nějakém úřadu, který by mně měl vydat nějaký důležitý dokument, asi bych si hned hodil mašli. Je to přesně ten typ člověka, který chce omezovat všem lidem, bohatým i chudým, jejich životy. A teď jsme se poučili, že je to i krvelačný diktátor, který žádnou neposlušnost nikomu neodpustí a bude spokojen jen tehdy, až ho budou všichni, i mimo jeho polokomunistickou stranu, na sto procent poslouchat. Myslím, že i Klement Gottwald byl lepší člověk.
0/0
17.9.2002 14:54

ooo

Pan Špidla
je geniální v jedné věci - obrodil princip V.I.Lenina,zvaný demokratický centralismus(aneb - máš snad svůj vlastní názor?Ano?Tak táhni...)
0/0
17.9.2002 10:45

ST

Vladimír Iljič Špidla
Už chápete proč jej tak Kudláček v Českém deníku pojmenoval?
0/0
16.9.2002 20:52

Kosik

Já žasnu
Parlament neschválil jeden vládní návrh zákona, změní se tři ministři. A CO MÁ BÝT? 
P.S. Stejně se daně zvednou jestli chceme do EU
0/0
16.9.2002 13:15

Omyl

Omyl
o" " m " y " l " l "
0/0
16.9.2002 16:59

TT

A já blb myslel
že ten článek je o Špidlovi :-(
0/0
16.9.2002 12:02

Prof.Ing.Ladislav Andrášik, DrSc.

Re: A já blb myslel
0/0
16.9.2002 15:00

Smutný@seznam.cz

Anonym Deverox
Rád bych zanl Vaše pravé jméno Opravdu vyrážíte do boje proti komunismu s křížkem po funuse. Je to snůška žvástu bez důkazů či posunutými důkazy. Škoda času to číst.
0/0
16.9.2002 11:58

Dan(1)

Re: Anonym Deverox
Že by oblíbený pan Olda Smutný z NP? Pak bych, být vámi, o snůškách žvástů raději pomlčel.
0/0
16.9.2002 12:16

Prof.Ing.Ladislav Andrášik, DrSc.

Altruizmus a reciprocita
Vynucovanie solidarity silou musí mať svoje racionálne aj emociálne hranice. Sila by sa mala použiť naozaj len v najkrajnejšom prípade. Altruizmus neslobodno oddeľovať od rozumnej miery reciprocity. Preto výdavok aj príjem musí byť z dlhodobejšieho hľadiska vyvážený a musí byť predovšetkým jasne adresný. Účinnosť cez mnohých sprostredkovateľov sa blíži k nule. Priama spätná väzba na donora-altruistu má hlboký sociálno-psychologický dosah. Ak chýba, tak účinnosť altruizmu ostáva len vo vecnej polohe daru "a la" manna nebeská. Toto platí ešte viac v prípade, keď sa altruizmus vynucuje silou. Je na škodu veci, že politici, ktorí sa štylizujú do polohy vľavo od stredu, celé desiatky rokov sa nevedia vyznať v týchto súvislostiach. Je na škodu spoločnosti, že ani pán Špidla a kolektív. Tento problém totiž nie je sporom medzi ľavosťou a pravosťou politiky. Je to problém strednodobej a predovšetkým dlhodobej zdravej evolúcie spoločnosti. Uvažujúci politici môžu pridať kladné znamienko k evolúcii a napomôcť proces, ktorý potom môže mať prívlastok odvodený od slova pokrok. Samozrejme, že za predpokladu politickej vôle uskutočniť závery, ktoré z takého premýšľania vyplynú.
0/0
16.9.2002 11:08

Prof.Ing.Ladislav Andrášik, DrSc.

Re: Altruizmus a reciprocita
0/0
16.9.2002 14:55

Pod

je to tu
 Myslím , že máme co jsme chtěli, doufám že se lidé v této republice konečně probudí  a v tu jedinou dobu, kdy můžou v této republice skutečně zasáhnou do politiky si vzpomenou kdo , kdy a jak se zachoval ke svým slibům  a že si nenechají zacpat mozky předvolebními guláši  a  rúžovými sny.  Ty co mají slabou paměť  by si to měli napsat  a ty co zaspali volby  si můžou nařídit příště budíka. Možná to nebude tak dlouho trvat a příjdou o svá korýtka. Chudinkové.
PS" proč není plat poslancúů závislý na průměrném platu v ČR (např. 3násobek), aby se pašíci snažili .
0/0
16.9.2002 10:54

Jean

Re: je to tu
To by se z nich kouřilo, aby zvedli hospodářství. ;o) Zatím jsou to jen prasata, která se snaží udržet u plnýho koryta. ):oE
0/0
16.9.2002 16:35

občan

Dopis pana Deverouxe......Vážený pane prezidente...
, V dopise je bohužel několik pravdivých konstatování a paralel a celý článek nutí k zamyšlení. Na historii českého komunismu, počínaje u prvorepublikových komunistů, které pronásledoval a popravoval Gotwald a jeho pováleční soudruzi, kteří byli nakonec pronásledováni komunisty 60-tých let, aby nakonec byli sami perzekuováni komunisty let 70 a 80-tých vidíme, že je to učení, směr,myšlení a můžeme jej pojmenovat 100x jinak, kdy jeho konkrérní podobu určovali lidé, kteří se nečistými praktikami a metodami dostali momentálně k moci. Jediným předpokladem nebyly morálně-volní vlastnosti, odbornosti, životní zkušenost, práce pro národ a stát, ale jenom stranická bezpáteřnost, hyenismus, udávání a mnoho jiných podob, které jsme všichni poznali. I kdyby dnešní komunisté nakrásně měli ty nejlepší úmysly, byli čestní a na vysoké morálně-volní úrovni a věřte, že takoví existují, kde má tento národ jistou, že tak , jak se již v minulosti mnohokrát stalo, nebudou tito lidé nakonec pronásledování aj. perzekuováni a nahradí je zase Gotwaldové, Jkešové aj.?? Je to více než jisté. Tak jako president, my všichni jsme komunismem více, či méně poznamenáni, neseme si svoji životní zkušenost, která se stala "naším stínem, ketý většina z nás nikdy nepřekročí" Možná i proto platí, že Václav Havel ve světě tak úspěšný, není schopen onen stín překročit a "doma není prorokem"..........
0/0
16.9.2002 10:53

Zdenek

Marvanová slib voliči dodržela!
Jiní je budou potřebovat až při volbách takže v současné dobe voličí DRŽTE HUBU
0/0
16.9.2002 10:14

Adéla

ranní prozření
Tedy děkuji všem přítomným, že mi pomohli otevřít má dosud zaslepená oka. Konečně jsem pochopila, že Hitler, Stalin, Čingischán a ďábel jsou ořezávátka ve srovnání s naším- napohled tak nenápadným- prezidentem......
0/0
16.9.2002 9:58

ST

Re: ranní prozření
Adéla zřejmě ještě nevečeřela
0/0
16.9.2002 20:50

Pokemon

Ctvrty Spidla
Arogantni parchant
0/0
16.9.2002 9:21

PK

Ultralevice
Špidla je ultralevicový fanatik, to je mi jasné už od roku 1997. Komouši hlasovali proti, protože jsou ještě větší fanatici a navrhované zvyšování daní jim přišlo příliš mírné. Máme se ještě na co těšit.
0/0
16.9.2002 9:20

ja

Je schopny, ale jediny chytry?
Nejdrive ticha voda, pak se ukazal jeho potencial. Ja mu fandim, ale jestli se bude chovat jako diktator, pozenou ho asi brzy tam, kam takovi patri... Jestli vi vsechno nejlip a kvuli jednomu cloveku rozhazi koalici? Ale on vi co dela.
0/0
16.9.2002 8:52

kenot

Názor na prémiéra
Pan Šidla se zachoval jako diktáror, a nejhysteričtěji od roku 1990. Selhal jako premiér. Sám si myslí, že je nejlepší premiér na světě. A přitom je to nejhorší premiér v České republice od roku 1918.
0/0
16.9.2002 8:17

MartinFX

Re: Názor na prémiéra
Ano, to je ta ukázka demokracie v podání ČSSD. Ne aby se hledalo řešení. Prostě Hanko z kola ven, já premiér - malý kluk si to přeju - a ty odejdi z mého písečku. Nechci Tě tady, Hanko ! Kazíš mi moje bábovičky ! Bé, Bé, Bé, moji milí kamarádi komunisté - pojďte mi na pomoc , bé .....
0/0
16.9.2002 8:22

holport

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.9.2002 23:23

Deveroux

Dopis
Vážený pane prezidente,
vhledem k událostech několika posledních dnů, kdy se naše země dostala do vážné politické krize, kdy se znovu opakuje historie a podobně jako v roce 1948 stojíme nyní na pokraji bolševizace naší vlasti, žádám Vás jako občan této země, aby jste z této situace, jako jeden z čelních politiků vyvodil osobní důsledky. Záměrně nebo bezděčně jste sehrál roli podobnou tragické roli prezidenta Beneše, osobně jste napomohl komunistické expanzi svými postoji, ať už tím, že jste prosazoval zrušení lustračního zákona, hájením bývalých členů KSČ, z nich jednoho jste si vybral jako svého poradce nebo preferováním a vyzdvihováním jedné nebo dvou politických stran, z nichž jedna z nich se zpronevěřila svému volebního programu a druhá nepokrytě spolupracuje s komunisty, čímž jste porušil ústavu, jelikož jako prezident máte povinnost zůstat nestranný a nad politickým spektrem. Morálně jste selhal, nejen jako prezident, ale také jako disident, jenž se podílel na obnově naší vlasti z komunistické hrůzovlády, kterou jste předal opět do rukou Komunistů, Sociálních demokratů a Lidovců stejně jako prezident Beneš v roce 1948. Činím Vás osobně zodpovědného za dnešní stav této země, kterou jste se ani nanamáhal "navštívit" v době katastrofických povodní, za šíření nepravdivých lží a polopravd a stavění vlastního prospěchu a vyřizování osobních neschod s politiky, kdy byli jako rukojmí bráni samotní občané, kdy nám všem byly předsouvány katastrofiké vize o našem morálním úpadku, skrupulích a podobných věcech, jenž nejen, že nebyly založeny na skutečné situaci, ale byly výplodem Vašich vlastních paranoidních myšlenek, záměrně Vámi šířených, za účelem vytvářením jakéhosi pocitu "národní hamby", ačkoli jste se choval opačně, v rozporu s dobrými mravy a funkcí čelního představitele své vlasti. Národ se rozhodně zahanben necítí. Naopak, stojí před nejtěžší zkouškou své hrdosti a sebevědomí a já věřím, že se rozhodne správně, že smaže historické selhání našich dědů a pradědů, bratrů a otců a nedopustí další Únor 1948, jako jste jej téměř dopustil Vy. Nemáte právo morálně kádrovat občany této země. Nemáte už právo podívat se slušnému občanu do očí a to mimojiné od doby, kdy omilostňujete lidi, jenž všem slušným lidem škodí, okrádají je, podvádí, zabíjí a vraždí. Vyzývám Vás k okamžitému odstoupení z funkce prezidenta České republiky a k vypsání předčasných voleb. Jen tak si můžete zachovat alespoň tvář slušného člověka, když jako politik jste bohužel tragicky selhal.
Věřím, že tváří v tvář rudémo nebezpečí se jako bývalý disident rozhodnete správně a nezradíte ideály, za které jste bojoval před r. 1989.
Diákon Deveroux deveroux@email.cz
0/0
16.9.2002 8:04

Mgr Prděný Josef

Re: Dopis
Jseš normální nebo jen totálně sjetej...........?
0/0
16.9.2002 8:16

TGL

Re: Re: Dopis
No právě že na rozdíl od tebe je normální !!!!!!!!
0/0
16.9.2002 8:22

Deveroux

Re: Re: Dopis
Naprosto normální. Tento E-mail byl dnes ráno rovněž zaslán na president@hrad.cz do rukou Václava Havla. Máte nějaké výhrady?
0/0
16.9.2002 8:22

Davidsson

Re: Re: Re: Dopis
Výhrady?Ne-snad podporu,pane.....done Quijote
0/0
16.9.2002 11:54

sisko

Re: Re: Dopis
Kdo je zvědavý , pane magistře, na Tvé tunelářské modroptáčnické příspěvky ? Nenakradl jsis za Klause dost , že se teď navážíš do slušných lidí ve vládě ?!
0/0
16.9.2002 10:50

Krut'as

Re: Re: Dopis
Ty ses nejakej rozcilenej lekarniku! Copak se ti nelibi, ty mas prece modroptacnickou krevni skupinu?
0/0
16.9.2002 15:03

KangarooKiller

Re: Re: Re: Dopis
Hele, jdi chrnět, šašku emigrantská, nebo koukej na bednu, třeba tam budou dávat něco kreslenýho, abys to pochopil i ty.
0/0
16.9.2002 16:08

TGL

Re: Dopis
Naprosto souhlasím, lépe to snad ani nelze vystihnout. Jedinou připomínku bych ale měl ke srovnání Havla s presidentem Benešem. Ten na rozdíl od Havla neměl představu, proti čemu stojí, Havel už ano. A právě proto je jeho vina ještě větší.
0/0
16.9.2002 8:18

Pavel

Re: Dopis
A to jako by měl prezident udělat co ... Pozavírat členy vlády? Rozpustit parlament? Vyhlásit stanné právo? Vytvořit národní frontu (tentokrát proti komunismu)? Anebo rovnou všechny postřílet? Viditelně někteří mají plnou hubu antikomunismu, ale do demokracie ještě nedorostli.
0/0
16.9.2002 8:22

Deveroux

Re: Re: Dopis
Odstoupit
0/0
16.9.2002 8:25

matlock

Re: Re: Re: Dopis
To je ovšem řešení....tím určitě něčemu zabrání (ať je to cokoliv)
0/0
16.9.2002 8:50

krok

Re: Re: Dopis
Nenusi vyhlasovat stanne pravo nebo nekoho zavirat. Staci vypsat predcasne volby. Ten dopis je dobry ale bojim se, ze si ho adresat neprecte.
0/0
16.9.2002 8:29

Juras

Re: Dopis
Vy mu nějak věříte. Já mám obavu, že žádné své ideály nezradil, že se stalo přesně to, co chtěl.
0/0
16.9.2002 8:47

taky občan

Re: Dopis
...nácíčku, ještě jsi zapomněl, že NÁROD a STÁT jsi TY & CO, to ostatní není ani druhořadé, s nima že si to vyřídíš jinak.Jen NÁCÍČCI to myslím s národem dobře, jen ti mají právo kádrovat, jen ti jsou ti slušní, a všichni ostatní jsou parnoidní nebo komouši ..... Doplníš to dřív, než dospěješ?
0/0
16.9.2002 8:59

Deveroux

Re: Re: Dopis
 Vážený taky občane.
Ve svém příspěvku jste měl obvinil z příslušnosti k neonacistům. Žádám Vás, aby jste předložil důkaz, neboť se jedná o trestný čin, ze kterého mě obviňujete. Pokud důkaz máte, žádám Vás o jeho předložení orgánům činným v trestním řízení. Pokud jej nemáte, mlčte, ztrapňujete sám sebe.
0/0
16.9.2002 9:14

Jean

Re: Re: Re: Dopis
Ja bych deverouxe zaradil uplne na druhou stranu od komancu taky. Je to demagog, fanatik a kdyz ne uplne, tak skoronacek. Coz z jeho dopisu uplne cisi. Hleda Vinika, na kterem by si mohl jeho dav MY a NAROD smlsnout. Kritizuje system, ale okamzite pouziva jeho nastroje s pobavenim a vysmechem demokracii - viz. vyhrozovani soudem. S takovymi lidmi by jsme se ocitli zo v rezimu hodne podobnemu komunizmu, ale pravicovem. Takovyhle psychicky nevyspeli lide se vzdycky skryvali za velkymi slovy, ale ve skutecnosti jejich cile byly mnohem prizemejsi. Nechapu jak s nim muze nekdo souhlasit. Netvrdim, ze je havel clovek na svem miste, ale ani ze je vinikem situace. Svet neni ani Doo ani Zlo, jak nam ho lici deveroux, aby nas nas oblbnul svyma velikazskyma kecama a udelal z lidi sve ovce. To teda kroutim nevericne hlavou.
0/0
16.9.2002 16:11

Zdena Malá

Re: Dopis
Naprosto s Vámi souhlasím. Pan Havel je ostuda národa.
0/0
16.9.2002 9:01

??????

Re: Re: Dopis
Buďte tak laskava, paní Zdeno, a zužte poněkud okruh těch, jichž je pan Havel ostudou. Do národa patřím taky a at se Vám to líbí nebo ne, dotyčného za svou ostudu nepovažuji, stejně jako mnoho jiných.
0/0
16.9.2002 11:20

jana

Re: Dopis
Vážený pane, vše co jste napsal v dopise našemu veleváženému panu prezidentovi je pouze pravda a nic než pravda. Konečně se našel někdo, kdo mu to řekne (napíše) z plných plic.
0/0
16.9.2002 9:34

Tomáš Marný

Re: Dopis
Vážený pane Deveroux,
musím Vás upozornit, že jste úplně mimo mísu (záchodovou). Na komunistické nebezpečí musíte rovněž upozornit i presidenta sladké Francie nebo Německa. Tam dle Vašich měřitek rovněž hrozí komunistický puch (čti "puč"). S Vaší snahou a entusiasmem už ale nic nezmůžete třeba ve Švédsku, tam komunismus, jaký chce Špidla, už dávno mají. O švýcarském, finském, norském komunismu se ani nezmiňuji. Vám mohu doporučit, aby jste se stal disidentem, tj. skutečným bojovníkem proti komunismu. Máte ale velmi málo možností. Komunismus stalinského ražení je už jenom na Kubě a v Číně.
Jediné v čem souhlasím, že by pan Havel měl odstoupit z prezidentské funkce, nejlépe už v lednu 1989. To by nenapáchal tolik zločinů, jako propuštění delikventů z věznic nebo rozpad Československa.
Vaší naivitě a protikomunistické zaslepenosti Zdar
p.s.
ještě si dovoluji ocitovat pana Pilipa z jeho komentáže k událostem kolem poslankyně Marvanové: "Mezi zásadovostí a fanatismem je velice tenká hranice".
 
0/0
16.9.2002 9:40

??????

Re: Re: Dopis
 No jo, a ty delikventi nadělali největší paseku v sektě manažerů z Brna a okolí
(zdroj: Kriminalistická ročenka 1990)
0/0
16.9.2002 10:20

občan

...opravdu řada pravdivých postřehů a paralel. Je to úděl všech kteří přišli do styku s komunismem, jsou de facto poznamenaní a nejsou schopní kus své životní zkušenosti, byť negativní, překonat, resp. překročit.
0/0
16.9.2002 10:20

admiral_Atvar

Re: Dopis
dobra vyzva !!! ale ten uz neodstoupi, uz neni havel, ale veskrna. vzdyt ho nenecha odstoupit dasa !
0/0
16.9.2002 11:25

Libor

Špidla mne přesvědčil,
že to myslí dobře. Odpovídají tomu i zde uvedené příspěvky,neboť psi štěkají, karavana jde ovšem dál. Zeptejte se ovšem lidí postižených povodněmi, co si myslí o hlasování v parlamentu? Jak to když Marvanová hlasovala PROTI, nehlasoval žádný bolševik PRO? Proč zrovna bolševici hodili postižené přes palubu? Mají stále plnou hubu solidarity a když ji měli prokázat, tak táhli s ódeesáky za jeden provaz.A ODS??? Z jedné strany brali sponzoring i od mrtvých a nyní nechtějí přispět živým????? Nejde vůbec o nějakou Marvanovou, ta hlasovala podle svého svědomí. Ale jak hlasovala opozice? Ne podle svědomí a zájmu svých voličů, ale podle stranických direktiv. Je to pro mne horší signál, než nehlasování Marvanové nebo fakt, že se na účast vykašlal Kavan.A proč šla US-DEU do vlády? Aby sabotovala výsledky jednání? Jak důvěryhodná je tato strana? Je to pátá kolona ve vztahu ČSSD-KDU-ČSL?
0/0
16.9.2002 7:42

TGL

Re: Špidla mne přesvědčil,
A ty jsi mě přesvědčil, že jsi blb.
0/0
16.9.2002 8:09

hanzik

Re: Špidla mne přesvědčil,
Jiste,spoluprace s komunisty je to nejlepsi!!!!!!!!Spidla na hrad
0/0
16.9.2002 8:19





Najdete na iDNES.cz