Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodu do metra pustily šlendrián a fušerství

Přesně před měsícem zatopila voda pražské metro. Za tu dobu už specialisté zjistili, že hlavní příčinou katastrofy byly nekvalitně postavené nebo nedodělané části podzemní dráhy. Nebyla to však příčina jediná. Nejnovější zjištění zdaleka neznamenají, že jsou za škody v metru zodpovědní pouze stavitelé. Dopravní podnik, který od povodní trvá na tom, že udělal vše, co udělat mohl, zatím nevyvrátil podezření, že před povodněmi zanedbal údržbu ochranného systému podzemní dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tono

slendrian a fuserstvi
tak typicke vlastnosti pro zlate ceske zlodejske rucicky. Soudruzi stavebnici metra nejspis rozkradli (nic neobvykleho v CR) mnoho materialu na vystavbu nic kvalitniho nezbylo. Cest vasi praci soudruzi cesti a rusti bolsevici.
0/0
18.9.2002 15:20

damra

Co jine firmy ?
Nevi nekdo kdo stavi TEMELIN ??
0/0
16.9.2002 17:26

Jana

Re: Co jine firmy ?
Diky. Konečně po dlouhé době rozumná a jasná otázka. Napadla mě taky. :-)
0/0
21.9.2002 8:48

Tomik

Zaplava na kopci?
V roce 1997 se predavaly byty v objektu Hvezda v Praze 6 na Petrinach. Vzhledem k tomu, ze se jedna o jedno z nejvyse polozenych prazskych sidlist, dalo by se zcela logicky predpokladat, ze zaplaveni vodou zde neprichazi v uvahu az do chvile, nez zaprsi a vy zjistite, ze dodavatelem neni nikdo jiny nez nas znamy Metrostav. Meli jste videt , jak pri kazdem zaprseni se do prvniho podzemniho podlazi rinula stropem voda. Zemestnanci Metrostavu vodu vybirali vedry a lopatama do sudu a nikdo z odpovednych zamestnancu nevedel, kde mohla nastat chyba. Nekolik aut bylo poskozeno cementovou vodou a firma problem resila instalaci okapu. Ano nekolika okapu umistenych vlastne ironicky v zastresenem prvnim podzemnim podlazi. (Tyto jsou myslim stale jeste instalovany, ale problem byl snad dodatecne vyresen odbagrovanim jiz osete a upravene zeminy podel stavby a dodatecnou izolaci). Muzu vas ujistit, ze tenkrat pohled na vodu rinouci se stropem pysne novostavby a zaplavujici jeji sklepni a parkovaci prostory byl naprosto sokujici. Uvazoval jsem okamzite o televizni reportazi o tom jak bezpecne je prazske metro, na jehoz vystavbe se podilela stejna firma. (Zatekalo take do bytu v mistech, kde jsou zavesene na fasade balkony). Po sledovani nekolika poradu typu Klekanice apod. jsem od cele zalezitosti upustil, vedom si, ze lide maji vaznejsi potize. Dnes se to jevi jako nadcasova udalost a vlastne se o tom konecne poprve verejne zninuji. Jednim ze stavbyvedoucich byl pomerne arogantni a nekompetentni Ing. Meloun a Metrostav na vystavbe arealu Hvezda prodelal. Do budoucna bych osobne dal prednost, kdyby Metrostav mel s Metrem spolecny snad radeji jen ten nazev.
0/0
16.9.2002 14:19

Vašek

Kryt nebo hrobka?
Jsem docela rád, že nikoho nenapadlo schovat lidi do Metra. Ostatně pochybuji, že se tam ještě někdy někdo nechá schovat. To se asi většina lidí radši podívá na případný atomový hřib. Aspoň uvidí na co umřeli, utopit se v metru potmě mi přijde podstatně odpornější.
0/0
16.9.2002 13:01

Tomas

Kvalitra stavebních prací
Nevím jestli uzavřeli metro včas. Co ale vím, že je kvalita stavebních prácí poměrně nízká. To se samozřejmě týká i metra. I rádoby renomované stavební společnosti odvádějí otřesnou práci. Společnosti jako Metrostav, Subtera, IPS Skanska apod. by nemohly v zahraničí uspět a poku ano, brzy by je utopily v soudních sporech.
A hned tak se to nezmění. Dokud nebude hlavním kritériem ve výběrových řízení výsledná cena díla.
Pokud si chcete udělat obrázek o kvalitě vyhlášených a státem protěžovaných firem projďěte se po Praze, dopuručuji např. objekt Vinice, sídlo ČMSS, Oskar....
0/0
16.9.2002 12:54

Sinuhe

Re: Kvalitra stavebních prací
no myslim, ze do toho moc nevidis, ked ti ten super zahranicny investor pocas vystavby 10 krat zmeni, usporiadanie vacsinou uz hotovych casti a este si na tom prihreju polievocku damaci "zastupcovia" investora, len aby vykazovali cinnost a zasluzili si svoje peniazky, tak som zvedavy co by si asi tak postavil. Ked budes na stavbe 12 hodin denne 30 dni v tyzdni tak potom kritizuj. Chyba ani tak nie je vo firmach, ale v podmienkach ake tu panuju na trhu.Bohuzial je stale rozhodujucim kriteriom cena a ak nechces skrachovat tak ti mnoho priestoru neostava.
0/0
16.9.2002 18:50

Sinuhe

Re: Re: Kvalitra stavebních prací
sorry, v mesiaci samozrejme
0/0
16.9.2002 18:59

Troll

Re: Kvalitra stavebních prací
To je proste ceska mentalita.:-( Blby priklad ode me z domu - vymena plynoveho topeni, tkzv. vavky? Ci jak se to pise... Ukazalo se, ze vystupni otvor pro odvod spalin byl fakt MIZERNE zazdeny a kdyz jsem o tom mluvil s majitelem domu, ktery tenhle byt pred mym nastehovanim (cca 5 let) nechal komplet rekonstruovat, ukazalo se, ze firma fakturovala VYVLOZKOVANI kolem tohoto vyvodu. A ani to poradne nezazdili.:-(((
Pitomost, ale takhle to proste chodi. Kvalita sluzeb je mizerna. Jedinne co funguje je proste te firme/dodavateli stat za zadkem a jebat je, jinak to dojebou oni.:-(
0/0
17.9.2002 9:50

Tono

Re: Re: Kvalitra stavebních prací
Soudruhu tak nemluv!!! Kvalita sluzeb neni v CR spatna!!! Co napriklad ceske devky??? Kvalita sluzeb pry velmi dobra (pochvaluji si nejen zahranicni navstevnici ale i cesti soudruzi).
0/0
18.9.2002 15:24

kaca

je mi z vás špatně
Je mi líto, že jste tak moudré úsudky nevypouštěly ještě před tím, než se metro uzavřelo. Kolik z vás protestovalo, že metro není ještě uzavřené, když jste viděli, co voda udělala v jižních Čechách. Po bitvě je každý generál, protože vy všichni jste samozřejmě věděli, jak to dopadne...
0/0
16.9.2002 12:26

damra

Re: je mi z vás špatně
Nekdo urcite protestoval - bohuzel jen male urovni - treba varovanim znamych aby nejezdili metrem - na vyssi urovni by vas nikdo neposlouchal.Nebo snad JO ???? Kdo se byl podivat na dni otevrenych dveri v Holesovicich v tunelu pod rekou si podle mne musel byt jist ze Holesovice (metro) asi dobre nedopadne. Ze takhle dopadnou ale i jine stanice - to jsem opravdu necekal.
 
0/0
16.9.2002 17:24

Petr

Uzavřené včas?
Tak už je to opět tady. Zase se někdo snaží umlčet fakta. Každýmu rozumnýmu člověku dojde, že uzavřený včas nebylo.
0/0
16.9.2002 11:27

Tomas

válka
A co takhle atomová bomba? Ochránilo by nás metro jako atomový kryt, jak se uvádí?
0/0
16.9.2002 11:15

x

Re: válka
Myslim ze ano.
Pri jadernem vybuchu jde hlave o radiaktivni zareni a tlakovou vlnu. Pro ochranu pred zarenim jde pouze o to byt cim hloubejc tak je to lepsi, nebot cim vetsi vrstva tak tim pres nej projde mene zareni (je pohlecno prave touto vrstvou). Co se tyce tlakove vlny, tak ta by zrejme trochu tam zvysila tlak a zpusobila castecnou destrukci vstupu, ale nemel by byt problem je pak uvolnit. Tepelne zareni se siri v podstate jen na povrchu a do zeme by neslo, nebot hlina a beton je spatny vodic tepla. Jinak plynovou masku proti radioaktivnim casticim, bych si vsak nechal radeji nasazenou i v metru, nebot trochu radiaktivnich castic by tam urcite proniklo (ale mnohem min nez by bylo na povrchu). 
0/0
17.9.2002 10:32

Reeve

UZAVŘENÉ VČAS?
Metro bylo prý uzavřené včas. Pak mi tedy prosím, milá Michaelo, odpovězte na dvě otázky:
1. Jak je možné, že ty velké skleněné obklady z Náměstí Republiky voda odplavila až na Anděl? Že by se ty několik desítek kilogramů těžké kusy skla  procedily skrz zavřené (leč "netěsnící") tlakové uzávěry?
2. Jak je možné, že na Florenci zůstaly dvě soupravy? To bylo také úmyslné? Aby se jako umyly nebo co?
0/0
14.9.2002 19:10

esmerald

Re: UZAVŘENÉ VČAS?
Plny souhlas. Otazka, zda uzavery byly uzavreny VCAS a ne nejaky cas po katastrofe jen proto, aby se podvodne ( doslovne ) nekdo snazil zahladit stopy. O tomto musi prijit opravdu padne a nezvratitelne dukazy.
0/0
14.9.2002 19:50

x

Re: Re: UZAVŘENÉ VČAS?
Jako prvni to prohlizala komise spolu s Polici CR - preditm tam od zatopeni nikdo nebyl.
Jinak neni pravda, ze by DP nevedel ze byly uzavery uzavrene. Jejich uzavirani hlasili dispecinku odpovedni pracovnici. Takze pokud by nebyly, byla by to odpovednost techto pracovniku ze ohlasili dispecinku, ze jsou uzavrene a pritom nejsou - museli by totiz jinak nahlasit ze se jim to kvuli nedostatku casu nepovedlo. A teprve pak by mohla byt i odpovednost nekoho jineho.
0/0
16.9.2002 15:34

no

Re: UZAVŘENÉ VČAS?
Reeve, jěště jsi nikdy neviděl netěsnost širokou 40 cm? Proč se divíš? Vždyť tady je spíš normální zodpovědnost široká 0 cm.
0/0
14.9.2002 22:57

x

Re: UZAVŘENÉ VČAS?
1) Uzavery nejsou v tunelech nijak casto a je mozne ze mezi Andelem a Namestim republiky zadny nebyl.
2) Nepredpokladalo se proniknuti vody pres uzavrene uzavery a tak na Florenci zustaly soupravy, ktere jsou tam kazdy den parkuji. Rano vyjizdeji soupravy ze vsech konecnych i z techto mist najednou. To aby mohlo metro zacit v 5.00 zajsit po cele trasy a ne nekdy na konci cekat az do 5.40 nez prijede prvni vlak ze Zlicina.
0/0
16.9.2002 12:44

t0m

Re: Re: UZAVŘENÉ VČAS?
To je snad nějaký ftip, ne?????
1) Mezi Andělem a Náměstím Republiky prochází metro pod Vltavou. Na tomto místě nebudou tlakové uzávěry??? To snad ne....
2) DP se neustále obhajuje, že na takovou potopu metro nebylo projektováno. V úterý večer už bylo jasné, že nás stoletá voda nemine. Tak proč tam ty soupravy nechal?
Pravda bude někde jinde. Každý se v případě ohrožení snaží zachránit svůj majetek. Ale proč by to dělalo vedení DP, když z jeho kapsy to nejde??? Lhostejnost ke svěřenému majetku a následné lži a sprosté zatloukání je perfektní důkaz. Hlavně že si Němec s Houfkem v krizovém štábu notovali, jaxe vše sqěle daří. Na důkaz, jak perfektně vše zvládli by si teď mohli prohodit funkce. Žrát a chlastat za peníze města lze totiž v každé podobné funkci a jiné znalosti k jejím výkonům nepotřebují.
t0m
0/0
17.9.2002 10:34

LuLu

Kdo to zaplati?
No a ted by to mel Metrostav opravit gratis. Jinak to nevidim.
0/0
14.9.2002 18:18

David

Re: Kdo to zaplati?
Absolutni souhlas. Jenze, pravdepodobne by to pak dopadlo tak, ze by zkrachoval a majetek by byl vytunelovan.
0/0
14.9.2002 19:03

Dan

Re: Re: Kdo to zaplati?
Alespon by uz nepachal skody.
0/0
16.9.2002 14:27

h

šř
no néé...
0/0
14.9.2002 16:59

Pokemon

A ted si predstavte
ze by se do metra evakuovaly desitky tisic lidi, treba v pripade protrzeni slapske prehrady....a vsichni by pochcipali.
0/0
14.9.2002 14:35

Jirka

Re: A ted si predstavte
Metro melo byt kryt proti leteckemu a chemickemu utoku a ne proti vode - uz si videl aby nekdo utikal kuli vode misto na kopec pod zem ?!
0/0
14.9.2002 15:16

Jakub

Re: Re: A ted si predstavte
Pokud vím, tak se s poškozením přehrad počítalo právě při leteckém útoku. Kam potom? Na kopci budeš mít pěkný výhled...
0/0
14.9.2002 15:58

Zulu

Re: Re: A ted si predstavte
To se mylis Jirko. S metrem bylo oficialne pcitano jako s hlavnim ukrytem pro lidi v centru v pripade protrzeni prehrad na Vltave.
0/0
14.9.2002 16:06

Jan Herna

Šlendrián a fušerství v Metru
   Že stavba byla zfušována,že nebyla proti velké vodě zajištěna stavba pokračování Metra za Nádraží Holešovice je fakt.Další fakt je,že obojí stavěl Metrostav jako generální dodavatel.Fakt je,že ti co to stavěli nebyli jenom Pražáci.Teď jde myslím o jedno,abychom zajistili,aby při opravách a dostavbě Metra nám slavný Metrostav opět neodevzdal stejně nekvalitní práci.
     Podívejme se kolem sebe,nekázeň ve všem.Neukázněný je považován za chytrého a na toho,kdo po nás požaduje kázeň se podávají stížnosti.Závady na Metru někdo způsobil,někdo místo betonu dodal cihly a tvárnice,nějaký mistr na to měl dohlížet a také nějaký inžinýr to měl kontrolovat.Ti všichni se na tom podílejí.Nebudu-li tomu říkat hůře byla to obyčejná a nejen tehdy běžná snaha všechno obejít,na všem vydělat.Kdepak asi skončil ten chybějící beton?A copak dělají dneska ti,co tenkrát za stavbu zodpovídali.Ne nějaký neznámý dělník,který se dnes asi zjistit nedá,ale mistr,stavbyvedoucí, sta- vební dozor a ti nad nimi.Na které stavbě byli zodpovědnými sověti a kde už naši?A pokud jsem slyšel na Metru dělali i Moraváci i Slováci,takže v tom fušování s největší pravděpodobností lítáme všichni.Tedy všichni,kdo tam dělali a fušovali.
   Domnívám se,že škody způsobené povodní byly velké všude,kudy velká voda prošla.A v menším místě může mít i menší škoda velký dosah.V Praze byly poškozeny velké plochy,protože Praha je veliká a škody jsou značné, protože to zasáhlo i to čemu říkáme paměť národa.Domnívám se,že než na sobě vzájemně hledat chyby a nadávat si vzájemně,by bylo lepší poradit se jak škody co nejdříve společně odstranit a ukázat tak světu,že jsme civilizovaný  národ a ne skupina rozhádaných bab,které hledají koho pomluvit.O takové totiž není ani v EU zájem.
    Takže dost hádek a do práce na odstraňování škod,kdekoliv.
0/0
14.9.2002 12:55

Petr

Re: Šlendrián a fušerství v Metru
Zaujal mne pojem Pamět národa. Povoden nám osvěžila pamět. Ukázala nám naše kořeny a ty jsou v maší komunistické minulosti. At se podívám kam chci musím konstatovat, že to vypadá přesně jako za bolševika, zatloukaní, lhaní,neodpovědnost atd.. A když nekvalitní metro, proč né nekvalitní Temelín. Do Evropy ještě dlouho patřit nebudeme.Zatím se s Houfkem Simpsonem potulujeme po Balkaně.
0/0
15.9.2002 11:51

Jan

Re: Re: Šlendrián a fušerství v Metru
je to nedávno, kdy švýcarský dispečer odešel z pracoviště, havarovalo letadlo s desítkami dětí a ještě se to Švýcaři snažili (než se pravda provalila) hodit na mrtvého ruského pilota, že by taky kořeny v komunistické minulosti?
0/0
16.9.2002 7:32

Petr

Re: Re: Re: Šlendrián a fušerství v Metru
Aha,tak se pravda provalila. Ale v tom je pravě člověče ten zasadní rozdíl. Tady se pravdy nedobereme, system totiž nefachá jak by měl a to proto....
0/0
16.9.2002 23:32

Zulu

Zlaty cesky rucicky!!!!!!!!!!!!!!
Ale jen v pripade, ze jde o vlastni trakturek nebo chalupu. Jinak "zlaty cesky ojebavaci"
0/0
14.9.2002 11:47

hm ten socialismus

jo revoluce, to je vzdycky bordel at je sametova nebo ne. Ostatne vsimli jste si jak pravda a laska zvitezila nad Vaclavem Havlem?
0/0
14.9.2002 11:23

Bubin

Postavíme si Národní metro nové a krásnější.
Oznamujeme Všem dobrým Čechům že mohou posílat peněžité částky pod heslem"vědma Němec" na konto turecké obchodní banky.Částky vyžší než 100 000 korun posílejte na heslo" Magistrát národu" tamtéž.Ujišťuji všechny dobré Čechy že není důvod k jakýmkoliv obavám.Zaručeně budou rozkradeny. 
0/0
14.9.2002 8:08

Ron Sellers

Kursk
Pripomina mi to situaci mezi dvema valkami, kdy se Nemecko uplne podelalo a posilil se vliv NSDAP. To jsou zlate ceske rucicky, at jsou z Jicina nebo Ouholicek. Taky tady je videt uplna ztrata idealu, kdy se lidi odnaucili neco delat uplne, srdcem = tak jak to ma byt a dle presvedceni. Tady vidim vcetne marnost/marnost snahy o zbohatnuti to nejvetsi nebezpeci pro existenci kmene v ceske kotline. Tahle generace musi zmizet.
0/0
14.9.2002 8:02

Pilat

Takže přece jen slavná česka dvojčata
0/0
14.9.2002 6:31

Pilat

Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
kritik: tak panove zadne dalsi vymluvy kdo zavinil tento havariini stav?
dopr. podnik: vina je na nedbale praci stavitelu metra a to byli slovaci a moravaci!
kritik: konstrukcni kancelar byla v rukou prazaku ne?
dopr.podnik: pod vedenim rusu!
zprava v tisku : V prubehu stavby metra, byly chybnou projekci ruskych odborniku, pres namitky prazskych ingenyru, prosazeny nezpusobile stavebni metody prace a dale pak nekvalitni prace moravskych a slovenskych delniku, kteri metro staveli, mela za nasledek havariini stav naseho metra v dobe zaplav. Tuto zpravu se nam podarilo obdrzet o sefa prazske udrzby metra a jeho zastupce panu Schlendriana  a Fuschera.
0/0
14.9.2002 6:51

Snajper

Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
Neboli by to Cesi aby ihned potom, ako sa zisti ze nieco zbabrali vlastnymi zlatymi rucickami nenasli vinnika niekde mimo vlastny narod.
0/0
14.9.2002 9:20

Pepa

Re: Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
pekne se tu hadate.............kdy se stavelo metro? stavel to CELY narod a to jak Cechy, Morava, Slezsko tak Slovensko. Takze o co jde? Jde o to aby nekdo ukazal tahle stavebni ceta to takhle na prikaz sveho mistra udelala a tenhle stavebni mistr ma za to tenhle barak a tenhle stavbyvedouci to mistrovi naridl a ma za to baraky dva a s bazenama. Kolaudacni ceta tezko na oblozeny zdi pozna co je pod obkladem. No a pak bude jasno kde je ten beton misto cihel ........... a pak zavrit. Coz by ovsem znamenalo likvidaci Metrostavu, pac by pulka (optimisticky odhad) sedela v bani z poctiveho betonu ........... :o)
0/0
16.9.2002 11:32

x

Re: Re: Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
A co kdyz to bylo takhle rika nekdo z KSC rediteli Metrostavu:
"Ja sice vim, ze mate zpozdeni ale ja kvuli tomu nebudu odkladat prestrizeni pasky Husakem v ten cas jak bylo naplanovano. Musite to zkratka tak udelat aby to bylo jinak by ses slavnostniho otevreni trasy B nemusel dockat ve funkci reditele."
A reditel si v zapeti zavolal hlavnio mistra stanice Mustek:
"Nejak to musis Pepo udelat, tak tam dej klidne cihli misto betonu a on to stejne zkoumat nebude nikdo, dulezitejsi je aby stavba byla vcas a soudruzi byly spokojeni a mi meli sve premie."
0/0
16.9.2002 12:53

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
Tato hypotéza mi připadá velice pravděpodobná. Nedělal jsem sice nikdy na Metru, ale na jiných stavbách, ve kterých jsme měli předběhnout ty podlé kapitalisty jsem se účastnil jako student-brigádník. To víte, jinak by mě nevzali na studentské koleje a musel bych denně dojíždět.
0/0
16.9.2002 15:58

Michal

Re: Re: Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
Moc pekne
0/0
16.9.2002 13:45

Pepa

Re: Re: Re: Takže přece jen slavná česka dvojčata
pekne se tu hadate.............kdy se stavelo metro? stavel to CELY narod a to jak Cechy, Morava, Slezsko tak Slovensko. Takze o co jde? Jde o to aby nekdo ukazal tahle stavebni ceta to takhle na prikaz sveho mistra udelala a tenhle stavebni mistr ma za to tenhle barak a tenhle stavbyvedouci to mistrovi naridl a ma za to baraky dva a s bazenama. Kolaudacni ceta tezko na oblozeny zdi pozna co je pod obkladem. No a pak bude jasno kde je ten beton misto cihel ........... a pak zavrit. Coz by ovsem znamenalo likvidaci Metrostavu, pac by pulka (optimisticky odhad) sedela v bani z poctiveho betonu ........... :o)
0/0
16.9.2002 11:32

Krut'as

Takze shrnuto a secteno!
To znamena, ze jste si ten vas prazsky div 20teho stoleti zfusovali jako vsechno ostatni! O jeden Czech smejd vic, nebo min, koho to zajima? Hlavne ale, ze jste zato osocovali kde koho, vcetne Rusaku (tem navic vycitali, ze privezli malo vodky, jako byste ji tam v te dobe nemeli dost)! Nepamatuji se, ze by nekdy bylo vytopene Metro v Rusku a to je co rict pri kvalite jejich vyrobku. Takze Pepici a Pepiny, bud' ta ponorkova hromadna doprava a nebo kryta plovarna. A muzete zavrit Podoli, aspon se nikdo nespali na slunicku!
0/0
14.9.2002 5:34

Vix

Re: Takze shrnuto a secteno!
V Petrohradě jsou už roky zaplavené 2 stanice a trasa mezi nimi. Provalil se tam tunel a nikdo neví, co s tím ...
0/0
14.9.2002 10:26

Krut'as

Re: Re: Takze shrnuto a secteno!
Vids clovece to ti mi uslo. Tak proc tam proboha nekoho neposlete aby jim poradil. Soude podle ceskych expertu na veskere svetove problemy, ktere zde dene potkavam, by se urcite nekdo u vas nasel, nemyslis? Ja bych to napriklad vyresil hned! Z kazde strany jeden zataras a policajt s baterkou a udelal bych objizdku!
0/0
14.9.2002 13:43

Jan Motl

Re: Takze shrnuto a secteno!
Ty Kruťasi jseš jenom blbej ,primitivní kecal který vše jenom neguje a nenávidí svojí původní vlast ,je mi tě líto chudáku.Taky můžeš být cikán který se naučil psát,v každém případě je mi tě líto protože nejen že nepomůžeš ale jen na zemi z které si vzešel ,pliveš.Skončil jsem s tebou.
0/0
14.9.2002 18:53

Krut''as

Re: Re: Takze shrnuto a secteno!
Jeniku nemel jsem tuseni, ze jsme byli kamosi. Ani nevis jak mne mrzi, ze jsi se mnou skoncil
0/0
15.9.2002 3:47





Najdete na iDNES.cz