Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSSD rozpoutá kvůli kandidátovi kampaň

Jeden z předvolebních slibů Unie svobody - přímá volba prezidenta - se vládní straně prosadit už nepodaří. Takovou malou záplatou může být chystaná akce sociálních demokratů. Malé referendum o prezidentském kandidátovi ČSSD začíná mít jasnější obrysy. "Dáme lidem možnost, aby hlasovali o našem prezidentském kandidátovi," řekla iDNES místopředsedkyně strany Marie Součková. "Voliči se o této možností dozvědí z novin, hlasovat budou moci i na internetu." Ostatní strany s podobnou kampaní nepočítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Saša

Přímá volba?
Přímá volba není dobré řešení.
Bylo by to podobné jako s volbou senátorů. Nějaká strana by musela někoho nominovat a občané by mohli vybírat jen z nominovaných, a to dvoukolově. Takže žádná záruka toho, že se tam dostane ten, koho by tam občané rádi viděli. Naopak velké nebezpečí, že tam bude sedět "menší ze dvou zel". Nedělejte si o přímé volbě iluze - v Německu ve 30. letech by to Hitler přímou volbou také určitě vyhrál. Spíše bych doporučil jinou variantu: 1. Vytvoření sboru volitelů, který by se skládal z poslanců, senátorů, členů vlády (kteří nejsou senátory ani poslanci), soudců Ústavního soudu, soudců Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, členů krajských rad (tedy radních všech krajských samospráv), primátorů statutárních měst, starostů všech měst nad 50 tisíc obyvatel, a také všech bývalých prezidentů (ČR samozřejmě) a právě úřadujícího prezidenta. Možná by měli být členy též rektoři vysokých škol a děkani jednotlivých fakult. 2. Návrh na kandidáta by mohl podat každý zletilý a svéprávný občan České republiky, přičemž by k tomu nepotřeboval žádné podpisy. 3. Sbor volitelů by shromáždil úplně všechny návrhy (třeba i několik tisíc) a o všech by v tajné volbě hlasoval. Každý volitel by mohl mít třeba dva hlasy, které by však nemohl dát jednomu kandidátovi. Elektoři by se k tomu nemuseli scházet, žádnou diskusi mezi sebou by o tom nevedli. Doma by si přetli ten sáhodlouhý seznam a na lístek by vklidu napsali své dva tipy a lístek by odvezli na Hrad do urny. 4. Po sečtení hlasů by dosavadní prezident oslovil dvacet nejúspěšnějších kandidátů, zda se svou nominací souhlasí. Nebo třicet, měli-li by elektoři dva hlasy. 5. Ti, kdo by se svou kandidaturou souhlasili (tedy nejvýše dvacet, eventuelně třicet), by byli předhozeni lidu. Ne k přímé volbě presidenta, ale k volbě pěti kandidátů na prezidenta. Nebo šesti - to už je vcelku jedno, jenom by jich nesmělo být méně než pět. 6. Pět (šest) kandidátů, kteří by dostali od voličů nejvíce hlasů, by znovu šli do sboru volitelů. Elektoři by tentokrát měli jen jeden hlas a museli by jednat v plénu. Přitom by samozřejmě byla možná diskuse a předkládání argumentů k přesvědčování ostatních. 7. Prezidentem by se stal ten, kdo by od sboru volitelů dostal v jednokolovém tajném hlasování nejvíce hlasů. Zdá se to složité? Ano, ale bylo by to dobré vyvážení mezi lidem a patricii. A možná by aspoň někdy byl vybrán ten nejlepší. Riziko "menšího ze dvou zel" by nebylo tak veliké. Tak vážnou věc jako volbu prezidenta na 5 let si přeci můžeme dovolit dělat složitě. Navíc myslím, že při takto vyváženém systému bychom prezidenta klidně mohli volit na 7 let.
0/0
1.10.2002 16:37

Janda

Zeman nebo Klaus jina alternativa neexistuje politicky!
0/0
27.9.2002 9:22

Inkvizitor

Vy někdo toho presidenta potřebujete ?
Pokud zrovna nejste kriminálník - aby vám dal milost, nikdy se s presidentem nesetkáte a nikdy jej nebudete potřebovat. Jediné, kdy zjistíte, že nějakého presidenta máme jsou chvíle, kdy se dozvíte, kolik stálo jeho léčení ( zásadně v zahraničí ) kde zase něco cancal naprosto mimo téma, co provedla Dáša atp..
Národ o 10 mil. lidí nepotřebuje tolik ústavních činitelů jako máme. Zcela pohodlně by nám stačila jedna sněmovna, její předseda jako hlava státu a předseda vlády. Proč vytvářet nová a nová korýtka - vzdyť nám ti lidé u nich nic nepřináší !!!!!
 
0/0
27.9.2002 9:06

Krut'as

Proc maji bolsevici ve vsech politickych stranach CR strach nechat lid volit sveho presideta???
Na druhou stranu si nedovedu predstavit jak by to dopadlo! Asi byste sli vykoat Klemu Gottwaldovic a zvolili jeho. Jeste ze mate v CR tu demoggraccyju a ze vas presidenta bolsevici vsech odstinu cervene az po tu ptačí modrou, volit nenechaji! To by to dopadlo
0/0
27.9.2002 3:42

Honza

je to úplně jedno
kdo bude v této zemi prezidentem
0/0
26.9.2002 22:15

Jan Hovorka Lohniského 901 Praha5

Re: je to úplně jedno
No konečně rozumný názor. Milí čecháčci, uvědomte si, že přímá volba prezidenta (o nějakých nezávazných referendech vůbec nemluvě) má smysl pouze v prezidentském systému, kde si prezident zároveň sestavuje vládu a je její hlavou. Proti němu pak stojí jedno-, nebo dvoukomorový parlament, který musí činění exekutivy požehnat. Tak tomu u nás není. Prezident sice podepisuje zákony, ale když nepodepíše a sněmovna je rozhodnuta jej přijmout, prostě ho přehlasuje a přijetí příslušného zákona se prostě jen zdrží. Vůči vládě pak už nemá pravomoci prakticky žádné. Volání po přímé volbě je prostě jen propagandistickým oblbováním občánka, který má pak dobrý pocit, že někdo brání jeho právo rozhodovat. Třeba to různým úniím a sociálním demokraciím (bolševiků) přunese nějaký hlas navíc a prosťáček si neuvědomuje, že jediný okamžik, kdy se skutečně může podílet na spolurozhodování o věcech příštích je okamžik, kdy vhazuje příslušný lístek do příslušné urny při parlamentních, senátních, či obecních volbách. 
0/0
27.9.2002 11:09

Afro

To je strasny!
Zeman prezidentem - to je (doufam nejen pro me) strasliva nocni mura! Mysl se zdraha to pripustit. Ne, neverim tomu. Kde bere ten clovek tu drzost, ze necely pulrok po svem tolik proklamovanem "odchodu" z politiky uz pripousti svou kandidaturu na prezidenta?! Moc se omlouvam Vaclavu Klausovi a vsem, kteri Zemanovu "odchodu" neverili, pokud jsem je obvinoval z paranoii. Ukazalo se, ze jsou to realiste. Presto opakuji, ze neverim, ze by byl MZ nakonec prezidentem opravdu zvolen. To uz by nam prezidenta mohl delat treba Ludek Sobota.
0/0
26.9.2002 20:40

Jan Hovorka Lohniského 901 Praha5

Re: To je strasny!
ˇkoda, že už umřel Felix Holcman, myslím, že jeho komika by tento stát reprezentovala lépe.
0/0
27.9.2002 11:11

USAma

Dáša na Hrad!
0/0
26.9.2002 19:18

Jankova

Re: Dáša na Hrad!
V zadnem pripade. Je bez srdce, bez soucitu a bez morality.Budeme radi az odejde.
0/0
26.9.2002 19:30

xxxx

Kampan ... grrrrr
Dete do <> s internetovym referendem, dejte nam referendum normalni. Dokazte, ze vam nejde jen o vase koryta.
0/0
26.9.2002 18:21

Jirka

Připojuji se k návrhu
na nominaci RNDr. Grygara. Všichni ho znají a ve světové politice bude mít jako astrofysik úctu. Taky je schopen přemýšlet racionálně a oprostit se od emocí, takže hned tak nějaký slint z parlamentu nepodepíše.
0/0
26.9.2002 9:56

B

Paní Libuši Benešovou
Nazrála doba, aby do prezidentské funkce byla zvolena žena. A nevidím vhodnější kandidátku než paní Libuši Benešovou - de facto první Dámu českého veřejného života (i když nyní nezaslouženě v ústraní) - jednáním a schopnostmi. Mluví pro ni i podpora Václava Klause. Ostatně ten je nejvhodnější mužskou variantou pro prezidentský stolec (v takovém případě by p. Benešové slušelo předsednictví ODS). S takovými lidmi by si prezidentský úřad zasloužil zvýšení pravomocí.
0/0
26.9.2002 9:25

Ivo

Re: Paní Libuši Benešovou
Libuše Benešová se podle mne velmi hodí na mluvčí Václava Klause. Prezident není a doufám nebude mluvčím žádného stranického lídra!
0/0
26.9.2002 19:07

Afro

Re: Paní Libuši Benešovou
Tento nazor podepisuju.
0/0
26.9.2002 20:43

Kvarkot

Re: Paní Libuši Benešovou
Proboha, to musel psát naprostý idiot a prakretén...
0/0
26.9.2002 20:56

Afro

Re: Re: Paní Libuši Benešovou
Jdi do hajzlu, tobe taky nikdo sproste nenadava, ackoli by sis to zaslouzil!
0/0
26.9.2002 21:01

Inkvizitor

Re: Re: Paní Libuši Benešovou
Nek, to psala Benešová sama.
0/0
27.9.2002 9:34

bugs

Re: Paní Libuši Benešovou
tak to by byl zatim ten nejhorsi kandidat(ka) o kterym sem slysel...to uz radsi kdokoliv jinej
0/0
26.9.2002 23:16

Lister

ALEXANDER HEMALA FOR PREZIDENT
A co Alex, urcite by se vyjimal na CT pri novorocnim projevu, navic ma neuveritelnou vydrz, co pamatuju, vypada porad stejne, zkratka Alex je nesmrtelny ;O)))
0/0
25.9.2002 23:41

Boban

Re: ALEXANDER HEMALA FOR PREZIDENT
Lepší Alex než Zeman. Vůbec nechápu co se tam ta ostuda národa ještě snaží vecpat. Zemane, zůstaň už na chatě a neotravuj lidi!!!
0/0
26.9.2002 7:36

Jan

Uhelne Sklady bez svobody !
Copak se to děje s naší Unií svobody, vzorem všech ctností? Proč je na tom tak zoufale zle? Předně vychází teprve dnes v plné míře najevo jedna skutečnost: stranou, která prohrála poslední volby do Poslanecké sněmovny, nebyla ani tak ODS, jako především naše strana politické čistoty a morálky podporovana V. Havlem.
0/0
25.9.2002 18:49

M. K

Jak jste jen mohli zapomenout
na citróna!!! Takovej sqeley prezident y to yl... takže mopje vola je: CITROOOOON!!!!
0/0
25.9.2002 18:21

Honza

Pro mě je Milouš Z. nepřijatelný
Doporučuji přečíst si články Bude prezidentem ČR zase komunista? http://www.humintel.com/clanek53.htm Proč ne Pithard, proč ne Klaus? http://www.humintel.com/clanek54.htm ostatně celá tato doména obsahuje kvalitní necenzurované články rovněž doporučuji: http://www.aaawebpages.cz
0/0
25.9.2002 18:16

USAma

Re: Pro mě je Milouš Z. nepřijatelný
A pro mne je nepřijatelný soudruh Pithart, komunisra převlečený do křesťanského kabátu!
0/0
26.9.2002 19:15

0/0
25.9.2002 18:14

Krysar

Paula Wild for president
to by bylo neco ... vsechny by mela a vsem dala, takze CR svetova velmoc ... a vsichni prezidenti by jezdili na Hrad na "navstevy" ... a bylo by krasne ... PAULA WILD FOR PRESIDENT!!!
0/0
25.9.2002 18:04

MM

Buran !!
 
   Vážení, já si myslím, že prezidentem by měla být především OSOBNOST, což nějaký Bureš není, natož pak Zeman !!! Člověk, který se svými projevy v době svého úřadování odhalil jako normální BURAN, je pro prezidenstké křeslo zcela nepřijatelný! Halík, Grygar, Jařab... jo, s tím už se souhlasit dá.
0/0
25.9.2002 17:33

Radek

ideální kandidát
Domnívám se, že naprosto ideální kandidát pro prezidentské volby by byla paní  Doc. MUDr. Jaroslava Moserová, DrSc. Je to bezesporu inteligentní, uznávaná a nekonfliktní osobnost. Přestože bych ODA nevolil, s jejich návrhem na osobu prezidenta naprosto souhlasím. http://www.oda.cz/print2.asp?id=104
0/0
25.9.2002 17:21

Krcil

Re: ideální kandidát
No jo ale co známky......
0/0
25.9.2002 17:44

Krcil

Re: ideální kandidát
No jo ale co známky......
0/0
25.9.2002 17:44

King

Re: ideální kandidát
CHA CHA CHA CHA. Vážený pane, když už žena, tak alespoň trochu atraktivní.
0/0
25.9.2002 17:44

VitaminA

Dnes
Dneska na Klause může nadávat jenom naprostý imbecil. Každý chce mít za prezidenta někoho naprosto neschopného. Myslím, že při přímé volbě má VK celkem reálnou naději. Držíme všichni palce.
0/0
25.9.2002 17:08

Ivo

Re: Dnes
Dnes je už V. Klaus pro pravičáky na odpis. Ale trafiku v púodobě prezidenta by mu dali. Nechápou, že prohráli volby a šanci budou mít asi nejdřív za 4 roky. Vitamíne, s Kohákem nemusíme souhlasit, ale oproti jiným favoritům to není narcistní sobec, ale člověk filozofického formátu. V. Klaus by v přímé volbě získal něco přes 30% a porazil by jej snad každý protikandidát v 2. kole.
0/0
26.9.2002 19:12

to je jedno

Je i jeden člen ČSSD, který by byl schopen
nadstranického jednání a je to (moudrými lidmi) uznávaná osobnost :
Pan profesor Erazim Kohák
To je skutečně Pan Profesor (na rozdíl od jistého narcisty).
0/0
25.9.2002 17:00

VitaminA

Re: Je i jeden člen ČSSD, který by byl schopen
Vy bolševický kolaborate!!!
0/0
25.9.2002 17:11

Mara

Re: Re: Je i jeden člen ČSSD, který by byl schopen
Hele ty frajere!!Běž se poklonit své ikoně Velkého kormidelníka V.K. a neurážej prof. Koháka.Ten si narozdíl od Klause zachoval morální kredit a nevidím jediný důvod proč by nemohl být prezidentem.Je vidět, že iDNES se stává odéesáckým doupětem.Hanba!!
0/0
26.9.2002 18:53

Tajemný anonym

Re: Re: Re: i jeden člen ČSSD, který by byl schopen naprosto všeho
Kohák je jednoznačně extremista a nevidím důvod, proč by prezidentem výt měl. Mimo jiné tento pán vymýšlí kvóty, kolik může žít na zemi celkem lidí a nerad bych se dožil druhého kroku. Takovým lidem moc do rukou nepatří. Vidím, že se s redakcí shodnete v tom, že voliči některých stran sem nemají mít přístup. Vzhůru k budování jednotné socialistické Evropy s jednou měnou jedním přípustným názorem! 
0/0
26.9.2002 19:18

Saša

Re: Je i jeden člen ČSSD, který by byl schopen
Kohák je ekoteroristický lump.
0/0
26.9.2002 8:03

Kvarkot

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.9.2002 21:23

yy

Ja myslim, ze nejlepsi president by byl Pikachu. Nebo Karel Gott - to vyjde nastejno.
0/0
25.9.2002 16:56

Saša

Já doporučuji
pana RNDr. Grygara.
0/0
25.9.2002 16:50

to je jedno

Ať je prezidentem osobnost,
která bude národ spojovat, ne rozdělovat. Rozhodně ne Klaus nebo Zeman. Úřad prezidenta nebyl vytvořen k léčbě osobních kariéristických mindráků.
0/0
25.9.2002 16:46

AFH

President...
Asi vim, jake ted prijdou reakce, ale stejne si neodpustim pripomenout jedno drive zminovane jmeno - Tomas Halik. Proc ne? Filosoficka fakulta UK, vecny projev, nezkorumpovana osoba... President, co se tyce pravomoci, u nas stejne mnoho moznosti nema, jde spise o representacni osobu pro zahranici - proc tedy nevolit nekoho, kdo si jiz svou pozici na mezinarodnim poli vybudoval a ma uctu i v nasich kruzich? Prominte, ale Milos Zeman mi ze stejneho hlediska moc verohodne nepripada....
0/0
25.9.2002 16:44

to je jedno

Re: President...
Přihodím další jméno : prof. Jařab.
Vůbec si myslím, že spíš než stranický politik by to mohl být někdo z akademické půdy.
0/0
25.9.2002 16:49

Wendellin

Re: Re: President...
Přihodím ještě jedno - Miloš Frýba. Ano, Miloš Frýba for president!
0/0
25.9.2002 19:14

Petr

Re: President...
Halík a svatý Cyril, ty by nám předvedli zač je toho loket. Doporučuji Vaší ctěné pozornosti rozbor ztrát pro republiku z nastávajícího navracení majetku církvím.
0/0
25.9.2002 21:14

Miner

Re: President...
S panem Halíkem jste to, myslím,  trefil docela dobře. Osobně jsem se s ním viděl jen jednou, ale několikrát jsem pozorně sledoval jeho projev při různých televizních debatách. Připadá mi vcelku věrohodný, kultivovaný a schopný obstát na postu prezidenta.
Souhlasím také s názorem, že mezi současnými vrcholovými politiky (např. p. Klaus - i když si ho vážím nebo p. Zeman) by nebylo šťastné moc vybírat. Bál bych se toho, že by se nedokázali zbavit svých politických přesvědčení. Já osobně považuji postavu prezidenta - alespoň v našem státě - jako reprezentanta národa, nikoli nějakého politického směru.
0/0
25.9.2002 21:34

Honza

socdem by neměla zneužívat volby ke svým účelům a porušovat volební zákon
není mi jasné jedno - jak může sekretariát jedné politické strany chtít využít celostátní volby, které platí stát a tudíž všichni, ke svým vlastním politickým a propagandistickým cílům? Nápad přidat k lístkům jména kandidátů na prezidenta - to je přece akce ČSSD?
Ať volby zaplatí ze stranické pokladny, jestli je chtějí využívat ke své vlastní politice, anebo ať dodržují ústavu a používají jí předepsané procedury. Jsou u vlády druhé období, proč nezměnili volební systém už dříve? Jestliže mi u voleb dá někdo do ruky obálku ještě s něčím jiným, než s volebními lístky, jedná se o porušení volebního zákona.
0/0
25.9.2002 16:33

LADA

PRESIDENT
Navrhuji zmenit nazev CESKA REPUBLIKA na nazev KRALOVSTVI CESKE a potom by mohl VACLAV ZVANY HAVEL kandidovat znova . Porad by byl lepsi nez obevujici se typy .
Soc.dem . strana se muze ptat na presidenta ve sve strane ! Ostatni strany maji pravo si snad navrhnout sveho cloveka . O tom je demokracie pane Spidla a ne jak nam ji predvadite dnes !
0/0
17.9.2002 16:15





Najdete na iDNES.cz