Diskuze

Na 11. září vzpomněl i bin Ládin

Celý svět vzpomíná na události 11. září 2001. Stranou nezůstal ani muž, podezřelý z toho, že útoky na Světové obchodní centrum v New Yorku a Washington zorganizoval Usáma bin Ládin. Katarská satelitní televize Al-Džazíra v úterý přinesla videozáznam s jeho prohlášením. Oslavuje v němž sebevražedné únosce letadel jako lidi, kteří změnili běh dějin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

13. 9. 2002 8:15
Proč to všechno ??
Já nevím, ale připadá mi, že za těmi všemi událostmi stojí peníze. Proklínané, ale potřebné peníze. Nepřipadá vám divný, že Amerika má pořád zájmy na blízkém východě ?? Není tam náhodou ropa ??  Nechci nějak komentovat, kdo je špatný a kdo dobrý, jestli Ládin, Saddam nebo amíci, ale mám pocit, že svatý není ani jeden. Jen mám strach z toho, že se amerika přestane ovládat a nedokážu si představit, jak by to mohlo skončit. Uvidíme .....  doufám že dostanou rozum.
0 0
možnosti

gigi

12. 9. 2002 12:05
Ládine, ty kurvo ...
0 0
možnosti

GhorX

12. 9. 2002 6:04
Nepoučitelní
Je to velmi jednoduché - do určité doby se velmoc chová rozumně, chrání sama sebe, stará se o své občany, dává jim vzdělání a blahobyt. Bohužel, postupně také generuje od reality odtržené humanisty, kteří nechápou, že "venku" věci fungují jinak. Ti venku zase nechápou, proč u nich je bída a hlad, když *tam* je tak fajn, a tak si myslí, že je velmoc okrádá a zneužívá. Toho se rádo chytí několik vůdců, obvykle vytvořených z peněz pomoci těm nejchudším a vyhlásí velmoci svatou, definitivní, tajnou nebo jakoukoliv jinou válku. Samozřejmě, i tady se najde spousta rozumných lidiček, kteří budou tvrdit, že blbě to dělá ten vůdce, jenom bída na manipulaci národa nestačí. Takže: bída souvisí s nevzdělaností a to oboustraně. Co nám tam chybí ? Aha - idol. Tzn. máme vůdce, nevzdělaný a zbídačelý národ, sjednocený společnou vírou, ať už je to Bůh, Aláh, nebo třeba rudá hvězda, poslední pochybovače přesvědčíme *ostrými* argumenty a můžeme jít věc... Jak to, že se peníze na pomoc dostanou do rukou podvodníků ? No protože velmoc uznává principy svobody a nemůže říct - my vám přesně řekneme, co budete dělat. Humanisti, tvořící velkou část společnosti, by to nedovolili. Ti samí humanisti, kteří si myslí, že když dáte průměrnému cikánovi dost peněz, stane se z něj slušný člověk... Asi nikdy nebudu oficiální verzi těchto událostí věřit na 100%. Ale napadá mě jedna věc - kdyby nezemřelo těch 3000 lidí, kdyby nebyly zničeny symboly velmoci; mohli by její vůdci takto tvrdým způsobem napadnout pravděpodobně nejschopnější teroristickou síť na světě, to vše bez rizika odporu ostatních moderních (tzn. humanistických) států ? Jakou jistotu mám, že tato organizace, v té době tiše podporována mnoha (a hele) chudými, nevzdělanými a nábožensky zaslepenými lidmi po celém světě, nechystá skutečně konečný úder ? Spekuluji, samozřejmě. Uvidíme...
0 0
možnosti

taky občan

12. 9. 2002 8:54
Re: Nepoučitelní
jakou máte jistotu, že nějaká z mnoha organizací na Vás nechystá pro Vás konečný úder? Kdo má obdobnou jistotu? A legelita nelegalita, Vám už to může snad být jedno....Ohledně humanismu - ano máte pravdu, dejte chudému dost peněz, tím se ještě z něho nestane bohatý - a zbohatlíci horší bohatých ne? Zřejmě ta pomoc asi má být poněkud jiná, má-li jiné naučit aby si byli schopni dělat, co jste například schopen Vy (no, samo, taky aby při tom učení neumřeli hlady, ale to je prostředek, ne cíl). Ovšem že riskujete, třeba to, že žák předčí učitele .... mimochodem, není ten dnešek tak trochu o tom, co se ná je podařilo hlavně naučit? Ano,, uvidíme - ještě ta naše pseudocivilizace neřekla poslední slovo, že?
0 0
možnosti

Terazky

11. 9. 2002 20:56
Hnusoba mek ládík je vážně kašpar numero uno !!! Doufám, že ho Amíci brzo dostanou !!!!!
0 0
možnosti

Honza

11. 9. 2002 18:30
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Muki

11. 9. 2002 18:19
Laden
Cil bin Ladena, rozestvat a mnohonasobe zvetsit neduveru mezi zapadem a musimskym svetem, rozestvat a oddelit Ameriku od Evropy se dari. At mam na nej nazor jakykoliv, zatim ti hosi vitezi.
0 0
možnosti

Honza

11. 9. 2002 17:30
vymydlené mozky
proboha, proč mají přispěvatelé v tomto foru strašně vymyté mozky? a co se týče historie, tak se ji nejprve naučte, až potom ji komentujte
0 0
možnosti

Kominík

11. 9. 2002 16:20
Lojzik a jeho mamca..
Nase kultura, kultura Euramericka prahne po zavedeni sveho radu... To je ale naprosto v poradku, protoze, kdyz ne my, tak to udela nekdo jiny, nekdo jako Usama, ci Hussain. A jsme prece Evropane, ne? S Amerikou ma Evropa vztah jako matka a syn. USA je jako syn. Mlady grazlik, pacifista, svalovec, ktery bere steroidy, bere hodne penez a vsude vsechno rozbiji a kupuje si. Evropa je jeho chytra, rozvazna mamca vysokoskolacka, ktera mu domlouva, radi, jak se ma chovat, at je trpelivy, slusny, hodny, mily, aby ho vsichni lide meli radi. "V posledni dobe se asi zapletl s nejakymi spatnymi lidmi......" Mamu ma ale stale rad, da na ni, i kdyz nekdy ji trosku potrapi, jako kazdy spravny syn. A take kazda spravna mama by mela mit rada sveho syna at je jakykoliv. Takze takove by melo byt stanovisko kazdeho rodileho Evropana. A kdyz bude blbnout, domluvit mu, nebo dat mu par facek, aby videl co proto! Doufam jen, ze nezacne byt zly, nedejboze, aby mamcu uhodil nebo ji jinak tryznil.:-(.Zatim
0 0
možnosti

radek

11. 9. 2002 18:11
Re: Lojzik a jeho mamca..
mas pravdu, ze evropa a amerika ma vztah jako matka a dite. jenom mi to pripada trochu obcacene...tzn...amerika je zrala a stabilni (tzn MATKA) a evropa je nestabilni a divoka (tzn. SYN)...videli jsme to na hodne pripadech v historii...1. a 2. svetova valka, kde amerika zachranovala evropu a musela ji DOMLUVIT...
0 0
možnosti

Venca

11. 9. 2002 16:16
Amerika není řím.
Troubové, amerika má trochu jiný mechanizmy fungování. Uvidíte za 10 let , kdo má pravdu. Mimochodem, konec říma vrátil evropu na úroveň doby bronzové
0 0
možnosti

Blamage

11. 9. 2002 17:16
Re: Amerika není řím.
Dovolím si poopravit nebo spíše doplnit tuto informaci o skutečnost že konec Říma jakož i vrhnutí do doby bronzové způsobilo učení Ježíše Krista. I když je sporné nakolik v tom měl prsty on sám jisté je že se na relativně dlouhou dobu po pádu Říma stali představiteli tehdejší Evropy nevzdělaní lidé kteří pohrdali všeobecnou vzdělaností. A tak stejně jako Maova "Kulturní revoluce" vrátila celou Čínu o desetiletí zpět tak i Křesťanská Evropa neměla snahu se opět vrátit k demokratickému řízení státu. Přišla by pak o zisky které se rýsovaly na obzoru.  Ač jsou vždy ideály středem všeho dění jsou to pak vždy peníze které mění dějiny. Všechny zániky velkých kultur pak sleduje jediná osa: rozvinutá humanitně zaměřená kultura není schopná čelit útoku neinteligentní masy. Už mnohokrát jsme se poučili z historických omylů ale stále ještě nejsme schopni pozvednout kulturu mas které tak jako v celé lidské historii pustoší bohaté a úrodné místa v touze utrhnout si kus z toho bohatství které mají "ti" co jsou prostě za vodou. Takže celým problémem Al-kajdy nebo chcete-li středního a blízkého východu je v kulturní neplodnosti vlastních dějin která budí vlastní závist. Takže dokud se ale neoddělí stát od stále ještě okolo sebe kopající církve nebude na světě pokoje.
0 0
možnosti

Gary

11. 9. 2002 15:57
Už to tady bylo
Vzpomeňte si na Římany. Dohasínající světová velmoc, která na jednu stranu šířila civilizaci světem a na druhou stranu pobíjela a ničila vše, co jí připadalo barbarské. Ne náhodou ji Barbaři neustálými útoky zničili. Nenáviděli římany a taky si chtěli urvat něco z jejich bohatství a blahobytu. Řím se díky své velikosti ale hroutil i zevnitř. Jeho vlastní lidé a vládci ho svou povýšeností dovedli ke zkáze. Neviděli za hranice své země. USA nejsou starý Řím, ale historie má sklony se opakovat. Ani oni mnohdy nedohlédnou za hranice své země nebo považují za "svůj" celý svět. Navíc většinu svých dnešních nepřátel v minulosti financovali, vyzbrojili a vycvičili v boji. To od nich nebylo moc chytrý, nemyslíte?
0 0
možnosti

radek

11. 9. 2002 18:16
Re: Už to tady bylo
jo souhlasim...historie je zrcadlo budoucnosti.....
0 0
možnosti