Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létání nad Státy se změnilo

Nad New Yorkem se létá skoro jako před rokem, krátce před tím, než udeřili teroristé. Ale je to jen zdání. Když velký boeing dělá od Long Islandu poslední zatáčku na přistávací runway letiště Johna Fitzgeralda Kennedyho, intuitivně hledáte na Manhattanu "dvojčata" WTC. Samozřejmě, nejsou tam a nikdy nebudou. Už velmi brzy se také změní hodně věcí v civilním létání a cestující to významně pocítí. Zde jsou hlavní příklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deveroux

Ono...
Milý Maxximiliane, žádný impuls k tomu dávat nemusíme, ono bohatě stačí, že jsme pro muslimy tzv. NEVĚŘÍCÍ PSI. Takže situace, kdy Staromákem létají kusy letadla není zase tak nereálná. Diákon Deveroux
0/0
7.9.2002 19:57

Viking

Re: Ono...
Drahy Deveroux, jak vidite, nepisi sem jen lide, kteri ziji v CR. Max, jak jste se dozvedel zije v Hamburgu (Nemecko) a ja v Londyne (UK). Ono totiz, kdyz se podivate za vratka vaseho vlastniho domu, vse vypada trochu jinak. A pohybujete-li se alespon cas v nejakem kosmopolitnim meste ci state (CR jim bohuzel neni a v dohledne dobe nebude), zacnete se na tyto veci divat trochu z jineho uhlu ... A propos, neni zrovna Nemecko ci Velka Britanie cilem mnohem atraktivnejsim a co se tyce jakehokoliv utoku sledovanejsim nezli Praha? A jeste neco, videl jste nekdy muslima jinak nezli v televizi? A co to vubec povidate, jaci neverici psi? Muslimu jsem potkal stovky a verte, nebavil jsem se s nimi jen o pocasi - vzhledem k soucasne svetove atmosfere doslo i na otazky viry a o zadnem psovi jsem od nikoho nic neslysel. Howgh!
0/0
8.9.2002 14:52

Maxximilian

Re: Re: Ono... pro Viking
Zlata slova.Dekuju za viru ze jsou takovi lide jako vy.Hamburg zdravi Londyn a preje krasny dny. /maxx/
0/0
8.9.2002 17:30

KKK

Re: Re: Re: Ono... pro Viking ... Maxm...
Pochybuji ze si toto jeste nekdo precte o tri dni pozdeji, ale. Pradoxne, ni ja nejsem z Prahy, bohuzel me domaci mesto se stalo tim tercem utoku a my kamaradi tam pracovali. Asi vite Ano spravne NYC. S lidmi vsech ras a narodnosti jsaem vyrustal a chdil do skoly, takze co se tyce rasismu, tak to fakt neni moje parketa. Ale kdyz se podivam na duvodu tehto utoku, a to jest cista fanaticke sireni viry. At uz si pak politicky ospravedlnujou cokoli, to jsou jen kecy. Vzhledem k tomu ze Koran je z velke casti negativni kniha, neminim mit v hlave stranku kde se to pise. Ale pise. Do Afghanistanu konretne se dnes uz nikdo nevmesoval. Naposledy Rusove. Tak proc oni utoci? Protoze Bin Ladin je arogantni vydedeny znudeny milionar ktery se snazi jen uspkojit si sve ego tim ze bude vladnout tisicum nabozenskych fanatiku. Myslim ze to spravne slovo je sekta. Ale co, vzdyt podle Nemecka a Anglie je tedy asi sekta pozitivni vec, ze? Nebo snad ti smrt Nemeckych a Anglickych obcanu ve WTC zavinil velky Satan? Ze by? The great Satan. Mimochodem, v Praze je spoustu cizincu a nataci se spousta cizich filmu, takze proc ne terorosticky utok? Je to medialne zname mesto a zabila by se tim velka skala narodnosti. Myslim ze teroristicky dost zajimave. I kdyz teroristum nejde o zajimavost. Stejne ako Krestanum neslo v inkvizici o popularitu...
0/0
11.9.2002 19:32

Maxximilian

Hlubocepremyslejici KKK
Tak znova: V Praze zatim nic nebouchlo,a ani nepredpokladam ze neco bouchne.Tahle vec je totiz otazkou akce a reakce a pokud vim Cesko nikomu zadny impuls k takove reakci nedava a tim padem co ???? .....no prece se nemusi neceho takoveho obavat. ( A pochybuju ze ten poblaznenec z metra byl nejaky extremista,a uz vubec muslim. ) Tve prispevky do diskuse tykajici se koranu jsou ale skutecne vice nez tupe.Koran ac jako neverici mam take precteny,a ziskal jsem z neho poznatky zcela opacne.Takze jak pravi Viking - co ty jsi to vlastne cetl ??? A me osobni kontakty s LIDMI z blizkeho i vzdalenejsiho vychodu taky vypovidaji o necem jinem.Ziju momentalne uz nejaky cas v Hamburgu,a tim padem mi ver,ze o tyto setkani skutecne nemam nouzi.Denne u nich nakupuju,denne je potkavam na ulici,denne mi jejich deti krici na fotbalovym placku pod okny.A to je asi ma jedina vytka proti nim.Jinak ma komunikace s nimi je mnohdy na lepsi urovni,nez se zapsklymi hrochy v cesku - POZOR : neplati pro vsechny ! Nepopiram ale,ze neexistuje fundamentalismus,ktery je ale jen a jen otazkou jednotlivcu a nikoliv nejake spolecnosti,kultury ci jak bys asi rekl ty - rasy.Jenze i to se mi nezda dostatecny duvodoc k napadani a vyhlazovani nejake zeme.Proc neni mozne proste nechat tuto cast planety,ktera patri vsem,teto kulture,nevmesovat se,neprahnout po tamnich loziscich ropy !!!! nechat vse prirozenemu vyvoji,a doufat ze ne jen oni,ale i ta nase euroamericka kultura dospeje do stavu,kdy dialog bude produktivni.
0/0
7.9.2002 19:25

Viking

Re: Hlubocepremyslejici KKK
 nerekl bych to lip, well done!
0/0
8.9.2002 14:33

KKK

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.9.2002 17:34

Viking

Re: Priklad
Takze: Prosim, reknete mi, v jake sure (kapitola v Koranu, pokud byste nevedel)je napsano to, co jste citoval. Ja jsem cetl koran cely a neco podobneho jsem tam nevidel ... asi mam jine vydani - nebo jste si jisty, ze jste cetl opravdu Koran? Nejsem Arab ani muslim, nejsem ani krestan ani jineho vyznani, ale nikomu jeho viru neberu. Ziji v UK a spousta mych pratel je muslimu a myslim, ze bychom se od nich leccemu naucili (treba ucte k druhym, kterou podle toho, co zde ctu, nas narod neoplyva). Na to, ze rikate, ze Arabove jsou svinstvo, a nejlepe je zavrit do klece a nikam je nepoustet musim odpovedet, ze neco podobneho hlasal Hitler, ale o Zidech. To, ze je na svete skupina lidi, ktery delaji svinstvo je jasne, ale vzhledem k tomu, ze posledni velke svinstvo udelali muslimove, vyhladime je ze sveta, ze? Pak prijdou na radu Cinane, Indove, a vubec, nejlepsi "bejt na svete sam" a nebo jeste lepe "vsichni stejni", abychom si nemuseli nic zavidet a vycitat, nebo se treba o cem bavit, ze? Krestane preci zlo nepachaji, Heil!
0/0
7.9.2002 18:06

Maxximilian

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.9.2002 11:14

Petr Klíma

Re: PROBUDTE SE !!!
Uz je davno pozde. Uz je zazita "ochrana svetoveho miru" stylem "vyrobime valku". Mimochodem, je velmi tezko realizovatelna touha teroristy postrilet. Oni si totiz, mrsky, stihaji celkem uspesne rekrutovat nove lidi. Je dosti nemozne bojovat proti partyzanum (v tomto pripade proti islamskym teroristum) na jejich vlastni pude. Bude z toho stejne fiasko jako z valky ve Vietnamu (tam si tusim poprve USA vyzkouselo roli agresora a celkem se jim, zda se, zalibila). Jsou dva zpusoby boje proti partyzanum. Jeden je masivni odlidsteni krajiny (kdyz vsechny zabijeme, nezustanou ani partyzani) a druhy je zmenit naladu mezi lidmi tak, aby odmitali podporovat dane partyzany a zacali mit radi ty "hodne" - tedy nas, samozrejme. Druhy zpusob je, pokud se nepletu, ucinnejsi (zejmena z dlouhodobeho hlediska), ale pracnejsi (bomby to proste neresi). Vzhledem k tomu, ze i do nasich dosti vybiravych (ve smyslu vybereme si, co je pro vas vhodne) sdelovacich prostredku proniklo par zprav o tom, ze lidem v Afghanistanu se prestava libit pritomnost cizich vojsk, da se usoudit, ze USA tou druhou cestou (odejmout partyzanum podporu obyvatelstva) nepostupuje. Take mam pocit, ze po pocatecnich "velkych uspesich" je na Afghanske fronte nejaky moc velky informacni klid. Misto toho ochrance svetoveho miru hodla vojensky napadnout Irak (kdyz uz maji ty vojaky pobliz, tak at si ten plat zaslouzi....). Nejak mi to pripomina operaci na zamaskovani faktu, ze s Al Kajdou to nejak nedopadlo... No, koncim s blabolenim. Jenom veta na zaver: USA je zeme, kde skoro kazdemu jde jenom o to, jak si vydelat na zvanec a nejake vyssi principy a obecne blaho ho dvakrat nezajimaji (tak je to skoro v celem svete, ale tam je to snad jeste horsi). Nevidim jediny duvod, proc by politici vzesli z takove zeme meli konat v zajmu "obecneho blaha". Za jejich ciny je treba hledat "co z toho bude mit jejich penezenka", ne "co z toho bude mit lidstvo". Kdyz k americe vypestovane aroganci pridame jeste nepochopeni uplne jine kultury, neprekvapi existence teroristu, jejichz cilem je Ameriku zlikvidovat. Howgh.
0/0
7.9.2002 12:09

esmerald

Re: Re: PROBUDTE SE !!!
Priteli. Zda se mi, ze spolu s Maxmilianem jste naopak v hlubokem spanku po necem ilegalnim a mate jen pitomy sen o tom, ze jste pri vedomi. Doufam, ze to prejde, az se z kocoviny proberete. Nez se tak stane, je beznadejne se snazit s vami o rozumnou debatu. Tedy opravdu : PROBUDTE SE !!!!
0/0
7.9.2002 15:05

Maxximilian

Re: Re: Re: PROBUDTE SE !!!
Drahy Esmeralde.Muzu te ubezpecit,ze nic jak ilegalniho,tak legalniho jsem si v poslednich dnech do mozku nevpravoval.Hlavu mam cistou.A mozna i z tohoto hlediska by me naopak debata s tebou zajimala.Totiz to tvoje bla bla bla me nejak neuspokojilo - to totiz jde uplatnit temer na vsechny prispevky,at uz se tykaji cehokoliv.Takze "go" jak rikaji pratele americane.
0/0
7.9.2002 16:09

KKK

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
7.9.2002 17:39

Viking

Re: Re: Re: PROBUDTE SE !!!
HMMMM, takovehle prispevky se pisi velice snadno. Citim z toho pouhou touhu nekoho setrit a to navic ponekud levnym zpusobem. Drahy Esmeralde, jestli mate v plicich nejake sputum, tak ho pro priste prosim na toalete kultivovane vychrchlejte a vyplivnete do vylevky a nepokousejte se jim trefit nekoho jineho. Na predesly prispevek lze alespon odpovedet, nad tim vasim se clovek muze jen pousmat a rict si: dalsi grafoman s neutuchajici touhou zvysit si jakymkoliv zpusobem sve male bezcenne EGO.
0/0
7.9.2002 17:48

PC

Re: Re: PROBUDTE SE !!!
Ty v USA bydlis, ze tak dobre vis, jaci jsou tu lide????
0/0
8.9.2002 18:36

PC

Re: PROBUDTE SE !!!
Ano, na svete umiraji hlady miliony lidi....Chces z toho vinit USA???? Nevidim logiku...Protoze umiraji hladove deti, tak se musi zabit lide, kteri hlady neumiraji..??? Proc uz nejsi v plynu??
 
0/0
8.9.2002 18:33

Deveroux

Svět je plný změn..
Doporučuji všem odborníkům na leteckou logistiku let některou Ruskou vnitrostátní linkou. To nebudete jen tleskat, ale rovnou děkovat tomu tam nahoře za záchranu životů. Ono, když radista začne vasílat kouřové signály..
0/0
7.9.2002 8:30

Eddie

Re: Svět je plný změn..
Hm, takove problemy neznam. Je fakt, ze vintrostatni linky jsou hrozny plechovky do srotu. Nicmene pri boji s tlupou koz a psikem babusky sedici pres ulicku nejak na dalsi strach nezbyva cas....
0/0
7.9.2002 10:52

PC

Re: Re: Svět je plný změn..
Lital jsem v SSSR  a nebylo to tak spatne.... Kdyz jsme leteli na Kavkazem, tak jsem se spolucestujici ptal, na kterou horu chce spadnout...Pak jsem podotkl, ze nejblizsi osada je nekolik dnu pesky...Poblila me.... Pak jsem pristavali v Tbilisi a uz jsme se dotykali vody a zeme nikde....Pak jsme vydeli kourove signaly.... Na letisti horelo letadlo a na pomoc bezelo nekolik set lidi z okoli.... Vecer nam znami rikali, ze kdo prezil, byl ubit davem k smrti, protoze nejak ty zlate zuby z neho museli dostat :)
0/0
8.9.2002 18:29

cestovatel

jsou to blbci
po prijemnem letu Evropou s dobrym porcelanem vychlazenym priborem je to vzdycky k smichu vlizt do masiny kde servirujou s plastikovym zizlatkem.
A nechavaji 80 lete babicky stejne jako 12 lete zaby zouvat:-)))))))
Ale je to o jinem,to hledani nema nic spolecnyho s vyhazovanim letadel do luftu, teroristi toho mohli uz davno sdelat ze by se nelitalo.
Kdepak,to vsecko je valka proti drogam a chytit ty vacky travy nebo bilyho prasku co si majetni vozi pri svych vyletech.
Jenze v dnesnich novinach je clanek ze konzumace drog je podstatne vyssi nez pred rokem,dvema atd.
Takze se tesme na jeste vic buzeraci,uspechy prohibice se opakuji :-))))))))
0/0
7.9.2002 6:39

Dusan

Re: jsou to blbci
Nemohu nez souhlasit.
0/0
7.9.2002 7:35

Jirka

Re: jsou to blbci
Blb jsi ty, drogy jsou svinstvo, a ja nevidim duvod proc je povolovat.A pokud povazujes boj proti drogovymu terorismu a terorismu vubec za buzeraci, tak si myslim ze by ti prospel chladek. Mej se .
0/0
7.9.2002 7:52

Petr Klíma

Re: Re: jsou to blbci
Mam pocit, ze jste cestovatele nepochopil. On nerekl, ze chce povolit drogy. Z jeho prispevku jsem pochopil, ze je podle nej kravina klasicka prohibice. A ma pravdu. Vezmete si prohibici ve tricatych letech v USA. Proste zakazali alkohol, coz ale vedlo jenom k tomu, ze obrovsky rozbujel cerny trh s touto komoditou. Jednoduchym zakazem alkoholu nebo drog nic nevyresis. Ty musis potencialniho zavislaka presvedcit, ze drogu nechce. Jinak receno, nemuzes zlikvidovat nabidku (vsechno uhlidat nelze), ale je mozne zlikvidovat poptavku.
0/0
7.9.2002 12:15

PC

Re: Re: Re: jsou to blbci
Souhlas...V holandsku je take hodne drog povolena a neni to tak hrozne..
0/0
8.9.2002 18:24

.

Ach jo...
Mas pravdu Hovnivale ;-) Bozena Nemcova hadr. iDnes zacina byt takovy rozpravkovy domcek. Kazdopadne kdyz jsem ja letel s Lufthansou v cervnu na JFK tak nikdo netleskal. Ono za takovy let v rozvrzanym starym 747 a nulovy sluzby (jeden trapnej film za cely let) nikdo tleskat nebude.
0/0
7.9.2002 6:02

hovnival

zase jeden clanek
omlouvam se za predchozi prispevek... zmacknul jsem Enter omylem..
Jenom jsem chtel rict, ze je to zase jeden ze zbytecnych a hloupych clanku, je to jakysi "preklad" a "vytah" z americkych novin.
Pro upresneni. Zhruba pred 10 lety jsem do USA letel s Lufthansou, po letu z Frankfurtu do L.A. se ozval velky potlesk.. pred 10 lety bych je nepodeziral z nervozity z teroristu ......... Je to jenom proto, ze Nemci jsou takovi, proste zatleskaj pilotovi.. mezi usa a CR litam pomerne casto a potlesk se vzdy ozval jenom od Nemcu v Lufthanse... takze tenhle clanek je zase o h.. (nicem)
0/0
7.9.2002 5:27

losk

Re: zase jeden clanek
Ja bych te poupravil - neni to o Nemcich. Potlesk se ozyva pri kazdem transatlantickem letu, pripadne pri kazdem letu pres jiny ocean. Osobne se ho neucastnim, ale jen te informuji o skutecnosti.
0/0
7.9.2002 8:34

taky někdo

Re: zase jeden clanek
Proč myslíš, že zbytečný? Mě osobně zajímá jak se zdokonaluje systém ochrany v letadlech a upřímně tomu fandím. I když tomu někdo říká buzerace, osobně si myslím, že kontroly jak je vidět z 11. září 2001 nejsou zbytečné. Oni by se pisatelé také vyjadřovali jinak, kdyby tam byl někdo z blízkých. Těch různých únosů už bylo ve světě víc než dost. Takže neprůstřelné dveře do pilotní kabiny by si mohly pořídit i české aerolinie. Rozhodně by to nebyla pro bezpečnost  pilotů a potažmo i cestujících zbytečnost. A jestli někdo tleská nebo ne, tak to mě opravdu je naprosto jedno. Ať plácá, když je rád, že se nic nestalo. Až vyletí v Česku pár letadel a někam narazí i z cestujícími, pak možná budeme taky plácat.
0/0
7.9.2002 8:52

PC

Re: zase jeden clanek
Potvrzuji, tleska se v letadlech mnoha spolecnosti.....Pamatuji si, kdyz jsem letel do USA v 1994 letadle Pakistanskych Aerolinii, tak vasnive nekdo vedle me tlestkal a strasne se podobal Usatemu Ladovi :))
0/0
8.9.2002 18:20

hovnival

zase jeden clanek
0/0
7.9.2002 5:21

Jana

Klaus má milenku
Podívejte se na stránku Revue iDnes "V. Klaus má milenku". Nemá to chybu.
0/0
7.9.2002 3:53

zvedavec

Re: Klaus má milenku
  dej link:-))
0/0
7.9.2002 13:17





Najdete na iDNES.cz