Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blažek: Metro nelze nikdy plně nahradit

V pražské městské dopravě panuje už téměř měsíc značný chaos. Srpnové záplavy totiž poničily nejen většinu tahů městem, ale v centru vyřadily z provozu hlavní dopravní prostředek - pražské metro. To se snaží nahradit desítka autobusů a tramvají. "Prostředky povrchové dopravy ale tuto ztracenou kapacitu nejsou schopny v plné míře nikdy nahradit. Ale snažíme se. Do povrchové sítě MHD jsou vypraveny všechny použitelné tramvaje i autobusy," řekl dopravní ředitel Petr Blažek, který byl hostem iDNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarous

Staci myslet a vse pujde
Prupovidky u ruseni aut jsou sice zajimave ,, ale nerealne a nikam nevedou . Zde  by stacilo pouze myslet pri budovani komunikaci a dimenzovat je s vyhledem do budoucnosti . Mimo urovnove krizovatky (nekolizni) atd ... Vysvetli mi nekdo  , ktery trouba treba vymyslel u Barandova urovnou krozovatku se senaforem ??????? Diky tomuto nepouzivam pri ceste t Ruzyne na Zahradni mesto okruh , ale jedu pres centrum . Pred Barandovem se totiz stoji asi 30-40 minutova fronta s kamiony po boku .  Nedavno tam neco kopali , tak jsem si rikal ze uz to konecne nekoho napadlo . Jenomze ted uz jsou ty semafory do sidliste zase v provozu  :-(((( . Dalsi veci je reseni , kdy se uzavre polovina cest a nebo se vsude daji jednosmerky , takze skrze Prahu se dostanete jen pres par totalne ucpanych tahu. Dalsi reseni by tedy byla tato uptimalizace a napor aut rozlozit do vice komunikaci
0/0
3.10.2002 18:30

Všechnoneví

Stop autům II
Je docela pravděpodobné, že i letošní povodně jsou produktem skleníkových plynů na jejichž výrobě se velkou měrou podepisuje automobilismus. Proto mi není líto řidičů osobních aut, zneužívajících automoblismu, kteří stojí v zácpách jen z důvodů lenosti. Město se stalo díky autům neobyvatelné, každý hledá únik do přírody nebo na venkov, k tomu potřebuje auto a kruh se uzavírá. Kvasinky si také vyrábí alkohol do té doby, než v něm zahynou. Svoboda a lidská práva (právo jezdit autem) jsou složitá věc a rovněž převýchova je složitá. Někdy to musí jít šokem jako teď, kdy postupně řidiči budou ztrácet nervy na to stát v jednom kuse v dopravní zácpě, to vyvíjí tlak ne hromadnou dopravu, která se tímto způsobem naoopak může zlepšit.
0/0
16.9.2002 13:27

Jan Herna

Doprava v Praze
   Vůbec by mi nevadily auta,kdyby jejich řidiči dodržovali platná pravidla silničního provozu.Většinou nejsou zácpy způsobeny vysokým množstvím aut,nýbrž vysokou nekázní řidičů.Kdyby řidiči aut,tak jak jim ukládají PSP nevjížděli do křižovatky,nemohou-li pokračovat za křižovatkou,zrychlil by se provoz a ubylo by nehod.Odbočování vlevo to pražští řidiči vůbec neumějí a ti ostatní neví.Odbočování vlevo s mobilním telefonem na levém uchu to je také krásné-no alespoň si vydělají odtahová služba,autoopravna z takových "řidičů" také prosperuje,občas i černí havrani.No a řidič,který zasekne tramvaj v křižovatce svým "uměním",tomu je přece jedno,že tím během pěti minut zkolabuje doprava v půlce Prahy.Hlavně,že on je o metr dál.Místo hledání míst pro auta v Praze by měl už dávno fungovat vnější okruh,který by odvedl dopravu,která nemá cíl v Praze,kolem Prahy dál.Ale vadí dvě věci: jednak vůle uvolnit peníze na tuto stavbu,a po dostavění chuť řidičů jej používat:příklad tu máme,proč místo rychle průjezdnou severojižní magistrálou jezdí auta po nábřeží na starém městě a brzdí MHD.V úseku od Právnické fakulty po Jiráskovo náměstí by neměl jezdit ani jeden náklaďák a z ostatních vozidel pouze nutná dopravní obsluha těchto míst.Jinak jen tramvaje.V tomto úseku nekázeň řidičů ID dokáže zpozdit tramvaje až o 5 minut.(Zablokování křižovatky Palachovo náměstí,zbytečná jízda po tramvajových kolejích,nedání přednosti tramvajím u křižovnického kláštera, zablokování křižovatky Národní divadlo,dtto Mánes).A to nemluvím oé tom,že většina řidičů IAD se neumí ani plynule rozjet.
0/0
11.9.2002 23:35

Vlado

Ach jo....
Jen par komentaru.
Praha bude ucpana a smradlava dokud nebude tranzitni doprava vyvedena na periferii (velky okruh) a tedy ten kdo nejede do Prahy tak tam nebude vubec vjizdet a kdo pojede z jednoho konce Prahy na druhy centrum pohodlne objede.
Soucasnou situaci komplikuje predevsim to ze jsou uzavreny Prazske mosty, po kterych stejne nic nejezdi - vse to stoji stejne nekde jinde, takze to nic neresi
MDH budu pouzivat az to bude kulturni a budu moci cestovat pohodlne v obleku.
Projel jsem par evropskych mest (Lyon, Marseilles, Monte Carlo, Viden) a nikde jsem se s uzavirkou center nesetkal.
Odpor k autum je predevsim od zavistlivcu - preci nevystoupim ze sve klimatizovane krabice abych cestoval stejnou dobu, usmudlany a poslapany od kamaradu spolucestujicich, spoceny ve smradlavem namackanem autobusu (metru, tramvaji,...) - to bych byl fakt masochista  a nemuzete to chtit po ostatnich.
 
 
0/0
10.9.2002 1:24

Pavel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.9.2002 12:47

Pavel

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Idnes opravdu nechápu,celý článek byl slušný,pouze jsem citoval řidiče autobusu, jak mluví k cestujícím....a to jsem ještě neslušnou část vyhvězdičkoval :-) .To je opravdu skvělé. Redakce Idnes: Bravo! Bravo! Bravo!
0/0
11.9.2002 9:27

jiruschka

STOP AUTŮM!!!
STOP AUTŮM v CENTRU!!!
0/0
9.9.2002 12:36

Michal

Samy kecy vokolo...
At si kazdej jezdi jak chce a kam chce, sme svobodny lidi a mame na to pravo, za to ze si nekdo vystoji strudl si zaplati sam casem a nervama, u nekterych jedincu nekdy i jinak a je to jejich vec. Kdyz nekdo chce jezdit autem, at si s nim jezdi - jeho to stoji cas a benzin, kdyz nekdo chce jezdit MHD, tak at si plati vecne zdrazujicim DP, a jestli chce nekdo jezdit na kole nebo nejak jinak - gratuluju, v tomhle ovzdusi toho pri tom vykonu nadejchate trikrat tolik nez ten clovek s radiem a pohodlim v zacpe. Ja osobne bydlim primo u magistraly a pracuju 20m od Jizni Spojky a este sem nechcipnul a plice sou taky zatim porad ohebny slusne. Tak si porad negdo nestezujte, stejne to nezmenite i kdybyste se po*rali !
0/0
9.9.2002 12:33

SOLDAT

Re: Samy kecy vokolo...
ttou nezměnou bych si právě nebyl tak jistej
0/0
9.9.2002 22:58

Petr Cílek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
6.9.2002 17:37

Petr

Re: STOP AUTŮM!!!
Nelze, než souhlasit !
0/0
6.9.2002 17:43

hájek

Re: Re: STOP AUTŮM!!!
bsolutně pravdivý článek, dá se jensouhlasit
0/0
8.9.2002 9:40

Petr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
8.9.2002 12:53

Jiri N.

Re: STOP AUTŮM!!!
Dovolil bych si s Vami nesouhlasit. To ze je Praha ucpana neni ani tak moc vina lidi, kteri tim autem jezdi, ale naproste nechopnosti magistratu, ktery do dneska nebyl schopen dopravu v Praze inteligentne vyresit. Kdyby napriklad stal uz most v Podbabe, o kterem se mluvi kolik let, nebo tunel pod Stomovkou, zacpy na Milady Horakove by byly nejmene polovicni. Kdyby uz byla hotova Mrazovka, take by to hodne pomohlo, atd, atd. Take nadavam na dobytky za volantem, ale kdyby byla Praha prujezdnejsi, nemeli by k takovemu chovani duvod a onech "dobytku" by znacne ubylo. Pak jeste, proc bych mel treba jako rezident na Praze 1 platit za to, ze muzu prijet autem k domu, kde bydlim? Jsem rad, ze vubec nekde bydlim a to, ze je to na Praze 1 je spis dilem nahody. Tak kdyz uz se mi podari sesbirat par korun na auto, tak proc bych za to mel byt jeste penalizovan? Jezdim predevsim MHD, ale obcas to auto vytahnout potrebuji a pak mam problem :-/ A proc zpoplatnovat vjezd do centra? Mimo CR je Praze podobny treba Mnichov nebo Viden. Tam se zadne takove poplatky neplati, prujezdnost je celkem dobra a zaparkovat se da bez problemu. Spis by se panove radni meli trochu snazit a konecne misto nakupu ceduli zakaz vjezdu a jednosmerka by meli zainvestovat do zprujezdneni mesta a razantnimu zvyseni parkovacich mist. (BTW: Existuje vyhlaska, ktera pozaduje, aby kazdy vetsi projekt na uzemi centra Prahy (asi P.1, P.2..?) obsahoval podzemni garaze. A proc je treba tancici dum na nabrezi nema? Nebo jeden takovy odpuzujici priklad: Nad Husakovym tichem bylo docela velike parkoviste, kam clovek, kdyz uz musel jet, zajel a vzdy tam misto nasel. Nebylo treba, aby stal nekde na divoko a ztezoval provoz. Nejakeho chytraka napadlo parkoviste zpoplatnit a ted tam stava par nemeckych karavanu a do deseti aut. Na miste, kam se jich vesla zdrava stovka :-(
0/0
8.9.2002 15:18

Sindelar

Re: Re: STOP AUTŮM!!!
Mnichov a Vídeň jsou přece jen něco jiného než architektonicky a kopcovitě mimořádné pražské centrum ... a nakonec i sídliště nebyla stavěna s ohledem na to, že bude mít každý člověk vlastní auto, k čemuž se situace v Praze přibližuje. Samozřejmě nelze nikoho nutit povinně jezdit MHD, na druhou stranu pokud IAD brzdí provoz MHD, musí být dána přednost právě MHD. A myšlenka, že výstavbou většího množství parkovišť a nových tunelů atd. se dopravní situace zlepší, je bohužel zcela utopická. Zkušenosti ze světa ukazují, že právě tyto stavby vedou jen k dalšímu nárůstu IAD a k pokračujícím zácpám. Naopak je třeba parkoviště a garáže v centru úplně zrušit (nechat jen místa pro invalidy) a desítky miliard na tunely blanka vrazit do rozvoje MHD. Jedině tak dojde k poklesu intensity IAD a v centru se bude dát opět dýchat a město nebude svázáno ohavnými mimoúrovňovými křižovatkami, tunely, nadjezdy, magistrálami atd. Jen si vzpomeňte, jak byl prázdný Strahovský tunel po otevření, jak je plný teď, to samé jižní spojka, nebo magistrála - tam to ve špičce stojí i když tam nebyly zabraný žádný pruhy ... v Praze je už teď 700000 aut která parkují napůl po chodnících a bez zbourání půlky města pro ně místo nenajdete. Každý člověk by měl platit i za parkování na ulici - vždyť tam zabírá zdarma místo, které by mohlo být využito jinak a lépe, ne jen pro něčí kraksnu.
0/0
8.9.2002 23:06

Logic

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.9.2002 12:23

michal

Re: Re: STOP AUTŮM!!!
Myslim, problem je taky v tom, ze v soucasne dobe jezdi autobusy uplne narvane. A plne jezdili i predtim. Jenze ti, co si to jezdi autama si jezdi po jednom. Nedej boze, aby jeli v aute dva. Pak se div, ze je na ulici tolik aut.
A radsi mit ten most zavrenej, nez zadnej. A pokud je lepsi po nem chvili nejezdit, aby se mohl opravit, aby nespadl, tak po nem prece jezdit nebudu. Lepsi zavrenej most, nez zadnej most.
Nekomu jinemu nahore: Jinak pokud vim, tak Amsterdam je mensi nez Praha a taky je to velkomesto v Evrope. (Ale jezdi tam na kolech:))
 
0/0
9.9.2002 17:23

http://www.mageo.cz/.chatroom/41043?r=/public_chatrooms.html

0/0
6.9.2002 17:18

Jožin

U nas na Hané tež nemame metro a taky žijem. Tak tam v Praze už kurňa nevzlykajte a přijeďte na pořádné burčák. Zlepší sa Vám nálada.
0/0
6.9.2002 14:54

hub

Re:
Jožine z bažin, dík za nabídku, urodilo se hodně jablek, viď?
0/0
6.9.2002 15:19

mmarek26

Re:
Hele Jožine preber se a prosim te netrep blbosti
1) OLO nema 1,2mil obyv
2) OLO=temer zadny turisti
3) Komanci prazaku tak naucili
0/0
6.9.2002 15:58

Jožin

Re: Re:
Co tady nacvicujes, vy v Praze ze vseho moc stresujete. Tak hlavne klidek a pohodicku, ty turisto z nejmensiho velkomesta na svete.
0/0
9.9.2002 8:54

Karel Moulis

Re: Re: Re:
Typickej buranskej kec! Já jsem ti tam neměl v roce 1997 posílat žádnou pomoc. Počkej až budete mít zase záplavy to se pak na vás všichni vysereme - a můžete k nám do Plzně přijet na pívo!
0/0
9.9.2002 8:58

Jožin

Re: Re: Re: Re:
Co blbneš Karle, ses nějak špatně vyspal, nebo co? Nemám nic proti povodním, v Plzni jsem byl koncem srpna a kdybych to neviděl před tím v televizi, nevěřil bych, že tam byla velká voda. Jinak když si dávam pivo, tak právě to vaše, po budvaru bolí hlava a Starobrno je spíš Starobahno. Akorát v Praze brečí, jak nemůžou jezdit, ale tam se nedá jezdit nikdy, záplavy nezáplavy. Dvě hodiny po praze a dvě hodiny po dálnici domu, to je trochu nenormálni, ne?
0/0
9.9.2002 13:00

admiral_Atvar

tramvaje na jizni mesto
nekde u kacerova a tak je k videni spousta opustenych koleji a krizovatek, musela to byt rozvetvena sit. proc se to tam rusilo a kdy ? ted tam mohly jezdit tramvaje misto Acka.
0/0
6.9.2002 14:12

Mates

Re: tramvaje na jizni mesto
To nejsou opuštěné koleje ale vjezd metra do depa Kačerov. :-) Teď už vážně. Kdysi jezdili tramvaje až na Kačerov ale při otevření metra C to viděli soudruzi jako zbytečnost a trať zrušily. Zůstala jen na Pražského povstaní kvůli vozovně Pankrác (jinak by i tohle určitě zrušili). Podle plánů DP má být tato trať obnovena a prodloužena do Podolí. K radosti se má prodlužovat i trať z Nádraží Hostivař až do Petrovic. Otazkou je ale kdy?
0/0
6.9.2002 14:36

admiral_Atvar

Re: Re: tramvaje na jizni mesto
dik za info. doufam, ze se nezrusi stejnym stylem po dostaveni prodlouzeni C trojska cast tramvaji od holesovice-stirka-dablice ! ted uz snad ne, kdyz se ma ten kacerov obnovit.
0/0
6.9.2002 14:43

Sindelar

Re: Re: Re: tramvaje na jizni mesto
Trojská by se snad rušit neměla, ale s obnovou TT na Pankráci, Budějovické a jejím protažení do Podolí to vypadá velice bledě - automobilová lobby v čele se starostou P4 Hovorkou si vynutila její vynětí z územního plánu.
0/0
8.9.2002 22:55

Milan Novák, Praha

Přestup na Vltavské.
Zajímalo by mne, proč na Vltavské jezdí tolik autobusů? Komplikuje to dopravu. Při tom jsou autobusy X-C prázdné. Tento stav trvá od začátku zavedení náhradní dopravy a nikdo ho neřeší. Děkuji
0/0
6.9.2002 14:01

hub

Pan ředitel
lže. Na otázku, zda se uvažuje o změně tarifů při tak nekvalitní náhradě metra odpovídá, že o změně se neuvažuje, naopak prý došlo vpodstatě ke zlevnění, když se prodloužila doba platnosti lístků a že se dokonce jezdilo zadarmo. To je úplný nesmysl. Většina Pražanů měla měsíční nebo roční jízdenky a ti určitě nemohli jezdit zadarmo. Nevím, jestli je takový pitomec nebo mu to nedochází. Spíš bych řekl, že obojí - stav metra tomu odpovídá.
0/0
6.9.2002 13:57

Tom

Kolo
Naprosto souhlasím s výstavbou cyklystických stezek! Když to jde jinde (třba v Nizozemí) tak proč ne u nás? Stejně za kolo v dopravních prostředcích platíme tak ty prachy nejdou do DP, ale do té výstavby.
0/0
6.9.2002 13:56

Tom

Re: Kolo
promiňte - cyklistických
0/0
6.9.2002 13:59

TommyCZ

Re: Kolo
V mensich mestech v Holandsku to nebyl zadny problem, v Eindhovenu je cyklisticka stezka snad na kazde ulici, ale treba v Rotterdamu jsem jich zase tolik nevidel. Druhy problem je, ze Holandsko je placka a neni tezke i pro 70-letou duchodkyni dostat se na kole prakticky kamkoliv. Ale v Praze jsou kopecky, ktere by udelaly problem, kdekteremu tricatnikovi. Dnes zdravim vsechny jeste z Eindhovenu... :-) Pristi tyden odjizdim autem domu tak, aby mi prujezd Prahou vysel asi tak na pulnoc.
0/0
6.9.2002 15:11

SOLDAT

Re: Re: Kolo
Doporučuji si argument o kopečcích strčit za klobouk a pořídit si kolo s převody. Nechápu, proč by u nás měly jezdit 70leté důchodkyně na kole, když mají tramvaj nebo nohy.
0/0
6.9.2002 22:12

Jirka

Re: Re: Re: Kolo
Blbe, už vidím ty nadšence co šlapou několikrát denně a za každého počasí teřba "Hřebenky".
0/0
8.9.2002 12:57

Alik

Re: Kolo
Souhlasim - cyklostezky chyběj. Jen drobná korekce: jízdní kolo se smí přepravovat výhradně v posledním vagonu Metra a to ZDARMA. To je sice fajn, ale nechápu, proč už nesmim s kolem do autobusu nebo tramvaje, obzvlášť když je to mimo špičku a sou skoro prázdný takže bych nikomu nepřekážel. Mělo by se to nechat na posouzení řidiče, v závislosti na tom, jak plnej je konkrétní bus/tramvaj. Co třeba když s kolem havaruju?? Kamarádce se to stalo, byla dost potlučená, kolo nepojízdný a nechtěli jí dvě hodiny pustit do autobusu, než se ňákej řidič konečně slitoval - to už je trochu moc
0/0
15.9.2002 8:17

jose

informovanost cestujích ze strany DP je minimální a nedostatečná
Dnes 6.9. nejelo B mezi Novými Butovicemi a Smíchovem, v nástupních stanicích žádné informace, nikdo nic neřekl ani nikde nic napsal. Po 10 min (kolem 8 hodiny) přijel vůz směr Smíchov, tak hurá do něj.. a ouha. Nové Butovice ...vystupte si metro dál nejede použijte  bus x-B a zase ouha, kde nic tu nic, bus nikde a lidí stovky a možní pár tisíc, co dělat? Čekat nebo se vrátit ? Nikdo nic neví? Co se stalo, či jak dlouhoto nepude. Tak alou zpět přes Motol a tramvajkou do práce  No a tato story trvala bratru 2 hodiny, dva lístky na to stačily. A stačilo tak málo - žbleptnout do amplionu, že se stalo to a to, že to bude trvat tak a tak dlouho. Pěkné služby DP dělá svým klientům. Proč je tak zatěžko DP něco sdělit cestujícím tj svým zákazníkům, asi proto že mají své jisté....
0/0
6.9.2002 13:39

Radek

Re: informovanost cestujích ze strany DP je minimální a nedostatečná
No vidis. A ja jsem to v preplnene tramvaji na trase X-B vedel....
0/0
6.9.2002 14:34

Ludmila

A bude hůř od 16.9. ,kdy se do škol bude vrace většina žáků , kterým v tento den začíná škola.Díky povodním byly mnohým dětem prázdniny prodlouženy.
0/0
6.9.2002 13:14

M. Vitek

Oprava metra
Vazeny pane rediteli, neslo by na trase B co nejdrive zprovoznit tunel a jen nektere klicove stanice? Proc metro nejezdi z Cerneho Mostu alespon na Kolbenovu? Kdy asi bude otevren usek Cerny Most - Vysocanska? Proc se na internetu nedaji stahnout jizdni rady linky 701 v kombinaci s vlakem na Masarykovo nadrazi, ktere visi na zastavkach?                                               Dekuji        
0/0
6.9.2002 13:11

Erich Cviertna

Re: Oprava metra
jízdní řád 701 se dá stáhnou na www.dp-praha.cz  a to metro nejezdí na Kolbenku nejspíš proto, že tam nic neni a bylo by zbytečný prodlužovat interval.
0/0
6.9.2002 13:29

Honza

Re: Oprava metra
Kombinaci s jízdním řádem vlaku prakticky nepotřebuješ, protože na sebe navazují. Do centra je to jednoznačné - jede autobus, doveze na vlak, který jede za 3-4 minuty. Z centra vždy navazuje na zvláštní vlaky do Běchovic, tj. pokud pojedeš vlakem např. na Kolín, návaznost není.
0/0
6.9.2002 14:27

Honza

Re: Oprava metra
A vagony metra na trase B budou tahat kone?
0/0
6.9.2002 15:44

conoco

Re: Re: Oprava metra
Omyl ruske ponorky. Kursk se skvele osvedcil i na dne. Ovsem kazdy cestujici bude fasovat neopren a bombu.
0/0
6.9.2002 15:47

Honza

Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
Na kole by jezdilo určitě daleko více lidí, kdyby se tento druh dopravy stal bezpečnější. Já jezdím na kole do práce téměř denně. S manželkou společně ze žižkova-ohrady do bráníka za 40 minut pohodové jízdy a z bráníka pak sám do holešovic po nábřeží za 30 min. V práci máme sprchu a věci na převlečení. Cyklistů rapidně přibývá. Zatímco jsem ještě před třemi roky na cestě od vyšehradu pod barrandovský most napočítal kolem třech cyklistů, dnes jich při jízdě na tomto poměrně krátkém úseku napočítám kolem pětadvaceti. Nemám problémy s nadváhou, nebývám nemocný a do práce jezdím s úsměvem. Teď mě ještě po cestě obveselují přecpané tramvaje a stojící kolony brunátných automobilistů. :-)
0/0
6.9.2002 13:10

quido

Re: Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
Naprostý souhlas. Bbohužel ale do práci na kole nejezdím, jelikož projet v dnešní době centrum města (a v mém případě i Nuselský most) je velice nebezpečné a to především vzhledem k arogantním řidičům a velkému počtu automobilů. V zahraničí bývají často vyznačeny stezky, na kterých si mohou být cyklisti naprosto jisti, že se jim nic nestane. To  u nás bohužel není, i když se situace pomalu zlepšuje.  Dále u nás nemá většina zaměstnanců možnost se v práci převléknout. Jinak věřím, že by bylo po Praze mnohem více cyklistů.
0/0
6.9.2002 13:43

Keson

Re: Re: Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
Oponuju, tak zrovna přes Nuselák se jede báječně! Ovšem po chodníku, je tam cyklotrasa značená. Po cestě lze sledovati buď mobilně telefonující řidiče v zácpě, nebo, což je zajímavější, ubíhající Nusle pod sebou....Musím říct, že řidiči jsou celkem tolerantní a čím je větší zácpa, tím líp se mi jede. Chce to ale chovat se jako řidič - vychovanej - i na tom kole, nebát se používat pruhy tak, jak se užívat mají...a MYSLET i za okolí. Někde nashledanou.
0/0
6.9.2002 15:30

Radek

Re: Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
Naprosty souhlas. Byl jsem temer cely srpen mimo Prahu ale kdyz jsem se vratil je to horsi nez jsem cekal. Jezdim z Hloubetina na I.P.Pavlova a trva to zhruba 55 minut. Tento mesic dojezdim permici a kupuju kolo. Takze navidenou nekde v centru..:-)
0/0
6.9.2002 14:39

Michal

Re: Re: Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
me taky stve, ze nejsou skoro nikde cyklisticke stezky. je to velky problem, ktery bohuzel nikoho s kompetentnich osob nezajima. Pritom ve vsech vyspelejsich zemich je to naprosto normalni, ze stezky ve mestech sou.
0/0
6.9.2002 15:18

Alik

Re: Nezapomínejte ve vašich článcích na cyklisty
To je všechno fajn, ale možnost sprchovat se v práci má asi jen pár vyvolených. Pro mne je to jeden z největšich nedostatků - když jedu z Podolí Prokopským údolím do Jinonic (cca 30-40 min), sem po vyšlápnutí kopce spocenej tak, že nemůžu mezi lidi. A trávit několik (hodně) hodin ve stavu, kdy se Vám na tělo lepí oblečení neni nic moc. Jinak plně souhlasím s nutností dopracovat systém cyklostezek. Značení je pořád dost nepřehledné - navíc průjezd některými úseky je velmi nebezpečný (nesdílím názor, že jezdit na kole po magistrále je pohoda). Měli bychom mít rovnoprávné postavení s chodci a automobilisty - ne že na chodníku vás nenáviděj a často úmyslně blokují jedni a na silnici druzí. Každopádně jízda na kole po kopcovité Praze nikdy nebude masovou záležitostí - člověk s průměrnou kondicí to prostě nezvládne, nebo to pro něj bude příliš nepohodlné.
0/0
15.9.2002 9:05





Najdete na iDNES.cz