Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romové u Irů uspěli

Irsko jako jediná evropská země udělila v posledních letech většímu počtu českých Romů politický azyl. V loňském roce získalo statut uprchlíka patnáct českých Romů, letos kladnou odpověď obdrželi zatím čtyři Romové. "Konkrétní důvody pro udělení těchto azylů neznáme, nevíme ani, kdo tito lidé jsou," říká Viktor Sekyt z rady vlády pro romské záležitosti, jejíž informace původně hovořily až o 24 úspěšných žadatelích v letošním roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gadzo

To si teda Irove nasrali do bot!!!
0/0
9.11.2002 2:09

Lunetic

Re: Re: Konecne
Zalovala bych te za rasismus, nesnasenlivost. Soucasne ti chci rici ze ja uz nejakou dobu v Irsku ziji a byla jsem velice prekvapena ze zde romove dostali azyl. Nevadi mne to jenom mam obavu ze az Irska vlada zjisti jake jsou s nima problemy (pokud se ukaze ze to nebyli vzdelani romove kteri jako kazdy jini sli za praci)tak zavedou prisnou vizovou povinost tak jako UK a ne jenom pro romy ale take pro Cechy a vis proc? Protoze rom jako takovy neni -- ani patri do skatulky ceska republika a tady v cizine je jedno jestli jsi byli cerny nebo zluty tva identifikace je dle pasu ktereho jsi drzitelem tak aby jsi svych vyroku jednou nelitoval
0/0
11.10.2002 14:50

Lunetic

Re: Re: Konecne
Zalovala bych te za rasismus, nesnasenlivost. Soucasne ti chci rici ze ja uz nejakou dobu v Irsku ziji a byla jsem velice prekvapena ze zde romove dostali azyl. Nevadi mne to jenom mam obavu ze az Irska vlada zjisti jake jsou s nima problemy (pokud se ukaze ze to nebyli vzdelani romove kteri jako kazdy jini sli za praci)tak zavedou prisnou vizovou povinost tak jako UK a ne jenom pro romy ale take pro Cechy a vis proc? Protoze rom jako takovy neni -- ani patri do skatulky ceska republika a tady v cizine je jedno jestli jsi byli cerny nebo zluty tva identifikace je dle pasu ktereho jsi drzitelem tak aby jsi svych vyroku jednou nelitoval
0/0
11.10.2002 14:43

mazlik

Konecne
mohou ty cerny do nejake zeme. Ja si myslim, ze Irsko potrebuje nejake lidske organy, proto jim dalo statut. Jestli ovsem z kvalitou budou spokojeni, to je otazka, protoze vsichni vime, ze cerny mezi lidi vubec nemuzeme pocitat. Myslim si, ze kdyz spokojeni budou, coz bychom si vsichni normalni lide prali, tak by dostali vsichni cikani v Irsku statut a byla by vyresena cela cerna otazka, konecne cesko bile. 
0/0
4.9.2002 1:05

Josef

Re: Konecne
Mazlíku jsi ubožák, Tvé vyjádření je trestný čin a nechápu proč správce serveru takovou ubohost nesmaže.
0/0
4.9.2002 11:11

mazlik

Re: Re: Konecne
Podle ktereho zakona by si me zaloval?
0/0
4.9.2002 16:25

Josef

Re: Re: Re: Konecne
Podle par. 198 i 198a) trestního zákona.
0/0
5.9.2002 12:58

KARLA

Re: Konecne
JE MI TE LITO CHUDAKU!
0/0
3.10.2002 0:31

Finnegan

Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
Po vice nez dva a pul letech zivota v Irsku bych si nedovolil, jako kdosi tady dole, proste placnout ze Irove jsou nejak lepsi lide nezli Cesi. Taky nechapu kde si ME udelal tak dokonalou zkusenost z irskym urednikem, u me totiz opak je pravdou, nekdy by me odrovnal i postovni zrizenec. Irsko prijima podle me cesky cikany, protoze trpi zoufalym nedostatkem lidi, proste Irsko prijme kazdeho kdo se tady hodla usadit a hlavne zalozit rodinu. Nase cikany, Rusy, Nigerijce, Araby i Indy. Cikani, ve svy hlouposti jdouci jen po socialnich vyhodach, tu teprve poznaji trpkou chut svyho zivotniho stylu. S onim laskavym ME-ovym urednikem si nebudou rozumet ani slovo, dobrou praci jim nikdo neobstara, penize nepujci, smlouvu na slusny bydleni neposkytne. Do hospod je dvernici nepusti, z kramu je vyprovodi. Zit ze statnich prispevku v Irsku znamena doslova trpet hlady. Mistni Garda navic tresta sebemensi kriminalitu bezprecedentne. Zdravi, Finnegan
0/0
3.9.2002 20:05

spiderman

Re: Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
konecne dostanou co jsi zaslouzi-tak by se melo s nima nakladat i v Cesku nejenom v Irsku.
0/0
3.9.2002 20:18

Jan

Re: Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
Nazdas Finnegane, vždy potěší, když někdo realisticky popíše situaci a různé chytráky, kteří nás z venku pořád masírují, kvalifikovaně usadí do patřičných mezí. Zdraví Jan
0/0
4.9.2002 8:06

me

Re: Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
Hello Fingeman! Jste v Irsku uz velmi dlouho a mate dobry postreh a asi se Vam tam taky libi, protoze jinak by jste uz byl jiste zpatky. Na uradech jsem mel asi stesti, snad jen celni urednici nebyli uplne dokonali. Verim, ze jste s Gardou nikdy problem nemel a ze Vas do slusne hospody take vzdy pustili. Zkuste mi jeste vysvetlit proc je v Cechach, proti Irsu, tolik "kyselych ksichtu". Kdyz tam clovek prijede, je to jak rana kladivem do hlavy. Uz mam ale overeno, ze za tyden, za dva, si clovek zvykne a prijde mu to normalni.
0/0
4.9.2002 13:25

Jan

Re: Re: Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
takže od cikánů ke kyselým ksichtům a od kyselých ksichtů k pěstování kyselých okurek, všechno you and me probereme
0/0
4.9.2002 14:30

me

Re: Re: Re: Rozdil v lidech? ME je vedle jak ta jedle.
Jene, Jene, s Vama nic probirat nebudu, zda se mi to zbytecne. Jste prudce inteligentni, mate skvely sloh, a evidentne jste na me vysazeny, svuj nazor mate jasny, moc na nem nehodlate menit, jste presvedcen ze vse delate spravne a o cizi nazory vlastne nestojite. Mate pravdu, ze jsem v diskusi ujel od tematu. Ale zda se mi to lepsi nez diskuse na temata "az budou vsichni cigani pryc, bude v nasi zemi raj". Vy jste novinar, ze? Pokud jste byl aspon chvilku v zahranici tak urcite vite proc emigranti nicemu nerozumi. Myslim si, ze mate taky kus sveta projety a tak mate sve nazory na necem postavene. Pokud ne, urcite si na par mesicu nekam vyjedte. ;zase radim, ze? ;-)
0/0
4.9.2002 16:15

Finnegan

Meovi
Presne to jsem si totiz myslel, setkal jste se, ME, pouze s imigracnim urednikem. Kolikrat v roce ho clovek potrebuje? A odkud vite, ze jeho cesky protejsek se chova hure? A nechce promluvit nekdo, kdo rekneme na letisti v Dublinu NEBYL vpusten do zeme kvuli nedostatku financi? ....Vadi vam kysele ksichty v ceskych mestech...Co rozbite ksichty po poulicnich rvackach kazdou v KAZDEM irskem meste? Opakuji, Cesi nejsou horsi nez Irove. Zpatky ale k problemu. Nejvetsi frustraci musi ceskym cikanum v Irsku pusobit ta kazdodenni konfrontace jejich bidy s bohatstvim prumerneho Ira, a jeho nedosazitelnost, pokud radikalne nezmeni svuj pristup k zivotu. Coz, aniz bych je podcenoval, neni v jejich silach.
0/0
4.9.2002 16:57

me

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.9.2002 17:18

Jan

Re:
tak oni v sev.Irsku nežijí Irové? K čemu že ses to přiznal? Pokud se ti žije lépe tam kde jsi, pak spánembohem, ale emigrantů od Austrálie až po Irsko, kteří nás poučují , mentorují , masírují  a pomlouvají máme dost a plné zuby. Žijte si svojí radostnou realitou a neotravujte!
0/0
4.9.2002 8:14

me

Re: Re:
:-) V tom je taky rozdil, Irsko bylo velmi chuda zeme, a tak mnoho lidi muselo emigrovalo, prevazne do Ameriky. Myslim si, ze jsou ke svym emigrantum vstricnejsi, a ze to ma na zemi i znacny ekonomicky dopad. I z Cech odeslo v minulosti mnoho lidi do zahranici, ale zda se mi ze ti co zustali o jejich pomoc moc nestoji, nevim proc. Mate pravdu ze v severnim Irsku ziji take Irove, ale stale pod Britskou nadvladou a je to jina zeme a stale se jako platidlo pouziva Britska Libra a ne Euro. A priznam se, ze politicka situace je tam tak slozita, ze Vam nedokazu vysvetlit proc tam po skolacich hazeji kameny, je to prilis zamotane. A ta zeme vypada uplne jinak, treba tim, ze policejni stanice pripominaji male pevnosti a policie jezdi v obrnenych vozech a verejne budovy jsou take opevneny.
0/0
4.9.2002 20:26

Boban

Tak jo, bude nám všem líp
V každý zemi je část lidí která pracuje hlavou a část lidí která pracuje rukama. Někdo to co vymyslí ti první musí zrealizovat. V USA to realizovali černí a žlutí, ve Skandinávii uprchlíci z Iránu, v Německu Turci, v Řecku Albánci, v Rakousku Jugoslávci...no a Irsko potřebuje taky svoje bouchače a myslí, že je najde v Romech. U nás se "vyprofilovali" Ukrajinci, tak se těm našim Romům nedivte že hledají kam se vrtnout, oni kočovníci to nikdy neměli jednoduchý. Jenomže většina žije svobodným životem kde se nemusí pracovat, kde se může stále tančit, zpívat a radovat. Potřebovali by ten komunizmus nebo jak se to jmenuje. Proto bych být na jejich místě hledal azyl na Kubě, Fidel by je určitě přijal a ani pracovat by tam nemuseli. Tančí se tam salsa a pije bílý rum, peníze tam vlastně ani nejsou potřeba. Léto je tam celý rok, tak není potřeba víc než jedny šortky a slamák. Je to zkrátka rajský ostrov svobody, někdo by to měl těm hochom z ROIky vysvětlit a pomoci jim v hromadném vycestování. Tady u nás už vážně "práci" neseženou a až vstoupíme do EU tak se to tady tak promíchá, že už nebudou ani minoritou. Tak jděte a bůh s vámi!
0/0
3.9.2002 13:16

me

Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Chvilku jsem v Irsku zil a tak verim, ze pokud romove chteji zit jako lide, maji v Irsku rozhodne vetsi sanci nez v cechach kde jsou vyvrhelove uz jen pro svuj puvod. Irove jsou totiz mnohem tolerantnejsi nez cesi a vubec, jsou to proti cechum velmi prijemni lide, hlavne na uradech...
0/0
3.9.2002 12:11

Deveroux

Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Nééé, balíme kufry a jedem. Co Deži, už se těšíš na podporu v librách? Já taky. A představ si, Demeter, Irové nosí peněženky volně v kapsách. A mobily taky!!
A až tu malou zemi celou rozkradem, rozkradem, vrátíme se do svý rodný.....
0/0
3.9.2002 12:21

Jan

Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
chvilku žil zde, chvilku onde, na cestách nejen poztrácel háčky a čárky, ale i smysl pro realitu v rodné zemi a strašně rád poučuje, ostatně jako všichni emigranti zde. Počkáme si na reakci příjemných Irů, až se seznámí s našimi opálenými spoluobčany, vsadím se, že nebude o moc jiná než Angličanů, kteří už měli tu čest ...
0/0
3.9.2002 13:22

Aragorn

Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Přesně tak, vždyť už předtím jsem Anglánům předpovídal: Nemáte tu rasisty? Žádný strach, za pár týdnů jich mít budete...
0/0
3.9.2002 13:30

Josef

Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
S českými Němci jsme před válkou vycházeli dost špatně (mluvím o tom, co se dělo před rokem 1938), se Slováky jsme se museli rozdělit na počátku roku 1993. Dokonce i naši emigranti u nás již nemají co pohledávat, anebo když už zde jsou, tak by se neměli ozývat. Romové mají jiný způsob života, jiné zvyky, jsou prostě jiní než my. Jiný ale neznamená horší. Jestli bychom se neměli také zamyslet sami nad sebou.
0/0
3.9.2002 15:46

Jan

Re: Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
no tedy Josef, nic proti zamyšlení, ale že historie nikdy nebyla tvojí silnou stránkou?
0/0
3.9.2002 16:01

Stréc

Re: Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Zajeď se podívat tak od 14 hodin k Andělu, stanice tramvaje směr Motol. A pak můžeš zasvěceně hovořit a zamýšlet se sám nad sebou.
0/0
22.4.2003 13:34

Hanis

Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Nezlob se, ale tak trošku se zabývám sociální pedagogikou a nemůžu s tebou souhlasit. Rozhodně bych nehledal problem v toleranci, či netoleranci. Problem je v tom, že romové mají uplně jiný žebříček hodnot, než mi. Jim přijde normální krást, zabíjet, neplatit daně. Já sám jsem díky nim přišel o videokameru, když jsem se s nimi snažil dělat zájmovou činnost v podobě ping-pongu. Prostě mi ji šlohli z kanceláře. Jasně, netvrdím, že nejsou i slušní romové, ale je jich, co by na prstech jedné ruky spočítal. A ačkoliv nejsem pesimista, tak nevěřím, že se to někdy změní k lepšímu a představa, že by se úplně všichni romové socializovali do naší společnosti, je podle mě víc než nereálná.
0/0
3.9.2002 13:41

ond

Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
ty mas ale prstu (na jedne ruce)
0/0
3.9.2002 13:58

me

Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Ze Irove cigany neznaji? Mozna ne, ale v IE i UK maji podobnou komunitu, rika se ji "Traveller community", jsou to lide kteri se v privesech potloukaji z mista na misto, moc nepracuji, deti do skoly nechodi, a prakticky ziji ze scialni podpory, tedy na ukor ostatnich. Da se rict, ze moderni podoba kocovnych ciganu. Jsou s nimi problemy, ale myslim si, ze lide jsou k nim vic vstricnejsi nez v CZ. A pokud budou cesti cigani v Irsku krast (coz je mozne, 12EUR na osobu/tyden je krute malo), tak je jiste poslou brzo zpatky. Ja si myslim, ze do sveta odchazi ta "lepsi" sorta ciganu, ale muzu se mylit. Co se tyka vzthu k cechu k ciganum, tak se staci podivat do teto diskuse, prispivaji zde vetsinou lide s "vyssim" vzdelanim (umi zapnout pocitac, cist a psat na klavesnici). Je mi z tech prispevku smutno. A pak mi rikejte, ze v CZ neni rasismus. Nebo co to je? Nesnasenlivost? Xenofobie?? Precitlivelost? Nejake lepsi slovo? A jaky je vlastne vztah cechu k polakum, rusum, ukrajincum, rakusanum, nemcum, ...? Je vubec nejaky narod, na ktery by se cesi nedivali zkrs prsty?
0/0
3.9.2002 14:51

Jan

Re: Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
ne, my ti do ciziny neříkáme vůbec nic, ani nekomentujeme to, že u vás na ostrovech házíte po prvňákách kamení či děláte jiné šaškárny, ba ani to , že už jsi z češtiny udělal pěkný paskvil, ale problémům u nás rozumíš pořád náramně !!!
0/0
3.9.2002 16:06

sidlo

Re: Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Tinkers, tinkers. Nebudte smutny, ME, nas lid je nesnasenlivy, netolerantni a zavistivy, protoze byl drzen doma. Nadeje vsak umira naposledy a i tady  v techto diskusich se najdou lide, kteri sdili Vas nazor a musi si stejne jako Vy uvedomovat, ze cikanum nikdy nebyla dana sance ke slusnemu zivotu. Vysledek je takovy, ze cikan gadzou opovrhuje tak, jak jim opovrhuje gadza.
Ja take preji ceskym cikanum hodne uspechu v Irsku, uz jenom to, ze se na ne nikdo nebude divat jako na lidskou spodinu, muze pomoci. A ti originalni Travellers si budou hlidat svuj 'turf', urcite vsak nebudou proti dalsim Travellers s tmavsi pleti. A je mozne, ze jednou i do te nasi krasne zeme prijde vic tolerance a lide pochopi, ze co zene vse dopredu, jsou rozdily mezi nami vsemi, ne to, ze jsme uniformne stejni.
Modlitba v romskem jazyku:
Amaro Dad kai san ande o cheri! Ke tjiro anav t'avel svintsime; ke tjiri amperetsia t'avel; ketu keres sar tu kames pe e phuv sar ande o cheri. De amenge adjes amaro manrro sakone djesesko. Yertisar amenge amare bezexendar, sar vi ame jertisaras kudalendar kai amisaile amende. Na zurnav amen, numa skipisar amen katar o xitro. Ke tuke si, ande sa le BERSH kai avena, e amperetsia, e zor thai o vestimos. Amen
0/0
4.9.2002 2:30

jenda

Re: Re: Re: Hlavni rozdil mezi CZ a IE je v lidech!
Otázka je v POČTU těch " Traveller community". Pokud jich bude v Irsku 4% z celkového počtu obyvatel a budou se množit populační explozí jako morgoši v česku, kteří téměř všichni mají parazitický kriminální "životní program", tak je budou irové házet do severního moře. Cikánům v česku nelze po dobrém domluvit, jedině je finančním hákem přitáhnout k tomu, aby se nadměrně nerozmnožovali. Jinak parazitické cikány (t.j. téměř všechny cikány) čeká krutá budoucnost. Prostě za určitého přemnožení cikánských parazitů to "praskne" - ZÁKONITĚ!!!
0/0
4.9.2002 8:14

Dana

Myslím, že to není až takový rasismus. Vadí mi jak vláda podporuje určitou skupinu oproti ostatním. Vláda se nechá ovlivňovat názory jiných států ale ať se každý podívá jaké má problémy u nich doma, nebo oni jsou přesvědčení, že v jejich zemi je vše OK. Vždyť není země kde k některé národnosti nemají stejné názory - jen se mění národnostní skupina. A příčina ? Vždy jedna skupina doplácí na tu druhou. Třeba tím, že určité skupině lidí se nechce dělat a parazitují na druhých, kriminalitou, náboženstvím, terorismem a dalo by se pokračovat. U nás je největší překážkou podpora vlády.Kde si přišel na 15 000,-Kč ? V průměru berou podporu kolem 20 000,-Kč a není pravda, že se jim nechce dělat. Většina dělá jenže načerno. To jim umožňuje jít do práce jen když se jim chce a podnikatelé jim to umožňují, protože za ně neplatí daně a mají zisky. Ovšem tohle nedělají jenom rómové ale i velká část naší mladší populace. A kdo jim to umožňuje ?
0/0
3.9.2002 12:08

me

Re:
Chovaji se trzne! :-) Problem je, ze zbytek ekonomiky nepracuje tak efektivne, aby si takovy luxus mohl dovolit.
0/0
3.9.2002 12:14

deratizator

mysi se stehuji do irska
Nakrmte je Kumatoxem, irsti pratele. Jinak se budete casem divit .
0/0
3.9.2002 11:59

ond

cau rasisti
to teda ziram, vsechny prispevky jeden jako druhy. Daji se dohledat autori? Mohl by zde nekdo napsat adresu bydliste, rodne cislo apod., myslim, ze leccos,co se tu pise, je trestne.
Nadruhou stranu svoboda projevu ma taky neco do sebe.
takze se pripojim: rasisti, nemam vas rad. Jsem xenofobni?
0/0
3.9.2002 10:59

Gulliver

Re: cau rasisti
jak to říkal kdysi starej Veškrna, jsou slova, která jsou vyčpělá a ztratila svůj původní obsah, mezi ně dnes patří ten tvůj "rasista". Nikoho tím už v souvislosti s cikány neurazíš. I tvůj názor bohužel patří ke svobodě projevu. Zapomněl jsi dodat svoji adresu, obvod hlavy a velikost bot! To máš z té xenofóbie!
0/0
3.9.2002 11:55

ond

Re: Re: cau rasisti
ahoj Gulivere, nemel jsem v umyslu nikoho urazet. Jen jsem informoval rasisty (i ty,co se v souvislosti s cikany neciti urazeni), ze je nemam rad. Adresu ti poslu, jestli chces, napis mi e-mailovou, ale myslim, ze jsem nic trestneho nenapsal.
2)Co Ti vadi na mem nazoru, kdys se necitis byt urazen slovem rasista. (promin, jestli jsem Te spatne pochopil, ze k romum(tim myslim cikanum)mas obecne zaporny vztah(mirne receno))
0/0
3.9.2002 12:48

Hadati

Re: cau rasisti
Ačkoliv můj příspěvek vypadá jako rasistický, tak není. Znal jsem pár slušných cikánů, ale jsou to pouze kapky v dešti, které není vůbec vidět. PS: odhal svou totožnost první a já tě budu následovat. Nemám strach odkrýt svou identitu, jen jsem zvyklý používat na netu tuto přezdívku. A co ty? Používáš alespoň stejnou přezdívku, když už ne své vlastní jméno?
0/0
3.9.2002 12:44

ond

Re: Re: cau rasisti
ond jsou prvni 3 pismena meho krestniho jmena,svou totoznost Ti zdelim na e-mail, kdyz das e-adresu (nebo mam napsat svuj e-mail 1.?)
Priznam se, ze se mi tu predstavovat verejne nechce, ale jestli na tom trvas, tak reaguj. Jak jsem rekl, nemyslim, ze bych napsal cokoli trestneho, takze me rodne cislo a adresa nejsou dulezite (ale viz vyse).
Rekl bych, ze i predchozi tvuj prispevek by se dal oznacit jako protizakonny - prezentujes se na internetovych novinach (at uz je kvalita jakakoli)= verejne.
Jinak, vsichni romove, ktere znam osobne, jsou slusni lide.(to je jen tak 10, ale je to mozna vic, nez jakekoli jine (mimo ceske a slovenske) narodnosti)
0/0
3.9.2002 13:02

Hadati

Re: Re: Re: cau rasisti
Protizákonný, protizákonný... kdybych šel kvůli těmto příspěvkům k soudu, tak pochybuji, že by mně uznali vyným z rasismu. To by museli zavřít minimálně polovinu občanů této země :o) e-mail: hadati@seznam.cz
0/0
3.9.2002 13:39

ond

Re: Re: Re: Re: cau rasisti
asi ne, asi by te nezavreli. Co to zkusit?
jinak, citis se vinen?
0/0
3.9.2002 13:55

Hadati

Re: Re: Re: Re: Re: cau rasisti
Vinen z čeho? Že jsem rasista nebo z rasistických názorů? Každopádně ne. Necejtím se být rasistou. Jak říkám měl jsem spoustu romských kamarádů (se kterými se však už nestýkám) a nečiní mi problémy bavit se s cikány. Kupříkladu: mému bratránkovi se na chatě rozbila škodovka a potřeboval jistou součástku, ale kde ji hledat? Zeptali jsme se tedy jedné cikánské rodiny, která v městečku bydlí. Naštěstí tu součástku měli ve své škodovce. Bratránek jim za to nabízel stovku, ale oni mu jí dali zadarmo! Přitom nás vůbec neznali. Jako pracovník na úřadě mám s našimi rómskými občany spíše špatné zkušenosti. Chodí většinou na úřad v celých rodinách (min. 4 osoby), pořvávají po celé čekárně jako chuligáni, dohadují se mezi sebou velmi nahlas svým jazykem, jsou sprostý, někdy negramotný (a to nemyslím jenom starší, právě naopak!) a co je nejhorší, někdy smrdí jako by bydleli v popelnici. Bohužel ne všichni jsou civilizovaní.
0/0
3.9.2002 14:15

ond

Re: Re: Re: Re: Re: Re: cau rasisti
tohle je uz ale mnohem umirnenejsi, nez to, co bylo psane drive.
Tak vidis, ze to jde.
0/0
3.9.2002 14:54

spiderman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cau rasisti
shut up you stupid an asshole
0/0
3.9.2002 20:27

POZN.

Re: cau rasisti
Jakejpak rasismus,když Cikáni jsou stejná rasa jako my - indoevropská.Dokonce to bylo konstatováno i soudně,i když multi-kulti aktivisté, co mají z Cikánů i oněch cca 30000 Romů (kteří se přihlásili k této národnosti) živnost, soudce vzápětí uslintali.Kdyby byli Češi rasisté,vadili by jim především asijští obchodníci ruinující náš textilní průmysl (jako vadí americkým černochům,byli prvními obětmi nepokojů v L.A.).Takže problém zřejmě bude jinde, jak naznačují příspěvky ostatních "rasistů".
0/0
3.9.2002 17:55

spiderman

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.9.2002 20:24

Maxx

Kapka v moři
     S pocitem alespoň malého uspokojení jsem četl tyto stránky, avšak je to opravdu pouze kapka v moři. Je skvělé, že se aspoň v Irsku počty udělených azylů mírně hýbe směrem výše, ale oproti těm, co tu zůstávají... Nehledě k tomu, že do emigrace odcházejí vcelku "průměrní" romové, zatímco největší "nemakačenka" ověšení zlatými řetězy a řídící cikánské klany, gangy a mercedesy zůstávají  v ČR. Důvod? Nic jim tu přece nechybí. Bílejch se nebojej. Proč taky, když z pěti jich čtyři maj u zadku bouchačku. Nechci se odvolávat na polistopadovou legislativu, protože jestli se dobře pamatujete, před listopadem 89 taky cikánské klany byli zrovnatak, jedině snad s tím rozdílem, že makat prostě museli. Tenkrát by jim nedával patnáct tisíc na sociálních dávkách i v případě, že nepracovali.  Ale dnes...? Myslíte, že se to ještě někdy změní....? Držme si palce.
0/0
3.9.2002 9:48

Daniel

?
... Hele, ale to už je nemůžou vrátit, že ne ?
0/0
3.9.2002 9:32

5jV

A co Kanada
Kdyby chtěli naši snědí nepřizpůsobiví spoluobčané všichni najednou odjet za lepšími zítřky, tak bych doporučoval Kanadu. My ostatní  bychom se jistě rádi složili na stavbu bezpečné lodi, která by se třeba mohla jmenovat Titanic II.
Jinak přístup Irů je výborný. Podle Anglánů jsme sice rasisti my, že tady trápíme tyto naše spoluobčany, ale oni si je do vnitrozemí radši ani nepustí. Kdo je pak tady rasista.
0/0
3.9.2002 9:25





Najdete na iDNES.cz