Diskuze

Postarejme se sami

Jedna z definic dobrodružství by se dobře mohla hodit i na definování školy. Dobrodružství (škola) je to, co se nepříjemně prožívá, ale příjemně se o tom vypráví v klubu (v dospělosti). Nepříjemné pocity ze školních lavic jsou zákonité a nikdo s tím nic nenadělá. Školní ústavy jsou totiž převodovými pákami socializace jedince. Začlenění člověka do života pak vždycky bude znamenat určitou míru ořezávání toho, co přebývá, či nepříjemné transplantace toho, co chybí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marjánka

3. 9. 2002 15:57
Vážený pane Jandourku,
nevím o co vlastně ve Vašem článku šlo. Na mne zapůsobil tak, že jste natolik chudý duchem, že hodnotíte člověka jen podle naditosti jeho peněženky. Učitel, který umí učit, je výhra pro každého žáka. Učitel, který než by se věnoval dostatečně učení a shání si brigády, mi nepřipadá až tak ideální. A víte co je zajímavé? Kdysi patřili učitelé mezi nejhůře placená zaměstnání a přesto byli nejváženějšími členy obce!!! Ono totiž, jestli budou všichni tak uboze povrchní a myslet si, že vážený může být učitel až od 2OOOO měsíčně nikam se nedospěje. Přeji učitelům, aby měli platy, které odpovídají jejich nesmírně náročnému povolání. Všichni snad pochopí, že když stát nemá "oslíčka otřes se" bude muset zvýšení platů odložit.
0 0
možnosti

Rotas

11. 9. 2002 14:21
Re: Vážený pane Jandourku,
Nevím paní, jestli jste náhodou nespadla z Marsu. Většina české populace skutečně posuzuje lidi především podle naditosti peněženky, ale o to tady nejde. Jako každý normálně vyvinutý člověk také učitel touží po rodině, kterou samozřejmě musí i zabezpečit. Nevím do jaké sociální kategorie patříte Vy (typuji spíše starší, středoškolské vzdělání, zaměstnání v nějaké kanceláři státní instituce, lépe vydělávající manžel), ale pokud chce mladý učitel vlastními silami vybudovat základní sociální zázemí pro svoji rodinu, nemá dnes žádnou šanci. O tom, že by učitel byl dnes nějak zvláště vážený, nevím, ačkoli mám několik učitelů v rodině, spíše je to spíše takový slouha, na kterého je snadné si došlápnout, kterého si - cituji: "platíme z našich daní a on ani nedokáže zajistit aby mý" (zcela jistě geniální) "dítě dokázalo udělat tudlenctu" (pitomou) "školu" (slova jednoho dnes již nezaměstnaného údržbáře ze Zetoru Brno). V kontextu s aktuálními cenovými hladinami a ukradených stovek miliard, v kontextu prakticky nefungující státní správy, v kontextu desetitisícových honorářů právníkům, za smlouvu zkopírovanou z počítače s přepsanou hlavičkou, jsou jistě učitelé (a nejen oni) celí žhaví, aby položili osud celé své rodiny na oltář vlasti. Až budete zase blábolit o tom, že stát nemá otřásajícího se oslíčka, mohla byste se trochu zamyslet nad tím, kolik stát vydává na různé (a)sociální dávky, jakým lidem se tyto peníze dostanou do ruky a kolik z těchto peněz je potom zpětně utraceno za cigarety a alkohol. Kolik lidí u nás neoprávněně pobírá nemocenské dávky a kdo všechno z toho profituje. Co proti tomu dělá vláda? Nic. Když nic, je třeba se ptát proč.
Možná, že až jednou zase uslyšíme srdceryvný pláč vlády "jak by sice rádi přidali, ale ekonomická situace to nedovoluje", mohla byste si položit otázku, zda by nebylo rozumnější převést cca 5 mld Kč z položky cca 350 mld na tzv. "mandatorní výdaje".
0 0
možnosti

Tomáš

2. 9. 2002 15:58
učitelé
Pane Jandourku, jak jste myslel toto: "Proto také v učitelském stavu zůstávají: idealisté, kteří milují svou práci, lidé, kteří nic jiného neumějí, pragmatici, kteří se kromě školy živí ještě něčím jiným. A různé kombinace." Zaráží mě na tom zejména ti lidé, kteří nic jiného neumí. Co by podle Vás měli ještě umět, když umí učit?! Manažer také neumí nic jiného, než vést podnik. Počítačový expert také umí "jen" počítače, magistra v lékárně také ovládá "jen" léky, právník umí také "jen" práva, takže předpokládám, že učitel, který umí "jen" učit, je mužem (či ženou) na správném místě. Nebo je něco jinak?
0 0
možnosti