Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro hazardovalo se životy

Je středa dopoledne. Praha je zatopena, stanice metra jsou pro cestující uzavřeny, ale v podzemí jsou stále lidé. Mají jasný rozkaz: stanice neprodyšně uzavřít tlakovými uzávěry. Jenže několikatunová vrata jdou uzavřít pouze zevnitř. Pracovníci Dopravního podniku se dobrovolně uvězňují v pražském podzemí. Čekají na poslední vlak, který je později odváží jedinou stále volnou cestou - směr Smíchov. Krátce poté opuštěné temné stanice zaplavuje voda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Nemáme metro...
Teď už nám mimopražští nebudou závidět naši socku. Jezdíme hezky busem, tramvají a nebo na kole. Auto je v Praze zbytečný kus plechu...
0/0
28.8.2002 16:31

SHACHISTA

Pesky
Promin, ale ackoli bydlim v Praze a pracuji take v Praze, mam to do prace pres 30 kilometru. Verim tomu, ze u vas ta naves jde prejit, ale ja si s 12hodinovou pracovni dobou nemuzu dovolit 5 hodin cestu. Opravdu bych metro opet uvital v plne forme, nebo alespon s prujezdnymi ponicenymi stanicemi. S pozdravem:(
0/0
27.8.2002 18:38

Dan

Jezděte na kolech
Doufám, že se prvně pomůže lidem, kteří po povodních nemají nic, hlavně na venkově. Ale jak znám náš pragocentrizmus tak v prvé řadě bude zase Praha a potom za několik let všechno ostatní. Metro může zůstat klidně zavřeno několik měsíců. Pražáci můžou chodit pěšky nebo konečně jezdit na kole a né být pořád leniví a vozit si prdel.
0/0
27.8.2002 15:28

Černítko

Re: Jezděte na kolech
kolik km to máš ty do práce?
0/0
27.8.2002 16:05

hub

Re: Jezděte na kolech
Dane, ty seš obyčejný pitomec - v Praze jsi byl zřejmě někdy na konci 19. století, kdy jezdila koňka. Jinak by jsi tak hloupě nemohl žvanit.
0/0
27.8.2002 17:05

jano

vlastne to dopadlo este celkom dobre,
nikto tam neostal a skody su len materialne, sice obrovske, ale po case sa to da do poriadku. Casom niekto dostane trochu po papuli, ale opravene metro bude urcite lepsie, ako to predtym a papalasi si budu davat vecsi pozor. To u nas (v Bratislave), pri tych debiloch, co tu mame, by sa metro (ak by sme ho mali) zatopilo, aj keby bolo na kopci.  
0/0
27.8.2002 15:20

Joao

Lidé čtěte
konečně nějáké zprávy od člověka co o tom něco ví: http://www.blisty.cz/txt.php?id=11409&iid=1116
0/0
27.8.2002 14:45

Vláďa

Metro a voda
Je to sice pravda, ale jedna věc je jistá.Kdyby dodrželi harmonogram uzavírání, tak jsme již dnes mohli jezdit v klidu v metru a nemusel by být tak velký dopravní kolaps.Dál bych zavřít toho kdo se na to vykašlal.
0/0
27.8.2002 13:35

gryyn

Re: Metro a voda
Musim Ti oponovat - i kdyby to zavreli vcas, urcite bychom dnes nejezdili v pohode v metru. Jednak by nejaky cas zabralo odcerpani vody z vestibulu a jejich nasledne sanovani a opetovne zprovozneni. Nektere stanice by byly patrne i tak dlouhodobe uzavreny, nehlede na to, ze jedna nebo dve stanice by se mozna vlivem toho omilaneho "selhani tlakoveho uzaveru" skutecne zatopily a trasy by byly docasne preruseny. Nicmene stale by se jednalo o horizont mesicu, a nikoli let, a predpokladam, ze castky na rekonstrukci by byly MAX desetinove oproti tomu co nas ceka. Nevim do jake miry je Vltavska poskozena ani nevim jak se to bude v praxi resit, ale predpokladam, ze nejlevnejsi reseni bude cely tubus odkryt, zakotvit a spojit. Jestli je to realne. Jinak by se asi musel v podstate cely zdemolovat a postavit (vybetonovat) znovu. To je horizont let, nikoli mesicu. A hlavne je to jen okrajovy problem, jinde je to s velkou pravdepodobnosti jeste horsi. Nejsem odbornik, pouze technik. Jsou to me soukrome nazory.
0/0
27.8.2002 14:04

Cesky Honza

Re: Re: Metro a voda
No jestli te tohle ucili nekde na prumce tak potey panaboha, natoz jestli to bylo na CVUT
0/0
27.8.2002 19:05

Lux

Re: Metro a voda
Ale oni to zavřeli včas. Tedy v tom smyslu - dřív než metro zaplavila voda. Možná podle nějakých plánů o něco málo/hodně později. Ale v tom problém vůbec není. Problém je, že se tam voda dostala i přes ty dveře. Přečtěte si i ten "harmonogram" zavírání.
0/0
27.8.2002 20:45

Markéta

Re: Metro a voda
nojo po bitvě je každý generál, najednou jsou všichni ohromně chytří jak ONI by to provedli aby nedošlo k zaplavení metra.
0/0
28.8.2002 9:31

gryyn

Je v tom zmatek /pripomina mi to Titanik/
Tak predne: dle schematickeho obrazku "ochrannych prostredku stanice metra" je videt, ze prostor stanice lze oddelit od vstupu (eskalatory) uzaverem ("stanicnim") a od tunelu na obou stranach take uzavery ("tratovymi"). Dale se lze docist, ze soupata a uzavery jsou i na vetracich sachtach, kabelovych sachtach a na nouzovych schodistich. (Pravda - otazkou je kde vsude, nicmene bych pocital, ze zejmena v centru by toto vybaveni melo byt kompletni). Mam dojem, ze pri zatopeni povrchu by se spravne mela voda dostat jen do vstupnich vestibulu a pripadne na eskalatory. Zde je stanicni uzaver. Prekona-li voda tento uaver, dojde k zatopeni prostoru stanice. OK. Stanice je uzavrena a do tunelu by se nemelo nic dostat. Prekona-li voda nektere z dalsich dveri (uzaveru), dojde k prostupu tunely danym smerem. To uz mame dva prekonane uzavery. Uzavery ktere jsou spravne dimenzovane a maji to bez problemu vydrzet. Prisli jsme o jednu stanici a dejme tomu o dva tunely v jednom smeru. Zbytek je neporusen a v suchu. Tedy paklize je opravdu zavrene vse co zavrit jde. Nepocitam s tim, ze by vetsina tlakovych uzaveru nevydrzela tlak. Spis jich velka cast nebyla pouzita, protoze nekdo nahore mel pocit, ze metro je prece "nepotopitelne" a chtel to svetu ukazat. Chtel "demonstrovat", ze ackoli je centrum pod vodou, jeho metro dale slouzi, nezavisle na nejakych zatopovych smernicich (1500 kubiku = zavrit metro: pcha, kudy by se tam mohla ta voda dostat, kdyz zavru stanice...). A najednou koukam, ze se tam ta mrcha voda preci jen odnekud objevuje. A neubyva, naopak, tak rychle rychle ! Jak to ze uz neni vse davno zavreno ? Jak ze se to ma podle smernic zavirat ? Ale ono zavirat neco kdyz uz je tam moc vody a nejde elektrika asi moc nejde. Krom toho kdyn uz nam tece do bot, tak se tezko mysli s chladnou hlavou. Proste nekdo dost krute podcenil nebezpecnost vody. Verim tomu, ze z dostupnych prostredku na ochranu prostor metra se jich stacilo pouzit mene nez polovinu. Ale navenek se musi jednat o "selhani zarizeni" ci o "nekvalitu stavby". U nepotopitelneho Titaniku taky byli az prilis v pohode, a pak uz bylo pozde. Ale tam to stalo zivoty. Nas to bude stat kazdeho tisice. Nejen Prazany.
0/0
27.8.2002 13:15

Kominík

Re: Je v tom zmatek /pripomina mi to Titanik/
Velice rozumne a srozumitelne napsano....Tak jak se zde diskuze vyviji,napadla me jedna zajimava vec(takova soukroma spekulace),co kdyz to nekdo zanedbal umyslne?Cetl jsem nekde,je to asi rok,o tom,ze metro komlexne jako stavba je v celkem kritickem stavu a je nutne mnoho opravit a inovovat.No jo,ale kde na to vzit?Za normalnich okolnosti proste mesto tolik penez neziska,ale povodne by to preci mohli ospravedlnit,co?!A potom nekdo nedavno po povodnich take zajimave spekuloval,kdyz naznacil,ze firma Metrostav potrebuje poradnou novou zakazku(jsem zvedavy na vyberove rizeni,pokud jiz nema monopol,co se tyce metra).Tak jak tak,ci jinak.Vidim v tom opravdu zase,ze me nekdo chce zdimat nebo mozna i okrast..
0/0
27.8.2002 13:30

taky občan

Re: Re: Je v tom zmatek /pripomina mi to Titanik/
to znám, za mého mládí tomu tehdejší manažeři říkali metoda řízeného průse... No, já zase tomuhle budu jako vždy říkat lhaní si kapsy.....to víte "starou strukturu" ným kouskům nenaučíte, a co se člověk v mládí naučí, ve stáří jako když najde....
0/0
27.8.2002 14:43

rýpal

Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Přesně ve 22.00 v noci z úterý 13. na středu 14. srpna 2002 dostala pohotovostní posila obsluhy ochranného systému pražského metra příkaz sebrat se a jít domů. Poslal je pryč příkaz povodňového štábu. V době, kdy se na město valilo více jak 5000 kubických metrů vody každou vteřinu, zbyli na stanici Palmovka ze sedmi členů ochrany tři lidé a na stanici Florenc nebyl kromě dozorčích nikdo. Otázkou zůstává kdo příkaz vydal. Zatím to vypadá buď na primátora Igora Němce nebo ředitele Dopravního podniku Milana Houfka. Lidem v promočených montérkách pak ve smradlavou vodou zatápěných tunelech šlo doslova o kejhák, když napravovali jejich hru na krizový protipovodňový štáb. A z dramatu potupná porážka. Podle dostupných informací začala během středy voda přes povrchové protipovodňové stěny pronikat nejprve do stanice Invalidovna. Když začala po schodech téct dolů, obsluha nečekala a vysunula tzv. atomový uzávěr pod eskalátory. Povídá se, že příslušný dispečer okamžitě obvinil příslušné pracovníky z anarchie, z překročení pravomocí a přikázal jim uzávěr znovu otevřít. Naštěstí neposlechli a poslali ho do háje. Stejná tragikomedie se odehrávala na stanicích Křižíkova a Palmovka. Tu zradil proud špinavé vody od supermarketu Delvita. Čas běžel a dispečeři stále odmítali aktivovat a zatáhnout traťové i staniční předěly. Jako první byl pak spuštěn předěl mezi Palmovkou a Invalidovnou. Ale do té už vnikala voda kabelovými průchodkami zpod eskalátorů a kolem atomových vrat stříkaly vodorovné proudy vody.Křižíkova dopadla stejně. To všechno přes maximální výkon automatických čerpadel řízených plováky.Stále ještě nebyl zavřen traťový předěl mezi Křižíkovou a Florencí na sedmnáctém kilometru, která je položená nejhlouběji. Dispečink byl neoblomný a stále nesouhlasil: "Nebudeme ho zavírat, musí jezdit vlaky."Když konečně ochrana metra vydala jeho elektromotorům impuls k zavírání, nebyly už pod proudem. Elektrické vedení i s motory vyřadil zkrat. Voda, která tunelem od stanice Křižíkova přitékala, totiž cestou hravě překonala tři čerpadla i s jímkami.Ruční zavírání trvá nejméně hodinu a půl. Na hřídel se nasadí klika a točí a točí a točí do vystřídání. Kliku však neměli. Museli použít velkou nasazovací ráčnu, takže zvedali pár kilo železa navíc. Další zdržení. Později na Palmovce v kolejišti vytryskl gejzír. Voda stříkala z otvoru, kterým měla odtékat. Podnikoví hasiči na vývěr naházeli pytle s pískem. Právě když odešli pro další, ozvala se rána. Stěnu za gejzírem vyrazila voda i s protipožárními dveřmi, které podle očitých svědků přesekly kolej. Stěna byla tenká, stavěná.takzvaně na půl cihly. Z otvoru začal vytékat stabilní rovný proud vody. Hasiči si zapálili cigarety a rýpali do kolegy "hele ty už si vlastně mrtvej". Mluvčí dopravního podniku Michaela Kuchařová v televizním šotu prohlásila dveře za protitlakové. Ovšem, kdo někdy skutečně takové dveře viděl, už si je nesplete s protipožárními, byť hodně tlustými dveřmi. Za stěnou byl totiž prostor pro kabely, opět někde uvnitř selhaly těsnicí kabelové průchodky. Palmovka byla na odpis. Postupem času voda dostala stanici Českomoravskou a Vysočanskou, kde se hladina zastavila na více než šesti metrech směrem ke stanici Kolbenova. Podle plánku výškového profilu trasy B, který máme k dispozici, leží Palmovka na 22. kilometru trasy a výše než to, co je zatopeno dále za ní, až ke kilometru 23,213. Tedy k Vysočanské. O spouštění tunelových předělů v této lokalitě nemáme žádné zprávy. "Béčko" měří mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Vysočanská přesně deset kilometrů. Na obou koncích tunelu se hladiny srovnaly do přibližně stejné výšky. To vypadá spíše jako spojené nádoby známé z hodin fyziky na základní škole, než na chráněný protiatomový kryt. Mezi Náměstím Republiky a Karlovým náměstím se nepovedlo zavřít další předěly.Podle bývalých pracovníku závodu Metro není uvěřitelné, že by jich tolik selhalo z čistě technických důvodů.
0/0
27.8.2002 12:49

Joao

Re: Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Odkud bereš ty informace? Děláš v metru?
0/0
27.8.2002 13:01

conoco

Re: Re: Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Je to zkopirovany clanek, ktery vysel nekde na netu. Take jsem ho uz cetl.
0/0
27.8.2002 13:29

novo

Re: Re: Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Podívej se na http://www.blisty.cz
0/0
27.8.2002 13:56

Joao

Re: Re: Re: Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Díky oběma za info. Na těch britskejch listech jsou na rozdíl od bulváru iDnes solidní informace.
0/0
27.8.2002 14:49

gryyn

Re: Zajímavé... Tohle nám ve zprávách neřeknou....
Jojo, takhle nejak jsem si to presne predstavoval. Proste povel shora: udrzet provoz ("metro je na to prece stavene, ne?") Ty lidi dole vidi jak to vypada. Taky maji daleko vetsi cit pro realitu, nez nekdo kdo do tunelu chodi akorat s televiznim stabem aby byl "jako" ve svem prostredi metra. Jinak beru takove veci, jako treba praskly tubus stanice na vltavske, kde voda vymlela podlozi pod tubusem a ten se proste vlastni vahou zlomil. To je sice selhani konstrukce, ale za zcela pochopitelnych podminek. To se proste dodatecne ovlivnit neda. Krom toho Vltavska je hloubena, takze leda vinit projektanta, ze nepocital s nekvalitou podlozi.
0/0
27.8.2002 13:32

Jan

Spekulace nemají cenu.
Po bitvě je každý chytrý a všichni zpětně ví co se mělo udělat. Rozhodování ve stresu je podstatně složitější. Všude čtu, že se metro mělo zavřít o den dříve. Nemusí to být tak chytré, jak to vypadá. Vznikl by podobný dopravní chaos jako je v Praze nyní. V těchto zácpách a zmatku by se třeba nepodařilo evakuovat všechny lidi. Navíc pokud byly protitlakové uzávěry uzavřeny a nevydržely, viníkem by byl projektant nebo výrobce. Hrozné je, že se spoléhalo na úkryt pro desítky tisíc lidí a on nevydržel ani prostý tlak vody, bez jakékoliv tlakové vlny a tepelného namáhání. Přece není možné kryt pro takovou spoustu lidí nijak neodzkoušet a při první vážnější situaci zjistit, že je to největší hromadný hrob na světě.
0/0
27.8.2002 11:55

pražák

Re: Spekulace nemají cenu.
Podle mého názoru by měla důkaz o kontrolní činnosti v metru předložit dozorčí rada jako nejvyšší kontrolní orgán DP-Metro,odštěpný závod Praha 4,Sliačska 1 a v této radě dva členové Magistrátu Praha, Ing. Jiří Paroubek a Mgr. Rudolf Blažek.Dovíme se pravdu jak kontrolní činnot dozorčí rady v metru funguje? Nebo staré známe heslo:zatloukat,zatloukat,zatloukat.....
0/0
27.8.2002 12:07

rosničkář

Re: Spekulace nemají cenu.
Nojo, ale jestli existují nějaké povodňové plány a ty něco říkají, tak by se toho taky člověk měl držet. 1500 m3/s = zavřít metro. Nebo si budeme muset rozmyslet, jestli ty plány jsou k něčemu nebo na houby. V tom druhém případě můžeme zahodit celkem leccos a v každé jednotlivé situaci improvizovat. Nebo pokud máme pocit, že jsou špatně, vyvolat příslušné jednání a plány předělat. Kdyby bylo metro uzavřeno při 1500 m3/s a pak se (při 500-leté vodě) někde provalilo, nevinil bych z ničeho vedení metra ani náhodou!!! Ptal bych se projektantů, firem, co to stavěly apod. Ale vedení metra nedodrželo ani to, co měli sami předem připravené a co v uvedené době platilo!!! A to je to, oč tu běží!!!
0/0
27.8.2002 12:08

Jan

Re: Re: Spekulace nemají cenu.
1500 m3/hod je menší než 5-ti letá voda v Praze. Nevím odkud je informace, že by se při tomto průtoku mělo metro zavírat, ale pokud to v povodňových plánech je, tak se to už muselo porušit v minulosti mnohokrát a takový plán je skutečně na houby. Pochybuji ale, že by to v povodňových plánech skutečně tak bylo, jak se to v novinách píše, protože každá nová stavba se navrhuje na stoletou vodu. 
0/0
27.8.2002 17:24

Cartman

Re: Spekulace nemají cenu.
PRave ze se ve stresu nic rozhodovat nemuselo. V takove situaci je jasne dany plan, ktery byl vytvoren bez stresu, a ve kterem se urcite pocitalo s nejruznejsimi faktory, vcetne evakuacnich situaci a podobne, a tento plan se mel pouzit a splnit. Co se tyce chyby projektanta nebo vyrobce - pokud se prokaze, ze skutecne selhaly tlakove uzavery (cemuz osobne neverim - jsem presvedcen ze chyba byla v lidskem faktoru) tak je chyba hlavne v tom, ze DP nebyl poslednich 12 let schopen je udrzovat v bezchybnem stavu.
0/0
27.8.2002 12:17

Venda Benda

Já se jen divím, že to s p. ředitelem DP neudělají jako se Srbou. Nejdřív zavřít a pak hledat důkazy.
0/0
27.8.2002 11:23

pražák

Kde to žijete.
Pan ředitel DP Houfek žije a pohybuje se v jiných sférach, metro je pro něj jako vedlejší činnost.Důkazem toho jsou již na začátku diskuse uvedené aktivity od daňového poplatníka z Výpisu obchodního rejstříku. Jen si vemte kolik času a financí musí Houfkovi zabrat řízení jeho společnosti HOBL,s.r.o. v Říčanech?
0/0
27.8.2002 11:55

karel

technická centra ochranného systému metra jako jímky na vodu !!
Vážení, zanechte politického třeštění a pošťuchování a věnujte pozornost humornému aspektu článku, kde nám náměstek gen. řed. sděluje, že technická centra odkud se má řídit funkce ochranných úseků, posloužila jako jímky na vodu. A ještě vlastně říká, že to tak bylo dobře... Nehledě na to, že to je nesmysl (množství pojmuté vody není významné), je to velice humorné. Že do technického centra "naproti vládě" teče voda (skrz beton) jak cedníkem vědí v metru snad všichni. A to minimálně cca od roku 1987 (nebo 1986 ?), když na letné praskl vodovodní řad a v TC byly průsaky až to málem zaplavilo elektrocentrálu v nejnižším patře. Od té doby beton jistě "nezahoustnul"... Že by o tom Houdek nevěděl? To je vskutku prča...
0/0
27.8.2002 11:10

Kaspar

Metro hazardovalo se zivoty
Reditel Dopravniho podniku je hospodar, ktery ma za ukol starat se o metro. Ma k tomu vse co potrebuje vcetne luxusniho platu. S dosavadniho je jasne, ze pan Houfek se ukazal byt spatnym hospodarem a spatny hospodar musi byt vymenen.
0/0
27.8.2002 10:58

taky občan

Re: Metro hazardovalo se zivoty
no, zní to rozumně ..... ale už tu někde bylo řečeno, že od jisté doby u nás úkolem podniku je tvorba zisku (dokonce podle zákona) ..... tak nevím, nevím, kam to dotáhnete?
0/0
27.8.2002 11:16

Karkulka

Dopravní podniky
Nikomu nedávám za vinu, že bylo metro zatopeno. Je totiž fakt, že tak velkou vodu nidko nečekal. Ale nechápu, proč prodloužili jízdenky jen na 90 minut??? Já ráno jezdím do práce přes dvě hodiny, nekdy skoro tři (!!!) a z práce zhruba hodinu a třičtvrtě. Samozřejmě že jízdenky mi na tu cestu nestačí... a nebudu si kvůli tomu kupovat další jízdenky, to by mě to přišlo pěkně draho. Stačí mi o kolik přijdu času. A čas jsou peníze.
0/0
27.8.2002 10:52

taky občan

Re: Dopravní podniky
Poslední věta svědčí, že mnohé chápete. Proč tedy ch\bí ta poslední úvaha - Váš čas v dopravním prostředku jsou taky peníze pro dopravce? Proč sobě měříte jinak než jiným? A stejně budete kupovat a jezdit ......
0/0
27.8.2002 11:20

človíček

Re: Dopravní podniky
tak si kup lítačku.
0/0
27.8.2002 12:43

Louda

Re: Dopravní podniky
Milá karkulko, naprosto souhlasím. Až DP zařídí, že budou tramvaje a autobusy jezdit, tak jako metro, tak už bude po starostech. Sice jenom některých, ale aspoň něco (možná že metro už jezdit nebude, tak nevím, jak si s tím potom budou lámat hlavičky, když už teď v nich mají dírky jako v cedníku:-))
0/0
27.8.2002 13:02

iv

je to bordel, jak jinak...v naší zemi???!!!
0/0
27.8.2002 10:51

muf

Nic
Já být tou pojišťovnou, tak nevyplatím ani korunu už jenom proto, že metro mělo být řádně uzavřeno p ři průtoku vody 1500 kubíků  Jestli to zavřeli až o 36 hodin později, když už jim doslova teklo do bot, tak ať si to teď zacálují ze svých tučných kont
0/0
27.8.2002 10:23

Libor

Re: Nic
Z jakych kont?? Zaplatime to vsichni!
0/0
27.8.2002 10:30

pražanda

DP mne zničí...
nejsem zrovna technický typ a tak nerozumím ani stavbě metra. Myslím, že lidé kteří metro stavěli tomu měli rozumět, ne Můj názor je aby se pořádně prohlédli stavební plány metra, přece musí existovat někdo kdo je zodpovědný za stavbu těch vrat, a je to určitě projektant a po něm stavitel během záplav sem byla mimo republiku a všechny info. měla jen z radia. mluvčí DP oznamovale, že metro je zabezpečeno a voda mu neublíží, když sem přijela v pondělí domů...  domů sem jela místo 35min. hodinu a půl. Teď jezdím do práce tak narvaným autobusem, že to neni ani možný a platím za to stejně jako vždycky. DP prodloužil sice platnost jízdenek, ale já si koupila měsíční a ta mi platí jen ten měsíc  a jezdím v hrozných podmínkách. např.: dneska mě zezadu tisla jedna pani svým mohutným poprsím na tyč v autobuse, věřím, že pánům by se to možná líbilo, ale já nejsem lesbička abych měla potěšení z něčeho takovéhoKdyž DP nezvládl zachránit metro ať alespoň neničí mne....
0/0
27.8.2002 10:20

suwiz

Re: DP mne zničí...
jenom k tomu technickýmu stavu stavby: musim podotknout že za bolševika bylo možný všechno a vůbec bych se nedivil kdyby "soudruzi" někde něco odflákli...
0/0
27.8.2002 10:33

Cartman

Re: Re: DP mne zničí...
No hlavně že teď se nic neodflákává... Metro byla jedna z mála věcí, který se za bolševika dělali dobře, a pokud se nikdo 12 let o těsnění nestaral, nebo pokud se někdo ani nenamáhal vrata zavřít, tak to nemá cenu svádět na komouše ale ukázat prstem na konkrétní viníky.
0/0
27.8.2002 13:25

jihočech

Re: DP mne zničí...
... no to je mi tě teda těžce líto, babo. Půlkou země se přežene katastrofa, která tu sto let nebyla, pár lidí přijde o život, stovky o střechu nad hlavou, tisíce o všechen majetek, desetitisíce o část, kolik lidí přijde kvůli tomu o práci těžko říct, všichni se z toho budeme ještě roky oklepávat, a představte si - madam musí jezdit tááák narvaným autobusem, že to áááni nééni móóóžný - no to je teda škandál!!!
0/0
27.8.2002 11:10

muf

Re: DP mne zničí...
 Tak šmaruj po svých, když se ti autobus není dost nóbl
0/0
27.8.2002 11:21

Exitus

Re: Re: DP mne zničí...
Vole, buď rád, že jezdí autobusem a není jedním z dalších debilů, co ucpávají ulice auty, protože sociálkou prostě jezdit nemůžou.
0/0
27.8.2002 12:16

Jimmi

Pochopil jsem správně...
Pochopil jsem správně, že tlakové uzávěry oddělují stanice od venkovního prostoru (to jsou ty plechové kryty které překračujeme před eskalátory) a už nejsou instalovány v kolejišti mezi jednotlivými stanicemi...? Jak jinak vysvětlit zaplavení tolika stanic... Byl bych moc rád, kdyby si redaktoři Mladé fronty Dnes dali konečně tu práci, případně mezi sebe pustili někoho s technickým vzděláním, a popsali problém z onoho technického hlediska. Údaje jsou určitě někde dostupné, vždyť už asi ani onen tajný kryt na Malé straně nebude tak tajný... Děkuji předem velice.
0/0
27.8.2002 10:16

daňový poplatník

Re: Pochopil jsem správně...
Jsem stejného názoru.Nechme dohadování a ať fundovaný odborník vysvětlí o co vlastně jde,protože co se stalo víme.
0/0
27.8.2002 10:30

karel

Re: Pochopil jsem správně...
Milý zvědavý Jimmi, upři svoji pozornost na barevnou šipku v záhlaví článku, která míří na červený nadpis UZAVÍRÁNÍ METRA. Až si to přečteš, bude ti jasné, že existuje cosi jako traťové uzávěry, a jak se zavíraly. No a k zaplavení metra došlo nejspíš tak, že v místech nejrůznějších netěsností (pomni co bývá v metru průsaků po větším dešti) došlo k průvalům v důsledku tlaku vody. Jak se říká, voda si cestu najde.
0/0
27.8.2002 10:49

Jimmi

Re: Re: Pochopil jsem správně...
Sorry, mám jen jednu vysokou školu... chápu průsak a provalení v jedné... možná ve dvou stanicích... Ale v sedmnácti najednou...!!!? To je přece nesmysl. Pak ty traťové uzávěry buď nejsou, nebo nebyly zavřené. Uf...
0/0
27.8.2002 14:12

Hans von Karlin

Co se dá dělat?
Hele Luky, odborně se vyjádřit nemůžu, protože nejsem odborník. Pouze vyjadřuju svoji nasranost. Nemusím být odborník abych věděl, že pokud je pod vodou Č. Krumlov, Č. Budějovice, Písek, Strakonice atd., přijde voda do Prahy. Odpovědnost odborníků se bude posuzovat zase a pouze nějakými odborníky, takže si nedělám iluze, že se z toho bude někdo osobně zodpovídat. Howgh.
0/0
27.8.2002 10:12





Najdete na iDNES.cz