Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva důstojníci kvůli vodě opustí armádu

Dva vlivní důstojníci štábu sil územní obrany, kteří selhali při řízení záchranných prací v době povodní, budou propuštěni. "Ti plukovníci jsou ode mne ze štábu a mají velmi vysoké funkce. Ale protože teprve analyzuji rozsah škod, které nerozhodností a neschopností napáchali, neuvedu zatím jejich jména. Téměř jistě je ale odvolám," tvrdí generál Vladimír Sova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bron

Armada necekane prezila
Armada v krizi obstala, ja jsem myslel (a doufal), ze se soudruzi vojaci v panice vzajemne postrili, a nebude uz treba pro ne vymyslet zadnou reformu. Vojaci-donucenci by se propustili na svobodu a byla by nova, normalni armada z normalnich lidi, ktera si na svou cinnost obstara motivovane zamestnance a bude je platit, jako kazda slusna organizace... Armada nejen prezila, ale socialismus ted bude budovat jeste vic donucencu z rad nucene nasazenych odpiracu vojenske sluzby a nezamestnanych (prizivniku). Zbyva uz jen restaurovat PTP a pozvat na radu soudruhy ze Severni Koreje...
0/0
23.8.2002 12:15

takyCech

konec ceske armady
kdyz u vas propustej vsechny neschopny dustojniky, tak je po chrabre ceske armade...
0/0
22.8.2002 16:09

zajic

Re: konec ceske armady - nikoliv ceske ale bolsevicke
Armada byla po 40 let odnozi bolsevicke imperialisticke armady. Jejim ukolem bylo hajit "socialismus" nikoliv nasi zemi. Byli jsme naraznikovou oblastim mezi USA a SSSR, stejne jako Polsko. A stejne tak se pri atomove valce pocitalo s naprostym znicenim techto oblasti. Vyhaze pozustatky teto bolsevicke armady a vytvorit ceskou armadu, ktera by opradu chraninala zemi je prioritni cil.
0/0
23.8.2002 4:44

alena kupská

ani nevím
0/0
22.8.2002 14:21

Tommi

Ryba smrdí od hlavy
Pan náčelník Šedivý se tím veřejně doznal k tomu že v armádě zaměstnává velitele- herce. Podle mě je to nejvíc jeho ostuda. Jak chce lidem garantovat, že při náboru nových (až ty dosavadní demonstrativně vyhodí)  nezaměstná nové herce když to není schopný poznat jinak než při záplavách nebo válce. Beru, že udělá-li velitel chybu ze zjevné neschopnosti je dobré ho propustit, ale zároveň by se měl pan náčelník zabývat tím jak zlepšit výběr nových kandidátů a o tom neřekl ani slovo. Chce snad čekat na nnové záplavy nebo válku?? Možná je sám taky neschopný.
0/0
22.8.2002 13:00

Jan Novák

Re: Ryba smrdí od hlavy
Autor tohoto příspěvku evidentně sám nemá vůbec žádnou zkušenost s vedením a hodnocením lidí, natož s jejich výběrem. Taková rada má hodnotu jako za groš kudla. Nepřeji mu, aby se časem ukázalo že sám je možná taky takový pracovník-herec. 
0/0
22.8.2002 13:16

Condor

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
22.8.2002 12:39

vacslav

Re: To snad neni mozne
pár minut ? Snad jen když se utrhly lodě na Labi. Konkrétně Praha a níž po proudu měli čas několik DNÍ !!!!!
0/0
22.8.2002 12:55

Bron

Re: To snad neni mozne
Nekritizuj vsechny, kdo kritizuji, delas ze sebe debila.
0/0
23.8.2002 12:05

Balabán

Jak jsou na tom sousedi
Česká republika: 14 obětí škody 60 - 90 mld CZK
Rakousko: 16 obětí škody 2 - 3 mld EUR
Německo: 19 obětí škody až 4 mld EUR
Vypadá to zhruba všude stejně, my máme navíc zatopené metro, což Vídeň nemá (snad díky odváděcímu kanálu), v Německu záplava neprošla městem s vybudovaným metrem (čeká to Hamburg). Nevidím výraznější rozdíly, některé věci šly udělat lépe. Zdá se mi rozumné nějak postihnout jednotlivce, kteří pochybili - zejména svou pasivitou. Na druhou stranu se můžou stát někteří lidé ve funkcích obětí ambicí jiných lidí nebo příležitosti si vyřídit účty. Velkou roli v posuzování, zda někdo zklamal nebo ne, budou hrát média, jak se již děje.
0/0
22.8.2002 10:48

Kominík

Re: Jak jsou na tom sousedi
A co se podívat trošku dál,.... August 22, 2002 01:00 AM ET/ BEIJING (Reuters) - Hundreds of thousands of people have plunged into the battle to prevent a giant Chinese lake from flooding millions as families living nearby started fleeing their homes.Some 850,000 people in southern Hunan province were fighting to hold back Dongting Lake and the swollen rivers that feed it after the provincial government declared a flood emergency for the first time since 1998, state media and officials said on Thursday.Water levels could match those in 1998, when the worst floods in decades killed more than 4,000 people after the Yangtze River and Dongting burst their banks, the China Daily said. Dongting, about the size of Luxembourg, is China's second largest freshwater lake and a major outflow for the Yangtze, which floods almost every year as it meets a network of tributaries and lakes in the major rice-producing provinces of Hunan, Hubei and Jiangxi. Water levels on the lake hit 113 feet on Thursday, almost 2.5 meters above the flood-warning level, a local flood control official said."All the water is coming together in Dongting, so its waters just keep rising," he told Reuters. WORST TO COME The highest waters on the Yangtze were still upstream, surging through neighboring Hubei province, and were due to reach Dongting on Sunday, another flood control official said. "The flood peak will hit Dongting on the 25th, pushing its waters up to 35 meters," or 115 feet, he said. More than 7,000 soldiers were helping to reinforce dykes around Dongting shielding more than 10 million people and 1.6 million acres of farmland, state media said.Hunan authorities were evacuating people living near dykes along the lake and one of four rivers feeding into it, the Xiangjiang, which was at a record high, local officials said. If Dongting burst its banks, floods could spread to Wuhan, which has a population of more than seven million people, the China Daily said.Hunan's capital, Changsha, and its six million people were also at risk, it said.Dongting -- which covers about 1,000 square miles -- is at its fullest in three years but still short of its historical high of 118 feet seen in 1998. !!!!!China's summer floods, which began early this year, have already killed more than 900 people!!!!!(14,16,19,??:-))
0/0
22.8.2002 12:15

Balabán

Re: Re: Jak jsou na tom sousedi
Toto je pro nás nepředstavitelné. Oblast s počtem obyvatel skoro jako celé Čechy je ohrožena zaplavením. Letos už 900 obětí.  
0/0
22.8.2002 13:12

Risin

Po bitve kazdy generalem
Kdo jste, ze vite vsechno nejlip? Byt vy na miste ministra vnitra, obrany, reditele ZOO apod. tak byste udelali vse mnohem lepe, ze. Asi to ani jednoho z vas nezatopilo, ze. Me ano a neremcam.
0/0
22.8.2002 10:44

vacslav

Re: Po bitve kazdy generalem
když nás to zatopilo v 97 taky jsme neměli čas na remcání, ale uklízeli jsme. Ale pamatujeme si. Třeba to, že voda opadala týden (přišla kanalizací a tou musela zase odejít). Takže teď vím, že výzva aby lidé nalehko opustili domovy byla špatná. Mělo se jim říct, že budou pryč týden a že nepůjde elektřina a že se jim doma všechno skazí. To vše mohl štáb vědět či předpokládat. Namísto primátor s opilým úsměvem lidi chlácholil. Měli by se zodpovídat a škody nahradit.
0/0
22.8.2002 12:01

Balabán

Re: Re: Po bitve kazdy generalem
To jako kdyby mi to řekli o den dřív, tak jsem měl vyžrat celý mražák ?? Jaký je rozdíl, že se mi to zkazilo nebo, že bych to do sebe nacpal za 1 den. Děkuji za radu, budu chtít od primátora 1kg vepřové panenky, 10 nízkotučných jogurtů Danone, 6 ks pizza (Oetker), 1,30 kg kuře. Pivo jsem zachránil. (nebyl jsem vytopen, ale nešla mi elektřina). Pane nebo paní, vzpamatujte se a přemýšlejte co kritizujete a buďte rád že jste možná přežil. 
0/0
22.8.2002 13:27

vacslav

Re: Re: Re: Po bitve kazdy generalem
zpracovat, upést a do flašek, třeba. Skažené maso zasmradí lednici a půl bytu. Mysli, člověče, jsi homo sapiens.
0/0
22.8.2002 13:31

Risin

Re: Re: Po bitve kazdy generalem
V podstate mi nezbyva nez souhlasit, ale ne se vsim. Napriklad s vetou - to vse mohl stab vedet ci predpokladat - vezmete si mesto Terezin, pevnostni mesto - to ze tam prijde voda, snad nemohl predpokladat ani ten nejvetsi pesimista. Kde se vzal, tu se vzal, byl tam metr a pul vody. To ze tam ta voda bude, nemohl vedet ani nadmiru vytecny primator.
0/0
22.8.2002 13:33

Tomáš

Re: Re: Re: Po bitve kazdy generalem
Tak zrovna v Terezíně věděli o tom, že budou zatopeni více než 16 hodin předem, včetně toho, že se tam udělá jezero a voda tam nějaký ten den vydrží. Evakuace obyvatel se konala se značným předstihem, říct lidem, ať si obstarají mrazáky se sice mohlo, ale uvědomte si, že zajistit evakuaci je samo o sobe dost naročné, a na mrazák se v takové situaci snadno zapomene...
0/0
22.8.2002 14:02

Risin

Re: Re: Re: Re: Po bitve kazdy generalem
Ani nahodou! Terezin byl evakuovan v utery, zatopen byl v patek. Bylo to v podstate ostrov uprostred jezera. Az doslo k protrzeni hraze a k zatopeni. NIKDO nemohl vedet, ze dojde k zatopeni. To mesto bylo staveno tak, aby byly zatopeny prikopy obklopujici mesto a nikdy mesto samotne. Toto byla ojedinela zalezitost. Pokud jsi z okoli Litomeric, mel bys to vedet. Pokud ne, omlouvam se, ale asi nevis o cem mluvis.
0/0
22.8.2002 14:26

Jimmi

Buďte rádi...
Jak vás tady tak poslouchám (čtu) buďte rádi, že nějaký iniciativní úředník nezavelel k evakuaci občanů Karlína a okolí do pražského metra.. mělo přece sloužit jako univerzální kryt i před povodněmi, že..? To by to dopadlo...
0/0
22.8.2002 10:26

Rudi

Re: Buďte rádi...
Nase obcany prvni kategorie/cigose/ z Karlina bych tam evakuoval urcite...
0/0
22.8.2002 11:32

navara

.....
..i podle mého názoru šlo jednoznačně o podcenění....všeho co snad šlo...
0/0
22.8.2002 9:49

M.K.

nechapu, kdyzv pondeli hlasili v Plzni a Budejcich vice nez 100 letou vodu a prehrady byly z povodni z predchoziho tydne plne, jak muze nekdo ocekavat v Praze 20-ti letou vodu, primator i sef Zoo by meli odstoupit
0/0
22.8.2002 9:46

Bubak

Re:
Neznám přesná čísla, ale určitě průtok stoleté vody v Plzni bude přeci jen malinko zavádějící s průtokem v Praze. Takže obecně bych to neposuzoval. Není to jen o lajckých počtech. Dále ... Ne že bych se chtěl zastávat primátora, ale přemýšlejte! Zažil někdo z vás v Praze takovou povodeň?? Jestli ano, tak klobouk dolů, protože Vám asi bude přes sto let. Na základě čeho se dělají rozhodnutí, které řešíme poprvé?? Podle informací, které v té chvíli máme! Magistrátu poskytl informaci hydrometeorolog. Takže otázka je spíš: "Jak se může odborník takhle seknout!" Takže ať udělal z magistrátu, nebo někdo úplně jiný,  co chťěl, i televize a všechna média do poslední chvíle hlásala, voda bude 20-letá a max 50-ti letá ... a jak to nakonec dopadlo!! Ono je strašně jednoduché s odstupem času někoho kritizovat.  Takže jedinou otázkou tedy zůstává, poučí nás to?
Budou dál dělat odbornou práci odborníci?? To je ten nejdůležitější závěr! A ještě něco, všechny zde uveřejněné úvahy jsou sice krásné, ale pramálo důležité ...
0/0
22.8.2002 14:59

navara

pro
úplnost...policejní pyrotechnici...
0/0
22.8.2002 9:42

Murjel

Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Začínají padat první hlavy. Ale proč zrovna z armády? Za povodně naprosto prokazatelně odpovídají pracovníci povodí řek. Pokud se dobře pamatuji, tak kaskády přehrad a přehradní nádrže byly stavěny za účelem zmírnění povodní a nikoli jak dnes svorně tvrdí pracovníci povodí našich řek, za účelem výroby levné energie. Ta byla v pořadí až druhá, pak následovala plavební činnost a nakonec rekreace. Nyní se dovídám z televize, že prioritou je výroba levné elektřina, plavební činnost, rekreace a nakonec ochrana před povodněmi, tedy občanů! Který ignorant změnil tyto priority a kašle na lidi? Ten je odpovědný!! Tedy ČEZ, pracovníci povodí našich řek - neudržují a nečistí koryta řek, pracovníci provozující lodě a další. A co se týká armády? Jsem v rozpacích, na co vlastně čekali, když byli připraveni. Došlo prokazatelně k ohrožení životů lidí a majetku. Nevím, jak zní v současné době přísaha, ale mám za to, že lidské životy jsou na prvním místě! Pakliže tedy byly lidské životy ohrožovány, pak měli vojáci okamžitě vyrazit a nečekat, až je někdo požádá. Copak by je za pomoc mohl někdo trestat? I když, jak tak na to koukám, tak asi ano. Ono se to dobře vyhazuje a kritizuje od stolu a od map, ale jít pomoci, když je třeba, to chce odvahu. Tu nemá ani generální štáb, natož potom velící důstojníci. Je jich velmi málo, kteří by v krizové situaci obstáli se ctí. Je tomu tak proto, že odborníky vyházeli a donutili k odchodu ihned po sametové revoluci na základě lustračního zákona a jim podobných zákonů a nalezli tam diletanti, kteří nerozumí ničemu, nejsou odborně vzděláni a dokáží pouze mluvit.
0/0
22.8.2002 9:39

taky občan

Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
jo, to byly pohádky pro děti z učebnic pro první stupeň základních škol. Jak jste na tom jinak?
0/0
22.8.2002 9:51

Gustav

Re: Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
jaké divení, sklízíme ovoce neschopnosti a zbabělosti politiků porevoluční doby, kteří nenašli odvahu vyčistit armádu od důstojníků, kteří při prověrkách v době konsolidace souhlasili se vstupem vojsk Varšavské smlouvy, jen aby si zachovali dobré živobytí a neriskovali, že půjdou třeba k lopatě. Vždyť na co přísahají vojáci - na obranu vlasti a souhlas se vstupem cizích vojsk je zrada. A to už vůbec nehovořím o aktivní obraně. Dnešní plukovníci, kterých se tento případ týká jistě nevstoupili do armády po sametové revoluci, ti už v armádě byli. Už mohli být v řídích funkcích kluci, kteří prošli výcvikem a školami v USA, GB a jinde místo toho se tam posílají výše zmínění důstojníci, kteří vzápětí odchází do důchodu. Souhlasím s názorem, že když není politická vůle tak jedině krizové situace oddělí zrno od plev. Myslím si, že armáda se zachovala nad očekávání, jen neměla čekat na pochybná civilní rozhodnutí viz. primátor Prahy, ale sama vyhodnotit situace a převzít iniciativu. Její reputace u obyvatel by stoupla ještě víc.
0/0
22.8.2002 10:41

Balabán

Re: Re: Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Je to tak. Souhlas. Akorát se mi nezdá, že by primátor velel armádě (co bude dělat armáda může rozhodnout president, přeseda vlády nebo ministr obrany, ne primátor). Samozřejmě primátor svým zevnějškem nepřipomíná tvrdého a rozhodného muže a když se k tomu přidá jeho formulace myšlenek a vystupování, tak to mediálně u veřejnosti prohrál ve srovnání s Grossem a Tvrdíkem. Jinou možnost posouzení jejich činnosti veřejnost nemá. Jinak za nasazení a činnost armády nesou odpovědnost jiné osoby než primátor. Pokud by měl být primátor za něco zodpovědný tak za lidi ve vedení Dopravních podniků a koordinaci jejich činností při zatopení metra. Ale to snad ukáže vyšetřování. To je k jeho tíži - naopak řešení dopravní, úklidové apod  činnosti po povodních je celkem OK.
0/0
22.8.2002 11:42

vacslav

Re: Re: Re: Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
primátor byl patrně člen štábu krizového řízení a ten (štáb) má pravomoc i nad nasazenou armádou. Tedy požaduje pomoc od armády na konkrétní úkoly. Stejně jako požaduje pomoc policie, uzavírání plynu, odpojení elektřiny, zastavení vody, omezení dopravy.
0/0
22.8.2002 11:54

Balabán

Re: Re: Re: Re: Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Nejsem příznivcem pana Němce. Jen jsem chtěl upozornit, že se při hledání odpovědnosti za současný stav se pozornost médií a veřejnosti stáčí více méně na to co primátor říkal a neříkal, chlácholil a nevaroval apod. Primátor není nadřízený státním orgánům jako jsou Povodí Vltavy, Státní plavební správa, nerozhoduje o nasazení armády (tj. zda se povolá jen 800 vojáků a ne 12000, kterým městům a obcím budou vojáci k dispozici apod. , zda mají být připraveni evakuovat nebo něco budovat). Primátor nerozhoduje o varování provozovatelům plavby aby zabezpečili svá plavidla. Tato koordinace včetně analýzy co se odehrálo na jihu Čech a co může čekat sever Čech přísluší vládě. Proč do Čech přijeli z Německa zástupci vládních orgánů pro monitorování povodní (zejména však kvůli nebezpečí ze Spolany) a ne třeba primátor Drážďan. Ano primátor koordinuje činnost vojska pokud ho má na místě.
0/0
22.8.2002 12:51

vado

Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
...tak dobre jsem se uz dlouho nepobavil!
0/0
22.8.2002 10:57

123

Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
... za povodně může v první řadě několik dnů se točící střed tlakové níže nad poměrně malým územím, ty experte. Tak tomu po mnoho tisíc let na této planetě bylo, a asi ještě pár tisíc let bude. A zbytek ani nemá cenu komentovat.
0/0
22.8.2002 11:30

Chmátal

Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Nechci rozebírat, kdo všechno může za povodně, ale že hlavy padat musí je jsné. Doufám jen, že se vše ( buďme realisti - snad většina) důkladně prošetří a ti co mají máslo na hlavě půjdou k zodpovědnosti - třeba šéfové ze Spolany za svůj "aktivní přístup" při povodni. Samozřejmě i v armádě muselo dojít k věcem které zaslouží "patřičné ocenění" a o to více si vážím toho, že současné velení s tím nedělá žádné obstrukce. Prostě kdo nebyl schopen se na vedoucí funkci rozhodnout, tak tam nemá co dělat. Tento postup je jedině správný a myslím, že to je jeden z důvodů stoupáni prestiže armády. 98% toho co udělala a to nejen armáda, ale i státní správa bylo dobré a perfektní, ale ty zbylá 2% se musí vyřešit a ne ututlat jak to bylo dříve.
0/0
22.8.2002 13:06

Tomáš

Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Nějak se Vám nedostává informací. Vltavská kaskáda skutečně nebyla stavěna na ochranu Prahy před velkou vodou, i v dobovém tisku se ochrana Prahy socialistickým státem uváděla až na druhém místě. Pokud jde o výrobu elektrické energie, nejde ani tak o její cenu, jako o dostupnost ve špičkách (a možnost akumulace v sedlech - týká se jen přečerpávacích elektráren). Máte pravdu, že lidské životy jsou na prvním místě, proto také manipulační řády hrází jasně definují situaci, kdy "vládu" nad regulací ztrácí ČEZ a přebírá povodí Vltavy a jeho prostřednictvím krizový štáb. Povodí se pravděpodobně dopostilo několika dílčích chyb, podobně jako všichni ostatní (včetně občanů!), nicméně jedinou a neodvratitelnou příčinou povodní bylo počasí.
0/0
22.8.2002 14:22

Lopuch

Re: Re: Cosi shnilého je v tomto státě Českém!
Cili, z toho mi vyplyva, ze pricinou toho, ze jsme spravne nezareagovali pri takove povodni, je pocasi .Chapu to spravne?
0/0
22.8.2002 21:34

Jirka

Neschopnost ? kdo se divi?
Kdyz to zacalo, tak jsem nadskocil ,kdyz Gross s Tvrdikem prohlasili, ze v terenu je 400 vojaku. vedle v rakousku bylo v te dobe v terenu 12000 vojaku......pak mluvci ministerstva vnitra prohlasila, ze "pan ministr da na zasedani vlady navrh na zvyseni poctu muzu na 800..." To jsem nadskocil podruhe...a do tretice,to uz se mi udelalo na zvraceni, kdyz vyse zmineni panove ve Spolane ve tri v noci "na bezne kontrole" prohlasi, ze "se nic nestalo"........ze byl vyhlaseny chemicky poplach 3 stupne a bylo ohrozeno na zdravi nekolik tisic lidi,to zrejme nic neznamena..... nejhorsi na tom vsem je, ze je za tuto "schopnost" jeste svaty Vaclav pochvalil, jak vyborne vlada v dobe povodni pracovala......... Kdyz se realne podivate na fakta, tak lide si vetsinou pomahali sami, sami staveli zabrany,sami organizovali praci primo v terenu, humanitni organizace sami organizuji a realizuji pomoc potrebnym. Jakmile se ale nekde objevi nejaky urednik,at uz mistni nebo ministr,tak to znamena zmatky,neschopnost a problemy. Jedine, co dokazi, je tancovat pred kamerou s dramatickym vyrazem ve tvari,pripadne si vzit pro oko kamery na sebe maskace....panu Grossovi sluseli, jen byl ponekud spatne nazehlene..... je to stejne, jako v beznem dni. Statni urednik nebo zamestnanec = problemy, zmatky,neschopnost a korupce....v teto krisove dobe se to ukazalo v plne nahote.....A nejhorsi je, ze se na vsechny jejich excesy opet za kratky cas zapomene a par vyvolenych si jeste mozna za zvuku fanfar dojde k Vaskovi pro nejaky ten metal za zasluhy......A nasi "novinari" ? Musim se smat, kdyz napr. chvali armadni pyrotechniky,jak skvele zvladli svou praci pri odstrelech lodi......... tyto povodne ukazali v kazdem pripade jednu velmi dulezitou ale take smutnou a desivou skutecnost. Kdyby skutecne doslo k valecnemu konfliktu nebo napadeni nasi zeme, tak staci odstrelit Slapskou prehradu. ta splachne Prahu i s metrem a krytem presidenta a vlady a pak uz staci jen na lodich vjet na Staromestske namesti a udelat kratky vysadek......Armada i s uredniky se rozutecou a ............Preji vsem hezky den.
0/0
22.8.2002 9:26

navara

...prostě
....v armádě se hodně věcí změnilo, je celkem pochopitelné že to není zvenku vidět..ale úlohou ministra není velet ale obklopit se schopným týmem..udělal kus práce...jeho předchůdci toho nestihli ani třetinu a to všichni dohromady...a nejen oni....pánové Nečas,Kalousek...dali armádě opravdu zabrat....opravdoví odborníci....a mise?....kapitola sama pro sebe...nicméně lidé se tam stále vracejí a to i Ti řadoví...takže?
0/0
22.8.2002 9:25

vacslav

a co primátor ?
dva důstojníci půjdou pro nerozhodnost, která přinesla škody, do civilu. Budiž. A co krizový štáb Prahy ? A co primátor ? Ten v TV s opilým usměvem chlácholil lidi, že s nic neděje. Jak štáb, tak primátor svou nerozhodností zavinili mnohamilionové škody.
0/0
22.8.2002 9:24

jabas

Armáda se mění pomalu.
Měl jsem možnost poznat ministra Tvrdíka,když jsem sloužil jako záložák v misích v Jugoslávii.Ničím se moc nelišil od od ostatních lampasáků.To znamená,že vesele využíval výhody,které si tam pro sebe naše velení vybudovalo(a že jich mělo).Jestli se mu to libilo či nelíbilo nevím.Když porovnám tehdejší stav s dnešním je na tom z mého pohledu armáda o něco lépe.Tehdy v roce  1995 po chorvatské ofenzivě jsem si řekl,že v případě války bych už v životě nechtěl sloužit pod českým velením.Díky diletantismu nejvyššího řádu jsme měli zbytečné mrtvé a o profesionalitě (až na výjimky)našeho velení se nedalo mluvit ani náhodou.Teď to konečně vypadá,že se armáda zbavuje lemplů z dob realného socialismu.I když na druhe straně z nich dělá i generály!!!Ale chybička se vloudí!Jsem rád,že skončila doby, kdy jsme měli ministry obrany s modrou knižkou!!!I v USA je ministr obrany civil,ale vždycky je to člověk s vojenským vzděláním či minulostí!Přál bych ministrovi Tvrdíkovi,aby se mu ten Augliášův chlév podařilo vyčistit za jeho volební období!
0/0
22.8.2002 9:02

craze

Re: Armáda se mění pomalu.
Tak ja taky pridam kousek svoji opevne sagy. Neb ja jsem mela moznost poznat min. Tvrdika jeste nejakou dobu predtim nez delal ministra. Na okresce v Praze-Kyjich me nabourala avie, kterou ridil jakejsi zhulenec a z mista nehody ujel. Shodou okolnosti jelo auto ve kterym byl Tvrdik a jeho sofer za chvilenku kolem. Vyslal sofera pronasledovat Avii, kdyz se nepodarilo je lapit, cekal se mnou dve hodiny na prijezd policajtu a pak je vyprudil na stanici tak, ze skocili do felicie a jeli hledat nekde zaparkovanou nejspis poskozenou avii. Nasli. Stavajiciho ministra to tehdy stalo asi tri hodiny casu mezi pulnoci a treti rano. Takze slava jemu. Je to dle meho nazoru slusnej clovek na svym miste.
0/0
22.8.2002 10:00

Petr Zach

O hercích...
Tak vyhodíme dva herce co hráli vedlejší role. A co ti herci v hlavních rolích, kteří na začátku povodní poslali do Budějovic směšných 200 vojáků. Prý byli připraveni, ale o pomoc nikdo nežádal.
0/0
22.8.2002 8:58

navara

navara
..nic konkrétního ,žádné příklady....že je pěkná sv?...proč...že plácá?..co?...pan NGŠ byl tím čím je dávno před Tvrdíkem a v armádě se nedělo nic,kromě oslav jeho narozenin ve vojenském tisku...a nad tím vším byli loutky,co stříleli do vlastních letadel,měli modré a svou koncepci armády stavěli na budování tělocvičen..
0/0
22.8.2002 8:57

Josef1

Re: navara
loutky byly, střílely, měly a stavěly ... (A grafomani psali !)
0/0
22.8.2002 10:03

Martin

Tvrdík je jen loutka
Ještě jsem neviděl Tvrdíka velet nebo něco zorganizovat na vlastní odpovědnost, vždycky jen v televizi něco plácá do větru tak, aby se z toho dalo vycouvat a odpovědnost nechá na podřízené. Nakonec si prosadí i Gripeny, i když z počátku řekl, že za současné situace na to stát nebude mít. Ministrem obrany by měl být spíše Šedivý a Tvrdíka poslat na cvičení.
0/0
22.8.2002 8:25

Josef

Re: Tvrdík je jen loutka
Chtel bych na jeho miste videt Tebe...
0/0
22.8.2002 8:53

Andulka Šafářová

Re: Tvrdík je jen loutka
Tenhle příspěvek je typický: každý kritizuje a je expertem, ovšem většina kritizujících nic pro zlepšení situace nedělá. Kdyby se těmto lidem dala zodpovědnost jakou měli Tvrdík a ostatní, to by to dopadlo! Jakou má kritizující odbornost pro posuzování situace a jak přesné znalosti situace?
0/0
22.8.2002 9:24

Zajíc

.. a co čekáte
od traktoristů, metařů a jim podobných odborníků (nic proti těmto profesím - většina z nich jsou prima chlapi!). U posádky, kde jsem sloužil jako záklaďák jich na štábu bylo asi 70% - zřejmě proto, že se svými schopnostmi by se jinde neuživili.
0/0
22.8.2002 8:19

frank

Re: .. a co čekáte
Hele Zajíci, kápni božskou, že to už bylo dávno? A proč ses tam dostal právě Ty? Taky nějaká speciální kvalifikace? A myslím, že jsi taky prima chlap.
0/0
22.8.2002 8:34

Bron

Re: Re: .. a co čekáte
Proc by to melo byt uz davno? Armada je stale plna nefakcenku a nemotivovanych chudaku do ni nahnanych pod trestem vezeni (par.270 TZ). Obrane se tam nikdo nevenuje, kdyz uz se neco vubec dela, tak zameta a hlida (a krade)... Zajic se tam dostal stejnym zpusobem, vzdyt napsal "v dobe zakladni sluzby"...
0/0
22.8.2002 10:36





Najdete na iDNES.cz