Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potápění lodí bylo bojovou akcí

Bojové akci, při níž šlo policistům z Útvaru rychlého nasazení o život, se podobalo potápění utržených říčních člunů. „Chvílemi šel z těch vzdušných i vodních manévrů až děs,“ přiznává ředitel elitního policejního útvaru (URNA) Libor Lochman. Ani na chvíli prý však nepochyboval o tom, že jeho muži důležitý úkol zvládnou. Hrozilo totiž, že utržené kolosy zničí důležité mosty, které jim stály v cestě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš

Mohlo to dopadnot lépe?!
, Oceňuji velkou snahu a úsilí při záchraně mostů a jiného důležitého majetku, nicméňe si myslím, že potopení člunů na Vltavě a Labi mohlo proběhnout bez komplikací, pokud by se příslušní lidé zajímali alespoň trochu o jejich konstrukci. V místech, kde byly položeny nálože (na přídi a zádi) jsou vodotěsné komory, které mají zabránit potopení člunu při jejich poškození (daší tyto komory jsou po celé délce člunu)! Některé z potápěných člunů mají dokonce dvojjité dno ze stejných důvodů. Při znalosti těchto kostrukcí musí být i laikovi jasné, že účinné nálože by měly být uloženy na střed člunu, tak aby při jejich výbuchu došlo ke zlomení v půli a zaplnění nákladového prostoru vodou.... Nechci být nějakým generálem po bitvě, jen chci poukázat na to, že pokud už se začalo o možnosti potopení uvažovat tak se mělo přemýšlet i nad tím jak nejefektivněji to provést. Stačilo jen se zeptat...
0/0
16.8.2002 8:07

Tomáš

Mohlo to dopadnot lépe?!
, Oceňuji velkou snahu a úsilí při záchraně mostů a jiného důležitého majetku, nicméňe si myslím, že potopení člunů na Vltavě a Labi mohlo proběhnout bez komplikací, pokud by se příslušní lidé zajímali alespoň trochu o jejich konstrukci. V místech, kde byly položeny nálože (na přídi a zádi) jsou vodotěsné komory, které mají zabránit potopení člunu při jejich poškození (daší tyto komory jsou po celé délce člunu)! Některé z potápěných člunů mají dokonce dvojjité dno ze stejných důvodů. Při znalosti těchto kostrukcí musí být i laikovi jasné, že účinné nálože by měly být uloženy na střed člunu, tak aby při jejich výbuchu došlo ke zlomení v půli a zaplnění nákladového prostoru vodou.... Nechci být nějakým generálem po bitvě, jen chci poukázat na to, že pokud už se začalo o možnosti potopení uvažovat tak se mělo přemýšlet i nad tím jak nejefektivněji to provést. Stačilo jen se zeptat...
0/0
16.8.2002 8:05

sluncevsobe

Nechápu!
Pročpak někoho nenapadlo eliminovat trhání ukotvených lodí tím, že je mírně přitopil pomocí čerpání vody do lodí. Viz ta první zpackaná akce! Odstřelit loď tak, že se utrhne, narazí do mostu a pak zůstane v plavební dráze bylo přesně to, čemu se mělo zabránit. Potopit ukotvenou loď uprostřed řeky přece nemohl být problém. Utržené asi ano! No, snažili se. Zdraví Jirka
0/0
16.8.2002 7:46





Najdete na iDNES.cz